Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Tisztelt MÁV-figyelő!

Füzesabony a MÁV azon büszkesége, ahol a "high tech" 3G IC és a kőkorszaki utastájékoztatás romantikus, római kori elegyet alkot.

A vágányok számozása kizárólag a peronok elején található meg róma számokkal, vasoxidos  :)  táblán, gyéren megvilágítva, az aluljárókban arab számjegyek olvashatók a feljáratoknál. A peronoknál csak hangos utastájékoztatás van, ha van. A távolsági tranzitforgalat lebonyolító 3-4(-5-6) vágányok között az aluljáróba sikerült valakinek egy Relay újságosbódénak helyet adni egy trafik társaságában. A tekerős, ám szünetmentes tájékoztató tábla az az 1. Vágány környékén van, így aki átszállna az útba ejti az  újságost és római-arab számkonverziót végezve kitalálja, mi merre, hány méter, ha van ideje... Ezen az állomáson többek között az IC-k - köztük a harmadig generációs kócsikból összeállítot IC-k - is megállnak (ütemesen késve).

A 6626-os személvonattal a VI. vágányra érkeztünk, az V. vágányon egy üres, sötét szerelvény állt, a 15201. számú vonatunk a IV vágnyról indult, amelyet megtudhattunk az aluljáróban a Relay pavilon mögött balra, így felmentünk a 4-5. vágányhoz tartozó lépcsőn, közben már kiabálták, hogy előreláthatólag 10 percet késik a vonat, amit én dupláztam magamban és a Kavalecz állandóval súlyozott késés 18 perc lett.

A 6626-os miért nem az V. vágányra érkezett? Biztos azért, mert akkor csak át kellett volna sétálni a szemközti vágányhoz, de az egri személy is érkezhetett volna az V. vágányra, ha nem áll ott az üres, sötét szerelvény. Egyébként úgyis le kell mászni az aluljáróba, ha tudni szeretném, honnan indul a csatlakozásom, lehet ezért az utasmozgatás. Az is lehet, hogy a VI. vágányról könnyebben körüljárja a VIII. vágányon a 6626-ost, mint az V. vágányról.

A lényeg az, hogy egy IC megállohelyen nem megengedhető a római és arab számok rozsdás táblán kevergetése a sötétben és nem elegendő a hangos utastájékoztatás, pl. azért, mert a 15201aes járaton sikerült olyan kocsiba szállnunk, ahol 6 siket embertársunk utazik... Ők Füzesabonyban jól járnának, ha át kellene szállniuk. Kb. 4 éve ígérték, hogy lesz Füzesabonyban modern vizuális utastájékoztatás, ami még mindig csak lesz, de addig is engedjék meg, hogy javasoljam minden peron végére és közepére tájékoztató jelleggel kőkorszaki utastájöoztató táblák kihelyezését és szeretnék felajánlani 1L rozsdamarót, 1 doboz alapozó és 1-1 doboz fehér és fluoreszkáló sötét zománc festéket ecsettel és drótkefével tüneti kezelés céljából. Kérem vegyék fel velem a kapcsolatot, hogy kinek adhatom és kinek a felelősségére bízhatóm az adományokról szóló nyilatkozatot! Köszönöm!

Minden kedves utastársamnak kellemes füzesabonyi átszállásokat kívánva,

Tisztelettel: Egy utas

Címkék: máv ic vasút utas panasz tájékoztatás észrevétel füzesabony vonatm


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr35974930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szaki Danee 2009.03.02. 10:52:02

Szerintem ne bonyolítsd túl, fogj egy vödör fehér/sárga festéket meg egy pemzlit és kezdd el beszámozni a vágányokat a flaszteron. Az adományod ugyanis könnyen lehet, hogy elkeveredik a konglomerátum szövevényes útvesztőiben és sárga (fehér) sraffozás lesz belőle a székház előtti kapubejárón.
Vigyél egy rekesznyi üres sörösüveget is, lekerítendő a munkaterületet, nehogy a friss műalkotásodon gázoljanak át az éppen vágányukat kereső utasok, no meg hogy jobban menjen a munka. :)

dontals 2009.03.02. 11:45:03

Kedves levélíró!

