Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Vasúti szakmai topic

 2008.03.13. 00:00

A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét.

Címkék: blog máv vonat vasút kérdés utas szakmai válaszok topic


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr82152124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.21. 23:04:25

Számítok majd Ákibard! és a többi vasúttal foglalkozó olvasó szakmai észrevételeire.

Szeretném, hogy a blogon tényleg valós problémákkal foglalkozzunk, beszéljünk róluk, és találjunk rájuk megoldást.

A bejegyzés amolyan offtopic is lesz. Tehát ide várom a bloggal kapcsolatos észrevételeket, javaslatokat is!

@kukac@ 2009.04.22. 10:33:45

Időnként utazok a Székesfehérvár-Szombathely vasútvonalon, és az új menetrend bevezetése óta az a rendszer, hogy Sárszentmihály állomáson találkoznak a Székesfehérvár-Veszprém illetve a Veszprém-Székesfehérvár viszonylatban közlekedő vonatok a Budapest-Szombathely, Szombathely-Budapest viszonylatban közlekedő gyorsokkal.
Sárszentmihály állomáson azt hiszem, 3 vágány van. Az első tippem szerint kb. 100 km/h-val átjárható. A személyvonat rendszerint erre a vágányra hozzák, és ezen várakoznak. Adott még a harmadik vágány, amelyen kb. 30 km/h sebességgel közlekednek a vonatok. A gyorsok ezen haladnak át, ezzel 2-3 perc késést összeszedve. A kérdésem az lenne, hogy miért nem lehet megcserélni ezt egyszerűen? A személy érkezne a 3. vágányra, aminek a menetidejében ez semmilyen változást nem idézne elő. A 3. vágány mellett is van ugyanolyan peron, mint az elsőnél, tehát ez sem lehet akadály. Továbbá a személyvonatoknak 6 perc tartózkodása van menetrend szerint is itt, tehát ennyi idő alatt az utascsere is meg tud történni biztonságosan. Már régóta gondolkodtam ezen... aztán mikor legutóbb utaztam, lényegében meg is valósult az elképzelésem, csakhogy ez egy kivételes eset volt: a személy Székesfehérvár felől 10 perc késéssel közlekedett, ezért a gyors már Sárszentmihályon várakozott, az első vágányon.
Tehát: miért az első vágányon várakoztatnak Sárszentmihályon, mikor az az egyetlen vágány, amin normális sebességgel átjárható az állomás? Mérséklődhetnének a késések egy apró lépés által...
Akárki is ad választ, köszönöm neki! Bár örülnék, ha valaki olyan is megszólalna, aki arrafelé jártas, hátha tud valamit, amit én nem... :D

ZBR 2009.04.22. 11:01:54

@@kukac@: Nem ismerem az állomás felépítését....
DE:
- kitérő irányban álló váltókon át a közlekedés 40 km/h-val történik, hacsak nem speciális nagysebességű váltók vannak beépítve. Ettől még lehet a 3. vágányra elrendelt sebességkorlátozás, ezt nem tudom.
- Valószínűleg ennek az oka továbbra is utasvédelem. 6 perc csak elméleti szinten hat perc, valójában lehet akár 4 is, hiszen az áthaladó vonat érkezhet gyorsabban is, ha lehetséges, akkor pedig korábban át kell haladtatni. Az első megállási helyen bevárja majd az idejét, de ezért Sárszentmihályon megállítani felesleges.
- Továbbá, ha a vonat teljes sebességgel áthalad, ez még a le- és felszállás befejezése után is veszélyt jelent, ha valaki úgy gondolja, hogy később szállna le a vonatról...
- Nem tudom, hogy bele van építve a gyorsnak a menetrendjébe ez a dolog, ha nincs, akkor az a baj.
- A menetrendjegyzéket kéne ehhez látni, ott rögzítve van, hogy technológia szerint melyik vonatnak hova kell érkeznie. Ettől természetesen operatívan el lehet térni. Ha lehetőség van rá, akkor meg is lehet ezt változtatni, állandó jelleggel. Csak azt hiszem, hogy jelen esetben fontosabb az utasok védelme: a vasút nem szeretne emiatt balesetet.

siófoki35 2009.04.22. 13:39:44

Arra van valami értelmes magarázat, hogy amíg az elővárosi vonalak pénztárait gombamód gépesítik, az esztergomi oldalban egyetlen gépes pénztár sincs? Budapest bérlet miatt jó lenne...

matteo14 2009.04.22. 15:02:31

A Pusztaszbolcs-Pécs személyek miért nem FLIRTek?

Rabbeleben 2009.04.22. 15:28:55

Mert a FLIRT nevéből is látszik, hogy elővárosi vonat.

zozoli10 (törölt) 2009.04.22. 22:29:31

Nyugati pályaudvart legutóbb szétverték a kormányzati negyed miatt! visszaépítettek néhány vágányt de elég siralmasan!
a 15 és a 16 között alig van hely és a legszebb mikor beérkezik a vonat pl a 15-re Ceglédről a 16-ról már indul is ki a szerelvény Monorra! nagyon veszélyes dolog kész csoda hogy nem volt baleset ebből!

A kérdésem, hogy miért nem bővítik ki a Nyugatit 20 vagy több vágánnyal???(persze normálisan nem mindt amit csináltak a 15-17-ig)
És azokat is jó volna lefedni! Lehetne valami európai szintü pályaudvar! :D

Van hely bőven igaz valami parkot akarnak építeni, de a vasút fontosabb!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.23. 21:02:08

@matteo14:

Így is elég sok helyen járnak már Flörtök szerintem. És oda, ahol legelőször voltak így sem jut elég. Persze ezt csak azért mondom, mert én erre járok, de ha valamit elkezdtek (kocsicsere) azt illene ezen a vonalon teljesen befejezni.

Értem én, hogy kell máshová is, és nincs elég...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.23. 21:04:00

@zozoli:

Legutóbbi verzió amit hallottam, hogy a pályaudvarokat a föld alatt össze akarják majd kötni, olyan S-Bahn szerűen. Ezért ha most megépítik a vágányokat, azokat majd szét kell egyszer szedni.

Persze kérdés, hogy erre a fejlesztésre mikor kerül sor. A budapesti olimpia vagy a 4-es metró átadásának évében;)

ZBR 2009.04.23. 22:39:09

@matteo14: Alapvetően logikusan hangozna. Pusztaszabolcs a bázis, hát miért nem járnak onnan kiindulva Pécs felé is. Nos, erre az a magyarázat, hogy a vasúti szerelvény-fordulótervek (fordák) nem így készülnek. A bázis leginkább a különböző vizsgálatok, karbantartások miatt fontos, egyébként a vonatok kint vannak, futnak, más tárolóhelyeken vannak.
A FLIRT-ek által képviselt színvonalat a legnagyobb forgalmat bonyolító elővárosi hálózaton szeretnék fitogtatni. Itt is egyre több helyen jelennek meg, május 1-től a 70-es vonalon is jelen lesznek hétvégén. Ennek kapcsán a 150-esen is javul a színvonal, BDV-k beforgatásával.

Rabbeleben 2009.04.24. 07:03:17

@ZBR:
A 70-esre nagyon kellenek.
Az eddigi dupla BDV (624 ülőhely) helyett jön a dupla FLIRT (422 ülőhely). Egyértelműen emelkedik a szolgáltatás színvonala, tekintve a kirándulók és bringások várható mennyiségre.
Megint csak értelmetlen "repikanyarok" a START részéről. Egy kis rongyrázás, mert ilyen vonatunk is van.

ZBR 2009.04.24. 09:38:21

@Rabbeleben: :)"A FLIRT-ek által képviselt színvonalat a legnagyobb forgalmat bonyolító elővárosi hálózaton szeretnék fitogtatni."

Teljesen világos, amit ezzel a rongyrázás-dologgal kapcsolatban mondasz...

De a 150-esen a BDV végülis önmagában nem rossz ötlet. De minden ilyen motorvonatos témára áll az, hogy vigyázni kéne rájuk, akárhol járnak. Még a BDV-kre is, bár némelyik kicsit le van lakva.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.24. 09:40:40

@Rabbeleben:

Azt lehet tudni, hogy hétköznap a martonvásári vonalon miért van egyre több "kék szutyok"?

Rabbeleben 2009.04.24. 10:46:23

@BKV figyelő:
Szerencsére nem sok van belőlük.
Tudtommal az első reggeli, meg délután 3 pár.
Ezen ne is csodálkozz, amikor volt olyan hétköznap, hogy a 38 darabból 7 nem dolgozott.
Most a maroni helyett lett battai FLIRT és ilyesmik.
Mindenhová akarják járatni (lásd 70-es vonal), kevés nyelvvel pedig nehéz sok segg*t nyalni.
Az ész nélküli elaprózás zajlik. És hol van még a nyár?

Rabbeleben 2009.04.24. 10:50:11

@ZBR:
Az a 2 db FLIRT mennyit fog segíteni a 70-es vonalon és mennyi hernyót vált ki?
Csak repi célokra lesz jó.

Abd 2009.04.24. 14:34:50

az egy dolog hogy repi.. de a pálya engedi? az 1-es vonalon - csak utasként látom, és egy két vasutassal beszélve: simán lekörözné menetrendben a gyorsokat.. csak ugye az elvek és a régi beidegződések.... simán szuperul megteszi a 20 perc késéséseket is pontos érkezésssel. akkor minek tegyük oda ahol nem lehet a vonat teljesítményét kihasználni?

Rabbeleben 2009.04.24. 14:39:10

A vonat teljesítményét nem csak a sebességben lehet kihasználni.
Esetleg a gyorsítás, lassítás, dinamikus közlekedés, gyorsabb utascsere, ...
Bár a dinamikus közlekedésből már volt rengeteg gond.

rp_bubu 2009.04.24. 14:54:58

@zozoli: A kormányzati negyed, nagy valószínűséggel komu projekt volt, melynek célja egyedül az állami beruházásra való hivatkozással kincstári kezelésbe vonni a Nyugati értékes területét. Ebből következik, hogy a 19, 20. vágány helye nem a MÁV tulajdona, így oda vágány se épülhet. A telket nagy valószínűséggel egy alkalmas időben az állam eladja majd magán befektetőknek, egyenlőre pihentetve van a dolog, mint ahogy a raktárak helyén is parlagon hever a Westend II. helye.

zozoli10 (törölt) 2009.04.25. 18:15:30

@rp_bubu: az biztos hogy az volt kamu az egész!
de ha valaki épít oda akkor megegyezhetne az építettővel hogy a földszinten vágányok lennének (úgy mint a Westend-nél)
milyen szép is lenne!!! :D

Józanész 2009.04.26. 19:06:55

Tiszteletem mindannyiótoknak.

