Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk éppen kislányáért aggódik, aki táborból jön haza. A vonatuk felsővezeték-szakadás miatt már 4 órája áll, vonatpótló buszt nem küldenek, így az utasok sötétben ülnek a vonaton és várják a szerencsét. Olvasónk most érkezett levele:

Gyermekemet táborból várom haza a vonat Szerencs - Keleti pályaudvarra érkezett volna 17.53 ra, de sajnos felsővezeték szakadás történt. A vonat Gödöllőn már 4 és fél órája áll, a vonaton nincs áram, most 22.25 óra van, jelenleg a sötétben vannak, buszmentesítőt nem küldtek. Elég szomorú, hogy Pest Megyéből nem tudják a gyerekeket eljuttatni Budapestre.
 
Aggódó Édesanya!

Címkék: időjárás máv vihar vonat vasút utas panasz tájékoztatás felsővezeték szakadás észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr811253897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VakondM 2009.07.18. 22:50:59

Szerencs - Keleti - Göd??? Most mi van?

Ákibard! 2009.07.18. 23:03:48

MIVAAAN?!

Szerencs-Keleti pályaudvarra érkezett volna?? És most Gödön áll???!

Milyen anya az aki nem is tudja, honnan jön, és hol áll most a gyereke???

Ákibard! 2009.07.18. 23:06:40

És bocs BKVfigy, de ennyire nem érkezik nyersanyag a bloghoz, hogy nem tudsz egyaz válogatni, kettő pedig az, hogy tartalmilag valamilyen szinten ellenőrizni? :(((

Ha megírom, hogy most Mágócs-Alsómocsoládon állok, és Szombathelyre érkeznék a közvetlen gyorsvonattal Sátoraljaújhelyről azt is megírod, bele sem gondolva a valódiságba? :S

Ákibard! 2009.07.18. 23:13:28

Na, utánanéztem, GödÖLLLLLLLLŐŐŐŐ (NEM GÖD) és Aszód között mindkét vágány járhatatlanná vált, gondolom erre gondolt az anyuka.

De milyen modern világot élünk már, ha én aggódnék a gyerkőc miatt, hogyan jut haza, tuti nem a MÁVfigyelőnek írnám meg, hogy a gyerek Gödöllőn rekedt... Namindegy.

Tehát a gyerek Gödöllőn, és ahogy olvasom az utastájékoztatás rendben van, legalábbis aki írta arról számolt be, hogy közölték velük a késést, és a gondot.

Miért nem jönnek HÉV-el? 1 óra után azért a tanárnak is illene operatívan kezelni a helyzetet, nem 4.5 órát ülni egy rostokló vonaton...

Ákibard! 2009.07.18. 23:15:52

Ja amúgy szombaton este 8 környékén egy fővonalon akármennyire is nagy meglepetés, igen nehéz megszervezni a buszpótlást, mert a volánnak sincsen 20 busza (az csak 1200 férőhely!!) szombat este 8-kor készenlétben, várva a máv hívását... Az meg mire jó, hogy odamenjen 5 busz?

Már rég haza kellett volna HÉV-ezni.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.18. 23:35:15

@Ákibard!:

Jön elég, ne aggódj, jövőhétre is megvannak a posztok. Itt ültem, pont jött a levél, még friss volt, gondoltam kiteszem. Nem igazán járok arra, így neked Göd és Gödöllő ugyan az, bíztam benne, hogy az anyuka tudja, hol van a gyereke:)

Persze amikor jeleztétek a hibát, már én is láttam, javítottam is.

De ilyen kis hiba miatt szerintem nem kellene ilyeneket írnod. Attól, hogy anyuka elírta (lerövidítette) a város nevét, a levele még valós...

Kzsolt 2009.07.18. 23:48:37

A vonatnak felső vezeték szakadása volt? :D Ne bassz ...

Ákibard! 2009.07.18. 23:53:47

@BKV figyelő:
Hát ne haragudj, lehet csak én vagyok túlérzékeny, de most képzeld el, ha egy ismerőse megmondja a tutit: Ugorjnunk kocsiba, és menjünk értük. És elmennek érte Gödre Gödöllő helyett...

De mondom én azt is furcsállom, hogy aggódik, sokat késik a gyerek, és ezért leül megírni a mávfigyelőnek. Namindegy... Furi.

