Zsolt egyszer vásárolt jegyet interneten keresztül, a MÁV azóta nem hagyja békén. A terminál, ahol a jegyét átvehette volna, hibás volt, ezért megbüntették. Az utas fellebbezett, és a blogon megjelent post után a MÁV elállt a büntetéstől. Elvileg. Postán viszont megjött a csekk:
Tisztelt MÁV-figyelő!
Már írtam önöknek jó pár hete. A folytatással még adós vagyok. Az említett események után és a kommentekben csatolt bizonyító erejű fotók után kaptam egy e-mailt (!) a központi ügyfélszolgálattól:Tisztelt Utasunk!
Köszönjük megtisztelő figyelmét szolgáltatásunkra vonatkozólag, és azt hogy ezt – bár másolatban jelezte Társaságunk részére.
Amint megkeresésében írta, a jegyátvétel során tapasztalt nehézséget bejelentette telefonon a MÁVDIREKT részére. Munkatársaink a szükséges adatok felvétele után, vizsgáltatták az esetet. Ezen vizsgálat tárgya az volt, hogy a Budapest-Zugló állomás internetes jegykiadó automatájánál észleltek-e rendszerhibát. Mechanikai behatások miatti üzemszünettel kapcsolatosan vizsgálatot ekkor nem folytattunk le.
Az automata önellenőrző rendszere az adott napon meghibásodást nem jelzett. Telefonos ügyfélszolgálatunk ezen információk alapján tájékoztatta Önt. Sajnáljuk, hogy megkeresésének kezelése kapcsán félreértés történt. Munkatársaink ismételten újravizsgálták a megkeresését, és rendszerünkben észleltek egy 4 órás periódust, amikor a jegykiadó automata ugyan működött, de jegyátvétel nem történt ebben az időszakban. Több tényezőt figyelembe véve feltételezzük, hogy az Ön által tapasztalt, és az átvételt meghiúsító felületi anyag ebben az időben volt megtalálható a berendezésen. E körülményeket figyelembe véve, valamint jegyvásárlását utólagosan ellenőrizve, az Ön nevére kiállított XXX-XXXXXX számú utasleadási lapon szereplő követelésünket töröljük, így a továbbiakban Társaságunk felé semmilyen fizetési kötelezettsége nincs az ügyben. Az adminisztratív feladatokat Ügyfélszolgálatunk elvégzi. Megkeresését ismételten köszönjük, és bízunk benne, hogy a történtek ellenére a legközelebbi utazása alkalmával is a vasútat választja utazásai lebonyolításához.
Üdvözlettel: PD ügyfélszolgálati szakelőadó
Ezek után megnyugodtam, hogy minden rendben van. Erre 3 napja postán érkezett egy szép kis fizetési felszólítás tértivevényesen, ahol a következőket követelik: 8390 Ft eredeti büntetés +9000 Ft késedelmi díj +500 Ft kezelési díj +380 Ft postaköltség = 18270 Ft csekken. Kissé felforrt az agyvizem. Nekem ez már elég zaklatás szagú, hiszen 3 (!) hét különbséggel jött ez a levél és az e-mail a fizetési kötelezettség törléséről.
Természetesen a telefonos ügyfélszolgálat megint nem tehet semmit, mert "ők nem a központi ügyfélszolgálat". Mondják nekem, hogy írjak a központi ügyfélszolgálatnak hivatalos levelet. Mondom, hogy nem, mert már így is tele a hócipőm és lassan már ők tartoznak nekem a sok elpazarolt idő és telefonszámla miatt! Most írtam a központi ügyfélszolgálatnak e-mailt (az legalább ingyen van), akiknek 15 napon belül válaszolni kell. A levél 30 napot ad a befizetésre, ennek megfelelően gondolom, a reagálásra is. Tényleg nem lesz más választásom, mint ajánlottan levelezni ezzel a balfék társasággal? Vagy ha hagyom az egészet a fenébe, akkor bíróságon úgyse tudnak semmit rám bizonyítani, hiszen elvileg a saját sorszámozott e-mailjük bizonyítja balfaszságukat?
Külön érdekes, hogy a MÁV-DIREKT nem ugyanaz, mint a központi ügyfélszolgálat, így semmilyen érdemi ügyet nem lehet telefonon elintézni annak ellenére, hogy telefonon csak őket lehet elérni az egész MÁV-Startból.
Üdvözlettel: XY