Igencsak jó Magyarország térképpel kell rendelkeznie annak, aki megtalálja Kisszénást. Ugyanis Kisszénás település nincs, de ilyen nevű vasúti csomópont van. Segítünk. A kedves olvasó keresse meg Kardos települést Békés megyében. A településtől délre 6 km-re szúrja a körző hegyét bele a térképbe. Na ott van Kisszénás. 6 km-re délre Kardostól és 6 km keletre Kondorostól, a mező közepén.
A békési sok ezres tanyavilágból 7 tanya itt található. Meg a vasútállomás. 1893-ban a Békés-Csanádi HÉV vasutat építtetett Szarvasról Orosházán át Mezőhegyesre. Ebbe a vonalba kötötték bele Kisszénás tanyacsoportnál a Kisszénás–Kondoros közötti 6 km hosszú mellékvonalat.
Hatalmas forgalom sohasem volt a vonalon, de a vasút egyértelműen előnyben volt mind a gyaloglással, mind a lovas/tehenes szekérrel szemben. A teherforgalom már évekkel ezelőtt megszűnt mind a kondorosi vonalon, mind az Orosháza-Szarvasi vonalon. A személyvonatok se túl zsúfoltak. A Budapestről Mezőtúrra érkező reggeli nemzetközi vonaton is jut saját fülke (8 ülőhely) minden utasnak. Mezőtúrtól egy szóló Bz indul 7 utassal a 44 ülőhelyen. Mezőtúrtól Kisszénás 39 km, ezt 50-55 perc alatt teszi meg a motorvonat.
Kisszénás egy tanyacsoport, komoly vasútállomással. A tanyacsoportban van 7 tanya. A 7 tanyából 6 lakatlan, egy tanyában lakik egy fiatalasszony, óvodás kislányával. A másik 6 tanyából a lakosok már elköltöztek, de két tanyához hoztak egy úgynevezett tanyást. A tanyás olyan ember, aki a gazda helyett gondozza a két gondjaira bízott tanyát és a tanyán maradt állatokat, kosztért és kvártélyért. Ezen kívül az egyik elhagyott tanyában vannak még baromfik és macskák. Ezeket is eteti egy bácsi, aki hetente kétszer-háromszor vonattal érkezik.
Innen indul a Kisszénás-Kondoros vasútvonal. Nem bonyolult a vonalvezetése. Egyenesen megy a pusztában 6 km-t, míg beér Kondorosra. Ez a vonal a MÁV nyilvántartásában az ország legkevésbé kihasznált vasútvonala. 2006-ban átlagosan 0,7 utast számoltak vonatonként, azaz három vonatonként volt két utas.
Ez mára lecsökkent. A helyi vasutasok készségesek, udvariasak, segítőkészek. Név szerint sorolják a heti (nem napi) „utasáramlatot.” Van ugye az óvodás kislány, akit anyukája reggel bevisz Kondorosra az óvodába, délután hazahoz. Ők fix utasok a hét öt napján. Van ugye a macskát etető, tojást összeszedő bácsi, aki Kondorosról jön ki hetente kétszer-háromszor. És van a pénteki három diák, akik messze tanulnak, de péntek délutáni vonattal jönnek, és vasárnap délutáni vonattal mennek. Vannak még eltévedt turisták, vasútbarátok, belőlük is minden hónapra akad egy-kettő.
Naponta három pár, azaz hat vonat közlekedik.
Március közepén homok került a gépezetbe, mert az óvodás kislány megfázott, a macskaetető bácsi meg megrántotta a bokáját.
Ezért azon a héten nem volt utas a napi hat vonaton. A hét közepén, az üres vonaton a kalauznő már nagyon várta a pénteket estét, hisz igaz, hogy a péntek estig leközlekedett 28 vonaton nem volt utas, de a 29.-re biztosan megjön a három kollégista, és mégse zárják az egész hetet nulla utassal. Nem tudom, megjöttek, vagy sem, bízzunk abban, hogy lett azon a héten is utas legalább egy vagy két vonaton, és a heti 42 vonat nem mindegyike ment üresen.
Erre a komoly vasúti teljesítményre (napi 6 vonat = 36 km) Mezőhegyesről, 59 km-ről (Néha Szentesről, 64 km) jön reggelente rezsiben egy motorvonat, és tér haza este ismét 59 vagy 64 km-t megtéve.
