Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A MÁV kedden kiadott egy közleményt, melyben arról tájékoztatták az utasokat, hogy baleset miatt a pusztaszabolcsi „akváriumból” nem tudnak kiállni a „delfinek” szerdán, ezért a vonalon a Flörtök helyett időnként régebbi vonatok közlekednek majd.

A MÁV-közlemény arról nem szólt, hogy késések, és járatkimaradások is lehetnek, pedig a reggeli órákban a martonvásári vonalon szinte felborult a menetrend. Az állomáson persze senkit nem tájékoztattak arról, hogy melyik vonat, honnan merre megy, ezért nagy volt a fejetlenség. Olvasónk is erre panaszkodik:

Szia Misi!

Láttam, kitetted a MÁV-figyelőre a közleményt, hogy a mai napon kevesebb Flirt fog közlekedni. Kíváncsi vagyok, lesz-e hír/közlemény arról, hogy néhány vonat pedig egyáltalán nem közlekedett, és nem hiszem, hogy épp a pusztaszabolcsi kisiklás miatt... Nem tudom, melyik vonattal mentél ma Budapestre - már ha mentél egyáltalán -, de én 3/4 órát rohangáltam Érd alsó és felső között. A 6.41-es késett, az orrom előtt ment el, a 6.51-esre először 10, majd 30 perc késést írtak ki; közben Érd alsón végig a 6.35-ös Fehérvárra tartó volt kiírva 30 percre. 7.05-kor alsóra megérkezett a Déliből egy martonvásári, ami el is suhant, majd újra kiírták a fehérvárit, ami negyedkor ért be. Kiderült, hogy a 6.54-es Délibe tartó martonvásári ki is maradt.

Én épp Érd alsón voltam, amikor valószínűleg a 7.04-es időben érkezett felsőre, és el is ment Pestre, de nem is mindenki fért fel rá... Igazolást Érd alsón nem adtak, sem a késésekről, sem arról, hogy a 6.54-es kimaradt. Érd felsőn kaptam egy igazolást arról, hogy a 6.51-es már 30 perce késik, és 7.25 körül meg is érkezett; ezzel bementem a Délibe, hogy legalább igazolásom legyen, mivel reggel 8-tól zh (remek).

Amiért viszont érdemes lenne posztolni, az a Déliben kapott igazolás. A fehérvári vonat (4539-es), aminek 7.17-re kellett volna megérkeznie menetrend szerint a Délibe, 3/4 8 után ért be, a diákok elindultak a forgalmi iroda felé. Előttem néhány kisebb gyerek ért be (gimisek, csak én vagyok vén nyanya), köszöntek, tök normálisan elmondták, hogy igazolást szeretnének a fél órás késésről. A szőke nő, aki ott ült, teljesen rápörgött, hogy milyen késés (mintha amúgy is ritkaságszámba menne a MÁV-nál...), erre újra elmondták, hogy a fehérvári, ami 7.17 helyett most ért be a 9-es vágányra. A válasz: az csak 23 percet késett! Mondják: 33 (mire egyáltalán foglalkozni kezdett velünk, már 7.50 volt). Rájukförmedt, hogy már mióta itt ácsorognak, az a vonat 7.45-re beért, miért akarják, hogy 33 percet hazudjon. Szegények csak pislogtak, a nő meg vérig volt sértve, hogy miért nem mindegy nekünk, hogy 23 vagy 33 perc. Neki miért nem mindegy? Amúgy meg... oké, 7.50-re már valóban a forgalmin voltunk, tehát nyilván nem 7.50-re ért be a vonat. Beért - tegyük fel - pontban 7.45-re: az akkor is 28 perc, amit én jeleztem is. A válasz már csak annyi volt: úgyis 23 perccel nyomtatom ki.

A két igazolást csatoltam, a Déliben kapott fecni tehát az "érdekesebb", hiszen a vonat száma alapján visszakereshető, hogy 7.17 a menetrend szerinti érkezési idő, 7.45-re ért be --> 28 perc késés. Ha már szőrözünk.

