Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk örül a Kelenföldi pályaudvar fejlesztéseinek, ám észrevette, hogy a peronok felújításánál a látássérültekre nem igazán gondoltak. Máshol Európában mindenhol vezetősáv van a peronokba építve, hogy a gyengén látók is könnyen tudjanak tájékozódni. Az viszont pozitív, hogy kerekesszékkel az 1-2 vágány könnyen megközelíthető, a motorvonatokra simán fel lehet velük gurulni.

Hello MÁV Figyelő!

Két tegnap történt (ápr. 8.) szomorú megfigyelésemet szeretném megosztani veletek. Lehet, ha csak az egyiket látom, nem is küldök mailt, de így már megéri billentyűzetet ragadni.

Megfigyelés Nr.1.:
Szerintem a kettő közül ez a szomorúbbik eset. Vonatom reggel 7.20kor indult Kelenföldről, az ujjonnan épült 1-2-es peronról Székesfehérvár felé. Aki járt már a Lajtán akár egy bármilyen Piripócs méretű állomáson, akár egy főváros pályaudvarán az az állomás korától függetlenül tapasztalhatja, hogy a peron közepén, és két szélén vakokat vezető sávozás segíti a fehér bottal közlekedőket. Egy (gondolom) uniós forrásból, alig pár hónapja felújított peronon hogyhogy nem építettek be ilyet?! Nem hiszem, hogy ez eget verő költség lenne. És az is szomorú, hogy ez már csak nálunk van így: aki legközelebb vonattal utazik Prágába, nézzen ki néha az ablakon, és ott is mindenhol láthatja a vakvezető sávozást. Ja, és nemcsak 1-2-es peront újították fel, hanem a 14-15-öst, és ott sem találunk ilyet. Tudom, hogy jelenleg vannak égetőbb problémák is, amik több embert érintenek, de ha már kiad az ember X összeget egy felújításra (és ne felejtsük el, hogy ez vagy uniós, vagy állami pénz!!!), akkor egy ilyen alapvető funkciót miért hagy ki?

Megfigyelés Nr.2.: Ugyanazon a nap, a vonat Székesfehérvárról 20.28-kor indult. Már öt perce folyamatosan mondta be a hangos, hogy Siófokról személyvonat érkezik, ami csak Fehérvárig közlekedik. A menetrend szerint a vonat érkezési ideje 20.29. Na akkor most erre varrjunk gombot!Vonatom, ami Tapolcáról jön, egy perccel hamarabb indul el, mint egy olyan vonat, amiről biztosan lenne utas, aki szívesen utazna tovább Bp-re, de 60 kurva másodperc miatt még egy darabig élvezheti Fehérvár vendégszeretetét. Van ennek értelme? Az már csak hab a tortán, hogy az én vonatom a 7.-ről indult, a siófoki a 4.-re érkezik, tehát a véletlenül az enyém késve inulna, akik sincs szegény utasoknak sok sansza, mert meg kell mászni pár lépcsőt....

Véleményem szerint még mindig a vasútban van a legnagyobb jövő a közlekedésben, de a MÁV jó úton halad afelé, hogy maradék utasait is elüldözze.

Üdv: SicaHiWapin

Címkék: budapest máv fejlesztés felújítás utas tájékoztatás kelenföld észrevétel vesút


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr851063247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mesteri Margarita 2009.04.14. 08:03:46

Megfigyelés Nr.2.-re: számos ilyen gond van, és hozzáadhatjuk a mostanában egyre elterjedtebb jelenséget is: adott vonat előbb hagyja el az állomást, mint ami a menetrendben van

Megfigyelés Nr.1.-re: valóban gondolhattak volna erre ):
Viszont azt nem mondanám, hogy simán fel lehet gurulni a motorvonatokra, mivel a peron és a vonat között egy jó izmos combnyi rés van, és 1. nem minden ajtónál jön ki az a rámpa, 2. ha ki is jön, jóval a peron szintje alatt van.