Sajnálattal veszem tudomásul, hogy nem tudod értékelni a MÁV azon fáradozásait, hogy az utazások felejthetetlen voltát aképpen is igyekeznek garantálni, hogy ötletes-játékos, esetenként furfangos elemekkel egészíti ki az állomási vagy fedélzeti szolgáltatást.

Az utasok igényeinek magasabb színvonalon történő kiszolgálása érdekében jelent meg a vasútnál a "Zakatolj velünk" utas program keretében az az elv, hogy az utasokat jobban bevonják a közlekedés során.

Ennek keretében kisebb akadálypályák kerültek és kerülnek kiépítésre egyes állomásokon. Ezen program keretében létesült Füzesabony állomáson is a levélben említett újságosbódé, illetve ezért a megtévesztő számozás, illetve tájékoztatás. A MÁV terveiben további bódék kihelyezése is szerepel az állomásokon (így Füzesabonyban is), ahol frappáns kérdésekre kell majd az utasoknak választ adnia ahhoz, hogy továbbléphessen és végül eljuthasson az uticéljához. A MÁV tervei szerint pénteki napokon (csúcsforgalomban) ezekkel a kérdésekkel a kvíz-király, Vágó István fogja várni a kedves utasokat előre be nem jelentett bódéhelyeken.

További elképzelések között szerepel, hogy a tekerős tájékoztató tábla naponta egyszer a "Jolly Joker" feliratot fogja kipörgetni, ezt követően az első utas, aki jelentkezik az információnal kisebb ajándékokat vehet majd át.

További tervek még nem publikusak.

Szaki Danee 2009.03.02. 12:00:44

off
@Szaki Danee:
Mondjuk az üres sörösüvegektől önmagában nem fog jobban menni a meló, de a sorok között olvasva talán kitalálható, mire is gondoltam :)

Ákibard! 2009.03.02. 13:29:06

Érdekes, én akáthányszor szálltam át Füzesabonyban, mindig tudtam honnan indul a csatlakozásom, a hangosból... Szerintem a hangosra nincs panasz, minden közleményt 2x elmond. Egy kijelző valóban hiányzik, és a tájékoztatáson is bőven lenne mit alakítani, de ennyire nem dramaturgikus a helyzet mint a levélíró (szerinte) humorosan megírta...

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.03.02. 15:29:34

Igen, igen! Szidjuk a MÁV-ot vazze, nehogy buksi kis fejecskében a római számokról át kelljen váltanod arabra. Ez a rendkívül bonyolult művelet általános iskolai anyag... pfff... alapműveltség vaze.. Bár ez lenne a legnagyobb gond a MÁV berkeiben...

pocokpocok 2009.03.02. 18:10:53

hm.. az első mondat keretében sikerült összemosni 3 stílust, vagy korszakot: itt már történelem-tudományodról, és kreatívításodról sikerült számot tenni.
Aztán az arab-római számos problémáddal sikerült véglegesen bebizonyítanod: frappánsságra igyekvő irományod azt sugallja, győződjünk meg róla a saját szemünkkel, milyen bonyolult a mai fiatalok feladata.
Képzeld csak: egyes állomásokon vágányszámozás sincs: és érkezik egyszerre több vonat is, mégis megkülönböztetik az utasok őket.
A süketség az utazóközönség kis hányadát érintő fogyatékosság: ha jól emlékszem, kísérő utazása esetén kedvezménnyel segíti őket a Máv, vagy az állam: erre most nem esküdnék meg.
A füzesabonyi "jól járnának" sztori pedig csak feltételezés.
A kőkorszaki utastájékoztatóid is egy vagyonba kerülnek: inkább arra ajánlj fel ily' nagylelkűen:)

pocokpocok 2009.03.02. 18:11:55

Ui: kisujj után egész kar:)

oiduft 2009.03.02. 20:11:20

Volt szerencsém évekig naponta igénybe venni a füzesabonyi állomás kínálta lehetőségeket; jelenleg ezt hetente teszem, így a kommentelők többségével szemben tudom, Vajda Milán miről írt.

