Félre értés ne essék, nem panaszkodni szeretnék a Flirt vonatokra, csak egy sűrűn jelentkező problémára szeretném felhívni az olvasók és a MÁV figyelmét. Mert míg az ország egyes részein rendszeresen késnek a vonatok, addig a székesfehérvári, dunaújvárosi vonalon rendszeresen percekkel korábban mennek el. Valószínűsítem, hogy az új menetrend készítésekor nem vették figyelembe, hogy ezeken a vonalakon többségében Stadler vonatok járnak, időnként Halberstadti és Bhv kocsis vonatokkal vegyesen.
Eddig hétvégén tapasztaltam csak, hogy a Budapest felé tartó vonatok, a menetrendhez képest akár 6-7 perccel előbb elindulnak Érdről (az állomási óra szerint). Ez legalább annyira bosszantó, mint a késés, mert aki a menetrendnek megfelelően, néhány perccel az indulás előtt megy az állomásra (Érd központban lakik, hamar odaér), az ugyan úgy vár a vonatra, csak nem arra, ami késik, hanem a következőre.
A probléma egyre sűrűbben jelentkezik. Most már hétköznap is, leginkább a délutáni órákban. Van olyan mozdonyvezető, aki a nagyobb megállóhelyeken több időt hagy az utascserére (Érd-felső, Budatétény), így várja be a menetrend szerinti indulást. Szerintem ez a követendő, nem a percekkel előbb elindulás.
Vasutasoktól úgy hallottam, hogy a menetrend szerkesztésekor minden vonat menetidejét a régi vonatok sebességéhez alakították ki. Figyelembe vették, hogy a Bhv-s kocsiknál lassabb utas utascsere, egyes szakaszokon ha akarnának sem tudnának akkora sebességgel menni, mint a Stadler vonatok.
Arról a vasutasok nem tudtak tájékoztatni, hogy a MÁV kérte-e a mozdonyvezetőket, várják-e be a menetrend szerinti indulást, de bízom benne, hogy felfigyelnek majd erre, és nem fognak percekkel előbb kilőni a vonatok az állomásról.
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Túl gyorsak a MÁV új vonatai?
2009.03.19. 07:40Címkék: máv székesfehérvár vonat menetrend dunaújváros vasút érd flirt stadler bhv
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr401010621
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
asdf 2009.03.19. 09:12:16
Jol gondolom, hogy legalabb ketten-harman hibaznak ilyenkor?
-jv: ido elott meneszt
-vezer: ido elott elindul
-forgalmista: ido elott kijaratot ad
-jv: ido elott meneszt
-vezer: ido elott elindul
-forgalmista: ido elott kijaratot ad
Ákibard! 2009.03.19. 09:34:44
@asdf:
Nem jól gondolod...
Csak bizonyos, a szolgálati menetrendkönyvben megjelölt állomásokról-megállóhelyekről nem szabad elindulni idő előtt.
Nem jól gondolod...
Csak bizonyos, a szolgálati menetrendkönyvben megjelölt állomásokról-megállóhelyekről nem szabad elindulni idő előtt.
Ákibard! 2009.03.19. 09:43:24
"Stadler vonatok járnak, időnként Halberstadti és Bhv kocsis vonatokkal vegyesen."
Ez a kérdésedre a megoldás.
A menetrendet a mozdonyvontatású Bhv-s szerelvényre kell megírni, különben ha fordítva lenne akkor a mozdonyos rendszeresen 10 perceket késne.
A mozdonyvontatású szerelvény még ha akarna akkor sem tudna olyan gyorsítást/fékezést előadni mint a FLIRT.
"hogy a MÁV kérte-e a mozdonyvezetőket, várják-e be a menetrend szerinti indulást"
Ez nem kérés vagy nem-megkérés dolga, hanem utasításba van adva. A megjelölt helyekről még akkor sem szabad hamarabb elindulni, ha kijárat van kezelve és menesztenek. Asszem ez a jele: ^
Ez a kérdésedre a megoldás.
A menetrendet a mozdonyvontatású Bhv-s szerelvényre kell megírni, különben ha fordítva lenne akkor a mozdonyos rendszeresen 10 perceket késne.
A mozdonyvontatású szerelvény még ha akarna akkor sem tudna olyan gyorsítást/fékezést előadni mint a FLIRT.