Kérdésem: Miért vannak olyan állomások a MÁV területén, ahol egy nyamvadt ÓRA sincs mint utastájékoztató berendezés? ( Pl: Pilis állomás.). Tudom, hogy PÉNZ:::PÉNZ::PÉNZ..de úgy gondolom vannak MINIMÁLIS feltételek, amely ek nélkül egy szolgáltatást nem lehet és nem szabad nyújtani! Honnan tudja az a szerencsétlen utas, hogy mikor jön a vonat, mennyit kell még várnia? Arról már nem is beszélek, hogy már 100 évvel ezelőtt is megoldották ( a bakter kiment és beállította a táblán az érkező és induló vonatik adatait ( vágány, idő) Ez a XXI.században már elérhetetlen..Miért?

zozoli10 (törölt) 2009.04.26. 20:52:23

@Józanész: igazad van!
és ebben az is szomorú hogy az eddig felújított állomásokon némelyikén egyeltalán nem került óra!
-remélhetőleg Pilis kap majd egy órát a felújítást követően! :D (nagyon jó hogy van pilisi személy vonat :D )

zozoli10 (törölt) 2009.04.26. 21:46:27

most elég nagy a zűrzavar a MÁV-nál de a kérdésem az hogy vesznek egyáltalán emeletes vonatokat?????????? (pl:Alstom emeletes vonatai nagyon szépek kivitelre és olyan még úgy sincs a MÁV-nál :P )

a másik hogy jövőre Pécs európa kultórális fővárosa lesz! és elég gáz hogy csak 2 óránként van IC gyors meg nincs csak átszállással! így hogy akar a vasút lépést tartani a közúttal az M6-os mindjárt eléri Pécsett és inkább a külföldiek a Buszt vagy a kocsit válassza majd!
remélem decemberben valamivel jobb menetrend jön ki mint az idelyi!

pumdavid 2009.04.27. 12:51:28

@zozoli: csak 2 óránként van IC gyors meg nincs csak átszállással!

Hát szerintem több mint elég a 2 óránkénti IC, hétközben még talán sok is. Egyedül pénteken és vasárnap van olyan forgalom, amit a pótkocsikkal felszerelt IC még éppen elbír. Egyébként meg gyorsvonat átszállással sincs, az új menetrendben van átszállás nélküli személyvonat (06:58-kor)

pumdavid 2009.04.27. 12:56:56

@Józanész: a bakter kiment és beállította a táblán az érkező és induló vonatik adatait ( vágány, idő)

Pl. a pécsi állomáson még mindig megvan az a tábla, és még mindig használják :)

esef 2009.04.28. 09:48:12

@pumdavid:
Azok voltak a régi szép idők, amikor Pécsről reggel 5-kor indult a gyors (az elején szlovén kocsikkal), pár perccel 8 után meg bent volt a Déliben. 15 perccel volt több a menetideje az IC-nél, ellenben helyjegy nem kellett rá. Szerettem azzal járni. Azóta Pécstől is, a vasúttól is eltávolodtam.

pumdavid 2009.04.28. 12:19:44

@esef: Hát igen... Azzal én is jártam párszor; sajnálatos tény, hogy most nem közlekedik. A mostani menetrendben meg ugye 4 óra 20 perc a személyvonat menetideje. Szégyen.

Manyizga (törölt) 2009.04.28. 12:22:56

@Józanész:
Pilis állomást most építik át. (Albertirtirsát is). Lesznek órák, peronononként. Türelem.

Józanész 2009.04.28. 18:46:59

@Manyizga:
Türelem az van..óra meg- nem csak Pilisen..és nem csak most, hanem több éve- NINCS!

Pedig már 100 éve is voltak!

Apropó! oké! Lesz ór aPilisen. De eddig miért nem volt???

Józanész 2009.04.28. 18:49:58

@pumdavid:
De legalább ez megvan és még használják.

Ez azonban nem válasz arra, hogy miért vannak olyan- KÖZPÉNZBŐL!!- fenntartott MÁV állomások, ahol se óra, se tábla..se semmi! "Kijössz hülye utas oszt vársz,háthja gyün egy vonat! ha nem, akkor így jártál!"

Urban Explorer 2009.04.28. 18:50:40

@Józanész: Egy sor széli margóra tett megjegyzésként oké, hogy megreklamálod az órát.
De, egy-két nagyobb buszvégállomáson még budi sincs. Több ezer busz megállóban nincs óra sem. De talán fedett várakozóhely sincs...
És mindkettő ugyanannyiba kerül.

Józanész 2009.04.28. 19:11:13

az óra alapkövetelmény /az volt 100 éve is!/ és bocs.. de vasútról beszéltem! Az, hogy a busznál nincs nem mentség!!

Feri BPO-537 2009.04.29. 19:51:21

@Rabbeleben: Ebben egyetértek, hogy a Flirt-ök járatása a 70-es vonalon nem más, mint repi.
A Delfinek inkább olyan vonalakra valók lennének, mint a 71-es és a 150-es - kérdés azonban, hogy a rossz pálya mennyire amortizálná őket.
Ha már új vonat kéne a 70-esre, akkor mindenképp emeletes vonatokban kéne gondolkodni - és velük együtt alapos felújításban részesíteni a Hernyókat.

ZBR 2009.04.30. 00:25:49

@Józanész: 100 éve tényleg az volt. Ma már mindenkinél van 2 óra is (mobil és esetleg karóra)...

esef 2009.04.30. 15:53:05

Szia Figyelő!
A pár hete elmaradt vonatozást Kelenföld és a Déli között e hét hétfőn pótoltuk, most mindkét gyerek kérte, hogy vonatozzunk. Kelenföldön megvettem a 90%-os jegyet, 30 Ft volt oda-vissza, a pénztáros hölgy teljesen képben volt az igazolással is és azzal is, hogy mit akarok. Egyik gyerekkel megjártuk az utat oda-vissza, ellenőr sehol, karámőrnek a bolti blokkot mutattam, azt is lesz@rta... Másik gyerekkel is megjártuk (természetesen új jeggyel:)), másik karámőr sem reagált semmit a blokkra, ellenben visszafele jött a kalauz. Kezelte a jegyet, jó utat kívánt. Ő is képben volt. Elismerésem mindkettőjüknek, még sok ilyen munkatárs kellene a vasúthoz.

racionálisan radikális 2009.04.30. 21:41:26

@@kukac@: Én is képben vagyok az állomással kapcsolatban. Szerintem az a baj, hogy csak az első vágánynál van peron, azért megy oda a személy, de az a baj h az az átmenő fővágány is. Az állomást sztem át kéne kicsit építeni: 2. vágyány az átmenő, 1. vágyány peronos, 3. meg tehervonatokkal keresztre szolgálna. Ehhez persze a váltóknál is kéne babrálni, mert most a 2. és 3. vágány a kitérő állás. Tudom, nem szakszerű, ennyire tellett, aki jobban képben van lécci válaszoljon ő is.

budaf(u)ck 2009.05.03. 15:23:24

@BKV figyelő:
Hátha itt elolvasod :)Mert már mindenhova beirtam.Remélem a te közbenjárásodra jobban odafigyelnének.A multhéten tapasztaltakból.A máv miért haggya a Desirókat összefirkálni teljesen óbudán?Az árpád hídnál vesztegelnek a hév vágányán órákat,gazdátlanul.Multhéten egy teljes szerelvényt befújtak a gyökér firkászok!
Bánom hogy képet nem tudtam készíteni,mert talán nagyobb hangsúlya lenne a dolognak:(
Választ ha netán kapok, előre is köszi.

vargyula 2009.05.05. 20:44:40

Üdv Mindenkinek!

Lenne egy kérdésem. Nem nagyon vagyok benne a vasút világában, de egy valami mégis foglalkoztat. Az Inter City pót- és helyjegy díja 520 Ft. Létezik ebből egy kedvezményes változat 350 Ft-ért is. Ez a kedvezményes díj kikre vonatkozik? Egyszerű mezei diákigazolvánnyal, nappali tagozatos tanulóként én is igénybe vehetem?
Előre is kösz a segítséget!

rickyramirez 2009.05.06. 00:06:39

@vargyula:
Tovább is ragozható: a "sima" IC-pótjegyből is van kedvezményes változat. Minden pótjegyköteles vonatra előre meghatározzák, hogy melyiket kell fizetni a sok közül. Ennek megfelelően kell fizetni, tehát mindenkire vonatkozik. A diákigazolványra járó kedvezményes jegyet meg kell venni, plusz a pótjegyköteles vonat konkrét megnevezése után az arra előre megállapított összeget kéri a MÁV.

Ákibard! 2009.05.06. 17:51:06

@vargyula:
"Ez a kedvezményes díj kikre vonatkozik?"

