Akár újabb vasutassztrájk is elképzelhető, ha a Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a munkáltató elbocsátásokat érintő munkaügyi vitája nem vezet eredményre.
Bárány Balázs, a VDSZSZ Szolidaritás érdekvédelmi alelnöke kijelentette: "készülni kell akár sztrájkra is, hiszen ha erőtlenek maradunk, akkor bármit megtehetnek velünk".
Bárány Balázs elmondta: pénteken adták be kezdeményezésüket a munkaügyi vitára, ez már a "sztrájk előszobája." Innentől a törvény hét napot ad a megállapodásra, ha ez nem sikerül akkor jöhet a sztrájk.
Barna István, a VDSZSZ területi ügyvivője Debrecen főterén, mintegy száz demonstráló előtt kifejtette: a munkáltató megszegte a foglalkoztatási garanciát és 50 munkavállaló csoportos leépítését tervezi. Ez ellen a VDSZSZ fel fog lépni - tette hozzá.
Szavai szerint a MÁV Cargónál folyamatban lévő csoportos létszámleépítéssel a munkáltató két megállapodást is megszegett: egyrészről nem tartja be a hároméves foglalkoztatási garanciát, másrészről pedig az elbocsátások közben ellentétesen jár el azzal a megállapodással, hogy a VDSZSZ beleszólhasson az elbocsátottak kiválasztásába.
Ez utóbbival kapcsolatban aggasztónak nevezte, hogy az elbocsátások csak VDSZSZ tagokat érintenek. Szerinte ez azért van, mert a szakszervezet az utóbbi időkben támogatta a Liga és a VDSZSZ Szolidaritás sztrájkjait.
A táblákkal, kereplőkkel és szirénákkal a debreceni vasútállomástól a főtéren lévő MÁV székházig felvonuló vasutasok demonstráltak továbbá a könyvelő egységnél dolgozó munkatársaikért is. Szerintük politikai döntés által kívánják megszüntetni a számviteli egységet Debrecenben, majd azt "kormánypárti városokba" - Miskolcra, Szegedre és Budapestre - költöztetik.
(MTI/FN)
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Újabb vasutassztrájk jöhet
2009.06.12. 16:20Címkék: mti máv hír sztrájk vasút máv start vdszsz gaskó máv cargo fn
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr621181248
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.06.14. 06:44:44
Gaskó a sztrájk beszüntetéséért könyörög!Az egyik kereskedelmi csatorna riportot készített a vasútállomáson várakozó emberekkel, a legutóbbi vasutassztrájk alatt. Az emberek elmondták, miféle nehézségeket okozott nekik a sztrájk. Voltak olyanok, akik támo…
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.06.12. 16:29:02
Régi módszer a hangoskodók elhallgattatására...ebből is látszik, nem változik semmi!
petya.bacsi 2009.06.12. 16:50:17
Pfff...
Valószínűleg mikor megkötötték ezeket a megállapodásokat, még kanyarban sem volt a világgazdasági válság.
Már annyira unalmasak ezek a VDSzSz-es celebek. Pár napig beszélnek róluk, aztán elfelejtik őket.
Valószínűleg mikor megkötötték ezeket a megállapodásokat, még kanyarban sem volt a világgazdasági válság.
Már annyira unalmasak ezek a VDSzSz-es celebek. Pár napig beszélnek róluk, aztán elfelejtik őket.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.12. 17:06:13
még mindig van utasa a MÁV-nak, vagy mi?
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.06.12. 18:02:18
50 embert leépítenek egy több tízezres cégnél gazdasági válság idején és máris sztrájk? Nem kicsit pofátlan, már-már V'bőrre való.
lurkó 2009.06.12. 20:04:03
@Gerusz: Te aztán nagyon képben vagy. A Cargónál hány tizezren dolgoznak? Olvass!!!Értelmezz!Kommentelj!
Ákibard! 2009.06.12. 20:53:22
"Ez utóbbival kapcsolatban aggasztónak nevezte, hogy az elbocsátások csak VDSZSZ tagokat érintenek. Szerinte ez azért van, mert a szakszervezet az utóbbi időkben támogatta a Liga és a VDSZSZ Szolidaritás sztrájkjait."
He-he. Szerintem is. És jól is van így. Már bocsánat, de törvénysértő sztrájk után szabálysértő elbocsátást rögtön észreveszi a vdszsz?
