Sajnos a MÁV rendszerébe is kerülnek hibák (mostanában egyre több). Olvasónk az Elvirán próbált meg tájékozódni, ahol nem járt nagy sikerrel. Olyan vonatot választottak, ami az adott napon nem közlekedett, csak az Elvira és az ügyfélszolgálat szerint. Panaszlevél, MÁV-válasz lent:
Kedves MÁV direkt / ügyfélszolgálat!
Nem gyakran szoktam tollat, illetve billentyűzetet ragadni ha számomra érthetetlen dolgok történnek ebben az országban, de a mai események teljes mértékben kiverték nálam a biztosítékot.
A történet előzményei röviden: szüleim (édesanyám, és 78 éves nagymamám) szeretettek volna lejutni ma reggel Budapestről Szekszárdra. Barátokhoz, rokonokhoz mentek volna látogatóba, és úgy volt, hogy én leviszem őket autóval, de sajnos nem tudtam megoldani a dolgot. Lévén csúszósak az utak reggel, és a buszok eléggé zsúfoltak, azt javasoltam nekik, hogy menjenek inkább vonattal…
Mint minden átlagos ember és in rögtön az ELVIRA-hoz fordultam, hogy meglessem milyen lehetőségek vannak. A legújabb menetrend visszásságait most hagyjuk figyelmen kívül, azt már kitárgyalta az index.hu oldal is. A leginkább elviselhető átszállásos és várakozásos megoldásnak a reggeli 6.58-kor Bp. Déli pu.ról induló Dunaújvárosig közlekedő vonat jelentette: azzal el lehet menni Pusztaszabolcsig, és onnan mintegy 20 perc várakozás után a 8.21-kor induló közvetlen vonattal (Pusztaszabolcs – Bátaszék) Szekszárdig. Ez így szép is lett volna…
Mivel az utolsó pillanatban dőlt el, hogy szüleim a reggeli vonattal mennek, ezért a déliben kellett jegyet venniük. Ott kiderült, - amikor a menetjegyet kérték – hogy NINCS pusztaszabolcsi csatlakozásuk, az a vonat annak ellenére, hogy fenn van az ELVIRA-n, nem közlekedik!!!
Jobb híján édesanyámék első kétségbeesésükben felhívtak, hogy próbáljak valami infót szerezni. Felhívtam a MÁV Direkt-et, ahol is közölték velem, hogy biztosan jár a vonat, és hogy miért kérdezek ilyet. Elmondtam, hogy a Déli pu. szerint nincs ilyen vonat, mire közölte velem a MÁV Direktes hölgy, hogy ezzel ő nem tud mit kezdeni, a Déli pu-t nem tudja megkérdezni, hogy miért vélekednek másként, és hogy biztosan jár a vonat.
Biztam a MÁV direktben, és visszahívtam anyukámat (aki már a vonaton ült a nagymamámmal), hogy mehetnek, elvileg van vonat, de még igyekszem megkérdezni Pusztaszabolcs, vagy Szekszárd állomást. Pusztaszabolcs nem vette fel a telefont, Szekszárdon pedig közölték velem, hogy fogalmuk sincs jár-e a vonat, mert még nem kaptak nyomtatott menetrendet!!!! Több mint két hete van érvényben az új menetrend…
Visszahívtam édesanyámat – időközben már elindult a vonat - aki megkérdezte a kalauzt, hogy van-e csatlakozás. Neki is azt mondta a kalauz, hogy nem tudja biztosan, mert nincs menetrendje, de úgy rémlik neki is, hogy nincs ma olyan vonat…
A történet vége: Pusztaszabolcson leszálltak, majd felszálltak a P.szabolcs – Pécs vonatra, és Sárbogárdig utaztak, ahonnan a Sárbogárd – Baja IP-vel kellett tovább menniük. Mint kiderült, nem voltak egyedül ezzel a problémával, másokkal is hasonló módon kibabráltak….
