Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Félrebeszél a MÁV-Direkt

 2009.01.23. 11:23

Olvasónk előre váltott 2 darab retúr menetjegyet, melyet csak félig használt fel, ugyanis a visszautat autóval tették meg. Felhívták a MÁV ügyfélszolgálatát, hogy a jegy visszaváltható-e. Az ügyfélszolgálat azt mondta, hogy a jegy Budapesten visszaváltható, ám erre még sem volt lehetőség. Olvasónk jegyét Egerbe kellett visszajuttatni, ahol 900 forint ellenében váltották vissza a jegyeket:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Decemberben retúr jegyet vásároltam Budapesten Egerbe a magam és párom számára ( (teljesárú), ahol az ünnepeket töltöttük. Egerben váratlanul változott a program, nem vasúttal indultunk haza. Ekkor felhívtam a Máv-Direktet, hogy hol tudom visszaváltani a jegyet. Elmondták, hogy ezt Budapesten tehetem meg. Haza is értünk, ünnepek után el is mentünk a Déli pályaudvarra, ahol közölték, hogy ezt csak Egerben válthatom vissza. Ekkor újra felhívtuk a Máv-Direktet, ahol megint azt mondták, hogy Budapesten válthatjuk vissza jegyet. Erre átadtam a pénztáros kollégának, de ő nem akarta az információval beszélni, csak közölte, hogy „persze, azok mindig baromságokat mondanak”. Lehet, hogy a 2x2290 Forint nem tűnik soknak, de nem szeretem kidobni a pénzt az ablakon.

Szerencsére egy ismerősünk pont Egerbe ment, így elküldtük vele a jegyeket, váltsa már vissza. Ott pedig közölték, hogy ez 900 Ft kezelési költséggel jár, amit a Máv-Direkt nem közölt velem, és ami korábban nem létezett! Jó párszor váltottam már vissza jegyet, de még sosem kértek kezelési költséget.

A panaszt kérem kivizsgálni, és a Máv-Direkt-nél a téves tájékoztatást orvosolni. A 900Ft kezelési költség valamilyen újítás?

Válaszukat előre is köszönöm.

Varju Kata

Címkék: máv utas panasz jegy tájékoztatás máv direkt észrevétel visszaváltás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr33895974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maglew 2009.01.23. 12:04:29

Aki menettérti útra vonatjegyet vásárol, szerencsés ember nem lehet.

Könyörgöm minek kell menettértit venni? Én sosem veszek, mert számtalanszor változik a program, és szerintem Egerben sincs akkora tömeg ami miatt ne lehetne 10perccel indulás előtt jegyet venni. (vagy veszel onlineon.) Hameg előreváltasz jegyet így jársz...visszaváltani csak az indulási állomáson lehet, és levonják a visszaváltási díjat.

Ákibard! 2009.01.23. 12:14:24

Első körben én is aztmondanám, mi a fenének vesz menettértit az ember. Teljesen felesleges, változhat a program, máshogy mész haza stbstb.

De.

Sjnálatos, hogy a Direktben egyszerű laikus emberek ülnek, rólu eddig csak rosszat hallotam, és a saját tapasztalataim is rosszak velük. Alapvető, egyszerű kérdésekre képtelenek válaszolni... És ez sajnos addig így is marad, amíg nem vasutasok vagy legalább szakképzett illetők ülnek ott.
Egyértelműen butaság Budapesti visszaválthatóság lehetősége, ugyanis akkor ha hazafelé jössz és nem kezeli a kalauz, akkor pesten vissza tudnád váltani...

A kezelési kötségről:
Lehet itt ámítani a népet, de kezelési költség mindig is létezett. Ez a legtöbb helyen így is van. Akárhová mész, jegyet foglalsz, veszel, azt visszaváltani saját indokból kezelési kölséggel lehet. Használtad a papírt, 2x is foglalkozott veled valaki, meg különbenis ne vegyél jegyet, ha nem akarsz vonattal menni. Ez így jó, ha nem lenne kezelési, akkor boldog-boldogtalan venne ejyget, azt ha mégsem utazik, majd ingyé' visszaváltja. A jegy papírja pénzbe kerül, és nem is kevésbe. Majdnem dobtam egy hátast amikor meghallottam mennyibe kerül egy jegyalap papír...