Azért az sem mindegy, hogy Gyöngyösön vagy Gyöngyösfalun, vagy Győrszentivánon vagy Győrteleken áll a gyerek. (Mindkettő párosban az ország egyik és másik vége... )

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.18. 23:57:28

@Ákibard!:

Igazad van, tényleg nem mindegy, hogy mit ír (mind mond), főleg akkor nem jó az ilyen rövidítés, ha így megváltozik a mondat lényege, értelme, stb.

pizsama 2009.07.19. 07:52:21

Nekem a bátyám ragadt meg egy vonaton tegnap Budaörsnél, áramszünet miatt!!! 15 perc után megunta, leszállt, átment a Tescohoz, és Tesco-busszal ment be Budapestre. Már rég otthon volt, mikor a vonata (a vonatinfo szerint) még mindig Budaörsön vesztegelt!

b.rolee 2009.07.19. 09:39:05

Elég szomoru és megdöbbentö, hogy a mávnak meg a bkvnak sincs soha semmire pénze. TAlán ha felujitanák a mávnak a Keleti-Hatvan-Eger vonalát... Nem lenne minden nap ez a hülye felsővezeték szakadás... Meg a hülye váltómeghibásodás.
Nekem télen volt ez, hogy Rákosligetröl mentem a Keleti pu ra vonattal, és Rákoson 1 orát álltunk, azt valaki azt mondja szálljunk le mert ez visszamegy gödöllőre. Azt mondták szálljunk fel az AMUGYIS ZSUFOLT 161 es buszra.... Ksözönjük...

Ákibard! 2009.07.19. 09:48:15

@b.rolee:
Szerinted ha felújítod a vonalat akkor nem borítja rá a felsővezetékre a 110km/ó-s szél a fát?

ZBR 2009.07.19. 11:06:41

A közvilágítás Budapesten 20.41-kor kapcsolt fel tegnap. Szóval 4 órája nem ülnek a sötétben...
De, miután egy állomáson áll a vonat, megkockáztatom, hogy NINCS sötét, hiszen ott van térvilágítás. Ja és Pest megyéből tényleg haza lehet jutni, mondjuk a már emlegetett HÉV-vel...

petya.bacsi 2009.07.19. 11:27:58

Gödöllőről megy HÉV, busz is. Ha 17.53 óta állt a vonat Gödöllőn megérte volna alternatív közlekedési formát választani. Én tutira nem ültem volna ott 5 órát, ha pl. Gödöllőn ragadok, és várni a felmentősereget.

Ha valahol a pusztában ragadok, az megint más, de Gödöllő nem a világvége... ráadásul a pályaudvar mellett ott a HÉV, ez látható a vonatról is, a buszpályaudvar pedig kb. 15 perc gyalog.

petya.bacsi 2009.07.19. 11:31:35

@b.rolee: Bp-Hatvan vonal tényleg gáz, legalább annyira, mint a Bp-Újszász-Szolnok.

Amikor még a hatvani vonalon utazgattam, nem egyszer előfordult, hogy Pécel-Isaszeg közötti esemény miatt állt a forgalom. Vagy különböző okok miatt - kábellopás, vezetékszakadás stb. - volt bizonytalan a közlekedés.

A vezetékszakadás ellen nem igazán lehet tenni, de a gyakori vezetékszakadásoknál azért mert gondolkodni kellene, hogy valami nem jó.

A kábellopás ellen is simán lehetne tenni - törvényben.

goota 2009.07.19. 12:19:54

Sziasztok!

Tegnap én is a vonaton rekedtem.16.03-kor indultunk a Keletiből Miskolcra és Gödöllőnél megálltunk.Az említett vonat mellett vesztegeltünk mi is.Elösszőr azt a tájékoztatást kaptuk,hogy leszakadt a felsővezeték.Majd késöbb azt mondták,hogy nem szakadt le csak fák döltek a felsővezetékekre és a sínekre is,ezért nem tudunk tovább menni.Aki tudta az hazavitette magát kocsival,de még így is sokan maradtunk a vonaton.Leszálltunk,hogy akkor visszamegyünk Pestre hévvel.Nos,igen,a hévet is leállították mert szintén meg kellett tisztitani a pályáját!Az sem közlekedet!!!Volán busz sem ment!!A forgalomírányítóktól kérdeztük,hogy mikor küldenek értünk buszt,mert ez állt a MÁV hivatalos honlapján.Anyit mondtak,hogy ne nézzük azt az oldalt,mert valamit nyilatkozni kellett,de nincs rá pénz!Így már csak vártunk a vonaton,hogy történjen végre valami.Mindenki nagyon ideges volt,mivel nem tudták megmondani nekünk,hogy mikor mehetünk tovább.Ha rákérdeztünk a MÁVosok is ingerülten válaszoltak.Mondták,hogy akkor indulhatunk ha megtisztitották a pályát ami lehet 2 óra is,de lehet egy éjszaka is.Kereken 4 órát álltunk ott.Ezeket csak azért írom le,hogy nem kell lehülyézni az ottragadt embereket,amiért nem választottak más közlekedési módót!Nem volt más!!!!!

