Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Nincs elég vonata a MÁV-nak

 2008.11.24. 12:36

Olvasónk az extrém sportok szerelmese, ezért MÁV-val utazik. Reggeli vonata legtöbbször kimarad, késik, ugyan úgy, ahogy a csatlakozása, ami a MÁV szerint „szerelvényhiány” miatt kimarad. Tényleg ennyire szarban van a MÁV?

Kedves MÁV-figyelő!

Szeretném elmesélni a tegnap reggeli utazásom történetét...

2008.11.12-én reggel, munkába igyekezve bizakodva vártam a Bp. felől menetrend szerint 07:14-kor érkező személyvonatot a csörögi állomáson - 71-es vonal.


(Nem tudom, miért bizakodtam, mert már egy hete nem érkezik meg, és helyette az Aszód-Vác vonalon közlekedő, a csörögi állomáson menetrend szerint nem-megálló személyvonat gyűjti össze az elkínzott utasokat, mindössze két kocsiba, ez megérne egy külön bejegyzést.)

Leszálltam Vác-Alsóváros állomáson, hogy folytassam utamat Budapest felé a 07:36-kor odaérkező személyvonattal.  Amíg várakoztam, a hangosbemondóban bemondták, hogy a "Vác-Veresegyház-Budapest vonalon a mai napon szerelvényhiány(!) miatt nem közlekednek vonatok." Ennyi, vegyük tudomásul.

A "szerelvényhiány" azonban úgy tűnt, nemcsak az említett vonalat érintette, hanem a Szob-Vác-Bp-it (70) is, ugyanis a személyvonat helyett, amire vártam, a zónázó szerelvénye érkezett meg, ezt rendszerint kb. 5 perccel hamarabb indítják Vácról, mint a személyt, és most valószínűleg útközben személlyé minősítették, így a gödi állomáson a várakozók már alig tudtak felszállni, nem beszélve Dunakesziről. (= két vonat helyett egy)

A Nyugati pályaudvarra érkezésünk 08:18-ról áttevődött 08:35 körülre. Gyanítom, azért, mert sokkal több időt vett igénybe a szardíniák elhelyezése a vagonokban állomásonként, mint egyébként. (Gondolom, mindenki ismeri a párbeszédet: "Legyen szíves beljebb menni ott elöl!" válasz: "De hát hova?") Természetesen elkéstem. Mennyit késtek azok, akik azt hitték, zónázón ülnek?

Napközben próbáltam utánanézni, hogy van-e szerelvényhiány hír a MÁV-Start honlapján, esetleg sűrű elnézéskérés közepette, magam ilyet nem találtam, de nem is lepődtem meg. Ezen sem.

Üdvözlettel: M.

Címkék: máv vonat késés levél utas panasz észrevétel kimaradás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr54771673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fj0d0r 2008.11.24. 13:33:30

Bazmeg beszarás. "Szerelvényhiány". Tiszta Balkán. :D

Kopi3.14 2008.11.24. 13:53:33

Tisztazzuk akkor most, a kocsik kinek a tulajdonaban vannak? Es a motorkocsik? S a vegen felve: tessek modnani, nemelehetnee, hogy a magyar vasuthoz kotodo cegeket, mitn olyan szantsuk fel, helyuket hintsuk be soval, s nullarol epitsunk egy ujat?

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.11.24. 13:54:25

ez annyira fura, én ilyet sosem tapasztaltam.
ezzel nem azt akarom mondani, hogy nincs is, elhiszem hogy van, csak nem értem, hogy mondjuk a BP-Dunaújváros vonalon miért nincs ilyen, míg Vác felé meg ezek szerint rendszeres.

abdi 2008.11.24. 14:02:12

Kopi :) mielőtt szántuk, uj cég stb. az 1es vonalon olyan jóók az uj kocsik azt hagyjukkk meg. igaz minden jó kis magyar adófizető pénzééből vették hitelre aki lehet életében nem fog utazni, de nem pestiként én se reklamálok a nígyes metro miatt

Agyalap 2008.11.24. 14:03:48

Nem lehetne a MÁV vezetőinek rendes évi prémiumából kocsikat venni? Megoldódna a hiány egy pillanat alatt...

