Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Fantomvonatok

 2009.04.17. 11:20

Napok óta figyelem az Érden áthaladó vonatokat, és észrevettem, hogy sok üresen közlekedő „fantomvonat” megy a Déli felé. Van olyan vonat, ami Martonvásár felé utasokat szállít, visszafelé –ahogy a mozdonyvezetők is mondják- szerelvényként jön, utasok nélkül.

Nem értem, hogy ezek a vonatok a Déli felé miért nem közlekedhetnek gyorsított személyvonatként. Megállna Tárnokon, Érd-alsón, Budafok-belvárosban és Kelenföldön. A százhalombattai vonatok pedig Érd-felsőn, Budatétényben és Kelenföldön. Jobb lenne az utasok kiszolgálása is.

Tudom, hogy a MÁV annak megfelelően közlekedteti a vonatokat, ahogy ezek meg lettek rendelve. De nem hiszem, hogy odafent senkit nem zavarnak az üresen közlekedő vonatok…

Címkék: közlekedés máv vonat vasút déli észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr41069891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kenshikun 2009.04.17. 11:58:40

Nem zavarnak, mert ez volt az utasítás, de remélhetőleg hamarosan ezt korrigálják, mert valóban elég idegesítő tud lenni.

F(r)osch & tsa. 2009.04.17. 13:09:04

Hello figyelő!
szerintem ezt leginkább azzal tudnák magyarázni, hogy ha ezek a vonatok megállnának, balesethelyzet alakulhatna ki (pl, beéri az egyik vonat a másikat). Nem mondom hogy így van, de ha így is lenne, akkor is meg lehetne oldani, csak hát ugye akarat kérdése. Az meg a MÁVnál se sok van...

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.04.17. 14:42:08

Nem talált. Közel egy éve az aktuális, természetesen hozzá nem értő közlekedési miniszter kiadta az ukázt. Vonatkilométer nem lehet több mert az drága. De mivel ami technológiailag kell az kell alapon a szerelvényvonatok ebbe nem számítanak bele, a vasútnál megtalálták a megoldást. Ha valahol több vonat jár, akkor másik helyen csökkentettek, hogy beleférjenek a kvótába. Ahol csökkentettek, ott viszont jellemzően csak a "gyengébb" irányt lőtték ki, a zsúfoltabb maradt. A vonat tehát ugyanannyit fut (oda és vissza is kell mennie), de a fele szerelvénymenet, az pedig nem számít bele a kvótába. Az így megspórolt km-t fel lehet használni máshol, jobb esetben ott is csak egy irányba, tehát ahol javítottak, ott is simán lehet ugyanilyen jelenség. Ennyi. Abszurdisztán, 2009. :)

A fehéringes biztonságiőr a metróból 2009.04.17. 14:54:55

@F(r)osch & tsa.:
Helló!
A MÁV-nál (meg úgy általában a vasúton) az állomásközöket térközökre osztják, és minden ilyen térközt egy jelző fedez. Ha a térközben vonat van, akkor az azt fedező jelző vörös. Ebből a szempontból tehát teljesen mindegy, hogy egy személyvonat, IC, vagy egy tehervonat van a pályán.

Még annyit, hogy a legtöbb vörös ún. térközjelző mellett el lehet haladni, de ennek több feltétele van. A legfontosabb az, hogy a vonat sebessége nem lehet több 15 km/h -nál.


A posztra érdemben nem reagálnék, csak a szokásos sárdobálás, amit már megszokhattunk. A posztíró a jelek szerint egyáltalán nincs tisztában a vasútüzem alapvető dolgaival sem.

Ezeknek a szerelvényvonatoknak (a fantomvonat teljesen mást jelent...) bizonyos esetekben -az utasok számára teljesen hülye- útvonaluk van. Pld.:Istvántelek>Rákosrendező>Kőbánya-felső>Ferencváros>Kelenföld>Déli pu.

Persze pár szerelvényvonatból biztosan lehetne "normál" vonatot csinálni, de messze nem mindből ...

Jah és teccik, hogy azért kitiltottál tegnap a BKV-Figyelő nevű jáccótérről (amielőtt ebbe kötsz bele:játszótér), mert leírtam, hogy szerintem pár poszt a te képzeleted szüleménye.

Nah szóval kérünk vonatszámokat, amikből személyvonatot kéne csinálni.

Faparaszt V2.1

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.17. 15:00:34

@F(r)osch & tsa.:

Nem hinném, hogy erről van szó, hisz itt már ütemes menetrend van. Tehát ami vonat lemegy Martonvásárra, az vissza is jön. Csak ezekben az esetekben üresen megy vissza, nem szállít utasokat. A személyvonatnak jönne vissza az ütemes menetrend sem borulna, hisz napközben van ilyen vonat.

Persze ezeket csak utasszemmel, saját tapasztalataim alapján írom. Messze nem biztos, hogy ez az igazság.

Jönnek majd a szakik és megmondják:)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.17. 15:05:02

@Gál M. - Figyelő:

Ha vádaskodsz ne csodálkozz, hogy repülsz. Megkerestelek e-mailben, nem reagáltál, pedig személyes beszélgetést is felajánlottam. ha gondolod találkozzunk, megmutatom az e-maileket, amik jönnek, és amik ki vannak téve a blogra.

A BKV-figyelő és ez a blog is interaktív. Időm és energiám sincs arra, hogy kitaláljak sztorikat és azokat leírjam. Ott vannak a levelek bizonyításképp, legalább 3 hónapig megőrzök mindent.