Alkotás mánia 2009.07.19. 13:13:38

A felsővezeték szakadások ellen nem sok mindent lehet tenni.Azon sem kel csodálkozni ha ilyenkor már ingerültek a kollégák.Nem nagy élmény 1000-szer elmondani ugyan azt értetlen,ingerült utasoknak.Egyébként is van elég bajuk ilyenkor.A vonat meg persze,hogy sötét ha egyszer nincs áram.Voltam már én is hasonló helyzetben.Egy idő után az emberek elvesztik a türelmüket és követelik,hogy mondjuk meg mikor mi lesz.Pedig mi sem tudunk semmit.Az viszont elég durva,hogy egy aggódó anyuka avval tölti az idejét,hogy ide ír.Ha a gyerek nem tudja hol van azon senki sem lepődik meg de a tanárnő kidughatná az orrát az ablakon,hogy megmondja az aggódó szülőknek hol vannak.

Píter 2009.07.19. 19:03:16

@pizsama: Én is ott voltam tegnap. Egyszer csak megáll a vonat. 20 perc múlva bemondják magyarul, műszaki okok miatt áll a vonat. 40 perc múlva átsétál a kalauz és azt mondja, gondolom hallották mi a helyzet. Mégis honnan hallottuk volna!? Aztán megtudtam pár utastársamtól h nincs áram. Igen, és??? Mégis mit csináljon ilyenkor az ember?? Hol volt a pótlóbusz? Sehol. (a rengeteg külföldi utas persze semmit nem tudott, hiszen őket nem tájékoztatta senki) Én is elbotorkáltam a tesco-hoz és a 3-4 vonatról összesereglett utastársakkal tömött tesco busszal jutottam be a városba. Amikor hazaértem a vonat még mindig budaörsön vesztegelt. Nevetséges, szánalmas, felháborító! Mondjuk annyira nem lepett meg a dolog, hiszen csak az történt amit várni lehet ilyen helyzetben a mávnál: tájékoztatás 0, megoldás 0, marad a tanácstalan várakozás, vagy mivel a helyzet engedte a saját helyzetmegoldás...

Alkotás mánia 2009.07.19. 19:26:43

@Píter: Abban igazad van,hogy a kollégának készségesebbnek kellett volna lennie.A külföldi utasokat is tájékoztatni kell,bár lehet,hogy nem beszélt semmilyen idegen nyelven.Viszont gyakran mi sem tudjuk,hogy miért és meddig állunk.Nekünk sem mondanak semmit.Képzeld el mikor -5 fokba 15 pecig álltam a peronon a hideg szélben és havazásban.Senki nem mondta miért vagy meddig fogunk ott állni,de nem lehet fellépni a vonatra mert bármikor kaphatunk engedélyt a tovább haladásra és akkor ott kell lennem a peronon.Az utasok meg érthető módon érdeklődnek én meg állok ott hülyén mert semmit sem tudok.Köpködnek rám mert nem tudok mit mondani,és még fázom is.Szerinted köcsög voltam amiért nem rohantam végig a vonaton,hogy ismeretlen okokból bizonytalan ideig ácsorgunk?Megértem az utasok felháborodását az ilyen helyzetekben de van amikor nem lustaságból nem mondunk semmit.Egyszerűen csak nem tudunk mit.A vonatpótló buszokat előre meg kell rendelni.Sajnos nem úgy van,hogy valaki telefonál és már jönnek is.A BKV-nek sincs ekkora járműparkja és a buszsofőrőket sem lehet plusz munkára kötelezni.

