Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Több ismerősöm is mondta már, hogy az, amit a MÁV-Start átszállási kapcsolatnak nevez, az több, mint siralmas. Tudni kell, hogy az „új” menetrendben több vidéki város csak úgy közelíthető Budapestről és az elővárosból, ha egy nagyobb állomásokon (pályaudvaron) átszállunk egy ott csatlakozó vonatra. Ilyenek a Pusztaszabolcs felé közlekedő vonatok is, mert megszűnt több közvetlen vonat is, ami alapjába véve nem lenne nagy baj, hisz egy hosszú úton egy átszállás alatt megtett séta még jól is eshet. A probléma azzal van, hogy az átszállásra legtöbbször 5 percet adnak, így a kényelmes sétából futás, vagy rohanás lesz, mert a vonat nem vár.

Olvasónk babakocsival, nagy csomagokkal kénytelen átszállni Sárbogárdon. Ő is úgy gondolja, hogy az 5 perc kevés, főleg a hozzá hasonló nagy utazóknak. Íme a levele:

Kedves MÁV!

Nem tudom,hogy hogyan szokás az ilyesmi miatt panaszt tenni. A lényeg: Budapestről Bajáig nem lehet eljutni átszállás nélkül. Természetesen visszafelé is ugyan ez a helyzet. Leszámítva a munkaszüneti napokon közlekedő 15.27-es vonatot,ami egyenesen eljön

Budapestig. Képzeljék el a következő helyzetet. Egy kismama (aki épp 6 hónapos terhes) haza szeretne látogatni a szüleihez a 1,5 éves kislányával. Egyedül utazik babakocsival és sok táskával. Sárbogárdon vagy Kiskunhalason át kell szállni amire van körülbelül 5 perce. Elég lehetetlen egy helyzet. Remélem a jövő évi menetrendben lesz ez ügyben némi változás.

Üdvözlettel Kinga

Címkék: közlekedés máv vonat vasút utas panasz átszállás csatlakozás észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr41173427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Londoni Buszsofor Srac 2009.06.09. 14:17:14

ja azis jo mikor repulon kell atszallni es futas kozben ugrok ki a cipombol es veszem le a nadragszijat a motozashoz...

ha elmegy, varhatsz masikat egy idegen orszagban
nagyon tuti erzes ;)

Traktoros 2009.06.09. 14:20:21

A Dunától keletre sem jobb a helyzet. Jászkisérről utaztam Budapestre, a piros motorvonatról Vámosgyörkön szálltam át a pesti gyorsra. Kotta szerint 16:41-kor érkezett (volna) 'Györkre a vonat, és :47-kor indult a gyors.

Pár perc késéssel érkeztünk, az állomás 9. vágányára (ami egyébként az állomásépülethez képest a legközelebbi). Ez jóformán az utasforgalmi létesítményektől (váróterem, ivókút stb.) még így is a legtávolabb esik, ezzel szomszédos egyébként (paradox módon) az 1. vágány, majd a 2. Ezek peronjai az állomásépület túlsó oldalán vannak, jó 3-400 méter gyaloglás kötelező jelleggel az átszállóknak. Mondanom sem kell, az utolsó kb. 150 métert futva tettem meg. Pedig még inni is akartam, eléggé tikkasztó idő volt.

Aki pedig megkérdezi, hogy miért nem Újszász felé mentem (a vasútvonalnak az a másik vége), ahol kb. 20 perc lett volna, annak tömören annyit, hogy Jászkisér felsőn egy szétvert bódéban kellett volna az ott várakozással eltöltött kb. 40 percet még egy bő órával megtoldani...

Adani 2009.06.09. 14:37:38

Vannak ilyenek, tavaly még Cegléden is 7 perc volt a szegedi vonatról a szolnokira átszállni, ami elég ha pontosan ér be, mert általában közös peronra fogadják a két vonatot (4-5 vágány asszem), de ha késik akár csak 5 percet is, már lehetnek gondok, bizony volt mikor beért a mi vonatunk Kecskemét felöl, mellette ott volt a szolnoki még örültünk is, hogy elérjük erre nyílik az ajtó szállok le és a csatlakozás lassan elindul kifelé. 10 mp-et sem tudtak volna várni, h pl. én még fel tudjak ugorni, de még egy nem olyan fürge és fiatal embernek mint én is elég lett volna max. 40-50 mp. Ilyenkor bezzeg fontos a menetrend tartása máskor meg nem.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.09. 14:56:09

az 5 perc (már ha tényleg van annyi) közösperonos átszállánál vagy kis állomáson simán jó, aluljárózás esetén már gáz

a dolog másik oldala, hogy akik rendszeres átszálló utasok, azok nyilván nem akarnak 15-30 perceket dekkolni, amilyenek a korábbi menetrendekben az átszállások sokszor voltak. családdal-csomaggal nyaralni egyre kevesebben mennek vonattal, a vasút eltolódik a rendszeres utasok kiszolgálása felé, ezt tudomásul kell venni. a keleti országrész ütemes menetrendje egy nagy dobás volt.