Üdv, MM

Címkék: budapest máv közlemény késés tájékoztatás érd flirt stadler kimaradás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr301025851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.03.26. 12:27:52

"hiszen a vonat száma alapján visszakereshető, hogy 7.17 a menetrend szerinti érkezési idő, 7.45-re ért be --> 28 perc késés. Ha már szőrözünk."

Szerinted akor ért be, és ezáltal annyi a késés.
Ezzel nem arra célzok, hogy te hazudsz hanem arra, hogy a fejrovatos naplóba véletlenül 5 perccel korábban megjött a vonat...

Nekem is volt ilyen esetem, az infóhoz mentünk a nyugatiban, 22 perc késéssel, és csak mondta a nő a szöveget: Csak 15 percet késett, annyit mondott be a hangos!!! ÉS a 15 nem haladja meg a 15-öt, nincs igazolás.
Akkor kifakadtam, hogy moooooost azonnal felhívja az ügyeletes tisztet, megmondja neki, hogy a vonat 22-t késett, és azonnal megírja az igazolást, mert engem nem érdekel, hogy mit hazudnak a fejrovatos naplóban, én tudom hogy 22-t késett az a vonat, és ki fogja adni az igazolást.

Emelte a telefont, hallom mondja:
Te "Józsikám" (nemtom hogy hívták) itt van egy csomó diák meg egy vasutas is (ez lettem volna én gondolom :-))) és nagyon morcosak, hogy a vonat 22-t késett, de csak 15 van beírva, most mi legyen?

Végül kiadták 22-ről, de akkor már 40 perc körül jártunk... (Mmint késés)

@kukac@ 2009.03.26. 13:05:09

Mihály, én a helyedben a korrektség és a teljesség kedvéért ezt a közleményt is idéztem volna:

"Késések várhatók Pusztaszabolcs állomásnál
2009.03.23 5:34

Pusztaszabolcs állomásnál kialakult műszaki problémák miatt, a helyreállításig a Budapest - Pusztaszabolcs valamint a Pusztaszabolcs – Budapest állomások között az elővárosi vonatok csak két órás ütemben közlekednek. Az elővárosi vonatok csak Pusztaszabolcs állomásig közlekednek. Dunaújváros állomásra csak átszállással lehet eljutni.

Pusztaszabolcs és Dunaújváros között 50 perces késések, Pusztaszabolcs és Budapest között 30 perces késések várhatók a személyszállító vonatok menetidejében.

A késésekért és kellemetlenségekért utasaink szíves megértését kérjük, türelmüket köszönjük.

MÁV-START Zrt. Kommunikációs Igazgatóság"

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.26. 13:16:28

@@kukac@:

"bizonyos FLIRT motorvonatok helyett régebbi típusú szerelvények fognak közlekedni menetrend szerint"

Ebben te hol látod a késést és a járatkimaradást? Menetrend szerint késett volna a vonat? :)

@kukac@ 2009.03.26. 14:33:21

A káoszt kialakító kisiklás hétfő hajnalban történt, ezután 5:34-kor kiadták az általam bemásolt közleményt, amelyből kiemelhetjük, hogy "A HELYREÁLLÍTÁSIG a Budapest - Pusztaszabolcs valamint a Pusztaszabolcs – Budapest állomások között az elővárosi vonatok csak két órás ütemben közlekednek." továbbá "Pusztaszabolcs és Dunaújváros között 50 perces késések, Pusztaszabolcs és Budapest között 30 perces késések várhatók a személyszállító vonatok menetidejében."

Ezek szerint keddre még nem sikerült elhárítani a problémát, ezért volt tapasztalható a levélíró által felvázolt jelenség. Gyengék, hogy még másnap is káosz van miatta, de a közleményt kiadták, tehát ilyen szempontból egy szavunk sem lehet.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.26. 18:51:20

@@kukac@:

És Martonvásár hogyan kapcsolódik a Pusztaszabolcs-Dunaújváros vonalhoz?

