Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Alant olvasható levél írója a MÁV takarítóinak gyöngyszemeivel találkozott. Nevetgéltek, hadonásztak a seprűvel, nem csináltak semmit, és az egyikük ki is jelentette, hogy nem érdekli a munka, majd kitakarít más a vonatot:

Tisztelt MÁV-START Zrt!

 

Úgy látom, Önök még mindig képtelenek megvalósítani az európai közlekedési színvonalat. A régebbi típusú járműveik állapota egyenesen katasztrofális. Ma délután utaztam hazafelé a menetrend szerint a Keleti pályaudvarról 16:10 perckor induló (3246).számú Gödöllőre tartó járatukon. A vonat higiéniai állapota egyenlő volt a nullával. Amikor a szerelvény befutott, akkor jött a takarító brigád. Ilyen munkát végezni? Hadonásztak a söprűvel, nevetgéltek, semmit sem csináltak, míg egyikük elordította magát h őket nem érdekli majd kitakarítja más!

 

Ennyire érdekli a PREKOP Kft. dolgozóit a járművek tisztasága. A késések száma és az utastájékoztatás színvonala aggasztó. Szinte hihetetlen hogy napi rendszerességgel maradnak ki járatok. Főként a reggeli órákban. Naponta utazok a keleti pu.-rákoscsaba viszonylaton. Reggel általánosan késnek a vonatok és sokszor előfordul hogy kimaradnak járatok. Nem hiszem el hogy itt tart a vasút 2008-ban. Továbbá, a nagy csinnadrattával beharangozott Bombardier Talent motorvonatokat sem látni csak hétvégén akkor is megkurtítva. Ezeket miért nem lehetne a hatvani vonalon forgalomba állítani.? Mindenki örülne neki. Helyette marad reggelente a kosz, a nyomorgás, a sokszor bunkó kalauzok, a mérgelődő utasok. Bezzeg a jegyeket eltudják kérni.!

 

Válaszokat szeretnék. Magyarázatot arra hogy miért kell naponta több ezer emberrel ezt eljátszani.

Címkék: budapest vonat vasút utas panasz takarítás mav észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr35811881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

winston01 2008.12.16. 09:51:54

A T. utasnak igaza van, de azért figyelembe vehetné, hogy "nagy csinnadrattával beharangozott" Talentek nem állnak korlátlan számban a MÁV rendelkezésére.

Kopi3.14 2008.12.16. 10:32:06

Kicsit osszevissza a poszt eleje, vagy csak en vesztem el benne...

ZBR 2008.12.16. 10:54:31

Az a Respect az biztos jó helyen van?

Sheldrake (törölt) 2008.12.16. 12:15:20

Nincs igazad, mert azon a vonalon sokszor a jegyeket sem tuják elkérni... Bár amennyire leredukáltam vonatos kalandjaim számát, mondhatnám azt is, hogy javult a jegyvizsgálók munkamorálja. :)

Csak óvatosan a takarító cégek bírálatával, mert engem a Budaber fel akart jelenteni, hogy rágalmazom őket, amikor fényképekkel, vonatszámmal, kocsiszámmal alátámasztva kifejtettem nekik, hogy mocskos a vonat.

Aztán - mikor kifejtettem, hogy ezt csak nekik írtam meg, ergo őket csak maguk előtt járathatom le, de nyilvánosságot is kaphat az ügy, ha feljelentenek - megmagyarázták, hogy nem volt idő a gyors vonatfordulók miatt takarítani a vonatokat...

Most van idejük bőven! Remélem a Start megrendeli a nagytakarítást a sztrájk alatt...

Egyébként:
"
Ismételt megkeresésének kapcsán tájékoztatjuk, hogy a vonatok tisztaságával kapcsolatosan számtalan alkalommal kifejtettük álláspontunkat és tisztában vagyunk a hiányosságokkal is. A hosszú évtizedek alatt, vasoxidtól és egyéb szennyeződésektől tarkított személykocsikat esztétikus állapotba hozni lehetetlen. A távolsági vonatok menet közben történő takarításának bevezetése többször is felmerült Társaságunknál, de mindannyiszor meghiúsult annak megvalósítása, különböző objektív és szubjektív okokból. A takarítást végző szerződéses partner által végzett munkákat, a MÁV-START Zrt. munkatársai ellenőrzik és nem megfelelő minőség esetén szankcionálják azzal, hogy az átvételi könyvben el nem végzettként tüntetik fel, amelyért díj nem illeti meg a munkavállalót. Sajnos ettől még nem lesz tisztább a kocsi és újratakaríttatásra biztosan nincs lehetőség (idő). Mindaddig, amíg a takarító cégek, az Ön által tapasztalt munkamorállal rendelkező (vagy nem rendelkező) alkalmazottakkal végeztetik a munkát és képtelenek anyagilag érdekeltté (motiválttá) tenni az embereiket, minden erőfeszítésünk hasztalan energiapazarlás. Minden évben új tendert kiírni? Az sem tűnik jó megoldásnak. Egyetlen reményünk az, hogy minél előbb sikerül a járműparkunkat teljes egészében lecserélni és az új szerelvények állapotát – utasainkkal és a takarítócégek alkalmazottaival közösen – minél hosszabb ideig megőrizni.
"
Forrás: MÁV Ügyfélszolgálat: 2008.11.06. 18:29