Az eredmény: sok felesleges izgalom, plusz pótjegy vásárlás, felesleges átszállás a nehezen közlekedő nagyinak…
KÉRDÉSEIM:
- Hogy lehet az, hogy az ELVIRA / MÁV direkt nem tud arról, hogy nem közlekedik egy vonat (az ELVIRA-ból látszó menetrendet csatolom a levelemhez)
- A MÁV Direkt miért nem hívhat vissza abban az esetben, amikor hasonló problémára hívom fel a figyelmüket, vagyis miért nem próbálnak segíteni azon kívül, hogy közik: "ők csak ennyit látnak a rendszerben…"
- Hogy lehet az, hogy a vasútállomásokon és a kalauzoknál még mindig nincs hivatalos menetrend, noha az több mint két hete érvényben van???
- Hogy lehet, hogy egy olyan vonat, ami naponta közlekedik a menetrend szerint, mégsem jár????
- Szeretném tudni, hogy ki a felelős ezért az esetért, és mi okozta a problémát?
- Miként szándékoznak kárpótolni a szerencsétlen embereket, akik szerettek volna lejutni Szekszárdra???
A fenti dolgokkal kapcsolatban azért annyit mindenképpen el szeretnék mondani, hogy menet közben anyukámék és jómagam is segítőkész emberekkel beszéltünk a MÁV részéről, akik igyekeztek segíteni. Ezúton is köszönöm az általam ugyan személyesen nem ismert kalauzok, illetve szekszárdi állomásfőnökség segítségét, valamint a jegypénztárosok információit és javaslatait. Ők csak a végpontjai ennek a kusza történetnek, de sokszor rajtuk csattan az ostor....
Jelen levelemet elküldöm a Megint Állunk Vazze internetes topic-hoz is.
Mielőbbi szíves válaszukat várom!
Üdv, Soós Károly
Tisztelt Utasunk!
Köszönjük megkeresését!
Tájékoztatjuk, hogy az említett vonat a Sárbogárd és Bátaszék közötti szakaszon naponta közlekedik, azonban Pusztaszabolcs és Sárbogárd között csak munkanapokon. Emiatt sajnos ünnepnapokon ez a vonat valóban nem közlekedik Pusztaszabolcs és Bátaszék között. Az ELVIRA kereső folyamatos fejlesztés, feltöltés alatt áll. Sajnos a programban előfordulnak hibák, pontatlanságok. Kollégáink igyekeznek ezeket kiküszöbölni, javítani. A MÁVDIREKT munkatársai a gyors ügyintézés érdekében az ELVIRA keresőt használják. Az új menetrendi könyvek és adatok sajnos még nem minden állomásra és kollégához érkeztek meg. Ezek eljuttatása folyamatosan történik meg.
Az Önt és családtagjait ért kellemetlenségekért elnézést kérünk.
Üdvözlettel: XY, ügyintéző
Tisztelt XY!
Köszönöm a gyors választ. A pontatlanság megesik, bárkivel előfordul. De azt továbbra sem értem, hogy több mint két hét alatt miért nem tűnik fel senkinek, hogy hibás az adatbázis (amikor a Déli pu-on is tudtak róla, illetve a kalauz is emlékezett rá, hogy nem jár a vonat...). Ettől függetlenül javaslom tegyék egyértelművé a menetrendben ezt az apró eltérést, valamint azt is, hogy hétvégén a Pécsre közlekedő vonatot kell igénybe venni Pusztaszabolcs és Sárbogárd között.
Három kérdésem azonban továbbra is lenne:
•A MÁV Direkt-nél miért nem ajánlják fel, hogy utánanéznek a problémának, és esetleg visszahívnak? Szerény véleményem szerint ez is a szolgáltatás része lehetne (ha már legalább 4.580 Ft a retúr teljesárú jegy ....).
•Mikortól lehet az ELVIRA-t megbízhatóan használni?
•Hasonló problémák esetén kihez kell fordulni segítségért és gyors információért?
Újabb válaszait előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Soós Károly