Idén, október 26-án vasárnap hajnalban lesz az óraigazítás – ekkor kezdődik a téli időszámítás. Az órákat hivatalosan hajnali három órakor egy órával állítják vissza hajnali kettő órára. A MÁV menetrendjét emiatt nem kell módosítani. Néhány nemzetközi és belföldi vonat azonban a határállomáson, illetve a kiinduló állomáson várja be a téli időszámítás szerinti indulási időt.
Az óraigazítás hajnalán a nemzetközi vonatok közül a Bécs–Budapest–Bukarest–Budapest–Bécs útvonalon közlekedő Dacia expressz mindkét járatát Magyarországon éri az időszámítás változás. A vonatok Békéscsabán, illetve Lőkösházán várják be a téli időszámítás szerinti indulási idejüket, körülbelül egy órát várakoznak. A Beograd nemzetközi gyorsvonat Belgrád felől érkező budapesti járata Kiskunhalason várakozik a téli időszámítás szerinti indulási időre.
Ami a belföldi vonatokat illeti, hajnalban csak néhány vonat közlekedik. Azokat a kettő és három óra közötti személyvonatokat, amelyek menetrend szerint hajnali három óráig nem érkeznek meg a célállomásukra, a vonatindító állomások már a téli időszámítás szerint indítják.
Budapest, 2008. október 21.
MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatóság
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Október 26-án kezdődik a téli időszámítás
2008.10.25. 09:30Címkék: máv közlemény vonat sajtóosztály
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr59730735
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
petya.bacsi 2008.10.25. 13:32:00
"A MÁV menetrendjét emiatt nem kell módosítani."
Minek, hiszen úgysem aszerint járnak a vonatok... az internetes jegyvásárláskor el is ismeri a MÁV, hogy a menetrend csak egy ajánlás...
"A menetrendi adatok csak tájékoztató jellegűek!"
Szánalmas.
Minek, hiszen úgysem aszerint járnak a vonatok... az internetes jegyvásárláskor el is ismeri a MÁV, hogy a menetrend csak egy ajánlás...
"A menetrendi adatok csak tájékoztató jellegűek!"
Szánalmas.
Ákibard! 2008.10.25. 18:33:00
"az internetes jegyvásárláskor el is ismeri a MÁV, hogy a menetrend csak egy ajánlás..."
????????????????????????????????
"A menetrendi adatok csak tájékoztató jellegűek!"
Igen, mert a Hivatalos menetrend az a menetrendkönyv. Az Elvira csak tájékoztató jellegű, még ha ez Neked nem tetszik, akkor is...
Előbb kérdez, utána véleményt nyilvánít, így lenni bölcsebb... :-)
????????????????????????????????
"A menetrendi adatok csak tájékoztató jellegűek!"
Igen, mert a Hivatalos menetrend az a menetrendkönyv. Az Elvira csak tájékoztató jellegű, még ha ez Neked nem tetszik, akkor is...
Előbb kérdez, utána véleményt nyilvánít, így lenni bölcsebb... :-)
petya.bacsi 2008.10.25. 19:47:24
"A menetrendi adatok csak tájékoztató jellegűek!"
Ez van kiírva, mikor megveszed a jegyedet az interneten. Röhej.
Akkor minek van menetrend, ha csak tájékoztató jelleggel készül? Vettem menetrendkönyvet korábban - gondolom azt lehet megvenni a pénztában -, nos, az is csak ajánlás, mert az ottani ütemet sem sikerült tartani...
Ez van kiírva, mikor megveszed a jegyedet az interneten. Röhej.
Akkor minek van menetrend, ha csak tájékoztató jelleggel készül? Vettem menetrendkönyvet korábban - gondolom azt lehet megvenni a pénztában -, nos, az is csak ajánlás, mert az ottani ütemet sem sikerült tartani...
Ákibard! 2008.10.25. 21:29:42
" nos, az is csak ajánlás, mert az ottani ütemet sem sikerült tartani... "
Március: 1237 km, július 1908 km. Ennyit utaztam. Mindannyiszor rendesen közlekedtünk itt-ott pár perces késésekkel, amit sokszor behoztunk.
Egy vonatot nem késtünk le a MÁV hibájából!!! (Harminc valahány átszállás volt 1908 km-en)
A menetrendkönyvből néztem mindent, és tartották a "szavukat".
Nem ajánlás, igenis közlekednek az alapján. Nyilván van amikor nem, de ne űzzünk tréfát.
Az valóban úgy van, hogy az Elvira csak tájékoztató, de a menetrendkönyv reklamálásnál is jogalap!!!!!
