Azt tudjuk, hogy mióta megalakult a MÁV-Start, sok minden megváltozott a vasútnál. Az eddig alvó vasút felébredt, és –bár lassan- de fejlődésnek indult. Ennek a fejlődésnek volt az első lépcsője a rendszeres takarítás bevezetése. Bárki bármit mond, sokkal tisztábbak a vonatok, mint néhány évvel ezelőtt. Amit hiányolok, az a rendszeres minőségellenőrzés.
A Déliben van egy ilyen „ellenőr” aki a kitakarított vonatokat végigjárja, de véleményem szerint nem igazán veszi komolyan a munkáját, ahogy ez a lenti képeken is látszik. Pedig igazi ellenőrzésre a MÁV-nál és a BKV-nál is szükség volna, hogy a takarítás ne csak a por tologatásából álljon.
A minőségellenőrnek az lenne a feladata, hogy a kitakarított szerelvényeket részletesen átnézze. Megnézze kiürítették-e a kukákat, tiszta-e a WC, a vonat személyszállításra alkalmas-e. Amennyiben a kocsi még nem megfelelő tisztaságú, visszaküldi a takarítókat, és kitakaríttatja velük ismét a kocsit. Ha nem takarítanak megfelelően, akkor a munkát a vasút nem köteles kifizetni.
Tehát ha ilyen állapotban találnak egy kocsit (a képek egy takarítás után készültek), akkor azt vagy újratakaríttatják, vagy nem fizetnek:
A képeket, az észrevételt és a javaslatot azért továbbítom a MÁV-Startnak. Úgy ismertem meg a céget munkám alatt, hogy nekik fontos az utasok véleménye és elégedettsége. Amennyiben nem jár szerződésmódosítással ez a „fejlesztés” szerintem mindenképp meg fogják lépni, hisz nem kerül semmibe.