Tisztelt Minisztérium!
Tisztelt MÁV Start Zrt.!
Nyakunkon a menetrendváltás. Egy hónap és már nem úgy utazhatunk ahogyan eddig. Forgatom, olvasgatom a menetrendkönyvet, és elszörnyedve látom mi fog történni a 40. számú vasúti fővonalon.
Megszűnik a "pécsi gyors", megszűnik a főváros közvetlen elérése több városból. Pécs, Dombóvár, Sárbogárd... Az átszállás Pusztaszabolcsra került. Baja/Szekszárd felől a fővárosba igyekvők az eddigi egy átszállás helyett immáron kettő átszállással érhetik Budapestet.
Pusztaszabolcs ugyan vasúti csomópont, de a Székesfehérvár-Pusztaszabolcs vonal kihasználtsága jelentéktelen, a Dunaújvárosba igyekvők inkább az autóbuszt részesítik előnyben. Így Pusztaszabolcson nincs nagyszámú átszálló utas.
Ellenben a sárbogárdi, pécsi vonalon rendszerint tömött vonatokkal találkozhatunk. Ehhez még hozzá kell számolni a szekszárdi és bajai utazókat. Ezidáig Sárbogárd volt az átszállóhely, ezt indokolta a dízelvontatás is, hiszen a 46. vonal nem villamosított. Nekik ezentúl kétszer kell majd áttszállni. Sárbogárdon, illetve Pusztaszabolcson.
Ha Budapestről indulunk. a pusztaszabolcsi átszállásra 2-5 perc lehetőség van. Ismerve a százhalombattai, érdi pályaviszonyokat és az ebből adódó késéseket, az átszállás nem biztosított időhiány miatt, Ellenkező irányban is alig pár perc van átszállásra, ismerve a déli pályaviszonyokat, Pécstől Pusztaszabolcsig többet fog késni a vonat mint az átszállásra szánt idő. Ha még hozzáveszem azt az eshetőséget, hogy a 46. vonali késés miatt a Pusztaszablocsig közlekedő vonatnak be kell várnia Sárbogárdon a késő vonatot, akkor biztosan nem lesz lehetőség átszállni Pusztaszabolcson. Az esetleges lemaradások miatt Pusztaszabolcson maradó utasok az Intercityre sem tudnak átszállni, hiszen az nem is áll meg.
Az egymást beváró vonatok spirálisan újabb és újabb késéseket fognak eredményezni, ami a menetrend teljes tarthatatlanságához fog vezetni.
Többéves utazások tapasztalata mondatja ezt velem. A késések mindennaposak, és nem 1-2 percesek. Úgy tudom a statisztikákban a 10 percnél rövidebb késést nem jegyzik, így nyugodtan lehetett tervezni pár perces átszállást. De a valóság más.
Ellehetlenül jópár település ingázó lakosságának munkába, iskolába járása.
Végezetül pár mondat erejéig szűkebb hazámról pár mondatot írnék. A sárbogárdi kistérség országosan a legrosszabb helyzetben lévők közt van foglalkoztatottság tekintetében. Nagyon magas a munkanélküliek száma. Ez a döntés mégjobban megnehezíti a kistérség lakóinak életét. Megemlítendő, hogy közvetlen autóbusz járatok sem közlekednek a fővárosba. Az itt élők léte, jövője kerül veszélybe.
Tisztelt Minisztérium!
Tisztelt MÁV Start ZRt.
Mi indokolta ezt a döntést?
Ki fogja fizetni a szándékosan Intercíty járatokra kényszerített utasok többletköltségét?
Válaszuket előre is megköszönve:
Üdvözlettel Major Gábor István
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Szívni fogunk az új menetrend miatt
2008.11.12. 06:43Címkék: máv változás vonat menetrend utas panasz észrevétel
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr23764596
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
László 2008.11.12. 09:08:23
"Az egymást beváró vonatok spirálisan újabb és újabb késéseket fognak eredményezni, ami a menetrend teljes tarthatatlanságához fog vezetni.
Többéves utazások tapasztalata mondatja ezt velem. A késések mindennaposak, és nem 1-2 percesek. Úgy tudom a statisztikákban a 10 percnél rövidebb késést nem jegyzik, így nyugodtan lehetett tervezni pár perces átszállást. De a valóság más.
