Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk -elveszített- érvénytelen diákigazolványára büntetéseket állított ki a MÁV egyik kalauza. Az utas hiába jelentette az igazolvány eltűnését a rendőrségen, hiába küldött hivatalos okmányokat a MÁV-nak, még mindig a behajtókkal fenyegetőznek. Vajon a kalauz miért nem vette észre, hogy a diákigazolvány nem azé az utasé, akit megbüntetett? (Arckép).

Tisztelt MÁV-figyelő!
 
2007 tavaszán több levelet kaptam a MÁV-tól miszerint jegy nélkül utaztam. Ekkor kiderült, hogy régi érvénytelen diákigazolványomat ellopták és ezt valaki használja és ennek alapján állították ki a büntetéseket. Ekkor én feljelentést tettem a rendőrségen és jelezet a MÁV-nak is. Kérésükre elküldtem a feljelentés másolatát is, mivel azt mondták ezzel rendeződik a dolog. Ezt követően több levelet nem is kaptam tőlük. egy hónapja viszont egy egész kupac fizetési felszólítást kaptam a Credit Express Zrt-től, aki a MÁV kintlévőségeit felvásárolta.

Jelenleg velük kell vitatkoznom, hogy a büntetések jogosak-e. Két fő kérdésem az lenne az üggyel kapcsolatban, hogy hogyan állíthatta ki a kalauz a büntetést egy érvénytelen okmány alapján, amin ráadásul fénykép is volt? Nem tudom mit ír elő a MÁV szabályzata a büntetés kiállításának folyamatáról, de a személyazonosságot ellenőrzi kell és gondolom erre egy érvénytelen okmány nem alkalmas. A másik dolog, hogy ha a MÁV még nem tekintette rendezetnek az ügyemet, hogyan adhatták át ezeket a büntetéseket egy adósságkezelőnek, hiszen jegyzőkönyvmásolatot kaptak és tudták hogy az ügyben eljárás folyik.

Jelen állás szerint az adósságrendező cég peres úton fogja tőlem követelni a pénzt és nekem kell majd újra bizonygatnom, hogy nem én utaztam.
 
Tisztelettel: KGY

Címkék: rendőrség büntetés vasút diákigazolvány utas panasz kalauz mav észrevétel pótdíj


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr56999999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.03.13. 15:26:35

rohaggyanak meg!
ha hivatalos jegyzőkönyv van, akkor meg kéne szüntetni az ügyet

Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2009.03.13. 16:07:55

Ööö, izé. Aki állít valamit, az bizonyít. Pont. De javítsatok ki!

Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2009.03.13. 16:11:27

Ja! És: a MÁV több helyen is mulasztot!! A creditlófasz zrt-t is átverte, írj nekik olyan levelet, hogy olyan követelést vettek meg PÉNZÉRT, ami nem létezik! A követeléskezelők ugyanis ezeket az ügyeket csomagban veszik és hát gondolom, belekerült a tied is.

Nagyon ne izgulj miatta, te a leírtak szerint mindent időben megtettél.

legacy 2009.03.13. 16:18:09

Én is jártam már úgy, hogy elhagytam/ellopták a diákigazolványomat. Igényeltem egy újat, majd mikor jött a büntetés a MÁV-tól, elmentem a rendőrségre, hogy bejelentsem ott is igazolvány eltűnését. A rendőrség azt mondta, nekik semmi közük a diákigazolványhoz, az nem hatósági igazolvány. Ezért az iskola adott ki igazolást, hogy bejelentettem az eltűnését, és ezt a MÁV, és a BKV is elfogadta, azóta nem küldtek büntetést.

Labasmaz 2009.03.13. 16:20:15

Vard ki nyugodtan, hogy a birosag ele citaljanak, ott meg add elo ugyanezt, kezedben a feljelentessel es a MAV-nak megkuldott levelezes bizonyitekaval. Addig max. egy telefon a creditlofaxnak, amiben baratilag figyelmezteted oket arra, hogy ha eddig elviszik az ugyet, bukni fogjak. Ha elviszik, hat bukni fogjak. Pont. Eld tovabb szurke kis eleted, ne izgulj, nincs miert.

4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.03.13. 16:20:27

szokásos bürokratikus útvesztőben eltünő infó ala hángöri.

morbiczer 2009.03.13. 16:37:56

"...elmentem a rendőrségre, hogy bejelentsem ott is igazolvány eltűnését. A rendőrség azt mondta, nekik semmi közük a diákigazolványhoz, az nem hatósági igazolvány. Ezért az iskola adott ki igazolást, hogy bejelentettem az eltűnését..."

Hehe, nalam ez meg pont forditva ment. Az egyetem csak akkor volt hajlando uj diakot adni nekem az elveszett helyett, miutan hoztam papirt a rendorsegrol, hogy bejelentettem elveszteset. Szerencsere nekem a rendorok gond nelkul adtak.

