Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk szerint a MÁV-Startnál tudják, hogy az olyan kiemelt vonalakra, mint a siófoki, nyár közeledtével több kocsit kellene küldeni, hisz ez a vonat már évek óta jár, és a visszajelzésekből látják, hogy kevés a hely. Olvasónknak is állnia kellett Siófok és Budapest között, mert egyáltalán nem volt már ülőhely:

Tisztelt MÁV-Start!

Régebben is viszonylag rendszeresen leveleztem a MÁV-val, amíg még nem Start-nak hívták, szóval gondoltam, itt az ideje, hogy önökkel is felvegyem a kapcsolatot. Ennyire persze én sem vagyok szociális, szóval van apropója is.

Én is abba az egyre bővülő csoportba tartozom, akik lassan, de biztosan leszoknak a MÁV-ról, és más közlekedési alternatívák után néznek. Jómagam 2 kerékre váltottam, és ohh mennyivel jobb! Lehet, hogy kicsit drágább, de megéri ám!

Viszont az elmúlt hétvégén arra kényszerültem, hogy a Siófok-Budapest utat, jó pár hónap kihagyás után, ismét vonattal próbáljam leküzdeni. Tettem ezt május 3-án a 19:02-kor Siófokról induló "gyorssal". Nem kellett volna, mea culpa, de hát én tényleg adtam esélyt a MÁV-nak. Bár hosszú hétvége után volt, a probléma állandó, és független ettől. Szóval a kérésem/javaslatom ezzel kapcsolatban a következő: minél hamarabb vezessék be az állóhelyre szóló jegyet! De most komolyan, felháborító, hogy kifizetek 1770 forintot, és Pestig állva kell utaznom, mert a MÁV nem biztosít elég kocsit. Pontosan tudja a MÁV, hogy ezt egy eléggé frekventált járat vasárnap, hiszen még viszonylag időben ér Pestre. Tudom, hogy tudja, mert nagyjából ebben az időpontban (persze az új, "leépített" menetrendben kicsit korábban indul) évek óta jár ez a vonat, és amióta én járok vele, mindig ez van. A Siófokon felszálló utasok nagy részének nincs ülőhelye, pláne akkor, ha mondjuk párban utaznak, és nem a vonat két végében szeretnének helyet foglalni. Ez szerintem nem elfogadható, és kérem jelezzék, hogy mikortól lehet "állójegyet" venni, mert én a jövőben azt kívánom igénybe venni, ha már ülőhelyem úgysem lesz. Vagy van esetleg érdemi, és az utazóközönség számára elfogadható válasz arra, hogy miért nem lehet több kocsit befogni?

A másik kérdésem: milyen jogon szüntették meg a téli menetrendben teljesen az IC járatokat? Ok, lehet, hogy hétközben nem voltak kihasználva, de hétvégén, és hét elején szó sem volt ilyenről, és nem próbáljanak meggyőzni, mert nem hiszem el, ugyanis rendszeresen utas voltam. Miért nem lehet legalább hétvégén és hét elején napi 1-2 IC-t indítani?

Az e-mailt a MÁV Figyelő blognak is elküldtem.

Üdvözlettel: Dan

Címkék: kocsi utazás máv vonat vasút utas panasz jegy siófok észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr821114606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emvé 2009.05.11. 12:50:48

"Tudják, hogy több kocsi kell, mégsem küldenek"
Mert nincs miből ...
Sajnos itt áll a MÁV jelenleg. A Halbikkal valamit javult a helyzet, de még így sincs elegendő (forgalomba adható) kocsi.

Ákibard! 2009.05.11. 14:15:51

@emvé:
"A Halbikkal valamit javult a helyzet, de még így sincs elegendő (forgalomba adható) kocsi. "
Főleg, hogy a halbik is kerítésben állnak Szombathelyen, laplenker töréssel és egyéb finomságokkal...