Adani 2009.07.19. 23:04:22

Én már több mint egy hónapja Gödöllőn dolgozom és Békés megyéből szoktam felutazni ha hazamegyek hétvégére, sosem volt bajom még a vonalon (Szolnok-Hatvan-Gödöllő távon jövök-megyek).

Madzagszakadás az a vihar miatt lehetséges. Gödöllőn nincs térvilágítás 8 vágányos állomás nincs se aluljáró se fedett peron, de váróterme az van. Mellesleg nem sok várost láttam Gödöllőn kívül, aminek ilyen sok tömegközlekedési kapcsolat van pláne Bp-tel. Félóránként minden irányba megy vonat ( gyors-személy) ott a HÉV végállomás a vasútállomás mellett ( össze is van kötve a két pálya üzemi vágánnyal) a hév is 30 percenként jár átlagban 3:30-tól asszem 23:30-ig járnak a vonatok héven és vasúton is. A buszokat nem tudom fejből, de van minden irányba. De ugye lehetett volna a tanárnak sőt a gyereknek is annyi esze, h átszállnak a HÉV-re fél óránként jön, amúgy a vasutasok is megtehetnék ,h ha tudják ,h nem két perc lesz akkor szólnak a hangoson keresztül, h aki siet az menjen HÉV-el ott a végállomás a felüljáró mellett 50 méterre. A Hév az Őrsre megy onnan a Keleti nincs messze (metróval 2 vagy 3 megálló).

cooldogg 2009.07.19. 23:19:34

@Adani: de mint már előtted jóval megírták se a HÉV, se semmi nem ment.

Jim Raynor 2009.07.20. 00:27:46

@Adani:

túllendülve azon, amit nem sikerült megérteni (hogy ti. a hév sem járt) csak 3 kérdésem lenne:

- mi van, ha valahol az isten háta mögött álltak volna, a préri közepén? akkor gyalogoljanak a sínek mentén haza, mert a máv nem tudja megoldani?

- miért nincsenek a máv-nak saját vonatpótló buszai? mert azért az elég lol, hogy "A vonatpótló buszokat előre meg kell rendelni" wtf? ennyi? rendkívüli helyzetben meg egy vállrándítással el van intézve, hogy sajnos nincs busz??

- ha az utas megvette a nem ócsó jegyét a vonatra, akkor miért kellene neki PÉNZÉRT felülnie a hévre, majd utána PÉNZÉRT felülnie a metróra? mert ugye a bkv pont leszarja, mi történt, az utas meg duplán fizet......

az meg, hogy a 21. században nem tudja a máv megoldani az utas /és kalauz/tájékoztatást, egyenesen röhejes.

goota írta: "Anyit mondtak,hogy ne nézzük azt az oldalt,mert valamit nyilatkozni kellett,de nincs rá pénz!"

na ezért meg konkrétan a szemét hazug kurva anyjukat!!

Moszkvicsslusszkulllcs 2009.07.20. 05:55:06

@utazóbagoly:
"A felsővezeték szakadások ellen nem sok mindent lehet tenni.":

Fenéket nem lehet tenni.

Hallottatok már olyat, hogy egy síközpontban rázuhant volna egy fa a kabinos felvonó / székes lift kábelére, és elszakadt a kábel és mindenki lepotyogott és meghalt?
Ugye nem hallottatok még ilyet.
Talán azért, mert lehet védekezni ellene.
Például a túl közeli fákat ki kell
vágni.
A másik módszer: láncokkal egymáshoz kötözik a fákat.

Mozvez 2009.07.20. 08:17:01

Ebben az esetben és időjárásban nem biztos, hogy a busz célba ért volna.

@Moszkvicsslusszkulllcs:
Beszéld meg a környetevédőkkel a témát, mivel a fáknak zajcsökkentő szerepe is van a vasút mellett.@Jim

Raynor: tán azért nincs, mert minek állna sokat a buszflotta. Na meg kitudja hová mennyi kéne.

@goota: Pont Te irtad a volán sem ment...

Mivel most szétszedették a MÁV-ot a MÁV fizet a MÁV-nak... nem nevetséges?

Adani 2009.07.20. 09:02:04

@Jim Raynor:
Nem olvastam el minden kommentet, sorry, tényleg le lett írva, h a HÉV se ment.

