Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk egy utazás során több hibára is felfigyelt. IC-vel utazott Pécs és Budapest között. A vonat 70 percet késett a szembejövő vonat késése miatt. Az utas szerint az utastájékoztatás nem volt megfelelő, illetve azt sem érti, hogy interneten miért nem lehetett IC-pótjegyet venni. A blognak küldött levele alant:

Szia Misi!

Tegnapi utazási élményemet szeretném megosztani az olvasókkal. Önmagában túlélhető volt, csak a sok apróságból összejött annyi, hogy nagyon dühös legyek.

Történt, hogy a 17.24-kor induló Pécs-Bp intercityvel érkeztem vissza a fővárosba. Jobban mondva, a menetrend szerint akkor indult volna, azonban még az indulási idő után fél órával is ott ácsorogtunk az állomáson. Kint, a peronon bemondtak ugyan valamit az integető rokonoknak, de ebből mi, utasok, a vonaton semmit nem érzékeltünk. Aztán valaki hallotta valakitől, és mi is hallottuk, az a gond, hogy a szembejövő vonat "műszaki okok miatt előreláthatólag 50 percet késik", amit nekünk persze be kellett várnunk - Pécs és kb. Sásd állomás között ugyanis egyetlen sínpár van, nem tudnak haladni párhuzamosan a vonatok. Végre, nagy nehezen elindultunk, de még akkor is csak csorogva, biciklivel is lehagytam volna a szerelvényt (szó szerint). Közben még két helyen álltunk a semmi közepén egy helyben: mindenhol be kellett várni a szemből jövő vonatot.

Azt gondoltam, talán a szokásos üdvözlő szöveg bemondása mellett majd kapunk valami tájékoztatást, mégis wtf van. Természetesen semmi. Jön a kaller, semmi. Végülis a vonat 70 percet késett.

Továbbá, ami ettől függetlenül rendkívül zavaró: az internetes jegyvásárlásnál a páromnak csak a nem IC-kocsiba adott jegyet a rendszer, holott az IC-kocsiban kb. kétharmados kihasználtság mellett volt még jópár jegy. Így esett meg, hogy bár ugyanazon a vonaton voltunk, két kocsival odébb szólt a párom jegye, mint az enyém. Nem hiszem el, hogy ezeket a jegyeket mind eladták, és vagy 100 utas nem szállt fel a vonatra. A múltkor meg még ennél is rosszabb volt: egyszerűen nem adott a páromnak jegyet, eggyel későbbi vonattal jött, közben a csak abban a 6személyes kupéban, ahol én ültem, volt két üres hely.

Kérdéseim a MÁV-hoz:

1. Mikor csinálják meg végre a párhuzamos síneket a pécsi vonalon? Az utastájékoztatást mikor fogják fejleszteni? Elég nagy forgalmú vonalról van szó, erre az IC-re napokkal előbb kell megvenni a jegyet, különben esélytelen az utazás hétvégeken.

2. Az internetes jegyvásárlás anomáliáit mikor szíveskednek végre kijavítani? Azért ez nem állapot, hogy nem ad ki jegyet az üres helyekre.

epres négercsók

Címkék: internet máv vonat vasút utas panasz jegy tájékoztatás észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr121219208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.07.01. 12:42:34

"Továbbá, ami ettől függetlenül rendkívül zavaró: az internetes jegyvásárlásnál a páromnak csak a nem IC-kocsiba adott jegyet a rendszer, holott az IC-kocsiban kb. kétharmados kihasználtság mellett volt még jópár jegy. Így esett meg, hogy bár ugyanazon a vonaton voltunk, két kocsival odébb szólt a párom jegye, mint az enyém. Nem hiszem el, hogy ezeket a jegyeket mind eladták, és vagy 100 utas nem szállt fel a vonatra. A múltkor meg még ennél is rosszabb volt: egyszerűen nem adott a páromnak jegyet, eggyel későbbi vonattal jött, közben a csak abban a 6személyes kupéban, ahol én ültem, volt két üres hely."

Tudom-tudom nehéz emgérteni, de akkor mégegyszer: Attól, hogy egy hely üres nem azt jlenti, hogy oda nem adtak el helyjegyet. De igen, oda adtak el, csak valaki nem utazott, valaki elaludt, később ment, a Te jegyvásárlási próbálkozásod UTÁN visszaváltotta a pótjegyét, valaki visszaváltotta a pótjegyét de még nem frissült azonnal a jegyrendszer.
Igen, azok a helyek el lettek adva.
Igen, a MÁV-nak sem jó üzlet 130-as helyjegyet adni, amikor szerinted van szabad 520-as. NEM szabad. Ha szabad lenne, akkor azt adná el, mert több a bevétel. Ennyi.

Pont az eTicket az, ami magától kezdi el kiosztani a 130-as helyeket csak akkor ha elfogyott a többi 520-as. Pénztárban technikailag hamarabb is kiadható a 130-as helyjegy, csak nem szabad. Mert azok erősítés kocsik, oda akkor osztanak helyjegyet ha az IC hely elfogyott.
Ilyenformén az eTicket azt a feladatot látja el mire megtervezték.

epres négercsók 2009.07.01. 12:58:38

@Ákibard!:
1. Még egyszer elmondom, számoltam ezzel a lehetőséggel, nekem is volt már olyan, hogy az előre váltott jegyem ellenére nem szálltam fel a vonatra. Nade ennyi? Mondom, bő harmada az üléseknek szabad volt. Még egy-kettőt megértenék, de kocsinként harmincat már kevésbé.

2. 520-as helyjegyet én már jó ideje nem láttam. Van 350-es, meg 390-es. Legalábbis az átszervezés óta. Lehet, hogy van még, én nem találkozom vele.