Mert azok is ésszerűen vannak elosztva, Pécs felé 80-nal (max 100) rohangálnak a tárcsafékes kocsik, Győr felé meg 130-140-nel a tuskófékesek. Aztán megy a csodálkozás, hogy Bicskén ki kell sorozni a kpocsit össztuskó cserével, mert felforrósodott, meg meglazult az abroncs... De nyilván a pécsi csoszorgáshoz nagyon kell a tárcsafék, 80-nál ki is használják...

Amúgy a halbik kicsit sem enyhítettek a kocsihiányon, csak lehetővé tették a Pápaszemes kocsik selejtezését, akik emlékeznek még rájuk tudják, nagy részük gőzfűtéses volt! (Sátoraljaújhelyen a bontóban hegyekben álltak 2006-ban)

Tehát a válasz a szokásos dal: Nincs kocsi. Még ha mindjárt nekóünkesnek azzal, hogy "De ott áll a keletiben!!!" akkor sincsen...
Főleg nem pénteken-vasárnap...

Meg is lepődtem tegnap 6 kocsis gyorsokat láttam győr felé, és az enyém is 6 kocsis volt! Pedig ezek mindig megfogyatkoznak péntek-vasárnapra 4 kocsissá...

matteo14 2009.05.11. 15:57:42

És a FLIRTek Pusztaszabolcson pénteken kb.15-öt számoltam.Nem hiszem el,hogy egyet-kettőt ne lehtne elküldeni világot látni Keszthely,Gyékényes felé.

pumdavid 2009.05.11. 16:55:24

1. Ha jól tudom, van Siófokra IC, méghozzá Velence felé napi 2 db.

2. Állni kellett 1770 Ft-ért? Én Pécs-Budapest IC-n szoktam, 3 órán át (2500 ft-ért; ha szerencsém van, az étkezőben van még hely).

3. Nem feltétlen a kocsiszám növelésével kell orvosolni a problémát. Nem egyszer láttam már olyat gyors vagy személyvonaton, hogy csak azért állt, mert nem akart más mellé ülni az illető...

Moszter 2009.05.11. 17:48:27

koszi figyelo, hogy kiraktad.
@pumdavid:

1. IC nincs Siofokra, csak EC, ami ugye belfoldon helybiztositas nelkuli potjeggyel veheto csak igenybe, tehat konnyen lehet, hogy ott is allni fogsz
2. Jogos, bar a helyzet ugyanaz: nincs ulohely
3. Elofordulhat ez is, de ezen a jaraton tenyleg nem errol van szo.

Ákibard! 2009.05.11. 18:06:11

@matteo14:
15-öt nem nagyon számoljhattál, de valóban ott vannak, hiszen ott van a karbantartó telepük. Amik ott vannak, azok javításon, vagy a heti átvizsgálásukon vannak, amik a biztonságos közlekedéshez szükségesek. Ezeken a mozdonyok is átesnek, csak azk nem annyira feltűnőek. Tehát ami ott áll, az nem lopja a napot, hanem vizsgálaton van.

Ákibard! 2009.05.11. 18:10:27

@Moszter:
"tehat konnyen lehet, hogy ott is allni fogsz"
Mindez előfordul úgy 5000 közlekedő EC-ből 1-szer.
Ha ez neked könnyen lehet, akkor áldásom rá.
Ha mögélátsz a helybiztosítási rendszernek, akkor tudod miről beszélek.
Az hogy veled nem fizettetik meg a helybiztosítás árát az nem azt jelenti, hogy a rendszer nem számlálja és korlátozza a kiadott helyeket.

ZBR 2009.05.11. 18:32:29

Senki nem állt még Volánbuszon?!
Árban az is ugyanannyi...

alert 2009.05.11. 18:53:14

én már milliószor jártam így (13 éve költöztem onnan ide), de gondoltam, múlt nyáron beírom már a siófoki panaszba. szól a papper, mit akarok. mondom beírni. lehet, nem? - de mit - kérdi. - hát majd elolvassa, lesz rá ideje. - ne írjon, úgyse olvassa el senki.

úgy is lett, jól leírtam, hogy féllábon 2h 10p nem olyan vicces gerincbántalmakal (NEM lehet helyjegyet venni, még mielőtt valaki megkérdezné), és ezekszerint azóta sem változott semmi.