Az üres vonaton természetesen van mozdonyvezető és van kalauz is. A rendszeres, napi utasuk, az óvodás kislány még nem fizet, mert ingyen utazik, édesanyja kedvezményének mértékét pedig elfelejtettem megkérdezni. A fájós lábú, macskaetető bácsi pedig már nem fizet. Azt, hogy vonatonként, pontosabban két-három vonatonként egy utas jegyét miért nem tudja ellenőrizni a mozdonyvezető, nos arra értelmes magyarázatot még nem találtak.
Tegyünk habot is erre a tortára. A 126-os menetrendi mezőben található Kisszénás-Kondoros vonalon az első vonat már 7,55-kor elindul, az utolsó pedig 16,55-kor érkezik vissza Kisszénásra. A Mezőhegyesről való ki és visszajövetellel együtt ez már nem férne bele a mozdonyvezetők és kalauzok szolgálatába, ezért a napi három kanyart (36 „hasznos” km-t) nem egy mozdonyvezető és egy kalauz, hanem két mozdonyvezető és két kalauz teljesíti. Mivel „az” utasunk (becsüljük meg), az óvodás kislány azon a héten megfázása miatt nem járt óvodába, így a semmit, az üres vonatot továbbította naponta két-két mozdonyvezető és kalauz.
Mozdonyvezetőink és kalauzaink, ott a semmi közepén ne féljenek, ezért Kisszénás főpályaudvarán szolgálatot teljesít egy forgalmi szolgálattevő és egy váltókezelő is. Naponta 6-8 ember teszi a dolgát.
Javaslom a kedves olvasónak, hogy menjen el, nézze meg Kisszénást. Ismerkedjen a XXI. század magyar valóságával. Ez is Magyarország a XXI. században. Aki elmegy, gondoljon arra is, hogy ha megjelent a 126-os vonalon, mint utas, mindjárt sok százalékkal javította a vonal kihasználtságát.
Ja. Az óvodás kislány, remélem már meggyógyult, s mivel egy teljes vasútvonal forgalma az ő egészségétől függ, ezért a minimum, hogy a vasút meghívja nyaralni anyukájával egy vasúti üdülőbe a nyáron.
(Index)
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Megfázott az óvodás, nincs utas a vonatokon
2009.04.16. 15:50A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr881068918
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
holex20 2009.04.16. 16:26:18
Ezért tart itt a MÁV, ahol. Azon a sok-sok fölösleges km-en egy motorvonat is többszörösét fogyasztja egy autónak. gaskó meg harcoljon csak az ilyen vonalakért...
Ákibard! 2009.04.16. 17:05:26
Akkor itt is megírom:
Ha akarom, bármelyik vonalra írok olyan menetrendet, hogy a kutya nem száll vonatra. Tudatosan lettek szétverve ezek a vonalak, mondjuk a 8:05-re beérő vonattal... Vajon aki 8-ra megy dolgozni, az utazik vele...? Nem...
Tesség összehasonlításként a 2002-es és az idei menetrendkönyv:
www.vasutbaratzrt.hu/metro/126osvonal.jpg
Ha akarom, bármelyik vonalra írok olyan menetrendet, hogy a kutya nem száll vonatra. Tudatosan lettek szétverve ezek a vonalak, mondjuk a 8:05-re beérő vonattal... Vajon aki 8-ra megy dolgozni, az utazik vele...? Nem...
Tesség összehasonlításként a 2002-es és az idei menetrendkönyv:
www.vasutbaratzrt.hu/metro/126osvonal.jpg
jocee (törölt) 2009.04.16. 19:21:55
Nem kell mindenáron fenntartani 7200km vasútvonalat!150 éve csak az ökrös szekér volt alternatíva,most pedig 3 millió autó,kamion miegymás!Sajnos 1000-1500km vasútvonalat nem érdemes üzemeltetni!Az önkormányzatok pedig annyira ki vannak véreztetve,hogy egy-két "túrista"vonal kivételével nem kell senkinek.Hozzáteszem 16 éve vagyok moz.vez.,így van rálátásom egy kicsit.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.16. 19:28:37
@jocee: Azért azt tegyük hozzá, hogy addig nem is lesz elég utas, amíg olyan a menetrend amilyen. Ahogy Ákibard is, addig nem lesz utas a 8:05-ös vonaton, amíg mindeni 8-ra jár dolgozni és iskolába. Inkább mennek busszal, amivel beérnek.