Ákibard! 2009.01.23. 12:17:48

@Ákibard!:
Ja azt elfelejtettem:

Nemtudom Kedves Kata milyen körülmények között váltott vissza jegyet korábban, de szabályozott körülmények közöt lehet kezelési nélkül visszaváltani. Például ha az utas Vasúti hibára visszavezethető okból mond le az utazásáról.

Kevesen nem tudják, de az utanak joga van elállni az utaástól, ha a vonata több mint 10 perc induló késést szenved. Ekkor a késés tényét igazoltatni kell, és a jegy árát kezelési költség nélkül vissza kell téríteni.

Adani 2009.01.23. 12:31:53

És ha oda veszek retúrt ahol nincs pénztár? Akkor hol válthatom vissza?

Ákibard! 2009.01.23. 12:35:10

@Adani:
Akkor a jegyvizsgálóval kellene elvileg igazoltatni a fel nem használás tényét, de ez elég életszerűtlen helyzet, és nem is hiszem hogy túl sűrűn előfordulna.
Talán minden második szökőévenként egyszer.

martinasz 2009.01.23. 13:35:40

Sziasztok! Szerintem meg teljesen életszerű amit ADANI kérdez! Én is jártam már így! Sokszor utazom egy kis faluba alhol se állomás,se pénztár,se szolgálat nincs ,csak egy megállóhely! Namármost akkor mit csináljak,ha változik a program.és vissszahoznak kocsival!?...menjek ki a "megállohelyre" várjam meg a vonatot a kis bézét,szálljak föl -mert a kalauz az hétszentség hogy ki nem száll a sofőr mellöl-kopogjak be a fülkébe,hogy el ne induljon és legyenszíves igazolni hogy nem akarok utazni,és/vagy adja vissza a pénzt ezután szálljak le és üljek be az autóba! Na ez az ami életszerűtlen!.....jó persze tényleg lehet mondani azt is ,hogy akkor mért vettem returt!

Edömér 2009.01.23. 14:13:44

Retúrt azért vesz az ember, mert nem szeretne visszafelé fél órával előbb kimenni az állomásra. Szerintem teljesen kiszámíthatatlan, hogy mennyit kell várakozni jegyvételnél. Jártam már úgy Kecskeméten, hogy a 4 pénztárból csak egy volt nyitva, és ott pont áfás számlát kértek ketten is. Hát mit mondjak, negyedóra kevés volt a két számla kiállítására.


Ákibárd! Ha ilyen drága a jegy papírja, miért nem spórol vele a MÁV? Ha többen utaznak együtt, elég lenne 1 jegy, elvileg van is rá lehetőség így kiadni, nem?

Adani 2009.01.23. 14:23:24

Egyszer jártam így, h retúrt vettem és visszafelé nem utaztam. Kétpóra mentünk ott nincs jegykiadás se szolgálat ( akkor csak egy táblás megállóhely volt esőbeálló és normális peron nélkül). A vonat vissza 5:10 körül ment viszont visszafelé felajánlotta vki ,h elvisz kocsival hajnali 3 körül. Ilyenkor mi a teendő? Hol kérjem vissza a jegy árát? Azt nem mondhatom a havernak, h bocs várjál még 2 órát. Végülis ez 2004-ben volt akkor még olcsó volt a vonat pláne diákjeggyel így hagytam a francba a dolgot, azóta amúgy is tudjuk,h Kétpóra nem veszünk retúrt. Mellesleg Kétpó fővonalon van, vagyis ha netán akkor jövök rá ,h mégse utazok akkor először a V43-asba kell bekopogni, h a vezér várjon addig ameddig egy sok kocsis vonaton megkeresem a kallert és kitölti amit ki kell neki és visszaadja a pénzt vagy ad róla papírt, h azt Békéscsabán visszakapom.

Ákibard! 2009.01.23. 20:34:38

@Edömér:
"Ákibárd! Ha ilyen drága a jegy papírja, miért nem spórol vele a MÁV? Ha többen utaznak együtt, elég lenne 1 jegy, elvileg van is rá lehetőség így kiadni, nem? "

Maga a program tudja. De szabályozási okok miatt nem lehet kiadni így. Van rá elég sok nyomós ok, miért nem lehet, ha nem gond most itt nagy nyilvánosság előtt nem részletezném.
Annyit hozzáteszek, hogy itt nem a "Dilettáns MÁV" -ról van szó, hanem tényleg nyomós okai vannak.
Jelszó? A magyar találékony nép!

