Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Múlt heti MÁV-napló

 2009.02.26. 10:12

Olvasónk az elmúlt héten napló szerűen gyűjtötte MÁV-os élményeit. Hóesés - késés, hibás biztosítóberendezés – késés, és szívás korlátlan mennyiségben:

2008. február 17.

Országos havazás, a MÁV Start hírportálon folyamatosan tájékoztatnak a várható késésekről. Általánosságban véve számíthatunk 10-20 perces késésekre. Ehhez képest a vonat a Keletiből 50 perc késéssel indult, ráadásul úgy, hogy Rákos állomásra érve már a peronon sem volt hely.

2008. február 19.

MÁV Start hírportál értesülései szerint az egész Keleti pályaudvar forgalmát befolyásoló biztosítóberendezési hiba történt, ami miatt bizonytalanul közlekedtek a vonatok, mely késő délutánra helyre állt - elvileg. Hogy ez valóban megtörtént-e, arról nincsenek értesüléseim, mivel inkább a VOLÁN járatát választottam.

2008. február 20.


Mai napon Tápiószecső állomáson bemondták, hogy a 6.47 perckor, Nagykátáról érkező személyvonat 15 percet késik. 7.03 perckor zónázó vonatnak kellett volna érkeznie Szolnokról, ezt is mondta be a hangosbemondó, azonban a vonat ehhez képest mindenhol megállt. Kaotikus állapotok uralkodtak rajta, a vonaton egyáltalán nem működött a fűtés, az utasok által felhordott hó, sár, víz megfagyott és az egész vonaton veszélyes volt közlekedni, mert úgy csúszott. A jegyellenőr nem jelent meg természetesen.

És még ma valahogy haza is kell jutni....

Anett

Címkék: máv volán késés utas panasz keleti észrevétel hóesés


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr70966458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.02.26. 11:15:07

"MÁV Start hírportál értesülései szerint az egész Keleti pályaudvar forgalmát befolyásoló biztosítóberendezési hiba történt,"

A Keleti egyik fontos váltója se kitérő se egyenes állásba nem állt be, végállás visszajelentés nem érkezett róla. Kisebb fennakadást okozott, de más vágányon megoldották a közlekedést.

kenshikun 2009.02.26. 12:45:57

Ez a havazásos idő a 40a-n is igen kaotikussá tette az állapotokat. Kedden óráról fél órát késtem, úgy hogy a vonat fél órával előbbre hozott volna be. Délután hazafele "csak" 20 percet tétováztam, de az esti órámra, mikor 30perc késést emlegetett a bemondó már meg sem próbáltam bemenni. Másnap hasonló, de ott csak 20 percet késtem óráról. Este minden jól ment már.
Ez a bizber hiba bizony komolyabb, mint azt sokan hinnék, de sajnos, mint minden rendszerben, hibák itt is lehetnek, és vannak is.

petya.bacsi 2009.02.26. 12:58:26

Ó, a MÁV-nak már rég nem szabad hinni. Amit ők mondanak, és a valóság nagyon ritkán fedi egymást. A fűtés ilyenkor van, hogy nincs, majd bepótolják 35 fokos hőségben. Tapasztalat, tapasztalat fizető utasként írom ezt.
Aki nyilatkozik, valószínűleg a fűtött, kényelmes irodából teszi. Ha kimenne az állomásra, rögtön látná, hogy mi a valóság.

És tudom, hogy Ákibard! ezért harapni fog, de engem pl. a netszolgáltatóm hasfájása sem érdekel, hogy nincs net, oldják meg - ezért fizetek, hogy szolgáltassanak. De tudom, a gonosz időjárási elemek összeesküdtek a MÁV ellen. Meglepő, hogy télen esik a hó, és néha fagy is. Én is meglepődtem. (Mindig a rizsa, a félretájékoztatás, és az utas meg szív. Magyarország, 2009).

dontals 2009.02.26. 16:11:11

Kedves Anett!
Örömmel tájékoztatlak, hogy a MÁV a nyári időszakban - kiegyenlítve a most tapasztalt hideget - extrém meleget fog biztosítani a csotrogány járműveiben. Így éves szinten egy kiváló középhőmérsékletet tud felmutatni a társaság, ami azért nem olyan rossz teljesítmény tőlük.

