Tisztelt MÁV-figyelő Blog!
Nem titkoltan a Blog írásainak hatására bennünk, szegedi közgazdász hallgatókban felmerült az ötlet, hogy konferenciát és kerekasztal-beszélgetést szervezünk elismert gazdasági szakemberek és közlekedési szakpolitikusok meghívásával a vasúti közlekedés jövőjéről, közgazdász szemmel. Mindezzel célunk választ találni arra a kérdésre, hogy hogyan lenne lehetséges a magyar vasutat európai színvonalra emelni?
Minderre 2008. november 19-én kerül keressük a választ, a szegedi Gazdaságtudományi Kar épületében. Meghívott előadóink, vitapartnereink között szerepel Dr. Baráth Etele, az Országgyűlés Közlekedési albizottságának tagja, Bihary Zsigmond, az Állami Számvevőszék főigazgatója, Jerney Zoltán, a MÁV CARGO regionális igazgatóhelyettese, számos más meghívott előadó mellett.
Kerekasztal-beszélgetésünk témáiba szeretnénk bevonni a Blog olvasóközönségét. Minden témaötletet, megoldási javaslatot nagyra értékelünk, a véleményetekre számítunk. A rendezvénysorozat eredményeinek összefoglalását pedig elkészítjük a Blog számára.
Köszönettel:
a Magyar Közgazdasági Társaság Szegedi Ifjúsági Bizottsága
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Konferencia a vasúti közlekedés jövőjéről
2008.11.06. 07:01Címkék: máv szeged közlemény beszélgetés találkozó
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr76753130
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ákibard! 2008.11.06. 10:41:48
A Start képviselete hol marad? :-(
Egy egységsugarú utas valymi keveset akar Baráth Etelétől meg a Cargó emberétől...
Egy egységsugarú utas valymi keveset akar Baráth Etelétől meg a Cargó emberétől...
zarthost 2008.11.06. 11:57:08
a START felkéréseinkre nem válaszolt, személyes megkeresésünkkor csak ígéreteket kaptunk, lefixálni nem tudtunk semmit.
nem tudom, hogy keveset akar-e, de bízom benne, hogy sokatokban felmerült már hasznosítható ötlet, amivel tudna az ország eredményeket elérni a vasúti közlekedés rendszerének átalakítása által. (új tulajdonosi program? részleges privatizáció? újra átszervezés, újra visszaszervezés?)
nem tudom, hogy keveset akar-e, de bízom benne, hogy sokatokban felmerült már hasznosítható ötlet, amivel tudna az ország eredményeket elérni a vasúti közlekedés rendszerének átalakítása által. (új tulajdonosi program? részleges privatizáció? újra átszervezés, újra visszaszervezés?)
petya.bacsi 2008.11.06. 12:34:50
Zarhost: szerintem szemezgessetek a korábbi hozzászólásokból, rengeteg konstruktív javaslat született.
Roncsi 2008.11.06. 13:33:51
Sziasztok,
én azt kérdezném meg a MÁV-tól, hogy miért van az, hogy a csatlakozásokat következetesen nem tartják be.
Példának okáért sokszor utaztam/utazok BP Nyugati-Szeged-Orosháza viszonylatban. Nem egyszer fordult már elő, hogy Szegeden a rendező pályaudvaron találkoztam az épp elmenő csatlakozással (én még a pesti vonaton voltam).
Miért nem képes a MÁV összehangolt vasúti menetrendet készíteni, illetve tartani azt, valamint nem 5 perceket adni átszállásra. Ez még akkor is kevés, ha már a Szegedre való érékezés előtt az aktuális vonat első ajtajához állok...
Egyébként óránként van csatlakozás, de nem nagy élmény ennyit várni pár percért cserébe.
Másik eset: egyik ismerősöm a Szegedről Pestre tartó vonaton volt, mikor felhívott, hogy hol vagyok. Épp a rendezőn robogtunk el egymás mellett, és a pesti vonat ahelyett, hogy bevárta volna a csatlakozást, Szatymazon állt jó negyed óráig. A másik irányba ez Algyőn szokott előfordulni, hogy a vonat fölösleges perceket vesztegel, a szembe közlekedő személyvonat már percekkel hamarabb elment, ergo szabad a sín.
Helyjegytéma: Szeged nem váltja vissza az Orosházán megvett IC pótjegyet, mivel szerinte a vonat nem köteles várakozni... ehh... Ha megvárna, nem késném le... Még nekünk kell fizetni azért, mert késik a vonat. Legalább ezt az egyet megtehetnék, hogy a párszáz forintot ebben az esetben visszafizetik.
A színvonalbeliséghez: mocskosak a vonatok, késnek, nincs fűtés, vagy csak nyáron van, mikor egyébként is szakad rólunk a víz..., vagy ha van is fűtés, akkor a max-ra van tekerve a kapcsolója, amit nem lehet szabályozni.
Ha már van tájékoztatás, hogy épp melyik állomáson vagyunk, azt nem csak az első kocsiban kellene hallani, hanem mondjuk az utolsóban is... ez sötétben, a helyet nem ismerőknek azért biztos jólesne...
Most hirtelen ennyi jutott eszembe.
Bocs, ha hosszú lett.
én azt kérdezném meg a MÁV-tól, hogy miért van az, hogy a csatlakozásokat következetesen nem tartják be.
Példának okáért sokszor utaztam/utazok BP Nyugati-Szeged-Orosháza viszonylatban. Nem egyszer fordult már elő, hogy Szegeden a rendező pályaudvaron találkoztam az épp elmenő csatlakozással (én még a pesti vonaton voltam).
Miért nem képes a MÁV összehangolt vasúti menetrendet készíteni, illetve tartani azt, valamint nem 5 perceket adni átszállásra. Ez még akkor is kevés, ha már a Szegedre való érékezés előtt az aktuális vonat első ajtajához állok...
Egyébként óránként van csatlakozás, de nem nagy élmény ennyit várni pár percért cserébe.
Másik eset: egyik ismerősöm a Szegedről Pestre tartó vonaton volt, mikor felhívott, hogy hol vagyok. Épp a rendezőn robogtunk el egymás mellett, és a pesti vonat ahelyett, hogy bevárta volna a csatlakozást, Szatymazon állt jó negyed óráig. A másik irányba ez Algyőn szokott előfordulni, hogy a vonat fölösleges perceket vesztegel, a szembe közlekedő személyvonat már percekkel hamarabb elment, ergo szabad a sín.
Helyjegytéma: Szeged nem váltja vissza az Orosházán megvett IC pótjegyet, mivel szerinte a vonat nem köteles várakozni... ehh... Ha megvárna, nem késném le... Még nekünk kell fizetni azért, mert késik a vonat. Legalább ezt az egyet megtehetnék, hogy a párszáz forintot ebben az esetben visszafizetik.
A színvonalbeliséghez: mocskosak a vonatok, késnek, nincs fűtés, vagy csak nyáron van, mikor egyébként is szakad rólunk a víz..., vagy ha van is fűtés, akkor a max-ra van tekerve a kapcsolója, amit nem lehet szabályozni.
Ha már van tájékoztatás, hogy épp melyik állomáson vagyunk, azt nem csak az első kocsiban kellene hallani, hanem mondjuk az utolsóban is... ez sötétben, a helyet nem ismerőknek azért biztos jólesne...
Most hirtelen ennyi jutott eszembe.
Bocs, ha hosszú lett.
zarthost 2008.11.06. 13:54:50
@petya.bacsi: nagy mennyiségű visszaolvasás áll mögöttünk, sok ötletet merítettünk innen. de bármilyen további konstruktív javaslat segítene bennünket.
@Roncsi: köszi az észrevételeket! mint említettem a MÁV-val nem vagyunk implicit kapcsolatban, és inkább rendszerszemléletű megoldásokat keresünk. Te mint gazdaságpolitikus mit tennél mindezek elérése érdekében?
@Roncsi: köszi az észrevételeket! mint említettem a MÁV-val nem vagyunk implicit kapcsolatban, és inkább rendszerszemléletű megoldásokat keresünk. Te mint gazdaságpolitikus mit tennél mindezek elérése érdekében?
Maddness69 2008.11.06. 14:32:13
www.hirszerzo.hu/cikk.bombariado_a_szombathelyi_palyaudvaron.86008.html
A 40/49-49-49 pedig műszaki hiba miatt nem használható.
A 40/49-49-49 pedig műszaki hiba miatt nem használható.
nemmondommeg 2008.11.06. 15:52:04
Hmm...
"elismert gazdasági szakemberek és közlekedési szakpolitikusok meghívásával a vasúti közlekedés jövőjéről, közgazdász szemmel"
Nyilván hülyeséget kérdezek, de mi lenne, ha valaki olyat is meghívnátok, aki esetlegesen ért is valamit a dolgokhoz? Meg mi az, hogy közgazdász szemmel? Én eddig háromféle közgazdásszal találkoztam: az első korrupt, a második munkanélküli, a harmadik pedig megkérdezi, hogy adhatja-e nagy krumplival (és ezzel most nem viccelni akartam). A negyedik, aki meg tud élni anélkül, hogy az országot közben tönkrevágná, ritka, mint a fehér holló. Hol maradnak a közlekedésmérnökök, gépészmérnökök, villamosmérnökök, matematikusok? Mert ne is haragudj, de egy közgazdász nem fogja tudni eldönteni, hogy műszaki állapotára való tekintettel mely vonatokat éri meg szervizelni és melyeket kell leselejtezni és a helyükre újakat állítani. Egy közgazdász nem rendelkezik azokkal az ismeretekkel, melyekkel optimalizálni lehetne a magyar vasúthálózaton a vonatok menetrendjét, hogy a lehető legzökkenőmentesebben haladhassanak a szerelvények és a lehető legjobb csatlakozások létrejöjjenek, úgy, hogy mindezek mellett valami hibatűrése is legyen az egésznek. A pokolba is, ezek a kedves szakértők még arra sem voltak képesek, hogy a Balaton déli partján lévő egy sípnárt kibővítsék kettőre; jelenleg egy kisebb csoda kell ahhoz, hogy ezen a szakaszon a vonatok normálisan tudjanak járni. A közgazdászok a leginkompetensebbek a jelenlegi problémák bármiféle megoldásának ügyében, sőt, odáig is elmegyek, hogy egyenesen ők az okozói ezeknek a problémáknak. Ha közgazdász szemmel nézed a problémát, ebben az életben nem fog normálisan működni a rendszer. Ha pedig politikusival (lásd az emlegetett "közlekedési szakpolitikus"-okat), akkor jó eséllyel nem kapsz a kérdéseid felére választ. Valami másra igen, de arra, amit te kérdezel, arra nem.