He-he. Szerintem is. És jól is van így. Már bocsánat, de törvénysértő sztrájk után szabálysértő elbocsátást rögtön észreveszi a vdszsz?
-d(-_-)b- 2009.06.12. 21:00:57
"Újabb vasutassztrájk jöhet"
Érdekel ez még egyáltalán valakit? Már szinte mindenki busszal vagy autóval jár.
A MÁV meg menjen már végre csődbe és számolják fel a francba. Egy pénznyelővel kevesebb.
Érdekel ez még egyáltalán valakit? Már szinte mindenki busszal vagy autóval jár.
A MÁV meg menjen már végre csődbe és számolják fel a francba. Egy pénznyelővel kevesebb.
Megmondom a véleményem. Akkoris! 2009.06.12. 21:40:07
@petya.bacsi:
Holnap elmegyek a bankba, és bejelentem, hogy csak az általuk kért részletek felét vagyok hajlandó kifizetni, mert válság van. Igaz aláírtam egy szerződést arról, hogy mennyit fizetek, de akkor még kanyarban sem volt a világgazdasági válság.
Lehet tippelni, hogy 1 vagy 2 hónap múlva lakoltatnának ki.
Nem értek egyet a VDSZSZ-el, de ebbe spec igazuk van.
Holnap elmegyek a bankba, és bejelentem, hogy csak az általuk kért részletek felét vagyok hajlandó kifizetni, mert válság van. Igaz aláírtam egy szerződést arról, hogy mennyit fizetek, de akkor még kanyarban sem volt a világgazdasági válság.
Lehet tippelni, hogy 1 vagy 2 hónap múlva lakoltatnának ki.
Nem értek egyet a VDSZSZ-el, de ebbe spec igazuk van.
pumdavid 2009.06.12. 23:22:10
Nemrégiben itt sírtak plusz százezrekért, holott pár hónappal ezelőtt olvastam valahol, hogy az orosz vasútnál 250.000 embert bocsátottak el. A románoknál meg 12.00-et. Lehet, hogy itthon is ezt kellene meglépni.
Feri BPO-537 2009.06.12. 23:37:08
@-d(-_-)b-: Nem felszámolni kéne, hanem kirobbantani azt a sok majmot, akik csak ülnek ott, meresztik a seggüket és viszik a lóvét.
A VDSZSZ is kipusztulhatna már, Gaskóval az élen...
A VDSZSZ is kipusztulhatna már, Gaskóval az élen...
scooby doo 2009.06.13. 00:14:32
Unalmas, sokszor hallottuk már...
ajt 2009.06.13. 11:16:28
azért nem ártana az 1-2 éve alakult új máv formációkban sem a körülnézés ... új embereket exportáltak érdekes előélettel, akik közül volt olyan, aki telehisztizte az andrássy úti palotát, mert világos színű opel vectrát kapott szolgálati autóként, pedig ő nem oylat akart.... és azért lehetne sorolni. Biztos az ilyen emeberek majd a vidéki gazdasági egységekért tesznek. Illetve az ott dolgozókért.... amikor van saját cégük, van ismerőüknek cégük ... akár a könyvelést is akár mást is átvehetnek. Vagy nem?????
sensasün 2009.06.13. 16:29:06
A vdszsz teszi tönkre a mávot (részben).
Mi a fenének sírnak, a máv nem bocsájthat el embereket???
Mégis mi a fenét gondolnak?
Nekünk nem lehet ám csak úgy büntetlenül felmondani, mi Örökre beembedeltük ide magunkat, akkor szopatjuk az egész országot amikor csak akarjuk!
Ki kéne baszni a vdszszt a fenébe...
Mi a fenének sírnak, a máv nem bocsájthat el embereket???
Mégis mi a fenét gondolnak?
Nekünk nem lehet ám csak úgy büntetlenül felmondani, mi Örökre beembedeltük ide magunkat, akkor szopatjuk az egész országot amikor csak akarjuk!
Ki kéne baszni a vdszszt a fenébe...
petya.bacsi 2009.06.13. 16:34:02
@sensasün: nem, szerintük még mindig szociális napközi otthon a cég.
A gond az, hogy 2009-et írunk, de a MÁV megrekedt valahol.
A gond az, hogy 2009-et írunk, de a MÁV megrekedt valahol.