a ceglédi példához: igen, a 6-7 perces átszállás nem túl lötyögős tempó, és nem is garantálják. de többnyire összejön, és _óránként_ van. korábban volt néhány tetülassú közvetlen vonat, meg pocsék átszállások.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.09. 14:58:53

@Adani:
"szállok le és a csatlakozás lassan elindul kifelé. 10 mp-et sem tudtak volna várni"

az meg a másik. az teljesen okés, hogy ütemesben nem váratják a vonatokat, mert több kárt okoz máshol, mint amennyi haszna van - de azért ha már beért a tiétek, akkor ne menesszék már el... a peron túloldaláról. azért az ritka, hogy 1-2 perc tartalék sincs.

maglew 2009.06.09. 15:27:27

Hamár Baja, én hasonló kérdéssel fordultam a Közlekedési Minisztériumhoz:

Tisztelt Miniszter úr!


Rendszeresen utazom Szekszárd, valamint Kaposvár térségébe, és kénytelen vagyok billentyűzetet ragadni az áldatlan, európaihoz méltatlan állapotok miatt.


Szekszárd:

Szekszárdra normális vasúti kapcsolat híján (átszállások, sok várakozás, csatlakozás elmulasztásakor órákig várakozás) a térségbe tartók főleg busszal utaznak. Pénteken valamint Vasárnap elviselhetetlen zsúfoltság jelentkezik ezeken a járatokon. Elődje, Kóka úr még biztonsági övekkel felszerelt távolsági buszokról álmodott, namost ezeken a járatokon (főleg vasárnap délután 3-4 óra tájban) örül ha felfér az ember a buszra, sokan Pestig állnak tömegben, levegőtlenségben 3 órán keresztül. Nem egyszer fordult már elő, hogy kimarad egy busz valami folytán (15:45 - 16:00 között a meghírdetett 3 buszból csak kettő indult el Pest felé)
Ön szerint mennyire biztonságos hogy az emberek egymást taposva 3 órán keresztül állva utaznak a Szekszárd - Budapest viszonylatú buszokon? Ha valami baleset bekövetkezne ki lenne a felelős ennyi ember sérülése/halála esetén?
Vajon miért nem lehet normális időben közlekedő gyorsabb vonatokra terelni ezt a sok utast?
Nevetséges hogy amikor a diákok, vidéki dolgozók csütörtök, péntek délután Pestről utaznának Szekszárd térségébe NINCS közvetlen vonat, mert ezt a közvetlen vonatot pénteken 10 óra körül indítják. Nem tudom vajon hány utas használja ebben az időben?

Józan paraszti ész nem kéne hozzá, hogy a Szekszárdi közvetlen vonatokat csütörtökön illetve pénteken délután 15:00-16:00 óra körül kéne indítani Pestről, talán még utas is lenne rajta. ellenkező irányban meg Szekszárd térségéből a zsúfoltság elkerülése érdekében 2 szerelvényt - 15:00 ill 17:30 körül kéne visszaindítani, ezáltal kiváltható lenne számos busz, és nem kéne az embereknek állat módjára utazni (pontosabban az állatokat különb módon szállítják az EU-ban mint a volán az utasait) Várható-e valamiylen menetrendi korrekció és a péntek délelőtt üresen közlekedő motorvonatot át lehetne-e tenni péntek délutánra?

Mellesleg megemlíteném hogy a vonat és a busz tarifája között legalább 800 Ft különbség van, Kóka úr efféle törekvései is kudarcba fulladtak, célszerű lenne virtális kilométertarifa bevezetése a városok között, mert a 2 évvel ezelőtti drasztikus vasúti díj emelkedés sok helyen hátrányba sodorja a vasúti személyszállítást, jelen esetben itt is a vonat lényegesen drágább.

Kaposvár:

Kaposvár hasonló közlekedési gondok vannak, mint Szekszárdon, átszállások, rendszeres csatlakozás mulasztások, lerohadt vasúti pálya, tarthatatlan menetrend.
A Kaposvári polgármester Intercity-s vágyai helyett én olyan megoldást javasolnék, hogy Budapest és Kaposvár / iletve Szekszárd viszonylatban egy dízel és egy elektromos motorvonatot össze kéne csatolni, (nem tudom melyik kompatibilis / vezérelhető egymással, pl Desiró és egy Flirt) a lényeg hogy Sárbogárdig összecsatoltan menne a 2 szerelvény, majd onnan a dízeles lekapcsolódna, és menne Szekszárdra, az elektromos meg közvetlen Kaposvárig közlekedne. Nem kéne csomagokkal átszállni, és bosszankodni a lekésett csatlakozások miatt...(ami sok esetben 2-3 perc, de a MÁV az ütemes menetrendre hivatkozván nem várja be a csatlakozó vonatait)

De ha évek óta ennyire nehéz megoldani Kaposvár közelekedését akkor a kb 30 fős IC utast szállító Intercity helyett miért nem indítanak ilyen 90-100 km/h val közelekdő gyorsjatú autóbuszt Bp - M7 - Balatonlelle - Kapsovár útvonalon - esetleg továbbközlekedhetne Barcsig, így feltárná belső somogyot, és lényegesen gyorsabb lenne mint a vasút? Mive napi 1-2 gyorsjárat már van ezen a vonalon, így kb +2 járatot kéne még indítani, és kiváltható lenne a balkáni állapotú átszállásos vasúti közlekedés.