Szóval csak hogy építő jellegű ötletet is mondjak a kerekasztal-beszélgetéshez: ha a válasz harmadik mondatában már tök másról beszél a kérdezett, akkor szakítsátok félbe, hogy hagyja abba a süketelést, és tegyétek fel újra a kérdést, egészen addig, amíg nem válaszol rá. Majd ha ígér valamit, azt osszátok el tízzel, és talán, de csak talán azt teljesíti majd az ígéretből.
"elismert gazdasági szakemberek és közlekedési szakpolitikusok meghívásával a vasúti közlekedés jövőjéről, közgazdász szemmel"
Nyilván hülyeséget kérdezek, de mi lenne, ha valaki olyat is meghívnátok, aki esetlegesen ért is valamit a dolgokhoz? Meg mi az, hogy közgazdász szemmel? Én eddig háromféle közgazdásszal találkoztam: az első korrupt, a második munkanélküli, a harmadik pedig megkérdezi, hogy adhatja-e nagy krumplival (és ezzel most nem viccelni akartam). A negyedik, aki meg tud élni anélkül, hogy az országot közben tönkrevágná, ritka, mint a fehér holló. Hol maradnak a közlekedésmérnökök, gépészmérnökök, villamosmérnökök, matematikusok? Mert ne is haragudj, de egy közgazdász nem fogja tudni eldönteni, hogy műszaki állapotára való tekintettel mely vonatokat éri meg szervizelni és melyeket kell leselejtezni és a helyükre újakat állítani. Egy közgazdász nem rendelkezik azokkal az ismeretekkel, melyekkel optimalizálni lehetne a magyar vasúthálózaton a vonatok menetrendjét, hogy a lehető legzökkenőmentesebben haladhassanak a szerelvények és a lehető legjobb csatlakozások létrejöjjenek, úgy, hogy mindezek mellett valami hibatűrése is legyen az egésznek. A pokolba is, ezek a kedves szakértők még arra sem voltak képesek, hogy a Balaton déli partján lévő egy sípnárt kibővítsék kettőre; jelenleg egy kisebb csoda kell ahhoz, hogy ezen a szakaszon a vonatok normálisan tudjanak járni. A közgazdászok a leginkompetensebbek a jelenlegi problémák bármiféle megoldásának ügyében, sőt, odáig is elmegyek, hogy egyenesen ők az okozói ezeknek a problémáknak. Ha közgazdász szemmel nézed a problémát, ebben az életben nem fog normálisan működni a rendszer. Ha pedig politikusival (lásd az emlegetett "közlekedési szakpolitikus"-okat), akkor jó eséllyel nem kapsz a kérdéseid felére választ. Valami másra igen, de arra, amit te kérdezel, arra nem.
Szóval csak hogy építő jellegű ötletet is mondjak a kerekasztal-beszélgetéshez: ha a válasz harmadik mondatában már tök másról beszél a kérdezett, akkor szakítsátok félbe, hogy hagyja abba a süketelést, és tegyétek fel újra a kérdést, egészen addig, amíg nem válaszol rá. Majd ha ígér valamit, azt osszátok el tízzel, és talán, de csak talán azt teljesíti majd az ígéretből.
ZBR 2008.11.06. 16:16:47
nemmondommeg 2008.11.06. 15:52:04 >>> arról newm is beszélve, hogy a közlekesek tanulnak mikro-makrot és egyebeket is. Simán sejtik egy részét annak, amit a közgazdászok is.
Kopi3.14 2008.11.06. 16:32:32
ZBR: tanulnak? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
bocs, ott voltam, tudom mit jelent. Valahol a kabare es a kozrohej kozott billeg. Abbol tanulni valami hasznalhatot is eselytelen.
bocs, ott voltam, tudom mit jelent. Valahol a kabare es a kozrohej kozott billeg. Abbol tanulni valami hasznalhatot is eselytelen.
petya.bacsi 2008.11.06. 16:35:19
"Hogyan lenne lehetséges a magyar vasutat európai színvonalra emelni?"
Milliószor leírtam, de akkor összegezve:
- Ne nézzék hülyének az utast, és ne különböztessék meg az utasokat. A személyvonattal közlekedő (bérletes) utas ugyanolyan, mint aki IC-vel közlekedik - FIZET az utazásért, mégis, mikor "rendkívüli esemény" történik (télen havazás, amire mindig felkészülnek, aztán látják az utasok a felkészültség fokát..., nyáron kánikula), akkor jobb esetben csak az IC-vel közlekedő utas tarthat igényt kártérítésre. Minden 20 percet meghaladó késésnél legyen egy késés-könyv a bérletes utasoknak, amibe bepecsélnének az adott állomáson, és így a következő havi bérlet árából 1-1 pecsét 500 forint mínuszt jelentene. A FIZETŐ utas kétszeresen is eltartja ezt a céget - az adójával és a bérlet megvásárlásával. Hoppá!
- El kéne felejteni, hogy mindenért valami külső erő a felelős: a szél, a nap, a hó, a fagy, a köd. A MÁV sosem felelős semmiért, holott a műszaki ok, a forgalmi ok is a MÁV hibája - felelős azonban érdekes módon nincs, és felelősségre vonásról sem hallok. Bár lehet, hogy van.
- Takarítsák a vonatokat, és felejtsék el a plüssüléseket. Ha már ilyen van, akkor fertőtlenítsék őket rendszeresen - a 120a-s vonalon a kék rajta piros csík "új" vonaton az ülések kék fejtámlája sokszor fekete, mert tiszta, és az ülésekből is árad a bűz, és látszik a foltokból, hogy sosem volt takarítva az ülés.
- Ha érkezik egy panasz, akkor azt vizsgálják ki - ehhez kellene egy ténylegesen független szerv, ami minden utaspanaszt kivizsgálna, és ha szükséges lenne következménye, ha tényleg a MÁV mulasztott. De így egy kabaré, hogy az utas bepanaszolja a MÁV-nak a MÁV-ot, képzelem mekkora vizsgálódás lehet. Ez olyan, mintha Pistike odamenne Gézuhoz, aki előtte elkalapálta és bepanaszolná Gézut Gézunak.
- Olyan dolgot, hogy nyáron nem kéne fűteni, télen meg igen, nem is írok.
Röviden ennyi.
Milliószor leírtam, de akkor összegezve:
- Ne nézzék hülyének az utast, és ne különböztessék meg az utasokat. A személyvonattal közlekedő (bérletes) utas ugyanolyan, mint aki IC-vel közlekedik - FIZET az utazásért, mégis, mikor "rendkívüli esemény" történik (télen havazás, amire mindig felkészülnek, aztán látják az utasok a felkészültség fokát..., nyáron kánikula), akkor jobb esetben csak az IC-vel közlekedő utas tarthat igényt kártérítésre. Minden 20 percet meghaladó késésnél legyen egy késés-könyv a bérletes utasoknak, amibe bepecsélnének az adott állomáson, és így a következő havi bérlet árából 1-1 pecsét 500 forint mínuszt jelentene. A FIZETŐ utas kétszeresen is eltartja ezt a céget - az adójával és a bérlet megvásárlásával. Hoppá!
- El kéne felejteni, hogy mindenért valami külső erő a felelős: a szél, a nap, a hó, a fagy, a köd. A MÁV sosem felelős semmiért, holott a műszaki ok, a forgalmi ok is a MÁV hibája - felelős azonban érdekes módon nincs, és felelősségre vonásról sem hallok. Bár lehet, hogy van.
- Takarítsák a vonatokat, és felejtsék el a plüssüléseket. Ha már ilyen van, akkor fertőtlenítsék őket rendszeresen - a 120a-s vonalon a kék rajta piros csík "új" vonaton az ülések kék fejtámlája sokszor fekete, mert tiszta, és az ülésekből is árad a bűz, és látszik a foltokból, hogy sosem volt takarítva az ülés.
- Ha érkezik egy panasz, akkor azt vizsgálják ki - ehhez kellene egy ténylegesen független szerv, ami minden utaspanaszt kivizsgálna, és ha szükséges lenne következménye, ha tényleg a MÁV mulasztott. De így egy kabaré, hogy az utas bepanaszolja a MÁV-nak a MÁV-ot, képzelem mekkora vizsgálódás lehet. Ez olyan, mintha Pistike odamenne Gézuhoz, aki előtte elkalapálta és bepanaszolná Gézut Gézunak.
- Olyan dolgot, hogy nyáron nem kéne fűteni, télen meg igen, nem is írok.
Röviden ennyi.
Kopi3.14 2008.11.06. 16:35:31
Roncsi: orulj, hogy egyaltalan ilyenig lejutsz. Jartma mar ugy, hogy a Bp-Pecs IC majd feloras kesese miatt a pesti utasok visszakaptak a potjegy arat, a sarbogardiak mar nem, mondvan-kapaszkodni tessek- "ott bemondtak a kesest". Amit tudom, hogy nem, hisz ott ragtam a kefet egy csomo ideig. PLusz a vasutasok sem tudtak semmit rola, mikor jon. Panaszlevelre nem valaszoltak, jegyarat, a keses miatti egyeb kart-taxival kellett menni- nem teritettek meg.Elobb utobb elkezdek sztrajkolni en is. Mondjuk a kovetkezo vasutassztrajk ha bekovetkezik akkor utana egy evig fogok sztrajkolni en is nekik- amennyit otthon vagyok kb ezzel kompenzalom majd.
petya.bacsi 2008.11.06. 16:50:57
Hoppá: utastájékoztatás hiánya... az lemaradt. Botrány ilyen téren a MÁV, teljesen hülyének veszik az utasokat. Kiírják, hogy 12-es vágány, aztán szépen a másik oldalra jön (a Keletiben).
Meg indulás előtt pár perccel tolják/mondják be a vonatot, ami enyhén szólva balesetveszélyes.
Meg indulás előtt pár perccel tolják/mondják be a vonatot, ami enyhén szólva balesetveszélyes.
5341 008-0 flirt 2008.11.06. 17:49:45
Jelen állás szerint a MÁV-ot egy gigaméretű pénzcsákkal lehetne megfelelő színvonalúra csiszolni. De egy takarítató cég váltás nagyon jól jönne. Modernizálják a Bhv-kat. Persze hogy a klímát kihagyták belőlük, gratulálok mindazoknak akik ezt visszamondták! A roncs gyorsvonati kabinos kocsik mindegyikének a bontóban lenne már a helye, vagy valami teljes rekonstrukció segítene rajtuk. A halberstadi kocsik vásárlása nem volt rossz ötlet, de azokat is klímatizálni kellene. Bz-ket ikeresíteni kelle, és nagyobb forgalmú villamosítatlan vonalakra közepes kapacitású motorvonatokat (desiro) kellene beszerezni. Az IC vonatok konfortján is lehetne egy kicsit javítani, de az még megfelelőnek mondható. Persze a ami a pályaállapotokat illeti, azért mellékvonalon is elvárható lenne a 80 esetleg 100 km/h. Nos de azt már írtam hogy ehez rengeteg pénz kellene.
petya.bacsi 2008.11.06. 18:14:21
"Nos de azt már írtam hogy ehez rengeteg pénz kellene."