Peti 2008.11.24. 14:18:01

Naná hogy kocsihiány van. Újakat alig veszünk, a régiekért pedig jó pénzt ad(ott) a diósgyőri kohó! :D

abdi 2008.11.24. 14:19:00

vagy csak ésszel kéne szervezni.

vasziljevics 2008.11.24. 14:26:21

abdi!

én nem értem, mit esznek a zemberek a halberstadti vagonokon. a régi, fülkés kocsik hatványozottan kényelmesebbek voltak, mint ezek a németo.-ban elővárosi vonalakon alkalmazott, kiszuperált, ósdi vagonok. semmivel sem jobb a műszaki állapotuk, mit a máv szabvány, fülkés gyorsvonati kocsijainak. én sopron-bp viszonylaton használom az 1est, és azon kívül, hogy kínszenvedés a kényelmetlen ülésekben végigülni a (késések miatti) nem ritkán 3ésfél, 4 órás utakat, de ráadásul az utóbbi időben (pár hete) valahogy lecsökkent a győr felé közlekedő gyorsvonatokon a kocsik száma. 7-8 vagon helyett jön 4. hogy ez néha mekkora tömegnyomort okoz, fölösleges lenne leírnom.

az meg csak a hab a tortán, hogy jó másfél hónappal ezelőtt a 18:10kor sopronból induló gyorsot a GySEV a saját kocsijaiból kellett, hogy kiállítsa, mert az indulás előtti rutinellenőrzésen kiderült, hogy a korábban, egy másik gyors részeként érkezett "új" máv-vagonok balesetveszélyes állapotban (nem megfelelően, vagy egyáltalán nem működő fékek) vannak. ennek megint csak nyomorgás lett a vége.

tudom, lehet ICvel is utazni, csak sajnos nem mindenki engedheti meg magának az efféle luxust.

mávot beszántani! (a fülkés kocsikat meg felújítani, de izibe!)

abdi 2008.11.24. 14:30:13

Ic-t én se mindig engedhetem meg. a német tényleg ocska, kényelmetlen, ez a kisebb baj. a nagyobb hogy ha megfigyeltétek, kettő (2) lépcső van a fülkésen lévő három helyett az ajtóknál. ergo nehezebb fel- leszállni. gyakran a gravitáció visz le engem is = balesetveszély. pedig még fiatal mozgékony vok. én konkrétam a talent, flirt személyvonatokra gondoltam.

allasaneten · http://www.allasaneten.info 2008.11.24. 14:33:31

Megesik az ilyen, dehát mit várunk ettől? Még a budapesti vonatok is késnek, pedig az tényleg főváros.

vasziljevics 2008.11.24. 14:39:38

@abdi

all right, de az nem kocsi, hanem motorvonat :P akkor legyünk mánn szagszerűek, ha már...

és ha már a halberstadtit fikázzuk: vagononként van benne mindösszesen 1 db budi (a korábbi kettő helyett), ezért az utazás időtartama alatt permanens a mászkálás a vonat teljes hosszában, ide-oda, mert senki se találja a wct. az ülések közel vannak egymáshoz (ezt én 1.96m-rel azért eléggé zokon veszem, de mondjuk az új buszok sem a tágasságukról híresek úgy általában), nem lehet mindenhol lehúzni az ablakot stbstbstb.

nem tom kinek a kijétől jöttek ezek a vagonok de inkább mentek volna tényeg diósgyőrbe :)

charlie 2008.11.24. 14:53:15

A halberstadti kocsik elővárosi kocsik, nem azért lettek megalkotva a hetvenes években, hogy erre használják, amire a máv (gyors, és személyvonat). nem olyan a kényelme, meg stb.