Viszont madzagszakadás és sínekre dőlt fák az már sztem vis major és nem lehet 100%-ban védekezni ellene. Ha csak áram nincs a drótban akkor ugye lehet dízelgépet küldeni, de ha a sínekre dőltek a fák akkor nincs mit tenni. Ha pedig a menetrend szerinti buszok sem jártak akkor még ha lett is volna busz készenlétben akkor az hogy ment volna oda?

Abban egyetértünk ,h a MÁV-nak lehetnének saját buszai ilyen célokra, de persze az akkor sem menne, h mindig mindenhol elég legyen, de pl. felvehetné a kapcsolatot minden térségben olyan társaságokkal vagy cégekkel, akiknek van buszuk és bérbe is szokták adni, h ha szükség van rá akkor legalább legyen rá némi esély, h tudnak szerezni.

Az is sokat segítene ilyen esetekben ha leszoknának arról a szemléletről ,h magát a vonatot kell célba juttatni és inkább az utasokat akarnák minden áron. Főleg akkor jelentene sokat és két állomás között van valami gubanc, és a vonatok a két szomszédos állomáson várnak. Ilyenkor már az is sokat segítene ha látják ,h nem két perc mire járható lesz a pálya, h a két vonatot visszafordítják így nem mindenki szívna csak aki át akart utazni a két állomás között. Vonatpótlózni is kevesebbet kell hasonló esetben.

"ha az utas megvette a nem ócsó jegyét a vonatra, akkor miért kellene neki PÉNZÉRT felülnie a hévre, majd utána PÉNZÉRT felülnie a metróra?"

Nem tudom te hogy vagy vele, de én inkább fizetnék minthogy még órákig ott üljek a bizonytalanban. Ezen is lehetne változtatni kulturáltabb országban egy kulturáltabb vasút ilyenkor megtéríti a plusz költségeidet vagyis ha lerobban a vonat hasonlók miatt. Sőt egyes helyeken még akkor is rendezik a számládat ha taxival kell továbbmenned. Van még hová fejlődni.

Az utolsó mondattal egyet értek, meg kéne már oldani az utastájékoztatást. Minden jobb az utasnak mint a bizonytalanság. Ha csak annyit tudnak első körben ,h fa dőlt a sínekre meg madzagszakadás akkor mondjanak cska annyit, h tisztelt utasaink fák dőltek a sínekre leszakította a vezetéket is kell némi idő mire megjavítják, nem tudjuk mennyi de nem két perc, aki siet próbálkozzon másképp eljutni a célhoz, most Gödöllő állomáson állunk a HÉV szemben van talán az jár.

belekotyogok 2009.07.20. 09:19:15

A kedves anyuka kicsit túlparázta a dolgot, de vaahol igaza van...

A szinte mindennapos vezetékszakadások ellehetetlenítik a rendszeres utazást. Pl Bp-Szolnok viszonylatban szerintem havi 2-4 szakadás mindig van, és az esetek 90 %-ában csesznek közölni, hogy mi a helyzet. Tök mindegy, hogy a vonaton ülsz a sötétben, vagy egy állomáson 40 perce várod a vonatot, nem mondanak semmit. Simán kiadják a jegyet egy olyan vonatra, amiről tudják, hogy 40 percet késik (volt már rá példa, az elvi indulás előtt 10 perccel megvettük a jegyet, és utána 3 perccel közölte a hangos, hogy 40 perc késés várható. közel 40 perc várótermi üldögélés után megkérdeztük a jegykiadó nénit, hogy érdemes-e kimenni a peronra - merthogy zuhogott az eső -, vagy tényleg jön a vonat, erre visszakérdez, hogy miért, késik?)

vagy amikor pár éve akkora kábellopás történt vecsés előtt hajnalban, hogy aki reggel elindult a zónázó vonatokkal Bp-re cegléd felől, az délután ért haza anélkül, hogy bpre eljutott volna, mert vecsésnél feltorlódtak a vonatok, és nem mondták volna cegléden, hogy te barom, arra ne vegyél jegyet, mert zűr van, simán hagyták,hogy jegyet vegyenek, felszálljanak stb. - holott 6-7 órakor tudniuk kellett, hogy nincs kábel!!!

