Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Az IC régebben azért volt jó, mert a személy és a gyorsvonatokhoz képest sokkal jobb színvonalú volt a szolgáltatás. Nem késett a vonat, tiszta, modern kocsik közlekedtek. Ezek miatt az utasok nem is sajnálták érte kifizetni a pótjegyet és a helyjegyet. Manapság viszont sok IC a gyors vonatoknál is rosszabb, így az utasok inkább autóba ülnek, vagy buszra szállnak. Erről ír olvasónk is:

Szia!
 
Ma (2009.07.28.) reggel az 5.46-os szegedi IC-vel jöttem Budapestre. 1. osztály IC-re váltottam jegyet, mert kényelmesen le lehet ülni, van asztal, és a notebook töltőjének konnektor. Kivéve, hogy egy ideje bizonyos vonatokon kb. 30 éves IC elsőosztály kocsikat közlekedtet a MÁV, melyekben összesen egy asztal van, és konnektor sehol. A 2,5 órás utat a notebook sajnos nem bírja végig, így történt ma is, ezért átültem az IC 2. osztályba, ahol legalább van 2 konnektor (a végében, az ülés mögött - lassan tényleg az lesz, hogy hosszabbítóval fogok járni, mint ahogy egyszer egy posztban írta valaki). Ebből az egyik foglalt volt, a másikba sikerült bedugni a töltőt, de leülni csak a másik oldalon tudtam, így páran szépen keresztülgyalogoltak a kábelen. Mikor Zugló és a Nyugati között egy nő telefonnal a kezében először rátaposott, majd odébbment és megállt rajta, szépen udvariasan ("elnézést hölgyem, megkérhetném, hogy szálljon le a kábelről") megkértem, hogy álljon arrébb, erre valaki megszólalt, hogy talán ki kelene húznom, és akkor nem állna rá.

No ennek az illetőnek szeretném üzenni, ha véletlenül publikálod a levelemet - mivel sajnos mire leszálltam, eltűnt a szemem elől - , hogy elsősorban azért váltottam az 1. osztályra jegyet, hogy ilyen kényelmetlenségeim ne legyenek, és nem utolsósorban azért, hogy ne ilyen bunkók között kelljen utaznom (mellesleg előtte az ő horkolását hallgatta a fél vonat). Egyébként a kb. 20 perc alatt, amit ott ültem, vagy 4-5 ember sétált keresztül a töltő kábelén, hihetetlen, hogy mennyire figyelmetlenek és pofátlanok az emberek.

Kérdésem továbbá, hogy a MÁV komolyan gondolja-e, hogy ezekért a 30 éves kocsikért ugyanúgy beszedi a mintegy 1000 Ft-ot (1. osztály+IC helyjegy). Komolyan gondolják-e, hogy a Budapest-Szeged vonal bizonyos járatain nincsen normális kocsi... (hiába akarom megfizetni, hogy kényelmesen, normális körülmények között tudjak dolgozni míg utazom, nincs rá lehetőség) Arról már ne is beszéljünk, hogy az OrangeWays buszokon pl. WiFi (!) van.

Komolyan gondolják-e, hogy ez az IC 1. osztály nagyjából ugyanannyiba kerül, mint ha autóval mennék, ráadásul 1 órával több idő. Azt hiszem, lassan semmi értelme nem lesz, hogy otthagyjam az autót, és vonattal utazgassak, mert szinte semmi előnye nincs a dolognak. Olcsóbb lenne a MÁVnak szépen megszűntetni az IC 1. osztályt, mert úgysem nagyon vesz rá senki jegyet, főleg ilyen szolgáltatási színvonal mellett, szegény ingyen utazó MÁV alkalmazottak pedig utazhatnának a többi kocsiban...
 
Levelemet a MÁV-nak nem küldöm el, mert nem gondolom, hogy foglalkoznának vele... ide is csak azért, hogy vicces kommenteket olvasgathassak.
 
Üdv: Ákos.

Címkék: közlekedés laptop máv busz autó vonat ic vasút utas panasz jegy észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr851273517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.28. 14:33:38

Gondolom, itt a néhai Komfort kocsikról van szó, hát én tök szívesen utaznék egyszer már végre ezeken :)

Azokat a kocsikat azért száműzik a szegedi IC-re, mert itt konkrétan négyféle szolgáltatási szint között választhat az ember, és az IC. 1.o.-t épp ezért elég kevesen választják.

A konnektor amúgy a négy közül semelyiken sem deklarált szolgáltatás... a MÁV járműparkja öreg, ez van.

