Olvasónk az extrém sportok szerelmese, ezért MÁV-val utazik. Reggeli vonata legtöbbször kimarad, késik, ugyan úgy, ahogy a csatlakozása, ami a MÁV szerint „szerelvényhiány” miatt kimarad. Tényleg ennyire szarban van a MÁV?
Kedves MÁV-figyelő!
Szeretném elmesélni a tegnap reggeli utazásom történetét...
2008.11.12-én reggel, munkába igyekezve bizakodva vártam a Bp. felől menetrend szerint 07:14-kor érkező személyvonatot a csörögi állomáson - 71-es vonal.
(Nem tudom, miért bizakodtam, mert már egy hete nem érkezik meg, és helyette az Aszód-Vác vonalon közlekedő, a csörögi állomáson menetrend szerint nem-megálló személyvonat gyűjti össze az elkínzott utasokat, mindössze két kocsiba, ez megérne egy külön bejegyzést.)
Leszálltam Vác-Alsóváros állomáson, hogy folytassam utamat Budapest felé a 07:36-kor odaérkező személyvonattal. Amíg várakoztam, a hangosbemondóban bemondták, hogy a "Vác-Veresegyház-Budapest vonalon a mai napon szerelvényhiány(!) miatt nem közlekednek vonatok." Ennyi, vegyük tudomásul.
A "szerelvényhiány" azonban úgy tűnt, nemcsak az említett vonalat érintette, hanem a Szob-Vác-Bp-it (70) is, ugyanis a személyvonat helyett, amire vártam, a zónázó szerelvénye érkezett meg, ezt rendszerint kb. 5 perccel hamarabb indítják Vácról, mint a személyt, és most valószínűleg útközben személlyé minősítették, így a gödi állomáson a várakozók már alig tudtak felszállni, nem beszélve Dunakesziről. (= két vonat helyett egy)
A Nyugati pályaudvarra érkezésünk 08:18-ról áttevődött 08:35 körülre. Gyanítom, azért, mert sokkal több időt vett igénybe a szardíniák elhelyezése a vagonokban állomásonként, mint egyébként. (Gondolom, mindenki ismeri a párbeszédet: "Legyen szíves beljebb menni ott elöl!" válasz: "De hát hova?") Természetesen elkéstem. Mennyit késtek azok, akik azt hitték, zónázón ülnek?
Napközben próbáltam utánanézni, hogy van-e szerelvényhiány hír a MÁV-Start honlapján, esetleg sűrű elnézéskérés közepette, magam ilyet nem találtam, de nem is lepődtem meg. Ezen sem.
Üdvözlettel: M.