Ahogy azt már előzőleg is írtam, mióta megalakult a MÁV-Start, sokat fejlődött a vasút. Fejlődött az utastájékoztatás, odafigyelnek a takarításra, és úgy vettem észre, hogy a vasutas dolgozók is sokkal utasbarátabbak lettek. Persze nem arról van szó, hogy minden egyszerre megváltozott, és minden tökéletes lett, de szerintem az ilyen kis előrelépéseknek is örülni kell.
A lenti képeken pont a fejlesztés nem látszik. Amikor csináltam a képeket elgondolkodtam, hogy ilyen kocsit vajon miért engednek közlekedni? Hogyan szállíthat utasokat?
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Vakarni lehet a koszt az ablakról
2009.04.11. 10:40Címkék: kép máv vonat vasút ablak takarítás déli elővárosi
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr881059066
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kovpeter 2009.04.11. 11:23:05
Nagyon tré. :-/ Ez vmi graffiti-eltávolítási próbálkozás eredménye lenne?
Villy 2009.04.11. 15:24:12
"vajon miért engednek közlekedni?"
Mert ha nem menne egy szaros ablak miatt, akkor azért sírna több ezer ember szája, hogy nem jött a vonat, azért. A kérdés az, hogy miért nem rúgják ki/fizetik meg rendesen a takarítót?
Mert ha nem menne egy szaros ablak miatt, akkor azért sírna több ezer ember szája, hogy nem jött a vonat, azért. A kérdés az, hogy miért nem rúgják ki/fizetik meg rendesen a takarítót?
balazsman 2009.04.11. 15:35:38
lehet, hogy éppen azért néz így ki az ablak, mert már vakarni sem lehet a koszt, úgy ráragadt az üvegre...
MekkMester 2009.04.11. 15:52:28
Ez ám az igazi országimázs!
Sadia · http://sadia-mintti.blog.hu/ 2009.04.11. 15:55:59
Az egy dolog, hogy az ablakon kilátni nem lehet. Volt már tapasztalatom, hogy az ablak nem szigetelve volt, s süvített be a hideg a ablak és a "keret" között, de volt rá példa hogy egy nylon zacskóval próbáltam rögzíteni az ablakot, hogy ne menjen le, mert már "rögzíthetetlen" volt.
Szóval, az egy dolog, hogy nem látni ki, de hogy ablak "sincs" az már gázosabb szerintem...
Szóval, az egy dolog, hogy nem látni ki, de hogy ablak "sincs" az már gázosabb szerintem...
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.11. 16:19:52
@Villy:
Nem a komplett vonatról, csak a kocsiról volt szó. Tudom, hogy kevés kocsija van a MÁV-nak, de azt nem hiszem, hogy ezt az egyet ne tudták volna kicserélni egy másikra...
Nem a komplett vonatról, csak a kocsiról volt szó. Tudom, hogy kevés kocsija van a MÁV-nak, de azt nem hiszem, hogy ezt az egyet ne tudták volna kicserélni egy másikra...
rp_bubu 2009.04.11. 16:30:59
Kisorozni ezért a kocsit, na ne röhögtess, minek? Kicserélni az üveget, hogy össze csesszék megint, kidobott pénz. Helyette tartalék kocsi meg úgy sincs, addig rohangáljon egy kocsival kevesebbel?
Ha kiakadtál a képeken, Te se jársz sűrűn vonattal, mert ez az alap állapot, hogy a graffitisek, még az ablakot is lefúják. Ez lesz ezek szerint az ablakkal, ha mosóba kerül egy ilyen kocsi.
Ha kiakadtál a képeken, Te se jársz sűrűn vonattal, mert ez az alap állapot, hogy a graffitisek, még az ablakot is lefúják. Ez lesz ezek szerint az ablakkal, ha mosóba kerül egy ilyen kocsi.
propcsi 2009.04.11. 16:35:33
@BKV figyelő: Nem sokat ülhetsz vonaton, mindegyik így néz ki ami nem Inter-City vagy bármi kiemelt.