ANYJUK VALAGÁT.

esef 2009.05.11. 20:05:19

Nekem még sohasem kellett állnom Siófoktól Budapestig, mindig volt első osztályon helyem, sokszor még tök üres fülkém is. Igaz én mindig Nagykanizsán szálltam fel... :)

Moszter 2009.05.11. 20:47:18

@Ákibard!:
Ok, ez igaz. Inkább csak azt nem értem, miért kellett teljesen megszüntetni a hagyományos IC-ket. Hétvégén, hét elején amikor még azzal utaztam, abszolút volt a kihasználtság, sőt, sokszor már előző nap sem lehetett rájuk jegyet venni.

zozoli10 (törölt) 2009.05.11. 20:53:18

ezt nem értem!!!!
ha veszel rá helyjegyet akkor elvileg van lefoglalt helyed a vonaton!
vannak olyan vonatok amelyekre csak váltható, de nem kötelező( aszem ilyenek az EC-k).

szerintem meg egy FLIRT-ből simán kilehetne alakítani egy gyorsvonatot Nagykanizsáig vagy Keszthelyre, mondjuk 4 óránként vagy Szolnokról hoznak Posta Bhv-kat, ott is rengeteg ilyen van egymás hegyén-hátán!

régebben itt a 100-as vonalon közlegedett cseh kocsikból kiállított, Debrecenig közlekedő gyorsvonat... azokkal mi lett??? eléggé sok időt töltöttek ezen a vonalon, most meg eltüntek!

az euró régiós vonatokat miért a MÁV adja a Talentot??? Miért nem az ÖBB???
sokszór láttam külföldön magyar kocsikat besorozva egy szerelvénybe! ilyen volt pl: Krakkóban egy IC szerelvényben a MÁV első osztályú CAF kocsija és egy étkező kocsi is helyet foglalt!
vagy a sogoréknál egy teljes MÁV IC szerelvény közlekedett Klágenfurt és Bécs között!
...érdekes...

Ákibard! 2009.05.11. 21:27:47

@zozoli:
"vannak olyan vonatok amelyekre csak váltható, de nem kötelező( aszem ilyenek az EC-k)."
Rosszul "asszed" belföldön csak pótjegyes nemzetközi forgalomban helyjegy váltható az EC-re.

"szerintem meg egy FLIRT-ből simán kilehetne alakítani egy gyorsvonatot Nagykanizsáig vagy Keszthelyre,"
A FLIRT egy elővárosi szerelvény ezt meg kell érteni, fel kell fogni. Nem arra tervezték, hogy 300-350 km-re csalingásszon el, arra ottvan a gyorsvonati szerelvény mozdonyvontatással. Olyan helyen kell járatni őket ahol kihazsnálható a gyorsítás-fékezés, nagy sebesség. Ez az elővárosban teljesül, a rövid állomásközök miatt. Az 1-es vonalon pedig a 160km-es sebességre való alkalmasság használható ki.

"Szolnokról hoznak Posta Bhv-kat, ott is rengeteg ilyen van egymás hegyén-hátán!"
Bizony, annyi van egymás hegyén-hátán, hogy egy különvonatra nem tudtak kocsikat összeszedni...
Szolnok is javítóbázis, az, hogy ott áll egy kocsi, nem azt jelenti, hogy üzemképes, nem javítják, vagy épp vonatra vár, emrt hamarosan indul...

"régebben itt a 100-as vonalon közlegedett cseh kocsikból kiállított, Debrecenig közlekedő gyorsvonat... azokkal mi lett??? "
Amicus nemzetközi szerelvénye volt, amit este beforgattak Debrecennek, majd reggel jött vissza. Amicus megszűnt, ezáltal a cseh kocsik sem forognak belföldön.

"eléggé sok időt töltöttek ezen a vonalon, most meg eltüntek!"
El bizony, semmi sem örök életű...

"az euró régiós vonatokat miért a MÁV adja a Talentot??? Miért nem az ÖBB???"
Mert bizony a MÁV kurvasok pénzt fizet a partner vasútnak a szerelvényért. Ezt vagy ledolgozza a MÁV külföldön, vagy fizet. Lehet, hogy a Schlieren ER kocsikért rahedli pénzt fizettek, helyette most a MÁV adja ki, és az osztrák fizet cserébe a kinti futásért. Vagy futtatja nálunk a kocsijait.

