Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A MÁV-START az elektronikus jegyértékesítés területén újabb, az utasok kényelmét szolgáló fejlesztést hajtott végre. A közkedvelt E-ticket rendszer révén menetjegyét már nem csak az interneten számítógépén keresztül, hanem mobiltelefonja segítségével is megvásárolhatja.

Nincs másra szüksége csak egy internetelérésre képes mobiltelefonra és a bankkártyája adataira. Néhány perc alatt megvásárolhatja vasúti menetjegyét, és ezzel egy időben lefoglalhatja ülőhelyét IC szerelvényeinkre, legyen akár egy értekezlet, egyetemi előadás szünetében vagy étteremben.

Az E-ticket-M rendszerrel a már ismert internetes vasúti menetjegyvásárlási felület mobiltelefonos felületen is elérhetővé vált. Ehhez Önnek csupán annyit kell tennie, hogy mobiltelefonja böngészőjébe beírja a www.eticketm.hu webcímet, és már kezdheti is az E-ticket rendszernél megszokott jegyvásárlást.

Amennyiben már van regisztrált e-mail címe a MÁV-START E-ticket rendszeréhez, azt az új rendszerben fel tudja használni, másik e-mail cím regisztrálására nincsen szükség. A fizetés könnyen kezelhető felületen, internetes vásárlásra lehetőséget adó VISA, MasterCard és American Express dombornyomott, valamint a kibocsátótól függően egyes Visa Electron nem dombornyomott kártyákkal vehető igénybe. (Amennyiben eltérő típusú bankkártyával rendelekezik, érdeklődjön számalvezető bankjánál, hogy bankkártyája használható-e internetes vásárláshoz.) A mobiltelefonján vásárolt menetjegyek átvételét továbbra is az állomási kioszkok biztosítják. Ide kattintva lépésről-lépésre bemutatjuk az E-ticket-M működését!

Címkék: mobil vásárlás máv közlemény vonat vasút utas jegy


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5949591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.02.19. 11:05:36

a netes vásárlással olcsóbb vagy drágább a jegy, mintha személyesen veszem meg?

YZ 2009.02.19. 11:17:34

@töröttszárnyú angyal: teljesen ugyanannyiba kerül. Sőt, annyival esetleg olcsóbb is, hogy nem kell készpénzt felvenni a fizetéshez -> megspóroltad a kp. felvétel díját.

Hátránya, hogy kell hozzá egy olyan kártya, amivel lehet interneten fizetni.

Adani 2009.02.19. 11:31:17

Dombornyomott kártya kell. Ezért nem tudom én sem használni.

YZ 2009.02.19. 12:05:48

Nem feltétlenül dombornyomott. Nekem Erste Bankos Visa Electronom van, ami nem dombornyomott, mégis tudom interneten használni. Ami kell hozzá, az a kártya hátoldalán lévő háromjegyű ellenőrző szám. Anélkül nem lehet használni.

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.02.19. 12:27:45

@Adani: most kaptam bankomtól új kártyát 7.000HUF két évre, de dombornyomott

kenshikun 2009.02.19. 12:29:14

A mobil internet forgalmi díjával kerül többe. Maestro kártya az ami effektíve használhatatlan ebben az esetben. Szerintem pozitív, ha utolsó pillanatban kell venni jegyet, és van kioszk ahol át lehet venni akkor mindenképpen megéri. Mondjuk én a netes verziót használom egy ideje, de bevallom, már telepítettem ezt a verziót is. (Mondjuk GPRS-el kicsit lassú, de ez érthető valahol.)

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.02.19. 12:45:33

nekem diák kedvezményem van, a barátnőm viszont közalkalmazotti kedvezményben részesül.
évi 10 utazás, röhej és egy papírt kell mindig pecséltetnie.
azt a pecsétet ki fogja rányomni? majd a kaller?

vanek ur 2009.02.19. 13:38:04

@töröttszárnyú angyal: Olvasni, olvasni, olvasni:

Hol kell bemutatnom a kedvezményre jogosító okmányt, ha az interneten veszem meg a jegyemet?


Minden olyan utalványt, vagy kedvezményre jogosító szelvényt, amelyet jegyvásárláskor a pénztárnál kellene érvényesíteni (pl. Nyugdíjasok/ Közalkalmazottak Utazási Utalványa), a jegyvizsgáló fog érvényesíteni, természetesen pótdíj felszámítása nélkül.
jegyvasarlas.mav-start.hu/eTicketV2/gyik.html

Egyébként meg teljesen jó az internetes rendszer, én már nem is vacakolok a pénztáraknál a kilométeres sorokkal. Mobilon mondjuk nem lehet egyszerű begépelni az állomásokat, meg a kártyaszámot.

Ákibard! 2009.02.19. 15:21:20

@Adani:
Nem csak dombornyomott kártyával jó. Ez egy tévhit az eTickettel kapcsolatban, sajna nem tudjuk eloszlatni... :-/

Személy szerint nekem sem dombornyomott...

Ákibard! 2009.02.19. 15:22:42

@töröttszárnyú angyal:
"azt a pecsétet ki fogja rányomni? majd a kaller? "
A jegyvizsgáló érvényesíti.