Szerény nyomott véleményem szerint elég lenne arra a vonalra max. 3 féle szolgáltatási szint (de esetleg kettő is: egy tisztességes minőségű helyjegyes, meg egy hagyományos, nem helyjegyköteles).

Amikor a MÁV bevezette ezt a hibrid IC-t - ami egyébként az utasok többségének jobban megfelel a korábbinál, és az utasszám növekedett is a vonalon - akkor nem volt bátorsága egyiket sem eldobni. De még nem volna késő.

lkjpoi 2009.07.28. 14:45:12

Szia!
Én írtam a levelet. Hát elsőre jópofa volt, meg hangulatos, a hidegzuhany csak annyi volt, hogy nem tudom végigdolgozni a tervezett 2,5 órát, pedig hónapokon át remekül működött a dolog, míg ezek a kocsik meg nem jelentek. Reggel 5.46-os Szeged-Budapesten most egymás után 2 napon volt ilyen, szóval lehet próbálkozni :)
Amúgy köszi a hozzászólást, szerintem is elég volna a 3 szint, nekem főleg az a bajom, hogy megveszem a jegyet, és nem tudom előre, hogy mire számítsak érte cserébe.
Mert érted, ha meg nem veszek az 1. osztályra jegyet, és mégis ez a modernebb kocsi van, akkor bosszankodhatok, hogy jó lett volna :)
Igazából a 220-at ha behúznák legalább az asztalhoz, egy szavam nem lenne az egészre.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.28. 15:00:19

@lkjpoi:
Teljesen értem, régebben sűrűn vonatoztam, és nekem is fontos volt, hogy tudak dolgozni.

Csak egy ötlet: esetleg a helyfoglaláskor meg tudják mondani, hogy milyen tipusú a kocsi, vagy legalább hogy hány szék van benne, amiből ki lehet találni? Már ha pénztárban veszed a jegyet.

lkjpoi 2009.07.28. 15:11:30

@Comandante en Jefe: Fogalmuk sincs, egyből én is erre gondoltam, megkérdeztem, hát persze, hogy lövésük nincs :) a székek számára még nem gondoltam, na hát ezzel bepróbálkozom majd legközelebb! Tartok tőle, hogy ugyanannyi van a kétfélében.
A legjobbakat azon szoktam mulatni, amikor direkt asztalhoz kérem a jegyet, merthogy ezt elvileg lehet, és pont nem asztalhoz szól... egyébként olyan probléma még sosem volt, hogy leültem asztalhoz, holott nem oda szólt a jegyem, és emiatt valaki odajött volna, hogy álljak már fel.

Kzsolt 2009.07.28. 16:20:39

Azért ez röhej, hogy 2009-ben úgy kell vadászni egy olyan kocsira amelyikben 220 van :D

Ákibard! 2009.07.28. 16:32:42

@lkjpoi:
Kocsitípust a pénztárban nem látnak, ugyanis a MÁVRES (helybiztosítási rendszer) nem az állomáson van.

Ahogy tapasztalhattad bizonyos funkciókat külön kóddal tudnak kérni (Ablak mellé asztal mellé, 4-esbe, folyosó mellé, rokkanthely, stb stb) de ez sem mindig tökéletes. Elég egy rosszul számozott ülőhelyű kocsi, és borult az egész. Sajna Európában sem nagyon egységes az ülőhelyszámozás, AEÚP szabvány szerinti. (Ahogy Esik Úgy Puffan) Tehát elég az, ha olyan kocsi kerül oda aminek az ülőhelykiosztása nem egyezik a MÁVRES-ben tárolttal...

Azért megjegyezném, hogy az IC alapszolgáltatásai között a 220V-os csatlakozó nem szerepel, de a nálunk fejlettebb országokban is akad amiben nincs, vagy mégjobb, van de nem működik. A héten egy CSeh kocsiban volt 2 szép konnektor, de áram nem jött belőle, sajnos... Szerintem ez még bosszantóbb mintha nem is lenne.

Azért önmagában a komfortkocsik szépek és kényelmesek, szerintem 5x kényelmesebb a forgatható üléssel mint az IC 1.o ülése... Klíma van benne, szerintem nagy panasz nem lehet rá.

Ezt a 30 éves kocsis beszólást pedig nem értem.
Ne mondd, hogy neeked nem kényelmesebb egy nagy fotelben utazni mint azon a nyomorék 1.o IMAG buszülésen...
Mint mondtam a konektor más kocsin sem feltétlenül van így... Ez nem a 30 éves életkorából ered...

Mondhatnád, a 2.o kocsin van, igen, ráadásul "Hordozható magnetofon" számára. :-)

Ákibard! 2009.07.28. 16:34:52

A cím meg szokás szeerint bulváros.