Üzletpolitikai kedvezmény, és viszonylatokra adják ideiglenes vagy állandó jelleggel.
TErmészetesen mindenkire vonatkozik aki az adott szakaszon arra utazik. Általában olyan szakaszon határozzák meg, ahol ilyen-oylan okokból nem tudnák megtölteni a vonatot. Például párhuzamos busz indul egyszerre, de így mivel olcsóbb és gyorsabb a vonat sokan felszállnak. Ilyen pl. a szegedi IC is ahol elől gyorsvonati kocsik vannak és nagyon kevesen szállnak az IC részbe. De így, kedvezményesen azért vannak akik átülnek.
De ilyet adtak pl. a Sopronkörnyéki pályafelújításkor az IC-kre kompenzálandó az átszállás okozta kényelmetlenséget.

budaf(u)ck 2009.05.09. 20:45:49

Kisiklott a teherautóval ütközött motorvonat Nyírmada közelében.
Jegykezelő meghalt, az inter pici roncs lett.
www.langlovagok.hu/html/galeria/3202.shtml

ZBR 2009.05.10. 00:04:14

@budaf(u)ck:
Nyugodjék békében a jegyvágó... :(

Peter Blau 2009.05.11. 00:43:48

@pumdavid: "Egyedül pénteken és vasárnap van olyan forgalom, amit a pótkocsikkal felszerelt IC még éppen elbír. "

Bocsánat, de a pécsi IC-kre nem tesznek pótkocsikat, és pénteken éppen hogy nem bírja el a forgalmat az IC, így ha le akarsz utazni Pécsre, akkor már nincs helyjegy, és csak úgy tudsz leutazni, hogy felszállsz anélkül, a kalauznak meg kifizeted a helyjegyet és a büntetést is (ami 800 Ft).

charlie 2009.05.11. 08:34:41

@BKV figyelő: igen, ez jó volna, hogy a fejállomásokat összekössék, de hivatalosan nem is terveznek ilyet. VEKE, meg egyéb civil (valamint szakemberek) mondják, hogy kéne (a 4-es metróra eddig költött pénzből meg is lehetne csinalni), de nem lesz belőle semmisem.

Mint ahogy a HÉV és a metrő összekötésével, stb.

charlie 2009.05.11. 08:39:32

@Peter Blau: vegyél helybiztosítás nélküli pótjegyet. igaz, így csak oda ülhetsz, ahol üres hely van (vagy az étkezőkocsi), de olcsóbb.

Ákibard! 2009.05.11. 09:59:37

@Peter Blau:
"Bocsánat, de a pécsi IC-kre nem tesznek pótkocsikat,"
Most hogy így mondod, valóban nem, tegnap az egyik pécsi IC csak 5 kisegítő kocsival közlekedett... (12 v 13 kocsi, a végét nem is láttam)

zozoli10 (törölt) 2009.05.11. 22:00:07

sokszór felmerült egy kérdés bennem miközben várom a vonatomat Ceglédről, hogy ha Szolnokról jár zónázó vonat akkor ennyi erővel Kecskemétről is jöhetne zónázó vonat így Kecskemét és Nagykörös is bekerülhetne az elővárosi közlekedésbe!

ha a 142-es vonalat majd egyszer felújjítják akkor Kecskemétig is közlekedhetne elővárosi vonat.
Most is közlekedhetne csak hát időben jobb a gyorsvonat... :D

Gergő 92 2009.05.12. 18:08:15

Miért van, hogy a Nyugati pályaudvaról Szegedre induló InterCity vonatok másodosztályú kocsijai, mindíg gyorsvonati vagonokkal van vegyítve, néha-néha előfordul, hogy van benne 1-2 rendes másodosztályú IC vagon, de talán túl kevés az ic vagon?
De hiszen, folyamatosan jönnek az újj harmadik generációs IC vagonok, szóval nemértem eszi a MÁV a vagonokat?

Snake 2009.05.12. 18:30:54

@Gergő 92: A szegedi IC-k továbbítanak hely- és pótjegy nélkül igénybevehető kocsikat. Ezeket látod rendszeresen. Nagyjából az a lényege, hogy a gyors és az IC egy szerelvényben megy.

tomi79 2009.05.12. 20:54:16

@charlie: Ilyen lehetőség nincs a belföldi IC-ken, ezeken ugyanis a helybiztosítás kötelező. Helybiztosítás nélküli pótjegyet az EC-kre adnak, belföldi forgalomban.

király2644 2009.05.14. 11:35:44

ehhez csak annyit, hogy akarat kérdése...
németeknél láttam, sőt tapasztaltam is egy hasonlót. Kétvágányú pálya, azon egy állomás 3 vágánnyal. A második és harmadik vágány között közös peron, arra csak szintben lehet átjutni, az első vágányon keresztül. A pálya 140-es, és az ütemes menetrend szerint itt kereszteznek a vonatok. ez is balesetveszélyes lenne, hiszen nem tudsz átjutni a peronra, hogy elérd a vonatodat, mert kersztezned kell az első vágényt, arról nem is beszélve, hogy az első vágányon megálló vonat a kereszteződésen áll meg. De a németek megoldották. Kitettek egy sorompót a gyalogosoknak, így csak akkor lehet átmenni, ha nincs lezárva. Ehhez persze hozzátartozik, hogy az utasoknak egy két percel korábban kell kiérni az állomásra, különben nem érik el a vonatjukat.
Szerintem ez itthon is alkalmazható lenne, de ehhez hozzá kell tenni, hogy a németek a sorompón nem mennek át, ha le van zárva. Mi átmennénk. De idővel akár ez is megoldódhat :)

ZBR 2009.05.14. 13:02:47

@charlie: Azért ez kicsit drága megoldás lenne. Van olcsóbb is.
Központi pályaudvart kialakítani pl.
- Vágóhíd térségében
- Kőbánya teher térségében (Metrókapcsolat nagyon közel van, HÉV is bejöhetne addig, stb.)

charlie 2009.05.14. 14:19:23

@ZBR: de nálunk az a mánia, hogy alagutat, így talán lenne rá pénz. mellesleg amit eddig elbasztak a négyesmetrőra, még ez a megoldás is kész lenne talán.

pumdavid 2009.05.15. 01:30:47

@Peter Blau: Helyjegyet vegyél korábban, vagy csináld azt amit én is: Ne pénteken utazz...

pumdavid 2009.05.15. 01:33:58

@pistamester: kétvágányú 140-es pálya, automata sorompó, új állomás: ez nálunk 100 mrd forint/db (lenne)...

Blackmore 2009.05.15. 14:05:39

Bennem is felmerült egy kérdés. Miért van Rákoson és Kőbánya felsőn balra hajts? Néha Rákos előtt azért kell megállnunk, mert kereszteznénk a szembejövő vonat útját. Ha ott is jobbra hajts lenne, erre nem lenne szükség.

Ákibard! 2009.05.15. 20:43:13

@Blackmore:
Általában vasútüzemviteli ok indokolja az állandó ellenmenetet. Déli-Kelenföld között pl. az, hogy Kelenföld felé a bal oldalon vannak a tárolóvágányok, ezért a tolatási mozgás mindig keresztbe mennve akadályozná a behaladó forgalmat. Így, hogy a bal oldalon haladnak ki, közvetlen mehet be a tolatás a tárolóba. Rákos és Keleti között pl. nem lett átépítve a pálya, azért van ellenmenet.

charlie 2009.05.15. 23:02:13

@Ákibard!: 70 év alatt nem építettek át semmit?

Ákibard! 2009.05.16. 09:17:53

@charlie: Semmit? Csak 1-2 helyen van ilyen.

ZBR 2009.05.16. 21:43:56

@charlie: Jaja, M6 (?) alagútjai meg ilyenek. Nálunk van mélyépítő lobbi. Én úgy vagyok vele, hogy ezen tervek közül győzzön az életképesebb! Igazából mindegy mennyibe kerül (mert a számla végösszege úgyis a duplája lesz és azért is, mert nem ez alapján döntenek)...
Csak lenne már valami fejlődés...

@Ákibard!: Korrekt a válasz, de azért az "ellenmenet" szót azt ne nagyon vedd bele, mert így nem igazán értelmezhető, mást jelent :D . Mondjad azt, hogy baljáratú vagy ilyesmi.

Ákibard! 2009.05.16. 23:05:09

@ZBR:
1.sz. módosítás:
A szövegben fellelhető összes "ellenmenet" szót áthúzással kell javítani, helyette minden esetben a "baljáratú" szót kell alkalmazni.
:)

Hegylako 2009.05.17. 13:57:01

@Ákibard!:

Sziasztok!

Ezt nem igazán értem, ugyanis a rendező mellett már pont jobboldali a közlekedési rend (az alagút előtt/után keresztez a vonat)
És azt sem értem még, hogy ha már ilyen itt a közlekedési rend, akkor miért van az hogy néha mégis a jobb vágányon megy végig a vonat?

Van még egy kérdésem: az alagútban miért nem találkozhat két szerelvény?

És még egy, ez nem konkrét pályához kötött: hogy működik az automata vészleállító rendszer? Ha átmegy a mozdony a vörös jelzésen, akkor elveszi az áramot a rendszer a felsővezetékből???

Előre is köszi a válaszokat!:)

Üdv

Snake 2009.05.17. 15:58:53

@Hegylako: Az, hogy a jobb vagy a bal a helyes vágány, nem jelenti azt, hogy csak ott mehet a vonat az adott irányba. Ez függ a forgalmi helyzettől.

Az alagutas kérdést nem igazán értem. Hazánk egyetlen kétvágányú vasúti alagútja a Délinél van és tudtommal ott nincs vonattalálkozási tilalom.

A vonatbefolyásoló rendszer a megálj jelzést adó jelző melletti elhaladáskor a vonatbefolyásoló berendezés vevőegysége felveszi a jelet és a vonatot vészfékkel állítja meg.Eközben a vezetőálláson lévő kijelzőn megjelenik egy tömör karika vagy a sátorjelzőn világítani kezd a vörös fény.
A vonalfeszültségre nincs hatással a megállj állású jelző meghaladása.

ZBR 2009.05.18. 00:35:52

@Snake: Vonatbefolyásolós válaszodat kicsit kiegészíteném.

A helyzet az, hogy pont az a lényeg, hogy a "Megállj!" állású jelző után NEM veszi fel a jelet és ezért állítja meg a vonatot!
Azért tartom fontosnak leírni (bár szerintem ezt te is tudtad, csak egyszerűségre próbáltál törekedni a fogalmazással) ezt, mert ugye így biztosítható, hogy fail-safe legyen a rendszer, minden probléma esetén a vörös jelző után ez jöjjön fel.

@Hegylako: ez úgy szól, hogy Bp. Déli pu. és Kelenföld között baljárat van. Déli pu. bejárata ha jól emlékszem az pont az alagút előtt van. Tehát az alagút után nem tér "vissza a helyére" a vonat, hanem ott már az állomáson belül terelgetik, attól függően, hogy hova szeretnék bejáratni (a kisebb sorszámú vágányok felé célszerűbb áttenni a tároló felé eső oldalra a vonatot), mit szeretnének épp a másik vágányon csinálni (pl. szerelvény kihúzása gép kiszabadítása érdekében).

