Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Legkedvesebb hazai vállalatom természetesen a MÁV! Egy szolgáltató cégtől nem is várhatnék többet: szórakoztat és mindig újabb és egyre elképesztőbb meglepetésekkel áll elő! Legutóbbi kalandom az elmúlt hétvégéhez kapcsolódik.

2009. január 30-án megkíséreltem vonattal eljutni Fülöpszállásra. Mivel a kőbánya-kispesti állomáson mindig hatalmas, kacskaringós sorok vannak a négyből általában kettő üzemben lévő pénztár előtt, így időben dobbantottam a munkahelyről, de legnagyobb meglepetésemre a tumultus ez alkalommal elmaradt, s már 17:35-kor jeggyel a kezemben vártam, hogy az indulások kijelzőjén meglássam a 18:06-kor Kelebiára induló vonattal kapcsolatos részleteket. Mivel ez egészen 17:53-ig nem történt meg, gondoltam lesétálok ahhoz a vágányhoz, ahonnan mindig indulni szokott a szerelvény. Sokan voltak már ott, többek között a kalauz is, a vonatnak azonban se híre, se hamva… Nagyjából ötvenen voltunk már, akik várva vártuk, hogy történjék végre valami. Már akkor biztos voltam benne, hogy súlyos tragédia húzódik meg a dolgok hátterében, de ennél okosabb nem lehettem, hiszen az annyira hasznos hangosbemondó végig síri csöndben volt. Teljesen váratlanul, 18:05-kor megszólalt! Ekkor sem a járatunkról közölt információt, hanem arról, hogy a „szemből”, Kelebiáról érkező vonat ki tudja, hány percet késik, ugyanis a vonalon tűz ütött ki. ÉLJEN!!! BRÁVÓ!!! Ezt minden bizonnyal csak abban a pillanatban tudták meg… persze, akkor miért nem állt még be valamelyik vágányra a 18:06-os?!?! Erre a szóra már a kalauzunk is izgatott lett, elsétált az állomásfőnökségre, hogy kiszedjen valamit az információ-fukar MÁV-ból.

Gondoltam elbattyogok egy másik vágányhoz, ahonnan egy Budapesthez közelebbi városba indul vonat 20 perc múlva, bár ugyanazon a vonalon, de hátha attól távolabb van a tűz, ahol a szemből érkező vonat vesztegel. Mit látok, Istenem, hát ez a vonat a vágányon áll! Nagyon reménykedtem benne, hogy el is fog majd indulni, izzítottam is a szülőket, hogy legyenek szívesek a másik városba érkezni értem. Remegő lábakkal közeledtem a kocsik felé, amikor is a közeli irodahelyiségből kirontott egy nő, s közölte a tisztelt (?) utazóközönséggel, hogy szálljanak le, mert az a vonat ugyan nem megy sehova. ÉLJEN!!! BRÁVÓ!!!

Ekkor döntöttem úgy, hogy dacolva a kései és körülményes hazaérkezéssel, búcsút mondok a síneknek, és elindulok a Népligeti buszállomásra, hátha a Volánnal jobban járok. (Így lett!) Nem néztem én se jobbra, se balra, nem figyeltem a rikácsoló hangosbemondóra többé, nem akartam hallani a pótlóbuszokról (talán nem is voltak), nem kíséreltem meg az 1350 Ft-os jegyemet visszaváltani, nem akartam látni azoknak az utastársaimnak az ábrázatát, akik a csatlakozásukat késik le a bravúros és gyors megoldásnak köszönhetően.

A mai napon, 2009. február 1-én előzetes informálódás nélkül meg sem kíséreltem visszajutni Budapestre a kedvenc vállalatom járatával, a kedvenc vonalamon. Telefonbeszélgetés jómagam és a fülöpszállási állomásfőnökségen a telefonhívásokat kezelő hölgy között:

- MÁV állomás, Fülöpszállás.
- Jó napot kívánok, szeretnék érdeklődni, hogy van-e valami fennakadás a Budapest felé közlekedő vonatokkal.
- ???
- Csak azért kérdezem, mert pénteken tűzeset volt, és lehetetlen volt idejutni Budapestről.
- Háháhá, hát tűz az bármikor lehet, akár 5 perc múlva is! (Volt képe kacagni! VOLT! Nagyon nagy önuralomra volt szükségem, hogy ne zúdítsam szerencsétlen pára fülébe az összes általam ismert szitokszót.)
- Tehát jelenleg van valami fennakadás?
- Nincs.
- Értem. Köszönöm. Viszonthallásra! /Csatt./

A mai nap folyamán 19:45 perckor szerencsésen landoltam a ferencvárosi MÁV állomáson. Tudom, hogy nem hiszitek el, de így igaz!