Najó egy ok:
3-an felszálltok a vonatra. De csak egy olyan jegyetek van ami 2 fős. Jön a kalauz. egyikőtök felmutatja, hogy itt a jegy, ő az egyik rámutat a másikra: Ő a másik. Ekkor jön a harmadik miszerint a nagy fenét! Ő a másik jegy tulajdonosa. Kinek lesz igaza? A kalauz nem döntőbíró és igazságot sem tudna tenni köztük...
Tehát...

petya.bacsi 2009.01.23. 20:41:01

@Ákibard!: jaj ne már! Nehogy már ez legyen a magyarázat, hogy "nem vasutasok / szakképzett illetők" hiánya miatt ilyen a MÁV Direkt.

A MÁV-nál vannak vasutasok is, és az is olyan amilyen...

Ákibard! 2009.01.23. 21:47:01

@petya.bacsi:
Akkor kérlek magyarázd el miért olyan hülyék amilyenek? Nos?

Azért ert vonatot utoljáragyermekkoukban láttak a fenyőfa alatt, a menetrendről érdeklődve az elvirát használják, minden másért meg a MÁV-Start oldalát.
Valami gyengusz felkészítést kaptak, azért mégiscsak tudják mi a hézag, mégis alapvető dolgokat nem tudnak.

Ha eg utcáról összeszedett embert beültetsz könyvelni, és nem tudja megcsinálni avgy hülyeségeket csinál mivl magyarázod?
Azzal hogy fingja sincs a dologról, nem szakképzett.

Nem kell minden szavamba, mondatomba belekötni, vagy ha már belekötsz akkor cáfold is meg kérlek!

petya.bacsi 2009.01.24. 07:36:29

@Ákibard!: Nem fogok leállni vitatkozni veled, de ha csak ennyi lenne a MÁV hibája, hogy a Direkt néha félretájékoztatja az embereket, mert a szerencsétlenek is az Elvirát nézik, ami ugye olyan amilyen - én is jártam már így, hogy félrebeszéltek, azért hozzáteszem.

De ez csak hab a tortán, a mocskos vonatokról, a Keletiben lévő utastájékoztatási gikszerekről, a rejtélyes késésekről nem a Direkt dolgozói tehetnek. Ja, hanem az utasok, válaszolod mindjárt erre.

Meg arról sem, hogy a netes jegyrendelés több jegy esetén már teljesen átláthatatlan, és hogy nem ad számlát, hanem még állj sorba a számládért. 2009-ben! Röhej, szánalom.

Jó hogy van itt egy MÁV-ot védő ember, én is védeném, ha lenne miért (de azért azt hozzáteszem, hogy van egyébként sok normálisan dolgozó emberke is a MÁV-nál, akik tényleg mindent megtesznek, hogy menjenek a dolgok).

Sheldrake (törölt) 2009.01.24. 11:30:13

@Ákibard!:

"
Egyértelműen butaság Budapesti visszaválthatóság lehetősége, ugyanis akkor ha hazafelé jössz és nem kezeli a kalauz, akkor pesten vissza tudnád váltani...
"

Miért lenne butaság a bármelyik állomáson történő visszaválthatóság lehetősége? A MÁV-Start Zrt. nem feltételezi, hogy az alkalmazottjai (jegyvizsgálók) az utazás során kezelik a menetjegyek szinte mindegyikét?

Most nálam is van egy 350 km-es menettérti jegy, amit a húgom még tavaly dec. 29-én vásárolt, de visszafelé kocsival jött és talán majd én leutazom 29-ig, egyébként meg bukta...

(Még a hipermarketek között sem működött konvertibilitás az áruk visszavételével kapcsolatban, de ez már néhány helyen megváltozott azóta...)

Sikerült már úgy oda vagy vissza utaznom menettérti jeggyel, hogy a visszaúton nem kezelték a 350km-es jegyet, pedig a teljes út során a fülkében ültem! Ilyen esetben szerintem minden épeszű ember (itthon vagy külföldön egyaránt) újra felhasználja a jegyét, ha már érvényes, hiszen nem lett érvénytelenítve...

Sheldrake (törölt) 2009.01.24. 11:42:46

@Ákibard!:

A Volán társaságoknál ez nem jelent gondot... Akár a sofőrnél veszel jegyet, akár az automatában, akár a jegypénztárban, általában 1 papírra nyomatják, még akkor is, ha különböző kedvezményű menetjegyekről van szó...

