Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



UPDATE1: 18 órától országos vasutas sztrájk!

VDSZSZ.HU: Minél hamarabb szeretnénk a sztrájkkal eredményeket elérni, ezért a VDSzSz Szolidaritás december 14-én 18 órától az egész országra kiterjeszti a határozatlan idejű általános vasutas sztrájkot.

December 14-én újra sztrájkba lépnek a vasutasok, akik február óta most hatodszorra szüntetik be a munkát. A szakszervezet fejenként negyedmilliós juttatást és tíz százalékos extra béremelést követel.

"Szombaton éjféltől határozatlan ideig folytatódik a vasutassztrájk - jelentette be Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke szombaton Budapesten. - A sztrájk egyelőre az ország Dunától keletre fekvő területeit érinti, kivétel ez alól a főváros és Pest megye. Pest megyében ugyan nem lesz sztrájk, de Cegléden igen."

"A sztrájkban várhatóan a MÁV Start munkavállalói vesznek részt, így nemcsak a jegy- és kocsivizsgálók, a forgalmi területen dolgozók csatlakozhatnak a munkabeszüntetéshez, de a pályamunkások és a gépészek támogatására is számít a szakszervezet. A mozdonyvezetők felveszik a munkát, de nem lesz, aki elindítsa a vonatokat" - nyilatkozta Gaskó egy nappal korábban Nap-Keltében.
Negyedmilliót minden vasutasnak

A szakszervezet két legfontosabb követelése, hogy minden vasutas kapjon 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, ami a 102,5 milliárd forintból 8 milliárd forintot tenne ki. Követelik továbbá a kiszervezett MÁV-leányvállalatoknál a 10 százalék kiszervezési pótlékot.

A VDSZSZ még február 1-jén hirdette meg határozatlan idejű, úgynevezett gördülősztrájkját (ennek lényege, hogy bármikor felfüggeszthető és újraindítható). A vasutasok az elmúlt csaknem tíz hónapban ötször állították le a munkát, legutóbb július 14-én. A múlt héten még december 12-re ígérték az újabb sztrájk elindítását.

(Index/MTI)

Címkék: index mti cikk máv sztrájk gaskó


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr15820934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pistie 2008.12.16. 18:39:01

mozvez: nem akarlak bátani, de én légiirányítónak készülök így képben vagyok és nagyobb a felelősség ott egy emberen, mint a mávnál! Mert itt legrosszabb esetben kisiklik a vonat, de valószínűleg könnyebb sérülésekkel megússzák (kivéve ha egymásba mennek hátulról a vonatok, ami mellesleg emberi hiba volt). Viszont ha a levegőben két gép összeütközik, az sok vonat árával ér fel, nembeszélve arról hogy 2-300 ember TUTI meghal. Plusz még ha nem pusztába zuhan le a gép hanem lakott területre akkor több100 méteres részeket tarol le a családi házakból.. És ennek következményei is vannak, főleg presztizskérdés, mivel manapság ez a legbiztonságosabb ágazat. Ráadásul míg egy irodai munkát például bárki meg tud tanulni és kereshet vele havi 100.000-et, addig egy légiir. munkához szigorú pszichológiai meg egészségügyi alkalmassági van, szigorú vizsgák és folyamatos ellenőrzések. Nem azért írom mert lebecsülöm amit csinálsz, régen mozvez akartam lenni én is, és szerintem egy fantasztikusan jó dolog lehet alapvetően! És nekem/nekünk itt nem azzal van a baj hogy Te kapjál-e többet, vagy azok akik tényleg dolgoznak, mert megérdemelnétek hogy többet kapjatok! De mért mások rovására kell ezt megcsinálni azt nem értem! Egyetemen pótlási hét van, ennél jobban nem lehetne beszopatni a vidékieket például.. Nem elég koncentrálni ezekre még szívjanak is a közelekdéssel :(
Macsek007: Én is láttam már pár "kedves utast", részvétem! :( De azért valami csak itt tart, miért csinálod?

macsek007 2008.12.16. 19:06:57

Tudod Kopi, te neveztél Gaskó láncos kismacskájának, aki csak vertyog, holott én is csak a saját véleményem írtam le, mint te, vagy bárki más itt.
Helyesírásban a "t" neked nem tetszik, mert pattogni, alatt, meg a miatt, az szerintem tt, és nem t. De mindegy...És kérésedre a melléütést nem számolom.
A szinten pedig azt értem, hogy jó lenne nem trágár szavakat használva véleményt nyilvánítani. Vagy ez már túl nagy kérés?
A másik, hogy pont én nem általánosítottam. Én úgy írtam: A kedves utas. Nem többesszámban. De a vasutasok, ami már többesszám, az minden vasutast jelent.
Kocsitisztítás: Míg nem adta ki a vasút vezetése maszek cégnek, sokkal nagyobb tisztaság volt. Arról nem beszélve, hogy talán az utasok is tehetnének a tisztaságért annyit, hogy nem dobálják szét a szemetet, koszos, sáros cipővel nem teszik a lábukat az ülésre, nem firkálják össze a vonatokat. Vagy ez nagy kérés?
Vagy úgy gondolod, hogy a takarítás az én felelősségem, mint kalauznak, és a kalauztáska mellé csatoljak seprűt, felmosóvedret?
Hogy kik állítottak meg a boltban, meg az utcán, fogalmam nincs. Nem ismertem őket. Abban vagyok csak biztos, hogy a nő aki kiszolgált a pultnál, még biztos nem utazott velem, mert emlékeznék rá.
Az utastájékoztatásról csak annyit a pályaudvarokon, hogy sokszor vonatindulás előtt 5 perccel még én sem tudom a saját vonatomról, hogy honnan fog indulni. Ez pedig szervezési hiba, és nem a végrehajtó szolgálaté. Ne gondold, hogy ez is egymásra mutogatás, ez tény. Az pedig, hogy műszaki ok miatt késik valamelyik vonat, csak egy szabvány-szöveg, ami a vezetőség hülyesége. Ezt mondatják be, ha gázol a vonat, ha felsővezeték szakadás van, de sorolhatnám. Holott egy vonatkésést jobban tudná tolerálni az utas, ha konkrétan bemondanák, hogy az pl. gázolás miatt történt.
Csak egy kérdés így a végére:
Eszedbejutott már valaha, hogy vonatkésés, koszos kocsi, stb miatt ne egy kalauzt, vagy forgalmistát, vagy vezért tégy felelőssé, hanem azokat, akiknek dolga lenne ezt megszervezni?
Nekünk még a nevünk is az, hogy végrehajtó szolgálat, ami azt jelenti, hogy amilyen utasítást kapunk fentről, azt kell tennünk. Ha azt mondják vigyük el a vonatot fűtés nélkül, hát vinni kell. A gond csak az, hogy ezért is mi kapunk az utasoktól, nem pedig az, aki elrendeli.

macsek007 2008.12.16. 19:22:06

PistiKSK!
Hogy miért csinálom több, mint 18 éve?
Édesapám 42 évet húzott le a vasútnál, és nekem már akkor is tetszett. Szeretek emberekkel foglalkozni, bár vannak nehéz esetek. De én úgy gondolom, hogy nincs lehetetlen. Lehet nagyképűen hangzik, de én nem sorolom magam a bunkó kalauz kategóriába, mert elismerem, hogy olyan is van. Én egy nagyon öreg nyugdíjas kalauztól tanultam a szakmát, aki azt tanította, hogy: Gyerekek, ezt úgy kell felfogni, hogy ti a vonaton otthon vagytok, és az utas a vendégetek, hát bánjatok úgy vele, mintha otthon fogadnátok vendéget. És ez így is van. Ha mindkét részről lenne annyi tolorancia, megbecsülés, hogy a másikat EMBERKÉNT TISZTELNÉ, töredéke ennyi konfliktus nem lenne. Lehet hihetetlen, de tőlem mosollyal szállnak le az utasok, elköszönnek, jó utat kívánnak.
Talán mondhatom, hogy engem "megcsapott a mozdony füstje", én szeretem a munkám, most is jobban örülnék, ha inkább dolgozhatnék nyugodtan, mint sztrájkoljak, és ezzel sok kolléga is így van. De egyszer az a bizonyos pohár betelik... Egyszer elég az ígérgetésekből, elég a hazudozásokból, és akkor szakad a cérna.
Én boldog lennék, ha tiszta, rendes vonatokon vihetném az utasokat az úticéljuk felé, de ez nem rajtam múlik. És ott a másik oldala, hogy jó szóból nem lehet megélni. Ettől függetlenül én a gyerekeimnek is azt tanítottam, hogy ne csak a pénzt nézzék, hanem olyan munkahelyet válasszanak, ami érdekli őket, szeretik csinálni. Lehet rossz döntés volt ezt tennem, mert mindkettő egy másik sikerorientált cég dolgozója, egészségügyben dolgoznak.
Én pedig azért maradok, mert ezt szeretem, ehez értek, itt érzem jól magam. Az pedig, hogy a munkámért megfelelő bért kapjak, azt hiszem nem egetverő kérés.