Várható-e valamilyen változás Délnyugat Magyarország közlekedésében? Kívánnak-e valamit tenni a logikátlanul közlekedő vonatok racionalizálásához?

Régebben Pécsről / Kaposvárról Székesfehérváron át Veszprém - Győr térségében naponta el lehetett jutni átszállás nélkül, az évek folyamán sikerült itt is szétverni a harántoló vasúthálózatot, várható-e ennek a visszaállítása így 5 megyeszékhely közvetlen összeköttetésének, lehetősége?

Válaszukat és intézkedésüket mielőbb várom,
Tisztelettel: XY.


Múlt héten megjött a válasz is:


Tisztelt ..... Úr!


Az Ügyfélszolgálatnak címzett megkeresést köszönettel megkaptuk.

Kérjük, fogadja szíves tájékoztatásul az illetékes szakfőosztályunk alábbi válaszát.

Szekszárd és Kaposvár közösségi közlekedési kiszolgálásának problémáival kapcsolatban Miniszter úrnak címzett, tárcánk Ügyfélszolgálatához eljuttatott megkeresésére az alábbi tájékoztatást adjuk:

Szekszárd:


A jelenlegi, 2008/2009. évi menetrendben a korábbi években megszokott közvetlen vonatok elmaradásának oka a Budapest – Pécs vonalon kialakításra került ütemes menetrend, valamint a Szekszárd – Bátaszék vonalszakasz kedvezőtlen pályaállapota. Ezen a 19 km-es szakaszon az addigi mozdonyos vontatással csak 20 km/h sebességgel történő közlekedést tett volna lehetővé, ami olyan mértékben növelte volna a Baja – Budapest eljutási időt, amely más közlekedési eszközzel szemben versenyképtelen lett volna.

A menetrend életbe lépése óta érkezett utas észrevételek figyelembevételével a felvetett problémák megoldása érdekében és a MÁV-START üzleti érdekeit is szem előtt tartva a 2009/2010. évi időszakban az ütemes menetrend bevezetését tervezzük Sárbogárd – Baja között. A megvalósítást a korszerű motorvonatok átcsoportosításával tervezzük biztosítani, amely eszközök az egész vonalon és a kritikus szakaszon is nagyobb sebességgel közlekedhetnek, ezzel biztosítva a gyorsabb eljutást.

Sárbogárd – Baja viszonylatban 2 óránkénti ütemes vonatközlekedést tervezünk bevezetni, amely vonatok Sárbogárdon csatlakoznak a Budapest és Pécs felé/felől az IC vonatokhoz, valamint Székesfehérvár felé/felől. A közvetlen összeköttetés biztosítása érdekében naponta Bajáról 6 órás indulással Budapestre, és vissza 17:40-kor közvetlen vonatpár közlekedését is tervezzük. A hétvégi diákforgalom kiszolgálása érdekében pénteki napokon 13:40-kor Budapestről közvetlen vonatot közlekedtetünk Bajára, míg vissza vasárnapi napokon Bajáról a jelenlegihez hasonlóan 16:50-kor Budapestre.


A levélben említett péntek délelőtti vonat nem közlekedik, a vasárnap délutáni IC szerelvénye valóban délelőtt megy le Bajára, de vasárnapi napokon, mivel akkor áll rendelkezésre elegendő szabad jármű.


A tarifák meghatározásával kapcsolatban a következő tájékoztatást adjuk.


A belföldi közforgalmú menetrend szerinti vasúti személyszállítás és helyközi (távolsági) autóbusz-közlekedés, valamint a nevelési-oktatási intézmények által rendelt belföldi autóbusz különjáratok legmagasabb díjairól szóló 48/2007. (IV. 26.) GKM rendelet (a továbbiakban: rendelet) a helyközi menetrend szerinti autóbusszal végzett és vasúti személyszállítás legmagasabb tarifáit állapítja meg. A díjak meghatározásnak alapja az utazás távolsága, a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló 85/2007. (IV. 25.) Korm. rendelet alapján az utast megillető kedvezmények, valamint a vasúti utazások esetében a kocsi osztály.

A szabályozás a díjak tekintetében felső korlátot határoz meg, a szolgáltatók az 1. és 2. mellékletben meghatározottnál alacsonyabb menetdíjat is alkalmazhatnak.

A rendelet a vasúti és a helyközi közlekedés legmagasabb díjait azonos mértékben határozza meg annak érdekében, hogy az azonos szintű tarifa átjárhatóvá tegye a teljes közlekedési hálózatot az igénybe vevő utasok számára, valamint nagyobb mozgásteret biztosítson ezzel a közlekedési közszolgáltatásokat megrendelő ellátásért felelős KHEM számára az egyes közlekedési alágazatok működésének optimális összehangolásában (egységtarifa).

