Egyszer már írtunk a vasútbiztonsági tanúsítványról és a kisvasutak rossz helyzetéről. Ugye arról volt szó, hogy a szabályozás alkotói mintha elfelejtették volna, hogy kisvasutak is vannak: számos szabály teljesíthetetlen, de különösen a megszerzésének hatósági díja irreális: ez évi 2-5 millió forintos költséget jelent(ene), ami nem egy kisvasútnál meghaladja a jegyárbevételt. Tehát a kisvasutak vagy a tanúsítvány megszerzése nélkül, szabálytalanul üzemelnek, vagy bezárnak. Olvasónk, aki a bejegyzést írta ismét felhívta a figyelmünket a kisvasut.hu-n található cikkre:
A szobi kisvasúton az első vonat 2008. május elsején közlekedett (hivatalosan egy terheléses próbaüzem részeként), de a Nemzeti Közlekedési Hatóság figyelmeztetésére még azon a hétvégén el is ment az utolsó szerelvény. A szobi kisvasútnak - az összes, hazai vonalhoz hasonlóan - nincs vasútbiztonsági tanúsítványa, amely az új üzem beindításának feltétele lenne, hatalmas anyagi terhei miatt azonban megszerzése itt is irreálisnak bizonyult.
A kisvasút honlapján található információk szerint a vonal üzemeltetésére létrehozott Kft.-nek most választania kellett: vagy beindítják az üzemet a tanúsítvány nélkül, vagy pedig felszámolják a céget. Ez amiatt is igencsak problémás lenne, mert a vasutat Európai Uniós támogatással építették újjá, a sikertelen üzem a támogatások elbukását is jelentheti.