Pöttyös Bálna 2008.12.16. 19:36:04

Macsek drága, itt a gond csak azzal van, hogy ebben az országban sok más ember is szeretne a megélhetési szintnek megfelelő bért hazavinni, Te pedig, mint sztrájkoló vasutas, abban akadályozod, hogy az akár rosszul fizető állását megtartsa...
De ha már így elbeszélgetünk, Te mint szakszervezeti tag megkoppinthatnád vezetőd fejét, és elmagyarázhatnád neki, hogy barominagy hülyeséget csinál! Ha a béremelésetekért sztrájkolnátok (infláció szerintire gondolok), akkor még azt mondom, hogy oké, persze. Ha mindezt normálisan (morálisan, etikailag és jogilag helyesen) tennétek, akkor sem lenne semmi problémám.
De itt fejétől bűzlik a bizonyos halacska! Nem fogom ismét leírni, hogy ez mitől jogszerűtlen, úgyis felesleges! Akit meg kellett kenni, azt megkenték, és most szépen hallgat, az a dolga...
Személy szerint örülök, hogy vannak aranyos, kedves máv dolgozók, a mi vonalunkon dolgozókat is szeretem. Szerintem én sem épp a bunkó faja utas vagyok, nem ezt érdemlem!

macsek007 2008.12.16. 19:49:01

Jernee!
Mint írtam, én is jobban szeretnék dolgozni. Hogy nincs elégséges szolgáltatás, az nem a mi hibánk. A vezetőség tárgyalni sem hajlandó róla, amit ő ajánl, az az lenne, hogy 10 vonatból ne menjen 2, ami nevetséges. Az már nem lenne sztrájk, mert fel sem tünne. Azaz, adnánk egy nagypofont a semminek, mert max azt eredményezné, hogy telezsúfolt vonatok lennének, ami aztán a vezetőséget nem érdekelné. Hónapok óta megy a huzavona, az elmaradt bérek kifizetése tárgyalás alatt a bíróságon, de semmi konkrét lépés nincs. Januártól járna az elmaradt 4%-os béremelés, amit a Startosokon kívűl mindenki megkapott.Egy éve nem történik semmi, hiába kérjük szép szóval.Szerinted ezekután maradt más választás? Vagy még évekig kell könyörögni azért, ami jogosan megilletne minket?

Pöttyös Bálna 2008.12.16. 20:00:22

Macsek, én ezért nem Titeket hibáztatlak vagy okollak! Itt egy ÓÓÓÓRIÁSI probléma van, amit úgy hívnak: gaskó istván (direkt kisbetű). A vezetőség talán azért nem hajlandó tárgyalni, mert a Ti vezetőtök lehetetlent követel! Váltassátok le G.I.-t! Le kell ülni a MÁV vezetőséggel, és a béremelést kérni, horror nélkül, majd tárgyalni az elégséges szolgáltatásokról, ugyanis nem sztrájkolhatnátok az elégséges szolgáltatásokról való megállapodás nélkül - ezt a jogszabály mondja ki!

Mégegyszer mondomm, nektek sem és senki másnak sem a MÁV vezetőséget kell okolnotok, hanem csak és kizárólag G.I.-t! Mert ő NEM A TI ÉRDEKEITEKET VÉDI(!!!), csak káoszt akar, és nem mellesleg kijelentette, hogy ha meg is kapnátok a horror követeléseket, a sztrájk akkor is folytatódna! Kérdem én, akkor miért adna bármit is a MÁV?

Kopi3.14 2008.12.16. 20:00:40

macsek, pont a jv az, aki a muszakilag nem megfelelo kocsit kihuzhatja. Jv modnta, amikor lerohadt a orman kocsi a Keletiben klimailag, hogy most rantsa ki, es az sem lesz akkor? Igen, tegye azt. EGyebkent a MAv majd midnen teruleten ,ahol utas megfordul rendszeresen tapasztalom a beleszarast, jegyvizsgalotol kezdve penztaroson at, forgalmi irodan ulokig. mintha nem is a ceghez tartoznanak. Tegye midnenki rendesen a dolgat, majd utana sztrajkoljon.

macsek007 2008.12.16. 21:32:05

Kopi!
A válasz végén amit neked írtam, van egy kérdés. Arra elfelejtettél válaszolni.

lurkó 2008.12.16. 21:52:37

Kár hogy rosz ajtókat kopogtatsz. Ha 6 kocsiból 4-et az indulási állomáson hagynánk elképzelheted hogy a legtöbbszőr 200-400 utas hogy fog megosztozni 160 ülőhelyen. Akkor arrol lehetne itt irogatni ha meg nem közlekedtetném le a vonatot akor meg arrol. Másik kocsit nem adnak mert nincs miből elvenni. Ha melegben ha hidegben is az utas eljut a-bol b-be. Nehéz eldönteni melyik a jobb megoldás.

Pistie 2008.12.17. 00:11:31

macsek007 te egy jó kalauz lehetsz, és tök jó hogy szereted a munkád :) Remélem egyszer énis olyant dolgozhatok majd, amit hivatásnak érzek
melyik vonalon dolgozol?

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.12.17. 00:12:48

" lurkó 2008.12.16. 21:52:37
Kár hogy rosz ajtókat kopogtatsz. Ha 6 kocsiból 4-et az indulási állomáson hagynánk elképzelheted hogy a legtöbbszőr 200-400 utas hogy fog megosztozni 160 ülőhelyen."

El tudom képzelni és még velem együtt jópár egyetemista, aki vasárnap szegedi IC-re szeretne szállni Cegléd után bárhol.

Mozvez 2008.12.17. 07:59:49

PistiKSK 2008.12.16. 18:39:01
Én sem azt mondtam, hogy egy szinten van. Bár volt egy német baleset aminek a helyszíne egy repülögép katasztrófához hasonlitott. És csak egy autópálya híd tünt el. Magyarországon pedig csak egy állomás épület fele.
De lehet Te is sztrájkolnál a helyükben, ha 70e-t kapnál nettóban 12 óra munkáért (macsek007-nál néha 16) amikor néhány ember a saját életét is kockáztatja.
Mozdonyvezetőnek szintén szigorú orvosin kell résztvennie és 2 évente vizsgázni újra és újra..
Az orvosi vizsgálat 4 nap: Alap orvosi, szemészet, fülészet, neurologia, pszichologia, tüdöszürés. És ezek nagy részét másoknak is végig kell mennie (váltókezelö pl.)
Ha a légiirányitók sztrájkolnak nem más rovására megy?:)
Én mindig azt mondom ezt nem igy kéne csinálni és nem ezeknek az embereknek. Ez nem a dolgozokról szól már régóta.

Kopi3.14 2008.12.17. 10:31:32

macsek: a mávot teszem felelőssé. Olvastad azt a kommentem, amelyikben egy szajoli esetet hoztam elő? Nem a kallert, vezért tettem felelőssé. Azt szidom, aki nem végzi a munkáját. Évek óta. Azt szidom, aki nem biztosítja a megfelelő karbantartást, aki forgalomba enged műszaki problémás kocsikat, aki trehányul végzi a munkáját, aki pénztárosként szarik az utasra, aki vasránap délben nem tudja megmondani mennyi és milyen kocsival megy Bp-re a reggel már lejött kocsi, aki utastájékoztatást nem tud adni, stb. Azt midn szidom, aki nem végzi el a munkáját. Aki elvégzi, azt nem szidom. És akikkel jv-kkel beszéltem eddig, vezérekkel, a pénzre nem panaszkodtak. A cég egyéb dolgaira igen.