De ettől függetlenül. X éve - nem olyan régen - vezették be, hogy eltűnős hőpapírra nyomnak, és állomások neve is a jegyre lett nyomtatva.

Lehetne névre szóló is... A kínaikak most ezt akarják elérni, mert a holdújévük miatt nehéz jegyet venni és a jegyüzérek kereskednek a menetjegyekkel. Persze felmerül az elírás veszélye, de a jegyet átvétel után ellenőrizni kell! Ott, akkor és azonnal!

A pót- és helyjegy az csak menetjeggyel együtt érvényes, mégsem egy papírra nyomtatják a jegyet és a pótjegyet. Ha 100 Ft 1 jegy papír alapanyaga, akkor lehet megérné... Abban sincs egyébként fegyelem, hogy a pótjegyet úgy is engedi kinyomtatni, hogy nem írják rá a hozzá tartozó jegy számát, vagy az ingyen utazók esetén az utazásra jogosító igazolás számát... És viszont, a menetjegyre sem minden esetben pecsételik rá, hogy "helyjegy kiadva" vagy "készpénzfizetési számla kiadva".

Az már csak számvitelileg érdekes (annyira nem értek hozzá, lehet szabályos) - de tudjuk, hogy a MÁV-ot az APEH nem bünteti -, hogy a bankkártyával fizetett menetjegyről készpénzfizetési számlát állítanak ki, holott egyáltalán nem készpénzes tranzakcióról van szó... Bár Sárospatak állomáson egyszer nem készpénzes számlát adnak.

Sheldrake (törölt) 2009.01.24. 11:47:43

@petya.bacsi:

"
Meg arról sem, hogy a netes jegyrendelés több jegy esetén már teljesen átláthatatlan, és hogy nem ad számlát, hanem még állj sorba a számládért. 2009-ben! Röhej, szánalom.
"

Ezen dolgoznak, hogy ne így legyen és el is hiszem, hogy záros határidőn belül meg is oldják. Amiatt, hogy számlára van szükségem még sosem kellett 5 percnél többet sorban állnom a Keletiben és vidéken sem. Inkább legyen megoldva később, de normálisan átgondolt módon, mint gyorsan és életszerűtlenül...

Szintén nem a MÁV-Startot védem, de próbálj meg te a többes netes jegyrendelésre egy szerinted jól működő algoritmust kitalálni és küldd el a MÁV Informatikának vagy akár ide a blogra, aztán megvitatjuk. :)

Blackmore 2009.01.24. 12:13:31

Ne vegyetek retúrt olyan helyre, ahol nincs jegypénztár! Ugyanis akkor visszafelé pótdíj nélkül vehettek jegyet a kallertől, és ha az nem jön, megússzátok az utat ingyen.

petya.bacsi 2009.01.24. 13:07:56

@Sheldrake: máshol meg tudták oldani a több jegy a kosárban szindrómát, de ez egy elég gyenge része az amúgy jó netes jegyvásárlásnak. Ha egy jegyet rendel az ember, nincs gond, viszont ha többet, különböző napra, különböző kedvezményekkel, akkor az egész átláthatatlan.

Nem kell nekem algoritmusokat kitalálnom, nézzenek meg pár külföldi, vagy hazai példát.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.24. 16:01:20

@Sheldrake: Én esetenként bérlet mellé szoktam pótjegyet váltani és megőrülnék, ha kétszer-háromszor annyi időbe telne, mert bekérné a bérletet, rávezetné a számát stb.

Kisebb állomásokon ha akartam venni pótjegyet hatszor visszakérdezett, "hogy menetjegyet nem kér?", illetve hogy "csak jegy mellé érvényes". Persze miután hatszor visszaválaszoltam, hogy BÉRLETEM van akkor felfogta és kiadta, de sok időt elvéve magától és tőlem is.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.24. 16:06:04

@Blackmore: Nekem egyik kedvenc utam volt Érd felsőtől Ferihegyig jegy nélkül utazni, kaller pedig nem jött. Érd felsőn zárva volt a pénztár (ki tudja miért?), így tőle vettem volna, de az elég hosszú út alatt nem találkoztam vele.

Sheldrake (törölt) 2009.01.24. 16:08:41

@petya.bacsi:

De azt ne felejtsd el, hogy külföldön nem feltétlenül őskövület rendszerekkel kell az on-line jegyvásárlást összekapcsolni...