Az egységtarifa egyben esélyegyenlőséget teremt közlekedés-földrajzi okból az eltérő közösségi közlekedési kapcsolatokkal rendelkező települések lakói számára.

Ami az Ön által felvetett konkrét esetet illeti, azaz, hogy Szekszárdra a vasúti menetjegy lényegesen drágább lenne, mint az autóbuszos menetdíj, ez csak néhány kivételes esetben igaz, amikor az utas nem a legrövidebb útvonalat választja az utazásra.


Kaposvár:


A 2008/2009. évi vasúti menetrend kialakításánál Kaposvár - Budapest viszonylatban az időbeni eljutás egyenletessége és az eljutási idő csökkenése volt a cél.

Az időbeni egyenletesség megvalósult a két órás ütemben Pécs - Budapest között közlekedő InterCity vonatokhoz történő csatlakozással, míg az eljutási idő átlagosan mindegy fél órával csökkent Kaposvár és Budapest között.

A Kaposvár – Budapest viszonylaton versenyképes közvetlen eljutásra a Dombóvár – Kaposvár pályaszakasz átépítése után látunk lehetőséget.

Jelenleg a vasúttársaság eszközparkjában nem áll rendelkezésre olyan dízel, ill. villamos motorvonat, amelyek közösen tudnának közlekedni, így a levelében vázolt elképzelést nem tudjuk megvalósítani.


Az autóbuszos közlekedést érintő kérdésekkel kapcsolatban a következő tájékoztatást adjuk.


A 6-os úton közlekedő VOLÁN társaságok péntek délután Budapestről, illetve vasárnap délután Szekszárd, Paks, Dunaújváros városokba(ból) a normál közlekedési rendhez képest több mint 10 mentesítő autóbuszt indítanak.

Az utasforgalomra számtalan tényező (pl. rendezvények, időjárás, stb.) befolyással van, így mint minden helyközi távolsági vonalon, itt is jellemző az utas szám ingadozása. A Volán társaságok célja, hogy a hétvégi megnövekedett utasforgalmat ülőhely biztosítása mellett szolgálják ki. A Volán társaságok viszont – a rendelkezésére álló szabad kapacitások függvényében – a szükséges többletkapacitások tervezését az elővételben megváltott menetjegyek alapján tudják kalkulálni.


Sajnos valóban elfordulhatnak álló utasok a Volán járművein, ezért javasoljuk, hogy előre váltsa meg menetjegyét (erre már az interneten is lehetősége van), így egyrészről garantált ülőhelyen utazik, míg másrészről a VOLÁN társaságok is pontosabban tudják a hétvégi kapacitásokat tervezni.

A fentiek alapján tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét kérjük.

Üdvözlettel,


Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium

Ügyfélszolgálati Információs Iroda

Tel: 06-1-475-34-34

Fax: 06-1-475-34-35

MrCain 2009.06.09. 15:40:05

Nekem Győrben sikerült egy hasonlót beszívni. Szóvátettem a kallernak, erre ő kioktatott, hogy az 5 perc az nem csatlakozási idő (ebben igaza van, 5 perc alatt nem játszható meg a vonatból ki, aluljáróba le, peronra fel, vonatba be manőver) és különben is a menetrendben lévő időpontok csak tájékoztató jellegűek.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.09. 15:58:29

@maglew:
bakker, nem lehetett volna, hogy nem posztolsz be három oldal szemetet? rakd ki webre, oszt tedd be a linket.

maglew 2009.06.09. 16:06:13

@Comandante en Jefe:
Miért szemét, tán nem függ a témához és a csatlakozáshoz? Figyelő szedd le akkor ha úgy érzed sok olvtársat szavar

Kattrin 2009.06.09. 16:15:31

Ez tényleg elég rossz helyzet. Csomagok és babakocsi nélkül sem olyan túl sok az az 5 perc. De végül sikerült átszállni, nem?

Kopi3.14 2009.06.09. 20:03:59

Panaszt szeretnék teni, mert Bp-komádi viszonylatban nem lehet közvetelnül eljutni, csak két, illetve három átszállással, s majd két órát kell átszállásoknál eltölteni köztes állomásokon...

konkrétan Szekszárddal kapcsoaltosan, többször utaztam már le oda vonattal, teljesen korrekt volt, az átszállással sem votl semmi gond, pláne, egy időben láttam esénként közvetlen vonatokat.
most megnéztem, nem értem mi a gond, ha van IC+IP lehetőség, s minimum mozdonycsere szükséges Sárbogárdon? Időben nem bukik az ember semmit.
És iylen kombóval Bajára is van tökéletes közlekedési lehetőség. Sáérbogárd meg olyan kurva nagy állomás, hogy fél óra kell, mire átér bárki is rohanva egyik vágánytól a másikig... :S

Feri BPO-537 2009.06.09. 21:16:11

@maglew: Érdekes lenne egy Desiro+Flirt szerelvény :)
Nem valószínű, hogy csatolhatóak, mivel 2 különböző cég gyártotta őket (Desiro - Siemens, Flirt - Stadler).