Ellehetlenül jópár település ingázó lakosságának munkába, iskolába járása."
Mai nap: Veresegyház-Vác - Budapest 8:01-es vonat kimaradt!!! 8:25-ös pedig előreláthatólag 30! percet késik!? Mi van ebben az országban :-(
Szerintetek beértem a sulimba 9-re...?
Többéves utazások tapasztalata mondatja ezt velem. A késések mindennaposak, és nem 1-2 percesek. Úgy tudom a statisztikákban a 10 percnél rövidebb késést nem jegyzik, így nyugodtan lehetett tervezni pár perces átszállást. De a valóság más.
Ellehetlenül jópár település ingázó lakosságának munkába, iskolába járása."
Mai nap: Veresegyház-Vác - Budapest 8:01-es vonat kimaradt!!! 8:25-ös pedig előreláthatólag 30! percet késik!? Mi van ebben az országban :-(
Szerintetek beértem a sulimba 9-re...?
László 2008.11.12. 09:17:11
És még meg is akarják magyarázni... :-D
2008. november 12. | Hír
Késések várhatók
Rákosospalota és Rákosrendező állomások között történt műszaki okok miatt a Budapest-Vác-Szob és a Budapest-Veresegyház-Vác vonalon közlekedő személyszállító vonatok menetidejében előreláthatólag 30-40 perces késések várhatók. A fent említett vasúti vonalon vonatjáratok is kimaradhatnak.
A késésekért utasaink szíves megértését és türelmét köszönjük.
MÁV-START Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
2008. november 12. | Hír
Késések várhatók
Rákosospalota és Rákosrendező állomások között történt műszaki okok miatt a Budapest-Vác-Szob és a Budapest-Veresegyház-Vác vonalon közlekedő személyszállító vonatok menetidejében előreláthatólag 30-40 perces késések várhatók. A fent említett vasúti vonalon vonatjáratok is kimaradhatnak.
A késésekért utasaink szíves megértését és türelmét köszönjük.
MÁV-START Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
sosimosi 2008.11.12. 09:35:09
Szerintem nem... ;-)
Nem tudjátok, hogy a MÁV igazán nagy fejeseit hol lehet elérni? Személyesen!
Szívesen elbeszélgetnék döntéseikről.
Szerintem jó ez a menetrend. Kiválóan működhetne pl. Svájcban vagy Németországban... :-D
Ilyenkor miért nem "lőnek le" valakit??? Államtitkárt, MÁV vezigazt, stb.?
Nem tudjátok, hogy a MÁV igazán nagy fejeseit hol lehet elérni? Személyesen!
Szívesen elbeszélgetnék döntéseikről.
Szerintem jó ez a menetrend. Kiválóan működhetne pl. Svájcban vagy Németországban... :-D
Ilyenkor miért nem "lőnek le" valakit??? Államtitkárt, MÁV vezigazt, stb.?
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.11.12. 10:10:11
"Úgy tudom a statisztikákban a 10 percnél rövidebb késést nem jegyzik"
Jegyzik, csak az a statisztika nem nyilvános :)
Jegyzik, csak az a statisztika nem nyilvános :)
artur 2008.11.12. 10:32:10
Úgy tudom, hogy a Pécsi intercity-k csak Pécsen fognak megállni az indulás után, tehát lényegtelen, hogy ki, mire, és hogyan akar átszállni. amikor meg sem áll máshol.
Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.11.12. 10:56:48
artur:
A tervezer szerint 2 óránként. Első 5.24, utolsó 19.24
Pécs-Bp irány:
Pécs(5.24)-Szentlőrinc(5.37)-Sásd(6.01)-Dombóvár(6.11)-Sárbogárd(7.01)-Bp.Kelenföld(7.58)-Bp.Keleti(8.14)
visszairány első 5.45, utolsó 19.45 indulással
A tervezer szerint 2 óránként. Első 5.24, utolsó 19.24
Pécs-Bp irány:
Pécs(5.24)-Szentlőrinc(5.37)-Sásd(6.01)-Dombóvár(6.11)-Sárbogárd(7.01)-Bp.Kelenföld(7.58)-Bp.Keleti(8.14)
visszairány első 5.45, utolsó 19.45 indulással
artur 2008.11.12. 11:00:10
Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.11.12. 12:19:35
Ezt én is olvastam, halottam, de nem minden ICre vonatkozik, amít állít.