Sheldrake (törölt) 2009.01.24. 16:21:27

@Közlekedésguru:

Elvileg a pénztárosnak kötelessége lenne kérni a kedvezményre jogosító igazolványt menetjegy és az utazásra jogosító igazolványt is pót- és helyjegy vásárláskor. Elvileg...

Praktikus dolog leírni _olvashatóan_ egy papírra, hogy mikorra, milyen számú járatra mettől-meddig mit kérsz. Amióta így csinálom, azóta még nem hibáztak, nem hallották félre... Lehet, csak szerencsém volt eddig. :)

Nem azt állítottam, hogy kényelmes vagy különösebben értelmes dolog lenne, ha a menetjegy számát rá kellene vezetni a pótjegyre, de ha nem használják, akkor miért van?

A félrehalláson pedig ne csodálkozzatok... Elég könnyű félrehallani (de még félreolvasni is) bármit véletlenül is az x. monoton munkaóra után.

Kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz gördülékeny a Volánbusznál a kódom megadom és kapom a számlát bérletvásárlás a jövő hónapban. :)

Ákibard! 2009.01.24. 23:58:09

@petya.bacsi:

Délelőtt írtam neked egy hosszú-hosszú választ, benne kifejtve a MÁVDirektet, a Keleti utstájékoztatásának véltés vlós okait, nomeg a netes jegyrendelést, de megint benyelte a blog. Úgy tett mintha küldené villant és nincs itt...

Talán egyszer eljutunk oda, hogy ha ilyen népszrű blogkat üzemeltetnek, akkor kovácsolnak bele "emlékező" funkciót...

Ákibard! 2009.01.25. 00:02:59

@petya.bacsi:
Amúgy meg.
Te is tudod, hogy a eTickettel kapcsolatban segítek ahogy tudok. Messzemenőkig értelmesnektűntél aikor legutóbb elmagyaráztam, hogy mi a helyzet számlaügyben Apehügyben. Ha jól emlékszem hevesen bólogattál miszerint neked is volt már ilyen ügyed.

Akkor most minek ez a műhisztéria????

Most is azt tudom mondani, hogy folyamatban van, de sajnos a rendszer üzemével kapcsolatban adódnak ennél nagyobb gondok is, amik kijavításra kerülnek. Sor fog kerülni az ÁFA-s számla ügyére is, csak az APEH szabályok nem segtik a dolgot. Stimm?

A jegykosárral meg nemtudom mi a bajod, aki eddig ismerősöm használta annak nem volt baja vele. Más rendszer is hasonló kosárral dolgoznak... Milyen extra kellene még bele?

Mondj bátran javaslatot, segítünk a dolgon, az anyázós fröcsögéssel viszont nem tudok mit kezdeni...

Nem védem én a mávot most is azt mondom, egyszerűen elmondom amit tudok, mi miért van úgy vagy mi az arra vonatkozó szabály.

Ákibard! 2009.01.25. 00:06:02

@Sheldrake:

Picit furcsa amit mondasz ezzel a készpénzfizetési számlával kapcsolatban... Ha ÁFA-s számlára veszel egy ciőt kártyával ott is egyszerű sima egyszerűsített számlát kapsz. Ugyanazt amit kapnál kp-s fizetéskor is...

Amúgy egy jegyalap 65-70 ft-ba kerül jelenleg.

Hogy miért nyomizzuk külön a pótjegyet? Van hely a jegyen? Mi van ha a pótot visszaváltanád mert gyorsvonattal mész?
Mi van ha kicserélnéd még 2 órával indulás előtt?
Minden alkalommal vegyük el tőled a jegyedet?
Áhhh...

Ákibard! 2009.01.25. 00:08:28

@petya.bacsi:
De mitől átláthatalan számodra???

Vagy azt mondom: hogyan képzeled el, hogy átlátható legyen?

(Amúgy ízlések és pofonok, kaptam már hideg meleget egy fazontól aki azért reklamált, mert neki nem célszerű az email igénylés ott ahol van. Miért nem kérdezi meg legeőször még a menetrendi keresés előtt?
Ugyanis ő mindig elfelejti beikszelni.

Aztán kérdeztem, hogy ha ott lenne elől nem felejtené el? :D

petya.bacsi 2009.01.25. 08:05:43

@Ákibard!: először is nem anyáztam és nem fröcsögtem. A jegyvásárlási lehetőség tényleg dicsérendő, és tetszik - leszámítva ezeket: a számlaadás és ez a kosárdolog.

