Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Idén, október 26-án vasárnap hajnalban lesz az óraigazítás – ekkor kezdődik a téli időszámítás. Az órákat hivatalosan hajnali három órakor egy órával állítják vissza hajnali kettő órára. A MÁV menetrendjét emiatt nem kell módosítani. Néhány nemzetközi és belföldi vonat azonban a határállomáson, illetve a kiinduló állomáson várja be a téli időszámítás szerinti indulási időt.

Az óraigazítás hajnalán a nemzetközi vonatok közül a Bécs–Budapest–Bukarest–Budapest–Bécs útvonalon közlekedő Dacia expressz mindkét járatát Magyarországon éri az időszámítás változás. A vonatok Békéscsabán, illetve Lőkösházán várják be a téli időszámítás szerinti indulási idejüket, körülbelül egy órát várakoznak. A Beograd nemzetközi gyorsvonat Belgrád felől érkező budapesti járata Kiskunhalason várakozik a téli időszámítás szerinti indulási időre.  

Ami a belföldi vonatokat illeti, hajnalban csak néhány vonat közlekedik. Azokat a kettő és három óra közötti személyvonatokat, amelyek menetrend szerint hajnali három óráig nem érkeznek meg a célállomásukra, a vonatindító állomások már a téli időszámítás szerint indítják.

Budapest, 2008. október 21.

MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatóság

Címkék: máv közlemény vonat sajtóosztály


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr59730735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.10.25. 13:32:00

"A MÁV menetrendjét emiatt nem kell módosítani."

Minek, hiszen úgysem aszerint járnak a vonatok... az internetes jegyvásárláskor el is ismeri a MÁV, hogy a menetrend csak egy ajánlás...

"A menetrendi adatok csak tájékoztató jellegűek!"

Szánalmas.

Ákibard! 2008.10.25. 18:33:00

"az internetes jegyvásárláskor el is ismeri a MÁV, hogy a menetrend csak egy ajánlás..."

????????????????????????????????

"A menetrendi adatok csak tájékoztató jellegűek!"

Igen, mert a Hivatalos menetrend az a menetrendkönyv. Az Elvira csak tájékoztató jellegű, még ha ez Neked nem tetszik, akkor is...
Előbb kérdez, utána véleményt nyilvánít, így lenni bölcsebb... :-)

petya.bacsi 2008.10.25. 19:47:24

"A menetrendi adatok csak tájékoztató jellegűek!"

Ez van kiírva, mikor megveszed a jegyedet az interneten. Röhej.

Akkor minek van menetrend, ha csak tájékoztató jelleggel készül? Vettem menetrendkönyvet korábban - gondolom azt lehet megvenni a pénztában -, nos, az is csak ajánlás, mert az ottani ütemet sem sikerült tartani...

Ákibard! 2008.10.25. 21:29:42

" nos, az is csak ajánlás, mert az ottani ütemet sem sikerült tartani... "

Március: 1237 km, július 1908 km. Ennyit utaztam. Mindannyiszor rendesen közlekedtünk itt-ott pár perces késésekkel, amit sokszor behoztunk.
Egy vonatot nem késtünk le a MÁV hibájából!!! (Harminc valahány átszállás volt 1908 km-en)
A menetrendkönyvből néztem mindent, és tartották a "szavukat".
Nem ajánlás, igenis közlekednek az alapján. Nyilván van amikor nem, de ne űzzünk tréfát.

Az valóban úgy van, hogy az Elvira csak tájékoztató, de a menetrendkönyv reklamálásnál is jogalap!!!!!
(Ha az elvira 12:03-at ír, a menetrendkönyv 12:05-öt, akkor hivatalosan 12:05 az indulási időpont!!)

petya.bacsi 2008.10.26. 03:05:36

Ákibard!: nem tudom, hogy Te merre utazol, de a 120a-s vonalon szinte biztos, hogy nem tudják tartani a menetrendet, mivel az esetek nagyrészében késik.

Persze sosem a MÁV hibájából, mert a MÁV sosem hibázik. Mindig rákenik műszaki okra, technikai okra, vagy az idióta utasra.

yppiapacs 2008.10.26. 12:29:14

Üdv Mindenkinek!

Eddig csak csendes olvasó voltam, de most Ákibard hozzásszólása arra ösztönzött, hogy billenytűzetet ragadjak.

Kedves Ákibard. Én havonta átlagosan 2000-2500 km-t utazom a MÁV-val (ha már így összeadogatjuk az utazásunk hosszát).

Szeretném veled megosztani én is a tapasztalatomat: az elmúlt hónapokban NEM VOLT OLYAN NAP, amikor ne késtünk volna (a menetrendhez képest) 20-50 percnél kevesebbet. Voltak vonat kimaradások és egyéb -az utazást igazán érdekessé tevő- "kellemes" meglepetések is.

Szegény kalauzok mindig elmondták, hogy a "menetrend" nem a legszerencsésebben van összállítva és nem tarthatóak a benne foglaltak, így csak ajánlásként használjuk és kifejezték sajnálatukat a csatlakozást lekéső nem éppen nyugodt utastársaim részére is.

