Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Zsolt egyszer vásárolt jegyet interneten keresztül, a MÁV azóta nem hagyja békén. A terminál, ahol a jegyét átvehette volna, hibás volt, ezért megbüntették. Az utas fellebbezett, és a blogon megjelent post után a MÁV elállt a büntetéstől. Elvileg. Postán viszont megjött a csekk:

Tisztelt MÁV-figyelő!

Már írtam önöknek jó pár hete. A folytatással még adós vagyok. Az említett események után és a kommentekben csatolt bizonyító erejű fotók után kaptam egy e-mailt (!) a központi ügyfélszolgálattól:

Tisztelt Utasunk!

Köszönjük megtisztelő figyelmét szolgáltatásunkra vonatkozólag, és azt hogy ezt – bár másolatban jelezte Társaságunk részére.  

Amint megkeresésében írta, a jegyátvétel során tapasztalt nehézséget bejelentette telefonon a MÁVDIREKT részére. Munkatársaink a szükséges adatok felvétele után, vizsgáltatták az esetet. Ezen vizsgálat tárgya az volt, hogy a Budapest-Zugló állomás internetes jegykiadó automatájánál észleltek-e rendszerhibát. Mechanikai behatások miatti üzemszünettel kapcsolatosan vizsgálatot ekkor nem folytattunk le.

Az automata önellenőrző rendszere az adott napon meghibásodást nem jelzett. Telefonos ügyfélszolgálatunk ezen információk alapján tájékoztatta Önt.  Sajnáljuk, hogy megkeresésének kezelése kapcsán félreértés történt.   Munkatársaink ismételten újravizsgálták a megkeresését, és rendszerünkben észleltek egy 4 órás periódust, amikor a jegykiadó automata ugyan működött, de jegyátvétel nem történt ebben az időszakban. Több tényezőt figyelembe véve feltételezzük, hogy az Ön által tapasztalt, és az átvételt meghiúsító felületi anyag ebben az időben volt megtalálható a berendezésen.   E körülményeket figyelembe véve, valamint jegyvásárlását utólagosan ellenőrizve, az Ön nevére kiállított XXX-XXXXXX számú utasleadási lapon szereplő követelésünket töröljük, így a továbbiakban Társaságunk felé semmilyen fizetési kötelezettsége nincs az ügyben. Az adminisztratív feladatokat Ügyfélszolgálatunk elvégzi.   Megkeresését ismételten köszönjük, és bízunk benne, hogy a történtek ellenére a legközelebbi utazása alkalmával is a vasútat választja utazásai lebonyolításához.  

Üdvözlettel: PD ügyfélszolgálati szakelőadó


Ezek után megnyugodtam, hogy minden rendben van. Erre 3 napja postán érkezett egy szép kis fizetési felszólítás tértivevényesen, ahol a következőket követelik: 8390 Ft eredeti büntetés +9000 Ft késedelmi díj +500 Ft kezelési díj +380 Ft postaköltség = 18270 Ft csekken. Kissé felforrt az agyvizem. Nekem ez már elég zaklatás szagú, hiszen 3 (!) hét különbséggel jött ez a levél és az e-mail a fizetési kötelezettség törléséről.

Természetesen a telefonos ügyfélszolgálat megint nem tehet semmit, mert "ők nem a központi ügyfélszolgálat". Mondják nekem, hogy írjak a központi ügyfélszolgálatnak hivatalos levelet. Mondom, hogy nem, mert már így is tele a hócipőm és lassan már ők tartoznak nekem a sok elpazarolt idő és telefonszámla miatt! Most írtam a központi ügyfélszolgálatnak e-mailt (az legalább ingyen van), akiknek 15 napon belül válaszolni kell. A levél 30 napot ad a befizetésre, ennek megfelelően gondolom, a reagálásra is. Tényleg nem lesz más választásom, mint ajánlottan levelezni ezzel a balfék társasággal? Vagy ha hagyom az egészet a fenébe, akkor bíróságon úgyse tudnak semmit rám bizonyítani, hiszen elvileg a saját sorszámozott e-mailjük bizonyítja balfaszságukat?

Külön érdekes, hogy a MÁV-DIREKT nem ugyanaz, mint a központi ügyfélszolgálat, így semmilyen érdemi ügyet nem lehet telefonon elintézni annak ellenére, hogy telefonon csak őket lehet elérni az egész MÁV-Startból.

