Teszi fel a címben szereplő kérdést minden normálisan gondolkodó ember. Amikor megjött az első néhány vonat a Stadler gyárából és munkába álltak a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalakon, akkor voltak velük hibák. Számos vonatot nem lehetett párba kapcsolni, mert nem működtek együtt. A vezetőfülkében lévő kijelzőket ellepték a hibaüzenetek. Szerencsére ezeknek a hibáknak a többsége már elmúlt. A MÁV kitapasztalta, hogy melyik vonatok dolgoznak együtt, de a vonatokban mégsem bíznak.
Szerintetek mi szükség van arra, hogy két nagy budapesti pályaudvaron hétvégenként 1-1 egység Flirt áll tartalékban? A déli pályaudvar külső vágányain szombaton és vasárnap egész nap egy új, Start logós Flirt állt tartalékban, amire nem volt szükség, tehát teljesen feleslegesen. Ennyire jól megy nekünk? Ilyen sok van már a motorvonatból, hogy hagyjuk őket üresen állni?
Azt az 1 egységet, ami a Déliben állt egész hétvégén hozzákapcsolhatták volna egy fehérvári vagy egy szabolcsi vonathoz, vagy önmagában beállíthatták volna egy „hagyományos” vonat helyére. Szerintetek van értelme annak, hogy az új vonatok üresen állnak? Miért nem bízik a MÁV a Flörtökben?
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Miért nem bízik a MÁV a Flirt motorvonatokban?
2009.04.27. 06:40Címkék: máv vonat vasút déli észrevétel flirt stadler
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr961088374
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Budafoki 2009.04.27. 08:25:05
Mint műszaki ember, teljesen elfogadhatónak találom, hogy a hétvégén forgalomban lévő huszonvalahány (majd egy vasútbarát megmondja a pontos számot) Flirtre van egy forgalmi tartalék.
Mindenképpen kell tartalékjármű, bármilyen korú járművekről is van szó. Mert nem csak műszaki gondok lehetnek, hanem sok külső eredetű probléma is: gázol (embert, állatot vagy autót), bedobják az ablakát, utasbaleset történik, egyéb balesetben megsérül, stb., a jármű ismételt forgalomképessé tételéig (fertőtlenítés, vizsgálat, másik jármű kihozatala a járműtelepről) kell helyette egy másik. Éppen az utasok érdekében.
Mindenképpen kell tartalékjármű, bármilyen korú járművekről is van szó. Mert nem csak műszaki gondok lehetnek, hanem sok külső eredetű probléma is: gázol (embert, állatot vagy autót), bedobják az ablakát, utasbaleset történik, egyéb balesetben megsérül, stb., a jármű ismételt forgalomképessé tételéig (fertőtlenítés, vizsgálat, másik jármű kihozatala a járműtelepről) kell helyette egy másik. Éppen az utasok érdekében.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.27. 08:28:26
@Budafoki:
Sajnos erre nem csak Flirt jár, tehát ha egy meghibásodott BVpmot helyére egy vezérlőkocsis Bhv vonat kerül, az emberek nem igazán anyáznak, max megjegyzik, hogy "tegnap nem ez jött".
Sajnos erre nem csak Flirt jár, tehát ha egy meghibásodott BVpmot helyére egy vezérlőkocsis Bhv vonat kerül, az emberek nem igazán anyáznak, max megjegyzik, hogy "tegnap nem ez jött".
esef 2009.04.27. 09:07:25
@Budafoki:
@BKV figyelő:
Miért nem lehet az, hogy a Flirt közlekedik, a "hagyományos" vonat meg áll tartalékként? Mozdonyvezető kell így is, úgy is, a Flirt tutira kevesebb energiát igényel, gyorsabb, csendesebb, még garanciális, és az utasoknak is kényelmesebb.
@BKV figyelő:
Miért nem lehet az, hogy a Flirt közlekedik, a "hagyományos" vonat meg áll tartalékként? Mozdonyvezető kell így is, úgy is, a Flirt tutira kevesebb energiát igényel, gyorsabb, csendesebb, még garanciális, és az utasoknak is kényelmesebb.
esef 2009.04.27. 09:10:18
@BKV figyelő:
Tegnap végre sikerült a vonatozás. Kimentünk a Tropicariumba, mert az egyik gyerek cápát akart nézni. Automatából megvettem a 90%-os jegyet Budatétényig, a karámnál befelé és kifelé is lesz@rták (a jegy zsebben volt mindkét alkalommal), kaller meg nem jött sem az oda-, sem a visszaúton...
Ja, 50 Ft volt. Természetesen oda-vissza...
Tegnap végre sikerült a vonatozás. Kimentünk a Tropicariumba, mert az egyik gyerek cápát akart nézni. Automatából megvettem a 90%-os jegyet Budatétényig, a karámnál befelé és kifelé is lesz@rták (a jegy zsebben volt mindkét alkalommal), kaller meg nem jött sem az oda-, sem a visszaúton...