Volt anno ilyen, az ICR, de kihasználatlanság miatt meg is szünt. Nem hinném, hogy az EKF miatt újra kellene ilyen, hiszen nemcsak BPről látoganának oda.
Az már más dolog és OFF, hogy megvalósul-e az EKF
Volt anno ilyen, az ICR, de kihasználatlanság miatt meg is szünt. Nem hinném, hogy az EKF miatt újra kellene ilyen, hiszen nemcsak BPről látoganának oda.
Az már más dolog és OFF, hogy megvalósul-e az EKF
Kopi3.14 2008.11.12. 12:47:10
sosimosi- asszem en is elbeszelgetnek par enmberrel. DE a szavaim felteglak lennenek, amiket a fejukhoz vagok...
Gonosz Bölcsész 2008.11.12. 15:11:48
Úgy tényleg könnyű ráhúzni egy ICR-ra, hogy kihasználatlan, mikor az egyik Pécsről 6.55kor indult, és előtte kb. 30 perccel ment a sima IC...vagy pont fordítva. És Pestre érkezési idejükben a különbség nem volt több 20-30 percnél.
A jelen: az átszállás nélküli pécsi gyorsból naponta 2-3 közlekedik, röpke min. 4 órás menetidővel (átszállással több, mint öt óra is lehet az út). Már az ic-s 3 óra is rengeteg, figyelembe véve azt, hogy három évvel ezelőtt kb. 2.5 órából megoldották a menetidőt, és nem állt meg kevesebb helyen a vonat. Valamint nem azért vált 3 órássá a menetidő, mert a Keletibe pakolták ezeket az IC-ket...
Mikor megláttam a tervezetet erre a vonalra (szigorúan Bp-Pécs tekintetében), kifejezetten tetszett, hogy az ütemes menetrend végre eljut erre is. Azonban kiváncsi, hogyan sikerül megoldani, hogy ne legyen ebből késés a vonalon, a keleti hogy fogja szeretni a kétóránként megérkező és induló ic-ket. Mert most is, amikor nincs annyi vonat, hosszú perceket kell várni szabad vágányra, miközben zónázó és személyvonatok húznak el mellettünk. Vagy amikor indulás előtt derül ki, melyik vágányról indul a vonat, ill. amikor egy Miskolc felől érkező IC vedlik át pécsivé (és ha az késik, akkor a pécsi is eleve késve indul...). Ergo nincs meg a keletiben az a rendszer, mint pl. a nyugatiban (vagy csak én nem látom :)). Igaz, 13 vágánnyal nehézkésebb talán megoldani, de semmi se lehetetlen. Max.a máv startnak.
Ja, igen és még valami: a megállóhelyek. A dombóvári és a sárbogárdi megállást megértem, és fontosnak is tartom. De hogy Szentlőrincen és Sásdon minek kell megállni? Volt már rá példa, hogy se le, se fel szállónk nem volt, és ezekről a településekről nem nagy kunszt átjutni Dvárra, hogy onnan meg IC-vel folytassa az ember az útját. Az meg már csak tényleg apróság, hogy a Keletiben és Kelenföldön felszállók 85-90%-a Pécsig utazik. És ez igaz a másik, Pécs-Bp irányra is.
A jelen: az átszállás nélküli pécsi gyorsból naponta 2-3 közlekedik, röpke min. 4 órás menetidővel (átszállással több, mint öt óra is lehet az út). Már az ic-s 3 óra is rengeteg, figyelembe véve azt, hogy három évvel ezelőtt kb. 2.5 órából megoldották a menetidőt, és nem állt meg kevesebb helyen a vonat. Valamint nem azért vált 3 órássá a menetidő, mert a Keletibe pakolták ezeket az IC-ket...