Riese 2008.12.17. 10:47:11

Sziasztok!

Bár én nem vagyok érintett a vasúti utazásban, azonban felháborítónak tartom, amit a VDSZSZ megenged magának sztrájk címszó alatt.
Nem elég, hogy más emberek munkahelyét veszélyeztetik a kiszámíthatatlan sztrájkukkal, de emellett teljesen ellehetetlenítik az emberek életét is. Érdekes, ápolónők, orvosok miért nem sztrájkolhatnak így, amikor ezek a vasutasok lélegeztetőgépre vannak kötve?

Eleve már az érthetetlen számomra, amilyen követeléssel előállnak.

1., Magyarországon az elmúlt években nagyon sok állami céget privatizáltak: de ki hallott arról, hogy az ott dolgozók ebből bármit is kaptak volna??

2., És ha már szétosztásról van szó, nem lévén a dolgozóknak részvényük, ugyan annyi jogom lenne ebből részesedni, mint bármelyik másik magyar állampolgárnak, (pl aki e blogot olvassa) hiszen állami tulajdon lévén bárki nyújthatná a markát.

3., Miért csak a nyereségből akarják a részüket kivenni? Ha úgy gondolják, hogy részesedésük van a nyereségből, akkor lesznek szívesek az évek alatt felhalmazódott veszteséget is a magukénak érezni, és azt szétosztani maguk között. Ennek megfelelően, kapják meg a 250,000 Ft-ot úgy, hogy ezt az összeget levonva a veszteségből máris csak fejenként 1,900,000 Ft-ot kell megfizetniük a MÁV-nak… Kaphatnak részletfizetési kedvezményt...

4., Ha az adófizetők, vagyis a mi pénzükből folyamatos támogatásra szorul egy állami vállalat, szerintem roppant nem méltányos, ha ennek a bevételét szétosztogatnák, úgy hogy erre semmilyen jogalap nincsen.

Én úgy látom, hoy már bármit kitalálnak, csak dolgozni ne kelljen. Mint hétfő reggel Gaskó az M1 Este műsorában nyilatkozta, ha sikerülne is megegyezni a MÁV vezetőségével, akkor is sztrájkolnának, mert szolidaritást vállalnának a Ferihegyi dolgozókkal. Most úgy tűnik, Ferihegyen rendeződtek a dolgok. Ezek után a BKV-s dolgozókkal vállalnának szolidaritást??

Utolsó gondolatként csak annyit jegyeznék meg, hogy a sztrájk törvénynek megfelelően nem kellene bért kapniuk (még a sztrájk alapból sem) a kiesett időre. Megfontolnák, hogy meddig sztrájkolgassanak. És ha továbbra is így folytatják, akkor a dolgozók egy részét elküldeni (a most munkanélkülivé vált néhány ember biztosan szívesen kapna munka után) és a másik felét megkérdezni, hogy sztrájkol vagy dolgozik. Nagyon sokan jóval kevesebb pénzért dolgoznak, mint ők és jóval több felelősséggel a nyakukban, gyakran az életüket kockáztatva. Én elgondolkodnék a helyükben, meddig feszíthető a húr..

Mozvez 2008.12.17. 11:44:27

Kopi3.14:
Van egy olyan "elméletileg", hogy szvör (SzemélyVonatok Összeállítási Rendje). Nem mindenkinek van hozzá jogosultsága és elméletben évente, gyakorlatban meg állandóan változik.

Kopi3.14 2008.12.17. 12:21:50

Mozvez: na, ez is egy baj, ha állandóan változik midnen, menetrend, miegymá. Évente variálni kell a menetrendet, nem képesek egy olyan vázat adni neki, amibe be lehet iktatni vágányzárakat, egebeket, de nem kell évente újrakarmolni. :(

Mozvez 2008.12.17. 12:40:26

Kopi3.14
Tudod milyen a magyar ember?:)
Mindegyiknek más kell:). Semmi nem jó. Ha végre jó akkor több kell neki:).

E-one 2008.12.17. 12:50:28

Mozvez
"Ha végre jó akkor több kell neki:)."
Például biztos langyos állami munkahely van, miközben a világválság két kontinenst sodort bizonytalanságba, akkor legyen 250 000 plusz, meg 10%, ugye?

Mozvez 2008.12.17. 14:19:29

E-one 2008.12.17. 12:50:28
Hány mozdonyvezetőt láttál sztrájkolni a 250e-ért?
Vagy a 10%-ért?
Én a tegnapelött éjjelemet végig dolgoztam.
Megkérdezhetem mit dolgozol?

E-one 2008.12.17. 14:43:06

Kérdezd meg gaskót, ő tudja, hányan vannak...

Mozvez 2008.12.17. 14:52:34

E-one 2008.12.17. 14:43:06
Akkor, ohgy képben legyél:
1 cég sok szakszervezet
VSZ
VDSZSZ
MOSZ
GSZ
stb...

Ebből egy sztrájkol a VDSZSZ akinek tagjai:
vezetőjegyvizsgáló, forgalmist, váltókezelő, karbantartó személyzet.

A MOSZ vagy is a mozdonyvezetők nem sztrájkolnak, csak a fentiek hiányában nem tudnak sehová menni max tehervonattal.

E-one 2008.12.17. 16:53:40

Tehát segíts, jól értem, ugye.
Elhatárolódsz a VDSZSZ sztrájkolóitól, akiknek nem elég semmi, csak irreális követeléseikkel megbénítják a fél Magyarországot. Továbbá szeretnéd elmondani, hogy a magad részéről vállalnád a munkát. Ugye?

Mozvez 2008.12.17. 16:58:25

E-One:
Ha olvastad volna korábbi írásom:
Én dolgoztam/dolgozom.
De mivel a VDSZSZ dolgozói nem dolgoznak ezért elég nehéz elindulni.

Mozvez 2008.12.17. 17:18:34

www.mosz.co.hu/mosz.co.php?PHP_id=111&sernum=388&arr_num=20

Mozdonyvezetők Szakszervezetének Közleménye

A Mozdonyvezetők Szakszervezete növekvő aggodalommal figyeli, hogy a VDSZSZ jelenleg is tartó részleges sztrájkja egyre nagyobb társadalmi elutasítást vált ki, sőt a mai parlamenti vitában az egyik képviselő javasolta, hogy módosítani kell a sztrájktörvényt. Az emberek nem különböztetnek szakszervezet és szakszervezet között, ezért egy kalap alá vonják az összes vasutas szakszervezetet, a már említett szerveződéssel. Ez mérhetetlenül igazságtalan és méltánytalan kollégáinkkal szemben. A MOSZ eddig sem, most sem és a jövőben sem ítél el sztrájkoló munkavállalót, vasutast. Mint erős és sztrájkképes szakszervezet azonban nem tud egyetérteni azokkal az eszközökkel és módszerekkel, amelyeket a VDSZSZ alkalmaz.

dontals 2008.12.17. 19:23:27

Mozvez:
Jó látni, hogy a mozdonyvezetők legalább értelmesek.

Amúgy egyre nehezebb helyzetbe kerülnek a kedves sztrájkoló szarháziak, mert az ország csak nem bénul meg miattuk. Nocsak, nocsak. Szóval évi több mint 1o0 milliárdot meg lehetne spórolni, ha nem csak akkor állna a vasút, amikor a sztrájkolók hőbörögnek?

Elővárosból járok be most éppen busszal. Nagy ugyan a tömeg, de majdnem mindenki meg tudja oldani a bejutást.

Amúgy érdekes adataim vannak:
Spanyolország: 42 millió lakos
32000 vasutas
15000 km pálya

Magyarország: 10 millió lakos
35000 vasutas
7500 km pálya.

Érdekes...

Mozvez 2008.12.17. 20:14:24

A 35.000-ből kb 3000 dolgozik az irodában legalább.
A spanyoloknál bejött az egy központos forgalom irányítás egy ember számítógéppel 10-12 állomást "ural".

hard 2008.12.17. 20:52:19

Jól gondolom, hogy mivel elég 1-2 ember sztrájkja, hogy az állomás másik 40-50 embere ne tudjon dolgozni, ezért pár naponként cserélődik, hogy ki sztrájkol? Mivel így nem olyan nagy a fizetéskiesés, dolgozni meg ugyan úgy nem kell, mintha sztrájkolna.

dontals 2008.12.17. 21:18:25

Értem, szóval szervezés kérdése az egész.
Amúgy akkor Mo-on 16 ezer vasutas elég lenne? Végül is fele annyi pálya van. A színvonalbeli különbségről nem is beszélve.