Snake 2009.05.18. 17:38:28

@ZBR: Köszi a gieget. Tudtam, csak úgy belezavarodtam most a dolgokba, hogy fordítva írtam :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.19. 11:55:21

Tudja valaki, hogy vidéken hol lesznek most kisebb-nagyobb fejlesztések? Gondolok itt állomás/megállóhely felújításra, nagyobb vágánycserékre, stb.

Köszi!

charlie 2009.05.19. 14:34:38

Szombathely-Szentgotthárd, villamosítás, pálya 120-as lesz. Szombathely-Sopron, pályafelújítás, mindenhol 120-as lesz.

Ákibard! 2009.05.19. 16:37:37

@BKV figyelő:
Pilis bez-Albertirsa kiz felújítás folyamatban, Pilis állomás átépítés folyamatban, Albertirsa vágányhálózathoz is hozzányúlnak.

Ákibard! 2009.05.19. 16:45:13

@BKV figyelő:
Boba-Hodos villamosítás folyamatban, márciusban került ki a pók, nyár végén szeretnék feszültség alá helyezni.

Ákibard! 2009.05.19. 16:51:37

@BKV figyelő:
Mezőtúr-Gyomaendrőd átépítés + biztber átépítés.

Szépen eszembe jutnak :)))

Snake 2009.05.20. 17:07:01

@Ákibard!: Gárdonyban is építkeznek, meg idén megcsinálják a bajai Duna-hidat is

Hegylako 2009.05.20. 19:44:58

Snake és ZBR!

Köszönöm a választ mindkettőtöknek!!!

Az alagutas kérdés azért merült fel, mert sokszor megállítják a vonatot az alagút bejáratánál, és addig nem mehet be, amíg onnan ki nem jött egy másik szerelvény.
Ezért gondoltam, hogy van olyan szabály, hogy nem lehet bent találkozni. De lehet hogy tök véletlen az egész...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.20. 20:08:30

Köszönöm a válaszokat. Úgy néz ki akkor több nagyobb fejlesztés is megy. Szerencsére.

Azt nem tudjátok, hogy Kelenföld előtt mit csinálnak? A hídon talajrendezés van, és új oszlopokat tesznek le. Olyan, mint ha 4. vágányt akarnának letenni.

Ugyan úgy megállnak most a vonatok Kelenföldre behajtás előtt, mint a Délinél az alagút előtt néha.

budaf(u)ck 2009.05.20. 21:01:27

Nem tudja valaki hogy az miért van hogy ha a déliben az van kiirva hogy a Martoni vonat megáll mindenhól és megkérdezvén a kallert ő is azt mondta hogy megáll a Camponánál,akkor az miértnem állt meg?És sőt még Baross Gábor telepnél sem.Szegény barátnőm ment Nagytétényig a camponáig szoló jegyével.Én meg csak max integettem neki a camona megállóban,ahol vártam rá este.Mondom déliben is az van kiirva és a kaller is azt mondta.
Vagy ilyen manapság a máv szolgáltatása?

Ákibard! 2009.05.20. 21:43:11

@budaf(u)ck:
A mai modern kor követelményei mellett is hibáznak az automata gépek, robotok.
Mi emberek vagyunk, még többet hibázunk.
Szerintem ezért van. Hibáztak.

A Déliben kétlem, hogy ki van írva ez, hogy: "Mindenhol megáll".

budaf(u)ck 2009.05.21. 20:56:58

@Ákibard!:
Jah rendben.Ez végülis normális válasz.Így érdemes a Mávot választani.
Majd lehet legkőzelebb Érden áll csak meg az a vonat, amire az van kiirva hogy személy,a hangosban azt mondják be minden állomáson és megállóhelyen megáll,és a kallert megkérdezvén is megáll.
Ez tényleg a gépek hibája.
:)))

Ákibard! 2009.05.21. 22:02:52

@budaf(u)ck:
Konkrétan melyik vonatról beszélünk?
Mikor indult hova, honnan? (A nap nem érdekel, csak az idő)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.23. 11:31:47

@budaf(u)ck:

A martoni vonat nem azon a vonalon közlekedik, amelyik a Camponához megy, tehát ezt az állomást (és a Barosstelepet se) érinti. Az utolsó közös megálló Budafok-belváros. Egyszer én is megszívtam, amikor 13-14 éves lehettem.

Felhívtam a MÁV ügyfélszolgálatát, megkérdeztem, hogy az Érd alsóról induló XY vonat megáll-e a Camponánál. Azt mondta, hogy igen, közben is arra megy:)

budaf(u)ck 2009.05.24. 23:20:21

@BKV figyelő:
ja az baba:)
ÉS az a legszebb hogy még a kaller is azt mondta hogy igen megáll a Campinál.Majd szegénykém mikor látta elsuhanni a Campona megállót,és megkérdezte a kallert a válasza az volt:hát akkor max integethetünk a camponának.igy viccesen.:)

De köszi az infót legalább legközelebb nem szívjuk meg.

Hegylako 2009.05.27. 12:02:51

@budaf(u)ck:

Az automata azt mondja be, hogy: "ÉRD ALSÓN ÁT MARTONVÁSÁRRA....ÉS MINDENHOL MEGÁLL"

És ez így is igaz, csak sajnos elég szerencsétlen az a helyzet, hogy Budafok-Belvárosig együtt fut két, egymástól teljesen független vonal, és ez sokakat megtéveszt.

Ezért lenne jó, ha beszámoznák az elővárosi járatokat, akkor könnyebb lenne azonosítani őket...

ZBR 2009.05.27. 14:55:39

@Hegylako: Ebben igazad van, a járatszám jó ötlet! Ha más miatt nem is, a BKSZ miatt fontos lenne.

budaf(u)ck 2009.05.30. 13:08:49

@Hegylako:
Hát igen nem túl értelmes ez nálunk.
De legalább ezt is tudom.
Mert mostanában ha déli fele járok,szivesebben jövök vonattal.

budaf(u)ck 2009.06.02. 22:07:18

2009. június 02. 18:34
HunHír.Hu
A Balaton felől tartott a fehérvári vasútállomásra az a vonat, amelyet hétfő délután háromnegyed kettő tájban a felüljáróról ismeretlenek kővel megdobáltak. A szerelvény első és utolsó kocsijának ablakai betörtek, az utolsó kocsiban ülő egyik férfinak a szemébe pedig üvegszilánk fúródott - értesült a Fejér Megyei Hírlap a megyei rendőr-főkapitányság szóvivőjétől.


A sérülthöz a pályaudvaron hívtak mentőt, ők előbb a fehérvári Szent György kórház baleseti sebészetére, majd onnan egy budapesti klinikára szállítottak tovább, ahol azonnal megoperálták, állapotáról nincs információ. mInt ahogyan az elkövetők származását sem szabad nyilvánosságra hozni, mert az rasszizmus.

ZBR 2009.06.04. 22:41:39

@budaf(u)ck:
Ezért nem olvasunk hunhír.hu-t.
A kint lévő posztban minden sokkal szebben, jobban, pontosabban van leírva.

Gergő 92 2009.06.05. 19:12:10

Sziasztok, egy nagy kérdésre kellene sürgős választ kapnom, mert elutazok, és nem tudom, hogy hol lehetne, a
7:10-es RAILJET járatra megváltani, a prémium jegyet, a pénztáraknál, már probálkoztam, és az információnál is, de mindenki csak azt hajtogatja, hogy ezen a járaton is csak első és másod osztály van, pedig látom, hogy mindíg ülnek a prémium olytályon is, sőt, a MÁV weblapján is ki van írva, hogy a járat prémium részlegét, 25 EURÓS pótjeggyel lehet igénybe venni, de eggyik pénztáros sem tud erről. Szóval nem tudom mitévő legyek, én már minden lehetséges variációt megpróbáltam.

Ákibard! 2009.06.06. 13:50:29

@Gergő 92:
A Premium csak nemzetközi forgalomban vehető igénybe, 1.o menetjeggyel és hozzá premium felárral. A nemzetközi pénztárban emgkapod a premium felár jegyed.

Ouaid (törölt) 2009.06.07. 19:33:33

Sziasztok!

Én arra lennék kíváncsi, hogy a szolnoki pályaudvaron miért vannak kihagyva a vágányszámok. Így jönnek sorba valahogy: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 15, 16. A pontos számban nem vagyok biztos, de az fix, hogy több is kimaradt. Egyszerűen nem értem, miért, hiszen ezt olyan egyszerű lenne megoldani. Az utasvágányok egyébként nem tükrözik ezt, tehát látható, hogy két szomszédos peron között nincsen harmadik sín, a számozás mégis ugrik egyet. Feleslegesen?

Köszi előre is!

Ákibard! 2009.06.07. 21:22:05

@Blogponthu Kommentnick Mertazjó:
Valszeg korábban elbontottak vágányokat amik helyére került a szélesebb peron.

Mint a kelenföldi 7-10 vágány.

kombi 2009.06.09. 18:25:40

@Blogponthu Kommentnick Mertazjó:

Ezek a vágányok nem épültek meg.

A személypályaudvar átépítésekor (1975 körül fejeződött be) teljesen új személypályaudvar készült.
Akkor, a későbbi forgalomnövekedésre gondolva, tervezték meg a hiányzó 9, és 14. vágányt, amit viszont akkor még nem --és persze azóta sem-- építettek meg.

tojáslabda 2009.06.09. 18:56:43

hello

Nekem az lenne a kérdésem, hogy Pécs felé melyik IC megy IC 3-as kocsikkal? Előre is köszi a választ.

Gergő 92 2009.06.09. 22:51:33

@tojáslabda:
A 806-OS, Mecsek IC 15:45-kor azzal szokott közlekedni, bár nem ajánlom, ezt a járatot, mert egyrészt mindíg vegyítik a régi IC-ket az újjakkal, a másod osztályon, az első osztály, az szokott mindíg újj lenni, de én arrafelé lakok, amerről érkezik először a keletibe (Miskolc felöl), és, én minden nap azt tapasztalom, hogy legalább 10-15 perces késéssel közlekedik. Ez nem lenne baj, ha csak a keleti-ig járna, de, ilyenkor 15:27 helyett 35-45 kor érkezik, és 45-kor már biztos nem tud visszafelé elindulni.