Ja, 50 Ft volt. Természetesen oda-vissza...
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.27. 09:14:21
@esef:
Szinte ugyan ezt írtam. A vezérlőkocsis vonatokat még csak fordítani sem kell, a mozdony mindig az egyik végén van, tehát még csak ez sem lehet probléma.
Na de majd jönnek a vasutasok, és megmondják a frankót:)
Szinte ugyan ezt írtam. A vezérlőkocsis vonatokat még csak fordítani sem kell, a mozdony mindig az egyik végén van, tehát még csak ez sem lehet probléma.
Na de majd jönnek a vasutasok, és megmondják a frankót:)
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.27. 09:16:59
@esef:
Örülök, hogy sikerült. Kallerek nem mindig dolgoznak, a karámnál meg te is tudod mennyire figyelnek a jegyre. Tegnap én is elfutottam mellettük, mert egy kicsit késve értem a Délibe, és nem akartam 1 órát várni a következő vonatra.
De az 50 Ft szerintem nektek is megérte a "biztonságot" ha esetleg mégis jön a kalauz, és kötekedik...
Örülök, hogy sikerült. Kallerek nem mindig dolgoznak, a karámnál meg te is tudod mennyire figyelnek a jegyre. Tegnap én is elfutottam mellettük, mert egy kicsit késve értem a Délibe, és nem akartam 1 órát várni a következő vonatra.
De az 50 Ft szerintem nektek is megérte a "biztonságot" ha esetleg mégis jön a kalauz, és kötekedik...
esef 2009.04.27. 09:24:25
@BKV figyelő:
Úgy voltam vele, hogy 50 Ft-ot egyrészt megér a nyugalom, másrészt meg sokkal több elmegy havonta hülyeségekre.
Úgy voltam vele, hogy 50 Ft-ot egyrészt megér a nyugalom, másrészt meg sokkal több elmegy havonta hülyeségekre.
Ákibard! 2009.04.27. 09:24:37
Hát már ne haragudjon meg senki, de ez a szokásos van sapka-nincs sapka szőrszálhasogatás...
Teljesen korrekt dolog, hogy a Keletibe és a Délibe kiállítanak 1-1 tartalék FLIRT szerelvényt. Bármi megtörténhet.
És ne bántódjon meg, de pont BKVf az, aki ha lerohad vasárnap a puszta közepén, másn ap már arról ír pistot, hogy a MÁV képtelen kiállítani egy tartalékszerelvényt, és miért van így??
Tehát nem tudok ezzel a kekeckedéssel egyetérteni, bár valami értelme biztosan van. Én a helyedben örülnék, hogy ha bármi vonali probléma történik, máris ott áll készen a tartalék...
Hagyományos szerelvényt tartalálknak? Bizonyos esetekben szükség elhet arra, hogy egy vonali FLIRT-et vontassanak. Arra nehéz alkalmazni a hagyományost, bár nemtudom, hogy a flirteken van-e közdarab a vontatáshoz.
Mindegy én a helyedben örülnék, hogy figyelnek erre is, nemhiszem, hogy ez a bizalmatlanság jele lenne, inkább az odafigyelésé...
Teljesen korrekt dolog, hogy a Keletibe és a Délibe kiállítanak 1-1 tartalék FLIRT szerelvényt. Bármi megtörténhet.
És ne bántódjon meg, de pont BKVf az, aki ha lerohad vasárnap a puszta közepén, másn ap már arról ír pistot, hogy a MÁV képtelen kiállítani egy tartalékszerelvényt, és miért van így??
Tehát nem tudok ezzel a kekeckedéssel egyetérteni, bár valami értelme biztosan van. Én a helyedben örülnék, hogy ha bármi vonali probléma történik, máris ott áll készen a tartalék...
Hagyományos szerelvényt tartalálknak? Bizonyos esetekben szükség elhet arra, hogy egy vonali FLIRT-et vontassanak. Arra nehéz alkalmazni a hagyományost, bár nemtudom, hogy a flirteken van-e közdarab a vontatáshoz.
Mindegy én a helyedben örülnék, hogy figyelnek erre is, nemhiszem, hogy ez a bizalmatlanság jele lenne, inkább az odafigyelésé...
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.27. 10:13:59
@Ákibard!:
"És ne bántódjon meg, de pont BKVf az, aki ha lerohad vasárnap a puszta közepén, másn ap már arról ír pistot, hogy a MÁV képtelen kiállítani egy tartalékszerelvényt, és miért van így??"
Másolj ide be egy ilyen bejegyzést légyszíves, mert nem emlékszem ilyenre.
"És ne bántódjon meg, de pont BKVf az, aki ha lerohad vasárnap a puszta közepén, másn ap már arról ír pistot, hogy a MÁV képtelen kiállítani egy tartalékszerelvényt, és miért van így??"
Másolj ide be egy ilyen bejegyzést légyszíves, mert nem emlékszem ilyenre.