Ez a céljuk. Átszoktatni az utasokat a buszra, a vonatot meg megszüntetik. Több helyen olyan is volt, hogy a csatlakozás 10 perccel előbb ment el, mert ilyen volt a menetrend. Az utas meg vagy várt 2 órát, vagy ment busszal.
Ez a céljuk. Átszoktatni az utasokat a buszra, a vonatot meg megszüntetik. Több helyen olyan is volt, hogy a csatlakozás 10 perccel előbb ment el, mert ilyen volt a menetrend. Az utas meg vagy várt 2 órát, vagy ment busszal.
jocee (törölt) 2009.04.16. 19:46:26
@BKV figyelő: Világos!De miért kell párhuzamosan a közutat és a vasutat támogatni?Legyen szóló "studenka",de akkor busz minek?Valóban,ismerek olyan menetrendszerkesztőket akik mintha a Volántól kapnák a fizetést,de itt most olyan vonalakról van szó ahol néha 2 vasutas,3 nyugdíjas,és 3 diák utazik!Sajnos addig míg nem lesz egy Baross-hoz hasonló miniszter,addig a közút mindíg is elsőbbséget élvez a vaspályával szemben(pl: kötelezővé tenni a tranzit kamionoknak,a RO-LA-t.Lenne pénz dögivel)
ZBR 2009.04.16. 19:52:47
@jocee:
1.a RO-LA most is kötelező lényegében, legalábbis a kaionstop időszakában.
2. Valóban igazad van, kormányzati szinten kell vasútorientált politikát folytatni.
3. A Studenka és a busz nem mindegy. A studenka+pót olcsóbb mint egy busz. Már ha ki van használva. Tehát: a busznak a vasútra kell rászállítania és a vasútnak, mint nagy kapacitású eszköznek kell ezt a nagyobb mennyiséget továbbvinnie - elméletben. A busznak is megvan a maga szerepe és a vasútnak is! De amíg állambácsi nem ezt rendeli meg...
4. Abban is igaza van, hogy EGYES vonalakat valóban meg kell szüntetni. DE NEM MOST! Hanem, amikor bebizonyosodott ,hogy a normális fővonali menetrend/mentidők/infratsruktúra, az öszehangolt buszközlekedés ellenére sem kíváncsi senki rájuk!
1.a RO-LA most is kötelező lényegében, legalábbis a kaionstop időszakában.
2. Valóban igazad van, kormányzati szinten kell vasútorientált politikát folytatni.
3. A Studenka és a busz nem mindegy. A studenka+pót olcsóbb mint egy busz. Már ha ki van használva. Tehát: a busznak a vasútra kell rászállítania és a vasútnak, mint nagy kapacitású eszköznek kell ezt a nagyobb mennyiséget továbbvinnie - elméletben. A busznak is megvan a maga szerepe és a vasútnak is! De amíg állambácsi nem ezt rendeli meg...
4. Abban is igaza van, hogy EGYES vonalakat valóban meg kell szüntetni. DE NEM MOST! Hanem, amikor bebizonyosodott ,hogy a normális fővonali menetrend/mentidők/infratsruktúra, az öszehangolt buszközlekedés ellenére sem kíváncsi senki rájuk!
Adani 2009.04.16. 22:09:30
Mellesleg ezen a vonalon ( 126) 2003-ig jelentős teherforgalom volt, a helyi tüzép vasúton szállított rejata kívül rengeteg termelő vasúton vitte az árut, szója gabona, még élőállat rakodás is volt, Szergej mozdony húzta a nehéz tehervonatokat Kondorosról. Aztán 2003-ban rendeletileg betiltották a teherforgalmat, máig kint van az állomásépület ajtaján az erről szóló tájékoztatás, áthelyezték Nagyszénásra 20 km-el odébb. A fuvaroztatók meg innentől közúton visznek mondván ha úgyis kell kamion elmegy az a megrendelőig is, nem csak a szomszéd állomásra. Kb. egy éve jártam az állomáson a rakodón sorban állnak a kamionok és viszik az árut, ezt régen mind vonattal vitték és ha nem int be a MÁV még mindig vonaton viszik, ott az állomás mellett a Tüzép saját iparvágánya is van, lehetne oda vasúton is szállítani. Máv logika: spóroltunk pár fillért azon, h megszüntettük a teherforgalmat, de azóta 6 év alatt a sokszorosát elbuktuk mivel senki sem vitte át Nagyszénásra a cuccát, h majd vonaton vihesse.