Az utastájékoztatásról meg csak annyit hogy tegnap Kőbánya - Kispesten kegyként értelmezték a vasutas dolgozók hogy indulás előtt 5 perccel végre kiböfögték melyik vágányról is fog menni a vonat....
Ajánlom hogy szálljatok le a való életbe, és nézzetek körül mielőtt a cikket megírjátok.
Gyorsvonattal mentem 200 km-t 4 óra alatt 3000 Ft-ért, 1 átszállás, estére rozsdát köptem, a fejem levitte a huzat, és szerintem mérhető halláskárosodást szenvedtem, de legközelebb isten bizony megmértem a fülemet, van annyi spanom megfelelő helyen.
Szégyen ma a vasút.
Az utastájékoztatásról meg csak annyit hogy tegnap Kőbánya - Kispesten kegyként értelmezték a vasutas dolgozók hogy indulás előtt 5 perccel végre kiböfögték melyik vágányról is fog menni a vonat....
Ajánlom hogy szálljatok le a való életbe, és nézzetek körül mielőtt a cikket megírjátok.
Gyorsvonattal mentem 200 km-t 4 óra alatt 3000 Ft-ért, 1 átszállás, estére rozsdát köptem, a fejem levitte a huzat, és szerintem mérhető halláskárosodást szenvedtem, de legközelebb isten bizony megmértem a fülemet, van annyi spanom megfelelő helyen.
Szégyen ma a vasút.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.11. 16:40:06
@propcsi: Napi 1-2 órát utazom, ez 4-6 utazást jelent naponta.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.11. 16:40:47
@rp_bubu:
Az ilyen hozzáállás miatt tartunk ma itt. "Kicserélni? Minek? Ezeknek jó ez így, csak fizessenek..."
Az ilyen hozzáállás miatt tartunk ma itt. "Kicserélni? Minek? Ezeknek jó ez így, csak fizessenek..."
rp_bubu 2009.04.11. 16:49:45
@BKV figyelő: Mert meg érdemled, pontosan. Olyan a közösségi közlekedés mint a közösség!
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.11. 17:07:23
@rp_bubu:
Néhány tucat hülye alapján mondasz véleményt az egész utazóközösségről. Téged jellemez ez a hozzáállás, nem engem.
Nem mi -normális utasok- tehetünk arról, hogy ilyen a vasút, és ilyenek az állapotok. Egyfelől a MÁV tehet erről, hogy nem vigyáz az értékeire, másfelől meg az a néhány tucat hülye gyerek, akik összekenik, összefirkálják a vonatokat.
Néhány tucat hülye alapján mondasz véleményt az egész utazóközösségről. Téged jellemez ez a hozzáállás, nem engem.
Nem mi -normális utasok- tehetünk arról, hogy ilyen a vasút, és ilyenek az állapotok. Egyfelől a MÁV tehet erről, hogy nem vigyáz az értékeire, másfelől meg az a néhány tucat hülye gyerek, akik összekenik, összefirkálják a vonatokat.
rp_bubu 2009.04.11. 17:45:20
@BKV figyelő: A néhány tucat kicsit alul becsült érték: van aki graffitizik, van aki belül firkál, van aki összetapossa az ülést, van aki ellopja a csavarokat mert kell barkácsolni, valaki elviszi a csomagtartót mert leadja a MÉH-ben, van aki lerúgja az asztalt mert túl teng a tesztoszteron, van aki kiveszi az égőt, mert aludni akar reggel, és vannak azok akik ezt látják nem szólnak. Ez néhány tucat? No nem...
Igen a hozzáállás pedig jól jellemez, már fiatalon kezdek belefáradni ebbe az egészbe, fölösleges sziszifuszi küzdelem. A probléma nem szakmai, hanem társadalmi, nem a vasúton belül kell megoldani, mert nem onnan eredeztethető.
Igen a hozzáállás pedig jól jellemez, már fiatalon kezdek belefáradni ebbe az egészbe, fölösleges sziszifuszi küzdelem. A probléma nem szakmai, hanem társadalmi, nem a vasúton belül kell megoldani, mert nem onnan eredeztethető.