Ákibard! 2009.04.27. 10:23:42
@BKV figyelő:
Senki nem mondta, hogy konkrétan ezt írtad le, szerintem Te is nagyon jól tudod miért írtam ezt...
Ez egy olyan téma volt, ami még egy fél mondatot sem ért volna meg, vagy ha igen akkor inkább a pozitív oldalát irtad volna le, hogy tartalékban áll...
Ez kimondottan bulváros szösszenet volt, a Blikknek szokása ez, hogy ha A-t csinálsz miért nem B ha megcsinálják a B-t akkor miért azt, és miért nem A-t...
Senki nem mondta, hogy konkrétan ezt írtad le, szerintem Te is nagyon jól tudod miért írtam ezt...
Ez egy olyan téma volt, ami még egy fél mondatot sem ért volna meg, vagy ha igen akkor inkább a pozitív oldalát irtad volna le, hogy tartalékban áll...
Ez kimondottan bulváros szösszenet volt, a Blikknek szokása ez, hogy ha A-t csinálsz miért nem B ha megcsinálják a B-t akkor miért azt, és miért nem A-t...
Budafoki 2009.04.27. 10:24:54
@BKV figyelő:
Nem igazán értem, hogy miért probléma, ha Flirtöt Flirttel akarnak pótolni? Az utasnak mindenképpen kedvezőbb, ha a megszokottal azonos típusú szerelvény közlekedik.
Azért a BDV pótlása Bhv-val más kategória, mint Flirt pótlása Bhv-val.
A Déli pu.-nak egyébként sincs Bhv-s ingavonata, csak By-ja. A Flirtök ingavonati fordát járnak, nincs idő a fordulóállomáson körüljárásra. A By-kocsik+V43 összeállításnál pedig körül kellene járni, amire nincs idő. Tehát mindenképpen kedvezőbb, ha Flirt a tartalék.
Nem igazán értem, hogy miért probléma, ha Flirtöt Flirttel akarnak pótolni? Az utasnak mindenképpen kedvezőbb, ha a megszokottal azonos típusú szerelvény közlekedik.
Azért a BDV pótlása Bhv-val más kategória, mint Flirt pótlása Bhv-val.
A Déli pu.-nak egyébként sincs Bhv-s ingavonata, csak By-ja. A Flirtök ingavonati fordát járnak, nincs idő a fordulóállomáson körüljárásra. A By-kocsik+V43 összeállításnál pedig körül kellene járni, amire nincs idő. Tehát mindenképpen kedvezőbb, ha Flirt a tartalék.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.27. 10:31:37
@Ákibard!:
Akkor ne írj ilyet légyszíves. Így sem értem, miért ilyen szervezetlenül vannak elosztva a vonatok. Győr felé mindig duplán jár (hétvégén is) teljesen feleslegesen, mert nincs rajuk elég utas. Leszedhetnének onnan egyet és tehetnék tartalékba.
Ezek a vonatok megbízhatóak. 94%-os a rendelkezésre állásuk, tehát a meghibásodás nem sűrű. Ezért felesleges a Déliben tartani egy vonatot.
Akkor ne írj ilyet légyszíves. Így sem értem, miért ilyen szervezetlenül vannak elosztva a vonatok. Győr felé mindig duplán jár (hétvégén is) teljesen feleslegesen, mert nincs rajuk elég utas. Leszedhetnének onnan egyet és tehetnék tartalékba.
Ezek a vonatok megbízhatóak. 94%-os a rendelkezésre állásuk, tehát a meghibásodás nem sűrű. Ezért felesleges a Déliben tartani egy vonatot.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.27. 10:34:09
@Budafoki:
Nem baj, ha azzal akarják pótolni, de felesleges ezért ott tartani egy vonatot. Ha meghibásodás van, bőven lekapcsolhatnának egy egységet egy olyan vonatról, ahová feleslegesen jár dupla Flirt.
Van Bhv-s inga. Martonvásárra is megy minden délután, Százhalombattára és Pusztaszabolcsra is megy. Nézd meg őket.
Nem baj, ha azzal akarják pótolni, de felesleges ezért ott tartani egy vonatot. Ha meghibásodás van, bőven lekapcsolhatnának egy egységet egy olyan vonatról, ahová feleslegesen jár dupla Flirt.
Van Bhv-s inga. Martonvásárra is megy minden délután, Százhalombattára és Pusztaszabolcsra is megy. Nézd meg őket.
Mozvez 2009.04.27. 10:38:54
@Ákibard!: A FLIRT specialitása rendelkezik hagyományos ütközövel.
@BKV figyelő: A hagyományos ingánál a legnyagyobb probléma, hogy a karbantartás. A mozdonyét a Gépészet, a szerelvényét a Start végzi. És sosem deritik ki, hogy pl a távvezérlés, ha nem müködik kinek a hibája. De ez a gyenge láncszem. Ha nem jó akkor lehet a mozdonyt egyik végről a másikra cincálni, ami minimum 20 perc.