Szaki Danee 2009.06.09. 22:04:39

A posztírónak azt javaslom, hogy jegyezze meg, melyik állomáson melyik kocsi áll meg a legközelebb az aluljáróhoz/átjáróhoz és készüljön fel jó előre a leszállásra, álljon be az ajtóba elsőnek. Nincs az az állomás, ahol babakocsicipelős lépcsőzéssel és egyebekkel együtt öt perc ne lenne elég, főleg ha esetleg már út közben megkér egy szintén átszálló utast arra, hogy segítsen a csomagok cipelésében (a direkt kérést nemigen szokták visszautasítani). Késés esetén más a helyzet, de olyankor még a legsportosabbaknak sem mindig sikerül az átszállás.

Én is jártam már úgy Újszászon, hogy a bejáró vonat ablakából néztem végig, ahogy kihúz a csatlakozás. A vonat csatlakozásra nem vár...

esef 2009.06.09. 22:31:44

@Feri BPO-537:
Ellenben Talent van villamos és dízel változatban is. (Mármint gyártják.) Azok csatolhatók?

zozoli10 (törölt) 2009.06.09. 23:09:19

a legtöbben már biztosan jártunk így, hogy lekéstük a csatlakozást!

érdekes módon Szentesre/Hódmezővásárhelyre van napi egy vonat, de Szekszárdra/Bajára meg csak átszállással.
Amúgy miért Sárbogárdról indul Szekszárdra a vonat? Miért nem Pusztaszabolcsról?
gondolom van aki az elővárosból akar halászlét enni XD
de lagalább 4 óránként lehetne vonat a fővárossal akár zónázókét/gyorsított személyként.

itt a 100a vonalon van olyam megoldás hogy páratlanórában megy gyors Záhonyba a Nyugatiból,és párosórában meg Ceglédről személy vonat.

Ákibard! 2009.06.10. 08:28:50

@esef:
"Azok csatolhatók?"

Úgy tudom nem.

Misticque 2009.06.10. 09:26:18

@Kattrin: Ez nem csak egyszeri eset és sajnos az emberek nem túl segítőkészek.Azt is egy nagy problémának tartom,hogy IC-re nem lehet felvinni babakocsit,vagyis bevinni. Ha az ember nem akarja kint hagyni az "előtérben" akkor kénytelen kint állni egy órát Sárbogárdig.Buszokon,villamoson,mindenhol megoldották már a babakocsis problémát,vagy kialakítva hely.Vonaton miért nem?

maglew 2009.06.10. 12:42:29

@Szaki Danee:
Barátom, ha késik a vonat az IC nem vár. Nem csak itt, Dombóváron sem. Elég ha 3 percet késik a vonat, akkor marad 2 vagy 1 perced átszállni. MÁV.

Kattrin 2009.06.10. 13:10:23

@Misticque: Nem is tudtam, hogy az IC-re nem lehet bevinni babakocsit. Ezek szerint az anyuka választhat, hogy vagy keres valami lassabb vonatot, vagy kinn hagyja a babakocsit az IC-n, de akkor mi van, ha valami őrült ellopja, vagy pedig kinn áll az IC előterében?? Hát nem is tudom, melyik a rosszabb.

Martin VIII 2009.06.10. 13:46:11


maglew 2009.06.09. 15:27:27
És én Szekszárdi vagyok,de Bp-élek

Végre te is léptél az ütemes menetrend ügylében,én a MÁV-Startnak ezt a levelet irtam:

Tisztelt MÁV-Start ZRT!

Az alábbi levelemre nem jött meg a válasz 1 hónapon belül.10 napon belül választ kérek rá!Az alábbi levelemre.

"
Kedves MÁV-Start ZRT/MÁV ZRT!

Én azért írok őnőknek,hogy:

1.Szekszárd vasútállomás utastájékoztatás.
2.46-os számú vasút vonal menetrendje.
3.IC-IP vonatok szerelvénye,új vonatok létrehozása.


1.,Szekszárd vasútállomás utastájékoztatása.

Szekszárdi megyei jogú város utastájékoztatása egyenlő a nullával,igaz hangosbemondó berendezés van de azt a Forgalmi Szolgálat tevő hol használja,hol nem.Ez a helyzet tarthatatlan,mint vasúti dolgozó,mint utas szemmel felmértem csak Szekszárdon nincs vizuális utastájékoztató berendezések(elektromos led tábla,gépi hangos utastájékoztatás)ez tarthatatlan,még az országban egy eléggé "tré" megállóhelyen is van.de az nem Megye jogú város,de Szekszárd az.És ott nincs kérem,hogy csináljanak evvel a helyzettel valamit de ez tarthatatlan.