Az 1.o kényelmesebb, aki utazott már vagy neadjisten csak látott komfortkocsit meg tudja állapítani a buszüláéses IC vagy a komfort a kényelmesebb... A kényelem plusz szolgáltatása megvan, plusz klíma. Ezért fizetsz.

Sehol sem SZÜSZben sem plakáton nincs hirdetve, hogy az IC 1.o-n kapsz 230V-os csatlakozót, így ilyesformán a MÁVot fikázni Blikk szintű dolog. (Tudom, ez hoz olvasót).

lkjpoi 2009.07.28. 16:35:08

@sünvadász: szerintem is az.
Ha már itt tartunk, kb. az IC 2. osztályon is alap lenne, rengetegen utaznak notebookkal, és ha már több idő alatt teszi meg az IC az utat, mint amit a táp bír egy töltéssel, akkor legalább meg lehetne oldani a 220-at... tudom, ez apró probléma MÁV viszonylatban :D
Arra azért kíváncsi volnék, hogy vajon örökre ezek a nosztalgiakocsik fognak járni, vagy csak javítják a rendes IC kocsikat? :D gondolom, ez túl naiv kérdés...

Ákibard! 2009.07.28. 16:36:41

@lkjpoi:
Főjavítás során kapnak az IC kocsik is 230V-os csatlakozót. Ahogy beszállsz a kocsiba feltűnik, ugyanis az üléshuzatot is cserélték, 2.o-n zöldre, 1.o-n bordóra, illetve a csomagtartón is ilyen színű csík fut végig.

Emellett a 3GIC-k is futnak már, remélhetően hamarosan nagyobb számban.

Ákibard! 2009.07.28. 16:38:13

És a végére:

Árat pedig nem a MÁV hanem a Minisztérium emel.

Lehet az Orange Way-snek belefér a jegybe a szép busz meg a wifi, de nincsen KÖTELEZŐEN adott 90% 50% 33% 20% és egyéb állami kedvezményei, illetve nem végez közszolgáltatást sem...
És nem a minisztérium mondja meg mikor milyen áron adja a jegyet.

lkjpoi 2009.07.28. 16:39:23

@Ákibard!: mondom még egyszer, nem az a gond, hogy kapok-e, vagy sem, hanem hogy egyszer igen, egyszer nem, szerencsejáték az egész. Nem lehet tervezni sehogyan, hogy esetleg másik vonattal menjek, vagy épp csak másodosztályra vegyek jegyet...
Az az ülés szerintem nem éppen kényelmes, a "rendes" IC 1. osztályon nagyon jót lehet aludni, hát ebben a komfort kocsiban fájt mindenem 2 óra alvás után...

lkjpoi 2009.07.28. 16:43:13

@Ákibard!: remélem a szegedi vonalra is eljut a felújítási hullám egyszer!

Ákibard! 2009.07.28. 16:43:59

@lkjpoi:
Lehet, nem vagyunk egyformák, nekem a rendes úgy 30 perc után elnyomja a seggem, a komfortban napokat utaznék...

A kiszámíthatatlanságos felvetésed megértem, de Te is megérted, hogy nem lehet egyszerre minden kocsiba beépíteni, ahhoz túl sok kocsi van, addig mi futna?
Az ilyen fejlesztéseket főjavításokkor végzik, egy kocsi általában 2-3 évenként kapja ezt meg.
Szép lassan de egyre több kocsiban meglesz. Most úgy a kocsik fele ilyen kb.

Ákibard! 2009.07.28. 16:45:03

@lkjpoi:
Vonalfüggetlen a dolog. A kocsi oldalán van egy kis keret REV felirattal. Az ott lévő dátumot visszafele olvasva hozzáadva 2-3 évet (fejből nem tudom mennyi) kiszámítható mikor kerül el felújításra.

lkjpoi 2009.07.28. 16:51:28

@Ákibard!: köszi, na megnézem! :)
Nekem a levéllel elsősorban nem a fikázás volt a célom, hanem hogy információhoz jussak, és ez meg is valósult, sok mindent tudtam meg a kommentekből. A címet nem én adtam neki :)

Ákibard! 2009.07.28. 16:57:45

@lkjpoi:
Szívesen.

A címet BKVf adja, szokásom be-beszólni a címválasztás bulvárossága miatt egyelőre sajnos kevés sikerrel :(

De hátha megmagyarázza mi az a plusz szolgáltatás amit a máv hirdetett, de Te nem kaptál meg. (A címben állított kifizetett de nem létező plusszolgáltatás.)