@BKV figyelő: A hagyományos ingánál a legnyagyobb probléma, hogy a karbantartás. A mozdonyét a Gépészet, a szerelvényét a Start végzi. És sosem deritik ki, hogy pl a távvezérlés, ha nem müködik kinek a hibája. De ez a gyenge láncszem. Ha nem jó akkor lehet a mozdonyt egyik végről a másikra cincálni, ami minimum 20 perc.
Ákibard! 2009.04.27. 10:40:24
@BKV figyelő:
Hát lehet, hogy szerinted felesleges a dupla egység Győr felé, javaslom egyszer ballagj ki, és kezd el hangosan kiabálni. Amit kapsz az a tiéd lesz :-))))
Komolyra fordítva, láttam én már dupla martonit úgy, hogy minden 6. négyesben ült egyvalaki.
Persze mindenki a saját malmára hajtja a vizet, de ugy gondolom az objektivitáshoz nem ez szükséges.
Amúgy én teljesen korrekt dolognak tartom, hogy van tartalékszerelvény, mert a 94% nem 100 bárikor bekövetkezhet gond.
Amúgy nemrég olvastam olyanról, hogy a Keleti tartalékot rácsatolták a hatvanira egy hirtelen fellépő utastöblet miatt. (Diákcsoport szállta meg az egységet, így ráküldték a Keletis tartalékot besegítésnek. )
Így nem állja meg a helyét amit mondasz.
Amúgy miért keleltt volna égetően az az egység a szabolcsi vagy fehérvári egységre? Nem jutott mindenkinek egy négyes? Netán volt olyan négyes, ahol 3-an is ültek???? Azért látok én vonatokat bőven ahhoz, hogy elgondolkoztasson, 1-2 helyen még a flirt is sok, nemhogy kettő...
Hát lehet, hogy szerinted felesleges a dupla egység Győr felé, javaslom egyszer ballagj ki, és kezd el hangosan kiabálni. Amit kapsz az a tiéd lesz :-))))
Komolyra fordítva, láttam én már dupla martonit úgy, hogy minden 6. négyesben ült egyvalaki.
Persze mindenki a saját malmára hajtja a vizet, de ugy gondolom az objektivitáshoz nem ez szükséges.
Amúgy én teljesen korrekt dolognak tartom, hogy van tartalékszerelvény, mert a 94% nem 100 bárikor bekövetkezhet gond.
Amúgy nemrég olvastam olyanról, hogy a Keleti tartalékot rácsatolták a hatvanira egy hirtelen fellépő utastöblet miatt. (Diákcsoport szállta meg az egységet, így ráküldték a Keletis tartalékot besegítésnek. )
Így nem állja meg a helyét amit mondasz.
Amúgy miért keleltt volna égetően az az egység a szabolcsi vagy fehérvári egységre? Nem jutott mindenkinek egy négyes? Netán volt olyan négyes, ahol 3-an is ültek???? Azért látok én vonatokat bőven ahhoz, hogy elgondolkoztasson, 1-2 helyen még a flirt is sok, nemhogy kettő...
Ákibard! 2009.04.27. 10:42:09
@BKV figyelő:
"Van Bhv-s inga."
De nem a Déli adja ki. Ezért mondta, hogy Délinek nincs Bhv ingaszerelvénye, ha gáz van azt máshonnan kellene hozni. Érttsd úgy, hogy nincsen tartalékszerelvény Déliben.
"Van Bhv-s inga."
De nem a Déli adja ki. Ezért mondta, hogy Délinek nincs Bhv ingaszerelvénye, ha gáz van azt máshonnan kellene hozni. Érttsd úgy, hogy nincsen tartalékszerelvény Déliben.
Ákibard! 2009.04.27. 10:43:13
@Mozvez:
Az ütközővel nincs gond, a kérdés az volt, hogy van-e olyan közdarab, amit a Scharfenbergre tudsz kapcsolni, és úgy Szilivel vagy mármi mással vontatni?
Az ütközővel nincs gond, a kérdés az volt, hogy van-e olyan közdarab, amit a Scharfenbergre tudsz kapcsolni, és úgy Szilivel vagy mármi mással vontatni?
Budafoki 2009.04.27. 10:47:30
@BKV figyelő:
Tudtam, hogy ez fog jönni. Azok székesfehérvári honállomásúak, nem délisek. Hétvégén nem járnak, hanem Székesfehérváron állnak, nem a Déliben.
Azt, hogy egy vonaton felesleges egy Flirt-egység, nem jelenti, hogy a nap folyamán nem fog hiányozni arról a szerelvényről az a kapacitás. Lehet, hogy vasárnap délelőtt elég a szóló Flirt, de délután hiányozhat, ha lekapcsolják róla. Vagy az egyik irányba láthatóan elég a szóló, de vissza (a csúcsforgalom irányába) muszáj duplán menni, ezért oda-vissza dupla kell.