Ákibard! 2008.12.17. 21:29:33

Dontals!

Azért gondolkozz egy kicsit, Spanyolhonban úgy gondolom nem lehet túl sok hely, ahol kézzel állítják a váltókat, vagy épp helyben, ahogyan azt írták fentebb is, egy ember ural 10-12 állomást!
Náliunk meg rosszabb esetben egy állomáson egy FSZT, és a két toronyban 1-1 váltókezelő. Ez 3 ember per állomás, 12 állomáson 36 ember.
Nyilván ki lehetne váltani központi irányítási rendszerekkel őket, csak az pénzbe kerül, méghozzá tetemes pénzekbe ... :(

Amúgy a 36.000 magyar "vasutas" azért jóval kevesebb, bár kérdés mit értünk vasutas alatt? Ha odaszámojuk pl. az IK-sokat is akkor tényleg ennyi a szám.

üvöltő dervis 2008.12.17. 22:06:58

Üdv mindenkinek!

Megpróbálok kedves és kulturált lenni. De nahéz, nagyon nehéz. A VDSZSZ elmehet a búspi@@ába a sztrájk miatt, több mint 15 ember vesztette el a munkáját és komolyan gondolják még mindig a 10 %-os béremelést meg a 250e FT-ot? Mindeközben a mav-start.hu-n az az infó, hogy a Nyugati indít vonatokat. Lehet azt mondani, hogy indít, de kinek, minek?
KB 2 óránként megy egy vonat bármilyen irányba...
ki várja ki.... na mindegy, ott rohadjon meg az összes bakter, már bocsánat.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.12.17. 23:07:35

Lehet, hogy a Nyugatiból össze-vissza indulnak a vonatok, de az biztos, hogy Szeged-Kkdorozsmáról ennyi idő alatt, ilyen kevés pénzért IC I. osztályon még sosem értem haza. Mikor nincs sztrájk miért nem megy minden ilyen gördülékenyen?

petya.bacsi 2008.12.18. 08:51:33

MozVez: hát igen, ilyenkor értem meg, amit ex-vasutas ismerősöm mondott: a mozdonyvezetők egy külön "kaszt" a MÁV-on belül. Ha ők sztrájkolnak, akkor nagy eséllyel megáll minden.

De amikor a a Gombos Gyuri bácsi (VDSzSz plakátboy) és a krampácsolók (abszolút hallással rendelkezők), kalauzok, váltókezelő, toronyőrök, akkor csak részleges a sztrájk. Viszont akik dolgoznak, azok előtt továbbra is le a kalappal, ahogy olvasom a VDSzSz oldalon a beszámolót, nem lehet könnyű a dolguk...

A közlekedés megy a legtöbb helyen, de a meglepi majd januárban jön a fizetéskor. Továbbra is tartom azt, hogy ha nem tetszik, lehet keresni más munkahelyet. Mindenki más ezt teszi...

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 10:53:34

Sziasztok.
Régóta csak olvasgatom a hsz-eket itt. Eléggé durva, sértő kifejezéseket is lehet találni. Mindegy. Minősíti magát a bloggoló.

Én személy szerint elutasítom a 250e Ft-os követelést. Nem kell. Nekem az elmaradt bérem kell. A 4% amit minden más vasúti ág dolgozója megkapott csak a Start Zrt dolgozói nem. Továbbá a 10% kiszervezési pótlékot is hiányolom. Mindenki más megkapta csak a Startosok nem.

Tisztelt Mozvez.
Még jó, hogy ti nem sztrájkoltok, amikor ti megállapodtatok már 35%-os műszakpótlék (a többi vasutasnak maradt a 30%, igazságos ez?), béremelés.

Mellesleg ne a vasutasokat szidjátok a sztrájk miatt, hanem az államot! A Start már rég aláírta volna a béremelésünket, de a kormányzat nem engedte. Erről ennyit.

Az elégséges szolgáltatásról sem a VDSZSZ tehet, hanem a MÁV, mert olyan tervezetet nyújtott be, ami elfogadhatatlan. 7-11ig minden vonat, amúgy minden irányban 2-2 vonatpár. Ez azt jelenti, hogy a vonatok 90% közlekedne. Ez nem sztrájk szerintem.

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 11:17:46

Egyébként a legjobb, hogy amikor azt mondjátok, hogy a vasutas nem dolgozik. Ez tetszik. Átgondolva ti tényleg azt látjátok, hogy nem dolgozik, mert a saját munkámból kiindulva (Kocsivizsgáló) egy induló vonatnál, amit ti láttok az a fékpróba. Ez az utolsó dolog, ami a vonatnál történik, hogy meneszthető legyen. De! Ott van még az elővizsgálat. Azt ti nem látjátok, mert nem közvetlenül előttetek történik.
Aztán ott van még az egyéb vizsgálatok. Érkező vonatvizsgálat, ezt szintén nem látjátok, mert nem az utas előtt történik, és nem utolsó a sorban a Vonatfuttatás. Az utas megint csak azt látja, hogy a Kocsivizsgáló csak áll és les ki a fejből a vonat felé. Az áthaladó vonatoknál ez az előírás.

A felelősség kérdése?!
Tetszik, amikor mondjátok, hogy nincs felelősség a vasutasokon. :-)
Rajtam hatalmas felelősség van, hogy az a vonat meg tudjon állni ahol, kell. Ne essen ki a sínről.
Esetemben még belép a Teher vonat is, mert a magán vonatot a Start Zrt Kocsivizsgáló vizsgálják. Szerintetek egy ilyen tehervonatban mekkora értékű áru van? Nem 4 forint. Én viszont 4 Ft, azaz NÉGY forintot kapok km-ként, ha kimegyek és megvizsgálok egy vonatot, fékpróbázok. Ergo van felelősség.

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 11:20:04

Kedves Kocsivizsgáló!
Továbbra is állítom, hogy nem az állam és nem is a MÁV a Ti ellenségetek, hanem a vezetőtök! Át kéne gondolnotok, hogy megfelelően vezeti-e a szakszervezetet azzal, hogy Titeket hoz lehetetlen helyzetbe, hiszen a követelései irreálisak, és ezen az álláspontján nem is hajlandó változtatni! Fel kéne ismernetek, hogy fel- és kihasznál Titeket, a munkavállalókat! Nem a követeléseket akarja érvényesíteni, hanem káoszt okozni!
Így ő már most elégedett, viszont Ti még mindig szívjátok az utasokkal együtt!
A szakszervezetnek melletted, a munkavállaló érdekéért kéne kiállni, de miből gondolod, hogy azzal a kijelentéssel, hogy ha a MÁV meg is adja, amit akar, akkor is folytatódik a sztrájk a ferihegyi szolidaritás miatt??? Egyértelműen nem Titeket képvisel, de erre már nagyon rég rá kellett volna döbbeni, és új vezetőért sztrájkolni!!!
Amennyiben lemondanátok a net250ezerről, és csak a béremelésért sztrájkolnátok, biztos vagyok benne, hogy a MÁV is vidámabban ülne le tárgyalni!
Az a helyzet, amíg Gaskó lehetetlent követel, én is az elfogadás ellen vagyok, de a sztrájk ellen is, mivel az az egy darab bazári majom terroristaként tartja kezében az országot és a közlekedést! Szerintem fel kéne írni Osama mellé a fekete listára!

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 11:20:24

És még egy dolog, ami eszembe jutott. A Magyar államnak a legjobban adózó cég az a MÁV és a leányvállalatai. Nálunk minden egyes fillér meg van adózva. A maszek pedig mindenféle dolgot le tud írni az adójából.

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 11:24:27

Kedves Jernee.

Én, mi itt Miskolcon már ezerszer mondtuk, nem Gaskónak, mert ő nem jön ide, hanem a területi képviselőnek, vegyék ki. Nem történt semmi.