Üdvözlettel: XY

Címkék: budapest máv ügyfélszolgálat olvasó levél válasz internetes jegy


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr50818010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kenshikun 2008.12.11. 22:15:52

Finom. Sőt. Már-már pikáns.
Én mondjuk bemennék központba betörni egy-két ajtót, de nyilván nem mindenki tud erre időt szakítani. A gond mondjuk az én szememben az, hogy az e-mail egy dolog, de az ajánlott levél az ami hatásos csak ilyen ügyben. Mondjuk én hozzácuppantanám a törlés azonnali törlésén felül a felmerült többletköltségek felszámítását a végelszámoláshoz, mivel nem a te hibádból neked okoztak kárt.

Kangörény 2008.12.12. 00:17:29

Szerintem ki kéne rónod rájuk 20 ezer Ft ügyintézési díjat, mondjuk azért, mert a házi üzletszabályzatod kimondja, hogy amennyiben más hülyesége miatt levelezned kell, annak ennyi a díja.

Sics 2008.12.12. 05:31:19

Üdv!

Szerintem

1. Tedd el az emailt, és bízz benne.
2. Szard le hogy mit leveleznek veled.
3. Amikor az ügy eljut odáig, hogy a bíróságtól kapsz egy levelet, melyben arról tájékoztatnak, hogy a MÁV (vagy akinek ki- vagy eladják az ilyen tartozások behajtását) fizetési meghagyást nyújtott be ellened. Ekkor a bíróságnak címzett AJÁNLOTT levélben élj ellentmondással - nyomtasd ki és másold be az emailt.
4. Ha a faszok tovább viszik az ügyet (nem állnak el a követeléstől) akkor peres eljárásban az emaillel bizonyíthatod majd az igazadat.

Én asszem ezt játszanám...


Írd meg ajánlott levélben ( csak az számít majd a bíróságon!) hogy

n80qd 2008.12.12. 06:47:17

Tértivevényes ajánlott levélben kell levelezni! A sima ajánlott nem elég! És erről ugye még visszajön a tértivevény, igy azt is bizonyithatod, hogy megkapták, és mikor kapták meg a leveled!!!!

Lángharcos 2008.12.12. 07:41:54

Elméletben hivatalos az a mail is.

Gyakorlatban a közszolgák még elég butuskán kezelik az ilyet, úgyhogy jobb, ha küldesz nekik egy utolsó levelet, amelyhez csatolod a kinyomtatott levelezést, és felszólítod őket :\
Esetleg még a fizetésre is felszólíthatod őket, amennyiben fel tudod mutatni, hogy pontosan mennyit telefonáltál nekik, mennyi levelet adtál fel (tértivevényekkel igazolod)

Bexter 2008.12.12. 08:01:28

Lehet előbb feladták csak most jutott el hozzád, tedd el emlékbe, szerintem nem lesz vele gondod, hisz ott a hivatalos leveled, hogy törölték.

Labasmaz 2008.12.12. 09:09:54

Az E-mailt nyomtasd ki es jol orizd meg. De ne csak a szoveget, hanem az RFC-822 headert is (levelezoprogramja valogatja, ehhez hogyan jutsz hozza). Ebben benne van, ki, mikor, kiken keresztul kuldte el neked. Nem mondom, hogy ez abszolut es hamisithatatlan bizonyitek, de a level szoveget sokkal konnyebb meghanmisitani - az E-mail fejleccel egyutt azonban tobbet bizonyit.

dontals 2008.12.12. 09:19:55

Szerintem hagyd a fenébe.

Amúgy meg tipikus példa a "nem tudja a jobb kéz mit csinál a bal" esetére. De hát ezért ilyen béna az egész vasút...

Ákibard! 2008.12.12. 09:27:23

Nem kell vele foglalkozni, a felszólítás már hamarabb elkészült, minthogy töröljék a bűntit. Véletlen, a törlésről van papírod, innentől ne foglalkozz a többiekkel.

Amúgy én is kaptam már a téonlájntól fizetési felszólítást, miszerint 4 hónapja nem fizetem a havidíjat. 10 perc üvöltözés után kapott észbe, hogy 4 hónapja lemondtam a szolgáltatást, és meg is szűntették azt... És most mondjam, hogy rá 2 hónappal ismét jött egy levél??? (Azóta, lekopogom, nem...) Tehát az egyszerű versenyszférában is uralkodik néha káosz...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.12. 09:33:03

Ákibard! Ugyan ez volt velem is a T-nél. Lemondtam a netet, következő hónapban meg jött a számla. Mondták ne fizessem be. Hagytam. Majd jött a másik. Telefonáltam. Mondták, hagyjam, majd jött a felszólítás.