Gergő 92 2009.06.09. 23:02:33

Ha esetleg valaki tudja, légyszi válaszoljon, a Budapest-Hatvan vonalon most csak hétvégén jár, óránként 1 Flirt vonat, ha valaki, esetleg tudja, ezeket a vonatokat hétközben nem fogják járatni sosem?

Ákibard! 2009.06.09. 23:23:18

@Gergő 92:
Hétközben egyelőrte nem, a későbbiekben nem tudni...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.09. 23:26:27

És arról tud valaki valamit, hogy miért volt ma annyi inga Bhv menet a martonvásári vonalon? Délelőtt szinte csak azzal találkoztam, pedig itt elég ritka...

CorsairS 2009.06.13. 00:04:24

Szétszorták a Flirtöket mindenfele az új fordában.
forum.index.hu/Article/jumpTree?a=90975369&t=9123190


elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/vt?v=3135&d=09.06.13&language=1&ed=4A2F9EBE

Valaki meg tudná mondani, hogy itt mit keres a BEB bérlettel igénybe vehető felirat?

Ákibard! 2009.06.13. 22:50:00

"Valaki meg tudná mondani, hogy itt mit keres a BEB bérlettel igénybe vehető felirat? "

Igen. Jászfényzsaru még a BKSZ egyesülés határán belül van így Hatvanig, pontosabban Hatvanban átszállva Bp-ig mehetsz BKSZ kiegészítő jeggyel.

Tehát ha Budapesztről mész Jászfényszarura, akkor a vonatjegyet csak Rákoscsabától kell megvenned ezzel 17 km-t spórolva.

CorsairS 2009.06.14. 09:03:00

Oh thx, sose jöttem volna rá.

_Totty_ 2009.06.15. 22:47:58

fiúk-lányok arra lennék kiváncsi h tanszünetben,a 70esen,délelött mér oránként megy vácra személy? mikor éppen h tanszünetbe használnák a diákok ezeket a délelötti voantokat... én is modnom holnap megyek majd a 9:12essel aztán hoppá ien nincs:D mer ugye normális esetben a diákok negyed 10kor az iskolapadban ülnek...de mikor nincsi suli,akkor késöbb kelnek késöbb mennek:)érdekes godolkozás ez a máv részéröl...

_Totty_ 2009.06.17. 22:45:51

ja csak olyan hülyék... igyis h kevesebb a vonat,szoval oránként jön csak de az is rövid...meg aztán sehol nem jelzéték hogy esetleg hoppá 9 vonat mátol nem megy...

Ákibard! 2009.06.17. 23:28:10

@GeriRoli:
A menetrend tudta. Az összes menetrendi tájékoztató jelzi.

Valóban, nem hívtak fel téged és közölték személyesn a változást...

_Totty_ 2009.06.18. 09:54:53

nem erre gondoltam :D de egy normális ember nem bújja a menetrend könyvet hogy nézzük csak mikor tünik el 3-4 vonat aztán még 3-4 aztán már várja h mikor indul az utolsó... meg nem az lett h akkor mától nem fog menni csak minden második... hanem mondjuk a 18:26-os jön a 19:26os már nem de a 20:26os megint jön. Azér ennyire pontosan tudni h melyik járatok kihasználatlanok...

Ákibard! 2009.06.18. 11:16:53

@GeriRoli:
Miazhogy normális ember nem bújja? A 100a vonal mentén lassan 10 éve páylafelújhítás van van hogy 3 hetente menetrendváltás. És élnek az emberek. Nem esik nehezükre alkalmanként rápillantani hogy változás lesz.

Nem értem konkrétan mire gondoltál tájékoztatás címén. Ezért mondtam, hogy a menetrend jelzi, a könyv jelzi a fali jegyzék jelzi. Amit a MÁV szokott máshol is jelezni azt jelezte. Ha utánanéztél volna tudtad volna...

_Totty_ 2009.06.18. 20:24:25

épp ez azh senki nem néz utánna ott ahol nem szokás menetrendetváltoztatni... ma is csomo ember kinn volt annál a vonatnál ami nincs. De szerintem ezt már kibeszélte midneki mostanra ez van, nincs más választás vagy ez vagy a busz :D

charlie 2009.06.18. 21:58:30

@GeriRoli: az elvira.hu-n már talán egy hónapja öles betükkel kiírja, hogy figyeljek, mert június nemtomhányadikán menetrendváltozás lesz.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.23. 13:00:34

@Ákibard!:

Azt kéne a MÁV-nál megérteni, hogy a vasút van azért, hogy elszállítsa az utast. A rendszeres utasok 90%-a megszokásból utazik: tudja, hogy X óra Y perckor jön a vonat, kisétál, felszáll, és kész. És ez így is van rendjén.

A tájékoztatás nem merülhet ki abban, hogy feltüntetjük a menetrendkönyvben, meg kirakunk egy 15x12cm-es fecnit a pénztárcsarnok hátsó ajtajára, a nyolc éve lejárt hirdetmények közé.

Ha előző nap minden vonatnál bemondják, ha a főbejáraton messziről észrevehető, feltűnő színű táblák hirdetik a változást, ha szórólapot osztanak, az elfogadható tájékoztatásnak nevezhető.

---

Az ütemes menetrendnek pedig többek közt az lenne az előnye, hogy az utasnak nem kell állandóan "szótáraznia", hanem a vonat megbízhatóan mindig ugyanakkor jön. Ha X óra Y perckor, akkor X+1 óra Y perckor, és X+11 óra Y perckor is.
Most ezt a rendszert sikerült széjjelcseszni azután, hogy az utasok pár évig szokhatták a jót...

Ákibard! 2009.06.23. 16:59:09

@Comandante en Jefe:
Persze, igazad van. Meg minden utast díszlevélben értesíteni, emellett sms-ben mms-ben elküldve az új menetrend stb stb.

Komoylan olyanon vitatkozunk, ami minden évben bekövetkezik. Minden évben van nyári menetrend, és mindig sikerül észrevenniük. És ezen vitázunk, hogy most mit nem tett emg. Szerintem megfelelő volt a tájékoztatás, aki AKARTA megtudta. Nem akarásnak pedig nyögés a vége, akár itt a MÁVfigyelőn is...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.23. 18:51:19

@Ákibard!:
A MÁV-os ős-szakikon nem lepődöm meg, de egy kicsit szomorú vagyok, hogy egy fiatal, a szakmában elhelyezkedő ember is így gondolkodik.

Azért nem kell kifacsarni a szavaimat - amiket leírtam, azok bevált utastájékoztatási eljárások. Nem mondom, hogy csak nyugaton, nem kell messze menni hozzá, a BKV is alkalmazza őket (jobb esetben legalábbis).

A tájékoztatás akkor megfelelő, ha az utasok elsöprő többsége _nem_ szívja meg. Egyébként nem megfelelő. (Ez ennyire egyszerű. Egy-két hülye mindig van, de a ~90% az nem az.)

A nyögéssel kapcsolatban pedig: az utasoknak elvárásaik vannak, a vasút pedig -bár ezt nem ismerte fel- versenyhelyzetben van.
Az utassal ki lehet baxxni, de az elpártolt utasokat a vasút, illetve Budapest nyögi majd...

És lehet majd csodálkozni, amikor a minisztérium beint, és nem a vasúttól rendeli majd meg a szolgáltatást.

Ákibard! 2009.06.23. 19:39:16

@Comandante en Jefe:
Oks, szorri kicsit cinikusra vettem.

De továbbra is azt mondom, hogy megannyi vasútvonalon változik elég sűrűn vagy ritkán a menetrend, és mégis tájékozódnak az emberek. Az iskolaégi ritkítás nem új találmány minden évben bekövetkezik!!

Ha azt mondom októben 12.-én csak úgy ad-hoc ritkítanak azt mondom vaze nem volt kommunikálva, de neharagudj egy olyan változást ami rendszeres, mindig úgy van, nemhiszem, hogy külön szórólapokat kellene nyomtatni róla... Akkor már a vágányzárakról nyomtassanak nem egy rendszeres dologról...

De én még mindig azt mondom, ha utazni akarok tájékozódom... Aki nem veszi észre a táblát, az nem vesz észre semmi mást sem...

Ákibard! 2009.06.23. 19:40:47

@Comandante en Jefe:
Ja a minisztériumi beintésről: Beintett, ezért van a ritkítás. De ezért is a máv a felelős. A máv közlekedtetné a vonbatait amit most nem, de a minisztérium nem kért belőle. Erről ennyit.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.23. 20:01:51

@Ákibard!:
Oké, nó problem. :)
Persze, én is igyekszem tájékozódni, de nem mi vagyunk a mérvadóak a kérdésben.
Te otthon vagy a vasút világában, de a legtöbb embernek fingja nincs róla, mikor van menetrendváltás. Egy kis emlékeztető figyelemfelhívás senkinek nem árt, és pl. a hangosbeszélőn keresztül nem is kerül szinte semmibe.

Hát igen, a minisztérium beintett, de ehhez a MÁV is kőkeményen kellett. Ha legalább hihető adatokat szolgáltatott volna, ha nem a rövidtávú személyi érdekek diktálnák, hogy a vasút merre fordul, mit képvisel "fölfelé", akkor talán nem így történik a dolog.

blokkos 2009.06.23. 21:16:54

@BKV figyelő: örülj, hogy van, ne reklamálj!

blokkos 2009.06.23. 21:20:27

@Snake: ha olyan valakit kérdeznétek, aki tudja is az autentikus választ, jobb lenne. Egyébként igaz amit írsz, csak ez a laikusoknak megfeleleő, szakember ezen mosolyog,.