Inkább az a baj, hogy feleslegesen járnak duplán, ha elegendő lenne a szóló.
Tudtam, hogy ez fog jönni. Azok székesfehérvári honállomásúak, nem délisek. Hétvégén nem járnak, hanem Székesfehérváron állnak, nem a Déliben.
Azt, hogy egy vonaton felesleges egy Flirt-egység, nem jelenti, hogy a nap folyamán nem fog hiányozni arról a szerelvényről az a kapacitás. Lehet, hogy vasárnap délelőtt elég a szóló Flirt, de délután hiányozhat, ha lekapcsolják róla. Vagy az egyik irányba láthatóan elég a szóló, de vissza (a csúcsforgalom irányába) muszáj duplán menni, ezért oda-vissza dupla kell.
Inkább az a baj, hogy feleslegesen járnak duplán, ha elegendő lenne a szóló.
Budafoki 2009.04.27. 10:48:28
@BKV figyelő:
Nem csak a műszaki rendelkezésreállás az érdekes! Baleset mindig lehetséges!
Nem csak a műszaki rendelkezésreállás az érdekes! Baleset mindig lehetséges!
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.04.27. 11:04:03
@Ákibard!: papíron van műcsöcs, szerintem nincs a "fedélzeten". Túl szép lenne.
jack o'neill 2009.04.27. 11:37:03
Figyelőnek igaza van, jobb lenne ha minél több FLIRT rohangászna amikor csak tud, most garanciálisak, szóval ha gond lenne (ami tényleg elég ritka), most lehessen kijavítani.
A tartalékot meg adja vmi régi inga.
Ami a duplán járást illeti, tényleg van hogy egyszer full tömeg van mind2 egységen, de van hogy alig van utas. Na most, ha már motorvonat (ami ugye könnyen szétszedhető), akkor nyugodtan szétkaphatnék őket, s mikor nincs utas akkor menjen csak 1.
A tartalékot meg adja vmi régi inga.
Ami a duplán járást illeti, tényleg van hogy egyszer full tömeg van mind2 egységen, de van hogy alig van utas. Na most, ha már motorvonat (ami ugye könnyen szétszedhető), akkor nyugodtan szétkaphatnék őket, s mikor nincs utas akkor menjen csak 1.
PeZo1990 2009.04.27. 11:44:12
@Ákibard!: Igen van közdarab a FLIRT-eken (szükség vonó készülék) 80km/h-val lehet vontatni max. Így ez sem lenne probléma de még is csak gyorsabb ha egy FLIRT segélyezi a másikat pl ottvan az 1-es vonal azé kicsit durva lenne ha egy 80as FLIRT borítaná a menetrendet!
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.27. 11:44:26
@Ákibard!:
Dupla martoni visszafele (Pest felé) tényleg felesleges, Marton felé viszont kell. De ez a HÉV-nél is így van. Reggel befelé jönnek sokan, délután meg visszafele. Ezért lenne jó, ha újra munkába állnának az Érdig közlekedő vonatok:)
A Délis ingában igazatok van.
Dupla martoni visszafele (Pest felé) tényleg felesleges, Marton felé viszont kell. De ez a HÉV-nél is így van. Reggel befelé jönnek sokan, délután meg visszafele. Ezért lenne jó, ha újra munkába állnának az Érdig közlekedő vonatok:)
A Délis ingában igazatok van.
PeZo1990 2009.04.27. 11:51:20
@Jack O'Neill: A garancia a FLIRTekre 30 év mivel úgy szól a szerződés tudomásom szerint, hogy 30 évig tartja karban a Stadler a motorvonatokat és minden egy irányú dolgokat is ő csinál 30 év múlva meg már a FLIRT kb olyan lesz mint most a Bhv szerintem ugyanis a Bhv-knak is meg van a maguk baja fékszerkezet a legfőbb probléma meg a féktuskók melegedése ami most egy FLIRTnél nincs mivel van villamos fék levegős fék meg mágneses sínfék!
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.27. 11:54:54
@7E-173E_arculatos:
Valamelyik nap néztem az egyiket, a csuklónál az van felírva, hogy "Általános garancia 2009. XX. YY." Ez az első 30-as közül volt valamelyik.
Valamelyik nap néztem az egyiket, a csuklónál az van felírva, hogy "Általános garancia 2009. XX. YY." Ez az első 30-as közül volt valamelyik.
