Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Tömött vonatokat állítanak le
2009.09.28. 13:00Címkék: index közlekedés videó máv vonat menetrend vasút vonalbezárás
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr101412640
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hellisfitar 2009.09.28. 13:32:57
Ehh, ez olyan elkeserítő, az ember szíve megszakad. Aztán kinyílik a bicska...
Dilettánsok, arrogáns, nagyképű, semmirekellő politikusok így teszik végképp tönkre a vasutat, és ezáltal térségeket, városokat, falvakat - az embereket.
Persze könnyebb ezt meglépni, mint a láblógató elvtársakat kiebrudalni zsíros kis tokanövesztő irodájukból, naná.
Na jó, nem politizálok.
Viszont ha már Bz: eszembe jut gyermekkorom kedves olvasmánya, a Kolibri könyvcsalád Mozdonyok című kötete (Mezei istván, 1984). Nem túl részletes, nem túl friss, nem túl korrekt (hiszen azért csúnyán kimaradt belőle a Nohab, de tudjuk, ennek politikai okai voltak, nehogy má' az a gyerek megzavarodjon a nagy cocialista-kapitalista keveredéstől), de van benne egy érdekes mondat: "...gazdaságosságát (t.i. Bz) jól mutatja, hogy ugyanannyi tüzelőanyagot fogyaszt mint egy Volán autóbusz, de háromszor annyi utast tud szállítani."
Az idő azóta elszállt, a buszok korszerűbbek, a Bz nem sokkal korszerűbb, de a videón látható utaslétszámot elnézve ez a megállapítás még ma is igaz lehet. Márpedig akkor a legegyszerűbb módon cáfolva vagyon minisztériumi okostojások hazugsága, és még tanulmányt sem kell készíteni hozzá.
Szívesen elküldeném ezt a könyvet a miniszternek, forgassa már egy csöppet, hátha megtudja mi is az a vasút, vonat, mozdony, stb., de féltem, mert végigkísérte a gyermekkoromat, és hát sanszos, hogy azok odafent ezt is lenyúlnák. :(
Dilettánsok, arrogáns, nagyképű, semmirekellő politikusok így teszik végképp tönkre a vasutat, és ezáltal térségeket, városokat, falvakat - az embereket.
Persze könnyebb ezt meglépni, mint a láblógató elvtársakat kiebrudalni zsíros kis tokanövesztő irodájukból, naná.
Na jó, nem politizálok.
Viszont ha már Bz: eszembe jut gyermekkorom kedves olvasmánya, a Kolibri könyvcsalád Mozdonyok című kötete (Mezei istván, 1984). Nem túl részletes, nem túl friss, nem túl korrekt (hiszen azért csúnyán kimaradt belőle a Nohab, de tudjuk, ennek politikai okai voltak, nehogy má' az a gyerek megzavarodjon a nagy cocialista-kapitalista keveredéstől), de van benne egy érdekes mondat: "...gazdaságosságát (t.i. Bz) jól mutatja, hogy ugyanannyi tüzelőanyagot fogyaszt mint egy Volán autóbusz, de háromszor annyi utast tud szállítani."
Az idő azóta elszállt, a buszok korszerűbbek, a Bz nem sokkal korszerűbb, de a videón látható utaslétszámot elnézve ez a megállapítás még ma is igaz lehet. Márpedig akkor a legegyszerűbb módon cáfolva vagyon minisztériumi okostojások hazugsága, és még tanulmányt sem kell készíteni hozzá.
Szívesen elküldeném ezt a könyvet a miniszternek, forgassa már egy csöppet, hátha megtudja mi is az a vasút, vonat, mozdony, stb., de féltem, mert végigkísérte a gyermekkoromat, és hát sanszos, hogy azok odafent ezt is lenyúlnák. :(
Tomi324 2009.09.28. 14:12:32
@Hellisfitar: azt a könyvet én is olvastam. de az eszem megáll ezen. A rohadékok meg ott ülnek a luxusmerciben...ilyenszinten leszarni az embereket...ehez már pofa kell.
hegylako01 2009.09.28. 14:38:31
most találtam 2 videót a mávról most úgy is aktuális lesz mert jön a tél. Hát mikor megnéztem nem tudtam, hogy sírjak e vagy nevessek. A mai elvileg modern viszonyok miatt.
www.youtube.com/watch?v=aeeslZMT5N8&feature=related
www.youtube.com/watch?v=0HUvmLrlw4I&feature=related
www.youtube.com/watch?v=aeeslZMT5N8&feature=related
www.youtube.com/watch?v=0HUvmLrlw4I&feature=related
Hellisfitar 2009.09.28. 15:09:37
@hegylako01: He-he. Máris megfogott az első link videója. "A hó nem csak szemet gyönyörködtet, de sportolásra késztet minket..." Na ja, igaz ez, tudja minden jóember, aki naponta vonatozik. Ott van pl. a "2 km-es síkfutás hóban, mert nem jár a vonat, és haza kell rohanni a kocsiért/le kell szaladni a buszmegállóba, hátha az jön, mert ebből késés lesz". De a második mondatot is nyugodtan vonatkoztathatjuk a MÁV-ra: "A vasúti közlekedésben a tél gondot, majd zavart okoz", bár kissé át kell alakítani: "A MÁV-nál a vasúti közlekedés mindig gondot és zavart okoz".
Amúgy tetszik. Akkor még volt vasút, bár már erősen lejtős pályán.
