Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A hétfő reggelt kezdjek egy utaspanasszal. Olvasónk az utastájékoztatásra panaszkodik levelében. Nemrég InterCityn utazott, ahol az utasok 4 kocsiban nyomorogtak. Majd a vonathoz „hozzácsaptak” még 6 kocsit, bár erről az utasoknak elfelejtettek szólni. A vonat 40 percet késett, ezért azt mondták, visszaadják a helyjegy árát. Majd ezt visszavonták. Ilyen a tájékoztatás 2009-ben:

Hello MÁV-figyelő!

Néhány költői kérdés jutott eszembe tegnap, miután leszálltam a (Sarajevo-) Pécsről Budapest (-Miskolc Tiszai pu.)-ig közlekedő IC-ről:

Vajon miért nem lehet bemondani a hangosbemondóba, hogy a fél órája a pécsi állomáson álló szerelvényhez még 6 kocsit fognak hozzácsapni, megelőzve ezzel azt, hogy az összes húsvéti sonkaevő vendég abban a 4 kocsiban tolongjon és anyázzon a kalauzra a folyosón állva és aztán kecske***ta vágtában nyomuljanak át az új kocsikba?

A nem helyjegyes, csupán pótjegyes IC-n miért adnak el több pótjegyet, mint ahány ülőhely valójában létezik a vonaton (az összesen 10 kocsi ellenére sem)? Ez lenne az IC lényege, hogy amellett, hogy pontosan és gyorsan közlekedik, még helyem is lesz garantáltan. Vagy ez már túl nagy elvárás? Akkor mire is fizetek plusz 220 Ft-ot?

A kisgyermekes anyukákkal, akik a folyosóra kényszerültek, miért nem lehet normális hangon közölni, hogy hibáztunk? (Mellékszál: ugyanez a kisgyermekes anyuka miért ugyanabban a kezében fogja az égő cigarettát, mint amelyikben a 1,5 éves kisfiát? A tisztán nemdohányzó vonaton)

40 perces késés után miért mondják be, hogy visszaadják a helyjegy árát, hogy aztán később bemondják, hogy tévesen mondták be és nem adják vissza mégsem?! A pénztáros kisasszony miért hiszi azt, hogy személyes problémám van vele (pedig kifejezetten csinos volt felháborodott mivoltában), mikor nyugodt hangnemben mindezt elétárom és kérem a panaszkönyvet?

Üdv, B

Címkék: utazás máv vonat ic vasút utas panasz tájékoztatás észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr911075260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.04.20. 09:12:56

Több jegyet adtak el, mint amennyi ülés van. Nekem erről a Helyfoglaló c. játék jut eszembe. Lehet, hogy itt is ez történt: plusz szolgáltatásként a játékos kedvű utasok vehettek részt ebben a felüdítő társasjátékban. :) Ül vagy áll?

Nem hibáztak, ezért nem közlik. Pár év vonatozás után erre magamtól is rájöttem, hogy mindig más a hibás - sóhaj -.

Az ablak mellett ülő munkatársakat úgy castingolják. Engem is elhajtanak a francba, mikor számlát kérek, eddig 3-ból 2x elhajtottak - de persze nem mentem, mert nekem kell a számla, ha büdös a munka, mondjon fel -, 1x meg minden szó, pofa vágás nélkül kiadták a számlát, és még köszönt is a pénztáros.

De valljuk be, szeretünk utazni :)

Adani 2009.04.20. 09:42:08

Ha már játszunk akkor úgy kéne mint óvodában a székfoglaló nevű játéknál. Eggyel kevesebb szék van mint gyerek, minden gyerek a szoba másik végében közbne szól a zene és mikor megáll mindenkinek le kell ülni, akinek nem jut szék kiesett. Interaktív szolgltatás lehetne fitnesz MÁV módra.