Ez nem csak pénz kérdése. A MÁV-ba orrán-száján tömik a pénzt, mégsem változik semmi. Helyesebben változik: romlik a színvonala.
Ez nem csak pénz kérdése. A MÁV-ba orrán-száján tömik a pénzt, mégsem változik semmi. Helyesebben változik: romlik a színvonala.
zarthost 2008.11.06. 23:42:13
@nemmondommeg: a közgazdászokkal kapcsolatos előítéletekre nem tudok érdemben reagálni. van szakma Magyarországon, ami mentes a negatív sztereotípiáktól?
mint korábban hangsúlyoztam, rendszerszemléletben vizsgálódunk, mérnöki szakterületet ezúttal nem emeljük a középpontba. ugyanakkor egyetértek veled, a problémahalmaz ilyen vizsgálata is egyaránt fontos, de tudatában vagyunk, hogy ehhez nem értünk.
@petya.bacsi: így igaz, a MÁV-on lehetne segíteni több pénz beleöntésével. de miért, hogyha az eddig beleölt pénz is aligha hasznosul?
a MÁV fenntartása (értem az eredménytelen gazdálkodás veszteségeinek kitoldozásaát ezalatt) cirka 45.000 forintjába került minden magyar adófizetőnek. máshol meg nyereségesen működik, akár állami tulajdonban maradva. hogyan lehetséges ez?
köszi a kommenteket!
mint korábban hangsúlyoztam, rendszerszemléletben vizsgálódunk, mérnöki szakterületet ezúttal nem emeljük a középpontba. ugyanakkor egyetértek veled, a problémahalmaz ilyen vizsgálata is egyaránt fontos, de tudatában vagyunk, hogy ehhez nem értünk.
@petya.bacsi: így igaz, a MÁV-on lehetne segíteni több pénz beleöntésével. de miért, hogyha az eddig beleölt pénz is aligha hasznosul?
a MÁV fenntartása (értem az eredménytelen gazdálkodás veszteségeinek kitoldozásaát ezalatt) cirka 45.000 forintjába került minden magyar adófizetőnek. máshol meg nyereségesen működik, akár állami tulajdonban maradva. hogyan lehetséges ez?
köszi a kommenteket!
ZBR 2008.11.07. 00:57:26
zarthost 2008.11.06. 23:42:13 >>>>
Nagyon egyszerűen. A vasút nem egy adott X időpillanának finanszírozásáról beszélünk. A MÁV éveken át hitelekből élt, az állam nem fizette ki, amit megrendelt.
Ezekután sem a lepusztultság, sem pedig a "feneketlen pénznyelő" elmélet nem meglepetés.
Nagyon egyszerű rendszerszemléletű gondolkodás. Mi kerül a MÁV legtöbb pénzébe?
- Energiaár: világítás, felsővezeték, dízel, szolgálati helyek fűtése (van, ahol a 21. században ez szénnel, ill. fával történik: még hogy nem költséghatékony). Ezeken a tételeken lehetne spóroloni. Rengeteg hely van, ami fényárban úszik, nagyjából feleslegesen... Amit kifűtenek - kevéssé hatékony rendszerrel. A 20/1981 MT rendelet a vasútat kötelezi várótermekre, WC-kre, stb.-re! Telejsen nonszensz! Ez egy komolyabb autóbuszvégállomáson sem követelmény, akkor a MÁV felé miért! Tessék összehasonlítani Stadionok Volán pályaudvar várótermének méretét és Vámosgyörk vasútállomásét! Rengeteg pályaudvar túlméretezetté vált a forgalom lecskökkenésével. Ezeket azonban használják: ki kell fűteni, ki kell világítani, ki kell rendszeresen festeni, stb. 7000 km-ert meghaladó hálózat esetén ezek nem kis összegek!
- Bérköltség: állandó szó van egy MÁV-os vízfejről (középvezetői szinten). Nektek közgazdászoknak kéne kitalálni, hogy őket hogyan lehet leépíteni, anélkül, hogy ez: országos munkaügyi problémát okozzon (=speciális, vasúti szaktudású, nem túl magasan képzett emberek és nagyon nagy számban), a MÁV a tevékenységét zökkenőmentesen láthassa el. A végrehajtó szolgálatból NEM LEHET leépíteni, mert a biztonság rovására megy, HACSAK nem váltják ki a megfelelő technikával! Az imént említett Vámosgyörk állomás tökéletesen távkezelhető lenne...
Egy másik megközelítés...Mi kell a jó vasúthoz? Pálya, vontatójárművek, vontatott járművek, infrastruktúra (biztosító berendezések, áramellátás, stb.).
Ezeknek egyszerre kéne megvalósulni. A Magyar vasútnál ez nagyon ritkán sikerült.
Nagyszabású pályaépítési-felújítás tevékenység kell ide, mert most szvsz. az a leggázosabb.
Nagyon egyszerűen. A vasút nem egy adott X időpillanának finanszírozásáról beszélünk. A MÁV éveken át hitelekből élt, az állam nem fizette ki, amit megrendelt.
Ezekután sem a lepusztultság, sem pedig a "feneketlen pénznyelő" elmélet nem meglepetés.
Nagyon egyszerű rendszerszemléletű gondolkodás. Mi kerül a MÁV legtöbb pénzébe?
- Energiaár: világítás, felsővezeték, dízel, szolgálati helyek fűtése (van, ahol a 21. században ez szénnel, ill. fával történik: még hogy nem költséghatékony). Ezeken a tételeken lehetne spóroloni. Rengeteg hely van, ami fényárban úszik, nagyjából feleslegesen... Amit kifűtenek - kevéssé hatékony rendszerrel. A 20/1981 MT rendelet a vasútat kötelezi várótermekre, WC-kre, stb.-re! Telejsen nonszensz! Ez egy komolyabb autóbuszvégállomáson sem követelmény, akkor a MÁV felé miért! Tessék összehasonlítani Stadionok Volán pályaudvar várótermének méretét és Vámosgyörk vasútállomásét! Rengeteg pályaudvar túlméretezetté vált a forgalom lecskökkenésével. Ezeket azonban használják: ki kell fűteni, ki kell világítani, ki kell rendszeresen festeni, stb. 7000 km-ert meghaladó hálózat esetén ezek nem kis összegek!
- Bérköltség: állandó szó van egy MÁV-os vízfejről (középvezetői szinten). Nektek közgazdászoknak kéne kitalálni, hogy őket hogyan lehet leépíteni, anélkül, hogy ez: országos munkaügyi problémát okozzon (=speciális, vasúti szaktudású, nem túl magasan képzett emberek és nagyon nagy számban), a MÁV a tevékenységét zökkenőmentesen láthassa el. A végrehajtó szolgálatból NEM LEHET leépíteni, mert a biztonság rovására megy, HACSAK nem váltják ki a megfelelő technikával! Az imént említett Vámosgyörk állomás tökéletesen távkezelhető lenne...
Egy másik megközelítés...Mi kell a jó vasúthoz? Pálya, vontatójárművek, vontatott járművek, infrastruktúra (biztosító berendezések, áramellátás, stb.).
Ezeknek egyszerre kéne megvalósulni. A Magyar vasútnál ez nagyon ritkán sikerült.
Nagyszabású pályaépítési-felújítás tevékenység kell ide, mert most szvsz. az a leggázosabb.
lurko 2008.11.07. 01:06:36
Légyszi csak egy olyan vasuttársaságot mondjatok ahol nyereséges a személyszállitás. Mert én nem értem még mindig mire volt jó ez a nagy szétdarabolás. Valakinek biztos jó volt de nem az utasoknak és nem a vasutasoknak.
Adani 2008.11.07. 09:10:55
Az pl. jó ötlet, h ne csak az IC-n járjon visszafizetés késés esetén, hanem minden vonatnál. Bérletből kedvezmény, jegy árából kedvezmény. Van ahol késés esetén kifizetik még a taxi árát is, ha igazolod, h a vasút miatt nem tudtál menni és volt jegyed, és nem tájékoztattak előre, h késés lesz.
A másik az, h kábel, sín, síncsavar stb. lopást büntessék szigorúan ( a késések egyik okozói) minimum terrorcselekmény előkészülete, alsó hangon 15 év, és verjék is rá a tolvajra ahogy kell. Jobban figyelni ezekre és akkor talán sikerül visszaszorítani. Nem úgy mint most ,h elkapják a síncsavar tolvajt, de mivel nem éri el a 20e ft-ot elengedik szabálysértéssel. Akkor is kapja meg a terrocselekmény előkészületéért járó büntit ha nem üzemelő vonalról lopott.
A másik az, h kábel, sín, síncsavar stb. lopást büntessék szigorúan ( a késések egyik okozói) minimum terrorcselekmény előkészülete, alsó hangon 15 év, és verjék is rá a tolvajra ahogy kell. Jobban figyelni ezekre és akkor talán sikerül visszaszorítani. Nem úgy mint most ,h elkapják a síncsavar tolvajt, de mivel nem éri el a 20e ft-ot elengedik szabálysértéssel. Akkor is kapja meg a terrocselekmény előkészületéért járó büntit ha nem üzemelő vonalról lopott.
petya.bacsi 2008.11.07. 10:30:54
Adani: jó ötlet, de mivel szinte mindig fizetni kéne nekik - mert brühühü műszaki ok, brühühü forgalmi ok - ez is a MÁV hibája -, így nem lesz semmi sem... -.
Ugyanis aki naponta MOCSOKban és BŰZben ingázik, számoljunk 20 munkanapot, az 40 utazás (oda-vissza, ugyebár), és szerintem a 40 utazásból 25x biztos, hogy 20 percnél nagyobb késéssel közlekedik a vonat.
Ha mondjuk csak 200 forintos jóváírást kapna minden utas 20 percnél nagyobb késés esetén, az 25 alkalommal 5000 forint mínusz a havi bérlet árából.
És kötelezném a felsővezetőket, hogy vegyék igénybe a cég szolgáltatásait, kötelezően utazzanak mondjuk a 120a-s vonalon bűzben és mocsokban a tisztelt utazóközönség között!
Ugyanis aki naponta MOCSOKban és BŰZben ingázik, számoljunk 20 munkanapot, az 40 utazás (oda-vissza, ugyebár), és szerintem a 40 utazásból 25x biztos, hogy 20 percnél nagyobb késéssel közlekedik a vonat.