Ákibard! 2009.06.23. 21:51:31

@blokkos: Itt általában laikusok kérdeznek akiknek az EVM-120 és egyéb szaxavak nem mondanak semmit. De ha konyhanyelven elmondod, akkor a lényegét megérti és ez a fontos. Nem az, hogy holnap már meg tudja szerelni.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.25. 23:44:41

Néztem ma a menetrendet Érd-alsón, és olyan jót mosolyogtam rajta. Van egy esti siófoki vonat, Posta Bhv-s. Így van kiírva a menetrendben:

"Inga vonat, csíkos (vagy oldalán sárga csíkkal)"

Ez a meghatározás nagyon tetszett! :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.26. 14:15:56

@BKV figyelő:
kiírva tényleg vicces, de a felújított bhv-s vonatokat tényleg "csíkosingának" is szokták hívni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.26. 18:00:09

VEKE: Járatritkítás helyett országos ütemes menetrend

veke.hu/index.php?fc=cikk&par=472

Nem vennék minden állításukra mérget, de alapvetően jónak tűnik a koncepció.

Kiemelném, hogy hatékony eszközfelhasználással (főleg a Dunántúlon) 440 személykocsit kívánnak megtakarítani.
NÉGYSZÁZNEGYVENET. Miközben a MÁV kocsihiányról siránkozik, és erre hivatkozva rúgja szét az elővárosi menetrendet...

Ákibard! 2009.06.27. 13:46:42

@BKV figyelő:
Felétek nem megszokott a csíkosinga gondolom sok volt a: Tényleg fel lehet rá szállni? Nme kell rá pótjegy? Biztos ez az? Tuti? kérdés ezért kiírták.

Snake 2009.06.30. 00:01:45

Ákibard! Jól emlékszem, hogy a jegykiadó gép csak 15 útvonalpontot fogad el?

Mert ha igen, akkor ez érdekes lehet: img1.tar.hu/gmark/img/38346386.jpg

(A kép mark_015 500+-os jegye)

Snake 2009.06.30. 00:02:23

@Snake: Helyesbítek, ha jól látom a jegy E-tickettes, de ez a lényegen nem változtat.

Ákibard! 2009.07.01. 12:46:23

@Snake:
Jól emlékszel a VMAEF 15 közbensőt fogad el.
Ez eTicketes, és a lényegen változtat, ugyaniy ez bizonyos esetekben jóval több közbensőt is elfogad, pon tosabban bevitelnél rövidíti az útvonalbeadást de a jegyen hosszabban tűnteti fel.
Ráadásul ez egy eltérű útirányú mtti, ott ugye duplán hosszú az útvonal.

Ákibard! 2009.07.01. 12:46:55

@Snake:
Márk meg nagyon ráér mostanában :-))))))

Ákibard! 2009.07.01. 12:47:41

@Ákibard!:
Javítok is ez nem eltérő útirányú, bocs :) Sima 500+.

Ákibard! 2009.07.13. 11:35:54

Megelőzendő a ma vagy holnap megjelenő postot, ma Tatabánnyán tolatási baleset történt, aminek részese volt 4 FLIRT.
Emiatt maradt el pár hajnali vonat.

Ákibard! 2009.07.13. 14:33:26

@verzohold:
Megállóhelyen nincs forgalmi szolgálat, az állomáson van.

Persze ez nem mindig igaz, pl Szőny megállóhely, de van szolgálat.

A pályaudvar pedig az állomás nagyobb verziója, általában jóval több vágánnyal, nem csak személy hanem teherforgalom céljára is.

Alkotás mánia 2009.07.17. 19:22:40

@racionálisan radikális: olvasd el az F2-esben az átmenő fővágány fogalmát.Nem a váltókkal kell babrálni hanem csinálni kell még egy átmenő fővágányt és peront a 2.vágányhoz.3 vágányos állomáson még egy normális keresztet sem lehet csinálni nem,hogy vonatközlekedést.

alaszka 2009.08.01. 20:51:17

Miért csak a nyári menetrendben van Nyíregyháza-Bp.-Keszthely közvetlen járat? Még a Mávnak is jobb, mert nem kell vonatot cserélni a pályaudvaron.

Snake 2009.08.01. 23:35:08

@alaszka: "Miért csak a nyári menetrendben van Nyíregyháza-Bp.-Keszthely közvetlen járat?"Mert ez egy un. fürdős vonat.
"Még a Mávnak is jobb, mert nem kell vonatot cserélni a pályaudvaron. " Ez egyeltalán nem előny, hiszen így a szerelvény sokkal hosszabb utat tesz meg. Márpedig minél hosszabb, annál zavarérzékenyebb a vonat útja. Továbbá ha pl minden Nyíregyháza-Bp és Bp- Keszthely vonat össze lenne vonva, akkor is ugyan annyi szerelvény kellene, mert amíg lemene Keszthelyre, addig most elmegy Nyíregyre és vissza, tehát a futáskilóméter azonos. Ellenben valószínű, hogy a két vonal forgalma nem azonos, ezáltal a vonat az út felén pl. 80%-os, a másik felén pedig 120%-os kihasználtsággal menne, vagy meg kéne bontani, ami technológiaialg bonyolultabb, mint külön leközlekedtetni a 2 vonatot.

Alkotás mánia 2009.08.02. 12:13:38

@alaszka: A másik oka pedig az lehet,hogy ilyenkor rengeteg ember utazik a balcsihoz.Télen viszont csak töredéke.Ezért indokolatlan lenne ilyen hosszú távon járatni a szerelvényeket.Valamint a szerelvények takarítása vízzel való feltöltése és a wc-k szippantása is ritkábban oldható meg ha hosszabb távot tesznek meg a kocsik.

charlie 2009.08.02. 15:52:51

@utazóbagoly: mert azokat amúgy sűrűn megejtenék...

Ákibard! 2009.08.03. 13:26:22

@charlie:
Sűrűbben megejtik mint gondolnád...

Tomi324 2009.08.03. 20:25:06

@BKV figyelő: Tippelek rá, hogy a 29-est nemsokára villamosítják, mert eleinte kiszurkodtak kis pálcikákat 3-asával háromszög alakba rendezve, olyan távolságba egymástól, ahova én felsővezetéktartóoszlopokat képzelek.


Egyébként ha síktolatást szeretnék látni, szerintetek hova menjek? (BP-i vok) Egyáltalán alkalmazzák még ezt a munkamódszert?

charlie 2009.08.03. 22:41:51

@Ákibard!: aham, persze. akkor nem jól végzik a munkájukat. nagyon ritkán utazok olyan vonattal, ahol van víz. meg tisztaság. hmm, talán ált. a gysev vonatokon van az, hogy mindig így van.

Gergő 92 2009.08.05. 12:09:47

Nemtudom, hogy ki merre szokott közlekedni, a MÁV-al, de aki esetleg tudja, hogy hova tüntek a Tallent motorvonatok, akkor az kérem válaszoljon, mert én egész budapesten eggyel sem találkoztam az utobbi időkben.

Ákibard! 2009.08.05. 12:21:10

@Gergő 92:
2 hónapja le lettek állítva, mert vészesen elkopott a féktárcsájuk a javítás meg rahedli pénz, ráadásul nem tudják eldönteni, hogy az idő előtti kopás az a Bombardier sar mint gyártó vagy a MÁV-é.

Hallottam olyat is, hogy idén már nem fognak közlekedni.

Gergő 92 2009.08.05. 12:22:04

Ha esetleg valaki jobban benne van a szakmában, mondja már meg nekem, hogy a lassúmenet végét jelző tábla utánn (állított fehér téglalap, fekete csíkkal áthúzva) milyen sebességet kell alkalmaznia a vonatnak?

Tomi324 2009.08.05. 13:54:07

@Gergő 92: Tudomásom szerint a vonalra megengedett legnagyobb sebességet szabad alkalmazni (de javítsatok ki, ha tévedek, nem vok vasutas)

Gergő 92 2009.08.05. 20:49:26

@Tomi324: Jó, és azt honnan tudnám meg, hogy az mennyi?

Ákibard! 2009.08.06. 07:54:50

@Gergő 92:
Ha egyéb lassúmenet előjelző vagy lassúmenet eleje jelző nincsen kitőzve akkor a vonalszakaszra alkalmazható legmagasabb sebességgel haladhatsz feltéve, hogy az nem magasabb mint a vonatra engedélyezett sebesség.

Ákibard! 2009.08.06. 07:55:24

@Gergő 92:
Állandó lassúmenet kimutatásból, ideiglenes lassúmenet kimutatásból, egyeseket pedig írásbeli rendelkezésről.

otirt 2009.08.06. 08:14:57

@Ákibard!, @Gergő 92:

Nagy valószínűséggel a Bombardier lesz a hunyó, mert a féktárcsák hőkezelése szvsz nem volt megfelelő. Bár a francia gyártmányoktól mást várni nem is lehet.

Ákibard! 2009.08.06. 15:17:38

@otirt:
Kérdés a máv rá tudja-e verni bombira...

Gergő 92 2009.08.06. 15:41:21

Hát, kár azokért a vonatokért, mert szerintem jobbak, mint a FLIRT motorvonatok, legalábbis szerintem.

Ákibard! 2009.08.06. 15:42:30

@Gergő 92:
Szerencsére csak szerinted. Üzemviteli okokból és gazdaságosági szempontok miatt is jobbak a flirtek.

Snake 2009.08.06. 15:50:23

@Ákibard!: + szolgálati menetrendből.

Tomi324 2009.08.06. 20:32:10

@Gergő 92: bocs, nem tudtam, hogy egy konkrét számra gondolsz, de ez minden vonalon más...azt nem írtad, melyik vonalra lennél kiváncsi... /attól függetlenül én azt már nem tudnám/

Snake 2009.08.07. 00:34:02

Kattints a listázra, majd a kívánt vonal számára és a megjelenik a vonal szakaszainak az alap pályasebessége.

Gergő 92 2009.08.07. 16:22:35

@Snake: Köszi szépen, ez igazán nagy segítség volt!!!!!!!!!! :)))))))))))

Alkotás mánia 2009.08.08. 10:45:10

A lassúmenet vége jelző után ha nincs újabb sebesség csökkentésre utaló jelzés akkor a vonatnál alkalmazható legnagyobb sebességgel lehet közlekedni.Ez az érték a szolgálati menetrendkönyvben vagy ha attól eltérő akkor az írásbeli rendelkezésen van feltüntetve.
A talentek nem is biztos,hogy újra forgalomba állnak.Mert a gyártó megszegte a szerződést aminek szerződés bontás is lehet a vége.

otirt 2009.08.08. 20:19:11

@Ákibard!:

Egy elektronmikroszkópos vizsgálat sec-perc alatt kideríti :D

Már csak az a kérdés, hogy a garancia akkor is fennállna-e, ha az egyik kerékpárt megbontanák szétszabdalásra.