Bár Füzesabony nem egy nagy település, azonban fontos vasúti csomópont: a Miskolc-Budapest fővonalról itt lehet átszállni Debrecen, illetve Eger felé, minden erre közlekedő IC megáll itt. Tehát tényleg fontos lenne megfelelő utastájékoztató tábla kihelyezése a pénztárnál, az aluljárókban és fent a vágányoknál is.

Ehhez képest a vágányok mellett, a peronon semmiféle utastájékoztató nincs, csak a hangos - bár az tényleg jól hallható, és mindent kétszer bemond, én még csak egyszer ültem rossz vonatra. Ennek ellenére elég hülyén érezheti magát az, aki életében akkor jár először Füzesabonyban, és át akar szállni - netalántán külföldi vagy hallássérült. Előbb le kell ballagni az alujáróba - ami egyúttal a város északi és déli része közötti egyetlen hivatalos gyalogosátjáró is -, ott a csavarral rögzíthetős rozsdás kijelzőn megkeresni a vonatát és a vágányszámot, majd vissza felmászni a lépcsőkön. Az eleve nem túl széles aluljárót tovább szűkíti a szép nagy újságosbódé, amit a lehető legzsúfoltabb helyre, a fő 3. és 4. vágányok alá telepítettek (ezeken fut át a Budapest-Miskolc főnoval összes vonata, ergo lent, az aluljáróban itt zsúfolódik össze egy-egy vonat érkezésekor a legtöbb ember). És hogy a helyzetet egy kicsit bonyolítsuk, az aulujáróbéli utastájékoztató tábla egyáltalán nem működik (biztos áramszünet miatt... :-) ), ilyenkor a pontos információért még egy lépcsőt fel kell mászni, el hosszában a vasútállomás mentén, be a pénztárakhoz - mert ott is van eldugva egy tájékoztató tábla -, majd a vágányok felé ismét lépcsőn le, lépcsőn fel. Perontető csak a 3-4. vágányok fölött van, a többiek vagy áznak, vagy lemennek az aluljáróba, vagy még messzebb ballagnak az állomásépület felé, ahol viszont a visszhangtól nem mindig lehet érteni a hangosbemondót, és a vágányok is messze vannak, könnyen lekéshető egy-egy vonat. Az elvileg kilencig nyitva tartó fűtött és nemdohányzó váróterem néha már fél kilenckor is zárva van, és egyes honfitársaink teljes lelkinyugalommal fújják benne a füstöt, senki sem ellenőriz, senki sem kér számon (régebben még ült bent egy vasutas, hogy a rendet fenntartsa, ma már nincs rá kapacitás).

A helyiek számára a helyzet egyszerűbb: mi már tudjuk, hogy a miskolci személy a kettesről indul, a debreceni személy a hatodikról vagy az elsőről, ahol éppen dízel pöfög, Eger felé általában az öödikről megy, Pest felé a negyedikről, Miskolc felé a harmadikról indul a gyors és az IC. De ha egy külföldit kell eligazítanom ebben a rozsdásodó információhiányban, akkor sosem vagyok büszke szép magyar hazámra, és benne erre a műemlék vasútállomásra.

oiduft 2009.03.02. 20:15:32

Javítok: perontető csak a 4-5. vágányok felett van.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.03.02. 22:00:35

Azért a 3G-s IC utastájékoztatása se tökéletes. Hangtároló nincs a Vultronhoz, vagy van, csak nem töltötték föl a bemondásokat. Valamint a Vultron szerint a Keleti után is Szinvának hívják a vonatot (valójában onnan Zengőkét közlekedik tovább). A dupla vonatszámot tudta a rendszer.

oiduft 2009.03.02. 22:44:19

@Peti817172M: Ja, és múlt szerdán utaztam vele, Miskolctól Pestig végig 17:32 volt a pontos idő. :-)

siófoki35 2009.03.03. 22:52:37

Vannak a fabonyinál kutyább csomópontok is. Mondjuk Pusztaszabolcs.

