Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk nem érti, hogy a Budapestre jövő vonata miért kerüli meg a fél várost, mielőtt beáll a Keleti vagy a Nyugati pályaudvarra. Szerintem kifejezetten pozitív, hogy a vonat nem a rövidebb útvonalon megy (pedig van, hogy megtehetné), hanem egy kis kört tesz, így a Budapest bérlettel utazók BKV vagy Volán mellett igénybe vehetik a vasutat is:

Kedves Mihály!

2009.07.20-án hétfőn közlekedtem a Békéscsaba-Budapest vonalon a 13.18-kor Békéscsabáról induló vonattal. Hatodik éve járok ezen a vonalon rendszeresen, tehát kívülről ismerem. Ami miatt a levelemet megírtam, az a mai napon felfedezett új szolgáltatás, amit a MÁV-START Zrt. nyújtott számomra: városnézés. Ezen a vonalon eddig Szolnok után Újszász-Nagykáta felé jött a vonat BP-re. A mai napon viszont Cegléd felé, ami meglepett. Elég jó tempóban haladtunk, 15.26-kor hagytuk el a Ferihegy megállót. Mivel a nyugatiból utaztam már ide, ezért megörültem, hogy hamarabb érünk be, mert onnan kb. 20 perc a menetidő több megállással, és a Keleti közelebb van. Lelkesedésem egészen addig tartott mígnem elértük Rákosrendező pu.-t. Itt arra gondoltam, hogy a Nyugatiba fogunk bekanyarodni (annak ellenére, hogy az Elvirán a Keleti volt megadva), de nem így történt. Ehelyett, megkerültük Zuglót, egy szép nagy kört leírva körülötte és Kőbánya-Felső állomás előtt nem sokkal csatlakoztunk rá a már oly ismerős vonalra. Végül 16.05 körül be is érkeztünk a Keletibe az 5-ös vágányra (ha jól emlékszem).

Az egészben számomra az a furcsa, hogy a vonatnak mért kell még BP-en belül "kóvályognia". Nem tudom, hogy merre és milyen váltóberendezések, ágcsatlakozások vannak, de nagyon meglepődnék, ha a ceglédi vonalról csak így lehetne a Keletibe megérkezni.

Bizonyos szempontból az egyik szemem sír, a másik meg nevet. A vonat késés nélkül, sőt talán picivel hamarabb érkezett meg, de mért volt ehhez szükség arra, hogy kb. 20 percet bolyongjon a  városban?

Végülis, ha a pontosságnak az az ára, hogy városnézés is van a szolgáltatásban, nincs okunk panaszra.

Üdvözlettel: Ludvig Balázs

Címkék: budapest közlekedés máv vonat vasút utas észrevétel budapest bérlet


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1001263948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VJV 2009.07.24. 10:54:02

A válasz roppant egyszerű, amit lehetett átpakoltak Szolnoktól a 100a vonalra,de itt a hivatalos közlés:
A Budapest-Újszász-Szolnok vonalon módosított menetrend szerint járnak a vonatok augusztus 2-ig
A Budapest - Újszász -Szolnok vonalon pályaépítési munkák miatt, július 20-tól augusztus 2-ig módosított menetrend szerint járnak a személyszállító vonatok.

Utazásuk előtt a vonatuk indulásáról időben tájékozódjanak az állomásokon kifüggesztett hirdetményekről, vagy a MÁVDIREKT 06 40 49 49 49-es telefonszámán. A módosított menetrendről tájékoztató hirdetményt ide kattintva is megtekinthetik.

A kellemetlenségékért utasaink szíves türelmét és megértését kérjük.

MÁV-START Zrt.

Kzsolt 2009.07.24. 10:58:24

A körvasútsor meg maga a vicc :D Tovább tart azon eljutni a Keletiig mint Sturovotól Vácig :D

VJV 2009.07.24. 11:37:59

@sünvadász: felújítás kellene és Bp-nek meg lehetne egy gyorsvasút Bp körül, megállókat kellene kigondolni, kis infrastruktúra, szép szerelvények és ennyi, de ez mint tudjuk az egyszerűbb megoldás, és az olcsóbb is egyben, nekünk ez nem jó, nem is használjuk ki a lehetőségeket.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.24. 12:03:24

@kolyok24: terv már létezik rá -
www.fomterv.hu/hun/sbahn/sbahn_letoltes.htm -, már csak az elhatározásnak kéne megszületnie.