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09. 15:21:00

@otirt:
Szerintem kizárt dolog, hogy a garancia kiterjedne a szétbarmolásra is... Nomeg ha a bombi sara akkor a máv nem fogja fizetni a vizsgálatot az biztos...

otirt 2009.08.10. 07:47:35

@Ellenmenetet kizáró biztosítóberendezés:

A garanaciával, gyártói hibával kapcsolatos kifogások esetén a kifogásoló feladata a hiba bizonyítása, így a költségek is a kifogásolót terhelik. Jogos kifogás esetén azonban a garanciával együtt érvényesíthető a gyártóval szemben.

A szétszabdalás alatt nem szétbarmolást (essünk neki, mint bolond tehén a borjának) értettem, hanem megfelelően megalapozott, jól kidolgozott terv alapján történő mintavételt.

ZBR 2009.08.11. 01:31:18

@Tomi324:
Rákosrendező pl.

@otirt: épp most jövök a DB fékvizsgáló laborjából. Nagyon érdekes dolgot tudtam meg. Az ICE és a TGV féktárcsája minimálisan hasonlít egymásra (kb. annyiban, hogy mind a kettő féktárcsa).
Egy féktárcsánál ugyanis csak egy dolog, hogy miből csinálod, hogyan hőkezeled. Ugyanúgy fontos az is, hogy mire és hogyan használod? Az ICE/TGV féktárcsák közötti különbség is leginkább erre vezthető vissza.

A mondanivalóm lényege röviden tehát: nem, nem dől el egy elektronmikroszkópos vizsgálattal.

otirt 2009.08.11. 07:24:41

@ZBR:

Szóval azt mondod, hogy egy konstrukciós hibával állunk szemben?

ZBR 2009.08.11. 13:01:59

@otirt:
Az is lehet, de az is, hogy a MÁV használja rosszul a vonatokat.
A MÁV érdeke annak bizonyítása, hogy a konstrukció/kivitelezés a rossz...
A Bombardier érdeke annak bizonyítása, hogy a MÁV-nál rontották el.

Most jön a huza-vona, hogy kiderüljön, kinek van igaza... És ez eléggé eltarthat, mert összetett a dolog.

Pedró_27 2009.08.12. 15:39:50

Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani, hogy a nyári vágányzáre menetrend ideje alatt mit csináltak a 120a vasútvonalon?

Jegkoko 2009.08.15. 14:44:41

Nem tudja vki, hogy kelenföldön mik azok a peronőr emberek?Mert csinálni nem igazán csinálnak semmit, de érdekelne, hogy miért vannak akkor ott.Vagy miért lennének ott?

Alkotás mánia 2009.08.16. 15:36:16

@Jegkoko: Azok nem peron őrök.Azért vannak ott,hogy figyeljék mikor közlekedik valami a vágányon és olyankor ne engedjenek átmenni senkit.Az utasok biztonságára ügyelnek,nehogy valaki egy mozgó vonat vagy mozdony elé lépjen.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.08.16. 16:25:57

Szolnokon hol van a 14-es vágány? Hogy lehet oda eljutni? Csak azért, mert a középső aluljáróból nem lehet elérni.

ZBR 2009.08.17. 22:40:14

@Labzo:
az nem épült meg.

matteo14 2009.08.24. 12:15:32

A Flirteken mmire jó a WC-ben lévő S.O.S gomb?(A WC papír tartó mellet.)Ha sz*rban vagy nyomd meg ezt?

ZBR 2009.08.26. 00:13:49

@matteo14:
Nem. Ha mondjuk berepül egy katicabogár, akkor nyomd meg...

Egyébként viccet félretéve, azért, hogy ha beragadsz, vagy ilyesmi, tudj segítséget hívni. Azt a WC-t pl. már rokkantak is használhatják. Ha adódik olyan helyzet, amit önerőböl nem tudnak megoldani, tudjanak segítséget hívni.

Snake 2009.08.26. 16:35:31

@ZBR: Ha beragadsz a WC-be, akkor az ajtón a tekerőkapcsolót az ellentétes irányba kell fordítani és akkor kinyílik. Ki is van írva, hogy az a vésznyitó funkció.

airknocker 2009.08.28. 13:36:28

Az történt velem, h a pénztáros pár ezer forinttal többet adott vissza, mint amennyi járt volna, sajnos ezt csak a vonaton vettem észre. Persze most hülyének nézhettek, h miért zavar ez engem: azért mert tudom, h ezt a szegény pénztárosnő fizetéséből fogják levonni, aki ráadásul még segítőkész is volt, és sietett, h elérjem a vonatom. (BP kelenföldön történt)

Többször hívtam a MÁVot és csak addig jutottak, hogy "tehetek észrevételt", tehát sosem jutna el hozzá a pénz. Megvan a jegy és rajta a pénztáros száma. Hogyan tudok eljuti az illetőhöz/megtudni a telefonszámát? Kihez fordulhatok?

A pénztáros száma: 12792211
A gogbonk@live.com -ra várom az illető telefonszámát - ha esetleg a MÁVtól olvassa ezt valaki akiben van némi jószándék. A pénzt személyesen fogom átadni és emlékszem az arcára, tehát kamu telszámokat felesleges küldözgetni.

Kössz a segítséget.

Nagymoli 2009.08.28. 14:40:29

@airknocker: Döbbenet... Ilyen is van? Elismerésem! ;-)

Ákibard! 2009.08.29. 15:12:36

@airknocker:

Az illető telefonszámával nem tudok szolgálni (és szerintem más sem) de a kelenföldi pénztárfőnökség számát megadom, szerintem ott el tudod intézni:

Vasútüzemi:
01 + 59-61 pénztárak
01 + 53-06 pénztárfőnökség.

Ha külső vonalról hívod (normál vezetékes vagy mobil) akkor:
06-1-51x-xx-xx formátumban kell hívni azaz:
06/1 511 5961 és 06/1 511 5306

Nem 100% hogy még mindig jó számok, 1991-es a telefonkönyv, de 80%-ban jók a számok benne. Frissebbet sajna nem adnak ki...
Az biztos, hogy kicsöng, tehát él, de lehet nem ott szól... :( Állandóan változik.

De ha felhívod elmondod a problémádat, egészbiztosan lesz aki segít.

Gergő 92 2009.09.02. 14:37:03

Ha valaki esetleg tudja, hogy miért jó az hogy a vonatok a belvárosban, például Rákos és a Keleti, vagy Kelenföld és a Déli pu. között bal oldalt közlekednek, akkor mondja már meg, mert évek óta gondolkodok rajta, és nem tuduk rájönni.

Ákibard! 2009.09.02. 15:03:40

@Gergő 92:
Rákos és Keleti között nem lett átéptve jobbmenetre a pálya.

Kelenföld és Déli között pedig üzemviteli oka van, nevezetesen az, hogy ha jobbmenet lenne, akkor a Déliből a tárolórakihúzó tolatási mozgások rendszeresen akadályoznák a bejáró vonatokat.
Így hogy balmenet van, a kijáró vonatok helyes vágányán végzik a tolatásokat, miközben a másik vágányon "ellenmenetként" (hivatalosan nem ellenmenet a balmenet miatt) közlekedhet a bejárós vonat, így azt nem kell a tolatás miatt az alagútban megállítani. Röviden ennyi.

xoghad 2009.09.04. 17:40:11

@ZBR: Járatszám?
Minek?
Kell egy kis földrajzi ismeret, ennyi!

Csak az Érd felsőn át közlekedő vonatok érintik Budatétényt.

Vajon mit mond például a 6-os villamos járatszáma annak nem nem tudja, hogy melyik a Margit-híd és melyik a Petőfi-híd?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.09.10. 18:39:37

@Hegylako:

Van már nekik kiutalt szám a BKSz-ben, csak a MÁV-nál nem használják. (A 30-as vonal asszem V3 néven fut, mint ahogy a 70-es V1 - de a 71, az V71 stb.)
Legyünk őszinték, amíg nincsenek igazán fonódó, átmenő elővárosi vonalak, addig ez nem olyan életbevágó a dolog - ahogy a HÉV-ek beszámozása sem.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.09.10. 18:40:58

@Comandante en Jefe:
jav.: a 70-es (váci), az természetesen V7, a V1 az az 1-es (Tatabánya stb.)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.09.10. 18:50:29

@xoghad:
"Vajon mit mond például a 6-os villamos járatszáma annak nem nem tudja, hogy melyik a Margit-híd és melyik a Petőfi-híd?"

Önmagában nem sokat, de könnyebben megjegyezhető, mint hogyha "Moszkva tér - Blaha - Móricz Zs. krt." járatnak hívnák. És ha van egy bonyolult hálózatunk, akkor ugye a megkülönböztetéshez egyre több elemet kell felvenni az útvonalból. Nem véletlen, hogy már az 1900-as évek körül gondot jelentett a "Városliget - Aréna-ut - Thököly-ut - Rákóczi-ut - Muzeum-körut - Lónyai-u.-Soroksári-ut - Közvágóhíd - Gróf Haller-u.- Orczy-ut - Köztemetõ u. - Rottenbiller-u. - Damjanich-u. - Városliget" tipusú viszonylatjelzés, és bevezették először a színkódot, majd 1910-től a számokat. A vasút elővárosi hálózata egyelőre nem ilyen bonyolult, de majd ha esetleg lesz pl. Érd-Vác meg hasonló viszonylatok, akkor szerintem szóba fog kerülni.