Mellesleg itt a busz szóba sem jöhet Kisszénás a semmi közepén van közút ide nem vezet Kondorosról nagy kerülővel szar minőségű dűlőúton lehet ide bejönni, de csak nagy kerülővel ( vasúton 5.4 km közúton legalább 30), de busszal esélytelen bemenni. Itt vagy Bz jár vagy semmi.
Egyébként biztos lehetne találni olyan tanyavilágot ahová busz jár be ugyanilyen kihasználtsággal, arra is rámondható, h pazarlás.
Mellesleg itt a busz szóba sem jöhet Kisszénás a semmi közepén van közút ide nem vezet Kondorosról nagy kerülővel szar minőségű dűlőúton lehet ide bejönni, de csak nagy kerülővel ( vasúton 5.4 km közúton legalább 30), de busszal esélytelen bemenni. Itt vagy Bz jár vagy semmi.
Egyébként biztos lehetne találni olyan tanyavilágot ahová busz jár be ugyanilyen kihasználtsággal, arra is rámondható, h pazarlás.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.16. 22:21:53
@Adani:
Ezt nem lenne kedved egy kicsit részletesebben leírni e-mailben? Ez szerintem megér egy bejegyzést.
Ezt nem lenne kedved egy kicsit részletesebben leírni e-mailben? Ez szerintem megér egy bejegyzést.
Adani 2009.04.16. 22:27:13
@BKV figyelő:
Persze, de sztem kb. leírtam, amit tudok esetleg a képeket tudom elküldeni, amit csináltam.
Persze, de sztem kb. leírtam, amit tudok esetleg a képeket tudom elküldeni, amit csináltam.
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.04.17. 04:10:25
@Adani: @BKV figyelő:
Várom a posztot.
A 7:15-25-ösön mennyivel volt nagyobb utasforgalom? Százalékosan gondolom jelentős.
Számomra a 2-es vonal Almásfüzitő-Esztergom közötti vonatközlekedése veri ki a biztosítékot, mert amikor megy, akkor is pont együtt a busszal, igazodni persze nem tud az 1-es vonal menetrendjéhez. Győrből busz csatlakozik a vonathoz, mellyel azonos időben közlekedik Esztergomba.
A korábbi vonatról 50 percet kellene várni Komáromban, a későbbi előtt 5 perccel megy el, rendszerint.
Süttőig eljárnak a Desirok, a maradék szakaszrapedig külön Bz kell póttal, holott a szimpla Bz 5-ször nagyobb befogadóképességű, mint amennyien vagyunk rajta. És a Desirok miért is nem tudnak Almásfüzitőig járni? - Mert Süttőn kell állniuk a fordulásig órákat, feleslegesen. Persze emiatt kell a plusz Bz-szerelvény, mert a Desirokat jobb egy helyben álltatni.
Vajon miért csuklós buszok járnak zsúfoltan a vasút helyett? Mert sűrűbb, több helyen áll meg és mert csatlakozik órás várakozások nélkül? Aki hivatásforgalomként naponta bérlettel utazik nem fog napi 4 órát veszíteni a vonatra várakozás miatt? Ehhez ész kell.
A kötött pályáé a jövő, persze, csak nálunk, eme szép hazánkban nem fogják fel autós nagyokosaink. Tegyük tönkre a kötöttpályákat, aztán sírjunk évtizedek múlva (pl. Rákóczi úti villamosok). Szörnyű ez a hozzáállás, rendszerváltás volt, hozzáállás-váltás mikor lesz?
Várom a posztot.
A 7:15-25-ösön mennyivel volt nagyobb utasforgalom? Százalékosan gondolom jelentős.
Számomra a 2-es vonal Almásfüzitő-Esztergom közötti vonatközlekedése veri ki a biztosítékot, mert amikor megy, akkor is pont együtt a busszal, igazodni persze nem tud az 1-es vonal menetrendjéhez. Győrből busz csatlakozik a vonathoz, mellyel azonos időben közlekedik Esztergomba.
A korábbi vonatról 50 percet kellene várni Komáromban, a későbbi előtt 5 perccel megy el, rendszerint.
Süttőig eljárnak a Desirok, a maradék szakaszrapedig külön Bz kell póttal, holott a szimpla Bz 5-ször nagyobb befogadóképességű, mint amennyien vagyunk rajta. És a Desirok miért is nem tudnak Almásfüzitőig járni? - Mert Süttőn kell állniuk a fordulásig órákat, feleslegesen. Persze emiatt kell a plusz Bz-szerelvény, mert a Desirokat jobb egy helyben álltatni.
