Olvasónk 5 pontban összeszedte a MÁV nagyobb hibáit, legalábbis azokat, amikkel Ő találkozik.Az egyik ilyen például, hogy az egyik IC-re "a szolgáltatás színvonalának emelése miatt" 780 forintos pótjegyet kell váltani, közben késik, és csatlakozásra nem vár. De nem csak ezekről ír, MÁV-os ismerősei is meséltek neki érdekes dolgokat:
Tisztelt MÁV-figyelő!
Van néhány ismerősöm, meg aztán a MÁV logikájának negatív értelemben való méltatásához nem kell sokat járni-kelni az országban. A következőket dobnám fel:
1. Nemrég az egyik pénztáros mesélte, hogy 2 éve az összes szabadságát pihenőnapokra adják ki. (Azelőtt érintőlegesen egyik kaller esti iskolás tanítványom már emlegetett ilyet.) Ez ugye olyan, mintha egy hétfőtől péntekig melózó embernek szombaton és vasárnap lehetne kivenni a szabiját, amikor úgyis szabin van. Papíron minden vezetve van, ha a mellékvágányt megszüntetik, akkor perelni fog a pénztáros pajti, addig is félti az állását. (Ha a mellékvágányt megszüntetik, akkor már nem lesz mit féltenie...)
Addig persze úgy megy szabira, hogy a munkatársa átvállal egy 2 napos kört (ketten vannak összesen ott, ahol korábban 3 embernek volt állása), de 6 napnál többet nem tud egyszerre otthon lenni, mert egyszerűen nincs rá mód!
2. Gyoma és Mezőtúr viszonylatban (20 km) kb. 1 éve a "szolgáltatás színvonalának emelése miatt" + 780 ft-ot (2x390 ft a pótjegy, nem is helyjegy) sarcol menettértiben a MÁV. Ekkora IC díjat pl. Debrecen-Nyíregyháza vonalon sem kell fizetni! Slusszpoén: az IC rendszeresen késik, a csatlakozásom nem vár meg, és dekkolhatok Isten tudja meddig a gyomai lepukkant állomáson, szemforgató állapotok között. Tudom, én csesztem el, mert nem vettem autót, és miért nem törődök bele, hogy a pénzemért azt csinálnak velem, amit csak akarnak. Pótjegy lényege: késés esetén nem lehet visszaigényelni az árát. Ettől különb, mint a helyjegy.
3. A menetrendben kiírt időpontok egyes járatok esetében egyszerűen nem teljesülnek az év 95 %-ban! (Pannónia, Krakóvia, stb.) Ha mindig késik fél órát legalább, akkor az az időpont legyen a menetrendben!
4. A gyors vonatokon nincs légkondi és legalább egy bevásárlókosaras büfés, ami akkor különösen baj, ha úgy lerohad a vonat, mint pl. 2009. júl 1-jén este Kétpón, amikor emberek sokasága étlen-szomjan, hőségben várta, hogy legyen a vezetékben újra áram. (Csak órák kérdése volt, és lett.) Az ilyen helyzeteket még a gesztusok szintjén sem hajlandó kezelni a MÁV nevű gólem...
5. A nemzetközi IC-ken úgy oldják meg a meghibásodott vécék szervizelését, hogy kiragasztják a "nem működik" matricát, és néha már a Keletiben probléma, hogy 2 dugig megtelt vagonra nincs jó vécé. (Romániából indult, majd ha visszament, javítsák meg ők.) Ekkor a kalauz kérésére megcsinálnak egyet, persze már ettől is késik a szerelvény. Ezt azért is fontos volt leírnom, mert van olyan IC, amelyre csak két vagonba ülhet be a magyar belföldi utazóközönség.
Összegzésként: az lenne az elvárás, hogy a XXI. században egy versenyképes és környezetbarát tömegközlekedés alakuljon ki hazánk vasútvonalain, de ennek véleményem szerint azért nem tud megfelelni a MÁV, mert gyakran nincs tényleges felelősségtudata és érdekeltsége azoknak, akik a pozíciójukban igazán tenni tudnának a jobbításért. Ilyen dolgozói pedig vannak a MÁV-nak a hierarchiában mindenütt...
Üdv mindenkinek és köszönöm a figyelmet!