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.26. 20:43:15

A megérkezést NEM A PERONHOZ érkezéshez írják, hanem a bejárati jelzőhöz érkezéshez. Ha a Keletiben a bejárati jelző fog meg majd '10 percre, akkor hiába 25 perccel ér be késve, azt jó, ha 15 percnek veszi.

Ilyen ez a magyar vasút...

(Nem vicceltem, tényleg a jelzőhöz számolják).

@kukac@ 2009.03.26. 21:32:03

@BKV figyelő: Szerintem valami olyasmi köze lehet, hogy a Pusztaszabolcs felé közlekedő vonatok kb. 20 kilométeres szakaszon megegyező útvonalon járnak a Martonvásár irányába közlekedőkkel... és ha a Pusztaszabolcsiak összevissza járnak, felborítják a többi közlekedését is. Hm?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.26. 21:48:37

@@kukac@: Korrektségről beszélsz, és nulla helyismerettel itt okoskodsz. Nem akarlak bántani, de mikor jártál te erre utoljára? Milyen 20 kilométeres szakaszról beszélsz? 5 kilométer van maximum, ami közös szakasz, az pedig Kelenföld-Déli pu, amit nem érint a baleset.

A matronvásári vonatok Érd-alsón át közlekednek, a pusztaszabolcsiak pedig felsőn. A matronvásári vonatnak külön pályája van Kelenföldig.

Itt egy térkép, hogy bővíthesd ismereteidet:

mavfigyelo.blog.hu/media/pszabolcs_mvasar.jpg

Zöld a Martonvásárra, Zöld a Pszabolcsra, Dunaújvárosra vezető vonal. A martonvásári vonal jelenleg teljesen független a pusztaszabolcsi vonaltól.

Ákibard! 2009.03.26. 22:06:52

@BKV figyelő:
" Korrektségről beszélsz, és nulla helyismerettel itt okoskodsz. Nem akarlak bántani, de mikor jártál te erre utoljára? Milyen 20 kilométeres szakaszról beszélsz?"

Ahogy ismerem, nem kukac az, akit ki kell erről oktatni...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.26. 22:08:48

@Ákibard!:

Mért, mégis milyen 20 kilométeres közös szakasz van? Én nem kioktattam, bemutattam neki a tényeket, ami szemben áll azzal, amit ő mond.

Mesteri Margarita 2009.03.26. 22:26:50

Az alsói vonalon közlekedő vonatok a Délitől Kelenföldig közös szakaszon futnak a felsői vonalon futókkal, az alsói Budafok-Albertfalván megáll, majd Budafok-Belvárosnál megint "találkoznak" és innen kanyarodik el a felsői Háros, Budatétény stb felé, az alsói meg jön "egyenesen".
De ettől még természetesen bekavarhatnak egymás menetrendjébe.

A @kukac@ (2009.03.26. 13:05:09) által idézett közleményt én nem találtam a MÁV-Start honlapon, szerda reggel is csak azt a - hétfői! - hírt láttam, ami itt is szerepelt a kisiklásról (és hogy emiatt több lesz a nem-Flirt járat).

Az említett késő fehérváriról meg annyit, hogy az indulás/érkezés táblán 30 perc volt kiírva ehhez a 07:17-eshez, én 07:47-kor szálltam le (igen, a peronra).

De ha az igazoláson az szerepel, hogy 07:17 helyett 07:45-re ért be, azaz 23 percet késett, akkor ez mehet a Honfoglalóra - "tudja, mi nem stimmel?" :)

@kukac@ 2009.03.26. 22:35:23

Ezesetben elnézést kérek, Misi, elég sokat járok arrafelé, de ennek ellenére meglehet, hogy nem vagyok elég jártas, és hibáztam, amikor azt írtam, amit.

