Nagy segítség lehet az utasoknak, ha még az InterCity érkezése előtt bemondják, hogy az ülőhelyek hogyan lettek elosztva a vonaton, így aki nem szeretné ülőhelyét a vonaton nagy csomagokkal mászkálva keresni, az felkészülhet előre. Akkor van szívás, ha megkeverik a kocsikat és változik az ülőhelyek számozása:
Szia MÁV-figyelő!
Vasútnál első a pontosság - mondotta Vaszilics Fedor Emánuel ,aki anyai ágon a Várna melletti Guncseffékkel tartotta a rokonságot. (L. bővebben Rejtő Jenő: A három testőr Afrikában)
A minap Semmelweis Ignácra vártam Kelenföldön, bő 20 perc késéssel érkezett meg a Keletiből. A hangos előzékenyen bemondta, hogy a kocsik számozása a vonat elején 409-cel kezdődik. Na, ez rendben van, gondoltam, a vonatösszeállításban 5 kocsi van feltüntetve, a helyem a 411-esben van, az itt lesz pont középen.
Ehhez képest befutott egy kilométer hosszú szerelvény, a gép valahol Nagytétényben állt meg, előttem a négyszázhuszonvalahányas kocsi! Mese nincs, fel kell szállni, aztán majd előrevergődöm. Így is tettem.
A géptől aztán visszafordultam. Addigra kiderült, hogy a Dacia másodpéldányát csatolták az EC elé, a 411-es pedig hátulról a harmadik volt. Bőrönddel, táskával, a tömött román hálókocsik folyosóján öltözködő és étkező utastársak között - nem részletezem.
Azt viszont meg kell hagyni, hogy a MÁV következetes: tegnap este a Zengő IC-t vártam, akkor is bemondták, hogy mi az első kocsi száma, az sem annyi volt!
Hasonló kellemes utazást minden vasutasnak!
Üdv: Kelenfke