Ha mondjuk csak 200 forintos jóváírást kapna minden utas 20 percnél nagyobb késés esetén, az 25 alkalommal 5000 forint mínusz a havi bérlet árából.
És kötelezném a felsővezetőket, hogy vegyék igénybe a cég szolgáltatásait, kötelezően utazzanak mondjuk a 120a-s vonalon bűzben és mocsokban a tisztelt utazóközönség között!
1116001 2008.11.07. 12:20:07
Nos szétdarabolva működik az EU összes állami vasútvállalata! Holdingban működnek pl: DB, ÖBB, CD, stb... De az off városi közlekedési vállalatok is ilyen formában működnek!!!!
A DB-nek például milliárdos nyeresége volt. (igazsághoz hozzátartozik, hogy sok állami támogatást kap ő is).
A DB-nek például milliárdos nyeresége volt. (igazsághoz hozzátartozik, hogy sok állami támogatást kap ő is).
ZBR 2008.11.07. 12:28:19
1116001 2008.11.07. 12:20:07 >>>
"De az off városi közlekedési vállalatok is ilyen formában működnek!!!!"
ez azért nem teljesen igaz...
Adani 2008.11.07. 09:10:55 >>>> Jó, de ezt ki kell fizetni valamiből. Vállalkozol rá?
lurko 2008.11.07. 01:06:36 >>> nyereséges csak nagyon kevés helyen lehet a személyszállítás. De normálisan működő már annál több helyen...
"De az off városi közlekedési vállalatok is ilyen formában működnek!!!!"
ez azért nem teljesen igaz...
Adani 2008.11.07. 09:10:55 >>>> Jó, de ezt ki kell fizetni valamiből. Vállalkozol rá?
lurko 2008.11.07. 01:06:36 >>> nyereséges csak nagyon kevés helyen lehet a személyszállítás. De normálisan működő már annál több helyen...
Adani 2008.11.07. 15:50:42
116001:
Igazad van. Erre nem is gondoltam, de bakker igen, ez kell. Egy MÁV-nál dolgozó vezető se kapjon szoglálati autót, járjon vonattal. Hiszen nekik azért kéne dolgozniuk és azért kapják a fizetésüket, h azért dolgozzanak, ne kelljen autó.
Ha jól tudom a Horthy rendszerben volt az a módi, h csak Hortynak volt szolgálati autója, a többi képviselő és egyéb állami dolgozó ilyen olyan vezető meg kapott egy éves Beszkárt meg MÁV ill. volán bérletet és kész. Most is ez kellene.
Igazad van. Erre nem is gondoltam, de bakker igen, ez kell. Egy MÁV-nál dolgozó vezető se kapjon szoglálati autót, járjon vonattal. Hiszen nekik azért kéne dolgozniuk és azért kapják a fizetésüket, h azért dolgozzanak, ne kelljen autó.
Ha jól tudom a Horthy rendszerben volt az a módi, h csak Hortynak volt szolgálati autója, a többi képviselő és egyéb állami dolgozó ilyen olyan vezető meg kapott egy éves Beszkárt meg MÁV ill. volán bérletet és kész. Most is ez kellene.
pocokpocok 2008.11.07. 17:05:52
Ismét elmondanám, hogy a "feneketlen pénznyelő" dumát csak az az eszi meg, aki nagyon laikus/ majd persze, csak úgy hepajból szorják az állami feneketlen zsebekből sanyarú képpel a vasútiba mi?/:
a jegyár kedvezményeit nem, vagy csak részben téríti meg az azt kihirdető tulajdonos: lásd állam bácsi..
A nagy vasúti zsebből kiveszünk, hogy ne höbörögjön a nép, hogy egy utas elszállításához a mai jegyár duplája! lenne gazdaságos, abból is kedvezményt adunk, majd amikor vissza kell rakni a kedvezmény árát/ lásd min. egész árura kiegészíteni a jegyet/ mert "kakiban a haza", akkor a média, sajtó, laikus hegyek azt propagálják, hogy 45000 ft az emberek zsebéből!
nézzük már meg külföldön mennyi pénzt ölnek a személyszállításba, mennyi a jegy és az állami támogatás?
és nézzük meg itthon, hogy egy ember havonta az állami bürökráciára a Duna-parton mennyit költ?
Egyesek meg fognak lepődni!
a jegyár kedvezményeit nem, vagy csak részben téríti meg az azt kihirdető tulajdonos: lásd állam bácsi..
A nagy vasúti zsebből kiveszünk, hogy ne höbörögjön a nép, hogy egy utas elszállításához a mai jegyár duplája! lenne gazdaságos, abból is kedvezményt adunk, majd amikor vissza kell rakni a kedvezmény árát/ lásd min. egész árura kiegészíteni a jegyet/ mert "kakiban a haza", akkor a média, sajtó, laikus hegyek azt propagálják, hogy 45000 ft az emberek zsebéből!
nézzük már meg külföldön mennyi pénzt ölnek a személyszállításba, mennyi a jegy és az állami támogatás?
és nézzük meg itthon, hogy egy ember havonta az állami bürökráciára a Duna-parton mennyit költ?
Egyesek meg fognak lepődni!
Mr. Wyatt 2008.11.07. 17:09:26
nemmondommeg 2008.11.06. 15:52:04
Egyetértek vele, kíváncsi vagyok, hogy a meghívott ,,szakemberek” vajon hányszor vették igénybe a MÁV szolgáltatásait mostanában (nagy valószínűséggel min. ICn vagy első osztályon utaznak az ilyenek, ha egyáltalán utaznak). Tehát szükségszerűen a témában kompetensebb személyeket kéne megszólaltatni (pl: állomásfőnök, mozdonyvezető….), ja, hogy ők nem is olyan ismert közszereplők mint a ,,szakemberek”? Vagy azért nem érdemes meghívni őket mert nekik nincs meg a megfelelő hatáskörük hogy változtassanak a helyzeten????? Ez igaz, de akkor mit várhatunk a szakiktól? Valószínűleg majd elmondják, hogy hát igen jogos a felvetés, probléma, mi már dolgozunk azon, hogy megváltoztassuk, jobbá tegyük, meg hát ugye mindenhez pénz kell, blablabla……. . Ennek a beszélgetésnek mennyi haszna lesz és legfőképpen kik fognak ezzel valamit is nyerni? Mert, hogy ez kb. annyit fog érni mint sz@rnak a pofon…. De azért hajrá emberek, erre van most az ,,utazóközönségnek” leginkább szüksége, amúgy pofázni, ígérgetni mindenki tud nem kell ahhoz szakértelem. A Magyar Közgazdasági Társaság Szegedi Ifjúsági Bizottsága meg elmondhatja magáról, hogy ők ilyet is csináltak :).
,,zarthost 2008.11.06. 23:42:13
@nemmondommeg: a közgazdászokkal kapcsolatos előítéletekre nem tudok érdemben reagálni. van szakma Magyarországon, ami mentes a negatív sztereotípiáktól?
mint korábban hangsúlyoztam, rendszerszemléletben vizsgálódunk, mérnöki szakterületet ezúttal nem emeljük a középpontba. ugyanakkor egyetértek veled, a problémahalmaz ilyen vizsgálata is egyaránt fontos, de tudatában vagyunk, hogy ehhez nem értünk.”
Ez lehet a megoldás a bajainkra, hahahahaha…………
petya.bacsi 2008.11.07. 18:12:12
Pocok.pocok: ezért a szolgáltatásért, amit a MÁV nyújt, az az ár, amit elkér pofátlan és felháborító.
Lehet nézni nyugatot, de ott
- jobban keresnek
- nem nézik hülyének az utast
- az esetek legnagyobb részében betartják a menetrendet - saját tapasztalat! -
- nem sírnak, és nem valami külső erőt hibáztatnak a késésekért.
Nézzük meg az itthoni helyzetet...
A kedvezményeket én is alaposan megvizsgálnám, és bizony szépen belenyúlnék és felülbírálnám. Mert miért utazik XY ingyen, csak azért, mert hogy olyan helyen dolgozik, ami miatt ez "jár" neki. Az sincs ingyen, mert a többi utas = adófizető szponzorálja az ő útját is.
Gyökeres változtatásra lenne szükség a MÁV-nál, hogy egyáltalán a Kelet-európai színvonalnak megfeleljen, az európai színvonal még legalább 10-15 év...
Lehet nézni nyugatot, de ott
- jobban keresnek
- nem nézik hülyének az utast
- az esetek legnagyobb részében betartják a menetrendet - saját tapasztalat! -
- nem sírnak, és nem valami külső erőt hibáztatnak a késésekért.
Nézzük meg az itthoni helyzetet...
A kedvezményeket én is alaposan megvizsgálnám, és bizony szépen belenyúlnék és felülbírálnám. Mert miért utazik XY ingyen, csak azért, mert hogy olyan helyen dolgozik, ami miatt ez "jár" neki. Az sincs ingyen, mert a többi utas = adófizető szponzorálja az ő útját is.
Gyökeres változtatásra lenne szükség a MÁV-nál, hogy egyáltalán a Kelet-európai színvonalnak megfeleljen, az európai színvonal még legalább 10-15 év...
mildi 2008.11.07. 20:12:55
mki az utas szemszögéből nézi, és magasabb színvonalról áhitozik, ami érthető és teljességgel jogos, de közgizda szempontból qrva mindegy hogy plüüs-e a huzat vagy sem...gazdaságossá tételről lenne szó....
a rengeteg pénznyelőt kellene felszámolni!