Ákibard! 2009.07.28. 17:01:58

@lkjpoi:
Utánanéztem. Ha a ciklusidőben a kocsi 140 km/ó-s akkor 2 ha 120 km/ó-s akkor 2.5 év a fővizsgaciklus.

Mivel 140-esek ezek az IC kocsik így 2 évente kapnak fővizsgát.

martinasz 2009.07.28. 17:15:23

Szüzmáriám,ídesanyám,nagy a baj,nagyonnagy nem lehet a vonaton netezni! ...ezé is a Gyurcsány a hibás HIhihi

lkjpoi 2009.07.28. 17:17:26

@martinasz: nem gond, van mobil internet is a világon, egyébként is, munkához nem kell internet, viszont 220 nem árt... reméltem, hogy az ilyen write-only kommentelők nem találnak ide :D

martinasz 2009.07.28. 17:18:58

@lkjpoi: Tévedtél kincsem! HiHiHi

Ákibard! 2009.07.28. 17:43:13

@lkjpoi:
Várj. Még a "Szemét máv!! Boncccsuk le! Száncccsuk be! Hincccsük be sóval! Felejcccsük el! " hozzászólás még nem volt meg...

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.07.28. 21:02:49

A posztírónak igaza van, az a kocsi bizony öreg. És nem csak az. A szegedi IC-n minden jármű öreg. A mozdony is. Csak némelyik IC kocsi kapott egy komolyabb felújítást (főjavítás, vasutasul).
Egy korszerű vonat, amely megegyezik a szegedi IC kapacitásával, 2-3 milliárd forintba kerül. A Szeged - Budapest vonalra 8-10 darabra lenne szükség. Reméljük, egyszer a kormány olyan stabil helyzetbe hozza a magyar vasutat, hogy egy ilyen több tízmilliárdos beszerzés is finanszírozható lesz.
A posztírónak keserűen megjegyzem még, hogy a mai teljes árú első osztályú jegy kb. az utaztatási költségének felét fedezi. A vasút, így, ilyen szabályozási és finanszírozási környezetben, drága.

Píter 2009.07.28. 21:27:35

,,Lehet az Orange Way-snek belefér a jegybe a szép busz meg a wifi, de nincsen KÖTELEZŐEN adott 90% 50% 33% 20% és egyéb állami kedvezménye..." - amit az állam kiegészít teljesárúra! ha meg nem, nem csoda, hiszen 1 pénznyelő a cég.

A cikk címe teljesen rendben van, ez nem 1 állami lap, lehet bulváros a cím!

Az ic-khez szólva, a railjeten és a 3. generációs ic-ken kívül az összes többi ic kocsi max személyvonatnak menne el, még az új elővárosi vonatok is jobbak. Az 1. osztály a ratyi vonatok 90%-án semmi pluszt nem nyújt, max annyit h csúcsidőn kívül nincs tömve, max ingyenutazó mávosokkal.

A konnektor minden kocsin alap lenne, ha megvan hirdetve, ha nem. Minden 2. ember hóna alatt ott a notebook, talán 1szer az utasok igényeit is figyelembe kellene venni.

Ákibard! 2009.07.28. 22:12:00

@Píter:
"amit az állam kiegészít teljesárúra! ha meg nem, nem csoda, hiszen 1 pénznyelő a cég."

Jah. Év elején benyögi, h 2 millió 50%-os után fizetek. Aztán ha az évben 6 millió 50%-ost adtál el, akkor a 4 millió jegy 50%-a a te veszteséged. Mert az állam nem fizet.

Pénznyelő mi? Aha. Ezt legtöbbször zok szájából hallom, akik fotón láttak mozdonyt, meg a retekklub híradójából tájékozódnak, ami a vasúti állami menetdíj kiegészítést is gyorssegélyként jelenti be a birkanépnek.
Nyilván a segély jobban hangzik mint a díjkiegészítés ugyanis a segély azt az érzetet kelti az emberben, hogy a vasút megint puszira pénzt kapott, a díjkiegésítést meg az államnak adnia kell hiszen ő adja a 90 meg 50%-os kedvezményt.

Kicsit mögé kellene látni a dolgoknak ahhoz, hogy szakmai témáról (a vasút az) beszéljünk komolyan. Addig pedig a véleményed nem több fikázásnál.