Arról, hogy kiállunk a Mávon kívüli dolgozókért pedig annyit, hogy NEM. És ezt biztosra mondhatom, hogy a mi túrunk nem fog másért sztrájkolni. Kivéve a Tűzoltókért. Ez megbeszélt TÉNY!

macsek007 2008.12.18. 11:33:41

Jernee, idézlek:
Amennyiben lemondanátok a net250ezerről, és csak a béremelésért sztrájkolnátok, biztos vagyok benne, hogy a MÁV is vidámabban ülne le tárgyalni!

Nemhogy béremelést nem ad a cég, de egy éve tartozik azzal a 4%-al, amit Kocsivizsgáló is említett... És azt az összeget a Máv vezetősége adta, nem sztrájk útján, csak épp a Startosok közül egy ember sem kapta meg.

Ezekután szerinted hitelesnek tartható egyetlen kijelentés is tőlük?

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 11:36:25

Nah ennek nagyon örülök, végre valaki, akivel el lehet értelmesen beszélgetni! :)
Szóval, ha a sztrájktól várjátok a megváltást, sztrájkkal kell gaskót is eltávolítani, csakhogy ehhez őt meg kell kerülni, ugyanis most ő diktál! Nem tudom, hogy néz ki nálatok a rendszer, DE a gaskó alatt álló közvetlen beosztásban lévő emberkének kéne sajtóközleményben kijelenteni, hogy a sztrájk új követelése gaskó eltávolítása! Hidd el, már egy jó pont! :)
2. Akkor mit csináltok, ha gaskó bejelenti, hogy immáron a ferihegyi dolgozókkal szolidaritási sztrájk is van? Munkábaálltok? Vagy hogy tiltakoznátok?

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 11:44:09

Macsek, én elhiszem, hogy pipa vagy, és ebben igazad is van, DE ennek így bazira nincs értelme! Ti nem fogtok kapni semmit, mi nem tudunk utazni, a MÁV a haját tépi, és most jön a POÉN: gaskó örömtáncot jár és tapsol!!!

Ez a sztrájk kinek jó? gaskónak... Miért? Elmélet következik: talán azért, mert valaki (ellenzéki) megkente, hogy csináljon káoszt, mert így talán a kormányt akarják meneszteni (de ez csak elmélet...)
Macsek, a kenőpénzből pedig Ti nem kaptok!!!
Viszont ha a béremelést kisztrájkoljátok, abból gaskó részesedik... Megint ki jár a legjobban???
Szóval kedves Macsek, én csak annyit kérek, hogy álljatok fel gaskó ellen, tüntessétek el, mutassátok meg NEKI, hogy erősek vagytok, és ha már nem a káosz elmélet uralkodik, lehet újragondolni a dolgokat! Erőszak erőszakot szül, ide okos ember kell, nem az a bazári majom!
Most akármeddig is sztrájkolhattok, kapni BIZTOS nem fogtok semmit, viszont a buta utas meg Titeket szid, és belétek rúg... Igen, ahogy van buta vasutas, úgy van buta utas is!!!
Nektek, dolgozóknak ez az állapot sehogy sem jó... Lépéseket kell tenni, ami nem egy-két nap!
Ha gaskó eltűnik, és sztrájkolni kezdtek a béremelésért, eskü még én is a sínekre ülök! :)

macsek007 2008.12.18. 11:45:05

Kocsivizsgáló!
Ne lepődj meg, hogy azt gondolják a civilek rólunk, hogy nem dolgozunk. A jegyvizsgálói munkáról is azt tartja mindenki, hogy csak integet a vonat mellett, meg lyukasztgatja a jegyeket. Ezeket az embereket úgy elvinném magammal egy jó kis 16 órás szolgálatra.
De egyébként lényegtelen, nekem nem a munkával van bajom, nem is az utasokkal, hanem a sok eszement rendelettel, és a rengeteg erkölcsi megalázással a vezetőink részéről.

petya.bacsi 2008.12.18. 11:46:34

Kocsivizsgáló80: csak pár észrevétel.

"A Start már rég aláírta volna a béremelésünket, de a kormányzat nem engedte. Erről ennyit."

Melyik béremelést? Amit a Gaskó akar? Vagy melyiket? Mert amit Gaskó akar, az enyhén szólva is arcpirító. Miért kapna a MÁV dolgozó nagyobb béremelést, mint mondjuk egy BKV-s, vagy egy Postás? Állami cég mindhárom...

Jernee megemlítette, hogy a legnagyobb ellenségetek a vezetőtök. Ebben mondjuk van valami, mert Ti vagytok az ő kis sakkfigurái a sakktáblán. Ha nem tudjátok leváltani, ki kell lépni a szakszervezetből, és át kell lépni egy másikba. A MÁV-nál egy vagonnyi szakszervezet van.

Én nem vagyok szakszervezeti tag a munkahelyemen, mert az ottani szakszervezet úgysem védene meg, ha oda kerülne a sor, a fizetésemből meg ne vonjanak le pénzt, hiszen nem csinálnak semmit sem. Érdekképviselet. Kinek az érdekét képviselik? Ez volt az legelső dolog, amit megnéztem. Nos, nem az enyémet, innentől meg elmehetnek a sóhivatalba.

Tetszik, hogy a VDSzSz honlapján ez van: "Az ország egyre több pontjáról jelzik a sztrájkolók, hogy a szolgálati helyeken rendőrök jelennek meg(...). alkalmas a az alkotmányos jogukkal élő munkavállalók megfélemlítésére is."

Hát igen, csak a sztrájkolóknak vannak jogaik, alkotmányos jogaik, az, hogy az utazóközönség jogai, esetleges alkotmányos jogai sérülnek, az senkit sem érdekel.

petya.bacsi 2008.12.18. 11:47:34

Macsek07: semmivel sem hitelesebb a MÁV vezetése a szememben, mint a VDSzSz vezetése...

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 11:49:39

Köszönöm szépen. Akkor velem nem lehet ezek szerint értelmesen beszélgetni.

Én most szabadságon vagyok, holnap már megyek dolgozni, remélem nem sztrájkolni. Meg fogom említeni a dolgot Gaskó eltávolításáról, mert már nekünk is piszkálja a csőrünket, hogy nem egyezkedik, hanem követel.

A Szolidáris sztrájkról pedig annyit, hogy szerinted miért Észak-keleten volt mindig a legnagyobb a sztrájk támogatottsága? Azért mert Borsodban mindenki minket figyel. Értsd úgy, hogy a Mozdonyvezetők mellett a Kocsivizsgálók a legösszetartóbbak. Tehát úgy van a Kocsivizsgálók között -és volt már rá példa, hogy messzebbről telefonáltak a véleményünkért-, hogy ha Miskolc áll, akkor áll: Hidasnémeti, Bánréve, Füzesabony, Eger stb. Gondolom ez fordítva is igaz lenne.

petya.bacsi 2008.12.18. 11:50:47

"Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 10:53:34
Az elégséges szolgáltatásról sem a VDSZSZ tehet, hanem a MÁV, mert olyan tervezetet nyújtott be, ami elfogadhatatlan. 7-11ig minden vonat, amúgy minden irányban 2-2 vonatpár. Ez azt jelenti, hogy a vonatok 90% közlekedne. Ez nem sztrájk szerintem."

Hát én a mostanit sem hívnám sztrájknak...

macsek007 2008.12.18. 11:53:12

Kocsivizsgáló!

Üdvözlet a Tiszai dolgozóinak!
Visszahúz a szívem közétek!

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 11:54:26

Petyabácsi.

Arról nem tudok, hogy melyik béremelést írta volna alá de biztos, hogy egy artelnatívát. Számokat nem tudok. De ezt megbízható forrásból tudom, nem a szakszervezettől.

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 11:54:37

petya.bacsi, itt már rég nem jogokról van szó, azok ebben az országban nem léteznek!
Indítványozom, hogy fogjunk össze utasok, és menjünk el felnyitni a vasutasok szemét, mert a legtöbbjüknek fogalma sincs, miről van szó!!!
Meglátásom szerint három vasutas van jelen pillanatban:
1. aki nem sztrájkol, mert átlát gaskón, vagy félti a munkahelyét...
2. aki sztrájkol, mert beveszi ezt a maszlagot, és hisz gaskónak (őket kell felvilágosítani)
3. aki nem akar dolgozni, mert kényelmes... (na ők mehetnek a levesbe)

Persze, fel kell lépni az elnyomás ellen, már kapitalizmus van! Csakhogy jelen esetben nem az állam, és nem a MÁV az elnyomó, hanem gaskó!