2.,46-os számú vasút vonal menetrendje. (Sárbogárd-Rétszilas-Tolna Mözs-Szekszárd-Decs-Öcsény-
Bátaszék)

Mint említettem,hogy Szekszárd Megye Jogú város és Sárbogárdrról naponta van 9 pár vonata,ebből 2 pár IP,hétvégén 1 IC.És ez eléggé kevés a többi megye székhelyre óránként van vonat de Szekszárdra csak 2-3 óránként.Ez tarthatatlan!Kérem itt is csináljanak valamit!

3,.IC-IP vonatok szerelvénye,új vonatok létrehozása.

Az IC 1833/1834-es vonat páron 3 egység Desiro elővárosi motorvonat jár és még pótdíjat kérnek rá,elégé felháborító!Régebben 1 db M41-es dízelmozdony,3db BP jelzésű kocsi járt.Mostanság ehelyett Elővárosi motorvonat jár rajta ami elégé abszurd dolog mert benne van a nevében hogy elővárosi motorvonat és nem IC szerelvény,és még pótdíjat kérnek rá és elég sok helyen áll meg egy IC-hez képest.Mostanában Baja,Bátaszék,Decs,Szekszárd,Tolna-Mözs,Nagydorog,Vajta,Cece,Sárbogárd,Kelenföld,Bp-Déli.Régebben Baja,Bátaszék,Szekszárd,Tolna-Mözs,Sárbogárd,Kelenföld,Bp-Déli és akkor még a szerelvény is normális volt,és a megállási helyek.Amióta meg áll Baja,Bátaszék,Decs,Szekszárd,Tolna-Mözs,Nagydorog,Vajta,Cece,Sárbogárd,Kelenföld,Bp-Déli állomásokon tiszta gyors vonat,és nem IC!Kérem,hogy a Desiró Elővárosi motorvonatokat eltávolítani a 1833/1834 vonat párról és Decs,Nagydorog,Vajta,Cece állomásokon ne álljon meg az IC,IP vonatok mert akkor nincs joguk beszedni a pótdíjat és IC nek nevezni a 1833/1834 vonat párt!És mióta a 2008/2009-es menetrendi év érvényben van azóta lehetetlen 2-3 átszállással Szekszárdról-Bp-re és Bp-ről Szekszárdra eljutni.Kérem itt is csináljanak valamit!És én javasolnék egy új vonat párt Mely a Gemenc elnevezésű IC lenne és mindennap járna Bp-Keleti-Sárbogárd-Szekszárd-Baja között a Sophiane IC végén lenne 3db BP kocsi,és Sárbogárdon leakasztják(nem lenne több 2 percnél) és akkor nem kellenének a IP-párok Sárbogárd-Baja közt és lenne helyette a Gemenc IC,és reggel is így lenne a reggeli IPnél is.Kérem vegyék fontolóra ezt az ötletet/megoldást.

Remélem minden pontomra lesz megoldás,és haladás.

Köszönettel:M.M."

És ezt kaptam válasznak:

Tisztelt Utasunk!


Köszönettel vettük megkeresését, amellyel kapcsolatosan az alábbiakban tájékoztatjuk.


Első sorban szíves elnézését kérjük a késedelmes válaszadásért, amely a decemberi munkabeszüntetést kapcsán beérkezett és felgyülemlett, rendkívüli mennyiségű megkeresés miatt fordulhatott elő.


Szekszárd állomás utastájékoztató berendezésének kiépítése – mint szerte az országban más állomásoké – terveink között szerepel. A 2013-ig tervezett pálya- és létesítmény-felújítások kivitelezése, a jelenlegi gazdasági helyzet, illetve az elmúlt időszakban történt szaktárca és vezetőváltás következtében – az EU kötvénycsomag átmeneti felfüggesztése miatt – jelentős csúszásban van.

Reméljük, hogy a pozitív változások mielőbb tapasztalhatóak lesznek mindnyájunk megelégedésére.


A sűrűbb menetrend több vonat közlekedését jelentené, melyhez a menetrendet megrendelő Minisztérium jóváhagyása lenne szükséges. A Minisztérium ugyanakkor a jelenlegi teljesítményt engedélyezi a hálózaton, így nem látunk megoldást a sűrűbb közlekedésre, melynek emellett a pályakapacitás is gátat szab.


Bátaszék-Szekszárd közötti a pálya állapota miatt vagyunk kénytelenek könnyű szerkezetű motorvonatokat közlekedtetni.

Az M 41 sor. géppel történő vonat továbbítás a menettartamot annyira megnövelné, hogy a más közlekedési eszközzel szemben nem tudnák versenyképes alternatívát nyújtani Baja-Szekszárd-Budapest között.


A fentiek okán vagyunk kénytelenek IC vonatként korszerű Desiró motorvonatot közlekedtetni. A többlet megállások az érdekelt önkormányzatok kérésére illetve üzletpolitikai szempontok miatt történtek.

Távolsági forgalomban egy Sárbogárdi átszállással IC/IP vonatokkal biztosítjuk a gyors eljutási lehetőséget a főváros és Szekszárd között.