Dzsok 2009.04.11. 17:49:09
"Nem mi -normális utasok- tehetünk arról, hogy ilyen a vasút, és ilyenek az állapotok. Egyfelől a MÁV tehet erről bla bla...."
-Elég gyakran vannak nem normális utasok magyarországon, akik összekarcolják, firkálják, szarják stb, a szerelvényeket. Mint pl. azok a magyarok akiket bécsben kaptak el a metrógarázsban.
-A hülye MÁV-osoknál pl. a Nyugati pályaudvar teljes területére 2db. vasútőr jut. Hiszen létszámot kell csökkenteni, meg kirúgni mindet.
-Takarító maffia: A politikusok által 'kiszervezett' takarítás úgy folyik, hogy kiírnak egy tendert sokmilliárdért x évre. Ezt a tendert valaki megnyeri. Utánna pedig cserébe valamilyen szinten szervezi a takarítást. Ha valaki nagyon reklamálna, akkor gondolom megvannak a megfelelő módszerek arra, hogy befogja a pofáját. Ezek a módszerek olcsóbbak, mintha minden vagont rendesen kitakaríttatnál.
Welcome to the real world... :)
-Elég gyakran vannak nem normális utasok magyarországon, akik összekarcolják, firkálják, szarják stb, a szerelvényeket. Mint pl. azok a magyarok akiket bécsben kaptak el a metrógarázsban.
-A hülye MÁV-osoknál pl. a Nyugati pályaudvar teljes területére 2db. vasútőr jut. Hiszen létszámot kell csökkenteni, meg kirúgni mindet.
-Takarító maffia: A politikusok által 'kiszervezett' takarítás úgy folyik, hogy kiírnak egy tendert sokmilliárdért x évre. Ezt a tendert valaki megnyeri. Utánna pedig cserébe valamilyen szinten szervezi a takarítást. Ha valaki nagyon reklamálna, akkor gondolom megvannak a megfelelő módszerek arra, hogy befogja a pofáját. Ezek a módszerek olcsóbbak, mintha minden vagont rendesen kitakaríttatnál.
Welcome to the real world... :)
sabo 2009.04.11. 20:50:05
@BKV figyelő:
Amilyen a nép, olyan a királya! Mondta volt azt hiszem talán Csokonai Vitéz Mihály.
Amilyen a nép, olyan a királya! Mondta volt azt hiszem talán Csokonai Vitéz Mihály.
Mozvez 2009.04.12. 20:15:23
Graffiti takaritást és a kocsi takaritást más-más cég végzi.
A gáz, hogy a graffiti takaritó löty aranyárban van, ergo megpróbálják a higitót. Aminek ez az eredménye.
B****** Kft. és a P**** Kft. a két nagy vasúti takaritócég meglepehet nézni kinek is a tulajdona. Ez még nem is lenne baj, ha nem olyan emberek végeznék a takaritást sokszor akiknek a munkakedv szintje 10-es skálán -10.
És ha belegondoltok ma este letakarítja, holnap ott áll valamelyik állomáson, ahol nincs (sok) vasútőr és holnapután úgyanígy néz ki, mert az újra graffitis. Némely graffiti tényleg jól is néz ki, DE nem az új motorvonat oldalán. Elméletileg ha valamelyik olyan feliratot (tömeg, férőhely, UIC szám) amit a hatóság előír "lemeszelnek" ki kéne szedni a forgalomból a kocsit. Eredmény nem lenne kocsi forgalomban. Tehát, ha olvassa graffitis a blogot ezt tartsa szem elött. A másik pedig a vezérlőkocsi: a szélvédő és az oldalablakok be graffitizése. Közlekedésbiztonságot veszélyztető dolog, amiért ha az illetöt elkapják nem pénzbüntetést fog kapni.
Ne felejtsük a kultúrált utazási körülményekért MINDKÉT félnek tennie kell.
A gáz, hogy a graffiti takaritó löty aranyárban van, ergo megpróbálják a higitót. Aminek ez az eredménye.
B****** Kft. és a P**** Kft. a két nagy vasúti takaritócég meglepehet nézni kinek is a tulajdona. Ez még nem is lenne baj, ha nem olyan emberek végeznék a takaritást sokszor akiknek a munkakedv szintje 10-es skálán -10.
