Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Hello!

Ma (02.20.) reggelemet szeretném kicsit a nagyközönség elé tárni, mert bár a heti 2-3 késés szinte normálnak és megszokottnak tekinthető, azért ez hosszú időkre viszi a pálmát. :)

A Pusztaszentistvánra érkező 7:01-es vonat 20 perces, majd a 7:21-es előreláthatólag 20 perces késése miatt megállni kényszerült :) a Szolnokról érkező zónázó amiről már persze lógtak az emberek. Furcsának is tűnt hogy egy kocsi tökéletesen üres volt, beléptünkkor derült ki miért, ez a MÁV-START Zrt. új fejlesztésű szórakoztató vonata, ugyanis téli hangulatú jégpályát mellékeltek hozzá. A padló felfagyva csúszott, az üléseket tiszességes mértékű hó borította. Természetesen fűtés nem volt, be sem lehetett kapcsolni :)

Az emberek többnyire jó kedéllyel fogadták, a forralt bor és a hóemberek azért hiányoztak. :)

üdv: jrmitty

Címkék: kép vicc máv tél vonat ablak utas észrevétel mavfigyelo


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr201002787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.03.15. 10:55:41

Hát ez nem valami szép... Gondolom szerelvénymenetben közlekedett, és vagy nmyitva volt az ablaka, vagy kinyílt... A porhó akkor szokott így bemászni az utastérbe :-//

A fűtés hiányára nincs mentség, sajnos sok oka van a műszaki hibától kezdve az előfűtés hiánya és az előfűtési technológiai idő rövidsége pl...

És az MFB-vel csak rosszabb lesz, mert az regisztrálja mennyi volt az előfűtési idő... (Ha annyit fűtesz elő, amennyi a technológiai idő, akkor a kocsiban még csak +5 fok sem lesz. Ha többet, lekapják a fejedet... )

Az ilyen kocsit ki kellene sorozni, de az meg plusz késést generál...

petya.bacsi 2009.03.15. 12:35:37

:) Hát igen, előfordul az ilyen.
Anno, mikor reggel utazgattam, volt olyan, hogy az ajtón nem volt üveg (!), és mikor fel meg leszálltak az utasok, süvített be az utasokhoz a hamisítatlan igazi hideg szél, és seperc alatt hóember lett, aki az ajtónál ült, a többiek is fáztak, hiába fűtöttek. Átlag az ottani ülés így üresen is maradt. Ki érti ezt? Fél évig tutira így volt, hogy nem volt üveg az ajtóban. Senkinek sem tűnt fel ezek szerint.

Sajnos bevett szokás az is, hogy nyáron, mikor ugye 1 perc alatt felhőszakadás sem kizárt, a nyitva hagyott ablakon beesik az eső. Van kalauz, aki ilyenkor végigrohan, és felhúzza az ablakokat, némely utas is megteszi, de nem ez a jellemző.

Amikor még napi szinten vonatoztam, ingáztam, nem egyszer volt az összes plüssülés - üdvözletem a plüssülés-mániás embernek a MÁV-nál, egyszer odakötözném az üléshez, és hagynám utazni oda meg vissza - tocsogott a víztől. Leültél / lenyomtad az ülést, és hopsz, állt is a víz. Tescós szatyor sem segített. A szag viszont mennyei volt. Az alapból büdös és koszos ülés ázott szagatt.
És ekkor fordult elő az a ritka esemény, hogy volt ülőhely a reggeli vonaton - mivel mindenki állt.

Az, hogy nem volt fűtés, nem baj, majd nyáron lesz, mikor odakint is +35 fok körül jár a hőmérő higanyszála.

petya.bacsi 2009.03.15. 12:39:40

@petya.bacsi: egyébként pedig ez photoshop, ilyen a MÁV-nál kizárt, hogy előfordul.

Ákibard! 2009.03.15. 12:58:07

@petya.bacsi:
"Van kalauz, aki ilyenkor végigrohan, és felhúzza az ablakokat, némely utas is megteszi, de nem ez a jellemző. "
Sajnos igen ez így van. Egyszer trolin volt ilyen, hogy beszólt a vezető a mikrofonba: Legyenek szívesek már behúzni az ablakokat, odakintt szakad az eső, a később felszállók még szeretnének leülni az ülésekre!