öregvasutas 2008.11.24. 14:58:04

nov. 12-én hajnalban Rákospalota-Újpest állomáon vonóvezeték-szakadás történt (az egyik legfontosabb váltónál a Nyugati felé), és egy másik váltónál is problémák voltak, emiatt kb. 2 óráig állt a forgalom (egy óráig teljesen, majd egy órán át csak egy vágány volt használható, így a hajnalban Nyugatiba érkező vonatok nem tudtak időben visszafordulni Vácra, ezért alakult ki szerelvényhiány.
Az, hogy a kommunikáció - sajnos, szokás szerint - ilyen minőségű volt, nem tudok mit felhozni mentségül...

TheMuezzin 2008.11.24. 15:00:21

Milyen hetvenes evek? A berlini kozlekedesi muzeumban kint van egy ilyen kocsi, mellette a bemutatas evszama: 1935.
Masik kedvenc evszamomat egy sinen lattam a Balaton mellett, gondolom a gyartas eve: Diosgyor 1876.

lurko 2008.11.24. 15:14:44

Ha szereted az évszámokat akkor a talpfákban nézz meg néhány jelölőszeget. Ha van még felétek talpfa. Ott is láthatsz pár érdekeset. :-) És az fábol van.

emesz 2008.11.24. 15:19:22

Még hogy balkán! Londonban minden másnap reggel azt hallgattam a metróban hogy vonathiány, vagy még jobb, alkalmazott-hiány(!) miatt késik már megint minden... szóval van hova fejlődnünk :)

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.11.24. 15:28:27

Szerintem én is azzal a vonattal mentem pestre. De nem a zónázót minősítették át személlyé. Eleve nem jött Szob felől zónázó. Azok az emberek mind Vácon szálltak fel.

lurko 2008.11.24. 15:32:16

De a nálunk futó halbik 1984-1987 között készültek a lépcsőknél van egy tábla azon van feltüntetve. És nem is mind halberstadt-ban készült. :-(
Sok rossz tulajdonsága melett van azért jó is nevezetesen a központi ajtózárás. Feltéve hogy javitás néven még nem iktatták ki. Mert sajna sokan vannak akiknek nehéz az az egy mozdulat. A fülkés kocsik müszaki szempontból nagyon ramaty álapotban vannak. Ezért fogynak is rendesen. Augusztusban siklott kocsik még itt álnak dombóváron megér pár közelebbi pillantást. Ócskavas! De miért is kellett megszüntetni a magyar vasúti jármű gyártást? Régen tudtunk gyártani személyszálito kocsit,mozdonyt,motorvonatot.Talán elfelejtettük hogyan kell?

lurko 2008.11.24. 15:34:15

A nyáron a 40a vonalon mondtak le elövárosi vonatot személyzethiány miatt. Úgyhogy alakul ez is.

Átlátó 2008.11.24. 15:37:52

Annyira, de annyira szilánkosra törném egy kifejezetten rozsdás vascsővel az összes helikopterrel közlekedő, vasúton gyerekkorában se utazó, ez ügyben döntéseket hozó, nyakkendőt viselő faszkalapnak a fogait, hogy nem kicsit. Na.

Utazó 2008.11.24. 15:38:53

Nincs szerelvényhiány a MÁV-nál, csak épp a kocsik nem üzemképesek. Nem ugyanaz. Csak így kommunikálják. Bár nekünk, utasoknak ez kurvamindegy.
A lényeg az, hogy nem a MÁV vezetőinek, meg egyéb magasabb beosztású vasutasoknek kellene a zsebét tömin pénzzel, hanem legalább állagmegóvásra fordítani.
Kíváncsi lennék rá, hogy a jövő évi közel 200 milliárd forintos juttatásból mennyit fognak vagonok karbantartására vagy felújítására költeni.
A személykocsik kb 1/3-a rossz, üzemképtelen állapotban van.
Ennyi.