Vajon miért csuklós buszok járnak zsúfoltan a vasút helyett? Mert sűrűbb, több helyen áll meg és mert csatlakozik órás várakozások nélkül? Aki hivatásforgalomként naponta bérlettel utazik nem fog napi 4 órát veszíteni a vonatra várakozás miatt? Ehhez ész kell.
A kötött pályáé a jövő, persze, csak nálunk, eme szép hazánkban nem fogják fel autós nagyokosaink. Tegyük tönkre a kötöttpályákat, aztán sírjunk évtizedek múlva (pl. Rákóczi úti villamosok). Szörnyű ez a hozzáállás, rendszerváltás volt, hozzáállás-váltás mikor lesz?
oolajtoo 2009.04.17. 10:27:01
A tanyával kapcsolatban egy klasszikus kérdés jut eszembe;
" De minek mentek oda? "
" De minek mentek oda? "
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.04.17. 13:23:39
@Ákibard!:
nem az a kérdés, hogy a többi vonalra tudsz-e rossz menetrendet írni.
hanem hogy erre tudnál-e olyat, amivel sokkal több utas lenne?
mondjuk annyi, amennyit már nem lehet napi 3 kisbusz/taxifordulóval elszállítani? mert az valamivel olcsóbb, mint a vonatot járatni...
nem az a kérdés, hogy a többi vonalra tudsz-e rossz menetrendet írni.
hanem hogy erre tudnál-e olyat, amivel sokkal több utas lenne?
mondjuk annyi, amennyit már nem lehet napi 3 kisbusz/taxifordulóval elszállítani? mert az valamivel olcsóbb, mint a vonatot járatni...
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.04.17. 13:25:56
@Adani:
"Mellesleg itt a busz szóba sem jöhet Kisszénás a semmi közepén van közút ide nem vezet Kondorosról "
Kisszénásról el lehet vonatozni az útig, és a viszonylag gyakran járó busszal elmenni Kondorosig. Máshol nem tartunk fent vasútvonalat csak azért, hogy napi 2-3 embernek ne kelljen átszállnia.
"Mellesleg itt a busz szóba sem jöhet Kisszénás a semmi közepén van közút ide nem vezet Kondorosról "
Kisszénásról el lehet vonatozni az útig, és a viszonylag gyakran járó busszal elmenni Kondorosig. Máshol nem tartunk fent vasútvonalat csak azért, hogy napi 2-3 embernek ne kelljen átszállnia.
combo 2009.04.17. 15:33:37
Azért röhej, hogy itt is jönnek egyesek a "tudatos szétverés" dumával. Ha a cikkben leírt tények igazak (7 tanya van ott), akkor ide lehet akármilyen menetrendet tervezni, UTAS NEM LESZ. Javaslom inkább a vonatpótló terepjáró megfontolását. :-)
Vagy valaki vessen egy pillantást az új utasbarát, 2 óránként ütemes Kecskemét-Kaposvár vonalra mondjuk Bonyhád környékén. Hűha, el lehet mondani, hogy mondjuk 50%-os az utasforgalom-növekedés. Most már talán van 10 utas. Ez igen. Csak az a bökkenő, hogy a Piroska helyett "pár" 10 tonnával nehezebb dög jár dec. 14-e óta.
Vagy valaki vessen egy pillantást az új utasbarát, 2 óránként ütemes Kecskemét-Kaposvár vonalra mondjuk Bonyhád környékén. Hűha, el lehet mondani, hogy mondjuk 50%-os az utasforgalom-növekedés. Most már talán van 10 utas. Ez igen. Csak az a bökkenő, hogy a Piroska helyett "pár" 10 tonnával nehezebb dög jár dec. 14-e óta.