"sokszór láttam külföldön magyar kocsikat besorozva egy szerelvénybe! ilyen volt pl: Krakkóban egy IC szerelvényben a MÁV első osztályú CAF kocsija és egy étkező kocsi is helyet foglalt!"
Igen, amit magyarok állítanak ki, az kimegy külföldre is. Mint mondtam, a külföldi futásért fizetnek a MÁV-nak, vagy a külföldi vasút magyarhonban futtatja a saját kocsijait.
Kocsikm elszámolás alapján.

"vagy a sogoréknál egy teljes MÁV IC szerelvény közlekedett Klágenfurt és Bécs között!
...érdekes... "
Ezen bizony semmi érdekesség nincs, nekünk így kellett ellentételezni az ÖBB EC kocsijainak (2 szerelvény!) magyarhonban történő futását. És amit kiviszel MÁV kocsikat az optimális kihasználásért belföldre is beforgatja az osztrák.Ahogyan mi is beforgattukl belföldön az Amicus szerelvényét, ahogy említed. Vagy cseh kocsikból adtunk ki belföldi IC-t. Ez nem érdekes, csak az osztrák futás? :-))

Remélem mindent megválaszoltam.

emvé 2009.05.11. 21:28:53

"vagy Szolnokról hoznak Posta Bhv-kat, ott is rengeteg ilyen van egymás hegyén-hátán!"
Igen, az valóban jó ötlet lenne. Elővárosi kocsikat beforgatni kanizsai gyorsba. Egyébként azoknak a kocsiknak megvan a maga helyük (vonatuk). Már ha épp nem javításra várnak. Ugyanis ott a javítóbázis.

"az euró régiós vonatokat miért a MÁV adja a Talentot??? Miért nem az ÖBB???"
Az ÖBB meg úgy gondolkozik, hogy miért nem a MÁV :D. Eddig az ÖBB adott bele Schlierent meg Taurust, most a MÁV Talentot.

"vagy a sogoréknál egy teljes MÁV IC szerelvény közlekedett Klágenfurt és Bécs között!
...érdekes... "
Írj az osztrák kollégáknak!! Az valóban sokkal jobb, ha a szerelvény addig a tárolóban várakozik, amíg vissza nem indul Magyarországra. Hidd el ugyanakkor kerülni vissza az országba, mint így.

Ákibard! 2009.05.11. 21:29:30

@Moszter:
Feltételezem összefüggésben áll azzal a döntéssel, hogy a tavalyi vonatkm-eket nem haladhatja meg az idei vonatkm-teljesítmény... És akkor vagy IC-t futtatsz vagy személyt. És a személyt célszerűbb, azon többen tudnak utazni... Sajna ez van, szakértő miniszterek foglalnak helyet odafent.
Mielőtt megvágták a teljesítményt, egész szép menetrend lett volna, százalékosan nőtt volna a kínálat. Nem kellett... Ez van :S

Ákibard! 2009.05.11. 21:37:49

@szmájlinéni:
Tyyyűűűű a szemét ANYJUK VALAGÁT! Iggen rohagggyanak meeeg!

Ottvan a sok kocsi és direkt nem teszik rá! És ott röhögnek a markukba, hogy te ácsorogsz hehehhhheee...

Ennyi gonosz szemét vasutast az annnyuknak a valagát bizony! :D

zozoli10 (törölt) 2009.05.11. 21:49:55

@Ákibard!:
@emvé:
köszi minkettőtöknek, én csak két éve vagyok állandó használója a MÁV-nak ezért is furcsállom a régebbik eltűnését! :D

am tényleg ilyenekkel nem vagyok tisztában :D (17 éves fejjel) XD

akkor ezekből most azt vettem le hogy a MÁV fizet a Railjet szerelvényekért ugye???