d88 2009.03.04. 23:37:56

@oiduft: ja és azok is át engedik a vizet ... remélem aki jár arra tudja mire értem :)

d88 2009.03.04. 23:56:32

Ám véleményem a bemondásról : 0 ! össze vissza beszél néha a bemondó vagy ha egyáltalán bemondja ! valamikor be se mondja a késéseket meg egyebeket ! és állandó jelleggel késnek Miskolc felől az IC és a Gyors vonatok ! de ezt sose tudtam , hogy miért ?! Ja és télen mindig van olyan induló szerelvény ami totál hideg , sokszor kint a szabadba jobb volt az idő mint a vagonokba ! az ottani kalauzok nem is végzik a munkájukat persze tisztelet a kivételnek ! álltalában megfogják és beülnek a jó meleg helyükre nem tom a vezérlőknek az a kis rész ami ott van az mi lenne pakli rész ? bicigli tároló elött ... na biztos tudjátok miről beszélek :) na az a hely a " szolgálati szakas " csak vasútasoknak és a vasútasok ismerőseinek szolgáó hely ... ! egyáltalán lehet olyat csinálni h ki közösitik maguknak , ugy tudom , h az a " bicajos embereknek van ott hisz az ajtón ott kéne lenni a bicajnak mint pl a hatvani vezérjöknél asszem a 319-es és a 317-es vezérlőn van az ajtón ilyen jel ... vagyis a ablakon :) ! na remélem értitek h mire gondolok :) ! ha nem lenne valamibe igazam akkor írj(atok) mert szerintem igazam van és még rengetek hibát sorolhatnánk ... igaz , hol nincs hiba ? nincs olyan vasútállomás szerintem ahol ne lenne hiba ! de ha lenne írjatok meg :) !ám 1 kérdésem lenne! (80. 80a)Hatvan állomás csomópont ugyebár ... ott miért nem áll meg az IC vonatok ? hisz onnan megy (82.)Szolnokra és (81.)Salgótarjánba (Somosköújfaluba ) is ! Szerintem meg álhatna itt is lenne forgalma az IC-re :) !

d88 2009.03.05. 00:14:11

@oiduft: Miskolcról személy : 1. vágányra
Miskolcra személy : 2. és reggelente a 7. vágány
Debrecenre személy : 6. vágány reggelente a 5.vágány
Debrecenből személy: 6. vágány
Egerből személy : 5. vágány
Egerbe személy : 5. vágány reggelente 6. vágány
Miskolcról gyors 4. vágány
Miskolcra gyors 3. vágány
Egerbe gyors néha 3. vágány ; 5. vágány és a 6. vágány
Egerböl gyors néha 7. és a 4. vágány
IC pedig mindig a 3. és a 4. vágányra
Ja és Hatvanból és Hatvanba 3. vágány :)
Csak ennyt szerettem volna :) aki tudta ezt akkor ok :P:)

pocokpocok 2009.03.06. 19:03:08

@d88:
szép zagyva: gratulálok.
a "pakli" kocsi nem a "bicikliské". Tárolásra lett kitalálva, és kérésre nyitja ki a jegyvizsgáló, mivel gyakorta előfordult már, hogy a fiatalok tanyát vernek a közepébe, kihúzzák az ajtaját és ott lógnak, felszedik a deszkázást, és tűzet raknak, bent isznak, aztán felgyújtják a vodkát. A pakli kocsi elülső lezárt része pedig egyáltalán nem utasforgalomra bocsájtott hely. A jegyvizsgálók ott szokták tárolni a privát cuccaikat.
OFF:
Mellesleg egy kis magyar:
bicigli-kerékpár, vagy helyesen írva bicikli
az "ám" szó az előző mondandó cáfolására szolgál mondatkezdéskor, nem felütés:)
Új mondatot nagy betűvel kezdünk.
Felkiáltó jelet nyomatékosításra, felszólító módra, vagy óhajtásra használunk, nem az egész mondatrészben, legtöbbször kiemelésre, és csak a mondat végén.
"Gyors" szó a mondat közepén minőség jelző: kis betű.
Vagonokban a marhát szállítják: az embert kocsiban:)
a "tom" angol férfi név, persze az is nagy betűvel:) Magyar használatban "tudom."
Kalauz:)
álltalában: helyesen általában:)
ki közösitik : kiközösítik:)
vasútasok=vasutasok:)
h.:)cseten nőttél látom:)
elött : előtt
ugy: úgy
bicajos embereknek = kerékpárosok
vezérjöknél: vezérlőknél
kéne: kellene
álhatna: két "L", tudod: két lábon állunk:)
És még sorolhatnám a számtalan elütést, vesszőt, stb.