A 10-20 perc késésekből pedig könnyen lehet 50 perc. Megesik, van ilyen. Rájön a szapora a kalauzra, esetleg foglalt a pálya, vagy leszakad a vezeték. Bármi közbejöhet. Nem szabad emiatt panaszkodni. Végül is csak egy bő fél óráról van szó. Ez igazán belefér. Ez idő alatt kulturáltan várakozhattál a minden igényt kielégítő, csupa rokonszenves és bizalomgerjesztő embert felvonultató Keleti pályaudvaron. Akkor meg hol a probléma?

Az, hogy nem volt hely már a peronon sem (gondolom az előtérre gondolsz) nem a MÁV hibája, hanem az utasoké. Igenis be kellene osztaniuk, hogy mikor utaznak. Egyszerűen képtelenség előre tervezni ilyen körülmények között. Ha pedig ez előfordul akkor igen is példát lehetne venni Indiáról, ahol nem restelnek az utasok a vonat tetejére felmászni, ha már nincs máshol hely. Mert ott nem olyan kényelmesek az utasok, mint itt. Amúgy meg ha nem tudnád, a MÁV nem köteles neked helyet biztosítani, csupán azt vállalja, hogy A pontból B-be elszállít. Ennél többet ne is várjál, amíg a havi bérlet az átlagfizetés mindössze 15-20%-át viszi el.

A biztosítóberendezés egy nagyon fontos berendezés, de sajnos minden második héten elromlik és teljes káoszt okoz. Ez azonban nem a MÁV, hanem az idő hibája. Bizony gyorsan telik az idő, a biztosítóberendezés pedig elavult, ezért gyakran tönkremegy. A MÁV próbálta elintézni a Jóistennél, hogy lassítsa le az idő múlását, így csökkentse az amortizációt, de sajnos nem jártak eredménnyel. Ez van. Amit lehetett azt megtették. Nem az ő hibájuk.

dontals 2009.02.26. 16:23:00

ps1: Amúgy meg mocskolódó leveleket a legkönnyebb írkálni, menj és dolgozz a MÁV-nál! Majd megtudod milyen nehéz!

ps2: A Volán járatai a Máv konkurenciái, ezért ha a jövőben levelet kívánsz írni, légyszíves ne írd le a nevüket, hanem csillagozd ki eképpen: v****.

Nagymoli 2009.02.26. 22:02:07

dolgozz a MÁv-nál.. hmm.. lennék mozdonyvezető... :-D de hogy lehet oda bekerülni?

siófoki35 2009.02.26. 22:42:09

Érdekes, Nyugatiban és Déliben kevesebb biztberhibáról hallottam (lehet, hogy tévedek?) Mint a Keletiben. Érdekes, Nyugatiban és Déliben régebbi, mechanikus berendezés, míg a Keletiben Domoino elektronikus berendezés van.

Ákibard! 2009.02.26. 23:17:43

@siófoki35:
"(lehet, hogy tévedek?)"
Igen.

"Érdekes, Nyugatiban és Déliben régebbi, mechanikus berendezés"
Ez is egy részbeni tévedés :)

Kopi3.14 2009.02.26. 23:52:30

@Ákibard!: az elsőben honnan tudod, hogy téved? vagy netán ő te, és így tudod ellenőrizni, mi mindenről hall?

Ákibard! 2009.02.27. 00:04:52

@Kopi3.14:
Ő nem én. És én sem ő. Mert ő nem én. Tehát én sem ő.