Átlátó 2008.11.24. 15:39:31

A diszkrimináció látszatát is elkerülve, helyesbítek, a nyakkendőt nem viselőkét is. Na. Mert ők is megérdemlik.

nekemirj 2008.11.24. 15:40:24

Múltkor hazafele menet az 1-s vonalon csúcsidőben csak 1 Talent jött, már a végállomáson is álltak. Itt is rendszeres ez, csak az időpontok variálódnak.
Egy másik úton viszont értelmes és gyakran erre feel járó kalauz jött, akivel már több éves napi utazások alkalmával megismerkedtem elmondta, hogy mi a helyzet.
Ahhoz, hogy egy vonat jöjjön 10 nappal korábban meg kell rendelni, mert egyik sem a MÁV Start kocsija. HA közben elromlik a megrendelt jármű, akkor nincs tartalék amit beállítsanak. Ez a szomorú dolog.
Meg azt is mesélte, hogy a Flirt-re csak napi 2 takarítás van megrendelve. Ha valaki összesz@rja vagy rókázza a kocsit valami miatt, akkor külön jegyzőkönyvben megfelelő indokkal lehet plusz takarítást kérnie, de ezért a takarító cégnek külön díjat fizetnek.

petya.bacsi 2008.11.24. 15:41:00

Asszem létrehozok egy Sínkocsi Kft.-t, és a kedves utasok négyesével bérelhetnek sínkocsit, amit aztán hajthatnak. :D

Azzal előbb hazaérnek, mint vonattal...

vasziljevics 2008.11.24. 15:45:01

@lurko

a központi ajtózárás működött is a kocsik bevezetése után uszkve 2 egész hónapon keresztül, aztán szép csednben elsikkadt (nem mintha nem lenne bárkinek keze, hogy becsukja azokat a rohadt ajtókat! belülről meg olyan a nyitószerkezet, hogy szándékosan is ölég nehéz kinyitni, nem hogy véletlenül)

azt sem vitatom, hogy a fülkések szar állapotban vannak - de ez nem ok arra, hogy vegyünk helyettük ugyanolyan ócskavasat. megköckáztatom: talán felújítani a régieket jobb befektetés lett volna. de az nyílván időigényes, kéne hozzá szervezés, meg kapacitás, oszt a haveroknak se jutna a pályázati pénzekből, amik a beszerzéssel együtt járnak...

a RÁBA jó vagonokat gyártott. de ami elmúlt, az már soha nem jön vissza. RIP magyar mozdony- és vagongyártás.

JobbraHajts 2008.11.24. 16:02:12

Nem semmi... egyszerubb lenne a par mavost kulonbuszban korbevinni a palyan, a tobbieknek meg szolni hogy boldoguljanak ahogy tudnak.

abdi 2008.11.24. 16:25:29

szerintem sok helyen elöfordul hogy kevés kocsit közlekedtettnek, részben jo az ütemes ugyanakkor indulo közlekedés. DE a Talent, Flirt könnyen összecsatolható stb. a reggeli/esti csucsot leszámítva miért nem mehet napközben egy motorvonat? ja hogy arra külön személyzet kell. egyébként amióta szétváltak, a start lizingeli a nagy vasuttol az újakat. a hitelezők nem engedték átadni. :) minden kocsin ott virit hogy start. akkor ki felel és miért?

kkkk 2008.11.24. 17:12:33

Vác felé sincs szerelvényhiány.Lehetne több kényelmesebben elférjünk(álom),de nem szokott kimaradni járat miatta.
Azon a reggelen tényleg nagy volt a káosz, de az nem szerelvény hány miatt volt. vmi műszaki hiba. már nem emléxem.
De reggel ott állították félre a személyvonatot ami helyett ment a gyorsított. Igaz késtünk kb 50 percet:S

Adani 2008.11.24. 18:33:10

A végén még valóság lesz az a vicc, h a Szegedről érkező vonat 8 órát késik, mert az utasok lassan tolják. :)