Körvasút egyébként jóóóó, ne tessék bántani :)

Mnofőnix 2009.07.24. 12:10:56

Utólag könnyű okoskodni:

legközelebb lehet, hogy érdemesebb a KÖKI-n átszállni metróra. Persze bérletet ne a BKV kutyólban vásárolj.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.07.24. 12:20:02

Kökitől van közvetlen vágánykapcsolat a Keletihez, de akkor kihagyja Kőfelsőt. Valszeg ezért volt a városnézés.

Snake 2009.07.24. 13:53:21

@Peti817172M: Nálam egy térképen és helyszinrajzon sem szerepel a Köki-Keleti átkötés. Hol is kellene ennek lennie pontosan?

1116001 2009.07.24. 13:55:43

@Peti817172M: Az a vágánykapcsolat már nagyon régóta nincs meg!! Asszem egy hidat is kéne pótolni, és párszáz méternyi vágányt Kőbánya-Hízlaló állomás környékén.

Kzsolt 2009.07.24. 13:57:24

@kolyok24:

Kéne de szerintem sosem fog megvalósulni.

köki 2009.07.24. 14:06:49

@Peti817172M:
Elmesélnéd, hogy hol?:)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.24. 14:07:21

@1116001:
Ja, Hízlalón elvileg még a vágány megvan (híd nincs, szintben keresztezi a villamost!). A gaz olyan hónaljig érhet most, és az biztos, hogy forgalmilag is kissé lefogná mindkét vonalat, meg a közutat, ha arra vonat szambázna át.

Pár éve még volt menetrend szerint is ilyen vonat, nemzetközi asszem Bécsből a Keletin át Záhony felé. A postavonatot viszont kihúzták Rákosra, aztán ott irányt váltott. Az se volt gyorsabb, csak rövidebb...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.24. 14:08:13

@Comandante en Jefe:
"Pár éve még volt menetrend szerint is ilyen vonat,"
Márhogy a körvasúton, és nem Hízlalón át, persze.

köki 2009.07.24. 14:13:19

@Comandante en Jefe:
Az a záhonyi vonat Keleti-Rákos-Újszász-Szolnok-Záhony felé ment.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.24. 14:51:02

@köki:
A Tisza.
Előtte volt városnéző verzió is, nemzetközi vonatból. Az mondjuk lehet, hogy nem Záhony felé, hanem Biharkeresztesnél v. Lőkösházánál lépett ki.

Kopi3.14 2009.07.24. 19:16:28

@Comandante en Jefe: Pannónia volt egy időben olyan.

A kérdésre a posztban a válasz rém egyszerű: van alternatíva, Fradiban visszafogással, ami mozdonytologatással tovább tart, mint így. Nem rossz ez a megoldás. körvasutat körré tenni, esetleg hévvel összekötni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.07.24. 20:53:07

@1116001: Én csak azt láttam, hogy a 2006-os budapest térképen folytonos fekete csík megy Kökitől a Keleti felé.

Marr 2009.07.24. 23:06:29

Hmm, a cím alapján azt hittem, hogy ilyesmiről fog szólni a cikk: elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/uf?mikor=-1&isz=0&k=&ref=&retur=&nyit=&vparam=&language=1&i=Kelenf%F6ld+%5BBudapest-Kelenf%F6ld%5D&e=Keleti+%5BBudapest-Keleti+pu.%5D&d=2009.7.24&u=29

Én ezt sűríteném még jobban, és viszlát hetes busz/négyes metró;P

Snake 2009.07.24. 23:34:01

@Peti817172M: Az én helyszinrajzaim szerint nincsenek úgy váltók elhelyezve, hogy bemehess a Keletibe.

1116001 2009.07.25. 12:22:50

@Peti817172M:
2008as Budapest térképemen be van jelölve a vizafogói iparvágány, holott már kb 10éve felszedték az egészet.