PeZo1990 2009.04.27. 12:02:50
@BKV figyelő: Általában a vonatoknál mindenre meg van határozva h mire hány év garanciát adnak Pl fődarabra adják a leghosszabb garanciát de én szerintem inkább a szerződést kéne valahonnan előkaparnunk és abból meg lehet tudni! Amúgy tegnap jöttem Turáról fel FLIRTtel és az mv hát hogy is mondjam katasztrófálisan vezetett mivel a levegős fék még nem is oldott de már húzta neki a fékezés azok nagy durvák voltak a megállás beton fal volt és minden megállóra és lassújelre vágódott de olyan szinten, hogy az már brutális és még ha 10km/h-t fékezett pl 70ről 60ra akkor is iszonyatos fékerővel! Én az ilyen mozdonyvezetőknek nem adnék a kezébe FLIRTet így fog hamar tönkremenni hiába új és ha nem hiszitek el akkor majd meglátjuk egy pár év múlva! Amúgy volt szerencsém vezetni FLIRTet jó párszor és nagyon szépen meg lehet vele állni szinte nem is érzi az ember a fékezést meg a megállást sem és ez nem gyakorlás kérdése!
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.27. 12:07:45
@7E-173E_arculatos:
Vannak nagyon jó vezetők is:) A Flirt előnye az is, hogy gyorsan indul és áll meg. A peron elején is lehet kezdeni a fékezést, 100-ről is meg tud állni a vonat.
Vannak nagyon jó vezetők is:) A Flirt előnye az is, hogy gyorsan indul és áll meg. A peron elején is lehet kezdeni a fékezést, 100-ről is meg tud állni a vonat.
Rabbeleben 2009.04.27. 14:52:24
@Mozvez:
Aztán mire jók azok az ütközők?
Aztán mire jók azok az ütközők?
Rabbeleben 2009.04.27. 14:57:49
@7E-173E_arculatos:
"Igen van közdarab a FLIRT-eken (szükség vonó készülék) 80km/h-val lehet vontatni max"
Ki tudnál segíteni, hogy ez hol van leírva?
"Igen van közdarab a FLIRT-eken (szükség vonó készülék) 80km/h-val lehet vontatni max"
Ki tudnál segíteni, hogy ez hol van leírva?
emvé 2009.04.27. 15:06:30
Ha van rajta sapka, akkor azért verjük meg, ha nincs rajta sapka, akkor azért. Mondaná a medve a rókának, amikor a nyuszi megverésén tanakodnak.
Értem én, hogy kell a szenzáció, meg az új poszt. Tudod: ha nem lenne tartalék most a "Feletőlenséggel okoz kárt a MÁV az utasoknak" című posztot kommentálhatnánk/röhöghetnénk.
Abban azthiszem egyetértünk, hogy a tartalék kell. Hogy ez miért nem egy Bhv-kból összerakott (igen figyelő, a legelső kocsi nem Bhv, hanem Bdt) iga?
Azért, mert ha esetleg ezt nem külön vonatként kell leközlekedtetni, hanem az egyik vonat kapacitását kell vele megnövelni, akkor a Bhv-kat nem lehetne hozzákapcsolni a FLIRT-hez (okoskodóknak: igen, a Saku szükség esetén közdarabbal kompatibilis a csavarkapoccsal). Viszont ha egy ingát kell pár kocsival megtámogatni, akkor arra lehet találni Bhv-t (alapesetben).
Legközelebb olvass utána a dolgoknak, ne csak izomból gépelj. Tudod: olvasni ingyenes, de ugyanakkor felettébb hasznos.
Értem én, hogy kell a szenzáció, meg az új poszt. Tudod: ha nem lenne tartalék most a "Feletőlenséggel okoz kárt a MÁV az utasoknak" című posztot kommentálhatnánk/röhöghetnénk.
Abban azthiszem egyetértünk, hogy a tartalék kell. Hogy ez miért nem egy Bhv-kból összerakott (igen figyelő, a legelső kocsi nem Bhv, hanem Bdt) iga?
Azért, mert ha esetleg ezt nem külön vonatként kell leközlekedtetni, hanem az egyik vonat kapacitását kell vele megnövelni, akkor a Bhv-kat nem lehetne hozzákapcsolni a FLIRT-hez (okoskodóknak: igen, a Saku szükség esetén közdarabbal kompatibilis a csavarkapoccsal). Viszont ha egy ingát kell pár kocsival megtámogatni, akkor arra lehet találni Bhv-t (alapesetben).
Legközelebb olvass utána a dolgoknak, ne csak izomból gépelj. Tudod: olvasni ingyenes, de ugyanakkor felettébb hasznos.
Rabbeleben 2009.04.27. 15:09:38
@7E-173E_arculatos:
katasztrófálisan vezetett mivel a levegős fék még nem is oldott de már húzta neki
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Apa kezdődik, kezdődik, ...
Szóval másképp nem nagyon lehet ám elindulni vele.
katasztrófálisan vezetett mivel a levegős fék még nem is oldott de már húzta neki
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Apa kezdődik, kezdődik, ...
Szóval másképp nem nagyon lehet ám elindulni vele.
emvé 2009.04.27. 15:13:22
@emvé: Akarom mondani By-t (igaz, ekkor az inga funkció elveszett).
Bhv már nincs a Déliben állandóra
Bhv már nincs a Déliben állandóra
Rabbeleben 2009.04.27. 15:17:23
@7E-173E_arculatos:
Az a 30 év garancia biztos?
