Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Budapest-Kelenföld pályaudvar vágányainak és peronjainak mostani átépítési munkái a 4-es metróállomás építése kapcsán történik. Korszerű csatlakozó csomópont kerül kialakításra, mely mozgólépcsőkkel, liftekkel és hagyományos feljárókkal közvetlen átjárási lehetőséget ad a metrószint és a vasúti peronok között.

A beruházás részeként az elővárosi forgalom fejlesztésére két új peron is kiépítésre kerül. A beruházó a DB-R Metró Projektigazgatóság, ütemezésük szerint az átadási időpont 2010-11-re tehető.

A Kelenföldi pályaudvarhoz kapcsolódik egy másik, nagyon jelentős beruházás is, amely az utasok és a MÁV Zrt, mint üzemeltető és szolgáltató vasúti társaság számára minőségi előrelépés lesz. Ez a Budapest – Székesfehérvár vasútvonal EU forrástámogatással megvalósuló rekonstrukciója. A projekt célja a Budapest Kelenföld – Székesfehérvár vasútvonal komplex átépítése, összesen 63 km hosszúságban. Tárnok állomástól kezdődően a rekonstrukció végeztével 160 km/órás lesz a vasúti pálya, kivéve – környezetvédelmi okból – a Velence tavi szakaszt. Megépítik a Kelenföld – Tárnok közötti második vágányt 19 km hosszban, mely kapacitásbővítéssel az elővárosi járatsűrítést szolgálja majd. Sor kerül a metróépítéssel nem érintett Kelenföld állomási pályarészek felújítására is.

A Kelenföld – Székesfehérvár vonalszakaszon nemcsak a második vágány épül meg, hanem kialakítják a mai kor igényeinek és az esélyegyenlőségi törvényeknek is megfelelő utas-peronokat, a térvilágítás korszerűbb lesz, továbbá a kapcsolódó vasúti infrastruktúrák (alépítmény csere – vízelvezetés; pálya rekonstrukció – UIC 60-as sínek beépítése; jelző-, és biztosító berendezés; felső-vezetékrendszer; telekommunikáció; zajvédelem) is megújulnak.

A projekt tartalmazza továbbá két meglévő közúti aluljáró felújítását, P+R parkolók, buszmegállók felújítását, új közúti aluljáró építését Kápolnásnyék és Velence állomásnál, valamint új megállóhely létesítését Dinnyésen.

A rehabilitáció része az úgynevezett S-Bahn koncepciónak, amely Budapest elővárosi közlekedésfejlesztési koncepciója. (FÖMTERV-Közlekedés konzorcium, 2008. június). A beruházás lebonyolítója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a projekt tervezett befejezése 2013.

Budapest, 2009. április 9.

MÁV Zrt. – Kommunikációs Igazgatóság

Címkék: budapest máv közlemény vonat fejlesztés vasút kelenföld előváros


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr551058215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.10. 18:38:05

Várom a büntetőjogi felelősségrevonást a 4-es metró építése körül.

Ennyi pénzért, ekkora csúszásokkal és ilyen körülmények között, köszönjük de nem kérünk belőle.

Jegkoko 2009.04.10. 20:04:36

már éppen ideje volt felújjítani kelenföldet, mert vmi botrány ahogy kinézett.Bár a peronok számozása nem igazán stimmel mert van az 1-2 majd 3-4 5-6 utánna pedig 7-10 majd az utolsó 2 pedig 14-15 csak éppen a valóságba nem is annyi vágány van közöttük

horvathd 2009.04.10. 20:45:16

Az új peron a 8. és 9. vágány helyére épült, de a vágányokat nem számozták át, ezért van kevesebb vágány.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.04.10. 21:42:23

Használt vágányok régen: 2-3, 4-5 és 14-15.
Pár hete: 1-2, 7-10 és 14-15.

Mellesleg csak a 8-9 hiányzik, az a peron lett. Lehetne 7-8, de akkor 12-13 lenne a Keleti fel átmenő.

Nem mindegy a számozás? A lényeg, hogy a 7-10-ről mehetnek a Keleti és a Déli felé is és az 1-2-esről is elmehetnek a Délihez.

Aluljáró lesz majd új (az 1-2-höz is, illetve a 7-10-eshez is), a jelenlegit meg valószínű betemetik majd (ezért nem épült a 7-10-es peronjától lépcső a jelenlegi aluljáróhoz).

A lényeg, hogy fejlődik, magasabbak az új peronok, én csak ivókutakat hiányolok. Az valahogy kimarad (Érdi állomások, Ferihegy, Győr, stb. felújított állomások egyike sem kapott kutat, nagy melegben vásárolj drágán vizet!) mindig.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.10. 22:39:11

Mióta építik már a kelenföldi pu.-t egyébként...

Ez egy rossz vicc, hiszen mindenki szeretné, hogy épüljön meg szépüljön, de feleannyiért és kétszer olyan gyorsan kellett volna.

Ákibard! 2009.04.11. 09:47:14

@br:
Kelenföld a metróval kapcsolatos beruházásként építik át, így minden fázis akkor valósul meg, amikor a metrónak szüksége van rá.
Csak egy nagyon kicsi szelete az, hogy megújul a peron, te meg csak ezt látod.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.11. 11:59:48

@Ákibard!: Nem tud érdekelni, hogy milyen okból. Ha a 4-es metrót építik, azt kellett volna gyorsabban.

Szerinted az hogy néz ki, hogy az összes külföldi aki Magyarországra jön vonattal, a Kelenföldi építést látja évekig, aztán berebog a Keleti "pályaudvarnak" nevezett fostartályba?

1116001 2009.04.11. 13:41:57

@br:
Alapozást, résfalazást, födémkészítést, stb.. nem lehet egy nap alatt megcsinálni. Aztán a vasútforgalmat is fennt kell tartani építés közben.

A vágányszámozáshoz még annyit, hogy még azért is lehet 7-10, mert így több pénzt kaptak hozzá. (mert így új vágányokat építettek, nem régit újítottak fel. vagy valami ilyesmi)

Ákibard! 2009.04.11. 16:54:57

@1116001:
Pont fordítva. Így a régi lett felújítva, és nem új létesült.
Amúgy a biztosító berendezést sem kellett így módosítani.

Ákibard! 2009.04.11. 16:56:57

@br:
Ausztriában egy pályaudvart (pontosabban nagyobb állomást) 10 év alatt újítottak fel. Akkor?

Amúgy pedig nem a 4-es metró gyorsasága-lassúsága miatt ilyen, egyszerűen azért, mert van egy technológiai sorrend, és amit felettem is írtak, azokat mindd meg kell csinálni. Nem megy egyik napról a másikra.

Ismétlem: A peronfelújítás csak egy nagyon kicsike darabja annak, ami ott folyik. Az megy pikk-pakk. A többi nem.
süti beállítások módosítása