"hogy a MÁV kérte-e a mozdonyvezetőket, várják-e be a menetrend szerinti indulást"
Ez nem kérés vagy nem-megkérés dolga, hanem utasításba van adva. A megjelölt helyekről még akkor sem szabad hamarabb elindulni, ha kijárat van kezelve és menesztenek. Asszem ez a jele: ^
Manyizga (törölt) 2009.03.19. 09:51:31
Ebből is látszik, hogy a menetrend teljesen felesleges marhaság. Meg kell szüntetni. Naponta elmegy 20 vonat és kész. Az, hogy mikor teljesen mindegy...
spag · http://railzone.nl 2009.03.19. 10:05:09
@Ákibard!: az lehet, hogy ez a szabály (és akkor hibázni valóban nem hibázik senki) de az remélem nyilvánvaló, hogy ez egy botrányos szabály? ez körülbelül 10 percnél nem nagyobb követési időnél (gy.k. városi közlekedés) fogadható csak el.
Vannak olyan rendszerek (nem a mávnál), ahol nem csak az indulás nincs idő előtt de az érkezés sem, és a tartalék időd energiatakarékosságra használják fel, vagyis szándékosan kisebb csúcssebességre gyorsul fel az állomás előtti szakaszon.
Vannak olyan rendszerek (nem a mávnál), ahol nem csak az indulás nincs idő előtt de az érkezés sem, és a tartalék időd energiatakarékosságra használják fel, vagyis szándékosan kisebb csúcssebességre gyorsul fel az állomás előtti szakaszon.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.19. 10:58:27
@Ákibard!: Én is erre tippeltem és a vasutasok is ezt mondták. Nem vettél figyelembe, hogy erre a vonatok nagyobb része Flirt. Miért nem csinálnak külön menetrendet a Flirt és a "mozdonyos" vonatoknak?
Ha valaki nem várja be az indulást, percekkel előbb elmegy, mit kaphat a MÁV-tól, ha valaki panaszt tesz? Nem akarok bemószerolni senkit, bízom benne, hogy a bejegyzés után kicsit jobban odafigyelnek majd.
Ha valaki nem várja be az indulást, percekkel előbb elmegy, mit kaphat a MÁV-tól, ha valaki panaszt tesz? Nem akarok bemószerolni senkit, bízom benne, hogy a bejegyzés után kicsit jobban odafigyelnek majd.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.19. 11:01:13
@Manyizga: Azért a menetrend fontos, mert erre fele tervezhet vele az ember. A vonatok általában pontosan jönnek, 1-2 olyan van, ami az új menetrend óta _rendszeresen_ késik.
Ilyenek az óra 58-kor a Déliből induló vonatok.
Én a BKV-nál szüntetném meg a menetrendet...
Ilyenek az óra 58-kor a Déliből induló vonatok.
Én a BKV-nál szüntetném meg a menetrendet...
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.19. 11:03:14
Tegnap hallottam, hogy a Győr felé járó vonatok is sokszor megállnak Budaörsön bevárni a menetrend szerinti indulást.
Arra személyvonatként csak új vonat jár már, nem? (Flirt, időnként Talent).
Ott miért probléma akkor a menetrend normális megszerkesztése?
Arra személyvonatként csak új vonat jár már, nem? (Flirt, időnként Talent).
Ott miért probléma akkor a menetrend normális megszerkesztése?
Rabbeleben 2009.03.19. 11:19:53
@Ákibard!:
Jól értem?
Tehát van olyan hely, ahonnan korábban el lehet indulni a hivatalos menetrendben meghírdetettnél?
Jól értem?
Tehát van olyan hely, ahonnan korábban el lehet indulni a hivatalos menetrendben meghírdetettnél?
Rabbeleben 2009.03.19. 11:25:45
@BKV figyelő:
Azért nem csinálnak külön menetrendet mozdonyos vontatásra és külön a TescoVillamosokra, mert a menetrend készítésének pillanatában még nem tudható, hogy a MÁV Start nevezetű "szolgáltató" milyen járművet óhajt közlekedtetni.
Néha még egy hétre előre sem.
Azért nem csinálnak külön menetrendet mozdonyos vontatásra és külön a TescoVillamosokra, mert a menetrend készítésének pillanatában még nem tudható, hogy a MÁV Start nevezetű "szolgáltató" milyen járművet óhajt közlekedtetni.