"ha nem lenne valamibe igazam akkor írj(atok) mert szerintem igazam van és még rengetek hibát sorolhatnánk.."

Valóban: rengeteg a hibád: ha nyilvános helyre irogatsz, téged az írásod minősít: én evvel a "kaki" helyesírásommal 20 éve az általánosban 2-st érdemeltem tollbamondáskor: téged az ajtón se engednének be: látom, ennyit változott a közoktatás.

ON:)

Sheldrake (törölt) 2009.03.08. 19:30:23

@chipetke:

Van, akinek a római számos dolog gondot okoz és tökéletesen értelmetlen római számokat használni szerintem. Aki diszleksziás az a IV és VI számokat tökéletesen képes keverni.

Sheldrake (törölt) 2009.03.08. 19:32:12

@Ákibard!:

Már szálltam át úgy Füzesabonyban, hogy a mellettünk lévő vágányról ment Pestre a vonat vagy esetleg az azt követőről, úgy látszik most már három vágánnyal arrébb is indul. :)

Sheldrake (törölt) 2009.03.08. 19:34:09

@d88:

Hmm... Ha ez ilyen pontosan megvan, akkor miért nem kerül be a menetrendbe és az Elvirába? Úgy mint a sógoréknál.

???

Sheldrake (törölt) 2009.03.08. 19:36:23

@d88:

Hatvanban ellenben kb. 2 éve van vizuális utastájékoztató rendszer, ha jól látom az elsuhanó IC-ből. :)

d88 2009.03.09. 21:24:03

@pocokpocok:
Köszönöm az oktatást ! Ám nem tudom , hogy te merre laksz , de én még sose hallottam és láttam volna hogy a pakli résznél fel szették volna a padlót ... na de nem szeretnék vitatkozni sem piszkálódni :) Csak leírtam a véleményemet amit gondoltam !

d88 2009.03.09. 21:26:39

@Sheldrake:
Mármint mi van pontosan megadva ? Ha vágányokra gondolsz , akkor csak úgy írtam , mert mostanság így van :)

d88 2009.03.09. 21:31:48

@Sheldrake:
Aha jól látod :) Eleinte voltak vele gondok , de már tökéletesen működnek ! Amikor volt az " avatása " akkor volt Hatvanba először Talent ... ! utána meg nem is láttam jó darabig , pedig ha jól hallottam elővárosi vonatként fog közlekedni Hatvan és a Bp.-Keleti viszonylatba ! Azóta járnak Hatvanba Talentek amióta új menetrend van , de csak hétvégente jár sajnos :( ! Remélem most nincs helyesírási hibáim :) És elnézést Sok helyesírási hibáimért !

d88 2009.03.09. 22:21:51

@pocokpocok: Még valami erre : "A pakli kocsi elülső lezárt része pedig egyáltalán nem utasforgalomra bocsájtott hely. A jegyvizsgálók ott szokták tárolni a privát cuccaikat." Hogy ha az az ő helyük , akkor a kalauzon kívül más miért ül be ? Oké hogy az ő helyük , de akkor ne flegma beszéddel küldjék el az embereket onnan ! Máshol miért ülhetnek bent utasok ? Például Hatvan-Bp.-Keleti vonalon ? Csak ennyit szerettem volna még hozzá fűzni :) !

d88 2009.03.09. 22:24:10

@d88: A Talent-es dolgot mellékletesen írtam hozzá :) !

micmac 2009.04.24. 05:14:54

@d88:2008.12.14.-e óta FLIRT motorvonatok közlekednek,nem Talent-ek! Az indulóvágányokról nem pontosak az infóid.

d88 2009.05.08. 17:31:06

Igen most már a FLIRT jár , de előtte a TALENT járt hétvégenként ... !

micmac 2009.05.11. 03:06:03

@d88: Mitől vagy Te ennyire tájékozott? Kíváncsivá tettél.
süti beállítások módosítása