1116001 2009.07.25. 12:24:44

@Kopi3.14: Ennek kb annyi az esélye, mint az M0-ás befejezésének. Hozzáteszem sajnos:(

matteo14 2009.07.25. 12:33:52

1958-ban még meg volt az átjárás a Köki és a Keleti között.Viszont 1987-ben már nem.

A fehéringes biztonságiőr a metróból 2009.07.25. 13:27:45

@Peti817172M: ... ami a hízlalói iparvasutat jelzi. Egyébként erről a vágányról nem tudsz a keleti felé kijárni, csak Kőfelső irányába.

Mellesleg tényleg jól jönne ez a kapcsolat a Keleti és a 100-as között. Akár a volt iparvasút helyén.

A másik ilyen "áttörés" a királyvágány kétvágányúsítása lenne (Nyugati - 80-as kapcsolat).

Alkotás mánia 2009.07.25. 13:54:01

Az egyik magánvasút most megakarja venni a körvasutat.Felételezem ha nyélbe ütik az üzletet akkor javítanak a pálya állapotán.Bár azt nem tudom,hogy csak a teher fuvarozás érdekli-e őket vagy személyszállításban is gondolkodnak-e.

1116001 2009.07.25. 14:47:09

@utazóbagoly: Ezt kötve hiszem:)

Max valami járatot indítana be, de erről semmit sem hallani. Hol olvastad, hallottad az infót?

Ákibard!_V2.0 2009.07.25. 15:10:27

BKVfigyelőtől kérdezném, hogy a sima Ákibard! nickemmel nem tudok belépni, technikai hiba okán, vagy valamelyik hozzászólásom nem volt rendben?

Ha technikai gond akkor az Inda felé érdeklődöm...

Köszi.

Ákibard!_V2.0 2009.07.25. 15:13:19

@utazóbagoly:
Részemről én is kizárt dolognak tartom, hogy megvegye egy magánvasút... :))))

A pályának túl sok bevétele van belőle, nincs olyan pénz amiért átadnák.
Emellett a magánvasutaknak jelenleg a járműpark nagyobb gondjuk mint a körvasút megvásárlása.

Emellett az EU-nak sem tetszene igazán...

Tomi324 2009.07.25. 15:43:37

Sziasztok! Én a körvasúton akarok utazni, van egyáltalán olyan személyszállító vonat, ami ott csattog végig? Ha valaki tud ilyenről, kérem írjon!

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.25. 15:49:24

@Tomi324: persze, a Sturovó felől érkező és arrafele távozó EC-k mindegyike.

A fehéringes biztonságiőr a metróból 2009.07.25. 15:52:18

@Tomi324: Alapesetben a Keletiből a 70-es felé menő vonatok. Terelések alkalmával persze más vonatok is.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.25. 17:43:13

@Ákibard!_V2.0:

Szia!

Valami baj volt a moderálással a napokban, jeleztem a support felé. Nem vagy a kitiltottak között, tehát még véletlenül sem lettél "elhallgattatva", szerintem a blog.hu-nál van a hiba. Írj nekik a support@blog.hu címre.

M.

Ákibard! 2009.07.28. 11:22:32

@BKV figyelő:
Köszi írtam nekik, felszabadították a nickem.

Alkotás mánia 2009.07.28. 17:35:12

@1116001: Csak úgy pletyka szinten hallottam.Itt a vasúton jobban terjednek az ilyen hírek mint a civilek közt.

1116001 2009.07.28. 19:21:23

@utazóbagoly:
Melyik szinten?:) Tudom hogy ott jobban terjednek ezek, de nagy többségük hatalmas hülyeség.

Ennek a tervnek a megvalósíthatósága, erősen a nulla felé konvergál. És a jogszabályi háttérről, stratégiai jelentőségről nem is beszéltünk.

virius 2009.08.05. 11:48:45

Rákosrendezőre értél? Tehát a körvasúton mentél végig és utána Városliget-Zugló erányában vissza? Nem semmi.
Úristen, ha belegondolok, mi lett volna, ha megvalósul az az őrült kormányzati negyed, ami miatt biztonsági okokból Nyugatit is ki akarták költöztetni Rákosrendezőre... :(