Adani 2009.04.14. 08:33:35

Sok mellékvonalnál is ez volt a gond az ilyen szar menetrend, elég egyszer megcsinálni, az olyan menetrendet, h percekkel hamarabb megy el a vicinális mint a gyorsvonat és az utas megtanulja, h nem tud átszállni és később sem fog mikor esetleg redbeteszik. A 129-es Murony-Béké vonallal is ez történt. Régen még csatlakozása volt Muronynál az ott megálló vonatokhoz, az induló vonatoknál is volt csatlakozás, akkor volt is utas rajta, aztán kivették a reggeli első vonatot, ami mindig tömve volt, majd szétbarmolták a menetrendet, így Békésről elindulva lyukba érkezett a vonat Muronynál, nem volt csatlakozás mert a gyors már elment addigra visszafelé dettó, hamarabb elment mint ahogy beért a gyors, amiről szokott lenni átszálló. Később rendeletileg betiltották a teherforgalmat is, így már az sincs azt a kevés fuvarozót, aki vonaton szállított azt is elüldözték ezzel, hiszen miért kamionoztatná 10-20 km-re az árut azért, h feladhassa vasútra elmegy az a megrendelőig is kamionon. Végül a személyszállítás is megszűnt jöttek a buszok, amik sosem várták meg a késő vonatokat így átszállás megint ugrott később a buszok is ritkultak maradt napi 3 amik semmihez sem csatlakoznak és szar időpontokba mennek.

Ákibard! 2009.04.14. 12:19:45

Az elsodrási határ "vakbarát" kővel van megjelölve, azon belül bárki tartózkodhat.

Szerintem sokkal jobban fel van fújva ez a vak téma ilyen szinten, pedig Ők sokkal jobban, és magabiztosabban közlekednek gyengén, vagy egyáltalán nemlátóként, mint mi két nyitott szemmel...
A lényeg az elsodrási határ pontos kijelölése, az "rücskös" azon belül aperonon meg a bottal bátran mozoghat...

HideousGenius (törölt) 2009.04.15. 15:09:55

@Ákibard!:

Azért közlekedünk magabiztosabban, mert az meberbe belenevlik kiskorában, hogy " Gyerekem, nem jól látsz, figyelj oda, kétszer is nézd meg, hol állsz, nem jön- e semmi, stb." Muszáj, mert önállóságra kell szoktatni a gyereket, anya nem foghatja a kezét gimnáziumba járás közben. :-)
Így én egész kicsi koromtól fogva alkalmazok egy csomó olyan trükköt, amit a látók nem ( nem vagyok teljesen vak, csak gyengénlátó). Gyalogátkelőnél pl. csak akkor indulok el, ha van mellettem valaki, és ő is biztonsággal elindul (ezt akkor, ha nincs lámpa, vagy a lámpa fölött tűz a nap, és nem látom tőle a színét, mert zavar az erős fény a látásban), ha végképp egyedül vagyok, körülnézek 80x, és általában inkább átfutok, nem tötyörgök ott órákig.
Szerintem ez nem akkora probléma, mondom ezt úgy, hogy benne élek ebben az életstílusban. Aki gyengénlátó, kitapasztalta, hogy odaáll, ahol a legtöbben állnak, mert az emberek nem olyan birkák, hogy direkt elüttessék magukat, ha látnak is, a vakok egy része vakvezetőkutyával közlekedik, aki úgy van betanítva, hogy ne vezesse a gazdit az elsodrási határba, hanem szépen vezesse a peronra, és lehetőleg üljön le, hogy az emberek elférjenek tőle( nagytestű kutyusok ezek, vagy németjuhász, vagy labrador retriever a sláger), vagy ha nincs kutyája, és egy szál fehérbottal közlekedik, a burkolat másságából a bottal meg tudja ítélni, hol van.
Tehát összességében jól boldogulnak a vakok közlekedésnél, mert jobban oda kell figyelniük. Elnézést a hosszú kommentért, csak ki akartam térni mindenre, ugyanis bennfentes vagyok.
süti beállítások módosítása