Pistike_ 2009.04.20. 09:43:45

és ezek még sztrájkolni is fognak :)

ksziksza (törölt) 2009.04.20. 10:09:50

Jajj, én is ezzel szoktam utazni. Bár általában az első 1-2 kocsiban már alig lézeng egy-két ember (a későbbi állomásokon szoktak rájuk felszállni).
A múltkor negyed órás késéssel indultunk, mire megérkeztünk, 45 perc lett belőle. Természetesen sorbanállás után közölték, hogy nem váltják vissza a jegyet, mert a pótjegyet nem szokás visszaváltani. Az információnál azt is elmagyarázták, hogy azért, mert külföldről jön, és már késik, mire elindul. Ja, és a pótjegy drágább a helyjegynél! Csak hogy nekik legyen jó...

bence84 2009.04.20. 10:22:14

@ksziksza: Tegnap egész konkrétan ezzel jöttem Budapestre Villányból. Pontosan indult. Még Pécsről is pontosan indult! Kelenföldre felszedett 20 perc késést, ami után elvileg visszafizetik a helyjegyet (pótjegyet is?). Odamentem a pénztárban a sráchoz, de kapásból elutasított, hogy "ez nemzetközi vonat, mindig késik". Nem értette meg, hogy Pécs után szedte fel a késést. Ezek után felmerült bennem egy kérdés:
Mi a búbánatért kell nekem 390Ft-ot kifizetnem pótjegy címén, ha azért sem helybiztosítás, sem garantált menetidő nem várható el?
Utána kaptam tovább az arcomba a magyar valóságot.
A BKV jegypénztára "természetesen" zárva volt vasárnap fél 7-kor, nehogy a sutyerákok bérletet/jegyet tudjanak rá venni. A villamoson meg penetráns szarszag terjengett, köszönhetően a 2 db hajléktalannak, akiket senkinek se volt gusztusa még megközelíteni sem...
Magyarország (Budapest), én így szeretlek!!!

monforte (törölt) 2009.04.20. 11:15:29

@bence84: Nos ez úgy van, hogy erre a Dráva InterCity nevű 258/259 számú járatokra helybiztosítás nélküli InterCity pótjegy váltása kötelező, ami ugye 390 Ft, de ezt a pótjegykategóriát semmilyen esetben sem váltják vissza. Ezen a vonaton azért ez a díjkategória van, mert nemzetközi járat, a pécsi része is, ugyanis az Miskolcon át Kassáig közlekedik tovább, míg a szarajevói rész csak a Keletiig. Tehát a pótjegyet nem fizetik vissza, ami a lényeg. Azért kell Neked kifizetned 390 Ft-ot, mert ez elvileg egy emelt szintű szolgáltatás (nem áll meg minden bokorban, klíma, nemdohányzó, van étkezőkocsi stb.).

Silverf@x 2009.04.20. 11:15:32

Ennek a posztnak már nincs hírértéke ma Magyarországon. Ez a természetes, ez itt így működik.

ksziksza (törölt) 2009.04.20. 11:24:12

@monforte: Ezt mind tudjuk már azóta, hogy egyszer késtünk 40 percet... Szóval már mind tudjuk :D

Ákibard! 2009.04.20. 11:34:23

@petya.bacsi:
Hát nemtudom, te valami különleges anyagból lehetsz összegyúrva, mert nekem mindig megírják az ÁFA-s számlát minden szájhúzás nélkül. És a francba sem hajtottak el még sosem. Érdekes nem?

De hogy örülj: Már készül az eTickethez a kioszkos számlaadás, az nem fog elhajtani sehová :))

Ákibard! 2009.04.20. 11:35:45

@bence84:
A 390 a komfortdíj, légkondi, kényelem, stb stb díja.

ksziksza (törölt) 2009.04.20. 11:36:54

@Ákibard!: De egy helyjegyért miért csak 350 az a 390? Ha helyet is kapok, miért kell kevesebbet fizetnem?

bence84 2009.04.20. 11:43:31

@ksziksza: így van, ez az egyik oldala a dolognak. Nagyon örülök, hogy van légkondi, és nincsenek összehányva a kupék, de ez elvárható volna alapból, ugye? Akik autóval mentek Villányba hétvégére, azoknak 2400 Ft volt a menettérti fuvarköltség, ellenben velem, aki az "olcsóbb" és környezetkímélőbb tömegközlekedést választottam és fizettem 4400Ft-ot.....

Ákibard! 2009.04.20. 11:54:02

@ksziksza:
" De egy helyjegyért miért csak 350 az a 390? Ha helyet is kapok, miért kell kevesebbet fizetnem?"
A 350 ft az kedvezményes IC pót és helyjegy. Egyenéretékű az 520-assal, de azért olcsóbb, mert Pécs felé elvették a gyorsvonatokat, csak IC és személy van. Ezzel kompenzálnak egy kicsit.
Sok helyen van ilyen viszonylati kedvezmény.

