Olvasónk örül a Kelenföldi pályaudvar fejlesztéseinek, ám észrevette, hogy a peronok felújításánál a látássérültekre nem igazán gondoltak. Máshol Európában mindenhol vezetősáv van a peronokba építve, hogy a gyengén látók is könnyen tudjanak tájékozódni. Az viszont pozitív, hogy kerekesszékkel az 1-2 vágány könnyen megközelíthető, a motorvonatokra simán fel lehet velük gurulni.
Hello MÁV Figyelő!
Két tegnap történt (ápr. 8.) szomorú megfigyelésemet szeretném megosztani veletek. Lehet, ha csak az egyiket látom, nem is küldök mailt, de így már megéri billentyűzetet ragadni.
Megfigyelés Nr.1.: Szerintem a kettő közül ez a szomorúbbik eset. Vonatom reggel 7.20kor indult Kelenföldről, az ujjonnan épült 1-2-es peronról Székesfehérvár felé. Aki járt már a Lajtán akár egy bármilyen Piripócs méretű állomáson, akár egy főváros pályaudvarán az az állomás korától függetlenül tapasztalhatja, hogy a peron közepén, és két szélén vakokat vezető sávozás segíti a fehér bottal közlekedőket. Egy (gondolom) uniós forrásból, alig pár hónapja felújított peronon hogyhogy nem építettek be ilyet?! Nem hiszem, hogy ez eget verő költség lenne. És az is szomorú, hogy ez már csak nálunk van így: aki legközelebb vonattal utazik Prágába, nézzen ki néha az ablakon, és ott is mindenhol láthatja a vakvezető sávozást. Ja, és nemcsak 1-2-es peront újították fel, hanem a 14-15-öst, és ott sem találunk ilyet. Tudom, hogy jelenleg vannak égetőbb problémák is, amik több embert érintenek, de ha már kiad az ember X összeget egy felújításra (és ne felejtsük el, hogy ez vagy uniós, vagy állami pénz!!!), akkor egy ilyen alapvető funkciót miért hagy ki?
Megfigyelés Nr.2.: Ugyanazon a nap, a vonat Székesfehérvárról 20.28-kor indult. Már öt perce folyamatosan mondta be a hangos, hogy Siófokról személyvonat érkezik, ami csak Fehérvárig közlekedik. A menetrend szerint a vonat érkezési ideje 20.29. Na akkor most erre varrjunk gombot!Vonatom, ami Tapolcáról jön, egy perccel hamarabb indul el, mint egy olyan vonat, amiről biztosan lenne utas, aki szívesen utazna tovább Bp-re, de 60 kurva másodperc miatt még egy darabig élvezheti Fehérvár vendégszeretetét. Van ennek értelme? Az már csak hab a tortán, hogy az én vonatom a 7.-ről indult, a siófoki a 4.-re érkezik, tehát a véletlenül az enyém késve inulna, akik sincs szegény utasoknak sok sansza, mert meg kell mászni pár lépcsőt....
Véleményem szerint még mindig a vasútban van a legnagyobb jövő a közlekedésben, de a MÁV jó úton halad afelé, hogy maradék utasait is elüldözze.
Üdv: SicaHiWapin