Javaslatait és észrevételét továbbítottuk az érintett szervezeti egységeinknek, megfontolás és a lehetőségek függvényében megvalósítás céljából.


Én vasúton dolgozom,és pár ismerősöm utána járt hogy lehessen ütemes menetrend,és azt mondták h 2 órás személy vonati ütem és 2 órás IC ütem lehet ne a 2009/2010-es menetrendben.Melyet az IC ütem a Pécsi IChez végére kapcsolnának egy M41-xxxx mozdony és pár Bp/Ap/Wrm kocsit azaz ic kocsikat és egy étkező kocsit és akkor csak Sárbogárdon lecsatolják és mindenki megy az útjára.Az IC csak főbb helyeken állnának meg,Bp,Sárbogárd,Szekszárd,Báteszék,Baja.És a személy minden állomáson és megállóhelyen.Az IC vissza is a Pécsi ICbe menne bele.És igy mindenki jól járna,de a MÁV-Start morog az ötletre.De ha jövőre nem lesz lépés akkor a minisztériumhoz fodulok hogy tarthatatlan ez a helyzet.ÉS NEM LENNE DRÁGÁBB A VONAT MINT A BUSZ MERT EGYSÉGES DÍJSZABÁS VAN A VASÚTRA 160-AS KM ÖVEZET VAN A BUSZRA 150KM DE UGYAN AZ AZ ÁRA!

ZBR 2009.06.10. 15:36:50

@Martin VIII:
Picit hosszú lett a kommented. És nem lett túl értelmes.

Martin VIII 2009.06.10. 16:36:02

@ZBR:

Mert,hogy össze foglaltam milyen állapot uralkodik a 46-os vonalon és ez egy kataszrofa.Egy mengye székhelyre nincsen Bp-ről közvetlen vonat csak egy a Sugovica IC amikor jár...

És miért nem értelmes?

ZBR 2009.06.11. 12:02:15

@Martin VIII:
1. Szekszárd megyeszékhely, de a legkisebb lakosságszámú: 34 174 fő lakja, az ennél nagyobb, 39 640 fős lakosságú Salgótarjánnak EGYÁLTALÁN NINCS IC-je. Közvetlen vonata meg még annyira sincs! Pedig 5000-rel többen lakják, az MÉG EGY VÁROSNYI EMBER!

2. Ahogy azt ők is írják, nem a MÁV-START az illetékes a menetrendi megrendelések terén, hanem KIZÁRÓLAG a minisztérium. Innentől értelmetlen időpocsékolás azért írni a START-nak, hogy legyen több vonat.

3. Ha a Desiro pótdíjas, akkor pótdíjas. IC-ként közlkedik, pótdíjat kell rá fizetni. Kész! Ha nem akarsz fizetni, válassz másik vonatot...
Egyébként abban igazad van, hogy elővárosi motorvonatot kár IC-ként közlkeedtetni, de hát ha egyszer ők így döntöttek... És van indokuk is: a menettartam, kényelmi tényezők és talán az is, hogy máshol meg kevés az IC-kocsi.

4. Az utastájékoztatás: ez nem szekszárdi probléma, országos. Oké, hogy Barosstelep fing megállójára tettek vizuális utastájékoztatást (azóta le is szedték) de az azért más, mert ott az EU fizette (egyébként fővonalon fekszik)...

Kopi3.14 2009.06.11. 14:27:59

@Martin VIII:
"Én vasúton dolgozom,és pár ismerősöm utána járt hogy lehessen ütemes menetrend,és azt mondták h 2 órás személy vonati ütem és 2 órás IC ütem lehet ne a 2009/2010-es menetrendben.Melyet az IC ütem a Pécsi IChez végére kapcsolnának egy M41-xxxx mozdony és pár Bp/Ap/Wrm kocsit azaz ic kocsikat és egy étkező kocsit és akkor csak Sárbogárdon lecsatolják és mindenki megy az útjára.Az IC csak főbb helyeken állnának meg,Bp,Sárbogárd,Szekszárd,Báteszék,Baja.És a személy minden állomáson és megállóhelyen.Az IC vissza is a Pécsi ICbe menne bele.És igy mindenki jól járna,de a MÁV-Start morog az ötletre.De ha jövőre nem lesz lépés akkor a minisztériumhoz fodulok hogy tarthatatlan ez a helyzet.ÉS NEM LENNE DRÁGÁBB A VONAT MINT A BUSZ MERT EGYSÉGES DÍJSZABÁS VAN A VASÚTRA 160-AS KM ÖVEZET VAN A BUSZRA 150KM DE UGYAN AZ AZ ÁRA!"
Ez netó baromság: a jelenlegi pécsi IC-k Miskolcig közlekednek, Keletiben fordulva. És nézzük mi történne a csatolásokkal: Sárbogárdon rácsatolni a bajai kocsikat- kb tíz perc várakozás, alsó hangon. Keletiben levenni eme kocsikat, kivontatni tárolóvágányra, új mozdony rácuppan. Ez akár húsz percet is jelenthet, vagy még többet.
Viszafele: IC bejön Keletibe, vonat beáll, kocsikat ártolni. Edig kb nicns kiesett idő, mert a mozdonnnyal jöhet együtt. Azonban bogárdon mozdony le, dízel rá, bajai rész elmegy, ic vár, mozdony vissza, összesen plusz két fékpróbával, minimum fél óra várakozás. Ez aztán remek Ic zolgáltatás lenne, még baja felé is rendkívül gyorsan lehetne vele haladni. A pécsiek, kaposváriak, dobóáriak meg az első alkalom után lincselnének.
Miért sárbogárd a csatlakozási állomás? Mert onnantól nincs madzag, plusz az csomópont is, a fehérvári ággal együtt. Így nem kell dízelmotoros szerelvényeknek szabolcstól döcögnie, kellemes környezeti és egyéb szenyezéseket okozva, nagyobb mértékben, mint egy villamos vontatású verzió esetében.