"Előbb kérdez, utána véleményt nyilvánít, így lenni bölcsebb... :-) "

Ergó: Előbb kérdeztem (kalauz, mozdonyvezető, forgalmista), majd véleményt nyilvánítottam. Ezek szerint rendkívül bölcs vagyok! :-)

A "menetrend reklamálásról" pedig annyit, hogy az általad említett papír alapú menetrend lobogtatását követően jót nevettek a kedves kollégáid, mondván, mi gyenge elméjű problémás utasok jó lenne, ha elolvasnánk a MÁV-os szabályzatokat, mert úgysem értünk semmihez csak a szánkat jártatjuk.

Azt gondolom, hogy egy utasnak (vagy bármilyen más szolgáltatás igénybe vevőjének) nem kell értenie a szolgáltatás nyújtás folyamatához (technikai részletek, a kiváló minőségű szolgáltatáshoz szükséges feltételek) csak "élveznie" kell a megvásárolt szolgáltatást, így nagyon szánalmasnak tartom, hogy ennél jobb magyarázattal nem tud a MÁV szolgálni és így kezeli a a vevői reklamációkat (egyébként kíváncsi lennék rá, hogy van-e a cégnek vmilyen minőségbiztosítási rendszere és volt-e olyan tanúsító, aki tanúsította azt...)

Elnézést, elfelejtettem, hogy nemsokára megkapom, hogy mennyit is kellene fizetnem akkor, ha jó szolgáltatást szeretnék kapni. Egy azonban biztos: mindenképpen többet fizetünk (mi átlagos utasok) a "szolgáltatásért", amennyit az előző válaszokat érvként felhozó vasutasok!


Szép napot és további kellemes utazást kívánok!

Ákibard! 2008.10.26. 14:49:04

Szia yppiapacs!

"Én havonta átlagosan 2000-2500 km-t utazom a MÁV-val (ha már így összeadogatjuk az utazásunk hosszát)."
Bocsi ha félreérthető voltam, az 1908 km-t 3 nap alatt utaztam le egyhuzamban :-) :-) (Az 1237-et pedig 2 nap alatt)Amolyan ismerjük meg Magyarországot vonattal. Ezért is írtam, hogy harmincvalahány átszállás volt.
Ha a havi napokra eső utazásaimat adogatom össze ennél sokkal több lenne, de erre nem vállalkoztam :-)


"Előbb kérdeztem (kalauz, mozdonyvezető, forgalmista), majd véleményt nyilvánítottam. Ezek szerint rendkívül bölcs vagyok! :-)"
:-) :-) :-)

" a kedves kollégáid"
Nem vagyok vasutas (:-)) csak egy gyengeelméjű utas, aki unatkozós perceiben előveszi a Személyszállítási Üzletszabályzatot, így nem egyszer "győztem le" vasutast csupá azzal, hogy szembesítettem azzal, amit Ő nem tud, pedig nki kötelessége is lenne... :-(

Azzal egyetértek Veled, hogy magas a szolgáltatás ellenértéke, én magam is 9000-t hagyok minden hónapban a pénztárnál, pedig az hallgatói bérlet, tehát csak 10%-át fizetem.. :-( (Mert nem vagyok vasutas, és nincs szabadjegyem :-))

Szintén elismerem, amit petya.bacsi is említett, a 120a katasztrófa, ott áldást lehet adni, ha csak 20 percet késik a vonat.
Nem is firtattam, de mindemellett megemlítettem, hogy vannak pozitívumok is!

Amikor az 1908 km-t utaztuk le Celldömölk felé 10 perc késésben voltunk, a kalauz végigment, mindenkitől megkérezte hova szeretne továbbutazni, és a következő állomáson a szakadó esőben egy szán ingben leszállt, és közölte a forgalmistával, ki merre menne tovább, és hogy a vonatok várják be a miénket!
És valóban, Celldömölkön mindenkit megvártak vonatok!

Nyilván vannak kevésbé lelkiismeretes dolgozók is, akiket hogymondjam, "bedarált" a gépezet, de olyakor-olyakor találkozni lelkiismeretes, a munkájukat elhivatottan végző emberekkel...

Ettől függetlenül sajnos el kell fogadni (mert mi tenni ellene valymi keveset tudunk) hogy a rendszer jelenlegi állapotában csoda, hogy működik... :-(
Egyszere gy mozdonyvezető mondta, hogy ha a fele szabályt betartaná, ami rá vonatkozik, akkor a vonat nem indult volna el az állomásról! És akkor még csak a felét tartja be, nem az összeset...
És ekkor elkezdte sorolni mi az ami azon a vonton, mozdonyon, szerelvényen ép szabálytalan.
Tátva maradt a szám :-(

Ákibard! 2008.10.26. 14:50:47

Báá, rákatintottam az elküldésre :-)

Tehát ez van sajnos, talán egyszer valaki észbvekap, addig pedig marad az, hogy az ember az Üzletszabályzat ismeretében közlekedik, mert sajna sokszor a vasutas nem ismeri! :-(
Az 1908 km-re 500km feletti jegyet adtak ki, arra volt olyan, aki azt mondta: bevonja, mert hamis. Ilyen nem létezik... Csak azért, mert Ő még nem látott ilyet... :-(
süti beállítások módosítása