árulja el vki, hogy mi a fenének van annyi irodás? humános meg ügyfélszolgálatos, külön forgalmi főnök kettő is, külön startos főnök, szszk-s és közvetlen, mindegyikből kettő! plusz pénztárellenőr...ilyen meós, olyan vbo-s, ilyen menedzser, olyan koordinátor, közben alig akad, aki dolgozna...van vagy 4 szint, mindegyiken külön-külön szakáganként titkárnők és kisebb, nagyobb rangú főnökök...ez a kiszervezősdi arra volt jó, hogy több legyen a papír (bajnai bürökráciacsökkentése a vasúton sose lesz igaz). a vasúti postát külön bérelt autóval viszik, mert a start túl sokért akarta bérbe adni a személykocsi fülkéjét a pályának! megáll az ész!
na meg az ik kft..megalakult a semmiből, persze kellő mennyiségű irodával, külön diszpécserközponttal, aki felveszi és hibaszámot ad arra, hogy pl kitört az ablak, kijön a szaki, lemeózza, és megállapítja, hogy anyag most nincs nála, holnap újra kijön, megcsinálja, majd az ik kiszámlázza a piaci ár 3-4x-sét. gyomorforgató! külön takarítónő van a pénztárra és a forgalmira (egymásból nyíló helységek), de nincs, aki havat takarítson, mert a bakternak már nem szabad....ik kft-t kidobni az első kukába!
leegyszerűsíteni az egész szervezetet, minek ennyi szint (vezérig, ig, csomópont, vezénylési körzet, állomásfőnökség, szszk), ráadásul szakáganként külön-külön? és akkor helyből kevesebb lenne a szolgálati autó is :D
gördülékennyebbé kéne tenni az áruszállítást is, az áruirányítási rendszer elavult, a szállítás körülményes, nincs elég vagon, elég (jól működő) mozdony-és kéretik pestnél kicsit messzebbre tekinteni, mert ott happy minden, ajánlom pl kiskunhalas csomópontot, és az ottani gépparkot szíves figyelmükbe.
csendesen megjegyezném, hogy biztos szép lesz ez a nagy közgizda összeborulás (máv csúcs?), de amíg ilyen a gazdasági helyzet, sőt, egyre ilyenebb (vgválság, recesszió), addig a vasút sem fog fellendülni, egyszerűen nem tud miből, fuvarozásból kéne élnie, de csökkenő gazdaság mellett nem nagyon van mit szállítani.
mondjuk már az is nagy eredmény ha az ordítóan nagy anomáliákat felszámolják, és megpróbálják legalább 0 közelébe vinni ezt a pénznyelőt.
hirtelen ennyi
a rengeteg pénznyelőt kellene felszámolni!
árulja el vki, hogy mi a fenének van annyi irodás? humános meg ügyfélszolgálatos, külön forgalmi főnök kettő is, külön startos főnök, szszk-s és közvetlen, mindegyikből kettő! plusz pénztárellenőr...ilyen meós, olyan vbo-s, ilyen menedzser, olyan koordinátor, közben alig akad, aki dolgozna...van vagy 4 szint, mindegyiken külön-külön szakáganként titkárnők és kisebb, nagyobb rangú főnökök...ez a kiszervezősdi arra volt jó, hogy több legyen a papír (bajnai bürökráciacsökkentése a vasúton sose lesz igaz). a vasúti postát külön bérelt autóval viszik, mert a start túl sokért akarta bérbe adni a személykocsi fülkéjét a pályának! megáll az ész!
na meg az ik kft..megalakult a semmiből, persze kellő mennyiségű irodával, külön diszpécserközponttal, aki felveszi és hibaszámot ad arra, hogy pl kitört az ablak, kijön a szaki, lemeózza, és megállapítja, hogy anyag most nincs nála, holnap újra kijön, megcsinálja, majd az ik kiszámlázza a piaci ár 3-4x-sét. gyomorforgató! külön takarítónő van a pénztárra és a forgalmira (egymásból nyíló helységek), de nincs, aki havat takarítson, mert a bakternak már nem szabad....ik kft-t kidobni az első kukába!
leegyszerűsíteni az egész szervezetet, minek ennyi szint (vezérig, ig, csomópont, vezénylési körzet, állomásfőnökség, szszk), ráadásul szakáganként külön-külön? és akkor helyből kevesebb lenne a szolgálati autó is :D
gördülékennyebbé kéne tenni az áruszállítást is, az áruirányítási rendszer elavult, a szállítás körülményes, nincs elég vagon, elég (jól működő) mozdony-és kéretik pestnél kicsit messzebbre tekinteni, mert ott happy minden, ajánlom pl kiskunhalas csomópontot, és az ottani gépparkot szíves figyelmükbe.
csendesen megjegyezném, hogy biztos szép lesz ez a nagy közgizda összeborulás (máv csúcs?), de amíg ilyen a gazdasági helyzet, sőt, egyre ilyenebb (vgválság, recesszió), addig a vasút sem fog fellendülni, egyszerűen nem tud miből, fuvarozásból kéne élnie, de csökkenő gazdaság mellett nem nagyon van mit szállítani.
mondjuk már az is nagy eredmény ha az ordítóan nagy anomáliákat felszámolják, és megpróbálják legalább 0 közelébe vinni ezt a pénznyelőt.
hirtelen ennyi
ZBR 2008.11.07. 21:07:05
petya.bacsi 2008.11.07. 18:12:12 >>>
"A kedvezményeket én is alaposan megvizsgálnám, és bizony szépen belenyúlnék és felülbírálnám. Mert miért utazik XY ingyen, csak azért, mert hogy olyan helyen dolgozik, ami miatt ez "jár" neki. Az sincs ingyen, mert a többi utas = adófizető szponzorálja az ő útját is."
Most a szabadjegy ellen ágálsz? Mert akkor csak részben van igazad: egy vasutas dolgozónak igenis járjon ki az, hogy ingyen felszállhat egy vonatra! És nem csak azért, mert ott dolgozik, hanem mert szüksége lehet rá. Ha csak elmegy vonattal kirándulni, a cég már akkoris nyer, mert az adott dolgozónak lesz tapasztalata más térségekről, vonalakról. Pl. ha a bakonyi vonalon megfordulna egy vasutas, feltűnne, hogy milyen szép a táj: a kiránduló utasoknak javasolhatná... (banális példa, tudom).
Ami durva:
- A családtagi arcképes (ha a feleség-férj vasutas, úgyis van neki is: ha nem, akkor úgyis arcképessel fog munkába járni, ellenőrizhetetlen!). A családtagi arcképeshez mondjuk hozzátartozik, hogy a vasutasok adott esetben elköltöznek vidékre, szolgálati lakásba...Nos, ezekután a vonatjeggyel terhelni őket azért nem olyan szép dolog.
- A nyugdíjas arcképes: na ez már tényleg durva. Azért mert valaha vasutas volt, ne járjon arcképes! van nyugdíjas kedvezmény, utazzon azzal.
A többi kedvezményt érdemes is megnézni: főképp a 65 éven felüliek ingyenes utazását. Ellenőrizhetetlen. Kapjanak 90%-os kedvezményt. És akkor azt be is lehet hajtani az állambácsin.
"A kedvezményeket én is alaposan megvizsgálnám, és bizony szépen belenyúlnék és felülbírálnám. Mert miért utazik XY ingyen, csak azért, mert hogy olyan helyen dolgozik, ami miatt ez "jár" neki. Az sincs ingyen, mert a többi utas = adófizető szponzorálja az ő útját is."
Most a szabadjegy ellen ágálsz? Mert akkor csak részben van igazad: egy vasutas dolgozónak igenis járjon ki az, hogy ingyen felszállhat egy vonatra! És nem csak azért, mert ott dolgozik, hanem mert szüksége lehet rá. Ha csak elmegy vonattal kirándulni, a cég már akkoris nyer, mert az adott dolgozónak lesz tapasztalata más térségekről, vonalakról. Pl. ha a bakonyi vonalon megfordulna egy vasutas, feltűnne, hogy milyen szép a táj: a kiránduló utasoknak javasolhatná... (banális példa, tudom).
Ami durva:
- A családtagi arcképes (ha a feleség-férj vasutas, úgyis van neki is: ha nem, akkor úgyis arcképessel fog munkába járni, ellenőrizhetetlen!). A családtagi arcképeshez mondjuk hozzátartozik, hogy a vasutasok adott esetben elköltöznek vidékre, szolgálati lakásba...Nos, ezekután a vonatjeggyel terhelni őket azért nem olyan szép dolog.
- A nyugdíjas arcképes: na ez már tényleg durva. Azért mert valaha vasutas volt, ne járjon arcképes! van nyugdíjas kedvezmény, utazzon azzal.
A többi kedvezményt érdemes is megnézni: főképp a 65 éven felüliek ingyenes utazását. Ellenőrizhetetlen. Kapjanak 90%-os kedvezményt. És akkor azt be is lehet hajtani az állambácsin.
mildi 2008.11.07. 21:33:19
zbr,
vazze, nem gondoltad komolyan, hogy vki lehúz a cégnél 30-40 évet, és ne járjon neki az arcképes?! persze, minden nagypofájú suttyónak, aki 2 hónapja húzott egyent, annak a világ is, az öregek meg dögöljenek meg? ki kellene dobni őket a szolgálatiból is, majdcsak elalszanak valahol... gyerekem, tiszteletlen, setét, önző, bunkó vagy! nyugodtan megsértődhetsz.
petya bának az a fixa ideája, ha elveszik a juttatásokat, a haza (máv) fényre derül. már reagálni is unalmas...
annyit azért megjegyeznék, hogy mint állami alkalmazottak a vasutasok a fizetésüket az adófizetők pénzéből kapják, ha elveszik az arcképest, akkor a kieső bérkompenzációt (bérlet árát... hogy nézne ki, hogy kiállítok saját magamnak egy bérletet? :D) is....
vazze, nem gondoltad komolyan, hogy vki lehúz a cégnél 30-40 évet, és ne járjon neki az arcképes?! persze, minden nagypofájú suttyónak, aki 2 hónapja húzott egyent, annak a világ is, az öregek meg dögöljenek meg? ki kellene dobni őket a szolgálatiból is, majdcsak elalszanak valahol... gyerekem, tiszteletlen, setét, önző, bunkó vagy! nyugodtan megsértődhetsz.
petya bának az a fixa ideája, ha elveszik a juttatásokat, a haza (máv) fényre derül. már reagálni is unalmas...
annyit azért megjegyeznék, hogy mint állami alkalmazottak a vasutasok a fizetésüket az adófizetők pénzéből kapják, ha elveszik az arcképest, akkor a kieső bérkompenzációt (bérlet árát... hogy nézne ki, hogy kiállítok saját magamnak egy bérletet? :D) is....
petya.bacsi 2008.11.07. 22:14:57
ZBR, mildi: Nem feltétlen a vasutasokra gondoltam, de ha már rájuk tereltétek a szót, nekik miért is jár?
Az év elejétől - hogy csak állami céget említsek - pl. a Magyar Posta dolgozói sem küldhetnek ingyenesen belföldre csomagot, mert elvették tőlük ezt a lehetőséget, ismerősöm szerint.
A Posta ráadásul nyereséges, és nem is tömnek bele annyi pénzt, mint a MÁV-ba. De ugye az ottani dolgozóktól el lehetett venni. Egy veszteséges cégnél meg kellene húzni a nadrágszíjat, nem pedig két kézzel szórni mindenre a pénzt.
A tanárok is csak meghatározott számú 50%-os kedvezményt vehetnek igénybe. A rendőrök, katonák úgy tudom ingyen utaznak. Miért is?
Kissé unalmas, hogy az adónk mellett a bérlet megvásárlása után még az ingyenesen utazók költségét is mi fizetjük.