Mikor megláttam a tervezetet erre a vonalra (szigorúan Bp-Pécs tekintetében), kifejezetten tetszett, hogy az ütemes menetrend végre eljut erre is. Azonban kiváncsi, hogyan sikerül megoldani, hogy ne legyen ebből késés a vonalon, a keleti hogy fogja szeretni a kétóránként megérkező és induló ic-ket. Mert most is, amikor nincs annyi vonat, hosszú perceket kell várni szabad vágányra, miközben zónázó és személyvonatok húznak el mellettünk. Vagy amikor indulás előtt derül ki, melyik vágányról indul a vonat, ill. amikor egy Miskolc felől érkező IC vedlik át pécsivé (és ha az késik, akkor a pécsi is eleve késve indul...). Ergo nincs meg a keletiben az a rendszer, mint pl. a nyugatiban (vagy csak én nem látom :)). Igaz, 13 vágánnyal nehézkésebb talán megoldani, de semmi se lehetetlen. Max.a máv startnak.
Ja, igen és még valami: a megállóhelyek. A dombóvári és a sárbogárdi megállást megértem, és fontosnak is tartom. De hogy Szentlőrincen és Sásdon minek kell megállni? Volt már rá példa, hogy se le, se fel szállónk nem volt, és ezekről a településekről nem nagy kunszt átjutni Dvárra, hogy onnan meg IC-vel folytassa az ember az útját. Az meg már csak tényleg apróság, hogy a Keletiben és Kelenföldön felszállók 85-90%-a Pécsig utazik. És ez igaz a másik, Pécs-Bp irányra is.
Zoli 2008.11.12. 16:14:03
Ez hol derül ki hogy Pusztaszabolcson kell átszállni? Mert a dijszabas.uw.hu -n lévő menetrendből semmi ilyen nem tünt ki nekem. Te milyen oldalt nézel?
Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.11.12. 16:28:11
Nem is az IC-kel van a probléma.Kellenek. Sőt az ICR is jó, mert tényleg sokan mennek végig a vonalon. Jól látod Gonosz Bölcsész.
Az ütemesség jó, de nem fog működni. A személy rengetegszer fog késni, emiatt borulnak az ellenvonati bevárások helyei. Vannak olyan megállóhelyek ahol nem lehet megoldani a félreállítást, így mégjobban megnő az ellenvonatra várás ideje.
A menetidő szerintem a pályaállapotok miatt nőtt meg.
A Keleti... hát az külön post...
Az ütemesség jó, de nem fog működni. A személy rengetegszer fog késni, emiatt borulnak az ellenvonati bevárások helyei. Vannak olyan megállóhelyek ahol nem lehet megoldani a félreállítást, így mégjobban megnő az ellenvonatra várás ideje.
A menetidő szerintem a pályaállapotok miatt nőtt meg.
A Keleti... hát az külön post...
Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.11.12. 16:37:28
Zoli: nézd meg jobban. Szabolcsnál meg van vastagítva a táblázat vonala. Ami azt jelenti, hogy másik vonat az ami Bp-Pszabolcs közt van és másik az, ami Pécs-Pszabolcs közt közlekedik.
A másik amiből látható a vonatszám. Nézd meg a 42 vonal meetrendjét, azon látható, hogy Dunaújvárosba mennek tovább a Bp-ről érkező vonatok, arról kell átszállni Szabolcson.
A harmadik, nézd meg a menetrendábrákat, ami azt hiszem már nem elérhető a dijszabas.uw.hu -n. Azon is vilégosan látszik melyik vonat meddig közlekedik.
A másik amiből látható a vonatszám. Nézd meg a 42 vonal meetrendjét, azon látható, hogy Dunaújvárosba mennek tovább a Bp-ről érkező vonatok, arról kell átszállni Szabolcson.
A harmadik, nézd meg a menetrendábrákat, ami azt hiszem már nem elérhető a dijszabas.uw.hu -n. Azon is vilégosan látszik melyik vonat meddig közlekedik.
pocokpocok 2008.11.12. 16:54:32
László 2008.11.12. 09:17:11
És még meg is akarják magyarázni... :-D
Kedves László!
Bármennyire is elképesztő, oka volt!
Az elszakadt vonóvezeték a váltóban elég nyomós ok:)
És még meg is akarják magyarázni... :-D
Kedves László!
Bármennyire is elképesztő, oka volt!
Az elszakadt vonóvezeték a váltóban elég nyomós ok:)
pocokpocok 2008.11.12. 16:54:33
László 2008.11.12. 09:17:11
És még meg is akarják magyarázni... :-D
Kedves László!
Bármennyire is elképesztő, oka volt!