Zsolt_ 2009.07.01. 13:48:53

Nekem volt már olyan, hogy 21-es kocsiba adta el az e-Ticket a helyjegyet. Felszállni alig lehetett, kb. a következő állomásig sikerült eljutni a helyemig, annyian voltak. Minden egyes hely el lett adva a 21-es kocsiba. Átmentem a 22-esbe és csodák csodájára, 3 (!) ember ült benne. Utólag beszélgetve velük kiderült, hogy az ő jegyük is a 21-esbe szólt. Mind a két kocsi másodosztály, nem dohányzó és mind kettő ugyanazon a viszonylaton közlekedett. Számomra teljesen érthetetlen volt. Persze ebben az esetben nem csak az e-ticket adta ki így a jegyeket, hanem az összes pénztár is. És még mielőtt azt mondaná valaki, hogy a 22-es kocsi nem volt menetrendi része a vonatnak: de, mint ahogy minden ezen közlekedő IC-nek az. Vannak érdekességek. :)

hasutas01 2009.07.01. 14:25:22

A leírtak alapján a címet pontosítanám: hiányos tájékoztatás. Mikor épül párhuzamos sínpár? Kérlek, ne nevettess. Nincs pénz! Amíg autópálya épül sokmillárdért Pécsig, valamint a határig, ne is várd, hogy lesz pénz kétvágányúsításra. Utastájékoztatás? Hidd el kedves négercsók, hogy a jelenlegi is tudja, mint az új, az természetes már egy másik probléma, hogy hiányos tudással, vagy egyátalán nem használják őket. Ennyi!

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.07.01. 14:28:02

esküszöm, a MÁV tényleg megérdemelné, ha felszámolnák.

észre sem vennénk.

Rejtélyes 2009.07.01. 14:30:00

A mávnál alapvető hibának tartom a "helyközi helyjegy" hiányát.
Péld: vegyünk egy egyszerű IC-t Budapest-Füzesabony-Miskolc. Ha valaki csak Füzesabonyig utazik, akkor a máv a jelen foglalási rendszerrel üresen utaztatja az utas helyét Miskolcig. +1-2 oszlop a táblázatba/rekordba +50 sor a programkódba és máris megvalósítható lenne a jobb kihasználtság.

kötözködő 2009.07.01. 14:37:50

@Rejtélyes: tudtommal nem tartja üresen. Velem megesett már IC-n, hogy leszállt valaki mellőlem, és egy ugyanott felszálló utas pedig az ő helyére ült. Feltételezem, érvényes helyjegygel.

Total_KO 2009.07.01. 14:42:46

Most fejlesztettünk ki egy utastájékoztató rendszert a MÁV-nak, ami a Magyarországon közlekedő összes vonatra kiszámítja a késést ha van, illetve elküldi a késési adatokat az Elvirának. A kérdés már csak az hogy mikor kerül majd ki a rendszer az internetre...

Píter 2009.07.01. 14:52:42

Győr-Bp vonalon rendszeresen eljátszák, hogy elfogyott a helyjegy ec-re, aztán felszállsz és 30-40%-a üres a kocsiknak. Magyarázat?! Fent van tartva a nemzetközi utasoknak x hely, ez eddig ok, de mi a francért nem képesek összehangolni a rendszerüket a nemzetközivel, h amit nem adtak el külföldön, azt itthon ellehessen. Rendszeresen van, hogy több tucat utastárssal fizetgetjük a 390+500Ft-os pótpótjegyeket a vonaton. Szal ennek fényében ezen a pécsi helyzeten sem tudok csodálkozni...

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2009.07.01. 15:01:54

Az ic-ken pl van mikrofon/hangszóró, amit csak fel kéne emelni, és bemondani: kedves utasaink a vonat xy okból xy percet áll, késik, késve indul stb.

Ezekhez nem kell milliárdos informatikai rendszer. A mozdonyvezetővel meg csak fel lehet venni valahogy a kapcsolatot. esetleg telefon?

tompus 2009.07.01. 15:16:25

Nem feltétlenül kellene 2 vágány. Hatékonyabb szervezés és munkavégzés kellene a mávosoktól. Amíg beleszarhatnak a munkájukba, addig a többség bele is szarik.
Pár hete utaztam a Donostia-Hendaye vonalon (spanyol-francia határ), ahol a vonal kb. 20%-a kétvégányos. De érdekes módon meg tudták oldani, hogy azokon az állomásokon találkozzanak a vonatok, ahol van kitérő. Észre sem lehetett venni utazás közben, hogy csak egy vágány van, egyik vonatnak sem kellett várnia a másikra.

szuperapu · http://szuperapu.blog.hu/ 2009.07.01. 15:18:05

Csatlakozom GayBears-hez: ez nem pénz kérdése. A baj hogy az utas a MÁV-nak csak probléma, ha sejtik is hogy mi a helyzet nem szokták az utas orrára kötni. Az utastájékoztatás fejlesztéséhez európai színvonalú utasbarát hozzállásra lenne szükség a dolgozók (sic!) részéről!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.01. 15:22:46

"1. Mikor csinálják meg végre a párhuzamos síneket a pécsi vonalon?"
Erre én a közeljövőben nem számítanék...

"2. Az internetes jegyvásárlás anomáliáit mikor szíveskednek végre kijavítani?"
Szerintem alapvetően jól működik a rendszer. Akkor lehet gond, ha a valóság nem fedi azt, ami a gépben van - pl. mert megváltozott a szerelvény összetétele, és nem frissítik időben az adatokat - de erről nem a rendszer tehet.

"erre az IC-re napokkal előbb kell megvenni a jegyet, különben esélytelen az utazás hétvégeken."
Az utazás esélytelen, vagy a neked szimpatikus kocsiban való utazás? Nem mindegy...

@Ákibard!: legalább elolvastad volna a posztot kioktatás előtt...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.01. 15:25:27

Vajon ebben az esetben visszaadták-e a pótjegy árát?
Mert erre még azt sem lehet ráfogni hogy nem a MÁV hibája volt...

Adani 2009.07.01. 15:47:46

Ameddig pl. olyan pályákra sem költenek amire pedig kéne pl. a Budapest-Kelebia, addig Pécs felé sem lesz két vágány, annak ellenére, h kellene. De pl. Budapest-Kelebia közé még jobban, mert ott a pályaállapot is rosszabb és nagy a forgalom, mellesleg az a vonal kétvágányos volt, de az első világháború után felszedték a második sínpárt. Ahogy pl. Békéscsaba és Lőkösháza között is. Azt viszont nem értme hogyna okozhat 70 perces késést az ,h az ellenvonatot kell várni. Annyira nagy állomásközök nincsenek. Ilyenkor én arra gondonék ,h az történik ,h a késett vonatot kapják ki a következő állomáson az IC-t meg engedik tovább elvégre az IC szokott a Szent Tehén lenni, azt tolják előre amikor csak lehet, és miután elhúzott az IC engedik a késettet. Vagy balfaszok voltak a forgalmi szolgálatosok ,h nem így tettek vagy az ellenvonat a nyíltvonalon döglött be és se előre se hátra, és időbe telt mire kerítettek egy gépet, ami behúzza a következő állomásra. Ha így történt akkor viszont el volt a pálya zárva nem volt mit tenni.

epres négercsók 2009.07.01. 15:50:28

@Comandante en Jefe: Nem, egyáltalán, a vonaton esélytelen. Nekem aztán olyholtmindegy, milyen kocsiban ülök, csak ülhessek. Tekintve, hogy bizonyos egészségügyi okokból buszon nem tudok utazni, autóm nincs, kicsi nő létemre pedig inkább nem stoppolnék, marad a vonat.
Utaztam én már nem IC-kocsiban is, meg dohányzóban is, mert oda adott jegyet. Nem, én nem válogatok, csak legyen hely!

