Rendszeresen jeggyel utazók előtt biztos ismert a jegyvisszaváltásra vonatkozó szabály. Az előre megváltott jegyet csakis a kiindulási állomáson lehet visszaváltani. Olvasónk megvette a jegyét, majd később kiderült, autóval utazik. A jegyet nem tudta visszaváltani késő este, ezért a végállomáson próbálkozott meg vele, persze sikertelenül.
Kérdés: Mindenki, akinek van egy fel nem használt jegye, lop, csal, hazudik? Érthető, hogy a végállomáson azért nem váltható vissza a jegy, mert ha nem jön kalauz, akkor lehetnek visszaélések, de ezzel a szabállyal csak a becsületes utasokkal csesznek ki. Mi köze az utasnak ahhoz, hogy nem jött kalauz? „Oldja meg a MÁV”, szokták mondani.
Kedves MÁV-figyelő!
Egy észrevételt szeretnék megosztani veletek:
2009. Július 25. -én Nagykanizsa-Balatonmáriafürdő között váltottam teljesárú retúr jegyet. Végül úgy alakultak a dolgaim, hogy kocsival fuvaroztak vissza Nagykanizsára, hirtelen jött lehetőség volt, nyilván ezt választom minthogy várjak a vonatra az éjszaka közepén, és másfél órát utazzak hazáig a 40 perces autóút helyett. Gondoltam is még egyetemista koromból, hogy a jegyemet ráérek majd visszaváltani Nagykanizsán, akkor ez gyakran előfordult (időközben változtak a dolgok...)
Mivel a jegyet a jegyváltástól számított 3. napig lehet visszaváltani, így hát 28 -án letekertem az állomásra, hogy visszaváltsam.
A pénztárnál a hölgy közölte, hogy ő ezt nem teheti, ezt csak a célállomáson tudom. Kérdésemre, hogy miért van ez így?? Azt a választ kaptam, hogy akár most is leszállhattam volna a vonatról a kezeletlen jegyemmel azt visszaváltani. Ezt értetlenül fogadtam (az eltelt 7 év alatt, amíg igénybevettem a MÁV szolgáltatásait kb. 4-5 alkalommal fordult elő, hogy nem kezelték le a jegyemet), továbbá sehol sem olvastam erről, a jegyen sem található információ, éjszaka az állomás zárva van, így ha tudomásom lett volna róla, akkor sem tudtam volna visszaváltani. Azt meg csak nem várhatja el a MÁV, hogy a megérkezésem pillanatában szaladjak be az állomásra visszaváltatni a jegyemet, nyilván nem ezért vettem retúrjegyet...értem én, hogy a MÁV így kerülné el a nem kezelt jegyek visszaváltását, de az én esetemben nem ez történt.
Később felhívtam az ügyfélszolgálatot és ott is ezeket az információkat kaptam. Ilyen esetekben az utasnak semmilyen lehetősége nincs arra, hogy visszaváltsa a fel nem használt jegyét. Tanulság: mindig csak egy útra szóló jegyet vegyetek!
Köszönettel: N.Norbert