Van olyan, amit én írok, de az jól meg van különböztetve a többitől. (mint ez is) csak te nem veszed észre. Se idézőjel, se keret az elején, de még csak bevezető sincs.

Mellesleg a szerelvényvonat jelen esetben ugyan azon a vonalon jön vissza, tehát simán szállíthatna utasokat.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.17. 15:08:38

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

Én is így tudtam, ezért mutogattam a fentiekre. Nem a MÁV vezetőire, hanem a közlekedési miniszterre.

Tudom, ha ide tesznek egy plusz vonatot, azt máshonnan kell elvenni. De ez mégse legyen magyarázat arra, hogy egy vonat utasok nélkül tesz megy egy olyan távot, amit utasokkal is megtehetne.

A fehéringes biztonságiőr a metróból 2009.04.17. 15:19:15

@BKV figyelő: Szia, bocsáss meg, hogy nem válaszoltam az E-Mailre, de azt még hónapokkal ezelőtt regisztráltam, és csak azért, hogy egy másik blogban is elmondjam a sommás véleményemet. Sajnos elfelejtettem a jelszavamat. Tudom, hülye helyzet, és kínos is, de van ilyen sajnos. Mégegyszer elnézést kérek.

"Mellesleg a szerelvényvonat jelen esetben ugyan azon a vonalon jön vissza, tehát simán szállíthatna utasokat."
Csak van olyan, minek nem a Déli pu. a végállomása.

"Van olyan, amit én írok, de az jól meg van különböztetve a többitől. (mint ez is) csak te nem veszed észre. Se idézőjel, se keret az elején, de még csak bevezető sincs."
Régebben valóban nem tudtam ezeket a posztokat megkülönböztetni, de mivel már hosszú ideje olvasom a blogot, néhány kivételtől eltekintve sikerül. Nekem az a szisztémám, hogy ahol nincs konkrétum írva, azt a levelet te írod, a többit pedig "külősök".

A személyes találkozót örömmel veszem, holnap a Déli pályaudvaron leszek szolgálatban a mozgólépcsőknél. A "biztonsági szolgálat" feliratú kabátomról szerintem meg fogsz ismerni.

Üdv!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.17. 15:40:27

@Gál M. - Figyelő:

Nincs baj, csak nem szeretem, ha valaki névtelenül vádaskodik és kötekedik, egyébként teljesen alaptalanul.

Munka közben nem foglak zavarni. A laptopot sem veszem elő szívesen ilyen forgalmas helyen. Egyszer, majd ha ráérsz, szabadnapos leszel akkor beülünk valahova, és megmutatom, hogyan is működik ez az egész, és mennyi munka van vele. Szívesen beszámolok az eddigi sikerekről, visszajelzésekről, és a tervekről is. És a BKV-val való együttműködést is bemutatom. De szigorúan csak munkahelyen kívül, privátban.

A többit úgy hiszem nem itt kell megbeszélnünk, hanem privátban. E-mail címem tudod.

Más:

"Csak van olyan, minek nem a Déli pu. a végállomása."

Biztos van olyan, de ezeknek a vonatoknak ide kell visszajönniük, itt tárolják őket. Martonvásáron nem tudnak rájuk vigyázni, ezért is jobb, ha visszajönnek a Délibe. Itt legalább van kamera.

Faparaszt 2009.04.17. 15:56:36

Okés, majd beszélünk. Bocsi, a beszólásokért, elragadtattam magam.

Persze ha nem basz földhöz a beszólogatás, akkor semmi.

Ákibard! 2009.04.18. 17:49:06

Ez csupán annak az eredménye, hogy hozzáértő szakértő közlekedési miniszter van, és azt mondta, hogy az idei vonatkm mennyiség nem lehet több, mint a tavalyi. Mivel idén bővült (volna) a kínálat, így kényetelen szerelvénymeneteket közlekedtetni, amik nem számítanak bele a vonatkm-be.
Amúgy ez még kevésbé idegesítő, az jobban, amikor x állomáson lepakolják az utasokat, és a motorkocs a mozdonyvezető és a jegyvágó is átmegy a következő nagyállomásra.
Ez van pl. Csornán is. Csornáig személyszállítás, onnan a teljes "apparátus" átmegy Szombathelyre utasok nélkül. Az utas meg Szombathelyre egy órával későbbi személyvonattal jut el. Abszurdum...

Rabbeleben 2009.04.20. 07:52:02

Már megint a féligazságok!
Szerelvényvonatok voltak eddig is, nem a Fletó kormány találta fel azokat.
Martoni szerelvényvonatok voltak már régebben is. Akkor is amikor (talán 8-10 éve?) még csak egy! helyi vonat volt reggel. Sőt, lehet talán 10 éve, amikor az érdi gyorsok jártak, annak is szerelvényvonat volt a vége
Azt is tessék mérlegelni, hogy reggel 4-4:30 között mekkora igény lenne közvetlen vonatra Martonba. Ezek a vonatok nagyon irányérzékenyek. Reggel a páratlan, délután a páros vonatok vannak teli.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.20. 10:44:23

@Rabbeleben:

Mondjuk még mindig jobb, hogy visszajönnek, mint ha Martonvásáron maradnának éjszakára, őrizetlenül. Csak visszafelé is szállíthatnának utasokat...:)

monforte (törölt) 2009.04.20. 11:25:11

@BKV figyelő: Az írásból ugyan nem derül ki, de gondolom Flirtekről volt szó zömében, Pusztaszabolcsra mennek be napi vizsgára, ugyanis ott a telephelyük, nem a Déliben, ezért a szerelvénymenet többek közt. A többit okot pl. Ákibard már ragyogóan leírta.
süti beállítások módosítása