Kőbánya – Kispest és Ferencváros között felújították a pályát, így a 20-as és a 30-as sebességkorlátozások lekerültek, 80-as lett a pálya. A vonatok sebessége mégsem haladja meg az 50-et. Olvasónk szerint azért, mert a menetrendi segédkönyvben nem szerepel módosítás. Részletek a levélben:
Kedves MÁV-figyelő!
Egy "vicces" paradoxont szeretnék megosztani a 150-es vasútvonallal kapcsolatban, egész pontosan a Kőbánya-Kispest és Bp. Ferencváros közötti szakaszról. Ezt a pár km-es részt körülbelül fél újították fel, az akkori 20-as, 30-as sebességkorlátozásokkal teletűzdelt pályát most végre 80-assá téve. A szolgálati menetrendkönyvet megnézve a vonatok menetrendje is 80/80-ra készült ezen a szakaszon, azonban ez a sebesség a menetrend, és a sebességkorlátozás (vagyis immáron annak a hiánya) miatt mégsem haladja meg az ötvenet. Miért?
Nos, innentől jön a vicces rész. Hiába ugyanis a menetrend, a Menetrendi segédkönyvekben a pályasebesség még mindig nem lett "felemelve". Ha emlékezetem nem csal, februárban már az új lassújelek voltak kitűzve (60-80), ami óta a Menetrendi segédkönyveknek két új módosítása is ki lett adva. A legviccesebb azonban mégsem ez: mivel ez a szakasz a budapesti összekötő vonalaknak is része, a segédkönyv mindkét kötetében szerepel (az I. kötet jellemzően a dunántúli, a II. kötet a keleti országrész vonalait tartalmazza). Az egyikben azonban 60-as pályasebesség van feltüntetve ugyanarra a vonalra, a másikban viszont 50... mindenezek mellé a menetrend viszont 80-as. Még ha védekezni is lehetne azzal, hogy esetleg nincs hivatalosan átadva a pályarész, akkor is, hogy lehet, hogy ekkora ellentmondás van a hivatalos dokumentumok közt?
Üdv, H