Igaz, 7-8 eve volt az eset.

misterx 2009.03.13. 16:44:17

Egy kollégámnak anno (vagy 10-15 éve történt) ellopták a személyijét. Aztán felbukkant egy ember, egy kisstílű tolvaj, aki ezzel a lopott (és nyilván meghamisított) igazolvánnyal igazolta magát lebukás esetén. A kolléga meg járhatott rendőrségre, bíróságra. Persze minenhol felmentették, de amíg idáig eljutottak... És nem egy ilyen ügy volt! Úgyhogy a posztoló hozzá képest még jól járt...

Goyo 2009.03.13. 16:46:37

Szerintem semmit nem kell tenned. A diákig. nem alkalmas önmagában személyek azonosítására. (arra a személyi, útlevél és az új jogsi jó)

prolee 2009.03.13. 16:50:51

De az a legjobb, ha elmész a rendőrségre (vagy ha ott nem veszik fel, akkor iskolába, vagy közjegyzőhöz, ami tetszik), bejelented, hogy ellopták a diákodat, csináltatsz újat, majd bliccelsz és mindig a régi diákot mutogatod a kallernak, ellenőrnek.
És akkor kinyalhatják.

Meg az a hülye is, aki kitalálta a diákigazolványt.

Az én gyerekem diákját is ellopták és összeszedtek vele némi BKV-büntit. Aztán a gyerekemet megbüntették. Elmentem, hogy kifizessem a büntetést, de a BKV csak akkor engedte kifizetni, ha kifizetem azt is, amit a lopott igazolvánnyal szedtek össze. Hogy a valódi büntetéssel ne essek késedelembe, kifizettem a több mint 30 ezer forintot.
Viszont azóta nem veszünk bérletet a gyerekeknek. Bőven megtérült a pénz.

Hülyék!!!!

Chemistry 2009.03.13. 16:56:21

A MAV-nál szarnak rá, hogy kié a diák! Büntetnek,ha kell, ha nem!!!!
Nekem nem lopták el, csak betegség miatt 2 évet kihagytam a gimiből és most 20 évesen fogok érettségizni! Tehát több matrica van a diákom 20 évesen, mint alapjáraton kéne!
És ebbe kötöttek bele..
Hogy-hogy Én még gimis vagyok és hasonló!
Mi a franc köze van ezekhez? Személyiségi jogot sértenek eme kérdések!

Tirpák, semmirevaló, tanulatlan tuskó a kallerek 70%-a!!

mokas_gizi 2009.03.13. 16:57:14

Az aláírásod sem fog stimmelni, tehát nem tudnak veled mit csinálni csak fenyegetőznek bíróságra nem mennek fele...
Credit Express Zrt-nek küldjél egy térítvényes levelet aminek nyoma lesz és onnantól nem kell foglalkoznod a dolgokkal...
Vodafone velem is szórakozott egy időbe...

prolee 2009.03.13. 17:00:43

@misterx:
Hát igen. Ezért nem kell 7 éves gyereknek igazolványt rendszeresíteni.
Én egyébként nem hordom magamnál az irataimat, csak fénymásolatot mindenből. Úgyis csak a számok kellenek. (Autót nem vezetek.)
Ha valahol igazoltat a rendőr, legfeljebb megbüntet. Még mindig jobban járok, mintha ellopnák.
Csak akkor viszek eredeti iratot, ha kifejezetten hivatalos ügyintézésre indulok.
Pénztárcát sem hordok. Így aztán kotorászhat a tolvaj a táskámban, meg a zsebemben.

Csak utálok ilyen világban élni.

Féldecis Rezsim · http://tisztaudvar.blog.hu 2009.03.13. 17:43:40

Ez sima zaklatás...fenyegesd meg őket perrel.

Dr Kangörény 2009.03.13. 18:26:08

@prolee: Te meg igazi hülye vagy, ha tényleg kifizetsz olyan büntetést, amihez semmi közöd.

szaGértő 2009.03.13. 18:48:34

@Koordinátor: Majdnem. Az bizonyít, akinek érdekében áll, hogy az adott tényt a bíróság igaznak fogadja el.

zbzbzb 2009.03.13. 19:37:41

kéremszépen, ugyanaz a helyzet, mint amikor a bkv büntet. Figyelőnek javaslom, hogy linkelje be ide a bkv-s posztját, így: bkvfigyelo.blog.hu/2009/02/10/mi_a_teendo_ha_zaklat_a_bkv_ugyvedje

na.
befizetni nem szabad semmit, menjenek csak pörre, és ott ŐK bizonyítsák, hogy te ott voltál és a régi diákoddal igazoltad magad.
persze arra gondosan ügyelj, hogy legyen nálad az említett rendőrségi jkv, és azonnal nyújts be viszontkeresetet a faktorálós céggel szemben, kártérítést követelve amiért basztattak.