Bár tudom Mo-n a focihoz, BKV-hoz, és főleg a monorierdei tragédia óta a mávhoz mindenki ért. Arra is hányféle okot hallottam már a "szakértőktől"... :(

Ákibard! 2009.07.28. 22:13:01

@Píter:
"ott a notebook, talán 1szer az utasok igényeit is figyelembe kellene venni. "
Figyelembe van véve. Ahogy mennek be főjavításra a kocsik, megkapják a konnektort. Darabjaira kell szedni a kocsit belül csak úgy a nyugati félreeső vágányán nem lehet egcsinálni...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.07.28. 23:02:01

@Ákibard!: Nekem nincs jó tapasztalatom a komfortkocsiról. Amikor én utaztam rajta, akkor a kílma nem ment, és csak szükségvilágítás volt. Az ajtó nélküli végén ültem a kocsinak, és látszott, hogy az előtérben lévő lámpában fokozatosan halványul a fénycső. Az utastérben csak a szükségvilágító izzók működtek állandó fényerővel.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.29. 01:31:42

@Ákibard!: Venezia EN, rövid távú utakra tervezett, máshol már selejtezett, öreg kocsikban, légkondi nélkül a hőségriadó idején, IC pótjegyért, egy olyan vonaton ami szinte mindig késik?

Az ICbe ez is belefér a MÁVnál. Az IC elvben egy garantált szolgáltatási szint kellene, hogy legyen, ahol bizony egyetlen pótjegyes vonaton sem férne bele a hőségriadóban a légkondi nélküli szerelvény, úgy, hogy ásványvizet sem nagyon osztogatnak mondván nem szent pénznyelő előváros.

Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2009.07.29. 02:05:19

Nekem csak az az egy kérdésem van, hogy milyen "minőségű" áram jön a konnektorból, ha néha a világítás is pislákol és vajon megéri-e megkockáztatni a noteszgép tápjának tönkrevágását?

Egyébként láttam olyat, hogy Alstom IC motorvonaton (Pendolino) 2. osztályon nincs konnektor, de az 1. osztályon van és ez benne van például a reklámokban is, tehát az utas számolhat vele. Hozzáteszem pótjegy ( kötelezően helyjegyes) ára 2. osztályra kb. 2000Ft.

Ákibard! 2009.07.29. 04:17:54

@TheElf:
Ne feledd, hogy máshol ahol selejtezték más világ van. Mi úgy 30 év múlva leszünk azon a szinten.

Belföldi forgalomra adja a máv ezeket a kocsikat nem nemzetközire. A késése pedig nem feltétlenül máv hibája. Tehát...

Hőségriadókor pedig osztottak vizet. Az hogy te nem kaptál, az a te dolgod ettől még osztottak. Ha az ic-n nem ment a légkodni visszakaptad a 390-et. Szerintem korrekt.

Ákibard! 2009.07.29. 04:19:22

@Peti817172M:
Peti eltévedtél ez nem a metró. Itt nem szükségvilágítás van hanem világítási fokozatok...
A fénycső meg elhalványosdni nem szokot egy bizonyos fesz alatt (gyújtófesz) kikapcsol.

Ákibard! 2009.07.29. 04:21:14

@Murphistic:
A világításnak és a konnektornak semmi köze egymáshoz egészen más rendszerről megy.

A világítás tenglyvég generátorról is megy, a konnektor a fűtési fővezről, és stabilizált feszültséget ad.

Egyedül annyi, hogy a főmegszakító kikapcsolását és áramszedő leszedését megérzed (mintha kihúznád a laptopot, lemegy a monitor fényerő, jelz hogy akksiról megy).

Hellisfitar 2009.07.29. 05:59:05

@lkjpoi: Azért azt ne feledd, hogy bár az autó ugyanannyiba kerül, gyorsabb, tisztább, de ott sem fog sikerülni menet közben ennyi időn át notebook-ozni.
A többiben igazad van.

otirt 2009.07.29. 11:02:10

Én tudok kocsiban is notebook-ozni, rádugom a házi készítésű feszstabilizátort a szivargyújtóra, a másik végét a notebook tápbemenetre és kész :DDD (9V 2.5A elég neki)

Leijon 2009.07.29. 11:22:17

Én nagy meglepődésemre a Kvarner IC-n volt konnektor minden fülkében, magyar IC kocsiban(asziszem GOSA). Overload védelemmel, stb. Képem is van róla, úgy meglepődtem;) Még kicsi notebook logo is van rajta...