" üdvözletem a plüssülés-mániás embernek a MÁV-nál, egyszer odakötözném az üléshez, és hagynám utazni oda meg vissza - tocsogott a víztől. Leültél / lenyomtad az ülést, és hopsz, állt is a víz."
Ez azért nem teljesen van így. Röviden: Ezittmár a Zunijjó, és a Zunijjó diktál.
A plüssülés meg a szivacsolása tűzálló, perzselődik ugyan, de hosszú időn át nem kap lángra. A bőr és az alatta lévő szivacsról ez nem mondható el.

Ákibard! 2009.03.15. 12:59:18

@petya.bacsi:
"egyébként pedig ez photoshop, ilyen a MÁV-nál kizárt, hogy előfordul. "

Egyébként én egy korrekt, értelmes embernek tartalak a hozzászólásaid alapján, de ez a BKVfigyelős fotóshopp meg szarjon sünt szövegek elgondolkodtatnak a fenti állítás igaz voltán :-(

petya.bacsi 2009.03.15. 13:12:34

@Ákibard!: ezt nem hagyhattam ki :) Mindig arra várok, hogy egyszer én legyen az ELSŐ! :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.15. 20:38:59

Én úgy vettem észre, hogy a déliből kiálló szerelvényeken mindig végigmegy valaki aki a lámpákat lekapcsolgatja és az ablakot felhúzza. Van, hogy a vonat két végéből 2 ember megy, és gyorsabban végeznek.

Déliben egyébként már nem is fordítanak vonatot? Legtöbb indulás ahogy nézem Flirt, és vannak vezérlőkocsis Bhv-k, amik általában Martonvásár felé mennek, de Százhalombatta irányába is előfordulnak.

1-2 Halbi van amit forgatni kell, bár azokhoz is van vezérlőkocsi, csak gondolom típusvizsgája nincs még sokaknak:)

lurkó 2009.03.15. 21:43:01

@BKV figyelő: A nagykanizsai vonatok halbisak azokon kell mozdonyt átrakni. A német vezérlők amikor üzemképesek"sajna egyre ritkábban" Pusztaszabolcs és Pécs között ingáznak. De ha igazak a hirek akkor hamarosan napi két vonatpár fölmegy Budára. Nagy valószinüséggel halbis vezérlővel előrefelé.

petya.bacsi 2009.03.15. 21:44:52

@BKV figyelő: én is a végállomásokon figyeltem ezt meg, hogy felhúzzák az ablakokat, de volt, hogy menet közben rohant végig a kaller, mikor a semmiből nyári eső formájában esett a víz az égből. :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.15. 21:47:14

@lurkó: Vezérlő eddig is volt néhány vonaton, de rohadjak meg, vezetőt még nem láttam benne. Inkább csaptak elé egy mozdonyt és úgy ment, tehát fordítani a délibe ugyan úgy kellett, mert általában az elején volt a vezérlő kocsi.

Arra emlékszem, hogy a vezérlőben nagy WC van, és automatikusan nyílik az ajtó. Be is ragadtam egyszer :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.15. 21:49:58

@petya.bacsi:

Utasok is nagyon közömbösek néha. Esik az eső, és ugye menet közben nem hozzá esik be, hanem menetirány szerint az előtte vagy a mögötte ülő üléspárra.

Egyszer a laptopom így kapott idegzuhanyt, mert az előttem ülő nem csukta be az ablakot, mert rá nem esett az eső. Szóltam neki, és valamit visszaszólt... Inkább egy kocsival előrébb mentem.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.15. 21:52:26

Előtérben meg az átjáróban szokott még ilyen szép "hóátfúvás" lenni. Mert valami azt hiszi, hogy a Bhv-n is magától záródik az ajtó:)

lurkó 2009.03.15. 22:46:39

@BKV figyelő: Akkor hamarosan látsz majd. Itt elég rendszeresen megyünk vezérlővel előre. Van is sok vicces helyzet miatta. Sokan nem hiszik el hogy arra megy a vonat mert a mozdony a másik felén van. :D Volt Pécsen egy idősebb úr aki szó szerint azt mondta hogy ne nézzem már hülyének. Szó szót követett aztán hogy megnyugodjon előre kisértem bekopogtunk a mozdonyvezetőhöz. Ő is megnyugtatta hogy arra megyünk. Akkor már föl mert szálni.

lurkó 2009.03.15. 23:00:43

@BKV figyelő: :D és hogy sikerült beragadni? Szabad tudni?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.15. 23:08:49

@lurkó: Alig akart kinyílni, mert rossz volt a gomb. Kinyílt, bementem és belül is rossz volt, nagyon nehezen nyitott:)

Egyik meg negyedéig kinyílt és visszacsapódott:)

(Másik kommentre holnap válaszolok)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.03.16. 00:34:20

@BKV figyelő: Ha nem akar működni a gomb, akkor kézi erővel kell próbálkozni. Persze csak kifelé. Ha befelé menet nem akar nyílni, akkor valószínűleg rossz a WC.

