Ropi21 nevű olvasónk ugyan azon a vonalon veszi igénybe a MÁV-Start szolgáltatását, ahol én, így az általa leírt észrevételeket, problémákat csak alátámasztani tudom. Videón mutatja meg nekünk, a MÁV hogyan lép be a szórakoztató iparba (disco kocsi), és ír az elővárosba ígért, máshol közlekedő Flirt motorvonatokról is:
Üdv!
Egy kis "apróságok a 40a vonal mindennapjaiból" hangos gondolkodást szeretnék megosztani. Elsőként könnyed bemelegítésnek álljon itt egy video, melyet magam rögzítettem 2009. január 29.-én a 4326 sz. személyvonaton. Az utána következők inkább csak mérgelődés az állapotokon jelzőt birtokolja.
Nem indul el a videó? Kattints ide!
Mit is várunk egy olyan gondolkodással bíró cégtől, amely beruház 30+30 elővárosi vonatra, és például 130km/2óra távra járatja, helyette az elővárosban a munkába / iskolába igyekvőket szállító szerelvényt 5 többek között ilyen tulajdonsággal bíró kocsival közlekedteti?
Nekem személy szerint nem hiányzik, hogy csak FLIRT teljesítsen szolgálatot azon a vonalon, ahol a javítóbázisuk is létesült, jól megvagyok a By/Bhv sorozattal is, már amikor éppen van fűtés, hely vagy normális világítás; de a jelenlegi átlagos minőséghez képest még az előző menetrendi időszak is jobb volt hiába a részleges ITF, a betétjáratok Százhalombattáig.
Érdekes továbbá a 4244. sz. személyvonat (14:58 Budapest-Déli pu. - Pusztaszabolcs 16:02) esete - legalábbis pénteki napon - hiszen jellemzően megfelelő számú vagonnal látják el és mégis a kihasználtsága szemre 80-90%-ot meghaladja. Nem lenne érdemes kipróbálni, hogy a reggel 6-8 között Budapestre beérő vonatok is megtelnek-e ha véletlenül hozzákapcsolódik 1-2 plusz vagon? Esetleg a munkaidő utáni közlekedő vonatok esetében, ha nem jut 2 egység FLIRT, inkább az elérhető legtöbb "hagyományos" kocsival közlekedő vonatot indítsák?
Még képtelenebb ötlet, tudom: mi is történne, ha véletlenül logikusan járna minden? A nyugati vonalak elővárosi állomásaikig (Tatabánya/Oroszlány, Martonvásár, Százhalombatta) az ezekre az útvonalakra gyártott, megálmodott szerelvények járnának kizárólagosan, a távolabbi célállomásokig akár gyorsított rendszerben teszem azt Halberstadti kocsi, amely összességében azért kényelmesebb és alkalmasabb ilyen célra. Még végül FLIRT-ből is jutna Dunától keletre is. Ja, hogy most is jut? Én kérek elnézést, meg sem szólaltam.
További minden jót, szeressük a kötött pályát még akkor is, ha picit logikátlan szeletét kapjuk!
ropi21