Az meg, hogy rendőrök... hát kérem szépen, ennek az éremnek is két oldala van: ha nekimegy az elborult agyú utas a vasutasnak, majd a rendőr rendet tesz. Erre ki gondolt?

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 11:56:41

Macsek

Mikor mentél el és hová is. Lehet, hogy ismerjük egymást.

macsek007 2008.12.18. 11:58:48

Kocsivizsgáló!
90 óta vagyok a cégnél, 8 éve pedig Pest.

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 11:59:20

Kocsivizsgáló, megítélesem szerint Te értelmes vagy! Örülök, hogy ilyen emberek (is) dolgoznak a MÁV-nál!
Nekem jelen helyzetben a butákkal van gondom, meg a kétoldali gennyes munkaundorban "szenvedőkkel", és sajnos - ahogy látom - jelen helyzetben ezek vannak többségben...

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 12:01:46

Még egy gondolat: gaskót eltávolítani nem lesz egy egyszerű menet... Gondolom, a Ti béreteknél sokkal több pénz van a dologban, ami szintén nem hozzátok folyik be! Nah ahhoz kell erő és kitartás, hogy a terrorizmust megszüntessétek... De szerintem ebben bőven kapnátok támogatást az utazóközönségtől is! :)

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 12:04:21

Jernee.
Te még mindig tévedésben vagy. Ki az aki munkaundorban szenved? A jelenlegi sztrájkoló? Vagy akit látsz és éppen nem dolgozik?

Macsek.
Akkor nem ismerjük egymást mert én még csak 2002ben jöttem a céghez.

macsek007 2008.12.18. 12:06:01

Jernee, ezt látod nem hiszem...
Míg az utasok nagy része a butaság olyan szintjén áll, hogy a kalauzt hibáztatja, hogy miért egy ócska, lepusztult kocsiban utazik...Mintha nekünk nem lenne jobb egy kulturált, normális környezetben dolgozni, ahol nem kellene 5 percenként a vezetőség trehánysága miatt elnézést kérnünk olyan dolgokért, amik nem a mi hibánk.

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 12:10:41

Kocsivizsgáló, személyesen ismerek ilyet... Kétpofára röhög, hogy legalább nem kell dolgozni, de hogy miért van a sztrájk, arról fogalma sincs! Ne mond, hogy ilyen 100%-ra nincs!

Macsek, általánosítasz... Pedig pont Te mondtad, hogy ne legyen általánosítás! Persze, van idióta, hülye, buta utas, de miből gondolod, hogy ők vannak többségben? Ha a gaskó verziót kipróbáltátok, mi veszteni valótok lenne, ha ezzel is próbálkoznátok?
Én támogatom gaskó leváltását, 1 szavazatotok már van! :)

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 12:16:52

Az a baj, hogy ez nem csak úgy működik, hogy zavarjuk el. Lehet olyan is, mint a képviselőknél, nagyobb cégek vezetőinél, hogy olyan szerződést írt magának, hogy csuda. Gondolok itt a végkielégítésre, egyéb záradékokra.

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 12:24:11

Kocsivizsgáló, igen, igen... De abba gondolj bele, hogy utána nyugi lenne... Kapnátok egy fasza vezetőt, aki valóban a Ti érdekeiteket képviseli! Vagy amit petya.bacsi írt: lépjetek át másik szakszervbe... Ha eltűnik a tábor, a vezér is elbukik...
Nézd, én csak azon gondolkodom, hogyan lenne jobb mindenkinek, mert így nem jó, sem neked, sem nekem, sem senki másnak... Egy embernek jobb, ez tény, csak az ő jóléte engem speciel bazira nem érdekel...
Ha tudsz jobb megoldást, nosza rajta! Akkor én nem okoskodom!

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 12:27:57

Plusz akár milyen szerződése van, nem hiszem, hogy lenne benne olyan záradék, ha elzavarják a védencei, mert nem megfelelően látja el a munkáját, akkor is megilletik a milliók! :) Okosan kell csinálni, hogy fedhetetlen legyen a buli... Ehhez meg biztos ki lehet kérni valami okos ember véleményét, segítségét!
G. ön a leggyengébb láncszem, viszlát!!! :) Egy perce van, hogy elhagyja a földrészt... :)
Amint lelép, visszük a rohadt paradicsomot meg a záptojást. :D

(Wow, sziporkázom) :)

macsek007 2008.12.18. 12:31:55

Jernee!
Dehogy általánosítok!
De az tény, -és valamilyen szinten értem is-, hogy az utasok nagy része velünk veszekedik, mert velünk találkozik. Én már számtalanszor mondtam, menjenek, és mondják el ezt a vezetőségnek is. A válasz az volt, hogy az én dolgom, hogy jelentsem, és oldjam meg.
Csak épp én írhatok bármit felfelé, az a döglött macskát is jobban érdekli, mint azt akire tartozna...

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 12:40:34

Macsek, és a sztrájk hat? Úgy érzed?
Persze, csináljunk botrányt! Csak ne olyan emberek rovására, akiknek az egészhez semmi köze.
Annyi pénzből, mint ami a sztrájkra elment, már olyan propagandát lehetett volna verni, hogy csak na!
Szerintem nem az utasnak meg a vasutasnak kellene küzdenie egymással, hanem pont, hogy össze kell fogni!
A gond az, hogy mivel a magyar birka nép, ehhez is kéne egy "vezető"... Amíg nincs irányítás, addig káosz uralkodik. gaskó esetében irányítás alatt is káosz van, ezért vezetésre alkalmatlan.
Lehet itt okoskodni, meg feltételezéseket gyártani egész nap, csak addig nincs értelme, amíg a terrorizmust támogatjuk. Ha meg sem próbálunk a helyzeten javítani, hogy várhatjuk el, hogy javuljon?

macsek007 2008.12.18. 12:49:16

Jarnee!
Itt Gaskó eltávolítása kevés lenne. Az életben nem lesz normális vasúti közlekedés, míg nem olyan emberek lesznek a vezetők, akik valóban vasutasok, tisztában vannak a sínek közt uralkodó dolgokkal, az utasok igényeivel, akik tudják milyen körülmények között dolgozunk, min kellene változtatni.Akiket "jut is, marad is" elven nem csak a saját zsebük megtömése érdekelné, hanem anyagi és ERKÖLCSI megbecsüléssel az összes dolgozót arra ösztönözné, hogy szívvel-lélekkel tegye a dolgát, és ne attól rettegjen, hogy egy túlképzett manager mikor, milyen idióta ötlettel jön elő, ami sokszor értelmetlen, és kivitelezhetetlen.

E-one 2008.12.18. 13:18:02

Hurráhurrá.
Végre valami értelmes párbeszéd alapból nem egyetértő felek között - szükség lenne erre még pár témában Magyarországon.
Teljesen jogos, nem minden vasutas ellen kéne fordulnia a közharagnak. Csak tudjátok, amíg olyanokat olvas az átlagutas a vdszsz.hu-n, hogy "A munkabeszüntetők két asztalnál kártyáznak, a háttérben megy a DVD. Erről az idillről csak egy sztrájktörő maradt le, aki most valahol az országban épp egy vonattal szív", addig nem csoda, hogy felmegy a pumpa.

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 14:06:33

E-one.

Egy kérdés. Te ha az ő helyükben lennél mit csinálnál? Komolyan! Meredten bámulnál magad elé?

Egyébként a nyílvánosság felé mindig eltorzul az információ. mindkét irányból. igaz ez a Tv-re, újságra, stb.

E-one 2008.12.18. 14:22:44

Nem, félreértettél.
Nem az a bajom, hogy kártyáznak/dvd-t néznek, hanem az a pökhendi, lekezelő stílus, ahogy lesajnálják azokat, akik úgy döntöttek, nem sztrájkolnak.

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 14:24:42

Ebből a szemszögböl is értem a dolgot. gondolj bele. Mi van ha megadják amit kérünk. Ők is megkapják akik nem tettek érte semmit, és nem utasítják vissza a pénzt.