Jim Raynor 2009.07.20. 09:22:16

@Adani:

nem is azzal van a bajom, hogy vis maior, mert persze, hogy az, de azért azt lehetett tudni, hogy nagy vihar lesz szombaton, így a mávnak is eszébe juthatott volna, hogy ez valószínűleg felsővezeték-szakadásokkal fog járni. szóval lehetett volna egy kicsit előre gondolkodni.

abban igazad van, hogy lehetne ilyenkor mással is közlekedni (mondjuk a konkrét esetben nem), én, ha mondjuk sok csomaggal utazom, nem biztos, hogy nekiállok Gödöllőn kolbászolni, kiderítendő, hogy mi jár és mi nem (a postbeli esetben jól rá is basztam volna) ráadásul, a postban táborozó gyerekekről van szó, most álljanak neki a tanarak 30-40-50 akárhány gyerekkel krúzolni Gödöllőn, hogy mi jár, meg mi nem??? mer ugye az ákibard félék könnyen mondják, hogy a tanár kezelje operatívan a helyzetet, de ha a máv nem tájékoztat, és nem mondja meg, hogy 1 órát kell-e várni, vagy egy fél napot, úgy nehéz döntést hozni...

összefoglalva: totális felkészületlenség + 0 utastájékoztatás.

Budafoki 2009.07.20. 09:35:38

Nem igaz, hogy nem járt a gödöllői HÉV!!!

Csak annyi volt az eltérés, hogy Cinkota és Kerepes között egy vágányon járt fakidőlés miatt - emiatt késések voltak, de a teljes vonalon járt.

otirt 2009.07.20. 11:35:03

Csak tudnám, hogy Rudolf Diesel minek született meg anno? :DDD

De hát a MÁV-nak is lehetne egy kis logisztikai érzéke.

A szakadás előtti állomásokon a kritikus szakaszon ragadt vonatokat összerakom egy szerelvénnyé a Szergejt az elejére oszt mehet.
A követő vonatokat vagy akasztás nélküli tolóval kiengedni vagy elve diesel vontatással megoldani.

Persze ebben is megvan a logika: ha késik két-három vonat egyenként négy órát az nem rontja annyira a statisztikát, mintha 30 vonat késik félórát. (Mielőtt bárki belekötne: az itt szereplő adatokat csak szemléltetés képpen írtam, de a lényeg gondolom érthető)

Metál -e a bimetál? 2009.07.20. 11:45:13

ez bizony egy ÓRIÁSI fotoshop, ha kimoderálsz, ha nem...

2009.07.20. 12:04:12

Mivel van IDŐJÁRÁS-ELŐREJELZÉS és ahogy fejlődik a technika, egyre pontosabb, a MÁV-nak, ha lenne egy kis esze (de nincs), akkor folyamatosan figyelné és ez alapján intézked(het)ne! Ha a felsővezeték szakadt, de AKADÁLY NINCS a pályán, a MÁV-nak, ha lenne egy kis esze (de nincs), akkor dízel-segélygépekkel orvosolhatná a problémát! A vonatpótlózás az egy kurva lutri, arra valóban nem lehet építeni, de a MÁV-nak, ha lenne egy kis esze (de nincs - még mindig), akkor legalább megpróbálná valahogy megoldani az utasok tájékoztatását, tudjátok, 21. század, kommunikációs eszközök, informatika, satöbbi...

Alkotás mánia 2009.07.20. 13:29:59

Azok kedvéért akik még sosem jártak Gödöllőn elárulom,hogy a vonatból nagyon jó rátekintés van a hévre.Nem kell egy lépést sem tenni,hogy láthassák a hév is áll.Aki meg nem lát a szemétől annak hiába is mondasz akár mit.Mikor Januárba beázott a berendezés Keletiben és nem tudott vonatot se be se ki járatni.Akkor én voltam avval a gyorsvonattal ami Ferencvárosban rostokolt./Ha tudnátok milyen infókat kaptam az illetékesektől/ én mondtam az utasoknak,hogy nem tudom meddig de valószínű egyhamar nem megyünk sehová és nincs információm más vonatokról.Szóval nem tudom lesz-e valamerre csatlakozás.Aki siet az mennyen villamossal.Az állomással szembe van a megállója.Volt aki el is ment vele.Eleinte megköszönték azt a keveset amit tudtam mondani de ahogy telt az idő egyre türelmetlenebbek lettek és néhány utas lincs közeli hangulatban volt.Tényleg gyenge az utastájékoztatás de amit nem tudunk azt mi sem mondhatjuk meg.Ha vezeték szakadást nem csak rá dőlt fa okozhatja hanem erős szél is.Ilyenkor a vezeték lelóg a sínre.Nem lehet dízelgéppel sem közlekedni.Nem mintha abból annyi lenne,hogy csak egy telefon és már jön is a villany elé.A viharról tudhat a máv de azt senki sem mondja meg előre hol fog leszakadni a vezeték.Ha valaki mégis tudja kérjük jelezze előre és mindent elfogunk követni,hogy ne okozzon fennakadást.