Martin VIII 2009.06.11. 16:53:29

@ZBR:

Nekem nem avval van bajom,hogy kell rá pótjegy.Mert nekem nem kell.De az ülésével van baj!Mert 160/200 km eléggé rossz benne ülni!Nem tudom hogy esne ha belekötöznélek több mint 200km át a desiró ülésébe.Gondolom fáj na a hátad mint a fene.Amúgy Salgótrajánt is sajnálom Szekszárddal együtt mert a 2008/2009-es menetrend érintette legjobban és szét bonbázták a pesti vonatokat.És van elég IC kocsi Bp-n mindig 10-20 db kocsi áll a Keletiben és azok csak pihengélnek ott és nem revizion vannak.

Kopi3:

1.Van amelyik IC Miskolcig közlekedik de nem mindegyik,mert más szerelvény megy rá...

2.Nem lenne 5 perc mert az Ic ott vár 5-10percet.És a Baja IC 10-15 perccel korábban érkezne és pont lenne rá idő.

3.a keletiben nem kéne egye talán levenni a bajai kocsikat,azért mert amelyik vonat tovább megy Miskolcra nem az a mozdony megy ha nem másik,mivel nem fogják kiszedni a mozdonyt a szerelvény másik végéről és akkor a bajai kocsikat nem de pár pécsit leszednének és a szerelvény össze állt.

5.A bajai kocsik a vonat végén lennének és bogárdon csak csatt, a pécsi ic elmegy rá a gép a kocsikra és akkor mehet is a bajai rész.

És hogy érted ezt a részt?

"Miért sárbogárd a csatlakozási állomás? Mert onnantól nincs madzag, plusz az csomópont is, a fehérvári ággal együtt. Így nem kell dízelmotoros szerelvényeknek szabolcstól döcögnie, kellemes környezeti és egyéb szenyezéseket okozva, nagyobb mértékben, mint egy villamos vontatású verzió esetében."

ZBR 2009.06.12. 13:32:04

@Martin VIII:
"És van elég IC kocsi Bp-n mindig 10-20 db kocsi áll a Keletiben és azok csak pihengélnek ott és nem revizion vannak."
- Nem csak a revizió jelenti a javítást, más hibájuk is lehet.
- Kell tartalék.
- Lehet, hogy befordulnak másik vonatba.
- A kocsik nem futtathatóak folyamatosan és korlátlanul. KELL a pihenés, biztonsági okokból.

"Mert nekem nem kell."
- Te vezérigazgató vagy? Hogyhogy nem kell?

"Mert 160/200 km eléggé rossz benne ülni!"
-A főnöki típusú, kartámaszos, hintamechanikás bőrfotelekben sem feltétlenül kényelmes.
Nem sokkal jobbak az IC-ülések sem.

Martin VIII 2009.06.14. 18:30:34

@ZBR:

"Mert nekem nem kell."
- Te vezérigazgató vagy? Hogyhogy nem kell?

A MÁV-Startos dolgozóknak szoktak adni IC pót/hely jegyet,amit aznap vissza kell vinni.De ezt eléggé bonyolult elmagyarázni...

"Mert 160/200 km eléggé rossz benne ülni!"
-A főnöki típusú, kartámaszos, hintamechanikás bőrfotelekben sem feltétlenül kényelmes.
Nem sokkal jobbak az IC-ülések sem.

De azért a hátam nem megy szét...

Ákibard! 2009.06.14. 20:07:09

@Martin VIII:
"De ezt eléggé bonyolult elmagyarázni..."

Hejdenehéz elmagyarázni főleg egy szakmabeinek mint ZBR vazzeg...
Igen IC felszállókártyának hívják, sőt már a kezemben is volt huuuu de nehéz ezt elmagyarázni...:D

Martin VIII 2009.06.15. 20:33:38

@Ákibard!:
Én bonyolultabban fogalmaztam meg volna,de te Ákibard! tömören elmondtad,hogy mi.És én ezzel nem akarok többet foglalkozni,majd 2009/2010 -es menetrendből kiderül hogy,mi lesz.
süti beállítások módosítása