Azgardia 2009.07.29. 11:33:44

Egyszer mentem Keletiből nemzetközi gyorssal Győrbe. Másodosztályú kocsi, minden kabinban volt asztal meg 220. Gondoltam ezért érdemes lenyelni a Keletivel egyébként járó kellemetlenségeket, de másik két próbálkozásom során, fullra volt a 2. osztály. Kaller mondta ha csak Győrig megyünk, menjünk át nyugodtan 1. osztályra, ott nincs senki, legalább le tudunk ülni. Ott egy darab konnekor nem volt. Érdekes szervezés azért. Ha nincs az egész vonaton, akkor azért inkább 1. osztályra kéne tenni. (úgyhogy nem csak a MÁV-nál vannak hiányosságok, hanem külföldön is :) )

Azóta van újabb aksi a notiba, Déliből megyek a kis piros minden bokorban megálló tatam-tatam-al. Nincs tömeg, van légkondi, pontosan indul a vonat, normális a pályaudvar meg a vonat is :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.29. 11:39:22

@Azgardia:

A kis piroson is van konnektor, a WC-nél, csak be kell vállalnod, hogy egész úton a lehajtható üléseken ülsz. Vagy keresel egy ajtó melletti ülést, mert bár nem biztos, hogy minden ajtónál, de alul (padlótól kb. 5 centire) a kék elemeken is van konnektor :)

Azgardia 2009.07.29. 11:46:10

Eddig az új aksi még mindig kibirta a ~2 órás utat, úgyhogy nagyon nem is nézegettem, van-e konnektor. Örültem, hogy legalább ezen a vonalon megfelelő a színvonal. De majd ha kezd elfáradni az aksi, akkor majd meglesem :)

mav 2009.07.29. 12:30:08

Az új Sony notebook állítólag 8 órát bír töltés nélkül. Ezt ha jól számolom Oda vissza is utazhatsz Szeged - Pest között feltöltés nélkül:)
Amúgy lehet lesz Orangeways Szegedre, akkor viszont lehúzhatja a MÁV a rolót.

TA-TB 2009.07.29. 12:45:40

@mav: Aha, persze, főleg egy vasárnap délutáni 16.15-ös járaton... Persze, amikor plusz 3 kocsit csatolnak szegeden a vonathoz....

combo 2009.07.29. 20:18:05

Szerintem az 1. osztálynak nem sok értelme van. Általában konganak az ürességtől. Akkor minek erőltetni?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.07.29. 20:48:56

@Ákibard!: A fenycsovek nem mukodtek, csak egy pici izzo vilagitott minden bura mogott. Az eloterben meg amikor Szegedrol elindultunk, meg rendesen vilagitott a lampa, aztan nagyon lassan, de egyre halvanyabb lett a fenycso. Kecskemeten mar alig vilagitott, Pest koyeleben meg mar egyaltalan nem. Es a klima se mukodott. Gondolom nem volt nagyfesz a kocsin, az akksi meg a veget jarta.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.07.29. 20:55:02

peti817172m.atw.hu/S6004803.JPG

Ez még ugyan odafelé készült, de mikor este jöttünk visszafelé, akkor is csak ennyit világított a lámpa.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.07.29. 20:55:52

@combo:

"Általában konganak az ürességtől"

Az benne a jó. Nem kell tömegben utazni :)

Ákibard! 2009.07.29. 21:34:42

@Peti817172M:
Őszintén. Fényes nappal minek világítson a lámpa ennél jobban? o_O o_O ??

Ákibard! 2009.07.29. 21:36:24

@combo:
Valóban igaza van petinek az 1.o-nak nem az a lényege hogy fürtökben lógjanak az emberek benne. A kényelemnek az is része hogy nem kell 3 hülyegyerek visítását hallgatnod egész úton.

Zpalee 2009.07.29. 22:08:08

@Ákibard!: "Jah. Év elején benyögi, h 2 millió 50%-os után fizetek. Aztán ha az évben 6 millió 50%-ost adtál el, akkor a 4 millió jegy 50%-a a te veszteséged. Mert az állam nem fizet."

Ezzel a kijelentéssel egy nagyon nagy gond van, mégpedig az, hogy ha nem lenne ez a kedvezmény (és a 33%-os), akkor a máv gyakorlatilag lehúzhatná a rolót, mert annyira drága (önhibáján kívül), hogy számos esetben nem éri meg még egy személynek sem igénybe vennie a vonatot, mert autóval minden szempontból előnyösebb, anyagilag is. Legalább két főnél pedig szinte mindig olcsóbb az autó. Ezért el kell gondolkodni az ilyen kijelentéseken, ugyanis az az 50% véleményem szerint még mindig JÓVAL több, mint a 0.

Ákibard! 2009.07.29. 22:45:26

@Zpalee:
Önmagában egyetértek a hozzászólásoddal egy a bibi hogy abszolút nem kapcsolódik az enyémhez.

Valóban ha nem lenne kedvezmény akkor KO lenne (vagy olcsóbb lehetne a vasút...) de ettől még nem megoldott az, hogy az állam nem téríti meg az összes jegyet sajnos...