Címkék: budapest közlekedés máv vonat menetrend vasút utas panasz észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr41959571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.02.24. 14:05:19

Igazándiból erre nem lehet mit mondani... Tűz, baleset, egyebek nyilván bármikor bekövetkezhetnek, ezt a máv-on számonkérni dilettáns dolog.

Ami igazándiból nagy probléma, az az információáramlás teljes hiánya... És ezen a központi figyelés sem fog segíteni... :S

Faparaszt 2009.02.24. 14:22:40

OFF
Mik ezek a pocsék FLIRT-es fotók ott jobbolodalt?
Nálam ezek nem tartoznak a vasúti fotó kategóriába... Unalmas állomási fotó mind ...
ON

petya.bacsi 2009.02.24. 15:09:07

Sajnos a vasútnál már lassan minden megbízhatóbb.

martinasz 2009.02.24. 15:33:16

Sziasztok! Hát kéremszápen erre tényleg nehéz mit mondani! Szerintem a világon nincs még eyg olyan informácios szolgálat a ami meg tudja mondani,hogy mi lesz,csak azt ,hogy az adott pillanatban mi van! azt ugyan ki tudná megmondani ,hogy egy átjáróban egy kocsi mikor hajt a vonat elé,vagy esetleg egy gyalogos mikor unja meg az életét,vayg akárcsak azt hogy mikor szakad le egy áromszedő!. Ami meg a post címét illeti szerintem sokkal különb a vasút a volánnál...ezen most biztos sokan elvitatkoznak,de majd megpropbálom megindolni!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.24. 16:15:15

@MXA 958-957: Unalmas pillanatokban készült telefonos állomási képek. Nem vagyok se fotós, se MÁV buzi, mint utas csináltam ezeket.

Tetszik, nem tetszik, ez van. Nem a te kényes ízlésednek készült. Mellesleg ki mondta, hogy ez valamilyen kategóriába tartozik? Miért mesélsz be magadnak hülyeségeket, és azt miért kéred számon máson?

kenshikun 2009.02.24. 16:24:46

Az információáramlás gyakorlatilag teljes hiánya tulajdonképpen már megszokott. Bár a mi állomásunkon (Százhalombatta) hacsak nem volt meteorzápor általában megkapjuk a szükséges információkat. De persze itt is volt már kivétel, mint ahogyan jártam már így sok állomással, hogy amint történik valami, minden alkalmazott eltűnik egy fekete lyukba, vagy nem tudom hova, de nem lehet őket akkor megtalálni sosem amikor kéne.

Faparaszt 2009.02.24. 16:43:42

@BKV figyelő:
Nálam itt kezdődik a vasútfotózás, egy képem a sokból: www.railpictures.net/viewphoto.php?id=269432&nseq=1

mildi 2009.02.24. 17:31:19

engem a busz hagyott ott pénteken a megállóban...megnéztem a neten, van-e a busz, kint a megállóban is ki van írva, van 15.53-as busz, éppen csak baszott megállni....ráadásul időpontra kellett mennem.
volán se jobb :(

Ákibard! 2009.02.24. 17:49:57

@BKV figyelő:
Csak röviden tömören: Bátran hagyd figyelmen kívül a hozzászólásait.
Szerintem ezzel mindent elmondtam ;)

Ákibard! 2009.02.24. 17:51:37

@mildi:
Erről beszélek én is mindig... Nekem valahol az, hogy a busz nem áll meg, nyomorgok rajta, vagy épp fel se férek, késik, dugóban áll, stb stb nem a volán megbízhatóságát fémjelzi.
Lassan le kellene vetkőzni a Volánt körüllengő arany-ködöt, és átlátni a szitán...

Csakisén 2009.02.24. 17:56:48

@BKV figyelő: Szerintem jó képek... :o) Nem tudom annak az MXA izének mért kell belekötni :D Nem tetszik ne nézze. Na mindegy XD

kenshikun 2009.02.24. 18:39:11

A volán nálunk ritka mulatságos. A menetrendjük úgy lett megszerkesztve, hogy nem veszik figyelembe, hogy a megállóban az utascsere nem 20ms alatt 50km/h-val történik... Meg az egér út sem egy leányálom 6 után... És erre még rájön, hogy a buszok kihasználtsága kb a piros 7-essel (7E vagy mi az most) vetekszik. Akkor jó csak nekem ha éppen sztrájkol a vdszsz... A menetidő hosszabb, a kényelem rosszabb, kiszámíthatatlanabb. A MÁV-nál legalább tudom ha esik az eső vagy a hó eggyel előbb megyek, itt még azt sem tudom mit kéne csinálni.