1., Számlaadás: igen, elmagyaráztad hogy miért nincs benne a számlaadási funkció, de már kezdem unni, hogy mindig mehetek számláért, ha el akarom számoltatni az utazási költségeimet, ahelyett, hogy a gép kiköpné a számlát is. Felhasználóként nem nagyon érdekelnek a kifogások, meg a felmerült problémák, én azt látom, hogy megint X perccel többet töltök valamivel, amit máshol már évekkel ezelőtt megcsináltak.

2., A kosár: ha az ember több jegyet rendel, akkor először a jobb oldalra pakolja ki a jegyeket, majd ha fizetni szeretne, akkor a bal oldalra kerülnek a megvásárolt tételek, ha jól emlékszem csak a dátum. Miért nem lehet normálisan, tételesen kiíratni, hogy milyen jegyet vett az illető, mekkora kedvezményt kért rá, hová kérte, és mennyibe került? Nézz meg pár bolt-motort, hogy miről beszélek, tételesen, részletesen kiírva minden az adott termékről.

Mikor az ember még csak vásárolgatja a jegyét nekem már az sem tetszik, hogy jobb oldalra kerül zanzásítva. Miért nincs egy kosár, a jobb oldali hasáb helyett?

És még egyszer leírom: az első olyan dolog ez a MÁV-nál, aminek értelmét látom, és nem fröcsögök, vagy anyázok, hanem leírom, hogy mi nem tetszik. Azért 2009-ben nem egy forradalmi dolog ez...

petya.bacsi 2009.01.25. 08:09:51

@petya.bacsi: ja, tudom, hogy le lehet nyitogatni részletekre kattintva, de pl. alapból a részletekkel együtt kellene szerintem kiíratni, és ha több jegy van, akkor sorszámozni a megvásárolandó tételeket. Az utazás és a menetjegyek táblát is valahogy vagy egyesíteni kéne vagy valamit csinálni vele, mert szerintem az is zavaró.

petya.bacsi 2009.01.25. 08:53:36

@petya.bacsi: még valami lemaradt. Remélem érthetően írtam le, hogy mi nem tetszik ebben.
Egyébként legalább ezen a téren elindult valami, és továbbra is inkább pozitív élményeim vannak a jegyvásárlással kapcsolatban, mint negatív, sokkal könnyebb neten rendelni jegyet, gyorsabb, mintha sorban kéne állni, de nekem a fentebb leírt dolgok egy picit zavarosnak tűnnek, bár, előbb-utóbb csak megszokom.

Sheldrake (törölt) 2009.01.25. 14:26:57

@Ákibard!:

Csak azért furcsállottam, mert Sárospatakon - annak ellenére, hogy az odaútra szóló számlát mutattam - nem egyszerűsített számlát kaptam, hanem átutalásost, ha jól emlékszem, amire ugyanúgy ráírték, hogy fizetés módja készpénz. :)

Az nem a MÁV hibája, hogy a kártyás tranzakciókról is készpénzes egyszerűsített számla készül, úgy mint a cipőkről sem, ha kézzel írják. Nem vagyok könyvelő, de ha pl. ha valaki egyéni folyószámlához tartozó bankkártyával vesz egy jegyet és az egyéni vállalkozása nevére kéri a számlát (amelyhez egy vállalkozói folyószámla tartozik), akkor a tranzakció nem jelenik meg a vállalkozói számla kivonatában, de mivel készpénzes számlát kap, akkor olyan, mintha a vállalkozás kp vagyonából fizette volna. Ellenben, ha hiper-szupermarketben vásárolsz, akkor az egyszerűsített számlán ott van, hogy fizetés módja: bankkártya.
Nem tudom, miért nem gondol ilyenekre az APEH... Szerintem kártyás fizetéskor is átutalásos számlát kellene kiállítani és rá kellene írni, hogy fizetés módja: bankkártya.