Megmondom a véleményem. Akkoris! 2009.06.13. 17:20:17
@petya.bacsi: És miért nem?
Megmondom a véleményem. Akkoris! 2009.06.13. 17:21:35
@petya.bacsi: És miért nem jó?
Megmondom a véleményem. Akkoris! 2009.06.13. 17:22:37
Bocs a duplázásért az elsőt először lenyelte a szerver
Dr. Ákói Sz. Igor 2009.06.13. 21:57:33
Remélem, hogy a leépítést azokkal kezdik, akik a múltban is lelkesen közreműködtek a vasutak leállításában és ezzel az utasok szívatásában. Megérdemelné az a tetves szemét banda, gaskóékkal az élen.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.13. 23:53:15
Ha jól látom könyvelőkről, számviteli egységről van szó. Furcsa dolog ezeket az embereket vasutasnak nevezni. Könyvelő, bérszámfejtő, titkárnő, ezzel foglalkozó felettesek, a vízfejnek az a része, ami biztosan lépítendő, hiszen pl. ma már van számítógép, ami 20 éve nem volt... A ma reális létszámot jó elérni.
Nyílván, ha a vízfej kapcsán szervezeti egységek szűnnek meg, akkor az érdekképviselet vonatkozó része is megszűnik, amit szintén közpénzből finanszíroztunk, aminek nincs köze a vonatok közlekedéséhez.
A CARGO kiszervezésének célja a privatizáció volt... Megváltozott a helyzet.
De hozzáteszem, hogy amennyiben a sztrájk csak CARGO dolgozókat érint, úgy különösebben nem zavar.
Nyílván, ha a vízfej kapcsán szervezeti egységek szűnnek meg, akkor az érdekképviselet vonatkozó része is megszűnik, amit szintén közpénzből finanszíroztunk, aminek nincs köze a vonatok közlekedéséhez.
A CARGO kiszervezésének célja a privatizáció volt... Megváltozott a helyzet.
De hozzáteszem, hogy amennyiben a sztrájk csak CARGO dolgozókat érint, úgy különösebben nem zavar.
Valjean 2009.06.14. 16:37:02
"Szavai szerint a MÁV Cargónál folyamatban lévő csoportos létszámleépítéssel a munkáltató két megállapodást is megszegett: egyrészről nem tartja be a hároméves foglalkoztatási garanciát, másrészről pedig az elbocsátások közben ellentétesen jár el azzal a megállapodással, hogy a VDSZSZ beleszólhasson az elbocsátottak kiválasztásába.
Ez utóbbival kapcsolatban aggasztónak nevezte, hogy az elbocsátások csak VDSZSZ tagokat érintenek. Szerinte ez azért van, mert a szakszervezet az utóbbi időkben támogatta a Liga és a VDSZSZ Szolidaritás sztrájkjait."
Ha valóban ez a helyzet, akkor mehetnének inkább a Munkaügyi bíróságra, ahelyett, hogy a sztrájkkal büntetnék az ebben vétlen utasokat is.
Ez utóbbival kapcsolatban aggasztónak nevezte, hogy az elbocsátások csak VDSZSZ tagokat érintenek. Szerinte ez azért van, mert a szakszervezet az utóbbi időkben támogatta a Liga és a VDSZSZ Szolidaritás sztrájkjait."
Ha valóban ez a helyzet, akkor mehetnének inkább a Munkaügyi bíróságra, ahelyett, hogy a sztrájkkal büntetnék az ebben vétlen utasokat is.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.14. 19:40:05
@Valjean: Ha a Cargonál sztrájkolnak, nem megy tehervonat az nem az utast bünteti.
Sőt, hogyha a CARGOnál az ügyben érintett részleg sztrájkol, a vízfej amit leépítenek, akkor azzal még a teherforgalomban sem okoznak kárt.
Sőt, hogyha a CARGOnál az ügyben érintett részleg sztrájkol, a vízfej amit leépítenek, akkor azzal még a teherforgalomban sem okoznak kárt.
Megmondom a véleményem. Akkoris! 2009.06.14. 20:26:23
@Valjean: Bíróság? hahaha
Majd talán 5-10 év múlva meghozzák a határozatot, hogy MÁV-nak kötelező visszavenni a dolgozót.
És addig mit csinál? A boltban nem adnak majdra. Tudjuk: válság van, vessen magára, ezvan, így járt, stb. ....