Kopi3.14 2009.02.24. 19:18:37

Spec tavolsagi buszokon eleg ritkan kellett nyomorognom, allni meg talan csak ketszer lattam allo utast egy eves heti rendszeressegu utazasaim alatt, akkor is vasutassztrajk idejen. Pontossagban is jobb volt a busz atlagban, mitn a vonat. Tajekoztatas neha nehezebb-ez leginkabb a kozlekedesi jellegbol adodik, vasuton sok szem figyeli, hogy elhaladt-e mar valahol, a bizbernek koszonhetoen relative automatikusan is lekovetheto. De a busz? Egyik nagyobb varostol a kovetkezoig nincs rola info, barhol barmi tortenhet vele, s akkro meg kerdes a buszsofor elobb telefonalni fog, vagy problemat vizsgal, ellenoriz, akarmi, es kinek kell telefonalni. A vasutassztrajk idejen mind Pecsen, mind Bp-n teljesen korrekt tajekoztatas volt, a soforoktol is, hangosbemondoban is.Keses meg semmi.

cooldogg 2009.02.24. 20:11:38

@MXA 958-957:

Már bocsi de ha valakinek nincs pénze több százezres fényképezőre akkor az már nem is fényképezhet, mi? Normálisnak tartod magad? Mert én téged nem.

siófoki35 2009.02.24. 20:49:53

Ha az esztergomi vasút kiesik, kanyec a Pilisnek. Volt részem a sztrájkban buszozni, és még durvábbakat hallottam... :-(

Kazimír 2009.02.25. 10:06:38

@MXA 958-957:
Én még vágtam volna a tiedből felülről, de amúgy jól sikerült darab.
Egyébként nem szidni kell mások képeit, inkább megpróbálni építő kritikát gyakorolni. Továbbá elküldeni a jól sikerült fotóidat a blog gazdájának, hogy szebb legyen az oldal. Nemde?

pocokpocok 2009.02.25. 17:15:24

@MXA 958-957:

Bocs, de ez a gagyi tipikus mozdony-fotó 30 fokos szögből: ennél nincs jobb?
Az ember első megmozdulásra csinál ilyeneket.
Melleslge fölös vagyánykodni 17 évesen apuci által kicsengetett több, mint 100-ezres géppel ilyen semmitmondó fotót készítve.
Egy vasút-fotó kiállításon az ilyenből tucat+1 van.
De innen szép a start:)

pocokpocok 2009.02.25. 17:16:56

moderálnám magam:
*mellesleg
*vagánykodni
Kösssz

Faparaszt 2009.02.25. 19:18:31

@pocokpocok: Oké mesterúr, majd legközelebb figyelek ... Tegyémáfelfotót, és azután legyél okos jó!
Egyébként meg jó lenne az eredeti témára koncentrálni, elvégre itt a busz és a vasút összehasonlítása volt a téma ... :S

ZBR 2009.02.25. 22:38:42

Na most, ami gáz, a tájékoztatás elmaradása.
A fülöpszállási dolgozó válasza PICIT gáz. Neki illene ügyfélközpontúbbnak lenni, de emberileg igaza van: bármikor lehet tűz.
Ami még gáz: a posztoló stílusa. Azt mondja nem kísérelte meg az 1350 Ft-os jegyét visszaváltani. Ezzel mintegy sugallva, hogy de nagyon drága volt az a jegy. ez persze így is van, de ha volt olyan hülye, hogy ne váltassa vissza, ne panaszkodjon.
A műszaki hiba nem gáz, az bármikor előfordulhat (főleg, ha 30 évig nem fizet bele a vasútjába az ország).