Neten előreutalással vásárolva valamit is csak olyan névre állítanak ki - elvileg - számát, amilyen néven a bankszámla van, amiről az jóváírás megtörténik.

vanek ur 2009.01.26. 11:36:46

A bankkártya közgazdasági értelemben készpénz, és a bankok is mint készpénzhelyettesítő eszközt emlegetik. Szerintem tehát jogos a készpénzfizetéses számla kiállítása ilyenkor is, sőt akkor is, ha a bannkártyás fizetés az interneten történik. (Ez persze csak magánvélemény, az APEH ettől még gondolhatja másképp.)
Azt viszont a pénzmosási törvények miatt kell ráírni, ha a fizetés bankkártyával volt, mert ha visszaveszik a terméket, az árát a bankkártya mögött álló számlára kell(ene) a kereskedőnek visszautalna.

IndaMuncher 2009.01.26. 15:26:19

@petya.bacsi: Én van mikor 2 perc alatt letudom a jegyrendelést.

Ha rendelek egy menejegyet, helyjeggyel, és ekkor kérem hogy tegye a kosárba, úgy tökéletesen működik. De ha a visszaút választásra is rányomok akkor már gázos az egész, és a végén csak a két helyjegy kerül a kosárba. :S Nem értem, vagy talán csak én csesztem el valamit...
Ekkor inkább külön veszem a visszaútra szóló helyjegyet és úgy fizetem őket egyszerre...

Ez így teljesen jó. Csak az a bajom vele, hogy nem lesz rajta a külön vett helyjegyen a szám, hogy melyik menetjeggyel érvényes, (".... sz. menetjeggyel együtt érvényes, másra át nem ruházható") ez azért gáz, mert a melóhelyem csak akkor téríti vissza a helyjegy árát is, ha rajta van az a bizonyos szám.(a jegy bal alsó sarka)OKé, nem nagy buk
ta az összeg, csak na...

Esetleg ha a visszaútkeresés külön ablakban jelenne meg... Bár az meg zavaró tud lenni... Nem könnyű dolog fejlesztési szempontból se az biztos.

Sheldrake (törölt) 2009.01.30. 11:22:36

Tud nekem valaki segíteni abban, hogy hová pakolták a MÁV-Start honlapról az internetes elővételi jegyrendelés űrlapját? Nem az e-ticketre gondolok, hanem annak elődjére, amikor a kapott kóddal az elektronikus jegykiadó berendezéssel rendelkező állomásokon át tudom venni és ki tudom fizetni a jegyet. Az utóbbi 1-1,5 évben nem utaztam IC-vel, aztán most szembesültem ezzel a hiánnyal. Ahonnan utaznék ott meg nincs jegynyomtató kioszk.

MÁV Direktnél megrendeltem szóban, ingyenes SMS-t is küldtek ki a kóddal, itt csak az volt a probléma, hogy nem helyhez kötött VoIP számról hívtam őket és valami bugyuta zene jelentkezett, akár a 40-es, akár az 1-es körzetszámú számot hívtam. Aztán skyperól, ami szintén ilyen típusú szám, simán fel tudtam hívni az 1-es körzetszámú számot...

A www.mav-start.hu/utazas/elovet_int_jegyrendeles.php oldalon már csak az élőszavas lehetőség van. :(

Sheldrake (törölt) 2009.01.30. 20:27:14

Újabb rekord született, 5 órán belül válaszolt a MÁV-Start (honlapért felelős alvállalkozója):

"
Köszönettel vettük elektronikus postaládánkba megküldött, szolgáltatásainkkal
kapcsolatos észrevételét.

Konkrét kérdését illetően tájékoztatni szeretnénk, hogy a MÁV-START
szolgáltatásainak, a jegyváltás körülményeinek folyamatos megújításában,
fejlesztésében érdekelt.
Ennek a fejlődésnek az egyik lépcsőfokaként vezettük be a telefonos, majd az
internetes jegyrendelést, melyet 2008. június 16-ával az internetes jegyértékesítés
követett.
Méréseink eredménye alapján az új, kibővített szolgáltatás beindításával (hisz az
internetes jegyértékesítés során a pótjegyek meg is vásárolhatók) a régi internetes
rendelés fokozatosan visszaszorult, az igénybe vevők száma minimálisra csökkent.


A fentiek folytán hoztuk meg a jegyrendelő felületet érintő döntésünket. Az
internetes jegyrendelés „kapuját” azonban nem zártuk be teljesen, mert – mint ahogy
levelében Ön is írja – a telefonos jegyrendelés lehetősége továbbra is nyitott.
Ezenkívül az utazás paramétereit valamint a megrendelő nevét és telefonszámát
megadva az informacio@mav-start.hu e-mail címre is elküldheti rendelését.
"
süti beállítások módosítása