Kíváncsi vagyok, hogy vajon akkor is ezekkel jönnétek-e, ha a ti állásotokról van szó.
@Dr. Ákói Sz. Igor: Hogy-hogy itt? Te az előző sztrájk alkalmával még az index vasutas fórumában keltetted a hangulatot.
Majd talán 5-10 év múlva meghozzák a határozatot, hogy MÁV-nak kötelező visszavenni a dolgozót.
És addig mit csinál? A boltban nem adnak majdra. Tudjuk: válság van, vessen magára, ezvan, így járt, stb. ....
Kíváncsi vagyok, hogy vajon akkor is ezekkel jönnétek-e, ha a ti állásotokról van szó.
@Dr. Ákói Sz. Igor: Hogy-hogy itt? Te az előző sztrájk alkalmával még az index vasutas fórumában keltetted a hangulatot.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.14. 20:32:53
@Megmondom a véleményem. Akkoris!: Ha olyan ember állásáról van szó, aki tudja, hogy nincs rá szükség, nem is próbál hasznos lenni, azt várja el, hogy mi tartsuk el...
Ezek mellett a VDSZSZ is előkerül, és ismerjük az ő hozzáállásukat, tudjuk, hogy az ő tevékenységük sokban járul hozzá ahhoz, hogy sokaknak ne legyen állása, és a szakszervezet nem család, nem bőrszín, hanem egy olyan kötettség amit magad választasz, így a VDSZSZ tagok hozzáállását, értékeit ismerjük.
Nos akkor egyiket sem tudom, és nem is akarom sajnálni az elbocsájtás miatt.
Ezek mellett a VDSZSZ is előkerül, és ismerjük az ő hozzáállásukat, tudjuk, hogy az ő tevékenységük sokban járul hozzá ahhoz, hogy sokaknak ne legyen állása, és a szakszervezet nem család, nem bőrszín, hanem egy olyan kötettség amit magad választasz, így a VDSZSZ tagok hozzáállását, értékeit ismerjük.
Nos akkor egyiket sem tudom, és nem is akarom sajnálni az elbocsájtás miatt.
Ákibard! 2009.06.14. 20:41:33
@Megmondom a véleményem. Akkoris!:
"Bíróság? hahaha
Majd talán 5-10 év múlva meghozzák a határozatot, hogy MÁV-nak kötelező visszavenni a dolgozót."
Azért nem. A munkaügyi bírósági ügyekben mostmár aránylag hamar döntenek egyszerű, egyértelmű eseteknél akár 6 hónap, bonyolultabb ügyeknél 12-18 hónap, de semmiképp nem 5 év.
Hja és a kiesésre a vért meg kell téríteni ha a bíróság úgy ítél...
"Bíróság? hahaha
Majd talán 5-10 év múlva meghozzák a határozatot, hogy MÁV-nak kötelező visszavenni a dolgozót."
Azért nem. A munkaügyi bírósági ügyekben mostmár aránylag hamar döntenek egyszerű, egyértelmű eseteknél akár 6 hónap, bonyolultabb ügyeknél 12-18 hónap, de semmiképp nem 5 év.
Hja és a kiesésre a vért meg kell téríteni ha a bíróság úgy ítél...
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.14. 22:22:27
@Ákibard!: Az a 6 hónap pedig... ha a felmondási időt, végkielégítést stb. is nézzük, mivel egy időre ez is jövedelem, ezek mellett ugye jön a segély is (ugye olyan hónapokban, amikre még a végkielégítés kapcsán lenne teljes bérniy pénzed), stb. sokmindenre elég.
A gond ott van, hogy közel sem vagyok biztos benne, hogy a VDSZSZ érvei a bíróság előtt megállnának. Ugyanis a "beleszólhasson", ha egy területen mindenkit elbocsájtanak, akkor nem lehet azt mondani, hogy ki az a mindenki...
Kérdés, hogy a 3 éves foglalkoztatási garancia kapcsán nem tudjuk annak a feltételeit, lehet, hogy az sem védene senkit.
A gond ott van, hogy közel sem vagyok biztos benne, hogy a VDSZSZ érvei a bíróság előtt megállnának. Ugyanis a "beleszólhasson", ha egy területen mindenkit elbocsájtanak, akkor nem lehet azt mondani, hogy ki az a mindenki...