Nem arról szól, hogy addig biztosítják a karbantartást?
Az a 30 év garancia biztos?
Nem arról szól, hogy addig biztosítják a karbantartást?
Ákibard! 2009.04.27. 15:26:47
@Rabbeleben:
"Nem arról szól, hogy addig biztosítják a karbantartást?"
De.
Ha 30 év garanciát vállalnának rá 10x annyiba lenne egy szerelvény legalább...
"Nem arról szól, hogy addig biztosítják a karbantartást?"
De.
Ha 30 év garanciát vállalnának rá 10x annyiba lenne egy szerelvény legalább...
n.t 2009.04.27. 16:34:02
Erről a bejegyzésről most az jutott eszembe, hogy a mai napon, fél négy körül Fóton (71es vonal azt hiszem) egy Flirt álldogált, kijelzőn Próbaút felirattal. Ebből csak arra tudok következtetni, hogy valamikor (feltételezem az a valamikor eléggé távol van, mert igazából szerintem ide teljesen fölösleges, amilyen jó ez a vonal) esetleg ezen a vonalon is leakarják cserélni a "régi" BDVmotokat.
Ez a gondolat mennyire reális, vagy mi más magyarázata lehet a erre kószáló Flirtnek?
Ez a gondolat mennyire reális, vagy mi más magyarázata lehet a erre kószáló Flirtnek?
emvé 2009.04.27. 16:47:57
@Trimo: A 71-est előszeretettel használják a kis ívsugarai miatt ilyen próbákra. Valószínűleg most is ezért esett rá a választás.
chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.04.27. 17:24:44
@BKV figyelő: "[...] érdi vonatok [...]"
Na még csak az kéne... :( A martoni is felesleges, mint olyan... 70 km-es távot (30a) háromfelé szabdalni? akkor már legyen Gárdonyig is egy vonat. Ja és ne csak Budapest fele menjenek.
Amennyiben "Nagyérdre" gondoltál akkor ez a kirohanás tárgytalan.
Na még csak az kéne... :( A martoni is felesleges, mint olyan... 70 km-es távot (30a) háromfelé szabdalni? akkor már legyen Gárdonyig is egy vonat. Ja és ne csak Budapest fele menjenek.
Amennyiben "Nagyérdre" gondoltál akkor ez a kirohanás tárgytalan.
Ákibard! 2009.04.27. 17:41:26
@Trimo:
1-2 héten belül a 70-esen is Flirt lesz hétvégén.
1-2 héten belül a 70-esen is Flirt lesz hétvégén.
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.04.27. 18:45:51
@Ákibard!:
egész pontosan május 1-től; az első Flirt-es vonat a 2130-as sz. személy lesz (Nyugati ind.: 5.42, Szob érk.: 6.56). A motorvonatok vasárnapig lesznek a 70-esen, utána meg elméletileg minden hétvégén feltűnnek.
egész pontosan május 1-től; az első Flirt-es vonat a 2130-as sz. személy lesz (Nyugati ind.: 5.42, Szob érk.: 6.56). A motorvonatok vasárnapig lesznek a 70-esen, utána meg elméletileg minden hétvégén feltűnnek.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.27. 18:57:25
@Ibigoo:
Azt nem tudod véletlenül, hogy kik laknak arra (és Hatvan felé) hogy arra nyomják a Flörtöket? A pályázatban arról volt szó, hogy a fehérvári, pszabolcsi és a tatabányai vonalra teszik őket. És ha marad, akkor a többit szerteszét.
Nem érzem úgy, hogy fehérvár és pszabolcs felé véget ért volna a csere...
Azt nem tudod véletlenül, hogy kik laknak arra (és Hatvan felé) hogy arra nyomják a Flörtöket? A pályázatban arról volt szó, hogy a fehérvári, pszabolcsi és a tatabányai vonalra teszik őket. És ha marad, akkor a többit szerteszét.
Nem érzem úgy, hogy fehérvár és pszabolcs felé véget ért volna a csere...
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.27. 18:59:14
@chipetke:
A régi érdi vonatok is "Nagyérden" fordultak. Alsón ott áll egy vágány üresen (a 2-es) ott simán állhatna egy vonat, és onnan indulhatna is. Végállomásnak is kulturáltabb lenne, mint a martonvásári.
Csúcsidőben a vonaton utazók 80 százaléka Érden száll le:)
A régi érdi vonatok is "Nagyérden" fordultak. Alsón ott áll egy vágány üresen (a 2-es) ott simán állhatna egy vonat, és onnan indulhatna is. Végállomásnak is kulturáltabb lenne, mint a martonvásári.