Ákibard! 2009.05.11. 21:52:43

@zozoli:
Igen, a railjet szerelvényt mo-i futása során bérli a MÁV-Start az ÖBB-től. Az nem tartozik az elszámolás alá. (Azaz a Railjet Magyarországi 1 km-ét nem lehet ellentételezni egy magyar kocsi osztrák földi 1 km-ével)

zozoli10 (törölt) 2009.05.11. 21:54:02

@Ákibard!: am de napi kétszer a FLIRT sem hal bele egy nagyobb távba, de ha elővárosinak tervezték akkor biztosan nem szakíthatja meg ezt a címet!

a posta Bhv-ról annyi hogy ha egy nyomorult ajtó meghibásodik már az egész szerelvény szolnokon köt ki!

Ákibard! 2009.05.11. 22:10:22

@zozoli:
" de ha elővárosinak tervezték akkor biztosan nem szakíthatja meg ezt a címet! "
Nem azzal van a gond basszus, hanem az, hogy elővárosban is kellenek... Ha lenne még 200 futhatna akár Bz helyett is, de nincs. Akkor meg ott fut, ahol nagy a szükség rá. És az nem a Balcsi mellett van.
Annyi nincs még belőlük, hogy kirakatvonatnak járassuk...

"ha egy nyomorult ajtó meghibásodik már az egész szerelvény szolnokon köt ki! "
Ha ottvan a karbantartási helye akkor hol máshol kössön ki?

esef 2009.05.11. 22:12:48

@Ákibard!:
Pedig mekkora flash lenne egy egész szerelvény Bhv-t elküldeni Ausztriába. Jó pénzt lehetne vele keresni, tiszta időutazás lenne sógoréknak a háború előtti időkbe... :)

Ákibard! 2009.05.11. 22:18:36

@esef:
Hát, kb igen :-)) De azért ők csak ne nagyon röhögjenek, főleg a csili railjet kirakatvonattal, ami az utóbbi időkben minden héten produkál 30-60-90 perc késést...

zozoli10 (törölt) 2009.05.11. 22:42:16

@Ákibard!: jajjjjjjjjjjjjj bocsíííí :D
el is felejtettem hogy ebből nincs annyi XD pedig sokszór hallottam hogy 30 megjött még jön 30 ennél lemaradtam ez kiment a fejemből.
Csak azért momdtam ezt mert itt a 100-as vonalon reggelente álltalában a szegedi gyorsvonattal megyek ami az elővárosban zónázóként közlekedik és posta Bhv-ból áll a szerelvény amit 23 óráig csakugyan de felhasználják sz elővárosi forgalomban :D
-gondoltam hogy ez a Balatonon is megoldható lehetne 2 Flirt-ből- csak hát nincs annyi belőlük sajna :S és azm idő sem engedi hogy lemenjen esetleg Siófokra vagy Veszprémbe

zozoli10 (törölt) 2009.05.11. 22:43:18

@zozoli: jah igau a szegedi gyors igaz csak egy van ami reggel jön pestre és este megy vissza szal azért megoldható :D

Ákibard! 2009.05.11. 22:50:43

@zozoli: csatolt flirt a balaton mellé meglehetősen kevés. ( olykor 10-12 kocsi is megy balcsi mellé) FLIRT 3-as csatlás meg energiafelhasznlás szempontjából gazdaságtalanabb, és kevésbé mobil mint a mozdonyvontatás. Hosszútávon nem éri meg triplában járatni. (Többet eszik mint a mozdony).

rickyramirez 2009.05.11. 23:13:17

Dannak üzenem: igaza van, hogy nem akar rosszabb szolgáltatásért ugyanannyit fizetni (mármint hogy állnia kell egész úton, mert nincs hely, és nem azért nincs, mert nem akar idegen mellé ülni...). És vajon kik ülnek az ülőhelyeken? Megmondom, kedves barátaim: a 65 év feletti ingyen utazók, a Magyar Igazolványos 90%-os kedvezménnyel utazók, meg a húsz forintos jegyet váltó diákok. Aki meg megveszi a teljes árú jegyet (mert nincs más választása, és ez bizony az átlagfizetéshez képest piszkosul drága), az meg csak hadd álljon, kibírja!