Kérdés, hogy a 3 éves foglalkoztatási garancia kapcsán nem tudjuk annak a feltételeit, lehet, hogy az sem védene senkit.
Valjean 2009.06.15. 15:33:12
@Megmondom a véleményem. Akkoris!:
Látom a bírósági idő hosszára már meg is adták a választ, amivel magam is egyetértek.
Ha az én állásomról lenne szó akkor valószínűleg ezzel jönnék, persze a körülményektől függően. És nem másokkal babrálnék ki, csak mert nekem rossz.
@TheElf:
Ez a mostani sztrájk csak Cargo-t érinti akkor? Mert amikor az utasszállítást blokkolták, a tehervonatok jártak.
Látom a bírósági idő hosszára már meg is adták a választ, amivel magam is egyetértek.
Ha az én állásomról lenne szó akkor valószínűleg ezzel jönnék, persze a körülményektől függően. És nem másokkal babrálnék ki, csak mert nekem rossz.
@TheElf:
Ez a mostani sztrájk csak Cargo-t érinti akkor? Mert amikor az utasszállítást blokkolták, a tehervonatok jártak.
rickyramirez 2009.06.15. 20:56:30
@-d(-_-)b-:
Igen, érdekel valakit. Lehet, hogy elképzelhetetlen a számodra, de vannak olyanok, akik szeretnek vonatozni. Én is ilyen vagyok. Buszozni meg nem, több okból (most nem részletezem, de az első a zsúfoltság, a kis hely). És képzeld, van, aki utálja az autókat, és elvből nincs neki. Én is ilyen vagyok.
Az a megállapításod meg eléggé óvodás volt, hogy számolják fel az egészet. Hurrá, haladjunk vissza az időben! Nyugat-Európában (ahol komolyan fejlesztik a vasúti közlekedést) meg mindenki ostoba...
Igen, érdekel valakit. Lehet, hogy elképzelhetetlen a számodra, de vannak olyanok, akik szeretnek vonatozni. Én is ilyen vagyok. Buszozni meg nem, több okból (most nem részletezem, de az első a zsúfoltság, a kis hely). És képzeld, van, aki utálja az autókat, és elvből nincs neki. Én is ilyen vagyok.
Az a megállapításod meg eléggé óvodás volt, hogy számolják fel az egészet. Hurrá, haladjunk vissza az időben! Nyugat-Európában (ahol komolyan fejlesztik a vasúti közlekedést) meg mindenki ostoba...
rickyramirez 2009.06.15. 21:05:12
@sensasün:
Az ilyen mocskos hangvételű hozzászólások nem nagyon emelik a blog színvonalát, az biztos. Ember! Egy demokrácia, egy demokratikusan működő jogállam nélkülözhetetlen kelléke a (hatékony) dolgozói érdekvédelem. Az a dolguk, az a létezésük értelme, hogy védjék a hozzájuk tartozó kiszolgáltatott proletárok érdekeit. Azért támadni egy érdekvédelmi szervezetet, mert ezt teszi, elég antidemokratikus gondolkodásmódra vall. Az más dolog, hogy a sztrájkok olyan módon való lebonyolításával én sem értettem egyet és nem is fogok, ahogyan 2008 eleje óta történtek. Ez valóban az utasokkal való kiszúrás volt. De az érdekvédelemhez és a sztrájkhoz való jogot elvitatni a munkavállalóktól... Nagyon szomorú!
Az ilyen mocskos hangvételű hozzászólások nem nagyon emelik a blog színvonalát, az biztos. Ember! Egy demokrácia, egy demokratikusan működő jogállam nélkülözhetetlen kelléke a (hatékony) dolgozói érdekvédelem. Az a dolguk, az a létezésük értelme, hogy védjék a hozzájuk tartozó kiszolgáltatott proletárok érdekeit. Azért támadni egy érdekvédelmi szervezetet, mert ezt teszi, elég antidemokratikus gondolkodásmódra vall. Az más dolog, hogy a sztrájkok olyan módon való lebonyolításával én sem értettem egyet és nem is fogok, ahogyan 2008 eleje óta történtek. Ez valóban az utasokkal való kiszúrás volt. De az érdekvédelemhez és a sztrájkhoz való jogot elvitatni a munkavállalóktól... Nagyon szomorú!