A MÁV idén is felkészült a télre és a havazásra. Késés, felsővezeték szakadás, vonatkisiklás és eltakarítatlan hó a megállóhelyeken. Ez jutott az utasoknak.
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Sajnálattal vettem észre, hogy a napokban lehullott körülbelül 1 centiméter hó ismét szinte megbénította a vasúti közlekedést.
Kezdődött ez november 22-én szombaton, amikor is a 19.20-as vonattal szerettem volna hazajutni Érdre a Déliből. A 19.20-kor induló vonat elején még 19.30-kor sem volt mozdony, amiből nem nehéz kitalálni, hogy a vonat jelentős késéssel indult. Sajnos a legtöbb kocsiban nem volt világítás, illetve fűtés (amelyikben volt, ott tömörültek az utasok), így kénytelen voltam a vonat indulását egy közel 5-10 fokos vasúti kocsiban megvárni.
Mivel a késés okáról semmi tájékoztatás nem volt, így magam indultam útnak –hátam mögött hagyva a hideg vasúti kocsit – és az információk irányába eredtem.
A mellettünk lévő nyolcas vágányon álló vonat kalauza volt hozzám a legközelebb, akinek kulturáltan jó estét kívántam, majd megkérdeztem tőle, tudja-e miért nem indulunk? Hiba volt megszólítanom őt, ugyanis hirtelen haragú ember volt. Egyből nekem támadt, hogy nem az ő vonata, nem tud róla semmit, és egyébként is keressem meg a kalauzt, őt meg ne piszkáljam.
Bocsánatot kértem tőle a zavarásért, majd további jó estét kívántam neki. Ezek után a kocsi előterében tartózkodó többi információra éhes utas, megjegyezte, hogy ekkora taplót már rég látott. Ekkor kollégájuk magába szállt, és egyből elmondta, hogy csak 1 vágányon járnak a vonatok, ezért kell várnunk. (Itt jegyzem meg, hogy a többi vonat csak néhány perces késéssel indult).
Kis várakozást követően 15-20 perc késéssel elindultunk.
November 25-e is érdekesen alakult a vasutat nézve. A keletibe érkező vonatok felsővezeték szakadás miatt órákat késtek, Százhalombatta felé pedig egy kisiklott tehervonat miatt több órán át nem jártak vonatok.
Sajnos reggelre az állomások és a megállóhelyek többségében nem sikerült eltakarítaniuk a havat, így az utasoknak nem csak a vonat lépcsőinek csúszásától kellett tartania, hanem a peron jegyes, latyakos részein is óvatosan kellett menniük.
Kelenföldön csak részben takarították el a havat, így a hosszabb vonatok utolsó kocsijai csak a havas, jeges területen tudtak megállni. Estek keltek az utasok egész délelőtt.