Az IC régebben azért volt jó, mert a személy és a gyorsvonatokhoz képest sokkal jobb színvonalú volt a szolgáltatás. Nem késett a vonat, tiszta, modern kocsik közlekedtek. Ezek miatt az utasok nem is sajnálták érte kifizetni a pótjegyet és a helyjegyet. Manapság viszont sok IC a gyors vonatoknál is rosszabb, így az utasok inkább autóba ülnek, vagy buszra szállnak. Erről ír olvasónk is:
Szia!
Ma (2009.07.28.) reggel az 5.46-os szegedi IC-vel jöttem Budapestre. 1. osztály IC-re váltottam jegyet, mert kényelmesen le lehet ülni, van asztal, és a notebook töltőjének konnektor. Kivéve, hogy egy ideje bizonyos vonatokon kb. 30 éves IC elsőosztály kocsikat közlekedtet a MÁV, melyekben összesen egy asztal van, és konnektor sehol. A 2,5 órás utat a notebook sajnos nem bírja végig, így történt ma is, ezért átültem az IC 2. osztályba, ahol legalább van 2 konnektor (a végében, az ülés mögött - lassan tényleg az lesz, hogy hosszabbítóval fogok járni, mint ahogy egyszer egy posztban írta valaki). Ebből az egyik foglalt volt, a másikba sikerült bedugni a töltőt, de leülni csak a másik oldalon tudtam, így páran szépen keresztülgyalogoltak a kábelen. Mikor Zugló és a Nyugati között egy nő telefonnal a kezében először rátaposott, majd odébbment és megállt rajta, szépen udvariasan ("elnézést hölgyem, megkérhetném, hogy szálljon le a kábelről") megkértem, hogy álljon arrébb, erre valaki megszólalt, hogy talán ki kelene húznom, és akkor nem állna rá.
No ennek az illetőnek szeretném üzenni, ha véletlenül publikálod a levelemet - mivel sajnos mire leszálltam, eltűnt a szemem elől - , hogy elsősorban azért váltottam az 1. osztályra jegyet, hogy ilyen kényelmetlenségeim ne legyenek, és nem utolsósorban azért, hogy ne ilyen bunkók között kelljen utaznom (mellesleg előtte az ő horkolását hallgatta a fél vonat). Egyébként a kb. 20 perc alatt, amit ott ültem, vagy 4-5 ember sétált keresztül a töltő kábelén, hihetetlen, hogy mennyire figyelmetlenek és pofátlanok az emberek.
Kérdésem továbbá, hogy a MÁV komolyan gondolja-e, hogy ezekért a 30 éves kocsikért ugyanúgy beszedi a mintegy 1000 Ft-ot (1. osztály+IC helyjegy). Komolyan gondolják-e, hogy a Budapest-Szeged vonal bizonyos járatain nincsen normális kocsi... (hiába akarom megfizetni, hogy kényelmesen, normális körülmények között tudjak dolgozni míg utazom, nincs rá lehetőség) Arról már ne is beszéljünk, hogy az OrangeWays buszokon pl. WiFi (!) van.
Komolyan gondolják-e, hogy ez az IC 1. osztály nagyjából ugyanannyiba kerül, mint ha autóval mennék, ráadásul 1 órával több idő. Azt hiszem, lassan semmi értelme nem lesz, hogy otthagyjam az autót, és vonattal utazgassak, mert szinte semmi előnye nincs a dolognak. Olcsóbb lenne a MÁVnak szépen megszűntetni az IC 1. osztályt, mert úgysem nagyon vesz rá senki jegyet, főleg ilyen szolgáltatási színvonal mellett, szegény ingyen utazó MÁV alkalmazottak pedig utazhatnának a többi kocsiban...
Levelemet a MÁV-nak nem küldöm el, mert nem gondolom, hogy foglalkoznának vele... ide is csak azért, hogy vicces kommenteket olvasgathassak.
Üdv: Ákos.