Régóta szeretnék írni a Stadler vonatokról és a kerékpárszállításról, mert szerintem a nálunk közlekedő vonatokon ezt igen rosszul oldották meg. Ne legyen félreértés, nem fikázom a Flirteket, csak be szeretném mutatni, hogy máshol hogy működik ez.
Nálunk ugye a WC mellett a lehajtható üléseknél helyezhető el a bicikli, biztonsági övvel rögzíthető. Egy kerékpár körülbelül 4 helyet foglal, így a délutáni csúcsban, amikor csak egy egység Flirt jön, 4 ember helyét veszi el. Valamiért nálunk a WC elé, és nem a WC mögé tettek 3 lehajtható ülést, így a helyelosztás is teljesen más, mint a máshol futó vonatokon. WC elé ugye nem lehet kerékpárt tenni, az ott ülő emberek (tényleg, milyen kulturált a WC előtt ülni), így is akadályozzák a közlekedést.
A lenti képen látható, hogy máshol külön helyet alakítottak ki a bringáknak, a WC hátoldalára rögzíthető a kerék, és a 3 ülőhely is ide került, így amikor csak 1-2 bicikli van a vonaton, nem foglal sok helyet, a tulajdonos ott lehet közvetlenül a kerékpárja mellett:
Ami a legjobb, hogy a bicikli így nem akadályozza a közlekedést sem, mert a WC mellett rögzítjük őket, akkor 20-30 centis hely marad, ahol nem lehet elmenni.