Spilett 2009.03.13. 21:20:49

Az állandó diákigazolvány
- bankkártya méretű
- műanyag
- fényképpel ellátott
- sorszámozott

KÖZOKIRAT.

... és mint ilyen alkalmas személyek azonosítására.

Tartalmazza a tanuló arcképét, nevét, lakcímét vagy tartózkodási helyét, születési helyét és idejét, állampolgárságát, aláírását.

prolee 2009.03.13. 21:26:31

@Kangörény_: De az egyik büntetés valóban az enyém (ill. a gyerekemé) volt.
Csakhogy a BKV nem volt hajlandó elfogadni a fizetést csak akkor, ha a "korábbiakat" is kifizetem. Ha nem akarok kötelezetti késedelembe esni - ez esetben ugyanis automatikusan emelkedik a bírságösszeg - akkor fizetnem kellett. Igaz, teljesíthettem volna bírói letétbe is, de nem akartam szórakozni vele. Ott helyben eldöntöttem, hogy soha többé nem veszünk BKV bérletet.
Remekül elvagyunk nélküle. Én pl. kb négyhavonta látok ellenőrt, akkor azonnal kifizetem a helyszíni bírságot - az 6000 forint - így nem kerülnek be az adataim a rendszerükbe, nem tudnak hasra ütve bírságolgatni. Aztán négy hónapig semmi gond, utazom jegy nélkül mint más okos ember. Legtöbbször sikerül kezelnem a jegyet, mire hozzám érne az ellenőr, mert már az első embernek nincs jegye/bérlete, akitől kéri. Metrót elkerülöm, ha használom, akkor rászánok egy jegyet.

Mindez fel sem merült bennem addig, amíg ilyen szemét mocsok eljárást nem alkalmazott velem szemben ez a mocsok pártpénzmosoda.

Gubacs 2009.03.13. 21:26:39

"2007 tavaszán több levelet kaptam a MÁV-tól miszerint jegy nélkül utaztam. Ekkor kiderült, hogy régi érvénytelen diákigazolványomat ellopták és ezt valaki használja és ennek alapján állították ki a büntetéseket. Ekkor én feljelentést tettem a rendőrségen és jelezet a MÁV-nak is."Talan,ha forditott sorrendben tortennek meg a dolgok/elobb a bejelentes az elveszett/ellopott igazolvanyrol es utanna a buntetes/van jelentosege a rendorsegi jegyzokonyvnek.De utolag?

prolee 2009.03.13. 21:37:37

Hozzátenném még, hogy azt is nagyon érdekesnek találom a kiskorúak bírságolásának BKV-s gyakorlatát is. Azt, hogy a 9 éves gyerekemet megbüntetik és nekem, mint törvényes képviselőnek nem küldenek értesítést, hanem ülnek a büdös picsájukon, hallgatnak, mint szar a fűben, miközben nekem emelkedik idővel a bírságösszeg. Gondolják, hogy a 9 éves gyerekem fogja kifizetni a bírságot a fizetéséből? Vagy mégis mit képzel ez a sok faszfej?
Így fordulhatott elő, hogy két nyári bírságolást fizettettek ki velem februárban úgy , hogy amikor becsülettel odamentem, akkor a nyakamba varrtak féléves cuccokat, hiába momdtam, hogy az nem a mi mulasztásunk.
Nem csodálom, hogy ebben az országban mindenki lop-csal-hazudik, ha a becsületes emberekből hülyét csinálnak.

Elmehetnek a picsába, mi soha többet nem veszünk bérletet, azt garantálom.
Az árát félreteszem és abból fizetem ki az esetleges bírságot, a maradékból kényelmesen eltaxizgatunk.
Rohadjon meg a hülye BKV.

Ákibard! 2009.03.13. 22:56:54

@prolee:
Ne vedd észre, hogy ez nem a BKV fikázó szekció. Már bocs.
A BKVf-en már elolvashatták az ömlengésed erről ide már nem szükséges mindez...

flimo13 2009.03.14. 00:26:31

@prolee: oszt' honnét tudod, hogy az tényleg nem a gyerekedé?

mcc 2009.03.14. 09:21:41

A 14. életévét betöltött magyar állampolgárnak, bevándorlónak és menekültnek rendelkeznie kell személyazonosításra alkalmas okmánnyal: általában személyazonosító igazolvánnyal, de a személyazonosság igazolható útlevéllel vagy 2001. január 1-je után kiállított (kártya formájú) jogosítvánnyal.
Úgyhogy a diákigazolvány nem személyazonosításra alkamas okmány, hanem a diák-státus igazolására szolgál.
süti beállítások módosítása