Szamica 2008.11.25. 09:37:37

Az, hogy a magyar vasúti közlekedés ilyen lett, az egyik fő oka a vállalat feldarabolása. Pont ez az ágazat lenne az, ahol csak összedolgozással mennének a dolgok rendesen.
Régen minden egy kézben volt, most ha egy kocsi, vagy szerelvény hiányzik, szabályok sorát kell végigzongorázni, mire valaki intézkedik. És még az sem biztos, mert ugye összhang az nincs.
A feldarabolással csak a "nyakkendősök" tábora nőtt, no meg a fizetésük. Ott ahol eddig két főnök irányított, most van hat, és sajnos a hozzáértésük sokszor egyenlő a nullával.
Az utolsó valódi vasutas vezetőnk, vezérigazgatónk, Sípos úr volt, aki valóban értett a dolgokhoz, hisz alulról kezdte, váltókezekőként.
Ma televagyunk diplomásokkal, akik vonatot utoljára talán gyerekkorukban láttak, az is villanyvonat volt a szoba közepén.
Hát ilyen vezetőséggel itt az életben nem lesz közlekedés.

vbakter · http://vbakter 2008.11.25. 10:32:33

szamica! engem már lefikáztak a sok hozzáértö civilek akik kenik-vágják a vasutat. mind okos, hozzá értő ember. nincs nálatok felvétel? a SIPOS ÚR nyugodjon békében!!!SAJNOS!!! nem merem aláírni mert vannak nálam okosabb EMBEREK is.én kérek elnézést magam helyett.

Kopi3.14 2008.11.25. 10:52:50

Szamica. Az, hogy kivulrol jon meg nem egyertelmu ok, hogy nem ert a vasuthoz, mint szervezethez, s nem tudja rendesen mukodtetni. Ahhoz az kell, hogy alkalmatlan legyen barmlyen vezetoi feladatra, talan a jarmuvezetest is figyelembe veve. A szetdarabolas oka pedig egyertelmuen a liberalizalas volt. Most elmondhatjuk, hogy nicns monopolhelyzet az orszag vasutjain-papiron.

dontals 2008.11.25. 11:54:36

Kopi3.14:
Ezek monopolhelyzetben vannak, attól mert feldarabolták őket még nem egymással versenyeznek.

A levélhez hozzászólva: hát igen. Ezen a vonalon úgy látszik, soha nem fog változni semmi. Pedig nem ártana elgondolkodniuk a máv-os uraságoknak, hogy csak ezen a blogon a panaszok milyen nagy arányban érkeznek a váci vonalhoz kapcsolódóan.

Pedig a 70-es vonal bonyolítja az elővárosi közlekedés 20%-át! El lehetne ezen gondolkodni...

A szerelvényhiány pedig nem ideiglenes állapot, úgyhogy kár váltóhibára fogni. Régen 7 kocsival jártak az ócska bhv-k, aztán hat, ma már találkozni 5 kocsissal is. De a legszebb a 3 kocsis motorvonat, ami hajdanában még 8 kocsisként közlekedett. No comment.

Aki nem ismeri ezt a vonalat, csak az nem tudja milyen "magas" szintű itt a szolgáltatás.

Zoli 2008.11.25. 12:15:01

Legalább az Aszódi vonatok lemennének Vácig (illetve nem ártana Aszód helyett Hatvanig járatni őket)

Zoli 2008.11.25. 12:18:39

Tudnám hogy a HÉV-en hogy csinálják meg (az is kijár 20-40 km-re) hogy alig van járatkimaradás, pontosan, sűrűn jön, meleg van, kényelmes stb stb. A MÁV meg állandóan szenved a VÁci meg a Monori vonataival, 20-40 perces késések, hieg kocsik, járatkimaradások...nemértem ezt :(

SzJ 2008.11.25. 15:21:29

Zoli: nem nagyon akaródzik, hogy a MÁV-ot védjem de azért elég nagy különbség, hogy a HÉV-en csak a HÉV jár. Azaz nincs Szentendrén, Gödöllőn, Csepelen, stb. túlmenő járat. A váci vonalon a személy és zónázókon kívül járnak a nemzteközi IC-k Prága felé, sok tehervonat. A monori vonalon a szegedi IC-k, gyorsok, tehervonatok, stb. MInd ugyanazon a két vágányon.