Az év elejétől - hogy csak állami céget említsek - pl. a Magyar Posta dolgozói sem küldhetnek ingyenesen belföldre csomagot, mert elvették tőlük ezt a lehetőséget, ismerősöm szerint.
A Posta ráadásul nyereséges, és nem is tömnek bele annyi pénzt, mint a MÁV-ba. De ugye az ottani dolgozóktól el lehetett venni. Egy veszteséges cégnél meg kellene húzni a nadrágszíjat, nem pedig két kézzel szórni mindenre a pénzt.
A tanárok is csak meghatározott számú 50%-os kedvezményt vehetnek igénybe. A rendőrök, katonák úgy tudom ingyen utaznak. Miért is?
Kissé unalmas, hogy az adónk mellett a bérlet megvásárlása után még az ingyenesen utazók költségét is mi fizetjük.
Adani 2008.11.08. 11:56:52
65 év feletti ingyen utazásról nem beszéltünk. Az mire fel? Nem vonaton inkább buszon jellemző, h ingyen melegedőnek használják, meg ott pletykálnak stb. Ha rajtam múlna lenne kedvezményes jegy, de nem lenne ingyenes és csak mondjuk 9 óra után lenne érvényes, h ne csúcsidőben utazzanak ha nem muszáj. A piacra későbbi s ráérne kimenni, nem kell okvetlenül reggel menni, mikor amúgy is tömeg van mert iskola meg munkakezdés van.
pocokpocok 2008.11.08. 14:20:02
petya.bacsi 2008.11.07. 18:12:12 -ra
Majd ha pálya nem olyan szörnyű, amilyen
majdha a kocsik olyan állapotban vannak.
ha a gépek nem életveszélyes öreg csotrogányok
ha az utasok egész jegyet fizetnek/ha egyáltalán fizetnek/, állam bácsival, vagy nélküle
ha nagy magasságokban nem egyévi fizetést kerenek meg egy hónapban
sosem gondolkoztál még rajta, hogy a graffitit, a szotyit a padlóra, a sáros ülést nem a vasutas csinálja?
a multkor rászóltam egy kölyökre, hogy vegye már le a lábát a bhv plüss üléséről: dehát nem koszos volt a válasz, meghogy ő leülne legközelebb ugyanoda..
hogy hülyének néznek?
nem mondanám, csak esetleg nincs perspektívád a dolgokra, és neked hülyeségnek hangzik egy késés okára adott válasz, vagy nincs 20 perce 2 vonat közt ecsetelni neked az utasításrendszert, az ember, vagy anyaghiányt, stb
Jah persze: és heccből nem tartják be a menetrendet ugye?
Hogyan tudunk még jobban kib.ni az utasokkal..
"nem sírnak, és nem valami külső erőt hibáztatnak a késésekért."
Persze: a viharért, a nagy szélért, az anyag állapotáért is az a szerencsétlen kis forgalmász a felelős..
Akasszuk fel mind, nem?
Majd ha pálya nem olyan szörnyű, amilyen
majdha a kocsik olyan állapotban vannak.
ha a gépek nem életveszélyes öreg csotrogányok
ha az utasok egész jegyet fizetnek/ha egyáltalán fizetnek/, állam bácsival, vagy nélküle
ha nagy magasságokban nem egyévi fizetést kerenek meg egy hónapban
sosem gondolkoztál még rajta, hogy a graffitit, a szotyit a padlóra, a sáros ülést nem a vasutas csinálja?
a multkor rászóltam egy kölyökre, hogy vegye már le a lábát a bhv plüss üléséről: dehát nem koszos volt a válasz, meghogy ő leülne legközelebb ugyanoda..
hogy hülyének néznek?
nem mondanám, csak esetleg nincs perspektívád a dolgokra, és neked hülyeségnek hangzik egy késés okára adott válasz, vagy nincs 20 perce 2 vonat közt ecsetelni neked az utasításrendszert, az ember, vagy anyaghiányt, stb
Jah persze: és heccből nem tartják be a menetrendet ugye?
Hogyan tudunk még jobban kib.ni az utasokkal..
"nem sírnak, és nem valami külső erőt hibáztatnak a késésekért."
Persze: a viharért, a nagy szélért, az anyag állapotáért is az a szerencsétlen kis forgalmász a felelős..
Akasszuk fel mind, nem?
mildi 2008.11.08. 19:25:14
oks, kialudtam magam (tegnap 24órás szoli után voltam), zbr-t megkövetem, erősen fogalmaztam...de annak, aki nap mint nap ebben a szarban próbál úszkálni, a mások (vezetőik) hibái miatt az utasoktól nyelni, ill annak, aki ebbe őszült bele (nyugdíjasok), aki leéjszakázott 40 évet, vagy előtte áll még zk 35év éjszakázás, annak igenis jár az arcképes. és pont. ez nem vitatéma. a vasút nem ettől ment tönkre.
+ egy ötlet: a szakszervezetisek fizetése az adóforintokból stornó, védjen érdeket meggyőződésből! (baromira utálom Gaskót)
adani, sok nyugdíjas azért indul reggel, hogy időben odaérjen mongyuk kisdepilipócsra az unokákhoz...piacra meg biza reggel jár az ember, lehet, hogy a lehel nyitva van, de pl vidéken heti két nap van piac, és 11-kor már össze is pakoltak, ha palánta kell, virradatkor kell menni, mert elfogy...:D
petya bá, a rendőrök, katonák sem utaznak ingyen, közalki kedvezményük van
amit a posta tesz, az a posta belügye, ez meg a vasúté, a démász is gyakorlatilag ingyen áramot osztogat a dolgozóinak, ha tetszik ha nem, ezt a varangyot le kell nyelned.
+ egy ötlet: a szakszervezetisek fizetése az adóforintokból stornó, védjen érdeket meggyőződésből! (baromira utálom Gaskót)
adani, sok nyugdíjas azért indul reggel, hogy időben odaérjen mongyuk kisdepilipócsra az unokákhoz...piacra meg biza reggel jár az ember, lehet, hogy a lehel nyitva van, de pl vidéken heti két nap van piac, és 11-kor már össze is pakoltak, ha palánta kell, virradatkor kell menni, mert elfogy...:D
petya bá, a rendőrök, katonák sem utaznak ingyen, közalki kedvezményük van
amit a posta tesz, az a posta belügye, ez meg a vasúté, a démász is gyakorlatilag ingyen áramot osztogat a dolgozóinak, ha tetszik ha nem, ezt a varangyot le kell nyelned.
ZBR 2008.11.09. 00:33:17
petya.bacsi 2008.11.07. 22:14:57 >>>
Posta: ja, igen, lehet, nem tudom. Ami biztos, hogy ki van írva nálunk a postán, hogy "postai dolgozókat soron kívűl szolgáljuk ki". Mert ő levele az fontosabb, mint az enyém, v mi??? A Posta is megéri a pénzét, hatékonytalanság, pazarlás van ezerrel ott is.
mildi · dilike.blogter.hu 2008.11.07. 21:33:19 >>> ildi drága, 20-30-40 évig folyamatosan járt neki az arcképes!!!! Hány évesen megy nyugdíjba? 55? 60? Nem mindegy? 55 esetén 10 év múlva ingyen utazik, addig meg kedvezménnyel... Ez miért olyan lesújtó, tragikus veszteség, hogy az én anyámat?
A problémakör tisztán demográfiai: a népesség elöregszik, a gyerekszám csökken. Azt a nyugdíjast, akire mondjuk 1985-ben még 4 aktív kereső jutott, most 2 tartja el, de ebből - hála annak, hogy nem minden munkahely olyan, hogy negyven évig dolgozhatsz egyhuzamban - egy munkanélküli, legalább időszakosan is.
Szóval TALÁN nem az a nyomorék arcképes a legnagyobb érvágás annak a nyugdíjasnak. A szolgálati az durvább lenne, de azt hiszem, hogy én azt nem is említettem!!!
Posta: ja, igen, lehet, nem tudom. Ami biztos, hogy ki van írva nálunk a postán, hogy "postai dolgozókat soron kívűl szolgáljuk ki". Mert ő levele az fontosabb, mint az enyém, v mi??? A Posta is megéri a pénzét, hatékonytalanság, pazarlás van ezerrel ott is.
mildi · dilike.blogter.hu 2008.11.07. 21:33:19 >>> ildi drága, 20-30-40 évig folyamatosan járt neki az arcképes!!!! Hány évesen megy nyugdíjba? 55? 60? Nem mindegy? 55 esetén 10 év múlva ingyen utazik, addig meg kedvezménnyel... Ez miért olyan lesújtó, tragikus veszteség, hogy az én anyámat?
A problémakör tisztán demográfiai: a népesség elöregszik, a gyerekszám csökken. Azt a nyugdíjast, akire mondjuk 1985-ben még 4 aktív kereső jutott, most 2 tartja el, de ebből - hála annak, hogy nem minden munkahely olyan, hogy negyven évig dolgozhatsz egyhuzamban - egy munkanélküli, legalább időszakosan is.
Szóval TALÁN nem az a nyomorék arcképes a legnagyobb érvágás annak a nyugdíjasnak. A szolgálati az durvább lenne, de azt hiszem, hogy én azt nem is említettem!!!
ZBR 2008.11.09. 00:40:11
mildi · dilike.blogter.hu 2008.11.07. 21:33:19 >>>
Jajj, már el is felejtettem... Deutsche Bahn (DB):
ott úgy oldják meg ezt a kérdést, hogy a dolgozónak van TIZENKETTŐ darab jegyvásárlási lehetősége. Ez azt jelenti, h 12 darab egyútra szóló (?) jegyet foghat ingyen a kezébe. Távolság mindegy, hogy ki használja fel, az is mindegy. Elmegy a négy fős család egyszer valahova vonattal: 8 jegynek lőttek.
Ez a durva! És mennyivel több lóvé van a DB-nél...
Jajj, már el is felejtettem... Deutsche Bahn (DB):
ott úgy oldják meg ezt a kérdést, hogy a dolgozónak van TIZENKETTŐ darab jegyvásárlási lehetősége. Ez azt jelenti, h 12 darab egyútra szóló (?) jegyet foghat ingyen a kezébe. Távolság mindegy, hogy ki használja fel, az is mindegy. Elmegy a négy fős család egyszer valahova vonattal: 8 jegynek lőttek.
Ez a durva! És mennyivel több lóvé van a DB-nél...
petya.bacsi 2008.11.09. 09:45:36
ZBR: hát igen, a DB ezért nem MÁV. A MÁV 100 év múlva sem fogja utolérni - ja, mert a DB-nél nincs két kézzel történő pénzszórás. Pedig ott többet keresnek, több pénz van, és hoppá, mégsem szórják... Mert ott már rájöttek, a nagy Nyugaton, hogy semmi sincs ingyen. És nem illik az amúgy is megterhelt adófizetőket ilyen marhaságokkal terhelni.
