Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A címben feltett kérdés nagyon fontos. Főleg az olyan vonalakon, ahol már járnak alacsonypadlós vonatok. Sajnos a MÁV nem tudja előre, milyen vonatokat fog majd kiadni a vonalra, így a menetrendbe pontosan azt sem tudja beírni, mikor jön olyan vonat, amire babakocsival vagy tolószékkel fel lehet szállni. Az állomásokon általában olyan menetrend van kint, amiben ezt feltüntetik, ám ez sem megbízható, az előbb leírtak miatt. Egyedül a menetrendi tudakozóban tudtak segíteni, bár adatbázisuk nekik sincs. Felhívták a Déli pályaudvart. Részletek alant:

Tisztelt MÁV-figyelő!

Tegnap (06. 10.) kísérletet tettem annak kiderítésére, hogy egy adott MÁV vonalon közlekedő szerelvények között melyek az alacsony padlósak, amelyre babakocsival, netalán kerekesszékkel könnyen fel lehet szállni. Általában a Barosstelep - Déli pu. szakaszt használom, amelyen meglehetősen változatos vonatok (Delfinek, használ német kocsik, meg lehasznált-lepukkadt selejtezés előttiek) járnak. Gondoltam, babakocsival mégsem kellene sokat emelgetni, lépcsőzni, így megnéztem az Elvirán, hogy melyik vonattal érdemes mennünk. Reggel 7 körüli indulást terveztünk. Sajnos az online menetrendtől nem lettem okosabb. Az Elvira számos piktogramot mutat (kerékpárszállítás, nem-dohányzó járat) ezek közül a kedvencem a hópehely jel - amely a "Rendkívüli helyzet alkalmával közlekedő vonatot" jelzi.
 


Mivel a honlapon nem jártam szerencsével, így felhívtam a MÁV menetrendi tudakozóját, hátha ők többet tudnak. Egy nagyon kedves és segítőkész hölggyel beszéltem, aki először nem értette a problémámat, majd néhány perc türelmet kért, hogy utánakérdezzen gondolom a felettesénél. Először az a válasz érkezett, hogy a tudakozójuknak nincsen olyan adatbázisa, amely szerint meg tudnák mondani, hogy mely járatok alacsony padlósak és melyek nem. Mielőtt fennakadtam volna ezen, azonban a hölgy máris javasolta, hogy ő akkor most felhívja a Déli pályaudvart és megkérdezi tőlük. Így is lett, kivártam a néhány percet és megtudtam, hogy  a hét óra körül közlekedő vonatok közül  a 6:42-es a megfelelő.

Csak bátortalanul kérdezem, hogy szerintetek megoldhatatlan lenne mindezt az online menetrendben is szerepeltetni?

Üdvözlettel: Márton

Címkék: máv ügyfélszolgálat vonat menetrend vasút információ babakocsi utas kerekesszék tájékoztatás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr201180609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.06.12. 11:41:45

Nem megondhatatlan, cssak kissé nehézkes, ugyanis a forda rendszeresen változik. Emellett apróbb eltérések mindig vannak, hol baleset miatt kevesebb a flirt vagy műszaki ok miatt.

Remélhetően hamarosan csak flirtek lesznek a személyek, így ez a probléma megoldódik. Ahol állandó a forga, ott jelzi a menetrend. (Pl. Győr-WienSüd között jelzi hogy rokkantkocsi szállítható.)

A hópihén meg nem röhögni, igenis fontos, ha nagy gixer van (hóakadály baleset operatív menetrend akkor ezek a vonatok közlekednek.)

esef 2009.06.12. 11:42:06

Én a hópehelyre először azt hittem, hogy a klimatizált vonat jele. Aztán kapcsoltam, hogy Magyarországon vagyunk...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.12. 11:54:45

esef: Mert itt örülnénk, ha jeleznénk a klimatizált vonatokat? Ez igaz, de nem csak itt nem jelzik. Ugyanis akad, ahol azért nem jelzik, mert természetes, hogy klimatizált.

petya.bacsi 2009.06.12. 13:05:18

Meg is válaszoltad a felvezető szövegben a kérdést :D

De egy ilyen cím: "Szívnak a babakocsis kismamák a MÁV miatt" több olvasót vonzana :D ;)

Adani 2009.06.12. 13:07:41

A hópehely azóta került oda mióta egyszer fejek hullottak egy rossz menetrend miatt mikor vmi gubanc miatt olyan vonatokat mondtak le meg közlekedtetnek, amit nem kellett volna. Akkor jött az, h hópehely jelet kap minden olyan vonat, amit rendkívüli helyzetben sem szabad lemondani, azoknak mennie kell ha a fene fenét eszik is ( amennyiben lehetséges).