Ákibard! 2009.05.11. 23:29:45

@rickyramirez:
"meg a húsz forintos jegyet váltó diákok. "
Tényleg? :-)
Kár, hogy a legrövidebb távra (5 km) 65 Ft a jegy. Ne a diákoktól sajnáld már, basszus, sokan dolgoznak suli mellett a pénzért... 10x hamarabb venném el az ingyenutaóktól m agyarigazolványosoktól meg nyugdíjasoktól...

De én már mondtam... Ha adja a Startkártyát 5000.-ért, vihetik a francba a diákkedvezményem... Pedig azért az 5000-ért is megdolgozom...

emvé 2009.05.12. 08:26:29

@rickyramirez: Nem kell itt kelteni a hangulatot. A diáknak, és nyugdíjasank, magyarigazolványosnak ugyanolyan joga van utazni, mint Neked.

A kocsihiányért egyedül a MÁV-Szart a felelős, nem a nyugdíjasok, meg diákok... :S

emvé 2009.05.12. 08:39:21

@zozoli: Okés. Bocs a kirohanásért.
Egy pár ilyen okoskodó poszt (nem a te hozzászólásod) után az ember már ... :)

A vasutaknál bevett szokás, hogy az idegen vasutak kocsijait beforgatják más vonatba. A MÁV-nak jobb, mert így pénzt kap a kocsikért, a másik vasútnak is jobb, mert több szabad kocsija marad, amit máshol fel tud használni. Ezek a kocsik egyébként csak ott állnának a tárolóban, úgyhogy ez a legjobb megoldás.

A mozdonyokkal ugyanez a helyzet. Régebben az egyik magyar Taurus, amelyik reggeli vonattal ment ki Bécsbe, csinált egy Bécs - St. Pölten -Bécs fordulót. Cserébe az osztrák meg vállalt egy Bp.Nyugati - Vác - Nyugati kanyart.

Ákibard! 2009.05.12. 10:05:13

@emvé:
"Cserébe az osztrák meg vállalt egy Bp.Nyugati - Vác - Nyugati kanyart."
És a Piros ÖBB Tau rángatta a 7 klasszik Bhv-t...

rickyramirez 2009.05.12. 11:27:06

@emvé:
A Máv-Start a felelős, mert valóban nincs több kocsija. Ez érthető. Az viszont kevésbé, hogy teljes árat kérnek nem teljes árú szolgáltatásért.
A másik, hogy valóban joga van utazni (jelenleg ingyen) a 65 év felettinek, és (jelenleg szinte ingyen) a Magyar Igazolványosnak. Csakhogy ez így igazságtalan, ezt már több helyen is leírtam: egy háromszázezer forint nyugdíjat kapó 65 éves ingyen utazhat, egy minimálbérért robotoló 26 éves meg teljesárú jegyet kénytelen venni. És ha mondjuk legalább részben fizetnének a 65 év felettiek, már kevesebben utaznának (mert persze elég kevesen kapnak háromszázezres nyugdíjat havonta), tehát több lenne az ülőhely, és az után a kevesebb után is lenne valamennyi bevétel!

rickyramirez 2009.05.12. 11:28:58

"teljes árú" teljes értékű, bocsánat!

rickyramirez 2009.05.12. 11:33:48

@Ákibard!:
Természetesen a húsz forintot nem szó szerint értettem.
Egyébként rendben, legyen 5000 forint a Start Klubkártya, de akkor mindenkinek! Én, a nem vasutas, nem 65 év feletti, nem 26 év alatti, nem közalkalmazott, nem 55-65 év közötti, nem Magyar Igazolványos, stb, stb... is annyiért kapjam! Akkor egyetértünk!

Ákibard! 2009.05.12. 14:25:52

@rickyramirez:
Én magam részéről nem adnám mindenkinek 5000-ért. Akkor ott lennénk megint ahol a part szakad. Szigorúan nappali tagozatos tanulmányhoz kötném, hisz a diákkedvezményt is tőlük vennék el.
És ne feledd, hogy a legtöbb diáknak nincs rendszeres jövedelme, az az óránként 400-ért robotolós diákmunka meg semmire nem elég...

emvé 2009.05.12. 14:34:09

@rickyramirez:
"Az viszont kevésbé, hogy teljes árat kérnek nem teljes árú szolgáltatásért."
Egyezik. A szolgáltatás minősége, meg az érte beszedett pénz között egyre szélesebb lesz a szakadék.