De ez a legalább 2 főnél olcsóbb a kocsi duma megint nem releváns, de mindegy én már nem vitatkozok a megrögzött kocsipártiakkal.
Nem kell elfelejteni a kocsi vételárát sem, abból jó pár évig én elvonatozgatok...

Zpalee 2009.07.29. 23:11:03

@Ákibard!: nem a topikhoz kapcsolódik az igaz, csak azért jegyeztem meg, mert szemet szúrt ez a kijelentésed. Amúgy nem vok kocsipárti, sőt, nincs is kocsim, de adott helyzetben (és ha el tudom kérni), jobban járok, ha azzal megyek. Én leginkább a Bpest-Balaton (északi part) vonalon "élvezem" a máv szolgáltatásait, nem tudom mennyire ismered ezt a részt. (Röviden összefoglalva, túlzások nélkül: menetrend szerint 2,5 óra menetidő 120 km-re, de általános a min. 10 perces késés, egy vágány, fehérváron mozdonycsere a villamosítás miatt, dög meleg és tömeg rendszeresen, háztól házig 4 óra út, több, mint 4000 Ft-ért retúrban. Autó: menetidő 1,5 óra max háztól házig, pályamatrica van egyéb okok miatt, benzin nem több 5000-nél, kényelmesen, hűvösben. Miről beszélünk akkor?) Sokan egyébként úgy vannak vele, hogy nem ezért vesznek autót, de ha már úgyis megvan, és vele együtt a fix költségek, akkor a benzin bele már önmagában kevesebb, mint a jegy, a színvonalról nem is beszélve. Hidd el, szívesen mennék én gyors, tiszta, pontos vonattal (ez önmagában is lehetetlen ezen a vonalon), ha olcsóbb, vagy legalábbis nem (sokkal) drágább lenne az autónál (ez pedig már nem is a MÁVon múlik, ahogy te is tudod). Ennyit akartam mondani.

@kukac@ 2009.07.29. 23:19:20

Ha már plusz szolgáltatások kerültek szóba, amik nem léteznek, akkor felhívnám egy ilyenre a figyelmet: az Elvira minden szegedi IC-hez kijelez úgynevezett "Büfé / bisztrószolgáltatás"-t. Sajnálatos módon ez jópár hónapja nem létezik ezeken a vonalakon. Én konkrétan életben maradok nélkülük is, viszont ez valóban egy ígért szolgáltatás, ami mégsincsen.

Ákibard! 2009.07.30. 00:41:31

@Zpalee:
Ismerem a Magyar vonalakat nagyjából, az említett vonaladat is. Mentem én is már Fenékpusztára (Balaton nyugati csücsök) 4 óra alatt. (Menetrend szerint).

Értem amit mondasz, ha a fenekem alá tolnak egy autót nyilván a benzin olcsóbb mint a jegy. De ha azt nézzük, ha neked is csak az áramot vagy a mozdony gázolaját kellene kifizetned semmi mást akkor utazhatnál 1000-ért a balcsira...

Ezzel a "nem azért vesznek autót, DE HA MÁR úgyis megvan" tézissel pedig nem tudok azonosulni ne haragudj... :-S

Van egy nagy szántóm, mindig Robikapával kapáltam, de egyszer vettem egy traktort. Nem azért vettem, hogy szántsak, hanem csak úgy megvettem, de ha már megvan akkor azzal szántok... Érted... Mindent be lehet magyarztni, hogy izé az autót nem azért veszed hogy járjál vele, De ha már megvan akkor jársz vele...

Ákibard! 2009.07.30. 00:45:12

@@kukac@:
Elvileg úg volt hogy amiben van kocsmakocsi abban nincs bringaszállító, amiben bringaszállító van abban kocsma nincs.

Gondolom most az uborkaszezon miatt nyár, nagy forgalom, inkább bringaszállítót pakolnak be mindegyikbe, kocsma helyett.

Ugyanis a kocsmák meg a fürdősvonatok végére vagy közepére pakolva csalingásznak. Nyilván oda is keleltt valahonnan kocsit keríteni.