Egyébként valóban nem volna hülyeség, sőt miért ne lehetne jelezni egyes vonalakon, h mikor milyen vonat megy? A vasútbarátok is örülnének neki. Pl. A 128-as vonalon közlekedik IP szerelvény. DE a menetrend külön nem jelöli melyek ezek. A vasútbarátok akiknek van ismerősük az állomáson persze kideríthetik, de miért is nem lehet előre közölni? Vagy pl. a 135-n nagyrészt Uzsgyik mennek, de van pár Csörgős vonat is. Régen lehetett tudni melyik Csöris mert dohányzóként volt jelölve, de már nemdohányzóként megy a Csöris vonat is.

Ezzel meg lenne oldva a levélíró gondja is, megnézi milyen vonat megy mikor és tudni fogja, h melyek ezek közül alacsonypadlósak. Két legyet egy csapásra. Az, h nem mindig pontos lesz az nem akkora baj, belefér a BKV-nál is elvileg jelzik ,h melyik járat alacsonypadlós aztán mégis sok panasz ment a BKV Figyelőre emiatt, h annak volt jelölve mégsem az volt. Adódhatnak rendkívüli esetek mikor pl. a Flirt beadja a kulcsot az indulás előtti 10 percben és egy másik szerelvényt kell beállítani helyette, ami nem alacsonypadlós. De mindenképp jobb lenne a mostani helyzetnél.

maglew 2009.06.12. 13:08:26

Egy megoldást én is tudok:

Bemész az INDEX vasútmániások fórumábam és megkérdezed a vasútfanokat hogy mikor megy Flirt Barosstelepre. Általában 99%-os pontossággal megmondják, még a kocsiszámot is. :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.12. 13:11:51

@Ákibard!:
Az hagyján, hogy változik a forda (a menetrend is, és a változásokat át lehet vezetni), a gondot én ott látom, hogy az adatbázis egyáltalán nem tud a fordákról, csak vonatokat ismer. Szóval ez komolyabb fejlesztés lenne, addig pedig a biztosan akadálymentes vonatokat (amiket pl. minden nap Flirt visz) be lehetne jelölgetni.

Ferocious 2009.06.12. 15:13:58

Jó a cím, a válasz meg csak annyi, hogy valószínűleg soha...

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.06.12. 18:47:37

Érdekes, a Nyugati-Esztergom vonalon jelölve van az, amelyik Uzsgyi, mert nincs ott a mozgássérült embléma.

A hópehelyre pedig "rendkívüli helyzet alkalmával is közlekedő vonat" van kiírva, igaz régebben tényleg lemaradt az "is" a mondatból. Vagy csak ezen a vonalon?

Marr 2009.06.13. 13:51:35

Pont 10-én, ugyanezen a vonalon kellett volna ugyanez az infó... Végül taxi oldotta meg a kérdést.

Azóta nem beszélek MÁV infóssal, mióta rákérdeztem náluk a teljesen idióta "Budapest-bérlettel igénybe vehető:Budapest-Déli pu. - Pusztaszabolcs" jelzésre, és arra utalt az ügyfélszolga, hogy leszarja, hogy úgy tűnik, mintha Pusztaszabolcsig lehetne Bp-bérlettel menni, szerinte is nagyon félrevezető, de nem az a cég tartja karban az adatbázist, ahol ő dolgozik.

ON

Ákibard! 2009.06.13. 22:52:27

@Marr:
" mióta rákérdeztem náluk a teljesen idióta "Budapest-bérlettel igénybe vehető:Budapest-Déli pu. - Pusztaszabolcs" jelzésre, és arra utalt az ügyfélszolga, hogy leszarja, hogy úgy tűnik, mintha Pusztaszabolcsig lehetne Bp-bérlettel menni, "

Igen, az írás és olvasástudatlanoknak nagy valószíbnűséggel úgy tűnik. Aki írás és olvasástudó az el tudja olvasni, hogy a bérlet Bp közig határáig érvényes onnan kiegészítő jegy váltható a megjelölt szakaszra...