Csúcsidőben a vonaton utazók 80 százaléka Érden száll le:)
budaf(u)ck 2009.04.27. 19:41:07
Bár a bkv is elérné ezt hogy vadiúj buszok lennének tartalékba!Én örülnék a legjobban.De valahol igazságtalanság hogy valahol marahavagonon utaznak csak és még egy új szerelvény sincs és ugyanannyit fizetnek,máshol pedig dőzsi habzsi van és döglenek mellékvágányokon és haggyák őket összefirkálni!
@BKV figyelő:Elolvatad OFF-Topicon amit irtam?Szombaton ont ennek volt a példás esete hogy a vadi új szerelvény félreálva pihent Árpád-hídnál és az egész szerelvény minden ablaka összevolt firkálva!Ez kinek éri meg?És ki vigyázz ezekre?Mert hogy a "lószállitós" vagonokra szarnak az egy eset,de ezek milliárdokba fájnak!
@BKV figyelő:Elolvatad OFF-Topicon amit irtam?Szombaton ont ennek volt a példás esete hogy a vadi új szerelvény félreálva pihent Árpád-hídnál és az egész szerelvény minden ablaka összevolt firkálva!Ez kinek éri meg?És ki vigyázz ezekre?Mert hogy a "lószállitós" vagonokra szarnak az egy eset,de ezek milliárdokba fájnak!
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.04.27. 20:01:12
@BKV figyelő: a hajdani MÁV-vezérigazgató Csárádi Jánosnak van a Dunakanyarban egy telke, de szerintem ez manapság már nem márvadó tényező :)
Mozvez 2009.04.27. 20:50:53
@Rabbeleben: gondolkodj mire jó, ha lerobban
A hiek szerint Flirtek mennek a nyugatiba Bdv helyett. Bdv megy Kunszent felé.
A hiek szerint Flirtek mennek a nyugatiba Bdv helyett. Bdv megy Kunszent felé.
scooby doo 2009.04.27. 23:08:26
Amivel ma jöttem FLIRT (Déliből 16:58-kor indult), annak érdekes hangja volt. Furcsa sípolás, szélzúgás volt (nem csak a megszokott, természetes kis hang, hanem hangosabb). A nénike hangját meg alig lehetett hallani.
Budafoki 2009.04.28. 08:52:08
@BKV figyelő:
Hét közben csak a győri, székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalon járnak a Flirtök. De egyelőre nincsenek elegen, ezért mellettük járnak még más szerelvények is.
Hétvégén, amikor elég Flirt van az iménti 3 vonal kiszolgálásához, akkor mennek át más vonalakra is.
Hét közben csak a győri, székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalon járnak a Flirtök. De egyelőre nincsenek elegen, ezért mellettük járnak még más szerelvények is.
Hétvégén, amikor elég Flirt van az iménti 3 vonal kiszolgálásához, akkor mennek át más vonalakra is.
PeZo1990 2009.04.28. 12:08:43
@Rabbeleben: Le van írva a MÁV F.2-es utasításában nekem egy régebbi kiadás van 1997-es már abban is így van leírva, szerintem ezen nem változtattak! Legalább is így gondolom, azt lehet hogy változtattak rajta vagy csak addig engedélyezték a nagyobb sebességgel való közlekedést ilyen módon amíg voltak a futópróbák!
Rabbeleben 2009.04.28. 12:19:01
@7E-173E_arculatos:
1997-es F2-ben le van írva, hogy 80 km/h sebességgel vontatható a FLIRT?
Besz*rás!
2007 körül adtak ki egy tök másikat.
Abban sincs leírva a sebesség!!!
1997-es F2-ben le van írva, hogy 80 km/h sebességgel vontatható a FLIRT?
Besz*rás!
2007 körül adtak ki egy tök másikat.
Abban sincs leírva a sebesség!!!
Mozvez 2009.04.28. 12:42:29
@Rabbeleben: Úgyan tilos, de láttam már, hogy ha nem levegös probléma van, szükségvonó készülék nélkül tolható sik terepen
Rabbeleben 2009.04.28. 15:29:37
@Mozvez:
Én bármit elhiszek.
A FLIRT ütközői kevésbé nyúlnak ki a járműszekrényből, mint a központi vonókészülék.
Érdekes lehet úgy megtolni segélyvonó nélkül, csak ütközőkkel, hogy a vonókészülék ne sérüljön.
Vagy a toló járművön nem volt csavarkapocs?
Én bármit elhiszek.
A FLIRT ütközői kevésbé nyúlnak ki a járműszekrényből, mint a központi vonókészülék.
Érdekes lehet úgy megtolni segélyvonó nélkül, csak ütközőkkel, hogy a vonókészülék ne sérüljön.
Vagy a toló járművön nem volt csavarkapocs?
emvé 2009.04.28. 15:50:14
@BKV figyelő: És az ott keresztező vonatokkal mit csinálsz?
emvé 2009.04.28. 20:18:13
@emvé: Na? Kitaláltál már valamit?
Vagy már megint előbb gépeltél, és utána kezdtél el gondolkozni
Vagy már megint előbb gépeltél, és utána kezdtél el gondolkozni