Snake 2009.07.01. 16:19:24

@tompus: Szép is lenne, ha nem olyan helyen jönne az ellenvonat, ahol van kitérő.

Féldecis Rezsim · http://tisztaudvar.blog.hu 2009.07.01. 16:30:22

Gyere el egyszer egy napra Fejér megye új városába,Pusztaszabolcsra - elhagyod a kulturformád!
Akkora kavarások vannak az állomáson néha,mint Honos vasútállomáson,csak itt a hasutasok fánkrecepteket csereberélnek,míg az utazókat szétbaxxa az ideg...:-)

záporjózsi 2009.07.01. 16:35:10

@Comandante en Jefe: Nehari, de ezek után már le kell csapjam: Már most is van 2, kb. párhuzamos sín... Amúgy a kétvágányúsítás tényleg nincs napirenden.

Ákibard! 2009.07.01. 16:48:27

@epres négercsók:
"Még egy-kettőt megértenék, de kocsinként harmincat már kevésbé."

Szerinted egy mondok valamit, 600 fős vonaton csak 1-2 ember váltja vissza a menetjegyét? Csak 1-2 mond le az utazásról?
Az hogy te visszaváltod a jegyed, nem kerül vissza azonnal abban a szent pillanatban a rendszerbe. Mert a pénztárosnak odaadod megnézi visszaadja a pénzt, vagy másik jegyet. A gépbe visszatenni csak később tudja, mert áll mögötted 1-2-3-200-500 ember.
Simán lehet, hogy 1 órával indulás előtt nincs de 10 perccel van pótjegy, mert addigra visszakerülnek a rendszerbe.
Nekem is volt már, hogy a Wiener Walzerre nem volt csak 1.o pótjegy. MOndta a pénztáros, hogy úgyis itt áll a 6.-on, várjak indulás előtt 10 percig, akkor nézzük meg, ha nincs pótjegy akkor 1.o. lesz. Megnézte, akkor volt. Ennyi.
De mint mondom bőven többen nem utaznak.
EMELLETT! Te utazol Pécstől Bp-ig. Ha valaki Dombóvártól utazik, annak a helye (ha nincs aki Pécstől menne Dombóvárig) akkor szabad. Ha Pécs után 10 km-rel nézel be a dombóváriak helye üres lesz.
Persze tudom mosta az lesz a amgyarázat, hogy Ferencvárosnál nézték be az ic részbe...

" 520-as helyjegyet én már jó ideje nem láttam. Van 350-es, meg 390-es. Legalábbis az átszervezés óta. Lehet, hogy van még, én nem találkozom vele. "
Pécs fele valóban nincs, de máshol van. És máshol is van NEM IS rásegítés, nomeg a kerékpáros kocsiba is adnak helyeket el, ha tele van az IC rész.

Ákibard! 2009.07.01. 16:50:56

@Zsolty:
"Átmentem a 22-esbe és csodák csodájára, 3 (!) ember ült benne. Utólag beszélgetve velük kiderült, hogy az ő jegyük is a 21-esbe szólt. Mind a két kocsi másodosztály, nem dohányzó és mind kettő ugyanazon a viszonylaton közlekedett. Számomra teljesen érthetetlen volt. "

Ez abból adódik, hogy a helyközpont csak akkor nyitja meg a következő kocsit, ha az előző már betelt. Ettől csak 1-2 esetben tér el a rendszer, pl akkor ha a 21-esben van még hely, de a 22-esben van mozgássérült hely, és egy mozgéssérült részére vesznek pótot. Akkor arra az egy kérésre megadja a helyet a következőből, de mire teljesen megnyitja addig fel kell tölteni az előző kocsit.

Ákibard! 2009.07.01. 16:51:51

@terasz9:
De jó hogy ezt a tartalmas hozzászólást mindig megejti valaki legalább 1x minden posthoz... Valóban a probléma megoldását megmagyarázását segíti elő ez a fröcsögés...!

Ákibard! 2009.07.01. 16:52:45

@Rejtélyes:
"Péld: vegyünk egy egyszerű IC-t Budapest-Füzesabony-Miskolc. Ha valaki csak Füzesabonyig utazik, akkor a máv a jelen foglalási rendszerrel üresen utaztatja az utas helyét Miskolcig. +1-2 oszlop a táblázatba/rekordba +50 sor a programkódba és máris megvalósítható lenne a jobb kihasználtság. "

Az a rejtélyes hohgy ez nem így van.
Ahogy fent is mondtam, ha Pécstől Dombóvárig mész akkor Dombóvártól ismét kiadja a helyedet másnak.

Ákibard! 2009.07.01. 16:53:45

@Total_KO:
Minden csak pénz, és akarat kérdése.
A Startnál szerencsére egyre több az akarat és hajlandóság, a pénz...
Többet nem mondok...

Ákibard! 2009.07.01. 16:55:39

@Píter:
"Fent van tartva a nemzetközi utasoknak x hely, ez eddig ok, de mi a francért nem képesek összehangolni a rendszerüket a nemzetközivel, h amit nem adtak el külföldön, azt itthon ellehessen. Rendszeresen van, hogy több tucat utastárssal fizetgetjük a 390+500Ft-os pótpótjegyeket a vonaton. Szal ennek fényében ezen a pécsi helyzeten sem tudok csodálkozni... "

Ha egy picit elgondolkodsz magad megmagyaráztad.
Ha a nemzetközinek fenntartott helyet előre eladja a belföldinek, akkor hogyan adjon ki jegyet egy nemzetközi utasnak?

Mennyi legyen az az idő vonatindulás előtt, amikor azt mondja a nemzetközi helyek eladhatóak belföldre?

Hogyan magyaráznád meg egy külföldre tartónak, hogy bocs nincs hely egy nemzetközi vonaton nemzetközi viszonylatra mert egy belföldi utas belföldi úticéljáig eladtuk?