(Ha az elvira 12:03-at ír, a menetrendkönyv 12:05-öt, akkor hivatalosan 12:05 az indulási időpont!!)
Március: 1237 km, július 1908 km. Ennyit utaztam. Mindannyiszor rendesen közlekedtünk itt-ott pár perces késésekkel, amit sokszor behoztunk.
Egy vonatot nem késtünk le a MÁV hibájából!!! (Harminc valahány átszállás volt 1908 km-en)
A menetrendkönyvből néztem mindent, és tartották a "szavukat".
Nem ajánlás, igenis közlekednek az alapján. Nyilván van amikor nem, de ne űzzünk tréfát.
Az valóban úgy van, hogy az Elvira csak tájékoztató, de a menetrendkönyv reklamálásnál is jogalap!!!!!
(Ha az elvira 12:03-at ír, a menetrendkönyv 12:05-öt, akkor hivatalosan 12:05 az indulási időpont!!)
petya.bacsi 2008.10.26. 03:05:36
Ákibard!: nem tudom, hogy Te merre utazol, de a 120a-s vonalon szinte biztos, hogy nem tudják tartani a menetrendet, mivel az esetek nagyrészében késik.
Persze sosem a MÁV hibájából, mert a MÁV sosem hibázik. Mindig rákenik műszaki okra, technikai okra, vagy az idióta utasra.
Persze sosem a MÁV hibájából, mert a MÁV sosem hibázik. Mindig rákenik műszaki okra, technikai okra, vagy az idióta utasra.
yppiapacs 2008.10.26. 12:29:14
Üdv Mindenkinek!
Eddig csak csendes olvasó voltam, de most Ákibard hozzásszólása arra ösztönzött, hogy billenytűzetet ragadjak.
Kedves Ákibard. Én havonta átlagosan 2000-2500 km-t utazom a MÁV-val (ha már így összeadogatjuk az utazásunk hosszát).
Szeretném veled megosztani én is a tapasztalatomat: az elmúlt hónapokban NEM VOLT OLYAN NAP, amikor ne késtünk volna (a menetrendhez képest) 20-50 percnél kevesebbet. Voltak vonat kimaradások és egyéb -az utazást igazán érdekessé tevő- "kellemes" meglepetések is.
Szegény kalauzok mindig elmondták, hogy a "menetrend" nem a legszerencsésebben van összállítva és nem tarthatóak a benne foglaltak, így csak ajánlásként használjuk és kifejezték sajnálatukat a csatlakozást lekéső nem éppen nyugodt utastársaim részére is.
"Előbb kérdez, utána véleményt nyilvánít, így lenni bölcsebb... :-) "
Ergó: Előbb kérdeztem (kalauz, mozdonyvezető, forgalmista), majd véleményt nyilvánítottam. Ezek szerint rendkívül bölcs vagyok! :-)
A "menetrend reklamálásról" pedig annyit, hogy az általad említett papír alapú menetrend lobogtatását követően jót nevettek a kedves kollégáid, mondván, mi gyenge elméjű problémás utasok jó lenne, ha elolvasnánk a MÁV-os szabályzatokat, mert úgysem értünk semmihez csak a szánkat jártatjuk.
Azt gondolom, hogy egy utasnak (vagy bármilyen más szolgáltatás igénybe vevőjének) nem kell értenie a szolgáltatás nyújtás folyamatához (technikai részletek, a kiváló minőségű szolgáltatáshoz szükséges feltételek) csak "élveznie" kell a megvásárolt szolgáltatást, így nagyon szánalmasnak tartom, hogy ennél jobb magyarázattal nem tud a MÁV szolgálni és így kezeli a a vevői reklamációkat (egyébként kíváncsi lennék rá, hogy van-e a cégnek vmilyen minőségbiztosítási rendszere és volt-e olyan tanúsító, aki tanúsította azt...)
Elnézést, elfelejtettem, hogy nemsokára megkapom, hogy mennyit is kellene fizetnem akkor, ha jó szolgáltatást szeretnék kapni. Egy azonban biztos: mindenképpen többet fizetünk (mi átlagos utasok) a "szolgáltatásért", amennyit az előző válaszokat érvként felhozó vasutasok!
Szép napot és további kellemes utazást kívánok!
Eddig csak csendes olvasó voltam, de most Ákibard hozzásszólása arra ösztönzött, hogy billenytűzetet ragadjak.
Kedves Ákibard. Én havonta átlagosan 2000-2500 km-t utazom a MÁV-val (ha már így összeadogatjuk az utazásunk hosszát).