Adani 2009.07.20. 22:01:57

@Jim Raynor:

Nem kellett volna kolbászolni Gödöllőn a Hév végállomás pont a vasút mellett van max. 50 métert kellett gyalogolni. Még csak egy hónapja lakom Gödöllőn, de sztem nincs még egy város ami tömegközlekedési szempontból ilyen jó helyzetben van. A főváros felé mindenképpen kora reggeltől késő estig max. fél órás követések vannak, a legtöbben sztem az egyetemre jönnek annak meg van vasúti és Héves kapcsolata is alig 100 méter a vasúttől és a HÉV végállomástól.

Snake 2009.07.21. 15:41:49

@Selkath: A felsővezeték leszakadását nemigazán tudod megoldani dízelgépek beállításával, mert egyrészt meg is kell valamikor csinálni(minél hamarabb annál jobb), másrészt a leszakadt vezeték belóg az űrszelvénybe, betöri a szélvédőt és akkor annyi a vezérnek. (volt már ilyenre példa, de a vezér még időben észrevette és beugrott a géptérbe.

gcsabi 2009.07.22. 09:45:14

@Selkath:
Egy kisebb, két megyét veszélyeztető vihar előtt kb. 10 kulönböző ponton kellene egy-egy dizelmozdonyt és mozdonyvezetőt készenlétben tartani. ami tök egyszerű megoldás, hisz a MÁV köztudottan nem tud mit kezdeni a sok-sok vontatójárműveivel, annyira dúskál a javakban.
A felsővezeték nem egy konyhai hosszabbító, igy nem attól szokott szakadozni, ha rászáll egy elhízott madár. Jellemzőbb, hogy rádől egy sok mázsás jópár méteres fa. Álltalában ezek az aljas fák ráadásul olyan helyeket keresnek tettük elkövetéséhez. ami nehezen megközelíthető, mivel a vasut nagyrészt nem az országutak mellett szokott futni.
A logikád szerint készenlétben kellene állni- hogy ne tartson órákig a kiérkezésük - négy-öt terpjáróval felszerelt brigádnak, lakatossal, erősáramu serelőval és favágó brigáddal.
Mert amig ott laffog a kábel és nem darabolkák fel és hordják el a kidőlt fát,addig a vonat legfeljebb dizel géppel ácsorogna.
Ezek mind pár perces munkák, amit csak egy hülye nem képes pillanatok alatt megszervezni és elvégezni, így negyedórás tűréshatárral megmondani mikor lessz ujra járható a pálya.
Na most ezt próbáld egy olyan országos viharral felszorozni.
Ha lenne egy kis eszed/de nincs akkor ezt nagyjából átgondolhatnád mielőtt másokat lehülyézel!
Ezzel nem megbántni akarlak csak rávilágítani, hogy kivülről milyen egyszerű olasmit minősíteni amiről fogalmad sincsen!

Alkotás mánia 2009.07.22. 13:26:24

@gcsabi: gabcsinak teljesen igaza van.Sok kommentben hülyézik a vasutat olyanok akiknek fogalmuk sincs arról amiről beszélnek.Túl nagy kérés lenne,hogy mielőtt minősítenétek valakit vagy valamit tájékozódjatok?

Kopi3.14 2009.07.23. 16:41:00

Egyvalamit szeretnék megkérdezni: anyuka állítása szerint nem volt menet Gödöllő-Bp irányban. Kommentelő szerint nem olt menet Gödöllő-Hatvan irányban. Szóval, hol volt a szakadás, hogy minden irányban blokkolva volt Gödöllő állomás?

scooby doo 2009.07.26. 21:50:59

@petya.bacsi: Gödöllőről átmennek HÉV-vel, az egy óra, onnan pedig 3 megálló a Keleti pu. Mondjuk lehet azért nem akarták a tanárok a szart keverni, mert nem számítottak még +600Ft útiköltségre fejenként.
Meg ahogy olvasni lehetett, a HÉV és a busz sem tudott közlekedni.
süti beállítások módosítása