Amúgy tetszik. Akkor még volt vasút, bár már erősen lejtős pályán.
hegylako01 2009.09.28. 15:17:44
@Hellisfitar:
Az a különbség a mai meg az akkori viszonyok között, hogy akkor legalább próbálkoztak javítani a helyzetet. Ma leesik egy centi hó az mondja a máv, hogy nem számítottunk rá, hogy esni fog (tél közepén). Azt hiszem 3 éve volt mikor Esztergom térségében nem járt a vonat mert havazott meg fagyott. Természetesen senki nem volt hibás:)
Az a különbség a mai meg az akkori viszonyok között, hogy akkor legalább próbálkoztak javítani a helyzetet. Ma leesik egy centi hó az mondja a máv, hogy nem számítottunk rá, hogy esni fog (tél közepén). Azt hiszem 3 éve volt mikor Esztergom térségében nem járt a vonat mert havazott meg fagyott. Természetesen senki nem volt hibás:)
Ákibard! 2009.09.28. 16:14:30
@hegylako01:
Ne felejtsd el, hogy akkoriban az a fogalom sem volt ismert, hogy munkanélküliség. Akkor volt váltó takarítására 3 ember de ha nem volt elég, küldtek még kettőt.
Most jó ha 50 km-es szakaszra jut egy ember hóeltakarítani...
Ne felejtsd el, hogy akkoriban az a fogalom sem volt ismert, hogy munkanélküliség. Akkor volt váltó takarítására 3 ember de ha nem volt elég, küldtek még kettőt.
Most jó ha 50 km-es szakaszra jut egy ember hóeltakarítani...
ZBR 2009.09.28. 22:30:06
@Ákibard!:
a munkaerő technikával kiváltható - LENNE...
(meg értelmes üzemszervezéssel, meg alvállalkozók alvállalkozójának az alvállalkozója típusú rendszer felszámolásával)
a munkaerő technikával kiváltható - LENNE...
(meg értelmes üzemszervezéssel, meg alvállalkozók alvállalkozójának az alvállalkozója típusú rendszer felszámolásával)
Ákibard! 2009.09.28. 23:11:28
@ZBR:
Igen technikával mindn kiváltható szinte.
De az nem megy, hogy se technika se elegendő ember...
Igen technikával mindn kiváltható szinte.
De az nem megy, hogy se technika se elegendő ember...
hegylako01 2009.09.29. 06:43:12
@Ákibard!:
Hát én úgy tom, hogy azóta vannak fűthető váltók is szép számmal. De szerintem ez tisztán hozz állás kérdése. Én úgy oldanám meg mondjuk a vonat takarítást is, hogy az otthon segélyen élőket alul képzetteket csökkent munkaképpességüeket 4 vagy 6 órába foglalkoztatnám pl. vonat takarítónak ahhoz aztán nem kell diploma csak egy seprű meg egy rongy. S az utazó közönség komfort érzete korszakokkal javulna.
Vagyis minden jó lenne "minimális" anyagi ráfordítással.
Hát én úgy tom, hogy azóta vannak fűthető váltók is szép számmal. De szerintem ez tisztán hozz állás kérdése. Én úgy oldanám meg mondjuk a vonat takarítást is, hogy az otthon segélyen élőket alul képzetteket csökkent munkaképpességüeket 4 vagy 6 órába foglalkoztatnám pl. vonat takarítónak ahhoz aztán nem kell diploma csak egy seprű meg egy rongy. S az utazó közönség komfort érzete korszakokkal javulna.
Vagyis minden jó lenne "minimális" anyagi ráfordítással.
Adani 2009.09.29. 08:15:26
A videó nagyon jó, jól bemutatja, h Mezőhegyes felöl pl. igen is van utas magam is sokszor láttam, h beérkezik a 3 részes Bz vagy az Uzsgyi és tömegével szállnak le róla.
A videóból a Mezőtúr-Orosháza vonalat hiányoltam, meg lehetett volna említeni, h mennyien szállnak át a Bz-re Mezőtúron (jómagam pl. többször láttam a körös IC-ről átszálló tömeget, egyszer meg is számoltam 16 ember szállt át a Bz kb. 80%-os kapacitással ment ( pótkocsival együtt), csak a pótkocsi hátsó panorámablakánál voltak négyen. Valamint azt is, h busszal ezt nem lehet pótolni, mert nincs közút Mezőtúr és Szarvas között csak nagy kerülővel Gyoma felé megoldható a buszos pótlás.
Tavalyi s mikor terítéken volt a vonalbezárás a Jobbik különvonatot rendelt tiltakozásul és képesek voltak egy 6 részes Bz-t megtölteni akkor. Jó persze biztos van ,aki csak akkor ült fel vonatra itt ,de akkor is ha ilyenkor 6 részes Bz kell akkor egy normál napon is legalább a harmada megvan.
A videóból a Mezőtúr-Orosháza vonalat hiányoltam, meg lehetett volna említeni, h mennyien szállnak át a Bz-re Mezőtúron (jómagam pl. többször láttam a körös IC-ről átszálló tömeget, egyszer meg is számoltam 16 ember szállt át a Bz kb. 80%-os kapacitással ment ( pótkocsival együtt), csak a pótkocsi hátsó panorámablakánál voltak négyen. Valamint azt is, h busszal ezt nem lehet pótolni, mert nincs közút Mezőtúr és Szarvas között csak nagy kerülővel Gyoma felé megoldható a buszos pótlás.
Tavalyi s mikor terítéken volt a vonalbezárás a Jobbik különvonatot rendelt tiltakozásul és képesek voltak egy 6 részes Bz-t megtölteni akkor. Jó persze biztos van ,aki csak akkor ült fel vonatra itt ,de akkor is ha ilyenkor 6 részes Bz kell akkor egy normál napon is legalább a harmada megvan.