ZBR 2009.06.14. 11:17:50

Nem kell megjelölgetni, mert aztán csak jönnek a felháborodott posztok, hogy NEM VOLT AP, pedig jelölve volt. :D

scooby doo 2009.06.14. 16:32:54

@Ferocious: Soha? Naponta több is jár arrafelé.

Traktoros 2009.06.15. 14:55:10

Úgy kellett volna csinálni nekünk is a vasutat, mint az angoloknak. Ők eleve olyan magasra építették az összes állomás összes peronját, mint a kocsik padlószintje. Így most nem kell tízezermilliárdokat költeni akadálymentesítésre, csak milliárdokat (lift, mozgójárda, rámpa stb., de a többi meg már több, mint száz éve adott).

rickyramirez 2009.06.15. 21:17:46

Valóban, ez a heterogén kocsipark miatt nehezen lenne kivitelezhető. Egyébként meg úgyis minek? Utaztam én már nem egyszer meg nem kétszer olyan vonaton, amely (menetrendileg is jelölten) nemdohányzó vonat volt, és mégis többen dohányoztak. A jegyvizsgáló meg nem csinált semmit. Ezt sem tartják be, volt már olyan, hogy kerékpárszállító kocsit jelölt a menetrend, helyfolgalást is elfogadtak rá, aztán kiderült, hogy ilyen a vonaton nincs is... Ennyit a jelekről és azok megbízhatóságáról. Inkább azt tanácsolom az anyukának, kérjen meg valakit, ha nem alacsonypadlós kocsi érkezik, hogy segítse neki feltenni. Én sem, és bizonyosan más sem utasítaná el ezt a kis kérést.

Marr 2009.06.16. 14:51:05

@Ákibard!: A félinformációt, amit írsz, azt a bérletről veheted. Ez az adat a MÁV menetrendi oldalain nem szerepel. Az sem szerepel a MÁV menetrendi oldalain utalásként sem, hogy kiegészítő bérletet kell váltani valamilyen távon (pl. "Budapest közigazgatási határáig"). Mivel nincs ilyen tájékoztatás a MÁV weboldalán, ezért írni és olvasni tudók sem találhatják meg. Jelezném azt is, hogy a Budapest-bérlet a MÁV pénztárosainak gyakorlata szerint nem Budapest közigazgatási határáig érvényes, hanem Budapest felől az azt megelőző utolsó megállóhelyig.

Ákibard! 2009.06.17. 18:34:18

@Marr:
"Ez az adat a MÁV menetrendi oldalain nem szerepel."

Sajnos ebben tévedsz. 1 perc alatt megtaláltam:

www.mav-start.hu/utazas/berlet.php?mid=146817ec16aaec&chapter=0

"Az sem szerepel a MÁV menetrendi oldalain utalásként sem, hogy kiegészítő bérletet kell váltani valamilyen távon "

Külön kiemelem, csak neked:
"Budapest-bérletet a fővároson kívüli 192 településről érkező utasok is használhatják. Ebben az esetben a 192 település és az adott járat budapesti határponti megállóhelye
közötti szakaszra kell csak megváltaniuk a bérletet, illetve a jegyet. Ezáltal megtakarítást érhetnek el."

"Mivel nincs ilyen tájékoztatás a MÁV weboldalán, ezért írni és olvasni tudók sem találhatják meg."

Mivel az információ ottvan, ezért mégiscsak az írás/olvasástudssal van a gond nem?

"Jelezném azt is, hogy a Budapest-bérlet a MÁV pénztárosainak gyakorlata szerint nem Budapest közigazgatási határáig érvényes, hanem Budapest felől az azt megelőző utolsó megállóhelyig. "

Ez a BKSZ szabályai szerint van így, nem a MÁV gyakorlata szerint. A Budaörsre menő 240-es BKV buszon is a bérlet az utolsó pesti megállóig (Sasad Rt asszem) érvényes, ugyanígy a Volánon és a MÁV-on is.

" Budapest-bérlettel a MÁV-START és a VOLÁN-társaságok elővárosi járatain, a fővároson belüli utolsó megállóhelyig (az ún. határponti megállóhelyig) lehet utazni."

Mielőtt még azzal támadsz, hogy ez nem a menetrendi oldalon van, mondom, ottvan. A www.elvira.hu -ra is ez az oldal jön be.

Szerintem a vádaskodás előbb nézz körül, olvass utána, hidd el jobb úgy.
süti beállítások módosítása