Viktória Kata 2008.12.16. 12:20:19

Én úgy gondolom, a T. Utasnak igaza van! A régi, de még használatban lévő vonatok mocskosak, undorítóak, és egyszerűen kiábrándító a takarítók munkája....múltkor utaztam hazafelé, és akkor érkezett be a vonat, amire azzal a lendülettel fel is szálltam, Fehérváron...a takarítók szinte indulás előtt 10 perccel értek oda, de ez még nem minden...szerintem az nem megoldás, h körbesöprik az embert, mert késtek a takarítással..és az sem megoldás, hogy a ganyés ronggyal, amivel a wc-t takarítják, azzal törlik az üléseket, utána meg arra ülünk rá...nem hinném, h ez a leghigiénikusabb...ha ezt vki nem hiszi el, akkor csak menjen egyszer úgy a vonatra, hogy akkor érjen be Fehérvárra..és várjon rajta még 45 percet mire elindul, és azt hiszem ezzel szemtanúja lesz mindennek...erről ennyit
amúgy én csak reggelente szoktam régi vonattal járni, hazafelé már új vonat van(a múltkori hazafelé is régi volt)...én a Flörtöket nem szeretem annyira mint a régi vonatokat, mert nekem nagyon egyben van az egész..persze nincs akkora hangzavar meg bemondja az állomásokat, megállóhelyeket, de a régi vonaton sztem sokkal jobb utazni, mert talán kényelmesebb is...de persze azért az új vonatokat is szeretem:);)
egyébként ha továbbra is ien mocsok lesz a régi vonatokon, sztem jobban meg fogom kedvelni az újakat..ugyanis még tavaly azért ennyire nem volt tragikus a kék vonatok tisztasága..personally, I think the blue train's higienia is difficult!!!thank you at the komment...By-->V K

NGabor 2008.12.16. 12:50:42

Ezzel ebben a formában nehéz takarózni. A felújított Bhv kocsik (pl a hatvani szürkék, vagy szolnoki kék piros) ugyan olyan mocskosak, mint a gyorsvonatok. A régebben futó Talentek és Flirtek már kezdik felvenni ezt az állapotot.

magocska 2008.12.16. 14:49:43

Hát nem tudom mikor és hol takarítanak. Hugom mielőtt leülne zsebkendővel le szokta törölni az ülést. Baromi sok kosz lejön. Én nem foglalkozok vele, inkább utána kimosom a ruhámat. Azért röhej, hogy ha nem IC-vel megyek, akkor a színvonal nulla.
Láttam már messziről takarítókat álló IC-n, de gyorson még soha.

Dreon 2008.12.16. 16:24:44

Erre tudok egy idéglenes megoldást: HÉV. De komoylan az elmult napok értelmetlen sztrájkjai miatt rá lettem kényszeritve a HÉVre. És bár majdnem 50! éves szerelvények futnak igen csak rossz állapotban lévő vonalon, még mindig sokkal megbiztatobb mint a MÁV. Az ott dolgozó emberek tényleg megdolgoznak a pénzükért ellenben a MÁV-al(tisztelet a kivételnek). Majd meglátjuk mi lessz ebböl ha átveszi a MÁV ezt is. Alig várom... Sztrájk idején még az sem fog járni...

ZBR 2008.12.18. 00:42:44

Dreon 2008.12.16. 16:24:44 >>>
197x-es beszerzésűek a legrégebbi MX-esek és MX/A-k.

Dreon 2008.12.18. 15:38:21

én 60-ra emlékszek, de lehet, hogy keverem a max sebességükkel :D

ADAM02 2009.01.14. 19:35:08

1. Kik piszkolják össze a kocsikat?
2. Nem csak bunkó vasutas van hanem annál több jegynélküli bunkó utas..

ferko29 nyíregyháza 2009.03.11. 17:06:27

na ide figyeljetek .... azt nem tudjátok hogy milyen geci emberek vannak ugye??? ki van takaritva a vonat és bele hugyozik a csapba az a takaritó hibája ugye????? amugy meg lehet nézni a nyíregyházi vonatokat.de mit akartok ilyen szerelvényeknél.hm amugy a budaber az egy normális cég.itt dolizok.
süti beállítások módosítása