Ákibard! 2009.04.20. 11:54:48

@bence84:
Örülj amíg ennyit fizetsz, ha emelkedik az ÁFA ugrik majd a vonatár is...

wpetya 2009.04.20. 12:02:08

Ezt velem is eljátszotta a MÁV, 10 éve, amikor délig több jegyet adtak el, mint ahány hely volt az összes aznapi járaton Keszthelyig. Nekem szerencsém volt, mert bár a kerékpártárolóban utaztam, (nagynehezen rábeszéltük a kalauzt, hogy nyissa ki,de rohadt kényelmetlen volt a Déliből a Balatonig), de lejutottam. Már a Déliben irdatlan tömeg volt a szerelvényen.

bravo 2009.04.20. 12:09:37

@Ákibard!:
ha 390 forintot a komfortert (legkondi, kenyelem, tisztabb kocsi...) kell fizetni, akkor az uj flirt es talent vonatokon miert nem kell? ott ez alaparon mukodik. 20 eve meg elment, de ma mar elegge santit ez a komfortdij.

petya.bacsi 2009.04.20. 12:13:30

@Ákibard!: nem érdekes, szomorú. A Keletiben is megy a pofahúzogatás, sőt, Kőbánya felsőn is volt, hogy hosszas hiszti után adta ki a számlát. Holott ez is a dolga a jegykiadáson kívül.

De persze ez az egész cégre úgy ahogy van jellemző magatartás, náluk ez jelenti az "utasközpontú viselkedést". A gond az, hogy ezt a mi adónkból teszik. Egy multinál egy pofahúzás után repült volna.

Ákibard! 2009.04.20. 12:14:35

@bravo:
Ezt a MÁV-al kell megbeszélni, nem velem, úgy gondolom... Magam részéről valóban a FLIRT mind esztétikailag mind kényelemben magasan felülmúlja az IC 20-67 Bp kocsikat...

Ákibard! 2009.04.20. 14:01:46

@petya.bacsi:
Érdekes, én a keletiben mindig kapok számlát. Érdekes...

Ákibard! 2009.04.20. 14:04:41

@Ákibard!: Persze minden hiszti vagy szájhúzás nélkül...

petya.bacsi 2009.04.20. 15:30:08

@Ákibard!: :) ok, de vasutas barát vagy, én meg pont az ellenkező póluson csücsülök. lehet, hogy ezért fogom ki mindig a bunkókat.

Ákibard! 2009.04.20. 16:13:04

@petya.bacsi:
Ez te is tudod, hogy hülyeség amit mondasz. Vicces lenne, ha látnák, hogy vasútbarát vagy akkor jóarcok lennének. Én is találkozok bunkókkal, de vannak dolgok, amiket kár mondogatni, ha nem úgy vannak...

Ha meg arra céloztál, hogy ferdítek akkor...

petya.bacsi 2009.04.20. 16:27:08

@Ákibard!: dehogy céloztam arra, hogy ferdítesz. Nem kell elhinni, amit írok, de sajnos amiket leírok, azok igazak. Pedig eleve normálisan megyek oda, köszönök, de a legtöbbször köszönés helyett "minek most kér számlát?", "lehet, hogy nem tudom megírni!" választ kapom. Nagyon ritkán kapom meg zokszó nélkül a számlát.

Adani 2009.04.20. 17:42:39

@Ákibard!:

Mikor bejöttek a Talentek meg a Flirtek sőt a Desirok ( vidéken pedig az Uzsgyik) akkor eleinte a kalleroknak kellett győzködni az utasokat, h erre nem kell semmilyen pótjegy normál személyként megy.

Itt Békéscsabán pl. 2 éve megszűnt a Szeged-Békéscsaba között közlekedő InterPici járat. Az IP szerelvény azóta személyvonatként más vonalon jár. Anno az IP-ért azért kellett pótjegyet fizetni, mert emelt szolgáltatás ( van légkondi, sötétített ablak, kényelmesebb ülés, nem áll meg minden alma és körtefánál stb.) Most meg ugyanaz a szerelvény mehet pótjegy mentesen is, pedig a többi ott közlekedő vonatot nézve még mindig emelt szolgáltatás.