Az elszakadt vonóvezeték a váltóban elég nyomós ok:)
És még meg is akarják magyarázni... :-D
Kedves László!
Bármennyire is elképesztő, oka volt!
Az elszakadt vonóvezeték a váltóban elég nyomós ok:)
vasutassrác 2008.11.12. 18:57:08
Nem azért, de milyen menetrendkönyvet olvas/forgat a posztíró?
Zoli 2008.11.12. 20:48:35
A postiró gondolom ezt a menetrendet nézhette:
dijszabas.uw.hu/dijszabas/index.php?dirpath=./Magyarorszag_MAV-Start/Menetrend_tervezet_2009&order=0
(40-es vonalit keresd ki)
Namost te személlyel akasz Pécsre menni vagy mi a gond? Csináltak egy ütemes elővárosit Bp-Dunaújváros közé (a buszok elég zsúfoltak arra, szerintem van benne realitás)
Pusztaszabolcsról meg mennek a személyek tovább Dombóvár felé. Sokan utaztak személlyel Pestről mondjuk pincehelyre?
Nyilván jobb lenne ha csatolhatós FLIRT menne, aztán egyik felé Szabolcstól Újvárosba, másik fele meg Kaposvárra/Pécsre menne, dehát ez a MÁV, ne csodálkozz ezen.
Bajáról Pestre ugyanúgy egyszer kell átszállni, alternativ megoldás az lenne ha a Bp-Baja sebesvonatot létesítenének, ez közvetlenül Pestről indulna és Pusztaszabolcs - Sárbogárd között mindenholmegállós lenne, majd ott kavarna le Szekszárdra/Bajára.
Hamár menetrend, nézd meg milyen logikátlan a 11-es vonal. Nincs utas mert szar a csatlakás Veszprémben, de ahelyett hogy 2-3 órás ütem lenne Győr-Zirc-Veszprém - Székesfehérvár -( és igény esetén Sárbogárdra, ahol csatlakozna Pécs, Kaposvár, Baja felé) ahelyett bohóckodnak Fehérvár - veszprém között V43-as vonat + 2 BHV kocsival. Ezt elláthatná a Győr-VEszprém BZ mot is és 3 megyeszékhely lenne összekötve, kihasznált vonal lenne. Dehát 20 év óta nem sikerül elérni hogy járatcsökkentés helyett útvonalbővítés legyen a 11-es vonalon (így még néhány V43-ast is ki lehetne váltani)
dijszabas.uw.hu/dijszabas/index.php?dirpath=./Magyarorszag_MAV-Start/Menetrend_tervezet_2009&order=0
(40-es vonalit keresd ki)
Namost te személlyel akasz Pécsre menni vagy mi a gond? Csináltak egy ütemes elővárosit Bp-Dunaújváros közé (a buszok elég zsúfoltak arra, szerintem van benne realitás)
Pusztaszabolcsról meg mennek a személyek tovább Dombóvár felé. Sokan utaztak személlyel Pestről mondjuk pincehelyre?
Nyilván jobb lenne ha csatolhatós FLIRT menne, aztán egyik felé Szabolcstól Újvárosba, másik fele meg Kaposvárra/Pécsre menne, dehát ez a MÁV, ne csodálkozz ezen.
Bajáról Pestre ugyanúgy egyszer kell átszállni, alternativ megoldás az lenne ha a Bp-Baja sebesvonatot létesítenének, ez közvetlenül Pestről indulna és Pusztaszabolcs - Sárbogárd között mindenholmegállós lenne, majd ott kavarna le Szekszárdra/Bajára.
Hamár menetrend, nézd meg milyen logikátlan a 11-es vonal. Nincs utas mert szar a csatlakás Veszprémben, de ahelyett hogy 2-3 órás ütem lenne Győr-Zirc-Veszprém - Székesfehérvár -( és igény esetén Sárbogárdra, ahol csatlakozna Pécs, Kaposvár, Baja felé) ahelyett bohóckodnak Fehérvár - veszprém között V43-as vonat + 2 BHV kocsival. Ezt elláthatná a Győr-VEszprém BZ mot is és 3 megyeszékhely lenne összekötve, kihasznált vonal lenne. Dehát 20 év óta nem sikerül elérni hogy járatcsökkentés helyett útvonalbővítés legyen a 11-es vonalon (így még néhány V43-ast is ki lehetne váltani)
Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.11.12. 21:24:53
"Bajáról Pestre ugyanúgy egyszer kell átszállni"
így van, naponta 2x, egy oda, egy vissza, ezenkívűl 2 átszállás.