Ez abszurd dolog lenne, gondolkozz!

Kila 2009.07.01. 16:57:38

Én vasárnap a 11.45-ös Bp-Pécs vonattal jöttem haza (állomásra menet sz*arrá is áztam), kelenföldön meglepődve szálltam fel, hogy végre nem késve ér oda a keletiből. Kedves szülőket Sásdnál riasztottam, hogy jöhetnek értem, aztán Bükkösdön álltunk utána vagy fél órát, onnantól meg végig vánszorgás-álldogálás Pécsig. A kaller ezen a vonaton se vette a fáradtságot, hogy bemondja miért állunk, kb mennyit késünk. Negyed 5 körül érhettünk be, a pestre menő 15.24-es vonat utánunk indult el, szal nekik is hasonló útjuk lehetett...

Ákibard! 2009.07.01. 16:58:10

@GayBears:
"Az ic-ken pl van mikrofon/hangszóró, amit csak fel kéne emelni, és bemondani: kedves utasaink a vonat xy okból xy percet áll, késik, késve indul stb."

Persze. Ha a kedves utasok nem lopták volna el a kézibeszélőket mert ez milyen poén. Egyszerű szar telefonkagyló. Most már csak egy pár van azt meg a végállomáson adják oda a jegyvágónak aki cipeli még azt is a táskájában. Adnak, ha van, ha nincs akkor...

"A mozdonyvezetővel meg csak fel lehet venni valahogy a kapcsolatot. esetleg telefon? "
Te telefonálnál nap 10x-20x szolgálati ügyben saját számlára? A mozdonyvezetők többsége nem.
Az ország minden forgalmi helye, állomások stb meg ne tudjon már egy naprakész listát minden arraközlekedő mozdonyvezető számával...

Ákibard! 2009.07.01. 16:59:50

@tompus:
"Észre sem lehetett venni utazás közben, hogy csak egy vágány van, egyik vonatnak sem kellett várnia a másikra. "

Ez így ebben a formában hazugság. Vagy nagyon belejöttél a ferdítésbe vagy elhiszed amit mondasz.
Ha egyik vonat sem vár, az azt jelenti, hogy nem áll meg. Akkor mégis hogyan bonyolítod le a keresztezést?
Egyiknek mindenképpen meg kell állnia, amíg kihalad a másik...

Ákibard! 2009.07.01. 17:00:58

@Comandante en Jefe:
Elolvastam.
Kérlek mutasd meg melyik része az ami alapján szerinted nem olvastam el, és olyanról meséltem amiről a postban nem volt szó.

GOndolkozz a kioktatás előtt...

Ákibard! 2009.07.01. 17:02:13

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:

Kérdés mi volt a késés oka.
Az kevés hogy a szembejövő késett. Mert lehet pl fa dőlt a sínre az meg nem kimondottan vasúti ok.
Vagy elgázolt valakit az szintén nem...

lurkó 2009.07.01. 17:46:25

@terasz9: Sokan igy vagyunk a te esetleges eltünéseddel kapcsolatban.

epresfánk (törölt) 2009.07.01. 18:27:34

Én meg Pécs-Budapest IC-n kora tavasszal jártam úgy, hogy időben indult Pécsről, de 25 perc késéssel ért be a fővárosba. Útközben egy darabig olvastam, a tájat nézve nem tűnhetett fel a késés ténye. Főként azért, mert este lett, kint már besötétedett, kocsiban lámpák égtek, semmit nem láttam ki az ablakon, hogy merre járunk. Kelenföldnél akartam leszállni, a menetrendszerinti érkezés előtt 5 perccel ekezdtem készülődni, aztán még több mint 25 percet dekkoltam a cucommal, a többi ott leszállni kívánó utassal együtt. Természetesen hangosbemondóba nem lehetett az utasokkal közölni, hogy késés van. Milyen jó, ha mindenki 25 percet toporog leszállásra várva. Ennyi IC első osztály színvonaláról...

Marr 2009.07.01. 18:32:00

@Ákibard!: vonatinfo.mav-start.hu/ erről beszéltek, vagy félreértettem?

Ákibard! 2009.07.01. 18:55:36

@Marr:
Nem, nem dehogy. Ő nem tudom miről beszél, arról tudok, hogy a MÁV-Informatikánál ötletként felmerült, a Startnak is tetszett de a pénz az hiányzott, vagy inkább másra fordították, pl eTicket.

zekszel 2009.07.01. 19:49:04

Mint gyakorlott máv áldozat elég jót röhögtem a cikkíró naivságán. Látszik nem sokat utazik hazai vonaton.

Tökéletesen megfigyelhető rajta a kezdő máv utas naiv rácsodálkozó attitűdje, amikor a racionalitás teljes hiányával találkozik ...

Párhuzamos sínek, utastájékoztatás fejlesztése... Muhaha

filmekaneten 2009.07.01. 19:49:16

A gond az utastájékoztatásnál annyi, hogy van mikor a jegyvizsgáló sem kapja meg az információt. Az IC-n kötelező a hangos bemondó használata és az utastájékoztatás. Sok jegyvizsgáló sajnos próbálja ezt kihagyni, de munkaköri kötelessége az állomások előtt és után bemondani a következő állomás nevét és a sablonszöveget.

zekszel 2009.07.01. 20:04:12

Nekem egyszer sikerült közelről látni ezt az "utastájékoztatást".

Egy hajléktalan kinézetű kaller odaballagott "a készülékhez" és elővett egy walkmant. Arról játszotta be a sablon dumát.

Tökéletesen megértettem, mert róla egyáltalán nem tudtam elképzelni, hogy képes lenne akár egy egész kerek mondatot elmondani. Főleg úgy hogy ne röhögjön rajta utána vagy fél óráig az egész vonat.

"Az vagy, amit megeszel" mintájára azt tudnám mondani olyan a máv, mint amilyenek az alkalmazottai....

