Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Tömött vonatokat állítanak le

 2009.09.28. 13:00

Címkék: index közlekedés videó máv vonat menetrend vasút vonalbezárás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr591412640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hellisfitar 2009.09.28. 13:32:57

Ehh, ez olyan elkeserítő, az ember szíve megszakad. Aztán kinyílik a bicska...
Dilettánsok, arrogáns, nagyképű, semmirekellő politikusok így teszik végképp tönkre a vasutat, és ezáltal térségeket, városokat, falvakat - az embereket.
Persze könnyebb ezt meglépni, mint a láblógató elvtársakat kiebrudalni zsíros kis tokanövesztő irodájukból, naná.
Na jó, nem politizálok.
Viszont ha már Bz: eszembe jut gyermekkorom kedves olvasmánya, a Kolibri könyvcsalád Mozdonyok című kötete (Mezei istván, 1984). Nem túl részletes, nem túl friss, nem túl korrekt (hiszen azért csúnyán kimaradt belőle a Nohab, de tudjuk, ennek politikai okai voltak, nehogy má' az a gyerek megzavarodjon a nagy cocialista-kapitalista keveredéstől), de van benne egy érdekes mondat: "...gazdaságosságát (t.i. Bz) jól mutatja, hogy ugyanannyi tüzelőanyagot fogyaszt mint egy Volán autóbusz, de háromszor annyi utast tud szállítani."
Az idő azóta elszállt, a buszok korszerűbbek, a Bz nem sokkal korszerűbb, de a videón látható utaslétszámot elnézve ez a megállapítás még ma is igaz lehet. Márpedig akkor a legegyszerűbb módon cáfolva vagyon minisztériumi okostojások hazugsága, és még tanulmányt sem kell készíteni hozzá.
Szívesen elküldeném ezt a könyvet a miniszternek, forgassa már egy csöppet, hátha megtudja mi is az a vasút, vonat, mozdony, stb., de féltem, mert végigkísérte a gyermekkoromat, és hát sanszos, hogy azok odafent ezt is lenyúlnák. :(

Tomi324 2009.09.28. 14:12:32

@Hellisfitar: azt a könyvet én is olvastam. de az eszem megáll ezen. A rohadékok meg ott ülnek a luxusmerciben...ilyenszinten leszarni az embereket...ehez már pofa kell.

hegylako01 2009.09.28. 14:38:31

most találtam 2 videót a mávról most úgy is aktuális lesz mert jön a tél. Hát mikor megnéztem nem tudtam, hogy sírjak e vagy nevessek. A mai elvileg modern viszonyok miatt.

www.youtube.com/watch?v=aeeslZMT5N8&feature=related
www.youtube.com/watch?v=0HUvmLrlw4I&feature=related

Hellisfitar 2009.09.28. 15:09:37

@hegylako01: He-he. Máris megfogott az első link videója. "A hó nem csak szemet gyönyörködtet, de sportolásra késztet minket..." Na ja, igaz ez, tudja minden jóember, aki naponta vonatozik. Ott van pl. a "2 km-es síkfutás hóban, mert nem jár a vonat, és haza kell rohanni a kocsiért/le kell szaladni a buszmegállóba, hátha az jön, mert ebből késés lesz". De a második mondatot is nyugodtan vonatkoztathatjuk a MÁV-ra: "A vasúti közlekedésben a tél gondot, majd zavart okoz", bár kissé át kell alakítani: "A MÁV-nál a vasúti közlekedés mindig gondot és zavart okoz".
Amúgy tetszik. Akkor még volt vasút, bár már erősen lejtős pályán.

hegylako01 2009.09.28. 15:17:44

@Hellisfitar:
Az a különbség a mai meg az akkori viszonyok között, hogy akkor legalább próbálkoztak javítani a helyzetet. Ma leesik egy centi hó az mondja a máv, hogy nem számítottunk rá, hogy esni fog (tél közepén). Azt hiszem 3 éve volt mikor Esztergom térségében nem járt a vonat mert havazott meg fagyott. Természetesen senki nem volt hibás:)

Ákibard! 2009.09.28. 16:14:30

@hegylako01:
Ne felejtsd el, hogy akkoriban az a fogalom sem volt ismert, hogy munkanélküliség. Akkor volt váltó takarítására 3 ember de ha nem volt elég, küldtek még kettőt.
Most jó ha 50 km-es szakaszra jut egy ember hóeltakarítani...

ZBR 2009.09.28. 22:30:06

@Ákibard!:
a munkaerő technikával kiváltható - LENNE...
(meg értelmes üzemszervezéssel, meg alvállalkozók alvállalkozójának az alvállalkozója típusú rendszer felszámolásával)

Ákibard! 2009.09.28. 23:11:28

@ZBR:
Igen technikával mindn kiváltható szinte.
De az nem megy, hogy se technika se elegendő ember...

hegylako01 2009.09.29. 06:43:12

@Ákibard!:
Hát én úgy tom, hogy azóta vannak fűthető váltók is szép számmal. De szerintem ez tisztán hozz állás kérdése. Én úgy oldanám meg mondjuk a vonat takarítást is, hogy az otthon segélyen élőket alul képzetteket csökkent munkaképpességüeket 4 vagy 6 órába foglalkoztatnám pl. vonat takarítónak ahhoz aztán nem kell diploma csak egy seprű meg egy rongy. S az utazó közönség komfort érzete korszakokkal javulna.
Vagyis minden jó lenne "minimális" anyagi ráfordítással.

Adani 2009.09.29. 08:15:26

A videó nagyon jó, jól bemutatja, h Mezőhegyes felöl pl. igen is van utas magam is sokszor láttam, h beérkezik a 3 részes Bz vagy az Uzsgyi és tömegével szállnak le róla.

A videóból a Mezőtúr-Orosháza vonalat hiányoltam, meg lehetett volna említeni, h mennyien szállnak át a Bz-re Mezőtúron (jómagam pl. többször láttam a körös IC-ről átszálló tömeget, egyszer meg is számoltam 16 ember szállt át a Bz kb. 80%-os kapacitással ment ( pótkocsival együtt), csak a pótkocsi hátsó panorámablakánál voltak négyen. Valamint azt is, h busszal ezt nem lehet pótolni, mert nincs közút Mezőtúr és Szarvas között csak nagy kerülővel Gyoma felé megoldható a buszos pótlás.

Tavalyi s mikor terítéken volt a vonalbezárás a Jobbik különvonatot rendelt tiltakozásul és képesek voltak egy 6 részes Bz-t megtölteni akkor. Jó persze biztos van ,aki csak akkor ült fel vonatra itt ,de akkor is ha ilyenkor 6 részes Bz kell akkor egy normál napon is legalább a harmada megvan.
süti beállítások módosítása