És még valami az utasok tájékoztatására. Nem jelen esetben értendő, de alapvetően a vasúton a tájékoztatás néha azért marad el, mert a rendkívűli esemény kapcsán intézkedni kell az érintett dolgozónak.

jocee (törölt) 2009.02.26. 08:41:50

@MXA 958-957: Ki a franc kérdezte,hogy te milyen fotókat készítessz?Ez nem reklámfelület,vagy szólj hozzá érdemben a témához,vagy húzz a képeiddel e Bosnyákra!

pocokpocok 2009.02.26. 16:12:42

@MXA 958-957:
a diplomamunkám felterjesszem ide?
mivel ebből írtam:)
mellesleg: te kezdted a bäszogatást a figyelő képeivel..
A fagyi visszanyal:)

pocokpocok 2009.02.26. 16:14:29

@MXA 958-957:
ui: és te erről sokat nyilatkoztál már feljebb, ugye?:)

Faparaszt 2009.02.27. 13:44:50

@pocokpocok: Egyszerűen felhívtam a figyelmet a képek legalapvetőbb hibáira. arról már nem tehetek, hogy vki nem bírja a kritikát ...:S

Ákibard! 2009.02.28. 20:27:56

@MXA 958-957:
Mivan, már meguntad az Indexet? Ott már mindenki leszarja a kula, egyen, azonos helyről készült (Szár....) RP-s fotóidat, most jössz ide kampányolni? Szánalmas...

rp_bubu 2009.03.04. 13:03:18

Hogy a posztról is essen szó, és ne csak egymás fotóinak leszólásáról...

A tűz Kőbánya-Kispest és Ferencváros között ütött ki, az egyik vasúton átvezető távhővezeték csatornában gyulladt fel a felhalmozott szemét.(Feltételezhetően hajléktalanok, vagy guberálók okozták a tüzet, ott szokták a lopott kábelekről leégetni a műanyagot).

Az oltás idejére a forgalmat a tűzoltóság kérésére kellett leállítani, melyről a döntést a helyszínen lévő kárhely-parancsnok hozta meg, a MÁV-nak ilyenkor csak az utasításokat kell követni, a végrehajtást megtagadni csak üzembiztonsági okból lehet.

Az oltásra, és levonulásra szükséges időt megmondani a tűzoltóság nem tudja, de nem is nagyon próbálkozik tippelni, nem feladata.

Ilyen esetben késést bemondani nehéz, mert lehet 15 perc és eloltják meg komolyabbnak tűnik a dolog mint amilyen, de az is előfordulhat, hogy órákig elhúzódik.

Ilyen esetben a MÁV tájékoztatja a MÁV-Startot a kialakult helyzetről, s a hivatalos tájékoztató szöveget a Start határozza meg, MÁV helyi dolgozójának csak az adott szöveget lehet bemondania a hangosba.
Valamilyen ismeretlen üzletpolitikai okból a Start nem engedi a valóságot legjobban fedő "bizonytalan ideig szünetel a forgalom, vagy bizonytalan időt késik" szöveg bemondását az estek 90%-ban. Valószínűsíthető, hogy pont az miatt, mert az utasok többségének ez több órás üzemszünetet jelent, s nem azt, hogy akár 10 akár 60 perc múlva indulhat meg a forgalom, és nagy felháborodást keltene, ha elmegy busszal, s a vonat épp akkor gördül ki mégis.

A telefonban elhangzó tájékoztatás lehet, hogy felháborította, de hozzá tartozik a dologhoz, hogy jelenleg információval csak a MÁV-Direkt foglalkozik, az állomásokon ez megszűnt. Ne lepődjön meg senki, ha a hangnem közvetlenebb, mint egy hivatalos információs vonalon, hisz az adott telefonon nem ezért szokták keresni az ott dolgozót, nem feladata a tájékoztatás.

Mint a posztból kiderült, az utas a "megszokott vágányhoz ment le...", itt szólnék mindenkinek, hogy a 2008/2009-es menetrendben Kőbánya-Kispestről helyből induló vonatoknak technológiai okból, nem lehet állandó induló vágányt kijelölni, a megszokás legközelebb még gondot okozhat... ne mondja senki, hogy nem szóltam.

Arra kérdésre pedig, hogy "Ezt minden bizonnyal csak abban a pillanatban tudták meg… persze, akkor miért nem állt még be valamelyik vágányra a 18:06-os?!?!" a válasz egyszerű, a menetrend szerint 17.50-kor érkező vonatból fordulna vissza a 18.06-os vonat. Így valóban nem lehetett sem előbb tudni, sem beállítani az induló vonatot.

Remélem minden kérdésre sikerült válaszolni, s valamennyire fény derült rá, hogy nem szopatnia akar itt senki-senkit, csak egyszerűen ilyen lehetőségek vannak.

De minden bizonnyal fog kapni az illető egy gyönyörű hivatalos választ is, melyből sok minden ki fog derülni, csak az nem amit én leírtam...
süti beállítások módosítása