Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Üdv!

2009. március 1-én a 931 sz. Kékfrankos IC vonattal szerettem volna Budapestre eljutni Sopronból. Menetrend szerint 19:10-kor kellett volna indulni a vonatnak, de egy teljes óra múlva indulhattunk csak el. Semmilyen tájékoztatást nem kaptak az utasok, senki nem tudott semmit. Később a jegyvizsgálótól tudtuk meg hogy egy Ausztriából érkező vonatra (nosztalgiavonat?) kellett várni, mert géphiba történt. Többen már inkább le is szálltak a vonatról, bár úgy tudom ilyenkor a jegy árát sem adják vissza. Két héttel korábban szintén ezzel a járattal utaztam, de akkor is 15 perces késéssel indult el a vonat. Az okát nem sikerült megtudnom.

Olyan is előfordult már  hogy ki-be utaztattak minket a soproni állomásról, legalább egy órán keresztül, ennek az időpontjára nem emlékszem.

A kérdésem az lenne hogy nem lehetne-e egy kicsit jobban odafigyelni erre az IC-re hogy menetrend szerint induljon el? Elvileg ez egy emelt szintű szolgáltatás lenne, és a késés az önök számára sem kifizetődő - tekintve hogy az utasok visszakaphatják az IC pótjegyek árát (ha kivárják a sort a célállomáson este 11-kor amikor beér a vonat). Azt gondolom hogy ez nem elfogadható, kell lennie felelős(ök)nek, akiket ilyen esetben felelősségre kellene vonni! Nyilván egy géphiba nem feltétlenül egy emberen múlik, de az hogy emiatt egy indulásra kész vonatot és az összes utast várakozásra ítélnek, nem vall túl nagy szakértelemre.

Eddig viszonylag meg voltam elégedve a GySEV-vel, mostanában viszont úgy veszem észre hogy (kiindulva a vasárnap esti csúcsforgalmú IC-ből) lassan Önöknek sem lesz érdeke hogy több utasuk legyen - hasonlóan a  'máv' -hoz. Részemről csak annyit tudok tenni, hogy minél ritkábban használom a "szolgáltatásukat" - megkímélve magam a stressztől, és igyekszem mindenkit lebeszélni a vonatozásról amennyire csak lehetséges.

(Ezt a levelet a http://mavfigyelo.blog.hu oldalra is továbbítom.)

Egy fizető utas

Címkék: máv vonat késés menetrend vasút utas panasz tájékoztatás gysev észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr70982072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.03.05. 12:27:48

"Többen már inkább le is szálltak a vonatról, bár úgy tudom ilyenkor a jegy árát sem adják vissza."
Nem jól tudod, ilyenkor is vissza kell téríteni.
Neke is volt, hogy pótjegyem volt az Avalára, ám kiírták rá a 60 perc késést. Visszavittem, visszafizették, és mentem a gyorsvonattal.

Amúgy a 10 percet meghaladó induló vnatkésés esetén az utazásodról lemondhatsz, és kezelési költség levonása nélkül térítik vissza a menetjegyed árát is.

wtek 2009.03.05. 19:11:49

"mostanában viszont úgy veszem észre hogy (kiindulva a vasárnap esti csúcsforgalmú IC-ből) lassan Önöknek sem lesz érdeke hogy több utasuk legyen" Ez azért van mert a GySEV-nél a tehervonatok
a legfontosabbak(ezek hozzák a pénzt).

Szaki Danee 2009.03.06. 09:23:12

Sajnos itt az a helyzet, hogy a GySEV-nek sincsen túl nagy mozgástere. Ugyanis itt a Puchberg am Schneeberg felől érkező vonatrész késett egy órát, ezek szerint géphiba miatt. Fél órán túli várható késés esetén általában az az eljárás, hogy a késő vonatrészt otthagyják és egy későbbi vonathoz csatolják. Itt ezt valószínűleg azért vetették el, mert ezután már csak személyvonatok vannak a vonalon: Győrig még csak elráncigálta volna a 19:45-ös személy -késve- a puchbergi kocsikat, de ott azokat a napi utolsó mozdonyvontatású vonatra, a Lehár Ferenc EC-re kellett volna aggatni. Ez azért gond, mert a személy is már eleve majd' fél órás késéssel érkezett volna Győrbe és így a Lehárnak - ami ráadásul minőségi vonat, csatlakozásra nem vár - is várakoznia kellett volna egyrészt a kocsik beérkezésére, másrészt arra, hogy ráaggassák őket a vonatra.
A Győr-Budapest személyvonatok pedig azért nem jöhettek szóba, mert azok motorvonatok, amik nagy gáz esetén persze elhúzzák a személykocsikat, de nem igazán erre vannak kitalálva (saját súlyuk hordására optimalizált a gépük, így vontatásra csak korlátozottan alkalmazhatók tudtommal).

Alternatíva még önálló vonatként utánaindítani a késett vonatrészt, de ezt az említett okok miatt Budapestig kellett volna önálló szerelvényként vinni. 1-2 kocsiról van szó, nem csodálom, hogy emiatt nem akartak tartalék gépet és személyzetet bevetni. Esetleg még oda lehetett volna szólni egy buszos vállalkozónak/Volánnak, hogy lenne egy fuvar Pestre, nyilván olcsóbban kijött volna, mint egy önálló vonat indítása, de ez nem gyakorlat mifelénk.

Szaki Danee 2009.03.06. 09:25:49

@Szaki Danee:
Ráadásul a buszra átszállítás sem működik, mert azoknak a kocsiknak reggelre valahogyan csak el kell jutniuk Pestre, ahol jó eséllyel újabb bevetés vár rájuk reggel.

4321 2009.03.06. 10:44:15

"csak" egy órát késett? Az még semmi... Nem szerintem, hanem a MÁV szerint...
süti beállítások módosítása