Adani 2009.04.17. 18:46:31
Nem is mondtam, h személyszállításra való ez a vonal, fénykorában is inkább teherforgalom volt itt az pedig ma is lehetne, ha nem teszik tönkre egy tollvonással. Még a 90es években is jártak itt vegyesvonatok, vittek rajta a tanyáról élőállatokat Kondorosra eladni, meg terményt a piacra, napi 6-7 vonatpár volt. Kondorosról pedig intenzív teherforgalom volt, ott a Tüzép az állomás mellett már nincs akkora forgalma mint 10-20 éve mikor még nem volt gázfűtés és fát meg szenet hordtak oda tonnaszám, de azért most is hegyekben áll ott a fűtőanyag és mostanában, h drága a gáz sokan állnak vissza a szilárd tüzelőanyagokra és bizony lehetne oda vonattal vinni a dolgokat. Gabonát és szóját is szállítanak onnan naponta több kamion fordul meg az állomás mellette rakodón. Ha nem verték volna szét a teherforgalmat amivel kb. semmit sem spóroltak, hiszen azért szűnt meg, h megspórolják a szolgálatot Kondoroson, de hát nem feltétlen kell szolgálat mehet attól még mehet oda tehervonat, h nincs. Ha pedig vonat vinné az árut onnan ahogy 2003 előttig is vonat vitte akkor már nem lenne olyan nagy gond, h jár ott üres személyvonat is, hiszen elférne a teherforgalom mellett. Még 2002 végén is volt Szergej vontatta tehervonat Kondoroson több megpakolt kocsival, azért vitte Szergej, mert szükség volt rá, és ugye a Szergej (M62) a legerősebb dízelmozdony.
lurkó 2009.04.17. 21:43:50
@combo: És láttad már azokat a vonatokat más viszonylatban közlekedni? Mondjuk Kaposvár-Gyékényes vagy Baja-Kiskunhalas közt? Sokszor fürtökben lógnak az emberek. De hogy a két viszonylatban tudjon közlekedni át kell haladjon az 50-es vonalon. A legtöbb átlós vonattal ugyanez a helyzet. Mondjuk Pécs-Celldömölk viszonylat Kaposvár-Fonyód szakasz.
Ákibard! 2009.04.19. 01:07:50
@Comandante en Jefe:
Ha megpróbálod értelmezni amit írtam, akkor rögtön leesik, hogy erre céloztam, amit te most számonkérsz rajtam.
Nem véletleül tettem be a képet a két menetrendről.
Tehát bármelyik vonalra írható olyan menetrend amivel senki nem utazik vonaton.
És csak a te kedvedért folytatom a mondatot:
Bármelyik vonalra írható olyan menetrend, amivel ismét sokan utaznak vonaton. Stimmel?
Ha megpróbálod értelmezni amit írtam, akkor rögtön leesik, hogy erre céloztam, amit te most számonkérsz rajtam.
Nem véletleül tettem be a képet a két menetrendről.
Tehát bármelyik vonalra írható olyan menetrend amivel senki nem utazik vonaton.
És csak a te kedvedért folytatom a mondatot:
Bármelyik vonalra írható olyan menetrend, amivel ismét sokan utaznak vonaton. Stimmel?
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.20. 10:46:36
@combo:
Pedig lehet olyan menetrendet tervezni. Az emberek inkább választanák bicikli/autó/busz helyett. Ha rossz a menetrend, nem is lesz utas...
Az utas seggét ki kell nyalni, alá kell tenni a vonatot.
Pedig lehet olyan menetrendet tervezni. Az emberek inkább választanák bicikli/autó/busz helyett. Ha rossz a menetrend, nem is lesz utas...
Az utas seggét ki kell nyalni, alá kell tenni a vonatot.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.04.22. 10:09:29
@Ákibard!:
"Bármelyik vonalra írható olyan menetrend, amivel ismét sokan utaznak vonaton. Stimmel?"
Nem, mert ez utóbbi hülyeség.
Kérnék egy olyan menetrend-javaslatot, amivel a Kisszénás-Kondoros vonalra sok utast tudsz csábítani.
"Bármelyik vonalra írható olyan menetrend, amivel ismét sokan utaznak vonaton. Stimmel?"
Nem, mert ez utóbbi hülyeség.
Kérnék egy olyan menetrend-javaslatot, amivel a Kisszénás-Kondoros vonalra sok utast tudsz csábítani.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.04.22. 10:40:58
@BKV figyelő:
"Pedig lehet olyan menetrendet tervezni. Az emberek inkább választanák bicikli/autó/busz helyett. Ha rossz a menetrend, nem is lesz utas..."
Ez úgy általánosságban sokmindentől függ, de a konkrét helyen pont az a baj, hogy nincsenek emberek. Te másoltad be, olvashattad volna...
"Pedig lehet olyan menetrendet tervezni. Az emberek inkább választanák bicikli/autó/busz helyett. Ha rossz a menetrend, nem is lesz utas..."
Ez úgy általánosságban sokmindentől függ, de a konkrét helyen pont az a baj, hogy nincsenek emberek. Te másoltad be, olvashattad volna...