"Pusztaszabolcsról meg mennek a személyek tovább Dombóvár felé"
pont nem megy tovább, át kell szállni.
Durva hasonlat: menjenek személyvonatok Szolnokig, ott szálljanak át másik személyre és zötyögjenek Záhonyig. Gyorsvonat nélkül
így van, naponta 2x, egy oda, egy vissza, ezenkívűl 2 átszállás.
"Pusztaszabolcsról meg mennek a személyek tovább Dombóvár felé"
pont nem megy tovább, át kell szállni.
Durva hasonlat: menjenek személyvonatok Szolnokig, ott szálljanak át másik személyre és zötyögjenek Záhonyig. Gyorsvonat nélkül
rp_bubu 2008.11.13. 09:59:59
"Durva hasonlat: menjenek személyvonatok Szolnokig, ott szálljanak át másik személyre és zötyögjenek Záhonyig. Gyorsvonat nélkül"
Ez jelenleg is így van, csak két óránként, nem kell átszállni, de Ceglédtől mind személyvonat.
Ez jelenleg is így van, csak két óránként, nem kell átszállni, de Ceglédtől mind személyvonat.
Kopi3.14 2008.11.13. 14:22:41
rp_bubu. Ha nem kell atszallni mar jobb.
csoki 2008.11.14. 09:07:30
"Végezetül pár mondat erejéig szűkebb hazámról pár mondatot írnék. A sárbogárdi kistérség országosan a legrosszabb helyzetben lévők közt van foglalkoztatottság tekintetében. Nagyon magas a munkanélküliek száma. Ez a döntés mégjobban megnehezíti a kistérség lakóinak életét. Megemlítendő, hogy közvetlen autóbusz járatok sem közlekednek a fővárosba. Az itt élők léte, jövője kerül veszélybe."
Ez egy PR szöveg. Sárbogárd eleve irgalmatlanul rossz helyen van , és már 30 éve is a világ végét jelentette, így nem tudom hogy milyen jövőkép az amiről beszélünk. Nyilván már a béka segge alá csúszik a helyzet, de az is lehet hogy nem kellett volna ottmaradni. Kislángról amikor lelépett a chio, akkor jópáran elmentek. Miért is?
Ez egy PR szöveg. Sárbogárd eleve irgalmatlanul rossz helyen van , és már 30 éve is a világ végét jelentette, így nem tudom hogy milyen jövőkép az amiről beszélünk. Nyilván már a béka segge alá csúszik a helyzet, de az is lehet hogy nem kellett volna ottmaradni. Kislángról amikor lelépett a chio, akkor jópáran elmentek. Miért is?
Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.11.14. 11:19:00
Szóval ha valamelyik vidék az elmúlt évek rossz politikája miatt lecsúszott, akkor toljuk lejjebb?
Hihetetlen...
Hihetetlen...
2008.11.15. 16:53:56
csoki 2008.11.14. 09:07:30
Vitatkoznék, sárbogárdi vagyok. A város a Videoton bezárása óta (több, mint 2000 munkahely) van egyre szarabb és szarabb helyzetben és az idióta, a költségvetést szétlopkodó városvezetés sem tesz jót neki. És ezt a menetrendnek nevezett foshalmazt tényleg be akarják vezetni, hát nem tudom... Sokan járnak Pestre dolgozni, kár lenne ezt a szánalmat bevezetni, a 45-ös vonalat is hagyják szétrohadni, mondják, egyszer úgyis megszüntetik. A buszok meg tökig tele vannak, leszarják, hogy más alternatívát is a Fehérvárra járók elé tegyenek... Régen tényleg volt Győr-Veszprém-Fehérvár-Sárbogárd-Dombóvár-Pécs közvetlen vonat (imádtam!), most meg, ha Győrbe akarok menni, át kell szállnom az undormány, okádnivaló Kelenföldön. Szar ez az egész!!! :(((((
Vitatkoznék, sárbogárdi vagyok. A város a Videoton bezárása óta (több, mint 2000 munkahely) van egyre szarabb és szarabb helyzetben és az idióta, a költségvetést szétlopkodó városvezetés sem tesz jót neki. És ezt a menetrendnek nevezett foshalmazt tényleg be akarják vezetni, hát nem tudom... Sokan járnak Pestre dolgozni, kár lenne ezt a szánalmat bevezetni, a 45-ös vonalat is hagyják szétrohadni, mondják, egyszer úgyis megszüntetik. A buszok meg tökig tele vannak, leszarják, hogy más alternatívát is a Fehérvárra járók elé tegyenek... Régen tényleg volt Győr-Veszprém-Fehérvár-Sárbogárd-Dombóvár-Pécs közvetlen vonat (imádtam!), most meg, ha Győrbe akarok menni, át kell szállnom az undormány, okádnivaló Kelenföldön. Szar ez az egész!!! :(((((
ecccerű proli 2008.11.17. 18:37:21
Köszi hogy megszünik a pécsi gyors, ezzel járok dolgozni. Remélem az m60-assal a volán alátok tesz.