Azt nem tudom leellenőrizni, hogy miről hall, azt viszont tudom, hogy a mit állít abban téved. (Ahogyan a visszakérdezés miatt ő sem volt biztos a dolgában)

Ákibard! 2009.02.27. 00:06:35

@petya.bacsi:
"És tudom, hogy Ákibard! ezért harapni fog, de engem pl. "

Ezért csak kicsit harapok. Ugyanis a netszolgáltatód is igyekszik az üzemzavart minél hamarabb feloldani, de ha olyan a hiba, akkor akár órákig áll a netszolgáltatásod, még akkor is, ha téged nem érdekel, az oka, vagy épp fejenállsz.
A MÁV is dolgozik a hibaelhárításon, vagy sikerül hamar vagy nem.

Ákibard! 2009.02.27. 00:09:58

@petya.bacsi:
Ja és a lényeget felejtettem ki?
Ezen nevettünk mi is:
Kiírták, hogy amkedvezőtlen időjárás miatt :)))) De kérem, milyen pofátlan dolog, hogy télen mer havazni? Ráadásul hihetetlen 10 centis mennyiséget? Hahhh...

Kimondottan a havazásra ráfogni komoly dolog. Ellenben igazuk van, hogy nincs megfelelő mennyiségű ember az ilyen helyzetek kezeléséhez. Éljen a létszámleépítés!

Ákibard! 2009.02.27. 00:15:56

@Nagymoli:
Hát, nehezen :)) Hosszú évek tanfolyamai-gyakorlatai-felügyelet alatti szolgálat kell hozzá. Ha ma elkezded úgy 2 év...

Mozvez 2009.02.27. 14:22:45

@Nagymoli: Biztos vagy benne, hogy szeretnél?:)
1,5-2 év perpill a mozdonyvezetőképzés. Ez idő alatt pad-mühely-pad-mühely-pad-mühely-pad-vezetés-pad-hatósági vizsga. Dehogy ide bekerülj: elbeszélgetés, kompetencia tesz és szigorú orvosi vizsgálat kell: ez utóbbiban szem, hallás, pszichológus, neurologus, tüdögyógyász vesz részt. De idáig az 5x-ös túl jelentkezésen kell megad át verekedni.

Dontals mondtam gyere nézdd meg miből adodik össze a késés. Vácon átlag +3-6 perc mire a kedves utas eldönti fel akar-e szállni és ha igen mindenki azon a 4 ajtón illetve a szabálytalan másik oldalon. Ehhez még jön a "sportoló" utas, akit ha nem vársz meg akkor Te vagy az utolsó szem*t állat, ha megvárod már megint mire várunk...
Ha megy a fütés az a baj, ha nem megy az a baj.
Tény és való, hogy sokszor a "modern" 30-40 -esetleg egyes helyeken 80 éves- technikai is megadja magát.
A Nyugati pu.-n a bizber kicsit hibri, hiszen van automata váltóállítás és van vonóvezetékes is.

Mozvez 2009.02.27. 14:23:59

azt hiszem lassan nplót fogok én is vezetni:), de elöfordulhat, hogy videó naplót.

magocska 2009.03.02. 12:10:51

Jól tudom, hogy lányok nem lehetnek mozdonyvezetők? Régen még a fősulit is abbahagytam volna emiatt. Aztán egy mozdonyvezető rokon mondta, hogy lányok nem lehetnek mozdonyvezetők. Azóta nem érdekelnek annyira a vonatok... :(

Ákibard! 2009.03.02. 19:55:23

@magocska:
Jól tudod.
Azonban azt csiripelik, hogy a motorvonatokra engedélyeznék...

pocokpocok 2009.03.03. 19:02:24

@magocska:
nekem erre anno gyereknek azt mondták azért, mert nem tudnak kipisilni az ajtón:D
azóta már beláttam, van pár nyomósabb/fizikális, nem kaki ügyi;)/ érv is:)

magocska 2009.03.04. 11:55:44

@Ákibard!:
Sajnálattal hallom :( Mondjuk már úgyis mindegy, máshogy alakultak a dolgaim. Nem baj, majd leszek villamos vezető :D
süti beállítások módosítása