Tegnap írtam egy levelet a MÁV-Startnak, hogy véleményem szerint minként lehetne a Stadler vonatokon visszaszorítani (megelőzni) a rongálásokat. Javaslatomban nincsen semmi komoly, és semmi pénzbe nem kerül, csupán egy kis odafigyelés az egész. Ezek olyan javaslatok, amiket én utas szemmel jónak találok, és hiszek bennük, ezért is osztottam meg a céggel ezeket. Persze az is érdekel, nektek hogyan tetszik az ötletem.
Tisztelt MÁV-Start Zrt!
Gál Mihály vagyok, a MÁV-figyelő blog szerkesztője. Blogomon a mai napon megjelent egy bejegyzés a Stadler motorvonatok rongálásairól. Bérletes utasuk vagyok Budapest és Érd között, valamit havi, kéthavi rendszerességgel utasok Budapest – Székesfehérvár, Budapest – Tatabánya viszonylaton is. Ha jól tudom ezeken a vonalakon közlekedik a Flirt vonatok számottevő része. Híradásokból értesültem, hogy ezek a vonatok egyre több vonalon közlekednek már, tapasztalatom az, hogy ezzel együtt a rongálások száma is megnőtt.
Több vonat WC-jét összefirkálták már, de láttam összekarcolt ablakot is, és a matricákat is rendszeresen letépkedik. Sajnos a vonatokon elhelyezett kamera nem mindig riasztja vissza a rongálókat, és az utasok sem mindig figyelnek, mert az esti órákban már kevesebben utaznak a vonatokon.
Nem szeretném, hogy ezek a vonatok úgy végezzék, mint a régebbiek, ezért szeretném Önöket megkérni, hogy az első körben átadott Flirt vonatokra is helyezzenek figyelemfelkeltő matricákat az ajtó környékére az utastérbe, amin felhívják az utasok figyelmét, hogy a vonaton videokamera üzemel, és a felvételeket rongálás esetén visszanézhetik. (Ilyen matrica csak a most érdekezett vonatokban van).
A rongálások visszaszorításában az is segíthet, ha a jegyvizsgálók vagy a vonatvezető minden indulás előtt és érkezés után végignézi a vonatot, és az esetleges rongálásokat jegyzi. (Lehet, hogy van ilyen szabály, viszont nagyon kevés a ténylegesen végigsétáló, hibát jegyző munkatársuk).
Így a rongálásokat szinte azonnal észre lehetne venni, és meg lehetne kezdeni a videók visszanézését, feljelentést lehet tenni.
Biztos vagyok benne, hogy Önöknek is fontos, hogy az új vonatok sokáig ilyen szépek maradjanak. Bízom benne, hogy a levelemben megfogalmazottak célba érnek, és lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a vonatokon kevesebb rongálás legyen. A leírtakkal kapcsolatosan várom válaszukat!
További jó munkát, és kellemes napot kívánok Önöknek!
Gál Mihály, MÁV-figyelő szerk.