Olvasónk az Elvirán kinézett magának egy vonatot mellyel Budapestről Siófokra szeretett volna utazni átszállás nélkül. A pénztárnál derült ki, hogy a vonat a nyári menetrendben volt csak benne, már nem közlekedik, de az adatbázisban benne maradt. Vajon 2-3 hét miért nem volt elég a frissítésre?
Kedves MÁV-figyelő!
Egy rövid sztori: Azt hiszem, hogy már előfordult máskor is a MÁV-val, hogy az Internetes utasinformációs rendszert nem frissítették kellő időben. Most ugyanez történt. Pénteken ismerősömék munka után akartak jönni Siófokra, Budapestről. A weboldalon található vonatok közül kinéztük a megfelelőt maguknak. (18.00 körüli indulással, átszállás nélkül).
A Déli pályaudvarra történő megérkezésükkor a jegyvásárlásnál mondta el nekik a kasszás hölgy, hogy ez a vonat bizony már nem jár. Mert ez a nyári menetrendben volt csak benne. "Az Internetet biztosan elfelejtették frissíteni".
Rengeteg kérdés merült fel bennem... többek között az, hogy mi történ volna akkor, ha ők is neten keresztül vásárolják a jegyet ahogy én szoktam? Miért ilyen nyögvenyelős minden egyes iskolavége/eleje ~~ nyárvége/nyáreleje fordulón az átállás a rendszerben?
Tudom, hogy nem jelentene nagy problémát a rendszert úgy kiegészíteni, hogy adott járatok csak két megadott dátum között kerüljön számításba...
Mindenesetre így az este 19.00 körüli Siófokra történő vonat-indulás helyett a köztes - a 18.03-as vonattal Székesfehérvárig történő vonatozást választottuk megoldásként, ahova elmentük eléjük kocsival.
Remélem ezután erre jobban odafigyelnek :)
Üdv: SchAtyA