Amúgy eleinte itt is csodálkoztak az utasok és nem mertek rá felszállni csak miután meg lettek nyugtatva, h nem kell rá külön jegy.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.04.21. 02:22:36

Azért fizetem ki a pótjegy árát, mert biztosabb és pontosabb megérkezést várnák el.

Persze vezetékhiba, gázolás, baleset, egyéb dolgok előfordulhatnak, de ha SEMMI, akkor ne ugyanannyi idő alatt érjen be Győrből, mint a gyors. Kényelmi szempontból meg ugyanaz az ülés, mint a halbikon, a légkondi és a fűtés meg van, amikor ellentétes, pénzt vissza mégsem adott egyszer sem, IC esetében sem.

"A vonat Kelenföldön túltartózkodott".

Még jó, hogy Győr előtt szedett fel 40 perc késést, egész Nagyszentjánosig pontos volt, Gyárvárostól is vagy 20-25 perc volt Győr állomás, de szerintük Kelenföldön állt a vonat sokáig a nagy utascsere miatt, pénz vissza nem jár.

Ilyen kifogásokat egy óvodás is ki tud találni.

Kopi3.14 2009.04.22. 11:55:33

Na, itt is elmondom sokadjára: a MÁV az IC pótjeggyel egy szogláltatást ad. Aminek része, a késés esetén történő pótjegy visszafizetést is tartalmazza. És ha ő kedvezményes jegyet ad, de szolgáltatásában mégis IC, akkor kénytelen ezt is visszafizetni, polgári peren belül lehetne perelni már. Fogyasztóvédelem is ezért ismán megbüntethetné naponta őket. Egyébként a nemzetköziség is érdekes, ha a vonatnak Pécs-Bp között van egy vonatszáma, majd Bp-Miskolc között másik, Szarajevó-Pécs között harmadik, és Kassáig Miskolctól egy negyedik. Az nem egy vonatot jelöl. Nem tudnák megvédeni magukat. Csak valakinek el kéne már kezdenie. Ákibard most jöhet az üzletszabályzattal, de az a hatályos jogszabályokat nem írhatja felül, így a bíróságon nem fog megállni.

Kopi3.14 2009.04.22. 11:55:44

Na, itt is elmondom sokadjára: a MÁV az IC pótjeggyel egy szogláltatást ad. Aminek része, a késés esetén történő pótjegy visszafizetést is tartalmazza. És ha ő kedvezményes jegyet ad, de szolgáltatásában mégis IC, akkor kénytelen ezt is visszafizetni, polgári peren belül lehetne perelni már. Fogyasztóvédelem is ezért ismán megbüntethetné naponta őket. Egyébként a nemzetköziség is érdekes, ha a vonatnak Pécs-Bp között van egy vonatszáma, majd Bp-Miskolc között másik, Szarajevó-Pécs között harmadik, és Kassáig Miskolctól egy negyedik. Az nem egy vonatot jelöl. Nem tudnák megvédeni magukat. Csak valakinek el kéne már kezdenie. Ákibard most jöhet az üzletszabályzattal, de az a hatályos jogszabályokat nem írhatja felül, így a bíróságon nem fog megállni.

b.rolee 2009.04.25. 17:42:10

Kedves B, Kedves Kommentezők!

Nagy örömmel utaztam, haza egyik nap az iskolából - Keleti pu.-ról Rákoscsabára, amikor is a Keleti, pu- Hatvan között közlekedő - 15:08-as vonaton mindenegyes megálló előtt bemondták milyen megálló következik, és a megállónál bemondták a megálló nevét. Remélem értitek.
Nagyon csodálkoztunk. nem mintha a bkv jobb lenne az utastájékoztatásban.


ÜDV.: B.R. :D

Józanész 2009.04.28. 17:09:42

"Na, itt is elmondom sokadjára: a MÁV az IC pótjeggyel egy szogláltatást ad. Aminek része, a késés esetén történő pótjegy visszafizetést is tartalmazza."

Ahogy Te tévedsz!! Csak és kizárólag akkor hajlandó az IC késésér visszafizetni bármit is a MÁV, ha HELLYEGYES vonatról van szó..és igen..ez van benne az üzletszabályzatban! gartulálok a jóváhagyóknak! Tehát: Ha veszel egy menetjegyet és egy IC pótjegyet ( de nem helyjegyköteles a vonat)..és késik 30 percet..akkor bocsi..semmi nem jár neked vissza.
süti beállítások módosítása