Feri BPO-537 2009.09.12. 15:38:42

@xoghad: A távolsági és nemzetközi vonatoknak valóban nem kell járatszám, de az elővárosiakon előbb-utóbb lesz, ha lesznek a BKSZ-en kívül egyéb közlekedési szövetségek is.
Ha már BKSZ: a Volánbusz elővárosi járatai folyamatosan beszámozódnak (300-899 közé), aminek köszönhetően sokkal könnyebb tájékozódni.
A személy- és zónázó vonatokon is jól fog jönni a számozás, hidd el ;)

@Comandante en Jefe:
Számomra is ismertek a vasútvonalak tervezett számozásai, de szvsz. ezek a számok csak vonalat azonosítanak, járatot még nem.
Éppen ezért olyat kéne csinálni, hogy a személyvonatok járatszáma S, a gyorsított személy- és zónázó vonatok száma pedig R betűvel kezdődne; így sokkal könnyebb azonosítani a járatokat.
Például (maradva Vác környékén) a 70-es vonal vonatai így lennének számozva:
- személyvonat: S7,
- zónázó vonat: R7,
- gyorsított személy: R70.
A veresegyházi vonal személyvonatainak száma értelemszerűen S71 lenne....

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.09.15. 21:59:59

@Feri BPO-537:

Ja, de nézd meg a Volánbusz hálózatát mondjuk itt (és ez csak egy szelet):
www.volanbusz.hu/uploadpics/60_VB-nyugat-kis.png
A MÁV ev. hálózatának komplexitása ettől elég messze van.

Megj. szerintem a Volán kissé túllőtt a célon azzal, hogy minden viszonylatot más számmal jelölt akkor is, ha alig van eltérés, vagy az egyik a másiknak betétjárata - és így egy halom számhoz csak napi néhány járat tartozik, aminek hát nincs sok értelme. Pl. a 317-es, amihez iráyonként 1 db. indulás tartozik, és persze külön menetrendi lappal nehezíti a tájékozódást. Sokkal célszerűbb lett volna szvsz. betűjelzéssel megkülönböztetni, a menetrendben meg a betűjelzéshez tartozó lábjegyzettel. Akárcsak a Bp-Fót-Dunakeszi-Bp körjáratoknál a betérős változatokat.

alaszka 2009.09.17. 20:07:56

Mióta kezeli ilyen rugalmasan a menetrendet a MÁV? Ma reggel a mozdonyvezető utasította a kalauzt. Azonnal szállítson fel mindenkit a vonatra, most beszélt É.-val és előbb kell indulniuk, mert jön az IC. Aki nem tud felszállni, majd eljön a következő személyvonattal. A szerelvény 9.24-kor kihúzott az állomásról(menetrend szerint 9.27- kor kellett volna indulnia)

Feri BPO-537 2009.09.17. 20:49:07

@Comandante en Jefe: Az még hagyján, hogy a Volánbusz minden betétjáratot más számmal jelölt, mert a számmezőben van bőven hely hozzá.
Viszont abban egyetértek, hogy a napi pár indulásos járatoknak (mint az általad említett 317-esnek) felesleges külön számokat adni; érdemesebb lenne az ilyen viszonylatokat beépíteni más vonalakba, vagy pedig vasútra/HÉV-re ráhordóvá tenni.
Ami még zavaró a Volánnál, hogy vannak járatok (pl. a dunakeszi helyi buszok), melyeknek van 3-4féle útvonala; és persze a neten a járatok nincsenek külön-külön szedve (mint a BKV-nál), így bogarászhatsz rendesen.

A MÁV ilyen téren talán jobb, mert ott a vonatok útvonala állandóbb; csak apróbb eltérések vannak (pl. a szobi vonalon este nincs zónázó vonat, így a személy megy tovább Szobig).

Tomi324 2009.09.18. 13:50:02

Sziasztok! Vki nem tudja, hogy a Diósgyőri vaskohó bezárása miatt a MÁV honnan fogja beszerezni a síneket?

Feri BPO-537 2009.09.18. 18:48:26

@Tomi324: Gondolom, külföldről :S

Tomi324 2009.09.18. 22:56:49

@Ákibard!: KÖszönöm a választ!

@Feri BPO-537: Ettől féltem én is. Mert Diósgyőrön kívül nem igazán van olyan gyár, ahol erre képesek lennének...
Én ezt egyébként kötelezővé tenném, hogy ilyen nagy vállalatoknak, mint MÁV, BKV kötelező legyen ha lehetséges hazai terméket használni
Izzóból Tungsram, sínből DGY, ablaküvegből Salgótarján, vagy Orosháza....
És ha lenne egy ilyen megbízható felvevőpiac, egyből nem lennének ilyen jellegű gyárbezárások...

Ákibard! 2009.09.19. 00:25:40

@Tomi324:
Az a helyzet, hogy a Tungsram sem hazai. Ahogy az Orosházi üveg sem.
A Tungsram már GE...
Amúgy meg az EU nem engedi az ilyen jellegű hazabeszélést. Ha van egy tenderpl kell sín, egyelő esélyekkel kell induljon a magyar és a szerb gyártó pl.

charlie 2009.09.19. 09:27:21

@Ákibard!: a szerb az pont nem, mert eun kívüli.

hát igen, mikor még előírták, hogy magyar anyagokból kell építeni a vasutat...

Ákibard! 2009.09.19. 11:15:31

@charlie:
AZ tudom hogy a szerb EUn kívüli, pont ezért mondtam, hogy ugyanolyan esélyekkel indul egy EU-n belüli tenderen egy hazai cég, egy EU-n belüli és egy EU-n kívüli cég is.

Tomi324 2009.09.19. 21:14:47

@Ákibard!: Hát akkor az eu menjen a ....-ba. Oda.
A Tungsramról meg annyit, hogy lehet, hogy nem hazai, de itthon gyártják, itthoni munkahelyeket biztosít...erre gondoltam. Lehet tőlem akármilyen cég, dolgozzanak magyarok, lehetőleg magyar alapanyagokból, mert akkor annak a létesítménynek is biztosítjuk a fenntmaradását, ahol az alapanyagot gyártják.

Feri BPO-537 2009.09.21. 13:11:46

@Ákibard!: "Amúgy meg az EU nem engedi az ilyen jellegű hazabeszélést."

Az EU elmehet a halál f...ára, mert a legtöbb ország a saját termékeit részesíti előnyben; ennyi hazafiasság pedig mindenkinek jár.
Csak pár példa:
A francia nagyvárosokban milyen villamosok járnak? Alstom Citadis.
A lengyelek milyen buszokat vesznek mostanában? Solaris, Jelcz, AutoSan.
A csehek kitől vesznek villamosokat és mozdonyokat? Naná, hogy a Skodától!
A németek milyen buszokat vesznek?
Mercedes, MAN, Neoplan.
Nekünk is így illene, mert az nem éppen normális dolog, ha a saját munkásaink helyett a külföldit tartjuk el.
Ezért (is) tartunk ott, ahol tartunk :S

(Az első mondatom természetesen nem ellened szólt; csak arra akartam utalni, hogy az EU inkább azt preferálja, hogy mindenki a sajátját vegye.)

Tomi324 2009.10.05. 21:47:56

Sziasztok!
valaki nem tudja, hogy ma, éjjeli 1 órakor mit csinált egy gőzmozdony a körvasúton? Mert én csak a hangját hallottam, ahogy sípolt, meg mintha a sziszegését is hallottam volna. De a sípját biztos hallottam.

Ákibard! 2009.10.05. 22:22:59

@Tomi324:
Tegnap olyan 23 körül Győrben volt. Ment 4 kocsival Pest felé.

Tomi324 2009.10.06. 17:28:47

@Ákibard!: Azt nem tudod melyik gép volt? Nem szeretném megvárni a jövő havi Indóházat ;))

Ákibard! 2009.10.06. 22:52:54

@Tomi324:
Passz. Csak kinéztem az ablakon és láttam elhúzni.

Gergő 92 2009.11.07. 22:22:10

@Tomi324:
Azt én sem tudom, hogy merre mezhetett, de itt Rákos állomáson is elhaladt, és Miskolc felé tartott, de én meg csak az ablakból hallottam a sípolást, és láttam a nagy füstöt. Amúgy én éjjel 3-kor hallottam.

Tomi324 2009.11.08. 18:48:00

@Gergő 92: Hát ez már rejtély...

Gergő 92 2009.11.25. 12:36:35

Sziasztok, nem tudja, esetleg valaki, hogy Budapest-Székesfehérvár vonalon mikor fejezik be, a pályafelujjítást, mert úgy hallottm, hogy elvileg, ha elkészül, 160 Km/h pályasebesség lessz arra!

alaszka 2009.12.13. 00:44:00

Az azért durva. hogy senki sem emlékezett meg az újabb vonalbezárásokról.

Akkor tényleg ennyi embert érdekel a dolog.

BYE-BYE vidék.

Tomi324 2009.12.13. 01:38:28

@alaszka:
Totál ki van halva ez a topik. Sokaknak bennt van radaron, de senki nem ír semmit. Utoljára egy rejtélyes éjszakai gőzmozdony útvonalát boncolgattuk kisebb-nagyobb sikerrel, de inkább kisebbel. Akik meg írnak, azok inkább pestiek. De voltak a vonalbezárásokról topicok, de csak vitatéma lett belőle, úgyhogy abbamaradt. Utána meg a MÁV-figyelő szünetelt, ide se jött senki. Azóta megint nem örvend nagy népszerűségnek, ellentétben a többi 3 szakmai topikkal. És ha jól tudom Ákibard! le lett tiltva, egy törzskommentelő ugrott egyből.
Ha érdekel a téma index-fórumon van szoba, ami messze nincs kihalva.

Alkotás mánia 2009.12.28. 16:50:07

Nem kell kétségbe esni.Ha az emberek tudomást szereznek róla,hogy megint él ez a fórum akkor vissza térnek.Most téma se nagyon van a főoldalon.

Sindare · http://sindareakvarisztika.blog.hu/ 2010.01.13. 16:50:30

Sziasztok !

Valaki tudna nekem képet szerezni a Flirt vonat vezető fülkéjéről ?
Van 1-2 a neten de egyik sem az igazi.
Olyan kéne amin teljes egészében látszik. Esetleg üveg ajtó mögül.

Előre is köszönöm !

A képet akár emailben is küldhetitek : gitarosmark@gmail.com
süti beállítások módosítása