Tisztelet a kivételnek persze, mert azért már találkoztam értelmes emberekkel is a mávnál, bár két kezemen megtudnám őket számolni.

krintra 2009.07.01. 20:13:09

Szeretném még borzolni a kedélyeket, szintén Pécsről indulás, vasárnap délután, a 16,20-as Gyékényes-i vonatra Csurgó felé indult a lányom, a vonatra felszállt, kb. egy óra múlva vki jött, szólt, hogy ez a vonat nem indul el. A leszálló utasok egyéb induló vonatok iránt érdeklődtek, de az információ nevetgélés volt, és ilyesmi: talán szálljon fel a Szombathely felé induló vonatra, de nem biztos, hogy megáll Csurgó közelében, és a Barcs felé menő vonat pedig csak Dombóvárig közlekedik stb. Mivel muszály volt a Csurgó, persze anyuka - én - autóval elvitte a lányát, vasárnap este, 120 km-re. A poén, hogy persze visszaváltottuk a jegyet, amelyből kezelési költséget vontak le. Valóban, kézbe vették, kétszer is. A vasárnap délutáni több órás tipródás és tanácstalanság, tájékoztatás hiánya pedig megmaradt bennünk. Valóban az az érzésem, hogy ma a Magyar Vasútnál csak úgy lehet útnak indulni, hogy hátha van egy vonat...hátha időben elindul ....hátha időben odaér....

epres négercsók 2009.07.01. 20:32:23

@epresfánk: Amióta a pécsi IC-t összekötötték a miskolcival, gyakorlatilag borítékolható legalább 10 perc késés. Én elég gyakran járok ezen a vonalon, és amióta az új rendszer van, még egyszer nem ért be időben. (A 10 perc késés akkor kellemetlen, amikor ennek köszönhetően az orrom előtt megy el a csatlakozó busz, és két óra múlva jön a másik.)

@Ákibard!: "Persze. Ha a kedves utasok nem lopták volna el a kézibeszélőket mert ez milyen poén."
Bocs, de te itt miről beszélsz? Be szokták mondani az IC-ken, hogy T. Utasaink, a Máv-Start Zrt szeretettel üdvözli önöket... Mindig más mondja be, nem géphang. Ha azt be lehet mondani, miből állna azt is bemondani, hogy T. Utasaink, ez meg ez történt, emiatt ennyit késünk, szíves megértésüket kérjük. És akkor mondjuk, ha Pécs felé megyek, én se riadóztatom az értem kijövőket, hogy aztán ott szobrozzanak fél órát.

Amúgy látom, itt akárki akármit mondhat, úgyis mindenkit leoltasz, feltételezem, ezt is le fogod. Amúgy alkalmaz téged a MÁV ekkora szakértelemmel? :)

Ákibard! 2009.07.01. 21:08:44

@epres négercsók:
Erről beszéltem hogy ha van kézibeszélő akkor oké de ha nem jut akkor nagyon nincs mivel. Bizonyára elkerülte a figyelmed az alábbi mondat:

" Most már csak egy pár van azt meg a végállomáson adják oda a jegyvágónak aki cipeli még azt is a táskájában. Adnak, ha van, ha nincs akkor..."

Ákibard! 2009.07.01. 21:10:18

@krintra:
Kezelési költséget nem szabadott volna levonni, ha a vonat elmarad.
Termsézetesen ha nem vasúti hiba volt akkor nem így van de ha a vasút hibájából nem közlekedik vagy 10 percnél több az induló késése akkor vissza kell váltani díjtalanul.

Ákibard! 2009.07.01. 21:11:17

@zekszel:
"Tökéletesen megértettem, mert róla egyáltalán nem tudtam elképzelni, hogy képes lenne akár egy egész kerek mondatot elmondani. Főleg úgy hogy ne röhögjön rajta utána vagy fél óráig az egész vonat."

Az az egyszer úgy 3-4 éve lehetett akkor minden IC-n ilyen volt. Aztán elkoptak... :(

efi 2009.07.01. 21:33:32

@Ákibard!:
"Az ország minden forgalmi helye, állomások stb meg ne tudjon már egy naprakész listát minden arraközlekedő mozdonyvezető számával..."
Húha, micsoda probléma 2009-ben!
Az ország egy másik szegletében a kaller felveszi kezdéskor azt a (szolgálati) telefont ami a fordához tartozik, ezzel máris elértük, hogy ugyanazt a vonatot mindig ugyanazon a számon lehet hívni. Aztán felhívja a forgalmistát vagy a menetirányítót - ingyen -(és viszont) ha van valami. Kb 10 telefont igényel, flottaelőfizetéssel lehet kb havi 10 rugó az egész. Voálá. Ja ez a másik szeglet: Győr-Sopron.

Ákibard! 2009.07.01. 22:16:20

@efi:
Jajj megint a gyesev a maga pár vonalával...
Csináld meg ugyanezt a mávnál, és ha megcsináltad minden rendben működik akkor elédborulok, komolyan...

Könnyű a gyesev játékvasúttal példálózni...

Nyilván 50 telefont nem volt nehéz megvenni... A MÁVnak kellne 3500...

KiNG 2009.07.01. 22:16:51

@tompus: ó, a drága RENFE, magam is utaztam velük sokat, szerintem az egyik legjobb és legeredetibb vasúttársaság, ami létezik. De náluk is van 1-2 furcsaság, ilyen volt pl. az, amikor a Catalunya Expressen utaztam Zaragoza Delicias és Barcelona Sants között, és Riba-Roja d'Ebre állomáson közölte a lila inges kaller, hogy akkor most leszállunk, ez a vonat visszamegy Zaragozába, mert csak Riba-Rojáig közlekedik, és átszállunk egy másikra. Tök ugyanolyan szerelvény, kb. mint itt Eger-Putnok a szilvásváradi megszakítással, bár a spanyol út 5 órás volt. Az ilyet pl. nem vágom...

A poszthoz meg annyit, hogy MÁV. Általában késik. Pont akkor nem, amikor te késel és MÁV-késéssel is számolnál :D

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2009.07.01. 23:29:37

@Píter: Győr-Bp EC-re a megfejtés: annak aki Bécsbe megy, annak nem kell helyjegy, ezért van fenntartva x hely.

SubCulture · http://subculture.blog.hu/ 2009.07.02. 07:18:00

Nemrég Szombathelyi IC-n történt nagyban hasonló, eleve 40 perces késéssel indultunk, kinn 30 fok, vagont fűtik, ablak nem nyitható. Nagy nehezen elindulunk, majd a végállomás előtt fél órával megáll a vonat a semmi közepén. mi kaptunk tájékoztatást: " a vontató szerelvény hibája miatt a vonat 40-50 perc múlva indul el innen elnézést kérünk" estébé... szal elromlott a mozdony. összes lehetséges ablakot kinyitnak, hirtelen alig volt 15 fok a vonatban. elindulunk és megint 30. szóval nem csak képzelgés volt, hogy fűtötték a vonatot. végül 22 helyett 23:30-ra ért haza a vonat. szerencsére ezt már nem tagadhatták le, hogy nem a máv hibája volt. lehet, ez is megérne egy posztot (?) már csak a helyzet komikuma miatt is

Lajosbácsi 2009.07.02. 08:36:59

Régebben sokat vonatoztam, de az áremelés óta soha.