E-one 2008.12.18. 14:28:23

Mellesleg szerintem nem kapják meg, ahogy ti sem. Előbb ürül ki a sztrájkalap. De oké, te sem vagy jós, én sem, majd meglátjuk, mi lesz, ezen hiába vitázunk.
Mondom, a stílus a baj. Olvasod a VDSZSZ hnlapján a tudósítást, éppen hol mi történik a sztrájkkal? Engem nagyon dühít az, hogy szerintük aki nem sztrájkol, az egy szerencsétlen hülye. De még akár ezt is el tudnám fogadni, csak mondanák intelligensen.

macsek007 2008.12.18. 14:41:41

E-one!
Akkor egy sztori. De igaz. Egyik kollégánk nem sztrájkolt. Viszont ott ragadt éjszakára az egyik állomáson. Senki nem törődött vele. Egész éjjel az ottlévő vasútőrökkel dideregte át az éjszakát, túllépte a 16 órát. Nem volt érte küldve szolgálati gépkocsi, hogy hazajuttassák, ha már a munkáltató és az utasok érdekeit szolgálta.
Következő szolgálatában bejelentette, hogy sztrájkol.
És azt hiszem, érthető miért.

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 14:47:42

Macsek, összességében az országnak valóban nem ez lenne a legnagyobb lépése, viszont nagyon fontos lenne! Itt elég sok helyen kéne vezetőket cserélni, létszámot csökkenteni stb stb... Erről is lehetne naphosszat beszélni. De valahol el kell kezdeni! Azzal, hogy most mutogatunk, itt is-ott is ezt meg azt kéne csinálni, egyáltalán nem haladunk előre!
Nézd, valószínűnek tartom, ha Te vagy én olyan poziba kerülnék, tuti nem utasítanánk vissza a zsebünk tömögetését! Viszont én speciel, a saját gesztenyém mellett végezném a dolgomat is!
A MÁV-nál azért is van probléma, mert állami! Nézd meg a parlamentet! Tiszta cirkusz! Ha Ti már elkezdtétek "felborítani a rendet", miért nem fejezitek be? Menyjek be én a parlamentbe asztalt veregetni?
Hidd el, ha nem csak egy pici porszem lennék a gépezetben, vagy legalább annyi támogatóm lenne, amennyien Ti összefogtatok, nem csak itt jártatnám a pofámat!

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 14:52:04

"Egész éjjel az ottlévő vasútőrökkel dideregte át az éjszakát, túllépte a 16 órát. Nem volt érte küldve szolgálati gépkocsi, hogy hazajuttassák, ha már a munkáltató és az utasok érdekeit szolgálta."

Macsek, és hol volt a szakszervezet? Meg a gaskó a céges autójával? Hm? A szakszervezet dolga a munkavállalóit védeni! A cég a saját érdekeit védi, ezt hívják kapitalizmusnak! A rendszerben mindenkinek megvan a dolga, csakhogy ezt elfelejtik egyesek...
Ki okozta azt a következményt, hogy a vasutas ottrekedt? gaskó! Pedig neki van céges autója, sőt, annyi fizetése is van, hogy buszt rendeljen, hamár sztrájkot hirdetett, sőőőőt 4 emeletes palotája is van, ahol vendégül láthatná az így járt vasutasokat... Szakszervezet rulez...
Mi a fenétek tartjátok a szakszervezetet, ha nem végzi a dolgát?

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 15:07:20

Ha már annyira az összefogásról van szó.

Itt egy link. Lehet tenni a dolgok ellen:

www.seresmaria.hu/index.php

Dreon 2008.12.18. 15:08:18

Nem tudom volt e már róla szó, öszintén szólva nem sok kedvem van végigolvasni a összes hsz-t de én szerintem Gaskó- nál nem erre megy ki a játék. Van egy olyan tippem hogy csődbe akarja vinni a válalatot, de hogy ez neki miért éri meg azt nem tudom, talán hogy a máv többi részét is áron alul el lehessen adni külföldi cégeknek amiből neki is cseppen egy "kevés" pénz.

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 15:15:27

Kocsivizsgáló, igen, már tudok róla...

Dreon, ebben is lehet igazság... Szerintem gaskó már kapott pénzt, nem is keveset, és valószínűleg folyamatosan pumpolják hátulról. Ha végiggondolod: MÁV->Állam->Kormány... Orbán valahol azt nyilatkozta egyszer, hogy gaskó lenne a közlekedésügyi miniszter, ha megválasztanák. Jesz, jesz, jesz! Terrort a parlamentbe is! Khm, köszönjük szépen Emese...

E-one 2008.12.18. 16:38:40

Jernee, erre én azért nem játszanák a helyükben...
Lehet, hogy a Fidesz embere Gaskó, de ha bejelentenék, hogy őt tennék közlekedési miniszterré, valószínűleg olyan gyorsan olvadna el az előnyük, amilyen tempóra tíz szoci kampányfőnök együtt nem lenne képes.

petya.bacsi 2008.12.18. 16:47:46

Egy jó szakszervezeti vezető sztrájk idején leereszkedik azok közé, akikkel együtt sztrájkol, meglátogatja őket, jelenlétével biztatja, erősíti őket.

Vajon Gaskó úr miért nem megy pl. a Keletiben vagy a Miskolcon/Debrecenben sztrájkolókhoz?

Nos? Kedves sztrájkolók?

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 16:50:17

E-one, már nem is hangoztatják... Csak van, aki még emlékszik, van, aki már nem...

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.12.18. 16:57:13

petya.bacsi >>>

Ha gaskó megjelenne valamely helyen, ahol utasok is vannak, a minimum, hogy úgy járna, mint Bush Irakban. (Cipőt a képébe.)

petya.bacsi 2008.12.18. 16:58:20

Chipetke: oké, de nyilván nem nagy dirrel-durral jelenne meg, hanem csak úgy tipp-hopp rózsagyörgy-szerűen.

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 17:00:18

petya.bacsi, már úgy gondolod, hogy letenné a cégesautót, és vonattal menne, mint az egyszerű prolik? Ugyan már, ezt nem várhatod el tőle! :)

E-one 2008.12.18. 17:00:50

Jernee: Képzeld el, ahogy bejelentené a Fidesz, hogy Gaskó a közelekedésiminiszter-jelöltjük. Gyanítom, a népszerűségi indexük új vonaláról elneveznék a Gaskó-görbét:)

petya.bacsi 2008.12.18. 17:09:27

Én komolyan nem tudom felfogni, hogy tényleg elhiszik, hogy megkaphatják, amit követelnek?? Eltelt egy év, semmit sem értek el - vagyis egy valamit elértek.

A legtöbb utas mikor meghallja, hogy MÁV vagy vasutas erőteljes gyűlölet, undor és hányinger fogja el...

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 17:18:03

E-one, oh oh oh, Fideszék ennél sokkal okosabbak és sunyibbak! A kampányban még azt fogják emlegetni, hogy ááááá, ez hülyeség, ha meg valamilyen furcsa véletlen folyamán megnyerik, hoooooppp! :) A legutóbbi kampányukban is olyat ígértek, hogy közgazdaságtanilag teljesen lehetetlen. Komolyan mondom, meg kellett volna őket választani, kíváncsi lettem volna, hogy a közgáz törvényeket hogyan hidalják át, odaítéltem volna a közgáz nobel-díjat! :D
"Merj nagyot hazudni" mottóval ezek (az összes) már a csillagokat is lehoznák.

De szerintem a gaskó-görbét már most is fel lehetne találni. :)

Pöttyös Bálna 2008.12.18. 17:21:34

petya.bacsi, sok ember sokmindent elhisz... Főleg, ha nem csak tanulatlan, de emberileg is hülye. (nem konkrét embercsoportokra értem, hanem általánosságban az emberiségre!) Az még egy dolog, hogy mondjuk nem volt pénze/kedve tanulni, de ha már a józan paraszti ész is hiányzik...

Hányingerre pedig: Daedalon! Ebből is csak a gyógyszeripar fog gazdagodni. ;)

hard 2008.12.18. 17:35:46

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 14:06:33

Mondjuk kicsit söpörnék a portám körül. És most ezt értheted szó szerint. PL unalmamban rendet raknél az irodában, forgalmiban, toronyban, nem tudom milyen helységeitek vannak. Aztán lehet sokat segítene a rossz megítéléseteken, hogy kimerészkednétek az állomásra és kicsit rendet raknátok. Összeszednétek sínek közé dobott palackokat, egyéb apróságok. Nem lenne unalmas a nap, nem menne továbbra sem vonat, jobb lenne a környezetetek és az utasoknak is bejönne ez a hozzáállás.
De gondolom ilyenekre nem gondoltok.