Néha még egy hétre előre sem.
Rabbeleben 2009.03.19. 11:36:59
@BKV figyelő: "Ha valaki nem várja be az indulást, percekkel előbb elmegy, mit kaphat a MÁV-tól, ha valaki panaszt tesz?"
Függ a pillanatnyi helyzettől és hangulattól.
De egyszerű 3,14csánrúgástúl az alapbércsökkentésig bármit.
Függ a pillanatnyi helyzettől és hangulattól.
De egyszerű 3,14csánrúgástúl az alapbércsökkentésig bármit.
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.19. 13:39:01
@Ákibard!: Győr felé is?
Van Flirt meg Talent. Menetidő velük 2:02, holott 1:40 alatt, kényelmesen és mindenhol megállva teljesíteni tudnák, ráhagyással. -> Egyszer jelentős késéssel indultunk Kelenföldről (a Délitől is úgy indult már), Győrig 1:32 alatt leértünk Kelenföldtől, a Délitől így 1:40 volt a táv.
A többi ácsorgás Tatabányán, Komáromban és Kelenföld előtt Budaörsön.
@BKV figyelő: Most vettem észre, így van: Komárom 6-8 perc várakozás, Tatabánya 6-8 perc várakozás, Budaörs 4-5 perc várakozás. És ez már a második menetrendi év, amikor csak motorvonatok járnak.
Van Flirt meg Talent. Menetidő velük 2:02, holott 1:40 alatt, kényelmesen és mindenhol megállva teljesíteni tudnák, ráhagyással. -> Egyszer jelentős késéssel indultunk Kelenföldről (a Délitől is úgy indult már), Győrig 1:32 alatt leértünk Kelenföldtől, a Délitől így 1:40 volt a táv.
A többi ácsorgás Tatabányán, Komáromban és Kelenföld előtt Budaörsön.
@BKV figyelő: Most vettem észre, így van: Komárom 6-8 perc várakozás, Tatabánya 6-8 perc várakozás, Budaörs 4-5 perc várakozás. És ez már a második menetrendi év, amikor csak motorvonatok járnak.
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.19. 13:51:06
Ha már itt tartunk, a 2-es vonal: Desirok. 81-es vona: Uzsgyik. Mindenhol a régi mozdonyos menetrend/menetidő maradt. Ideje lenne ezen változtatni.
-x-
Más: valakinek nagyon nem tetszhetett, hogy a 19:33-as győri indulású gyors Tatabányáról, Bicskéről és Kelenföldről 5 percekkel korábban menesztve lett (holott jön mögötte a személy). Azóta visszafogják, ezáltal SOHA nem ér be pontosan a Keletibe.
Ha Kelenföldről elmenesztené felesleges várakozás nélkül (ott kire és mire vár?), akkor pontosan érkezne a Keletibe. Sebaj, így legalább pontosan késik.
-x-
Más: valakinek nagyon nem tetszhetett, hogy a 19:33-as győri indulású gyors Tatabányáról, Bicskéről és Kelenföldről 5 percekkel korábban menesztve lett (holott jön mögötte a személy). Azóta visszafogják, ezáltal SOHA nem ér be pontosan a Keletibe.
Ha Kelenföldről elmenesztené felesleges várakozás nélkül (ott kire és mire vár?), akkor pontosan érkezne a Keletibe. Sebaj, így legalább pontosan késik.
Ákibard! 2009.03.19. 14:56:39
@Manyizga:
Köszönjük Emese...
Köszönjük Emese...
Ákibard! 2009.03.19. 15:01:05
@spag:
"(és akkor hibázni valóban nem hibázik senki)"
De. A jegyvizsgáló, mert idő előtt menesztett, vagy ha van menesztő, akkor idő előtt adta az "Indulásra készen!" jelzést.
Amit írtam, az a mozdonyvezetőre vonatkozik.
A jelzés parancs, ez alap tézis. Ha a mozdonyvezető egy jelzést kap (menesztést) akkor neki el kell indulnia, ha az indulás feltételei adottak. (Vágányút, kijárat kezelése, stb.)
Tehát a meg nem jelölt helyekről akkor is indulnia kell, ha nem jött el az indulási idő, de menesztik.
Ellenben a megjelölt helyekről még akkor sem indulha el hamarabb, ha arra jelzést kap. (Menesztik).