Tehát szerintem ez csak az ubiszezonnak tudható be.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.31. 23:27:53

@Ákibard!: Ahha, Venezia ENen, a halbiban "nem megy a légkondi", késik, stb. semmit nem kapsz vissza.

charlie 2009.08.01. 22:03:42

@Ákibard!: jah, van 230-as konnektor, de hiába van 1500V, 230 az nincsen...

charlie 2009.08.01. 22:06:01

@Murphistic: a noteszek tápjai nagyon strapabíróak (amigy a pislákoslás akkor van mikor akkumulátorra vált, ilyenkor a 230 ált. eltűnik), elég széles tartományban máködnek (és tönkretenni se könnyű őket, 400 V csak nem jelenik meg a konnektorba)

charlie 2009.08.01. 22:08:52

@Ákibard!: azért ez a stabilizált dolog sem mindig igaz. Szombathelyi IC kocsikban (azok a szarok, amiket keletről raktak ide) jelenik meg érdekes feszültség néha a konnektorban (meg néha bújócskázik, hol van, hol nincs).

igaz, ezek a csörgők nem bírják itt már, vontatni a szerelvényt 100-al, fűteni-klíma, stb.

cso zsi 2009.08.02. 21:15:58

Gyöngyöt a disznók elé...
Ma volt szerencsém (tényleg) a Borsod IC-hez.
Belül komfortosabb, mint egy repülőgép, minden ülés előtt asztalka, mindegyikhez 230-as csatlakozó. (egyszer ment el az áram, de a sorompó is nyitva volt az Isaszeg-Pécel közti szakaszon, ott lépésben haladtunk át.

Két boxszal odébb népes család, viszonylag kulturáltak. Aztán a 8-15 éves gyermekek enni, majd telefonról zenét hallgatni kezdtek, bár az egyik megtalálta a headsetet.
Alattuk morzsahegy, az üdítős palackot megpróbálták a tárolóba begyűrni.
Leszálláskor az egyik csemete előrefurakszik, két utastárs között, őket majd' fellökve.
Ekkor anyukából kitört a szociális háttér, miszerint:
"a jó k.... anyád te ribanc, megöllek, ha a gyerekhez nyúlsz."

hartam 2009.08.03. 08:02:25

hali!
egy éve ugyanígy jártam. elfogyott minden másodosztály IC jegy, barátnőmmel vettünk inkább IC első osztályra jegyet, mert ugye gatyarohasztó kánikula volt, mint most, és nem akartunk megsülni.
amikor megláttam, hogy _megint_ ilyen ezer éves vackot raktak be ide ugyanazért a pénzért, kicsit morcos voltam, de inkább lenyugodtam - végtére úgysem akarok laptopot használni most, jó lesz ez is.
ja, csak épp a hűtés nem működött, jobban megfőttünk szerintem, mint a sima 1-2. osztályú vagonokban, mert még az ablakokat sem lehetett lehúzni (rögzítve voltak a MÁV alkalmazottak szorgos kezei által). átülni máshova meg ugye esélytelen volt, mert teljesen tele volt még az első osztály IC is.
Nem kicsit idegesen szálltam le Kőbányán, odamentem a jegypénztárhoz, panaszkönyvet kértem, meg a többletpénzt vissza. Panaszkönyvet kaptam, pénzt pedig kb 175Ft-ot, mert a helyjegyből ez a komfort-fokozat díja (helyem ugye volt, mondta a kisasszony ott). Na mondom ez nagyon vicces, és írtam egy szép hosszú levelet MÁV-éknak.
Aztán legnagyobb meglepetésemre, kb egy hónappal később (mikor már az egészet rég elfelejtettem), várt egy magyarázkodó levél a postaládámban a MÁV-tól, semmi sablon, személyreszabott, reakció minden felvetésemre, aláírás, pecsét, iktató szám, minden. Jól esett, hogy foglalkoztak az esetemmel, persze a régi vonatokat "önhibájukon kívül" _kell_ berakniuk, nem tehetnek mást (de, nem kell eladni első osztályú IC-ként...).
Mindenesetre "pozitív" tapasztalat, hogy legalább válaszoltak. Szerintem már ez is nagy szó.
üdv,
hartam

hartam 2009.08.03. 08:03:18

@hartam: ja, persze ugyanez a vonal, Szeged -> Bp.

RiCheta 2012.09.01. 21:54:05

egy külön inverterről megy a konnektor, ráadásul figyeli a terhelést is. Ki be kapcsolgatások akkor vannak ha túl kicsi a terhelés. a korszerű kapcsolóüzemű töltők annyira energiatakarékosok, hogy a amikor a laptop, telefon belső töltőtápegysége nem vesz fel áramot, vagy minimálisat, akkor a hálózat felőli terhelés is csökken. Ezt az inverter úgy érzékeli, hogy nincs terhelés és kikapcsol. Határesetben ki-be kapcsol. a megoldás: fogni kell egy 15 wattos 230 as felszerelni egy vezetékre és mellé bedugni. Így állandó a terhelés és az inverter nem kapcsol ki. Ennyi a lényege a dolognak. Aki meg a vezetékre rálép, ráadásul még vissza is ugat, az egy büdös paraszt.
süti beállítások módosítása