Több ismerősöm is mondta már, hogy az, amit a MÁV-Start átszállási kapcsolatnak nevez, az több, mint siralmas. Tudni kell, hogy az „új” menetrendben több vidéki város csak úgy közelíthető Budapestről és az elővárosból, ha egy nagyobb állomásokon (pályaudvaron) átszállunk egy ott csatlakozó vonatra. Ilyenek a Pusztaszabolcs felé közlekedő vonatok is, mert megszűnt több közvetlen vonat is, ami alapjába véve nem lenne nagy baj, hisz egy hosszú úton egy átszállás alatt megtett séta még jól is eshet. A probléma azzal van, hogy az átszállásra legtöbbször 5 percet adnak, így a kényelmes sétából futás, vagy rohanás lesz, mert a vonat nem vár.
Olvasónk babakocsival, nagy csomagokkal kénytelen átszállni Sárbogárdon. Ő is úgy gondolja, hogy az 5 perc kevés, főleg a hozzá hasonló nagy utazóknak. Íme a levele:
Kedves MÁV!
Nem tudom,hogy hogyan szokás az ilyesmi miatt panaszt tenni. A lényeg: Budapestről Bajáig nem lehet eljutni átszállás nélkül. Természetesen visszafelé is ugyan ez a helyzet. Leszámítva a munkaszüneti napokon közlekedő 15.27-es vonatot,ami egyenesen eljön
Budapestig. Képzeljék el a következő helyzetet. Egy kismama (aki épp 6 hónapos terhes) haza szeretne látogatni a szüleihez a 1,5 éves kislányával. Egyedül utazik babakocsival és sok táskával. Sárbogárdon vagy Kiskunhalason át kell szállni amire van körülbelül 5 perce. Elég lehetetlen egy helyzet. Remélem a jövő évi menetrendben lesz ez ügyben némi változás.
Üdvözlettel Kinga