Ez akkor lett bevezetve amikor behozták, hogy pár helyen megszűnik a forgalmista általi menesztés.
"(és akkor hibázni valóban nem hibázik senki)"
De. A jegyvizsgáló, mert idő előtt menesztett, vagy ha van menesztő, akkor idő előtt adta az "Indulásra készen!" jelzést.
Amit írtam, az a mozdonyvezetőre vonatkozik.
A jelzés parancs, ez alap tézis. Ha a mozdonyvezető egy jelzést kap (menesztést) akkor neki el kell indulnia, ha az indulás feltételei adottak. (Vágányút, kijárat kezelése, stb.)
Tehát a meg nem jelölt helyekről akkor is indulnia kell, ha nem jött el az indulási idő, de menesztik.
Ellenben a megjelölt helyekről még akkor sem indulha el hamarabb, ha arra jelzést kap. (Menesztik).
Ez akkor lett bevezetve amikor behozták, hogy pár helyen megszűnik a forgalmista általi menesztés.
Ákibard! 2009.03.19. 15:02:07
@BKV figyelő:
"Miért nem csinálnak külön menetrendet a Flirt és a "mozdonyos" vonatoknak?"
Met ha netán FLIRT helyett mozdonyvontatású megy akkor ott a késés... Meg ún. tartalékidők ezek.
"Miért nem csinálnak külön menetrendet a Flirt és a "mozdonyos" vonatoknak?"
Met ha netán FLIRT helyett mozdonyvontatású megy akkor ott a késés... Meg ún. tartalékidők ezek.
Ákibard! 2009.03.19. 15:04:29
@BKV figyelő:
"1-2 olyan van, ami az új menetrend óta _rendszeresen_ késik.
Ilyenek az óra 58-kor a Déliből induló vonatok."
Ezek azok, amelyek technológiai okból késnek. Ezek olyan okok, amik rendszeresen fennállnak. Pl. a Déliben tolatni kell, vagy akkor több vonat érkezik-indul, tolatás folyik más irányban. Ezek rendszeresen fennállnak, és ha nem változtatnak, akkor így marad.
Ilyen volt tavaly a 16:00-s Szolnoki zónázó, amire egy váci vonatról jött a mozdony. Rendszeresen 10 perccel az "indulás" után jött a gép, mert úgy ért be vácról a vonat. Később ezt megoldották.
"1-2 olyan van, ami az új menetrend óta _rendszeresen_ késik.
Ilyenek az óra 58-kor a Déliből induló vonatok."
Ezek azok, amelyek technológiai okból késnek. Ezek olyan okok, amik rendszeresen fennállnak. Pl. a Déliben tolatni kell, vagy akkor több vonat érkezik-indul, tolatás folyik más irányban. Ezek rendszeresen fennállnak, és ha nem változtatnak, akkor így marad.
Ilyen volt tavaly a 16:00-s Szolnoki zónázó, amire egy váci vonatról jött a mozdony. Rendszeresen 10 perccel az "indulás" után jött a gép, mert úgy ért be vácról a vonat. Később ezt megoldották.
Ákibard! 2009.03.19. 15:07:25
@BKV figyelő:
"Arra személyvonatként csak új vonat jár már, nem? (Flirt, időnként Talent).
Ott miért probléma akkor a menetrend normális megszerkesztése? "
Az egyes vonal egy külön történet. Napi akár 400 vonat áteresztése a feladat, telejsen máshogy megy mint egy elővárosi szakaszon. Emelt sebességű szakaszok, nagy forgalom, és nem tagaás töménytelen mennyiségű lassújel.
Emellett telenyomják a menetrendet tartalékidőkkel, ugyanis számolni kell azzal, hogy egy tehervonat megy a személy előtt, esetleg előztetni kell, vagy blokkra várni.
Ezt maga a menetrend szerkesztésében illetékes elvtárs monda, hogy az 1-es tele van nyomva tartalékkal, a személy akár 15 perccel hamarabb is megjárhatná az utat, de akkor nem lenne biztosítva az, hogy egy adott esetben ne késsen mondjuk 15 percet egy teher miatt.
"Arra személyvonatként csak új vonat jár már, nem? (Flirt, időnként Talent).