Mondom nem sok ilyen cég és dolgozó van a világon, akik ezt megtehetik, hogy szinte ellenségnek tekintik az utasokat, mert ha van utas, akkor dolgozni kell, egyébként meg lehet lábat lógatni ugyanannyi pénzért, érinthetetlenek a dolgozók, kirúgni nem lehet őket, a bérüket nem lehet csökkenteni. Ugye nem sok ilyen cég van a világon ?

Ez a szakszervezetek hibája is, túl erősek a vasútnál és bár elhiszem, hogy jót akarnak, de a vége az, hogy kialakul egy ilyen szemlélet, mert érinthetetlenek a dolgozók.

Majd ha pntos és tiszta és normális árú vonatok lesznek, akkor újra használom őket.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.07.02. 09:05:17

Anno kis falunkban azt a technikát alkalmazta a helyi vasutas, hogy ha tudta, hogy 15 percet fog késni a vonat, akkor bemondott 40 percet. Mikor megérkezett a szerelvény, mindenki örült.

Mondjuk azok megszívták, akik bánatukban elindultak stoppolni és nem vették fel őket.

epres négercsók 2009.07.02. 09:13:01

@zekszel:
Abban igazad van, hogy nem sokat utazok a hazai vonatokon, kivéve a Pécs-Bp (és fordítva) viszonylaton. Ezen viszont annál többet, és elég régóta ahhoz, hogy tudjam, valami nagyon elromlott. Kb 5 évvel ezelőtt tettem magamban egy olyan megállapítást, hogy az IC a Máv csúcsa. Akkor még nem voltak késések. Akkor még nem kellett megsülni/megfagyni a kocsikban. Ha mindig ilyen lett volna, akkor most egy szavam sem lenne. De ezt, amire én itt most panaszkodom, kb. az elmúlt egy évben produkálja a MÁv, és nagyon zavaró, mert egyre rosszabb. Volt vagy tíz év, amikor egyszer nem késett az IC. Az elmúlt egy évben pedig, nem volt olyan IC, amelyik ne késett volna legalább 10 percet.
Lehet, hogy én naiv vagyok, az meg biztos, hogy nem szoktam utazni a Rakágóröcsöge-Bivalybasznád mellékvonalakon, tehát nem tudom, ott mi a helyzet - csak azt tudom, hogy volt a mávnak egy valaha tisztességesnek mondható szolgáltatása, amiért minden zokszó nélkül kifizettem a jegyárat, de ez elmúlt.
Na és ha vissza lehet váltani a 350 forintos jegyet? Beérkezik este a vonat, miután átszelte a fél országot, és az ember nem a pályaudvaron lakik, ilyenkor kinek van ereje kivárni 350 forintért a sort a pénztárnál a sok cuccával??
Inkább állítsák vissza az 520-as helyjegyet, kifizetem, de könyörgöm, legalább a régi színvonalat állítsák vissza érte!

JuveKrisz 2009.07.02. 09:30:42

Én azért védelmére kelnék a levél írójának.
Volt szerencsém az elmúlt 6-7 évben szinte az egész keleti országrész fővonalain és néhány mellékvonalain utazni.
Rendszerint IC-vel szeretek utazni, mert a koszos alja népség arra nem kíván költeni.

Egyetértek az utastájékoztatás kifogásolásával, mert a MÁV dolgozók 90%-a leszarja, hogy mi van az utasokkal, tájékoztatva vannak-e megfelelően az utazás hogyanlétéről.
Sok állomáson (lásd Békéscsaba) nincs megfelelő vizuális utastájékoztatást. Legalábbis 2008 nyarán még nem volt. A kifüggesztett papír alapú menetrendben lévő vágányszámok egy nap talán 3 alkalommal egyeztek meg a valós adatokkal. Alig volt vonat ami pontosan indult vagy érkezett volna. A késést ugyan bemondták miután már a vonatnak rég ott kellett volna lennie, de rendszerint alig felét mondták annak, mint ami valójában késett.

Pl Jászberényben megesett, hogy vihar döntött fákat a sínekre, és az állomáson megállították a vonatot. Kb 40 perc múlva sikerült kideríteni, hogy mi miatt állunk. A vonaton utazott egy vasutas és annak közölte a jegyvizsgáló (aki a haverja volt) hogy mi miatt állunk. Miután többen hangosan kiakadtak a tájékoztatás hiánya miatt, ő mondta hogy "basszátok meg nem értitek hogy fa dőlt a sínre"
Ez után 20 perc múlva a hangosba is bemondták hogy műszaki okok miatt 1 órát késik a vonat. Na pont ekkor telt le az 1 óra. A végén 1:42 volt amit a vonat Jászberény állomáson töltött.

IC jegyvásárlás.
Azzal a hozzászólóval is egyetértek, aki azt írta, hogy BP-Füzesabony-Miskolc vonalon a Füzesabony-Miskolc szakaszon üresen utaztatják a helyeket. Nagyon de nagyon sokszor megesett már, hogy egyszerűen nem lehetett jegyet venni a vonatra Füzesabonyban mert már állítólag nem volt. Volt olyan hogy ketten akartunk utazni és csak az egyikőnk kapott jegyet. Csak úgy kíváncsiságból végigment a másodosztályú vagonokon és megszámolta hogy hány üres hely volt. Ha emlékeim nem csalnak akkor valami 50-60 körüli számot mondott.

Az internetes jegyvásárlás meg úgy szar, ahogy van. Sokszor fogalma nincs arról, hogy a vonatra rásegítő IC kocsikat tesznek, melyre 130 Ft a helyjegy. Pedig a vonat már legalább 1 órája úton van, tehát tudniuk kellene.