Szeretném veled megosztani én is a tapasztalatomat: az elmúlt hónapokban NEM VOLT OLYAN NAP, amikor ne késtünk volna (a menetrendhez képest) 20-50 percnél kevesebbet. Voltak vonat kimaradások és egyéb -az utazást igazán érdekessé tevő- "kellemes" meglepetések is.
Szegény kalauzok mindig elmondták, hogy a "menetrend" nem a legszerencsésebben van összállítva és nem tarthatóak a benne foglaltak, így csak ajánlásként használjuk és kifejezték sajnálatukat a csatlakozást lekéső nem éppen nyugodt utastársaim részére is.
"Előbb kérdez, utána véleményt nyilvánít, így lenni bölcsebb... :-) "
Ergó: Előbb kérdeztem (kalauz, mozdonyvezető, forgalmista), majd véleményt nyilvánítottam. Ezek szerint rendkívül bölcs vagyok! :-)
A "menetrend reklamálásról" pedig annyit, hogy az általad említett papír alapú menetrend lobogtatását követően jót nevettek a kedves kollégáid, mondván, mi gyenge elméjű problémás utasok jó lenne, ha elolvasnánk a MÁV-os szabályzatokat, mert úgysem értünk semmihez csak a szánkat jártatjuk.
Azt gondolom, hogy egy utasnak (vagy bármilyen más szolgáltatás igénybe vevőjének) nem kell értenie a szolgáltatás nyújtás folyamatához (technikai részletek, a kiváló minőségű szolgáltatáshoz szükséges feltételek) csak "élveznie" kell a megvásárolt szolgáltatást, így nagyon szánalmasnak tartom, hogy ennél jobb magyarázattal nem tud a MÁV szolgálni és így kezeli a a vevői reklamációkat (egyébként kíváncsi lennék rá, hogy van-e a cégnek vmilyen minőségbiztosítási rendszere és volt-e olyan tanúsító, aki tanúsította azt...)
Elnézést, elfelejtettem, hogy nemsokára megkapom, hogy mennyit is kellene fizetnem akkor, ha jó szolgáltatást szeretnék kapni. Egy azonban biztos: mindenképpen többet fizetünk (mi átlagos utasok) a "szolgáltatásért", amennyit az előző válaszokat érvként felhozó vasutasok!
Szép napot és további kellemes utazást kívánok!
Ákibard! 2008.10.26. 14:49:04
Szia yppiapacs!
"Én havonta átlagosan 2000-2500 km-t utazom a MÁV-val (ha már így összeadogatjuk az utazásunk hosszát)."
Bocsi ha félreérthető voltam, az 1908 km-t 3 nap alatt utaztam le egyhuzamban :-) :-) (Az 1237-et pedig 2 nap alatt)Amolyan ismerjük meg Magyarországot vonattal. Ezért is írtam, hogy harmincvalahány átszállás volt.
Ha a havi napokra eső utazásaimat adogatom össze ennél sokkal több lenne, de erre nem vállalkoztam :-)
"Előbb kérdeztem (kalauz, mozdonyvezető, forgalmista), majd véleményt nyilvánítottam. Ezek szerint rendkívül bölcs vagyok! :-)"
:-) :-) :-)
" a kedves kollégáid"
Nem vagyok vasutas (:-)) csak egy gyengeelméjű utas, aki unatkozós perceiben előveszi a Személyszállítási Üzletszabályzatot, így nem egyszer "győztem le" vasutast csupá azzal, hogy szembesítettem azzal, amit Ő nem tud, pedig nki kötelessége is lenne... :-(
Azzal egyetértek Veled, hogy magas a szolgáltatás ellenértéke, én magam is 9000-t hagyok minden hónapban a pénztárnál, pedig az hallgatói bérlet, tehát csak 10%-át fizetem.. :-( (Mert nem vagyok vasutas, és nincs szabadjegyem :-))
Szintén elismerem, amit petya.bacsi is említett, a 120a katasztrófa, ott áldást lehet adni, ha csak 20 percet késik a vonat.
Nem is firtattam, de mindemellett megemlítettem, hogy vannak pozitívumok is!
Amikor az 1908 km-t utaztuk le Celldömölk felé 10 perc késésben voltunk, a kalauz végigment, mindenkitől megkérezte hova szeretne továbbutazni, és a következő állomáson a szakadó esőben egy szán ingben leszállt, és közölte a forgalmistával, ki merre menne tovább, és hogy a vonatok várják be a miénket!
És valóban, Celldömölkön mindenkit megvártak vonatok!
Nyilván vannak kevésbé lelkiismeretes dolgozók is, akiket hogymondjam, "bedarált" a gépezet, de olyakor-olyakor találkozni lelkiismeretes, a munkájukat elhivatottan végző emberekkel...