Szerencse, hogy van ott ismerősöm, így nem lett belőle semmi :)

petya.bacsi 2008.12.12. 09:42:31

Tetszik.
1., Először persze az utas a hibás.
2., Megjelenik a blogon a levél.
3., Aztán hirtelen kiderül, hogy jéé, tényleg volt valami bibi...

Írj a TV ügyvédjének...

petya.bacsi 2008.12.12. 09:43:53

Ákibard!: "Tehát az egyszerű versenyszférában is uralkodik néha káosz... "

A kulcsszó a NÉHA... bár csak NÉHA lenne a MÁV-nál is káosz.

Sheldrake (törölt) 2008.12.12. 18:30:49

Azt tanácsolnám, hogy semmit se sz**j le, aminek nem jártál utána, nem intézted el normálisan. Szerintem egyébként pusztán annyi történt, hogy a házon belüli kommunikáció SEM tökéletes - de szépen mondtam - a MÁV-Startnál. Valószínűleg a büntetéskiszabó főosztálynak már előbb elküldték az alosztályról, hogy Téged meg kell büntetni és a döntésmegmásító belső ellenőrzési főosztályról meg nem szóltak át, hogy mégsem kell büntetni, mert XY szakelőadó épp szabadságra ment... :)

Az e-mail csak akkor tekinthető hivatalos dokumentumnak, ha azt digitálisan aláírtad (nem GPG-vel/PGP-vel), hanem olyan 5000 Ft-os havidíjas chipkártyás bohócsággal, amit gyakorlatilag az informatikus 99%-a is csak kiröhög vagy nem tudja mi az. Ennek ellenére valószínűleg nem feltételezné a bíróság, hogy meghamisítottad, ergo az is bizonyító erejű lenne.

A postai levélnél is csak a papír alapú tértivevényt fogadja el a bíróság... Az e-értesítés - bár olcsóbb - nem jó, mert a Magyar Posta Zrt. munkatársainak 99%-a - na jó most már csak 98%-a - nem tudja használni és digitális a szolgáltatás: vagy megjön az e-értesítés vagy nem. :D

[OFF - 1]
Mióta T-Home lett a T-Online, azóta az ügyfélkiszolgálás színvonala valami pocsék lett... Nem válaszolnak a levelekre, nem működik rendesen az on-line ügyfélszolgálat és néhány elektronikus hirdetéssel kapcsolatos törvényt is sértegetnek, de ez csak apróság...
Szóval kiírtak nekünk 1 hónapja egy olyat az on-line ügyfélszolgálatra, hogy lejárt számlatartozásunk van, ami 21 Ft és emiatt korlátozhatják a szolgáltatást. Jah, ami poén: 2006.05.11-i számla az, ami miatt követelik a 21 Ft-ot az utóbbi 1 hónapban. Szóban már a személyes és a telefonos ügyfélszolgálat is közölte, hogy nincs tartozásunk, csak a bibi ott van, hogy az on-line felületen még ott díszlik a felszólítás és papírom/e-mailem nincs arról, hogy nincs tartozás.
[/OFF - 1]

[OFF - 2]
Hol tartunk ma? Magyaország 2008., pártízezer lakosú város: Önkormányzat 3 szintes épületben székel. Takarékossági okokból a fölső szinten kikapcsolták a fűtést, az ottani irodistákat leköltöztették a másik két szintre, akit meg lehetett elküldtek szabadságra. Ehhez nem is fűzök hozzá semmit.
[/OFF - 2]

Járj utána mindennek, papírozz le mindent, ha pénzről van szó, mert az a tiszta. Sajnos sok olyan ember él ebben az országban - és sajnos boldogul is - aki amolyan Pató Pál úr, mindent lesz****ok módon él és talán emiatt is a sz**ban gázolunk, no meg persze az Úri muri...

Olvasmány 1886-ból: www.intratext.com/IXT/HUN0136/_PAT.HTM

Zsolt_ 2008.12.12. 20:03:31

Épp azon gondolkodok, hogy akkor megpróbálok tőlük behajtani egy hivatalos levelet a tartozás törléséről is. Bár nem tudom, ezt hogy tudnám belőlük kikényszeríteni.
süti beállítások módosítása