Ott miért probléma akkor a menetrend normális megszerkesztése? "
Az egyes vonal egy külön történet. Napi akár 400 vonat áteresztése a feladat, telejsen máshogy megy mint egy elővárosi szakaszon. Emelt sebességű szakaszok, nagy forgalom, és nem tagaás töménytelen mennyiségű lassújel.
Emellett telenyomják a menetrendet tartalékidőkkel, ugyanis számolni kell azzal, hogy egy tehervonat megy a személy előtt, esetleg előztetni kell, vagy blokkra várni.
Ezt maga a menetrend szerkesztésében illetékes elvtárs monda, hogy az 1-es tele van nyomva tartalékkal, a személy akár 15 perccel hamarabb is megjárhatná az utat, de akkor nem lenne biztosítva az, hogy egy adott esetben ne késsen mondjuk 15 percet egy teher miatt.
Ákibard! 2009.03.19. 15:08:39
@Rabbeleben:
"Tehát van olyan hely, ahonnan korábban el lehet indulni a hivatalos menetrendben meghírdetettnél? "
El KELL indulni, ha erre parancsot kap. Persze aki meneszt az hibázik, de a nem megjelölt helyeken indulni kell.
"Tehát van olyan hely, ahonnan korábban el lehet indulni a hivatalos menetrendben meghírdetettnél? "
El KELL indulni, ha erre parancsot kap. Persze aki meneszt az hibázik, de a nem megjelölt helyeken indulni kell.
Ákibard! 2009.03.19. 15:09:47
@Közlekedésguru:
"Van Flirt meg Talent. Menetidő velük 2:02, holott 1:40 alatt, kényelmesen és mindenhol megállva teljesíteni tudnák, ráhagyással. -> "
Ez a tartalékidő, amiről fent írtam.
"Van Flirt meg Talent. Menetidő velük 2:02, holott 1:40 alatt, kényelmesen és mindenhol megállva teljesíteni tudnák, ráhagyással. -> "
Ez a tartalékidő, amiről fent írtam.
Ákibard! 2009.03.19. 15:10:57
@Közlekedésguru:
"81-es vona: Uzsgyik. Mindenhol a régi mozdonyos menetrend/menetidő maradt. Ideje lenne ezen változtatni."
Ha-ha-ha.
Ott a pályasebesség miatt nem tudod csökkenteni a menetidőt.
Ahol a mozdonyos vonatok is a max pályasebességgel mentek, ott nem nagyon lehet csökkenteni.
"81-es vona: Uzsgyik. Mindenhol a régi mozdonyos menetrend/menetidő maradt. Ideje lenne ezen változtatni."
Ha-ha-ha.
Ott a pályasebesség miatt nem tudod csökkenteni a menetidőt.
Ahol a mozdonyos vonatok is a max pályasebességgel mentek, ott nem nagyon lehet csökkenteni.
Rabbeleben 2009.03.19. 16:00:32
@Ákibard!: Tudnál valamiféle konkrét pontot idézni, ami emberszállítóval a hivatalos menetrendben meghírdetettnél korábbi indulásra kötelez?
Sokat segítenél!
Sokat segítenél!
Ákibard! 2009.03.19. 16:16:54
@Rabbeleben:
Pl a ^ jel jelentése?
Pl a ^ jel jelentése?
Rabbeleben 2009.03.19. 16:20:03
@Ákibard!: "Pl a ^ jel jelentése? "
És hol kell keresni ezt a jelet?
És hol kell keresni ezt a jelet?
Ákibard! 2009.03.19. 16:41:44
"És hol kell keresni ezt a jelet?"
Szolgálati mr könyv?
Szolgálati mr könyv?
Rabbeleben 2009.03.19. 16:55:33
@Ákibard!:
Tartottam tőle, hogy ez lesz a válasz.
Tehát íme: "^= az állomás (szolgálati hely) területén állomási, vagy az állomás (szolgálati hely) első váltójától a nyílt vonal irányába mért Lv távolságon belül útátjáró van, amely mellett "Figyelj" jelzést akkor kell adni, ha adását személy-, vagyon-,vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi. Fokozott figyelemre hív fel. A jelek száma az útátjárók mennyiségét jelenti."
Szóval ebből hogyan következik?
Sehogy?
Akkor legalább ne irkálj butaságokat!!!!
Tartottam tőle, hogy ez lesz a válasz.