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 17:55:49

Kedves hard.

Ilyet nem lehet tenni mert az valakinek a munkája, felelőssége. Ha én csinálnám helyette akkor már az munka lenne. Akkor pedig már nem sztrájkolnák.

hard 2008.12.18. 18:20:03

Ez aztán a jó kis állami céges hozzáállás.
Mitől nem lenne sztrájk? Tán járnának a vonatok?
Akkor további jó dvd nézést. Csak nehogy kiderüljön, hogy az is vkinek a munkája, felelőssége, mert akkor már azt sem csinálhatjátok majd.

petya.bacsi 2008.12.18. 18:28:35

Hard: megnyugtatlak, nem minden állami cégnél van ilyen hozzáállás...

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 18:37:47

Nem értitek.
A vasútnál semmit sem lehet csinálni valakinek az engedélye nélkül.
Nem véletlenül nevezték régen félkatonai szolgálatnak.

Mellesleg elég gáz az, hogy ott van a sok szemét. Elhiheted nem én teszem a vágányok közé a használt tampont, pelenkát, fél grillcsirkét stb. Rengeteg a szeméttároló a tiszain. Mégse oda dobálja a kedves utas. Sőt, volt olyan is, hogy leugrott az emberke és az oszlop tövébe akart vizelni. Szerinted?
A takarításra egy KÜLÖN cég van.

Mozvez 2008.12.18. 20:43:20

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 10:53:34

Tudod ha a szakszervezti vezető az emberekkel törödik, akkor ez az eredmény. Szerintem, ha a többiek is szereték volna, akkor ők is elintézik.
Erre tudnám azt mondani ismét, ha Gaskó úr nem lenne egyszerre munkáltató és érdekképviselő akkor esetleg...
www.mav.hu vezetőség menüpont.
És még valamelyik mav cégben szintén felügyelő bizottsági tag, akinek feladata a megszorítás...

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 21:10:14

Mozvez.
Egy dolgot elárulhatnál nekem. Miért van az, hogy némelyik mozdonyvezető annyira isteníti magát. A többi vasutas már nem is ember. Pl. a saját munkáját nem akarja elvégezni. konkrétan amikor nincs kocsirendező akkor neki kell akasztani a gépet a vonatra. Vitatkoznom kellett vele, hogy kinek is a dolga.
De végülis ha belegondolok akkor ti csak fuvarosaok vagytok. :-)
Megmondják mindig, hogy mikor, merre menjetek. Sőőőőőt. Ha én azt mondom, hogy ezzel a vonattal te sehová sem mész akkor biza te nem mész. :-)
Leegyszerűsítve miért van némelyik mozdonyvezetőnek akkora arca? Tisztelet a kivételnek!!!!!!!!!!!

lurkó 2008.12.18. 21:36:52

Leginkább azok akiknek vannak IC vonatuk azok vannak elszálva maguktól. Mifelénk Pécsieknél jellemző és meglepő módon bátaszék a másik de azok szerintem azért mert az istem háta mögött élnek 60 Km-rel. Kicsit a múlt században vannak.

lurkó 2008.12.18. 21:43:50

De ott is csak kb. 4 embert érint. De hál istennek a többség jó fej. És nagyon sokan egyetértenek a sztrájkkal. Mert ők tudják igazán mi is az. Csak sajnos ők kihasználják hogy velük megegyeznek külön a többi vasutastol. Ha nyögnek egyet megkapják mert ha ők sztrájkolnak akkor minden vonat áll! És hogy reagáljak az MVSZ közleményére abba hogy fér bele az elégséges szolgáltatás hogy nem megy egy vonat sem?

Blue88 2008.12.18. 23:24:10

Hmmm... :) Tényleg, ha már ennyire hatalmas az összefogás a dolgozóknál, még így az irreális követelések (250e juttatás) ellenére is (amit ők sem gondolhatnak komolyan, márpedig ha nem gondolják komolyan Gaskó bácsihoz kéne fordulni, nem pedig bológatni hevesen hogy jóezígy, és sztrájkolni szakadatlanul) akkor mi utasok - akik ezzel közvetlenül a legnagyobbat szívunk - is összefoghatnánk. Most nem azért, de Gaskóék egyáltalán nem egyezkedni akarnak (ezt már nem lehet annak nevezni), követelőznek. Míg a MÁV már próbált kompromisszumot ajánlani a mai este folyamán (elégséges szolg.), addig ők ugyanazt szajkózták amit hónapokkal ezelőtt, sőt azóta csak bővült a követelések listája. Ergo eszük ágában sincs megegyezni. És miért pont most sztrájkolnak, hónapok óta miért nem volt rá példa? Egyszerű, itt a karácsony, most még az is vonatra száll(na!) hogy hazajusson a szeretteihez, aki egész évben a közelébe sem megy a vasútnak, így sokkal nagyobb nyomást tudn(nán)ak gyakorolni a MÁVra, csak azt teljes mértékben le**ják, hogy az utasnak ez mennyire felel meg.

De ha így állunk, ahogy mondtam fogjunk össze mi is. Megnézném Gaskó képét, ha befejezik a sztrájkot és továbbra is totál üresek lennének a pályaudvarok, mert az utasok megelégelnék a helyzetet és összefogással CSAK AZÉRT SEM választanák a vasúti közlekedést! ;) Egy pár dolgozónak megszűnne a munkahelye... pont ahogy most a sztrájk miatt jópár embernek :) Ez így fair végülis, és ráadásul így G.-nak sem lenne oka örülni....

TantóNéni 2008.12.19. 13:41:53

off- apám megy december 21-én vasárnap Pécsről Esztergomba, és jön vissza még aznap. Ha valaki ismer egyetemistát/nagymamát/utazót aki a sztrájk miatt nem tud utazni kérem jelezze a tigerlilly028 kukac hotmail. com emilre. Felfelé 3 hely van, vissza kettő mivel jön unokaöcsi is.

Mozvez 2008.12.19. 16:10:50

Kocsivizsgáló80 2008.12.18. 21:10:14
Ezt szeretném én is tudni:). Erre még nem jöttem rá, de szeretnék rá jönni. Mondjuk 1-2 ember lehet nagy arcú, mert eszméletlen tudás van mögötte, de volt olyan ember aki nem volt nagy arcú, rettegtek töle, de mögötte óriási tudás volt, sajnos már nincs köztünk. Dehogy a többiek mire azt nem tom...

lurkó 2008.12.18. 21:43:50
Lurkó a MOSZ nem tud mit csinálni. Én felülök a vonatra, de ha nincs jegyvágó, nincs kocsivizsgáló, nincs forgalmász én el nem indulok.
A szabály az szabály

Solyacyp 2008.12.20. 12:34:30

Ha valaki 23-an este 5 korul éppen Nyíregyházára tartana Budapestről, és el tudna vinni, kérem jelezze ezt a so-lya@freemail.hu címen.előre is köszönöm.

Solyacyp 2008.12.20. 12:49:34

(vagy ha nincs autó, indítanátok csak egyetlen egy icike-picike kis vonatot???csak egyet, nekem, meg még aki felfér, vagy a tetején is ülhetnek, mit bánom én, az se érdekel, ha kis piros csigavonat.hihihi!)

Solyacyp 2008.12.20. 13:04:11

Azért az faszán érdekes (és egyben vicces)hogy kb. 1 hete meg azért kellett kunyiznom, hogy hogyan jutok el Pestre, nos, most meg azért, hogy hogyan jutok vissza.Mar több mint egy hete állnak a vonatok!!!Nincs értelme, nem látják?????????A szolidaritás meg elmehet a vérbe.

veronyy 2008.12.22. 13:57:05

Akit érint a hazajutás problémája, az biztos, hogy nem tud azonosulni a sztrájkoló máv dolgozókkal. Nagyon együttérzek minden embertársammal, aki emiatt jelenleg bizonytalanságban van. Kérem az autós társaimat, hogy akinek van szabad hely a kocsijában és közlekedik valamerre az ünnepek előtt/alatt/után, ajánlja fel a szabad helyeket. Megteheti ezt a www.utazzunkegyutt.hu oldalon. Én is ezt teszem.
süti beállítások módosítása