El kéne felejteni MINDEN állami cégnél, hogy ingyenes áramot, jegyet, mittomén mit adjanak. Mert az lehet, hogy nekik ingyen van, de más ember adóját ezekre fordítják, más, hasznosabb dolgok helyett. El-fe-lej-te-ni!
Hát, fentebb írták, hogy ez a cég belügye, ha soron kívül szolgálják ki X postán a postai dolgozókat, akkor ez van. De egy ilyen "soron kívüli kiszolgálás" nem hiszem, hogy több százezer forintba fájna az adófizetőknek, mint pl. a vasutasok + családtagjainak az ingyenjegye, vagy az ingyen áram.
Ha fizetni kéne érte, akkor rájönnének és talán jobban csipkednék magukat azon vasutas dolgozók, akik most csak a cég létszámát emelik.
El kéne felejteni MINDEN állami cégnél, hogy ingyenes áramot, jegyet, mittomén mit adjanak. Mert az lehet, hogy nekik ingyen van, de más ember adóját ezekre fordítják, más, hasznosabb dolgok helyett. El-fe-lej-te-ni!
Hát, fentebb írták, hogy ez a cég belügye, ha soron kívül szolgálják ki X postán a postai dolgozókat, akkor ez van. De egy ilyen "soron kívüli kiszolgálás" nem hiszem, hogy több százezer forintba fájna az adófizetőknek, mint pl. a vasutasok + családtagjainak az ingyenjegye, vagy az ingyen áram.
Ha fizetni kéne érte, akkor rájönnének és talán jobban csipkednék magukat azon vasutas dolgozók, akik most csak a cég létszámát emelik.
mildi 2008.11.09. 16:24:51
olvasta vki, amit feljebb írtam? oszt tényleg az arcképes megvonásában látjátok az üdvözítő megoldást? fordítva vagytok bekötve, esküszöm.
akkora pazarlás van ennél a qrva cégnél, hogy csak na, hát ne az arcképes legyen az, amit megvonnak! van bőven hol spórolni....
ha itt vki el akarja venni az arcképest, akkora sztrájkot még életében nem látott! tessék előbb felsőbb szinteken gatyába rázni, ezt a sok külsős cég-kft szerződéseket felülvizsgálni, aztán lehet gondolkodni, hogy meg akarja e rugdosni az utolsó baktert.
a cég létszámát nem a dolgozók emelik, hanem a sok hülye irodás meg főnök. mi itt lent min 2 ember helyett dolgozunk. pl hozzánk raktak egy csomó vonatkeresztet, és ugyanazzal a mozdulattal elvették a pénztárost..a vonal egyetlen dominós állomásán nem lehet keresztet csinálni, mert kirúgták a vonatvég megfigyelőket...hogy lenne szép temetése a menetrendszerkesztőnek, meg a leépítésért pénzt kapó csomóponti főnöknek!
akkora pazarlás van ennél a qrva cégnél, hogy csak na, hát ne az arcképes legyen az, amit megvonnak! van bőven hol spórolni....
ha itt vki el akarja venni az arcképest, akkora sztrájkot még életében nem látott! tessék előbb felsőbb szinteken gatyába rázni, ezt a sok külsős cég-kft szerződéseket felülvizsgálni, aztán lehet gondolkodni, hogy meg akarja e rugdosni az utolsó baktert.
a cég létszámát nem a dolgozók emelik, hanem a sok hülye irodás meg főnök. mi itt lent min 2 ember helyett dolgozunk. pl hozzánk raktak egy csomó vonatkeresztet, és ugyanazzal a mozdulattal elvették a pénztárost..a vonal egyetlen dominós állomásán nem lehet keresztet csinálni, mert kirúgták a vonatvég megfigyelőket...hogy lenne szép temetése a menetrendszerkesztőnek, meg a leépítésért pénzt kapó csomóponti főnöknek!
pocokpocok 2008.11.09. 17:06:44
"Hát, fentebb írták, hogy ez a cég belügye, ha soron kívül szolgálják ki X postán a postai dolgozókat, akkor ez van. De egy ilyen "soron kívüli kiszolgálás" nem hiszem, hogy több százezer forintba fájna az adófizetőknek, mint pl. a vasutasok + családtagjainak az ingyenjegye, vagy az ingyen áram.
Ha fizetni kéne érte, akkor rájönnének és talán jobban csipkednék magukat azon vasutas dolgozók, akik most csak a cég létszámát emelik"
Hogy ez hogy fáj egyeseknek?
Keserű a szőlő, mert neked nem jut?
Ugyan próbálnád csak ki az általad folyamatosan le"szólt" munkájuk végezni, akár csak 6 óráig is-nehogy 12ről beszéljünk!-
Neked mániád ez az arcképes dolog..
Képzeld: a szőnyeggyárba meg szőnyeget vihetnek haza a dolgozók, ingyen, vagy kedvezménnyel: a csokigyárból meg csokit: és képzeld, ezt beépítik az árba: ez is a te zsebed huzza a szőnyegednél, vagy a csokidnál, hisz ha azt is eladják, egy szőnyeg ára kevesebb lenne:D/ezt hívják meg nem adóztatott juttatásnak, hogy a dolgozó ne érezze olyan "Sz.r"nak a helyzetét ezen az "álom munkahelyen/:
a korlátoltságnak nincs határa, látom!
Ha fizetni kéne érte, akkor rájönnének és talán jobban csipkednék magukat azon vasutas dolgozók, akik most csak a cég létszámát emelik"
Hogy ez hogy fáj egyeseknek?
Keserű a szőlő, mert neked nem jut?
Ugyan próbálnád csak ki az általad folyamatosan le"szólt" munkájuk végezni, akár csak 6 óráig is-nehogy 12ről beszéljünk!-
Neked mániád ez az arcképes dolog..
Képzeld: a szőnyeggyárba meg szőnyeget vihetnek haza a dolgozók, ingyen, vagy kedvezménnyel: a csokigyárból meg csokit: és képzeld, ezt beépítik az árba: ez is a te zsebed huzza a szőnyegednél, vagy a csokidnál, hisz ha azt is eladják, egy szőnyeg ára kevesebb lenne:D/ezt hívják meg nem adóztatott juttatásnak, hogy a dolgozó ne érezze olyan "Sz.r"nak a helyzetét ezen az "álom munkahelyen/:
a korlátoltságnak nincs határa, látom!
petya.bacsi 2008.11.09. 17:54:13
Pocokpocok: na, az ilyen korlátolt vasutasok miatt gyűlölik az utasok a vasutasokat, és hánynak, ha a vasút szóba kerül. Mert jössz a nagy dumával, hogy 12 óráztok. Képzeld más szakmában is van ilyen, sőt 24 óráznak is. Nem csak vasutaséknál szokás ez.
Én nem nézem le a vasutas szakmát, ezt sehol sem írtam. Én tisztelem azokat a vasutasokat, akik dolgoznak, és nem csak abban lelik örömüket, hogy jól megszívatják az utasokat, vagy úgy, hogy félretájékoztatják, vagy úgy, hogy nem tájékoztatnak sehogy sem. És sorolhatnám. Állami tulajdonú csokigyár meg szőnyeggyár szerintem már nincs, így ha megengedi a tulaj, vigyék, mert azt nem én fizetem.
Mildi: hát, ha elvennék sztrájkolnátok? A francba kirúgnám az egész bagázst, rengeteg munkanélküli van, aki el tudná végezni azt a munkát, és el is végezné arcképes igazolvány nélkül. A vasutasnak maradjon az ingyen utazás, de az egész pereputtynak ne, mert mire föl?! Abban viszont igazad van, és azt el is ismerem, hogy fent kellene szépen 2/3-nyi embert kirúgni.
Én nem nézem le a vasutas szakmát, ezt sehol sem írtam. Én tisztelem azokat a vasutasokat, akik dolgoznak, és nem csak abban lelik örömüket, hogy jól megszívatják az utasokat, vagy úgy, hogy félretájékoztatják, vagy úgy, hogy nem tájékoztatnak sehogy sem. És sorolhatnám. Állami tulajdonú csokigyár meg szőnyeggyár szerintem már nincs, így ha megengedi a tulaj, vigyék, mert azt nem én fizetem.
Mildi: hát, ha elvennék sztrájkolnátok? A francba kirúgnám az egész bagázst, rengeteg munkanélküli van, aki el tudná végezni azt a munkát, és el is végezné arcképes igazolvány nélkül. A vasutasnak maradjon az ingyen utazás, de az egész pereputtynak ne, mert mire föl?! Abban viszont igazad van, és azt el is ismerem, hogy fent kellene szépen 2/3-nyi embert kirúgni.
lurko 2008.11.09. 20:35:37
petya-batya!
ha valakitöl ebben az országban elveszel valamit ami eddig megjárt akkor nem pozitiv hanem nagyon negativ irányba megy át a termelése
várjuk a munkanélkülieket de legfőképp téged hogy gyere mutasd meg hogyan is kell ezt csinálni szeretném megtanulni tőled hogyan is kell ezt
egyébként te mit dolgozol hogy enyire tudod hogy a másikét hogy kellene csinálni?
ha valakitöl ebben az országban elveszel valamit ami eddig megjárt akkor nem pozitiv hanem nagyon negativ irányba megy át a termelése
várjuk a munkanélkülieket de legfőképp téged hogy gyere mutasd meg hogyan is kell ezt csinálni szeretném megtanulni tőled hogyan is kell ezt
egyébként te mit dolgozol hogy enyire tudod hogy a másikét hogy kellene csinálni?
lurko 2008.11.09. 20:50:41
és barátom már jó ideje fizetek adót én is
de nem érdekel hogy mire költik mert sajnos nincs beleszólásom de inkább vasútra mint drága politikusaink nyaralására és bankszámlájára.
de nem érdekel hogy mire költik mert sajnos nincs beleszólásom de inkább vasútra mint drága politikusaink nyaralására és bankszámlájára.
petya.bacsi 2008.11.10. 10:59:11
Lurko: a poszt a vasutasokról, a MÁV és annak jobbá tételéről szól, nem pedig rólam. Ez az elvesz, nem elvesz dolog, meg hogy negatív irányba megy át a termelés dologtól: Vegyük példának a vasutat: elvesszük az ingyenjegyet a CSALÁDTAGOKTÓL, a vasutasok sztrájkolni kezdenek, és ahogy már odakint egy bölcs amerikai elnök meglépte, kirúgott X ezer talán repülőtéri alkalmazottat. Itt nem kell ilyen drasztikus lépés, párat kirúgsz a hangadók közül, a többi rögtön észbekap, és duzzogva, de el kezd dolgozni. Csak az állami cégeknél van ilyen ingyenes "juttatás", magáncégnél nincs. Próbálkozz valamelyik multinál még csak a sztrájkról beszélni. A gondolat után kirúgnak...