Tehát íme: "^= az állomás (szolgálati hely) területén állomási, vagy az állomás (szolgálati hely) első váltójától a nyílt vonal irányába mért Lv távolságon belül útátjáró van, amely mellett "Figyelj" jelzést akkor kell adni, ha adását személy-, vagyon-,vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi. Fokozott figyelemre hív fel. A jelek száma az útátjárók mennyiségét jelenti."
Szóval ebből hogyan következik?
Sehogy?
Akkor legalább ne irkálj butaságokat!!!!
Ákibard! 2009.03.19. 17:07:53
@Rabbeleben:
o_O
Most megleptél... Korábban sem volt ilyen jelentése, amit írtam?
Egy ismerősöm mondta, amikor bejött ez a nem menesztünk az állomáson dolog...
o_O
Most megleptél... Korábban sem volt ilyen jelentése, amit írtam?
Egy ismerősöm mondta, amikor bejött ez a nem menesztünk az állomáson dolog...
Rabbeleben 2009.03.19. 17:10:42
Az elmúlt 20 évben nem.
Cserélj ismerőst!
Valami hozzáértőbbre.
Cserélj ismerőst!
Valami hozzáértőbbre.
spag · http://railzone.nl 2009.03.19. 17:25:59
@Ákibard!: jó értem, tehát mégsem szabályszerű a dolog, és még ha szabályszerű lenne, akkor is butaság lenne.
1116001 2009.03.19. 18:41:08
Győr felé azért produkálnak -perceket a vonatok, mert sokkal jobb a pálya álapota most, mint amilyenre készült a menetrend.
Egy-két 40es lassújel és máris eltűnik az a minusz perc:)
Egy-két 40es lassújel és máris eltűnik az a minusz perc:)
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.19. 18:41:33
Én eddig csak Budatétényben és az Érd-felsőn láttam indulási időt beváró vonatit.
Martonvásári vonatokon egyénként nincs ilyen baj. Azok között is van néhány Bhv, de mivel csak 1 vágány van, így is kénytelenek bevárni egymást a vonatok, tehát nem tudnak előbb indulni.
Az előző menetrendben volt, hogy :19 helyett már :10-kor alsón volt a vonat, de akkor vártak, ne is szoktam utána futni:)
Martonvásári vonatokon egyénként nincs ilyen baj. Azok között is van néhány Bhv, de mivel csak 1 vágány van, így is kénytelenek bevárni egymást a vonatok, tehát nem tudnak előbb indulni.
Az előző menetrendben volt, hogy :19 helyett már :10-kor alsón volt a vonat, de akkor vártak, ne is szoktam utána futni:)
Adani 2009.03.19. 18:49:54
Olyan lesz mint a volánok nmenetrendje, h max. a nagyobb pályaudvarokon várják be az induló időt, kisebb megállókban nem. Én is jártam már úgy, h otthagyott a busz pedig 10 perccel előbb érkeztem. Meg kell szokni ,h 10 perccel előbb ki kell érni és kész. Buszoknál már megszokta mindenki. Főleg este mikor sok megállóban nincs utascsere és ezeket kihagyja a vezető perceket is tud vele nyerni. Ha sokat kihagy a végére 10 percet is. Kecskeméten pl. tavaly lett rászólva a buszsofőrökre, h az indulási és az érkezési állomáson várják ki a fordulóidőt mert sokan panaszkodtak, h hamar elment. Este mikor nincs nagy forgalom, kevesebb az utas és van egy Forma1-en nevelkedett sofőr akkor simán megteheti a 25 perces menetidőt akár 15 vagy 20 perc alatt is, és ilyenkor megesett ,h nem várt a menetrend szerinti időre, hanem azonnal indult vissza, aki meg időre ment ki az lekéste. Azóta a két végponton ki kell várni, de a közbensőkön nem, ergo ha nem áll meg mondjuk 3 megállóban akkor a 4.-hez percekkel hamarabb odaér.
Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.03.19. 19:05:01
Másik vasút ugyan, de elvileg erősen hasonlóak az utasításai:
HÉV F.2. számú Forgalmi utasítás:
"Legkorábbi és legkésőbbi indulási idő
557. Személyszállító vonat korábban nem közlekedhet. ..."
HÉV F.2. számú Forgalmi utasítás:
"Legkorábbi és legkésőbbi indulási idő
557. Személyszállító vonat korábban nem közlekedhet. ..."
lurkó 2009.03.19. 21:04:15
@BKV figyelő: A vasutasoknak akik azt mondták hogy a régi vonatokra van a menetrend készitve mond meg hogy elöször nézzenek utána valaminek és csak utána beszéljenek. Mert az új menetrend 120km/h-val lett tervezve nem véletlenül kapunk Bhv-s ingáknál irásbeli rendelkezést hogy a vonatba sorozott kocsik engedélyezett sebessége miatt a vonat max 100 km/h-val közlekedhet.
lurkó 2009.03.19. 21:24:54
Egyébként sajnos itt megint egy válasszuk szét a vasutat problémához érkeztünk. A régi utasitás a mozdony vezetőt kötelezte hogy ne induljon menetrendi idő elött. Ott van elötte a szolgálati menetrendkönyv, óra is van minden mozdonyon tehát nehéz nem lehetett. De ők trakció lettek a személyszállitás meg start. Mivel a start foglalkozik személyszállitással hát kitalálták hogy akkor a startos melós(vezető jegyvizsgáló) legyen felelős a menetrend betartásáért. Az új utasitásban ezt elő is irják. Csak a feltételeket felejtették el menetrendkönyvet nem kapnak és egy jegyvizsgálót sem hallottam hogy órát kapott volna. De ha kell felelöségre lehet vonni valakit.
lurkó 2009.03.19. 21:52:14
Vannak olyan mozdony vezetők akik ha látják hogy nincs késés akkor nem használják ki a flörtök képességeit. Erőteljes gyorsitás erős fékezés. Mert minek.
De néhányan nagyon élvezik igaz nem is látják borulni az utasokat az utastérben. És mivel nem az ő felelősége ezért nem érdekli az indulási idő. Ők már nem vasutasok hanem trakciósok.
De néhányan nagyon élvezik igaz nem is látják borulni az utasokat az utastérben. És mivel nem az ő felelősége ezért nem érdekli az indulási idő. Ők már nem vasutasok hanem trakciósok.
lurkó 2009.03.19. 21:57:49
@BKV figyelő: te mindig azon a vonalon utazol? Mert akkor jó esélyel találkoztunk már.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.03.19. 22:35:02
De ha úgy választaná meg a sebességet a motorvezető, hogy ne érjen sokkal előbb az állomásra, akkor nem tudják előbb meneszteni, és nincs probléma :)
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.19. 23:54:38
@lurkó: Én nem tudom, hogy a MÁV hogyan készíti a menetrendet, mit vesz ehhez figyelembe, ezért érdeklődtem. Mindig megkapom, hogy csak beszélek, és sosem kérdezek...
Több vasutast is megkérdeztem, és egybehangzóan mondták, hogy a Flirt vonatok sebességét és előnyeit nem vették figyelembe.
Ezek szerint ez valami cégen belüli pletyka.
Több vasutast is megkérdeztem, és egybehangzóan mondták, hogy a Flirt vonatok sebességét és előnyeit nem vették figyelembe.
Ezek szerint ez valami cégen belüli pletyka.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.19. 23:59:41
@lurkó: Az is lehet. Székesfehérvári, dunaújvárosi vonalon csak Érd felé járok, meg hétvégén. Pest felé mindig martonvásári vonattal megyek. Naponta 4-5x utasok legalább (Érd-Pest-Érd-Pest-Érd...). De ha látnál, biztos megismernél:)
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.03.20. 15:16:32
@Ákibard!: Eddig CSAK menetrend miatt várakoztunk, teher miatt soha. Tartalékidőkkel sem annyi, amennyi most a menetidő.
Ha a Flirtök gyorsabbak lennének (menetrendileg) és gondolnának egyet és egy kocsit ráaggatnának az IC/EC-kre pótjegy és helyjegy nélkül szükségtelen a gyors. Ezzel meg takaríthatnának kocsit/mozdonyt/pénzt. Csúcsidőben persze lehetne gyors pluszban vagy a szombathelyiek/celldömölkiek mehetnek, de a többi szükségtelen.