Viszont nagyon érdekel ez a téma, úgyhogy akkor most annak érdekében, hogy átlássam, tennék fel néhány - talán butának tűnő - kérdést. Például Érd-felsőről 7:04-kor induló vonatot emleget a levélíró, ami Pusztaszabolcsról a Déli pályaudvarra közlekedik. A Déliig útbaesik Nagytétény-Diósd, Barosstelep, Budatétény, Budafok-Háros, Budafok-Belváros. Említi még a 4539 számú vonatot, ami szintén megáll Budatétényen, viszont csak itt, mivel gyorsított. Ha kifejezetten Martonvásárról induló vonatokat nézek, azok menetrendjében is ilyeneket látok: Budafok-Belváros, Budafok-Albertfalva, stb.

Tehát a kérdés: pl. Budafok-Belvárosból, Budatétényből, stb. kettő van? Mert ha nincs közös szakasz, csak a Déli-Kelenföld, akkor csak ez lehet a magyarázat. Légyszi, magyarázd el, mert belezavarodtam!

@kukac@ 2009.03.26. 22:38:11

@Mesteri Margarita: most látom az üzeneted, a közlemény a hírarchívumban továbbra is fellelhető, én is onnan kerestem vissza, illetve hétfőn láttam a főoldalon is, én a Start oldalán kezdem a tájékozódást.
www.mav-start.hu/hirek/archivum.php?xquery=pusztaszabolcs&mid=149c71192905eb

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.26. 22:42:07

@@kukac@: Nem kell elnézést kérni, nem azért írtam:)

Az utas martonvásári vonattal szeretett volna menni, ami nem jött, ezért mert felsőre, ahol a pusztaszabolcsi, székesfehérvári, dunaújvárosi vonatok járnak.

Érd felsőtől Kelenföldig megállók:
Érdliget, Nagytétény-Diósd, Barosstelep, Budatétény, Budafok-Háros, Budafok-belváros, Kelenföld.

Érd-alsóról Kelenföldig: Nagytétény-Érdliget (Nem azonos Érdligettel), Nagytétény, Budafok belváros (Itt 3 vágány van. 2 Érd-felső felé menő, és 1 Érd alsó. Tehát a megálló közös, de itt is külön vágányon megy a vonat), Budafok-Albertfalva.

@kukac@ 2009.03.26. 22:44:04

@BKV figyelő: Köszi szépen! És ezennel visszaszívnám az üzenetemet, miszerint "Mihály, én a helyedben a korrektség és a teljesség kedvéért ezt a közleményt is idéztem volna", és igyekszem először körültekintőbben tájékozódni, és aztán okoskodni! Bocsi!

scooby doo 2009.03.26. 22:48:48

Nem tudom, sírjak-e vagy nevessek. Kár h ma nem vonattal mentem, lehetett volna késni egy jót. Ha holnap is gebasz lenne, azt bírnám, holnap sajnos vonattal kell mennem.

Mesteri Margarita 2009.03.27. 09:19:54

@@kukac@: szerda reggel megnéztem Elvirát (ami ugye át van eleve irányítva a mav-start.hu-ra), akkor reggel csak a kisiklás miatt kevesebb Flirt és több "kék" lesz témájú hír volt fenn.

Egyébként nekem még kényelmesebb is, hiszen alsó és felső között 2-3 perc tévolság van + ott a buszpályaudvar is, ha nagyon nem jön semmi a síneken... de aki egy-egy állomással odébb várt, az sokkal jobban megszívta. Nagytétény-Érdligetnél semmi tájékoztató nincs (kijelző, hangosbemondó), vagy pl. Martonvásárról, Tárnokról nem tudsz pusztaszabolcsira átszállni, vagy ugyanígy Érd Nagyállomás sem esik mindig útba / illetve állnak meg ott vonatok.
süti beállítások módosítása