Mellesleg nézd meg, nem csak nekem van tele a hócipőm a MÁV-val:
kotottpalya.blog.hu/2008/11/10/miert_hiszik_hogy_a_mav_penzbanyanak_jobb_mint_szavazatbanyanak
Mellesleg nézd meg, nem csak nekem van tele a hócipőm a MÁV-val:
kotottpalya.blog.hu/2008/11/10/miert_hiszik_hogy_a_mav_penzbanyanak_jobb_mint_szavazatbanyanak
pocokpocok 2008.11.10. 17:00:07
reagálnék petyára
": hát, ha elvennék sztrájkolnátok? A francba kirúgnám az egész bagázst, rengeteg munkanélküli van, aki el tudná végezni azt a munkát, és el is végezné arcképes igazolvány nélkül. A vasutasnak maradjon az ingyen utazás, de az egész pereputtynak ne, mert mire föl?! Abban viszont igazad van, és azt el is ismerem, hogy fent kellene szépen 2/3-nyi embert kirúgni.
a vasutasok sztrájkolni kezdenek, és ahogy már odakint egy bölcs amerikai elnök meglépte, kirúgott X ezer talán repülőtéri alkalmazottat. Itt nem kell ilyen drasztikus lépés, párat kirúgsz a hangadók közül, a többi rögtön észbekap, és duzzogva, de el kezd dolgozni."
Nesze neked demokrácia, nesze neked szakszervezet!
petya elintézi egy kettőre a nézetellentéteket:
kirugni az elégedetlenkedőket, és irány a kávéültetvény.
Köszönjük Leonszió:)
lurko 2008.11.11. 00:07:45
petya
Nézd én sok helyen és sokfélét dolgoztam már de nem igazán tudtam soha véka alá rejteni a nemtetszésem. De mindegyik helyen csak egyszer mondták hogy ha nemtetszik el lehet menni. Már mentem is. Nem vagyok birka. Ha más az hát legyen nem itélem el érte de ne utáljon és furkáljon irigységből mert nem vagyok az! Sajnos ebben az országban elég sürün látható ez a mentalitás ha megdöglik a lovam akkor dögöljön meg a szomszédomé is neki se legyen jobb mint nekem. Undoritó irigység!
És itt is a dolgozókat piszkálják nem a vezetőséget. Mert kivel is találkozol? Forgalmista pénztáros jegyvizsgáló hát zutty a nyakába minden bajod és akkor majd jobb lesz a napod. Miért nem keresed a vezérigazgatót a közlekedési vagy a pénzügyminisztert vagy bármelyik igazgatosági semmittevőt vannak elegen és kérdezd meg tőle miért jó ez nekik igy ahogy van. Hál istennek már hozzászoktam mert pár évet lehuztam egy benzinkuton gondolom el tudod képzelni hogy ha volt egy áremelés akkor miket kellett mosolyogva végighalgatnom. de anyukám nagyon sűrün csuklott. pedig havonta 240 oráért(éjjel,nappal,hétvége ünnep nuku) adtak 73000Ft-ot és nagyon kevés közöm volt hogy mikor menyibe kerül egy liter. De én voltam a frontvonalban.
Nézd én sok helyen és sokfélét dolgoztam már de nem igazán tudtam soha véka alá rejteni a nemtetszésem. De mindegyik helyen csak egyszer mondták hogy ha nemtetszik el lehet menni. Már mentem is. Nem vagyok birka. Ha más az hát legyen nem itélem el érte de ne utáljon és furkáljon irigységből mert nem vagyok az! Sajnos ebben az országban elég sürün látható ez a mentalitás ha megdöglik a lovam akkor dögöljön meg a szomszédomé is neki se legyen jobb mint nekem. Undoritó irigység!
És itt is a dolgozókat piszkálják nem a vezetőséget. Mert kivel is találkozol? Forgalmista pénztáros jegyvizsgáló hát zutty a nyakába minden bajod és akkor majd jobb lesz a napod. Miért nem keresed a vezérigazgatót a közlekedési vagy a pénzügyminisztert vagy bármelyik igazgatosági semmittevőt vannak elegen és kérdezd meg tőle miért jó ez nekik igy ahogy van. Hál istennek már hozzászoktam mert pár évet lehuztam egy benzinkuton gondolom el tudod képzelni hogy ha volt egy áremelés akkor miket kellett mosolyogva végighalgatnom. de anyukám nagyon sűrün csuklott. pedig havonta 240 oráért(éjjel,nappal,hétvége ünnep nuku) adtak 73000Ft-ot és nagyon kevés közöm volt hogy mikor menyibe kerül egy liter. De én voltam a frontvonalban.
mildi 2008.11.11. 10:59:03
petya bá,
tartok tőle, hogy nem érted a mondanivalómat. nem arról van szó, hogy foggal-körömmel ragaszkodnék ahhoz a szerencsétlen arcképeshez (kapitalista, meg lib, sőt gazdaságilag kifejezetten konzerv vagyok), de amíg ennyi ingyenélőt meg a pazarlásukat cipeljük a hátunkon, addig igenis JÁR a (tényleg) dolgozóknak és a családjuknak az arcképes. és ha úgy akarnak spórolni, hogy minket itt lent megrángatnak, de szervezeti szinten b@sznak rendet tenni, akkor igenis sztrájk (pedig nem szeretem, de adott esetben megtenném). majd ha ésszerűsítik ezt a mamutot, megszüntetik a pénznyelőket, ha látom, hogy flottul mükszik minden és nincs 50 főnököm, meg 6 bérelszámolóm,na akkor lehet a dolgozói kedvezményeket szigorítani...SORREND! itt a lényeg, kezdjék felül, kivételesen....
ezek gondolkodj el a kirúgatod az egész bagázst mentalitásodon!
tartok tőle, hogy nem érted a mondanivalómat. nem arról van szó, hogy foggal-körömmel ragaszkodnék ahhoz a szerencsétlen arcképeshez (kapitalista, meg lib, sőt gazdaságilag kifejezetten konzerv vagyok), de amíg ennyi ingyenélőt meg a pazarlásukat cipeljük a hátunkon, addig igenis JÁR a (tényleg) dolgozóknak és a családjuknak az arcképes. és ha úgy akarnak spórolni, hogy minket itt lent megrángatnak, de szervezeti szinten b@sznak rendet tenni, akkor igenis sztrájk (pedig nem szeretem, de adott esetben megtenném). majd ha ésszerűsítik ezt a mamutot, megszüntetik a pénznyelőket, ha látom, hogy flottul mükszik minden és nincs 50 főnököm, meg 6 bérelszámolóm,na akkor lehet a dolgozói kedvezményeket szigorítani...SORREND! itt a lényeg, kezdjék felül, kivételesen....
ezek gondolkodj el a kirúgatod az egész bagázst mentalitásodon!
mildi 2008.11.11. 11:03:35
jav: ezek UTÁN gondolkodj el... :D
petya.bacsi 2008.11.11. 13:46:09
Mildi: én meggyőzhető ember vagyok, amit írtál abban igazad van. Valahol olvastam, hogy az osztályvezetőnek is van mittomén hány helyettese, nos velük kezdeném a repítést (tudom, álom, meg bilibe lóg a kezem). Dühít, amit olvastam az Indexen, hogy a MÁV vezérkar mekkora juttatást kap, dühít, amit az Origon olvastam, hogy állítólag senki sem mondott FENT le a prémiumról. A prémiumot a jól végzett munkáért adják, így nekik egy fillér nem járna szerintem.
Csak tudod az itt a nagy gond, hogy az átlag ember azt látja, amit én, nekem is vannak vasutas ismerőseim, akik nem a munka hősei, és még büszkék is erre, és verik a mellüket, hogy pl. éjszakára aludni járnak be. OK, éjszaka a legtöbb ember alszik, de legalább legyen annyi esze, hogy nem hirdeti.
Hülye dolog az általánosítás, de sajnos ez elkerülhetetlen. Mert ugye azt tudja az ember, hogy nektek milyen juttatást adnak - miközben elég sok embernek már a havi rezsi kifizetésén is főhet a feje, és akkor még ilyen bérlet, olyan bérlet, amit jobb esetben fizet a munkáltató, rosszabb esetben nem -, de fentebbi szintre nem lát. Pedig ott aztán azt hiszem leesne még az én állam is...
Csak tudod az itt a nagy gond, hogy az átlag ember azt látja, amit én, nekem is vannak vasutas ismerőseim, akik nem a munka hősei, és még büszkék is erre, és verik a mellüket, hogy pl. éjszakára aludni járnak be. OK, éjszaka a legtöbb ember alszik, de legalább legyen annyi esze, hogy nem hirdeti.
Hülye dolog az általánosítás, de sajnos ez elkerülhetetlen. Mert ugye azt tudja az ember, hogy nektek milyen juttatást adnak - miközben elég sok embernek már a havi rezsi kifizetésén is főhet a feje, és akkor még ilyen bérlet, olyan bérlet, amit jobb esetben fizet a munkáltató, rosszabb esetben nem -, de fentebbi szintre nem lát. Pedig ott aztán azt hiszem leesne még az én állam is...
mildi 2008.11.11. 15:04:02
készenléti szolgálat...nálunk is az van. nem dicsekvés az, mikor azt mondom, aludni járok be, inkább gúnyolódás. az lenne a legjobb, ha annyi vonat lenne, hogy éjszaka is melózik az ember, mint régen, mikor éjjel 10 vonat volt, és hajnali kettőkor tolattunk. ez azt jelentené, hogy a pannon puma tleg ugrál, merugye van utas, van áru amit szállítani kell.
nem tehetünk róla, hogy ez van. a munkaidőbe amúgy nem számít bele, vagyis ami vizszint, azt le kell dolgozni, és annyival kevesebb a szabadidő is...szal sehogyse jó senkinek.
aki meg tleg dicsekszik, annak ennyire futja szellemileg. nem látja, hogy ez tkp kényszerhelyzet :(
nem tehetünk róla, hogy ez van. a munkaidőbe amúgy nem számít bele, vagyis ami vizszint, azt le kell dolgozni, és annyival kevesebb a szabadidő is...szal sehogyse jó senkinek.
aki meg tleg dicsekszik, annak ennyire futja szellemileg. nem látja, hogy ez tkp kényszerhelyzet :(