A Dráva IC-re az utasok hiába vesznek pótjegyet, ülőhelyet nem biztosítanak mellé. Olvasónk arra panaszkodik, hogy az utasok elözönlik a vonatot, leülnek rendszertelenül, majd a később felszálló utasoknak nem hagynak helyet. Aki mégis le szeretne ülni, annak csomagokkal megpakolva végig kell szenvedniük magukat a vonaton. Vajon így a MÁV kevesebb ülőhely esetén is több pótjegyet ad el?
Kedves BKV-figyelő!
Mint egyszerű vonaton utazó, szeretnék érdeklődni, utazott-e valaki az IPIAPACS InterCity-n? A járat rövid leírása: megveszem a 390,- forintos pótjegyet, amelyre kizárólag a vonat száma van ráírva (kocsi száma, ülőhely száma NINCS! rajta) beérkezik a vonat az állomásra, megindul a tömeg és mindenki oda ül, ahol helyet talál. Vicces, nem? Hívják ezt Dráva IC-nek is - a hangosbemondó szerint is helyjegyköteles; állítólag a mindenható számítógép tudja, hogy hány jegyet adtak el rá és ha a szerelvény megtelik, nem adnak el több pótjegyet. Mondjuk nem túl vicces csomagokkal végigcaplatni a szerelvényen, hogy hol van üres hely, pláne ha ketten-hárman utaznának együtt.
Régről dereng egy játék, talán óvodában játszottuk utoljára: eggyel több gyerek volt mint szék és aki nem tudott leülni, az kiesett. E régi kedves játékot szeretné a MÁV feleleveníteni és ez csak a bevezető hogy egyelőre mindenki le tud ülni? A következő az lesz, hogy akinek nem jut hely, leszáll a következőnél?
Valaki találkozott ilyen IC-vel máshol is, vagy e „plusz szolgáltatás”; csak a Budapest-Pécs vonalon érhető el? Mi az értelme annak, hogy valódi helybiztosítás nincs? Milyen költség takarítható meg így? Ha a mindenható számítógép nyilvántartja hogy hány üres hely van még, miért nem lehet a kocsi számát és szék számát a menetjegyre rányomtatni?
Tudom sok a kérdés, mégis ha valaki tudja a csíziót, ossza meg velem/velünk itt a hozzászólások között!
Köszönöm.