Ettől függetlenül sajnos el kell fogadni (mert mi tenni ellene valymi keveset tudunk) hogy a rendszer jelenlegi állapotában csoda, hogy működik... :-(
Egyszere gy mozdonyvezető mondta, hogy ha a fele szabályt betartaná, ami rá vonatkozik, akkor a vonat nem indult volna el az állomásról! És akkor még csak a felét tartja be, nem az összeset...
És ekkor elkezdte sorolni mi az ami azon a vonton, mozdonyon, szerelvényen ép szabálytalan.
Tátva maradt a szám :-(
"Én havonta átlagosan 2000-2500 km-t utazom a MÁV-val (ha már így összeadogatjuk az utazásunk hosszát)."
Bocsi ha félreérthető voltam, az 1908 km-t 3 nap alatt utaztam le egyhuzamban :-) :-) (Az 1237-et pedig 2 nap alatt)Amolyan ismerjük meg Magyarországot vonattal. Ezért is írtam, hogy harmincvalahány átszállás volt.
Ha a havi napokra eső utazásaimat adogatom össze ennél sokkal több lenne, de erre nem vállalkoztam :-)
"Előbb kérdeztem (kalauz, mozdonyvezető, forgalmista), majd véleményt nyilvánítottam. Ezek szerint rendkívül bölcs vagyok! :-)"
:-) :-) :-)
" a kedves kollégáid"
Nem vagyok vasutas (:-)) csak egy gyengeelméjű utas, aki unatkozós perceiben előveszi a Személyszállítási Üzletszabályzatot, így nem egyszer "győztem le" vasutast csupá azzal, hogy szembesítettem azzal, amit Ő nem tud, pedig nki kötelessége is lenne... :-(
Azzal egyetértek Veled, hogy magas a szolgáltatás ellenértéke, én magam is 9000-t hagyok minden hónapban a pénztárnál, pedig az hallgatói bérlet, tehát csak 10%-át fizetem.. :-( (Mert nem vagyok vasutas, és nincs szabadjegyem :-))
Szintén elismerem, amit petya.bacsi is említett, a 120a katasztrófa, ott áldást lehet adni, ha csak 20 percet késik a vonat.
Nem is firtattam, de mindemellett megemlítettem, hogy vannak pozitívumok is!
Amikor az 1908 km-t utaztuk le Celldömölk felé 10 perc késésben voltunk, a kalauz végigment, mindenkitől megkérezte hova szeretne továbbutazni, és a következő állomáson a szakadó esőben egy szán ingben leszállt, és közölte a forgalmistával, ki merre menne tovább, és hogy a vonatok várják be a miénket!
És valóban, Celldömölkön mindenkit megvártak vonatok!
Nyilván vannak kevésbé lelkiismeretes dolgozók is, akiket hogymondjam, "bedarált" a gépezet, de olyakor-olyakor találkozni lelkiismeretes, a munkájukat elhivatottan végző emberekkel...
Ettől függetlenül sajnos el kell fogadni (mert mi tenni ellene valymi keveset tudunk) hogy a rendszer jelenlegi állapotában csoda, hogy működik... :-(
Egyszere gy mozdonyvezető mondta, hogy ha a fele szabályt betartaná, ami rá vonatkozik, akkor a vonat nem indult volna el az állomásról! És akkor még csak a felét tartja be, nem az összeset...
És ekkor elkezdte sorolni mi az ami azon a vonton, mozdonyon, szerelvényen ép szabálytalan.
Tátva maradt a szám :-(
Ákibard! 2008.10.26. 14:50:47
Báá, rákatintottam az elküldésre :-)
Tehát ez van sajnos, talán egyszer valaki észbvekap, addig pedig marad az, hogy az ember az Üzletszabályzat ismeretében közlekedik, mert sajna sokszor a vasutas nem ismeri! :-(
Az 1908 km-re 500km feletti jegyet adtak ki, arra volt olyan, aki azt mondta: bevonja, mert hamis. Ilyen nem létezik... Csak azért, mert Ő még nem látott ilyet... :-(
Tehát ez van sajnos, talán egyszer valaki észbvekap, addig pedig marad az, hogy az ember az Üzletszabályzat ismeretében közlekedik, mert sajna sokszor a vasutas nem ismeri! :-(
Az 1908 km-re 500km feletti jegyet adtak ki, arra volt olyan, aki azt mondta: bevonja, mert hamis. Ilyen nem létezik... Csak azért, mert Ő még nem látott ilyet... :-(