Ákibard! 2009.03.16. 07:41:18

@Peti817172M:
"akkor kézi erővel kell próbálkozni."

Persze, bátran tönkre kell tenni kézi rángatással az ajtóműködtető szerkezetet. Aztán pislogni nagyokat, ha egy vasutas pofánbasz miatta. El tudom képzelni, ahogy ki-be rángatod az ajtót mint egy elmebeteg...:-/

Ha nehezen nyílik, meg kell várni, hogy nehezen is de kinyíljon. Nem feltétlen a gomb rossz, hisz ha érzékeli a nyitási parancsot akkor már ki fog nyílni.

Ákibard! 2009.03.16. 07:42:41

@BKV figyelő:
"csak gondolom típusvizsgája nincs még sokaknak:) "
Akinek kellett már rég megszerezte a típust. Inkább az NHH szarakodik a vezérlőkkel, ilyen-olyan típusengedély, lámpaátalakítás meg stb stb. Meg azt is hozzá kell tennio, hogy max 6-7 darab alkalmas vezérlésre.

Ákibard! 2009.03.16. 07:44:03

@BKV figyelő:
"Mert valami azt hiszi, hogy a Bhv-n is magától záródik az ajtó:) "

Az ajtók ÖNműködően záródnak.
ÖN működteti őket.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.16. 07:49:28

@Peti817172M: Az átjáróban lévő ajtót is sokan rángatják vissza, mert az "Automata" szövegig vagy nem jutnak el, vagy értelmezni nem tudják.

Éppen ezért több vonat ajtaja is elromlott, már rugós, nem a magától nyílós eredeti. Rugós ajtót meg kinyitni, tartani, közben átmenni a csomagokkal...

Én inkább várok, nem alkalmazok ilyenkor kézi erőt. Nem szeretném ha ezek a vonatok is elromolnának.

@Ákibard!: Az volt a másik tipp, hogy még nincs rá engedély, tehát akkor majdnem jóra gondoltam. Néhány hete megint láttam pár vezérlőkocsit Kelenföldön, ott álltak egy egyik szélső vágányon és össze voltak csatolva. Nekem tetszenek :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.16. 07:50:42

@Ákibard!: Így is lehet értelmezni a szöveget...

Ákibard! 2009.03.16. 10:19:32

@BKV figyelő:
Ez csak a vicces értelmezése :-)
Főleg akkor viccelődtünk, amikor KöKin mondta a hangos az Önműködő ajtós szöveget, ám Szolnokra még jártak classic-Bhv szerelvények is :))

Ákibard! 2009.03.16. 10:21:31

@BKV figyelő:
"Éppen ezért több vonat ajtaja is elromlott, már rugós, nem a magától nyílós eredeti. Rugós ajtót meg kinyitni, tartani, közben átmenni a csomagokkal..."
Azok eredetileg is rugósak voltak. Csak néhány automata van.
A Halbik erősen vegyesfelvágottak műszakilag.

" Az volt a másik tipp, hogy még nincs rá engedély, tehát akkor majdnem jóra gondoltam."
Igen. Menetrendváltástól egy ideig jártak tolva, de mostanában megint el-elmaradnak...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.16. 15:07:03

@lurkó: Vezérlős kocsik felénk is vannak, amiket Bhv-ra kötnek. Martonvásár, Százhalombatta felé. Halbis vezérlőt nem láttam még "munka" közben:)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.16. 15:08:43

@Ákibard!: Nem is tudom már kitől hallottam, hogy a rossz ajtókba is rugót tettek, mert az automata nyitós/zárós alkatrész igen drága. Nem mondott igazat az illető?

(Tegyük hozzá a rángatás tényleg nem tesz jót az ajtónak...)

lurkó 2009.03.16. 19:35:52

@Ákibard!: féktuskó erős kopása miatt buknak ki néha. Aztán megint futnak pár napot aztán újra műhely...
süti beállítások módosítása