ZBR 2008.11.25. 18:32:30

SzJ 2008.11.25. 15:21:29 >>>
És a HÉV-nél sem kóbászbó van a kerítés: keve felé lopják a síncsavart, volt áramellátási gond is, fekvemaradások... Csak az átlag utas nem utazik minden vonalon...

charlie 2008.11.25. 20:31:52

Amerre járnak, meg elhet nézni a szlovén fülkés kocsikat. Ugyanolyan idős, ugyanonnét való többségében lengyel gyorsvonati kocsik, és mégis kényelmesek, nem esnek szét, csendes a futásuk. szóval lehet ezt jól is csinálni.

lurko 2008.11.25. 20:59:09

De tudtommal szlovéniában nincs enyire korrupt kormány. Mert ugye senki nem kétli hogy fejétől büzlik a hal?

Ashi Valkoinen 2008.11.26. 11:03:59

Az 1-est tényleg ne szántsuk fel. A Halbik szarok, de a FLIRT, TALENT motorvonatok jók, és szerintem a menetidejükre sem lehet panasz.

Összehasonltásképp: Bp-Kelenföld - Tatabánya páratlanban:
IC: 35 perc
gyors: 40 perc
személy: 49 perc
párosban
IC: 35 perc
gyors: 40 perc
személy: 54 perc

A TALENT-ek nem, de FLIRT-ek meg tudják járni 40 perc alatt is, úgy, hogy mindenhol megáll és utascsere...

abdi 2008.11.26. 11:40:32

a 40 perccel csak az a baj, hogy vasutas gondolkodás szerint nem lehet :( győr komárom szinte nyílegyenes pálya, legujabb felújitás, és mégis ciki lenne ha egy személy hamarabb tenné meg mint a gyors. a végén a motorvonatokra fogják bevezetni az ic típusu potjegyet. :)

Weidinger Jánosné 2008.11.26. 14:08:26

Aki nem ismeri a Bp-Veresegyháza-Vác vonalat, annak leírom, hogy a Bp-Csörög távolság 41 km, ami menetrend szerint 1 óra 20 perc , De általában minimum 1 óra 30 perc vagy még ennél is több mire beér a vonat. Hány km-s sebességgel is száguld ez a vonat ? Pesten dolgozó vagy tanuló embereknek hány évet is vesz el az életéből ez a napi vánszorgás ?És akkor még jön a szerelvényhiány... , a müszaki hibák és a nyári és téli időjárási ártalmak.Ez a mai MÁV.

Snake 2008.11.26. 18:15:36

charlie · blogocska.org 2008.11.25. 20:31:52 :
A szlovén, horvát, szerb kocsik a jugoszláv GOSA gyár termékei. A futásuk pedig az un. Ganz egységesített forgóvázból továbbfejlesztett forgóváz felépítése miatt.

béla.bácsi 2008.11.26. 20:39:23

Kedves Weidingerné!
Csörögről érdemesebb Vácon keresztül utazni, a zónázó vonattal csak 35 perc a menetidő a Nyugatiba.
Néha persze van csatlakozásmulasztás Budapest felé, de akkor is egy órán belül felér.

Ashi Valkoinen 2008.11.27. 09:01:02

abdi:

Van egy-két vasuatas, aki úgy gondolja, hogy igenis lehetne. Mellesleg a FLIRT-eknek a halbis gyorsokkal szemben éppen a lassújelek kedveznek, mert gyorsan lefékez, gyorsan gyorsít, míg egy gigantos vagy taurusos vonatnak ez lassabban megy.

Egyszer figyeld meg, hogy hány perc késést tudnak behúzni FLIRT-tel Tatabánya és BP között... volt már 40 perc alatt is menetidő. :)
süti beállítások módosítása