A levél írójának a felháborodását amiatt is megértem, hogy az IC miért vár a szembejövő vonatra?
Tipikus MÁV szokás, hogyha egy vonat késik, akkor már késseb a többi is.
Mindig hangoztatják hogy az IC nem vár csatlakozó vonatra (mióta ütemesnek nevezett -de valójában nem az- menetrend van, azóta már csatlakozó vonat sincs), illetve az IC minden esetben elsőbbséget élvez. Ezzel szemben ha egyvágányú vonalon közlekedik az IC, akkor ha a szemben közlekedő szerelvény késik, akkor az IC vár.
A levélíró által említett egyvágányú szakasz hossza nem akkora, hogy 70 percbe teljen áthaladni rajta. Gondolom sok köztes állomás van, ahol a másik elve késésben lévő vonat várakozna, és az IC tudna menetrendszerint kölekedni.
Sajnos a nem megfelelő közlekedés szervezéssel azt érik el, hogy egy vonat késése, az vonal többi szerelvényére is hatással van, és több száz vagy akár több ezer utasnak keserítik meg az utazását.
Tudom az sem megoldás, hogy a végtelenségik késsen az az egy szerelvény, de legalább akkor a többi menetrendszerint tudna közlekedni.

Ez kb olyan, mint egy sztrájk lefújásakor amikor állításuk szerint nem közlekedik egyetlen vonat sem, akkor 8-10 óra, mire helyreáll a közlekedés. Ez vicc. Ha vége a sztrájknak akkor mindenki felveszi a munkát, és akkor onnan úgymond folytatják a menetrendet. Vagyis ha 12:00-kor vége a sztájknak akkor ki a szart érdekel a reggel 8:25-ös gyors? Senkit. Indulhat a déli és máris helyreállt a rend.
Tudom vannak visszatérő szerelvények, de azt attól hogy sztrájk van le lehet üresen vinni oda, ahonnan majd vissza kell indulnia.

Vágányépítésre nincs pénz?
Ne vicceljen már az aki ezt írta.
Akkor mire megy el az a több mint 200 milliárd amit az államtól kap a MÁV?
Ja hogy a veszteségekre, meg a vezetők bérére? Hát kérem ez a gond. 20 éve mégsem csökkent a veszteség. Akkor hol a pénz?

Vicc az egész MÁV.
És sajnos vicc lesz a VOLÁN is, ha megvalósítják hogy ne legyen párhuzamos közlekedés az országban, vagyis egy adott települést vagy csak vonat vagy csak busz érintsen.

Ez megoldható lenne, ha össze tudnák hangolni a menetrendeket és nem 1-2 perces, vagy 40-50 perces átszállási időket szabnak meg. Csakhát kishazánk szakemberei erre képtelenek. Elvileg már sokhelyen működik az összehangolt menetrend mégsem tapasztalni sehol. Elvileg Füzesabonyban is úgy járnak már a buszok és vonatok, hogy össze vannak hangolva. Ehhez képest vagy 5 perccel lekésem a buszt, vagy várok 40-90 percet. Ez aztán az összehangoltság.

Szóval aki nem ért egyet a levélíróval miért is nem ért egyet? Ja csak egy vonal tapasztalataiból merítkezik? Hát az kevés. Lehet vannak jól működő vonalak az országban, de aki járt már Szolnokon, vagy ott szállt volna át valamelyik mellékvonalra, akkor az tudja miről beszélek.

Forza MÁV!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.02. 09:47:35

@Zoli a séf:

2 poszttal lentebb megtalálod. Kint van a blogon ugyan ez.

filmekaneten 2009.07.02. 10:03:15

Azt javasolnám mindenkinek aki elégedetlen, hogy ne a kalauzt cseszegesse a rossz tájékoztatásért, hanem tegyen hivatalos panaszt. Be kell jelenteni az esetet. A gond az, hogy ezzel senki nem akar foglalkozni, mert utánajárás, és mindenki csodálkozik, hogy nincs javulás...

A vasút egyenlőre romokban, de csak azért mert nincs kormányzati szándék egy normális tömegközlekedésre (lásd BKV)
Érdekes, hogy a GYSEV tud rendesen működni, pedig azok a vonalak régen nagyon gatyán működtek. Kis törődés, utasbarát menetrend, stb..

filmekaneten 2009.07.02. 10:07:20

Zoli a séf és BKV figyelő:

Itt vannak a gondok. A mozdonyvezető 12 óra után nem ülhet be a mozdonyba, mert tilos. Ember életekről van szó, nem játék. Bármi történik, rögtön becsukják érte.

Itt megint a máv vezérek balfaszsága, hogy nincs rendes beosztás. Ráadásul még ebből akarnak leépíteni...
Persze megint a mezítlábas dolgozót cseszegetik ezért...

Amikor Horthy István vezette a vasutat, akkor volt utoljára rendes vasút itthon.

JuveKrisz 2009.07.02. 10:13:44

@filmekaneten:
És szerinted a panaszra válaszolnak?
Vagy értelmesen kivizsgálják a történteket.

Csak egy pl.
Kengyelről (Szolnok melletti kis település) szerettem volna bemenni Békéscsabára vizsgáni.
A kora reggeli vonattal mentem volna, amely úgy nézett ki, hogy átmegy a vonat Tiszatenyőre és ott kb 10 perc múlva jön a csatlakozó vonat és megy Békéscsabára, és épp fel tudom venni az indexemet vizsga előtt és minden rendben.
Nos a csatlakozó vonat késett (már kora reggel olyan 5 óra körül) és persze elkéstem. A csabai pályaudvarom igazolást nem adtak, a tanár meg már nem engedett be mert a 90 perces vizsgáról késtem 30 percet, így állítása szerint nem lett volna értelme beülnöm, mert 60 perc alatt nem ehet megcsinálni a vizsgát. Én hozzáteszem 90 perc alatt sem de most nem ezen van a hangsúly.

Tettem panaszt ott Békéscsabán. Válasz küldjem panaszomat a szentesi vontatási főnökségre mert ott tudják kivizsgálni az ügyet.
kb 6 hét után jött a végleges válasz:
elnézést kérnünk a kellemetlenségért, legközelebb utazzon korábbi vonattal
:))) vicc

Sajnos többször tettem már panaszt és vagy nem jön válasz vagy az hogy nem illetékesek az ügyben mert nem a megfelelő helyen tettem a panaszt, vagy ha jön azt írják hogy induljak el egy korábbi vonattal.

Más:
A kormányzati szándék nem elég a MÁV javulásához.
Ahhoz a MÁV dolgozók hozzáállásán és akaratán is javítani kell. Tisztelet a kivételnek, de sok kaller alpári, lekezelő módon bánik/beszél az utasokkal. A pénztárosok szintúgy.
Mellesleg ha a kalauztól megkérdezem ugyanmár miért áll a vonat, és azt mondja hogy az engem most mit zavar hogy állunk, akkor miért ne csesztessem őt. Csak ő van ott akit lehet kérdezni, ő kíséri a vonatot, ergo tudnia kell minden problémáról és körülményről. Ja hogy nem tájékoztatják, akkor menjen és kérdezzen. Én is azt teszem ha valamit nem tudok.

