Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Kőbánya – Kispest és Ferencváros között felújították a pályát, így a 20-as és a 30-as sebességkorlátozások lekerültek, 80-as lett a pálya. A vonatok sebessége mégsem haladja meg az 50-et. Olvasónk szerint azért, mert a menetrendi segédkönyvben nem szerepel módosítás. Részletek a levélben:

Kedves MÁV-figyelő!

Egy "vicces" paradoxont szeretnék megosztani a 150-es vasútvonallal kapcsolatban, egész pontosan a Kőbánya-Kispest és Bp. Ferencváros közötti szakaszról. Ezt a pár km-es részt körülbelül fél újították fel, az akkori 20-as, 30-as sebességkorlátozásokkal teletűzdelt pályát most végre 80-assá téve. A szolgálati menetrendkönyvet megnézve a vonatok menetrendje is 80/80-ra készült ezen a szakaszon, azonban ez a sebesség a menetrend, és a sebességkorlátozás (vagyis immáron annak a hiánya) miatt mégsem haladja meg az ötvenet. Miért?

Nos, innentől jön a vicces rész. Hiába ugyanis a menetrend, a Menetrendi segédkönyvekben a pályasebesség még mindig nem lett "felemelve". Ha emlékezetem nem csal, februárban már az új lassújelek voltak kitűzve (60-80), ami óta a Menetrendi segédkönyveknek két új módosítása is ki lett adva. A legviccesebb azonban mégsem ez: mivel ez a szakasz a budapesti összekötő vonalaknak is része, a segédkönyv mindkét kötetében szerepel (az I. kötet jellemzően a dunántúli, a II. kötet a keleti országrész vonalait tartalmazza). Az egyikben azonban 60-as pályasebesség van feltüntetve ugyanarra a vonalra, a másikban viszont 50... mindenezek mellé a menetrend viszont 80-as. Még ha védekezni is lehetne azzal, hogy esetleg nincs hivatalosan átadva a pályarész, akkor is, hogy lehet, hogy ekkora ellentmondás van a hivatalos dokumentumok közt?

Üdv, H

Címkék: budapest közlekedés vonat vasút utas panasz észrevétel érdeksség pályafelújítás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr271224174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nbalintn 2009.07.03. 13:37:16

Hát ez olyan mint a felújított északi összekötő, még mindig lassan mennek rajta a vonatok

gyik-680 (törölt) 2009.07.03. 13:47:37

60 km/h-val megyünk,nem 50-el.Amúgy,tényleg lehetne menni 80-al,de a segédkönyv szerint nem lehet.Ez van,a szabály az szabály.

gyik-680 (törölt) 2009.07.03. 13:51:30

@gyik-680: Amúgy a 150-es szolgálati menetrend könyvben,vasgyár-fc között 60/60-as a vonatok sebessége...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.07.03. 18:51:20

@gyik-680: az oké, hogy valójában van aki hatvannal megy, de ha a segédkönyvben 50 van, akkor nem lehetne...

gyik-680 (törölt) 2009.07.03. 18:58:10

@HavocS: A 150-esre a 60km/h sebesség vonatkozik.Mindenki 60-al közlekedik.Én is.A vidéki mozdonyvezető a tehervonattal pedig 80-al,mert a lassújel erre ad engedélyt.A segédkönyvet pedig a kutya se olvasgatja menet közben.Mert nem életszereű :(

Moszkvicsslusszkullcs 2009.07.03. 20:34:45

Mi is történne akkor, ha egyáltalán nem létezne menetrendi segédkönyv?

super sharp shooter (törölt) 2009.07.04. 16:22:00

a 150-es vonal alapból vicc, mi az hogy nem mennek be a vonatok egyetlen főpályaudvarra sem? (kivétel 2pár nemzetközi, aminél 30p-óra késéssel kell számolni minimum) jól kibasznak a továbbutazni szándékozókkal.

Ákibard! 2009.07.04. 18:55:22

@super sharp shooter:
Mégis melyikre vinnéd be? Keletibe ami most is 120%-on üzemel (Ezért is a sok vágánycsere, fejetlenség) vagy a Nyugatiba ami amúgy is kevesebb vágány van? Mert ugye Gyurcsótány negyedet épít...

Egyszerűen a fejpályaudvarokon már nincsen kapacitás hol fogadni plusz vonatokat...

Józsefvárost vissza!!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.07. 20:12:10

@Ákibard!:
A Nyugatiban nem a vágányok száma a limit, hanem a bizber miatt a ki-bejárás van korlátozva.

Amúgy meg a Keletiben _is_ elférne több vonat, ha nem ott rendeznék a tilitolit, hanem több vonat járna ingaként. (Mondjuk sikerülne végre a halbi vezérlőkkel egy szerelvénybe sorolni a 3000-es Sziliket.)

Józsefváros egy utasszopatás, annál már Köki sem sokkal rosszabb szvsz...
süti beállítások módosítása