"Csakhogy ez így igazságtalan, ezt már több helyen is leírtam: egy háromszázezer forint nyugdíjat kapó 65 éves ingyen utazhat, egy minimálbérért robotoló 26 éves meg teljesárú jegyet kénytelen venni."
Ez viszont nem kis csúsztatás. Eszem megáll... A magyarországi nyugdíjas tényleg arról ismeretes, hogy majd felveti a pénz.

Annak a kevésnek, akinek tényleg 300 000 Ft a havi nyugdíja, az hidd el nem vonattal fog utazni. Az átlagos nyugdíj szerintem olyan havi 70-80 között lehet. Ha valakinek van pontos adata, az beírhatná, hogy mennyi ez pontosan.

esef 2009.05.12. 14:47:16

@rickyramirez:
Szerintem simán be kellene vezetni, hogy a nyugdíjasok (a 65 éven felüliek) 90%-os jeggyel utazhassanak. Ugyan nem tudom, hogy ebből a csoportból hányan utazgatnak össze-vissza csak azért, mert (nekik) "ingyen" van, ellenben ez még nem jelent egy hatalmas összeget.
(Hiszen a modern baloldaliak megmondták: semmi nincs ingyen...)

Snake 2009.05.12. 14:52:08

@esef: Nem jó, a Bhv-knak 50-nel kezdődik a 12 jegyű pályaszámuk :D

rickyramirez 2009.05.12. 15:39:38

@emvé:
Igen, annyi körül van az átlag. Természetesen nagyon kevesen kapnak 200-300 ezres nyugdíjat, de aki igen, annak is adott a lehetőség az ingyen utazásra. Ez az összeg az átlagnyugdíjhoz képest több, de nem akkora, hogy kizárja, hogy valaki igénybe vegye a vasúti közlekedést. És itt van az igazságtalanság.
Azzal sem értek egyet, hogy fizessenek a teljesárú jegyből 10%-ot. Miért csak annyit? Egy nyugdíjasnak más a fogyasztói kosara, sok mindenre nem költ (kevesebbet eszik, nincsenek kisgyerekei, stb...). El kell törölni ezt a politikai, szavazatszerzési okokból megalkotott kedvezményt, de félek, hogy - miközben széles rétegeket keményen megsarcolnak - ehhez vagy nem nyúlnak majd hozzá, vagy esetleg bevezetik a 90%-os kedvezményt, az meg majdnem semmi.

Ákibard! 2009.05.12. 15:56:21

@rickyramirez:
"az meg majdnem semmi."
Konkrétan annyira kevés, hogy a kiadott menetjegy nyomdai költségét nem fedezi...

emvé 2009.05.12. 19:15:45

@rickyramirez: Az országgyűlési képviselők is ingyen utazhatnak. Mennyi is az éves bérlet? másfél milla? (tudom, kb. a fele... -se-). Mennyit is spórolnánk, ha ezt megvonnánk?

Elmondom semmit. Mert egyik sem használja ki. Pedig nem kizárható, hogy egy országgyűlési képviseilő az államilag fizetett autó helyett a vasutat választja. Kb. ugyanez a helyzet 2-300 ezres nyugdíjasokkal is.