JuveKrisz 2009.07.02. 10:22:45

@filmekaneten:
Ebben igazad van, DE!!!!
Az is érdekes, hogy 30 perccel a munkaidő lejárta előtt értesült mindenki arról, hogy kellene új vezér a szerelvényre.
Kérdem én a tisztelt mozdonyvezető urat, hogy ő miért nem tájékoztatott valakit arról, hogy kéne egy helyettes mert lejár a munkaidőm.

Ja hogy az nem az ő dolga? Hát ez probléma. Ha 12 óra után nem ül be, és nem vezeti a mozdonyt, mert az felelősséggel jár mert az utasokról van szó, akkor miért nem szól hogy intézkedjenek helyettesről. Akkor nem az utasokról van szó?
Ja hogy őt nem érdekli mert kis családja ingyen éves bérlettel utazik és nem ugat ha késik a vonat?
Ha nekem sem kéne érte fizetni egy árva buznyákot sem, akkor engem sem érdekelne.
De mivel fizetek érte elég tetemes összeget, akkor ne csak abban merüljön ki egy mozdonyvezető felelőssége hogy kiszáll a mozdonyból 12 óra után, mert lejárt a munkaidő.
Ha én szabadságra megyek, magamnak kell gondoskodnom a helyettesemről, vagy arról, hogy időben elrendezzek mindent, hogy a szabadságom alatt ne legyen gond.

Minden csak hozzáállás kérdése.
Azt is megértem hogy keveset keresnek, de senki nem kötelezi őket erre a munkára.
És most ne jöjjön senki azzal hogy válság van. A vasúti közlekedést szinte nem érinti.
És munka van bőven, csak keresni kell.
Én is a válság közepén váltottam munkahelyet.

Píter 2009.07.02. 12:16:20

@Ákibard!: Jajj de nagyon "okos" vagy... Miután Bécset elhagyja az EC, az összes külföldi utasnak fentartott, de el nem adott helyett felszabadíthatja a rendszer Győri eladásra, mert Bécs után már csak Győrben van/lenne felszálló utas Bp felé (Hegyeshalom említésre sem méltó)...

efi 2009.07.02. 15:03:42

@Ákibard!:
Fogadjunk, hogy 50 telefont sem vett a MÁV. Egyébként lehet, hogy 20* annyi vonala van, csak éppen 20* annyi pénzből is gazdálkodik. Nem jól.
A GYSEV-ben pedig egy e betű van. Ha már fikázol, legalább pontosan...

Ákibard! 2009.07.02. 19:58:42

@Píter:
Jajj de nagyon "okos" vagy te is vazeg. És Pestről indulva? Mert én azzal az esettel számoltam. Nyilván az országba belépve a te verziód él, de a Keletiből indulva áll a probléma amit írtam...
Párszor foglalkoztam már a helybiztosítási rendszerrel de köszi a kioktatási próbálkozást :)

Ákibard! 2009.07.02. 20:00:17

@efi:
Óh, ne haragudj, igazad van.
De nevezzük ROeEE-nek, az még nyugatibban hangzik :)

efi 2009.07.02. 20:22:29

@Ákibard!:
Ezt is rosszul tudod. Minden betű hibás, csak az első jó...

Ákibard! 2009.07.02. 20:54:28

@efi:
Akkor bizonyára maga a GYSEV is rosszul tudta amikor rosszl festette fel a kocsikra:

www.gysev.hu/portal/page/portal/INTERNET/GYSEV_ONLINE_3

Ne próbálj már túlontúl okos lenni :)

Ákibard! 2009.07.02. 20:58:03

@efi:
Bár, valóban mostanában Raaberbahn-ként is jelen van, de úgy gondolom a német neve alapján a ROeEE is használatos.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.07.04. 17:26:27

@posztíró
Szinte biztos, hogy valamilyen komoly zavar miatt állt ennyit a vonat, nem egyszerűen azért, mert a szembejövőt várta. Az ok lehet például biztosítóberendezési zavar, ilyenkor biztonsági okokból kell lassan menni, ez késéseket okoz. Ilyen előfordulhat. A baj az, hogy ezt nem tudja a vonat személyzete szolgáltatói alázattal kezelni. A kalauzok jó része nem mer, nem akar az utasokkal szembesülni ilyen esetben. Sajnos nehéz őket ellenőrizni, motiválni, szankcionálni.
Amikor egyszer Pécsről utaztam Pestre, és baleset (öngyilkos) miatt álltunk, akkor korrekten végigjött a vonaton a kalauz, és mindenkinek elmondta, mi várható. Ez lenne a minimum. Ha a vasúttársaság esetleg ilyenkor adna egy kis szelvényt, amivel legközelebb olcsóbban lehetne jegyet venni, az lenne az igazi. Pozitív gesztus, ami erősítené az utasok bizalmát.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.07.04. 17:31:37

@posztíró
Később írod, hogy az IC Pécs felé régebben nem késett. Nos, erről egyikünknek sincsenek valós adatai, de az tény, hogy a Pécs - Budapest vasútvonal állapota jelentősen romlott. A Pécs - Budapest közötti pályát jelentős szakaszokon teljesen cserélni kellene. Van olyan rész, ahol az ingoványban, lápban "úszik" a sín - reménytelen küzdelem rendben tartani.
Ez kormányzati döntés kérdése. Közlekedésfejlesztésre a magyar költségvetésből sokat költünk (lásd: M6), vasútra keveset. Így döntöttek választottjaink... Ha a magyarországi vasútfelújítások nem gyorsulnak fel, akkor összességében romló lesz a tendencia.

Ákibard! 2009.07.04. 18:23:16

@vonat blog:
A szelvényes dolog alapvetően jó ötlet azonban gondolj bele, hogy egyetlen vonal egyetlen öngyilkosa miatt mennyi ember késik a vonatával. És sajnos minden napra jut MINIMUM egy halálos baleset vasúton. Vagy öngyilkos vagy autós ütközés. Ez rengeteg pénzt jelentene, ezért a máv nem vállalhat felelősséget... Nyilván ha a vonat soha nem késne, és egy öngyilkos elég lenne 3 hónapra akkor annak a 2-300 embernek nem lenne nehéz adni egy kedvezményt a kellemetlenség miatt. Azonban napi párezer embernek...
süti beállítások módosítása