dorka 2008.11.23. 15:10:22
Nem lesz gyorsvonat Pécsről? Gratulálok máv, ezt hogy sikerült kiokoskodni? Nem volt kihasználva? Dombóváron már ülőhely se volt sokszor, én Pécsről járok vele, van rajta pár ingázó. Velük mi lesz? Egyébként is nevetséges hogy az ország majd minden nagyvárosából fel lehet érni reggel hétre Bp.-re, ezt Pécsről soha nem lehetett megtenni. IC 5h 24-kor? Azzal meg majd kevesen járnak, azért szüntetik majd meg. Miért kell így ellehetetleníteni egy települést?
Kicsim80 2008.12.02. 20:08:28
Olyan "jól" megváltoztatták mifelénk a menetrendet,hogy a sulisok 1,5 órával hamarabb kell,hogy induljanak a dolgozók szintugy.5,28-kor fog indulni a vonat,azaz legkésöbb 7-re mindenki beér aki azon a vonalon dolgozik,tanul,jár orvoshoz.Nem baj, nem otthon kell melegedni. .Kivéve persze azok a dolgozók akik éjszakások voltak,mert azoknak leghamarabb 8,15-kor fog menni a vonat.Ezek nem normálisak.Írtam nekik,szerintetek van rá valami csekély esély,hogy visszaállítság az eredeti,nagyon is jól kihasznált járatot?
petya.bacsi 2008.12.04. 23:32:28
Kicsim80: a hozzászólásod utolsó mondata, gondolom költői kérdés volt...
2008.12.05. 11:28:06
Hát megnéztem. Volt pofájuk kitenni azt a szart. Pusztaszabolcs, vágyaink netovábbja, na lehet átszállni Bogárd felé... Nemhogy gyorsvonatok nincsenek Pécsre, még személy sincs Sárbogárdig! Ezt faszán összehoztátok, MÁV! :((((( És megfejeltétek ezzel az undorító, igénytelen, cékategóriásoktól hemzsegő PusztaSZARbolccsal... FOSHALMAZ!!!!!!! :(((((((((((8
2008.12.05. 11:33:07
Nem a levegőbe ugatok, dolgoztam ott PFT-sként egy évig. Az állomás területéről nem nagyon volt érdemes kimenni (Iváncsa felé ki kellett, ha meló volt, szokott is para lenni, hogy kifigyelnek e a c-sek, vagy nem...). Egy igazi üdülőparadicsom ám ez a PusztaszaFOS, mindent visz/nek (főleg, ami a levegőnél sűrűbb)! :((((
almika 2009.01.27. 13:10:59
Tessék nézni 2009.01.29-én MTV1 Szempont című műsorát, este 20:10-kor és meglátjátok mi lett a következménye a 40-es fővonal átszervezésének. Aki kitalálta ezt az új menetrendet, kiszállhatna a szolgálati kocsijából és egy napra próbálja ki az új ütemes menetrendet és én is kellemes utat kívánok neki!
Január 31-ig várják az észrevételeket ide kti.rki.veszprem@kti.hu és esetleges módosításokat is fognak eszközölni, reményeink szerint.
Január 31-ig várják az észrevételeket ide kti.rki.veszprem@kti.hu és esetleges módosításokat is fognak eszközölni, reményeink szerint.