Leijon 2009.02.19. 17:52:05

@Ákibard!: Ez igaz...én sima OTP-s kártáyval használam ami egyáltalán nem dombornyomott.
A baj ezzel a rendszerrel szerintem, hogy a 40 év felettiek már nem tudják kihasználni mert nem tudják kezelni a mobiltelefonos internet elérést...nem tudják hogy kell előfizetni stb. A mobilinternet szerintem különben is drága.
Én nagyon örülnék ha végre megjelenne, az "sms" jegy elővárosi és 100km-en belüli viszonylatban, és az itthon nyomtatható jegy...

Ákibard! 2009.02.19. 18:26:01

@SzarkaTarkaFarka:
Hát azért minden csoportot nem lehet megcélozni, azt figyelembe kell venni :-))
Azért sokan használják internetről, bár szerintem sokan inkább attól félnek még, hogy az Interneten megadják a bankkártya adataikat.
Az otthoni nyomtatás is meglesz, csak türelem :-) A mobil verzió is bizonyítja, hogy a fejlődés nem állt meg, egyszer mindennek eljön a maga ideje. Jó úton haladunk :)
Amúgy a mobilnet valóban drága, de aki csak erre használná plusz havi 10-15 email megnézés, azoknak van 100Mb-os csomag is, aránylag baráti áron.

sabo 2009.02.19. 18:38:54

Már nem azért, de amióta az e-ticket létezik azóta lehet venni internetre képes mobilokkal. Legalábbis én eddig is tudtam. Parasztvakítás?

Leijon 2009.02.19. 19:07:06

@Ákibard!: Ezaz végre egy jó hozzáállás...legalább elindult valami:)) Én is örülök neki. Ilyet százat, ezeret:D
Szerinted amugy lenne jővője az sms jegynek? Szerintem korszakalkotó lenne...mondjuk a mobilszámlára terhelve...elég nehéz lenne kivitelezni viszont mérföldekkel egyszerűbb lenne mint ez...és én is hazsnálnám:D
Várom a nyomtatható jegyet...istenem de jó lenne:)

Ákibard! 2009.02.19. 19:09:19

@sabo:
Az, hogy bejött esetleg a mobilodon, más kérdés. Ez úgy van kifejlesztve, hogy menjen minden rendszeren (Lehetőleg)
Spec az én telómon nem igazán ment... (K750i)

Nem kell partasztvakítani, ezt úgy hívják: Fejlődés.

Ákibard! 2009.02.19. 19:11:07

@SzarkaTarkaFarka:
Hát nemtudom, ez az SMS jegy elég fura lenne... :-))
Nem olyan mint egy BKV jegy, amit elküldsz megkapod, mindenkinek ugyanannyi 290.- hanem millió kedvezmény, viszonylat stb.

Szerintem nem túl életképes vasúton, bár ötletnek természetesen nem rossz. :-)

vanek ur 2009.02.20. 09:56:04

@sabo: Persze, megfelelő böngészővel eddig is el lehetett érni a mobilról az e-ticketet. A mobilos címről elérve viszont kisebb a letöltött oldalak fájmérete, ezért 3G-n elég gyorsan letöltődik, de ott is megbízhatóan működik a rendszer, ahol nincs 3G.

Jó ez, most már lehetne lassan a kallereket is modernizálni.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.02.21. 15:09:34

Persze, miért van az, hogy regisztráltam, dombornyomott (évi 3500huf) kártyám van és nem fogadta el a fantasztikus rendszer?

Ákibard! 2009.02.21. 15:24:07

@Közlekedésguru:
Milyen típusú kártya?

Megnézted, fel van sorolva a támogatott kártyák között?

Amúgy az évi 20.000 ft-os költségű kártya sem biztosíték mindenre.
Engem csak évi 800.-ra akasztanak le a kártyáért, mégis tudom használni az eTicketet :)

Sheldrake (törölt) 2009.02.23. 20:31:36

@töröttszárnyú angyal:

Az igen drága kártya... Bár ki tudja mire használod, de nem feltétlenül kell elfogadni, amit a bank adni akar.

Sheldrake (törölt) 2009.02.23. 20:33:15

@kenshikun:

Miért lenne használhatatlan a Maestro kártya (feltéve, ha OTP-s). OTP-s fizetési felületen a Maestro kártya (t-online internetes fizetés) cvc kód nélkül is használható.

Sheldrake (törölt) 2009.02.23. 20:38:06

@vanek ur:

Arra alkalmas mobilt kell venni. Sokan lenézik a wapot, amikor 12 gombos telefonom volt, akkor is be bírtam írni mindent. Aki igazán mobil akar lenni és tömegközlekedik, annak egy E61i vagy E71 Nokiát javasolnék. Semmi sem tökéletes, de én az E61i-vel tökéletesen meg vagyok elégedve és gyorsan tudtam még a mobilos verzió előtt opera mini segítségével jegyet venni.

A laptop szerintem nem mobil eszköz, inkább csak hordozható. :)
süti beállítások módosítása