A probléma igazából ott van, hogy amíg külföldön a tömegközlekedés kb. 40%-ban fizetik az utasok, és 60%-ban az állam, addig nálunk ez fordított. Így persze, hogy drágán kell adni a jegyet...

rickyramirez 2009.05.12. 20:35:32

@emvé:
Egy kicsit eltávolodtunk az eredeti témától (nincs elég személykocsi a vonaton), de nem tudom megállni, hogy még utoljára ne válaszoljak.
A névre szóló éves bérlet 2. kocsiosztályon 1,2 millió forint. Az országgyűlési képviselők esete más, azt még akkor sem kéne eltörölni, ha éppenséggel nem veszik igénybe, mert az a képviselői függetlenség egyik kifejezője, hogy korlátok nélkül végezheti a köz számára fontos tevékenységét. Itt értelmetlen lenne egyébként megtakarításról beszélni, mert belőlük van 386, 65 év feletti állampolgárból pedig hát kicsit több...
A teljesárú jegyet váltó utasok is a tényleges költségeknek (persze azt is nehéz megmondani, hogy ez mennyi) mondjuk a harmadát fizetik, tehát nemhogy a 60%-át, de még a felét sem. Aki pedig kedvezményes jegyet vesz, az meg filléreket fizet. A probléma tehát ott van, hogy ha a bagóért vagy teljesen ingyen utazóktól elkérnék legalább a teljesárú jegy felét, akkor egyrészt a teljesárú jegyek árát nem kéne emelni (amely már így is nagyon sok, pedig két éve nem emelkedett), másrészt - és itt kapcsolódok az eredeti témához - közülük nyilván kevesebben vennék igénybe a vasutat, ha fizetni kellene, tehát több hely lenne a személykocsikban.

Ákibard! 2009.05.12. 20:40:17

@rickyramirez:

"A névre szóló éves bérlet 2. kocsiosztályon 1,2 millió forint. "

Ez így, ebben a formában nem igaz. (C) Dr. Torgyán.

550.000.-ből kijön a másodosztály, ugyan két szelvényen, Start+GySev.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.05.13. 19:03:35

@Ákibard!: A német kocsik is elővűrosi forgalomra voltak tervezve, hosszú távon iszonyat kényelmetlenlenek. Ehhez képest pótjegyköteles vonaton (Venezia EN) kell bennük szenvednie az utasnak. Az első osztályú részükön lábtár szinte 0. Igen, első osztályú jegy + pótjegy (amiben ugye légkondiért is fizetünk) és ezeken kell lenni órákat...

Igen ezzel épül az országimázs, a hazai idegenforgalom, érdekes benyomást tesz a balatonra kíváncsi külföldire ez a minőség.

A flirt ugyanezen a vonalon eljön siófokig személyvonatként, de felárért, a relatív kényelmét, a nagy befogadóképességét, stb. kihasználni már felesleges.

Ahol melós vonat van, mert idegenforgalom nincs, oda kell a 3. generációs IC kocsi.

Balatonra pedig marad a szar.

Ez az a helyzet ahol jobban teszed, ha nem próbálod megvédeni a mundér becsületét.

Tudod miért van kevés kocsi? Mert a MÁVnál irodai dolgozó akad, olyan aki a pálya rendbetételével, karbantartásával foglalkozna az felesleges luxus.

Ha ugyanazt az utast kétszer annyi idő alatt szállítod el, akkor kétszer annyi kocsira, kétszer annyi mozdonyra, kétszer annyi vezérre és jegyviszgállóra lesz szükség, és az egész gazdaságtalan lesz.

Segítek: Ha a balatonra eljutó utas talán elégedett lenne, jövőre is többen jönnének Magyarországra nyaralni, akkor lenne adóbevétel is, amiből lehetne nálatok is pl. bért emelni.

Amíg ezt nem sikerül megoldani viszont MÁVos ne tartsa a markát extra pénzért, mert szar munkáért szar pénz jár.

zozoli10 (törölt) 2009.05.13. 20:43:02

nem tudom honnan de egy kép alapján beugrott hogy régen közlekedtek Rapid vonatok...azokból IC-ket csináltak???
néha a nyugatiba látok konfort vonatot!
az milyen??? abból hány van??? az miért nem közlekedik???

Kagai · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.05.19. 15:46:43

Balatonra lemenni nagyon régen volt buli vonattal. Ma már inkább kocsival, csak előnyei vannak, ha nem a sztrádán mész akkor is.
Amúgy meg igaz. Az IC-k tök üres kocsikkal száguldanak néha, a személyeken nyáron meg megfulladsz...
süti beállítások módosítása