És ha belegondoltok ma este letakarítja, holnap ott áll valamelyik állomáson, ahol nincs (sok) vasútőr és holnapután úgyanígy néz ki, mert az újra graffitis. Némely graffiti tényleg jól is néz ki, DE nem az új motorvonat oldalán. Elméletileg ha valamelyik olyan feliratot (tömeg, férőhely, UIC szám) amit a hatóság előír "lemeszelnek" ki kéne szedni a forgalomból a kocsit. Eredmény nem lenne kocsi forgalomban. Tehát, ha olvassa graffitis a blogot ezt tartsa szem elött. A másik pedig a vezérlőkocsi: a szélvédő és az oldalablakok be graffitizése. Közlekedésbiztonságot veszélyztető dolog, amiért ha az illetöt elkapják nem pénzbüntetést fog kapni.
Ne felejtsük a kultúrált utazási körülményekért MINDKÉT félnek tennie kell.
petya.bacsi 2009.04.12. 20:20:33
@rp_bubu: Annyiban igazad van, hogy ez társadalmi probléma, de ha elkezdenénk vizsgálni, hogy mi vezetett ide, eltérnénk a poszt lényegétől, és nem kevés munkát csinálnánk BKV Figyelőnek. :)
Sajnos egyre több ilyen jogaikkal 10000%-ban tisztában lévő, de kötelességüket lesz*ró, "én vagyok a jani" típusú hülye ember, utas lesz, aki nem becsüli, nem óvja a közös tulajdont, ehelyett szétbarmolja, szétveri, összefirkálja, tönkreteszi azt - és persze ha el is kapják valami röhejes "büntetéssel" megússza.
De a legtöbb fizető utas nem ilyen, mint ahogy a vasutas között sem mindenki hülye.
@propcsi: "Szégyen ma a vasút."
A vasút nem csak ma szégyen, a minőségromlás már évek óta megy. Sajnos ez egy összetett probléma, és azért valljuk be, hogy fent sincs minden rendben. Havi 3-4 millás fizetést megérdemel ezért a minőségért a vezető, képzeld el, hogy ha tényleg minőségi vasút lenne, akkor mennyit markolna fel havonta.
Mocsok, bűz, késés, és pofátlanul magas fenti fizetés - ezek a szavak jutnak legelőször eszembe, ha a MÁV-ra gondolok.
Sajnos egyre több ilyen jogaikkal 10000%-ban tisztában lévő, de kötelességüket lesz*ró, "én vagyok a jani" típusú hülye ember, utas lesz, aki nem becsüli, nem óvja a közös tulajdont, ehelyett szétbarmolja, szétveri, összefirkálja, tönkreteszi azt - és persze ha el is kapják valami röhejes "büntetéssel" megússza.
De a legtöbb fizető utas nem ilyen, mint ahogy a vasutas között sem mindenki hülye.
@propcsi: "Szégyen ma a vasút."
A vasút nem csak ma szégyen, a minőségromlás már évek óta megy. Sajnos ez egy összetett probléma, és azért valljuk be, hogy fent sincs minden rendben. Havi 3-4 millás fizetést megérdemel ezért a minőségért a vezető, képzeld el, hogy ha tényleg minőségi vasút lenne, akkor mennyit markolna fel havonta.
Mocsok, bűz, késés, és pofátlanul magas fenti fizetés - ezek a szavak jutnak legelőször eszembe, ha a MÁV-ra gondolok.
leobusz 2009.04.14. 10:20:21
Ez magyar állapotokat jellemzi. Sajnos amíg a graffitikre,rongálásokra kell milliókat kidobni se felújításra,se új kocsikra nincs pénz.
Az elkövetőket kéne tűzzel-vassal elfogni letakaríttatni és kemény pénzbüntetéssel v.közmunkával sújtani.
Visszaesőként szigorúbban.
Az elkövetőket kéne tűzzel-vassal elfogni letakaríttatni és kemény pénzbüntetéssel v.közmunkával sújtani.
Visszaesőként szigorúbban.