Ha a Flirtök gyorsabbak lennének (menetrendileg) és gondolnának egyet és egy kocsit ráaggatnának az IC/EC-kre pótjegy és helyjegy nélkül szükségtelen a gyors. Ezzel meg takaríthatnának kocsit/mozdonyt/pénzt. Csúcsidőben persze lehetne gyors pluszban vagy a szombathelyiek/celldömölkiek mehetnek, de a többi szükségtelen.
scooby doo 2009.03.22. 21:02:24
Én ma ezzel szoptam, de rendesen. A 16:49-es vonat Flirt volt, 2 perccel előbb elment (érd felső). A 17:24-es (alsó) egyátalán nem jött, a 17:34-es is majdnem elment, 2 perccel előbb, de azt elértem...
Így 17:12 helyett 18:05-re értem be, teljesen lekésve a tervezett programomat. Ja, és reggel meg mindíg késik (6:54, alsó), pedig az is Flirt. Nem 1X elkéstem már a kurva máv miatt. Még szerencse, h nagyanyám budai (12 ker), és valszeg nyáron már én is az leszek
Így 17:12 helyett 18:05-re értem be, teljesen lekésve a tervezett programomat. Ja, és reggel meg mindíg késik (6:54, alsó), pedig az is Flirt. Nem 1X elkéstem már a kurva máv miatt. Még szerencse, h nagyanyám budai (12 ker), és valszeg nyáron már én is az leszek
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.22. 21:05:11
@scooby doo:
Hétvégén csak :54-es martonvásári van Pest felé. Én is ezzel szívtam egyik hétvégén, mert azt hittem, hogy akkor is megy. Szerencsére jött a 34-es felsős.
Hétvégén csak :54-es martonvásári van Pest felé. Én is ezzel szívtam egyik hétvégén, mert azt hittem, hogy akkor is megy. Szerencsére jött a 34-es felsős.
Abd 2009.03.25. 10:00:30
ez nem fejetlenség? amiota külön cégek.. nem a mozd vez bácsi felelőssége és feladata lenne a menetrend betartása?
meg az egész ütemes menetrendet át kéne gondolni. amit irtok, 1es vonal. miért nem lehetett volna Komárom a vízválasztó? röhej hogy ha picit siet a Flirt akkor ezen az állomáson állhat 13 percet is... csakhogy minden indulás ugyanaz legyen. Ok. ha gyors átszállás van, kell ez az idő a szabályos átszálláshoz.. DE lehetett volna szakaszolni.. Győrbe rendszerint kb 5 perccel hamarabb ér be a személy.
meg az egész ütemes menetrendet át kéne gondolni. amit irtok, 1es vonal. miért nem lehetett volna Komárom a vízválasztó? röhej hogy ha picit siet a Flirt akkor ezen az állomáson állhat 13 percet is... csakhogy minden indulás ugyanaz legyen. Ok. ha gyors átszállás van, kell ez az idő a szabályos átszálláshoz.. DE lehetett volna szakaszolni.. Győrbe rendszerint kb 5 perccel hamarabb ér be a személy.
Abd 2009.03.25. 10:06:23
mondjuk a menetrendi szerkesztést sem értem. főleg ahol járok az egyes vonalon sem.. tiszta karikatura. reggel 7.24 EC, 7:30 IC, 7:33 gyors. pár perc késés és borul minden...
továbbá utasként gondolkodva: EC olcsobb, nem áll meg Tb-n oda ülök ahol hely van, akkor azzal lehet robogni pestre... minek utána egy majdnem hasonló kaliberű vonat.. holott az ÖBB DB kocsik százszor jobb állapotban vannak. legalábbis véleményem szerint. illetve, ha az utána jövö gyors késik, nem biztos hogy bevárja a személy csatlakozást.. akkor már csak egy költői kérdés:
létezik-e egyértelmű utasítás hogy melyik vonatnak kell megvárni a beérkező előző szerelvényt???
továbbá utasként gondolkodva: EC olcsobb, nem áll meg Tb-n oda ülök ahol hely van, akkor azzal lehet robogni pestre... minek utána egy majdnem hasonló kaliberű vonat.. holott az ÖBB DB kocsik százszor jobb állapotban vannak. legalábbis véleményem szerint. illetve, ha az utána jövö gyors késik, nem biztos hogy bevárja a személy csatlakozást.. akkor már csak egy költői kérdés:
létezik-e egyértelmű utasítás hogy melyik vonatnak kell megvárni a beérkező előző szerelvényt???