Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



„A fesztiválszervezők szarjanak sünt!” –mondaná a vasúthoz valamit értő kommentelő olvasónk levelét olvasva. Sok mindenért lehet piszkálni a MÁV-ot, de azért szerintem nem a társaság a felelős, ha egy fesztiválszervező nem rendel különvonatot, vagy nem értesíti a céget, hogy több kocsi kellene. Ettől függetlenül a vasutas beszélhetne egy kicsit kulturáltabban is az utasokkal.

Tisztelt MÁV-Start ZRt!
 
Az alábbi levelem nagy felháborodásomban írom Önöknek! Még nagyon frissek az élmények. Minden reggel Székesfehérvárról a 4.48 órakor induló személyvonattal járok több utastársammal Budapestre dolgozni. Ma is reggel időben kint vagyunk, várjuk a vonatot (amely a nyári menetrend szerint Fonyódról indul). Be áll a vonat az állomásra...már a mozgó vonaton látjuk, hogy ide esélyünk sincs felszállni, végig megyünk a szerelvény mellett, amely 5 kocsiból állt), és mindenhol dugig, és még az előterekben is álltak. Egyetlen egy utas sem tudott a vonatra felszállni. Emiatt a fél órával később induló vonattal tudtunk csak eljönni, ami ugye a munkában is fél óra késés, amit nem nagyon tolerálnak az munkáltatók.

Utastársaimmal odamentünk Székesfehérváron a forgalomirányítóhoz, aki akkor éppen nem volt a helyén, és az iroda előtt ülök vasúti dolgozók válasza a következő volt, hogy ez van, majd mennek a következővel.
 
Kérdéseim:

• Mivel, tudott a MÁV a hétvégi balatoni fesztiválról, nem lehetett volna-e mentesítő vonatot indítani, mint ahogy azt a VOLT fesztiválra is megtette?

• Ha már látja a MÁV, hogy mennyi utas van, akkor a kalauz, vagy a mozdonyvezető jelzi, hogy nem tudnak többen felszállni...akkor legalább Székesfehérváron nem lehetett volna-e vagy egy mentesítő vonatot indítani, vagy pedig plusz kocsikat a szerelvényhez hozzákapcsolni?

Jelen levelemet a Megint Állunk Vazze, és a MÁV-figyelő internetes blogokhoz is másolatban küldöm!
 
Üdvözlettel: Molnár Éva

Címkék: közlekedés máv fesztivál vonat menetrend szervezés vasút panasz észrevétel személyszállítás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr351243307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

navajonki14 2009.07.13. 12:55:18

Ez annyira jellemző! Igenis a MÁV a hibás, ugyanis minden nyári este meg hajnalban lehetetlen felférni a vonatra mert az emberek mennek be a balatoni városokból siófokra, és hajnalban meg mennek haza. Nem lehet olyan nehéz még plusz három kocsit rácsatolni a vonatra...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.13. 13:04:34

@navajonki14:

Amikor mi kirándulni mentünk, az iskolának mindig szólnia kellett, hogy csapjanak még 1 kocsit a vonathoz, hogy elférjünk. A fesztiválok szervezetőitől is ez lenne a minimum, hogy szólnak, hogy mikor és hol van fesztivál, melyik vonatokat érinti, stb. Főleg azért amit írtál, mert egyébként is rossz Balaton felé a közlekedés. Sajnos kocsihiány van, nem tudnak mindenhova plusz kocsit tenni, csak oda ahová tényleg kell.

Budafoki 2009.07.13. 13:55:59

1.: Különvonatot, plusz kocsit rendelt valaki (a fesztivál szervezője)?
2.: A VOLT fesztiválra a GYSEV indította a különvonatot, nem a MÁV-Start.

Kzsolt 2009.07.13. 13:57:19

Ma reggel mentünk Szobra, az első kocsi le volt zárva, mert egy diákcsoport lefoglaltatta magának.
Ezzel nincs is gond de legalább beültek volna az első kocsiba amiért fizettek :D
Hátul nyomorogtak az utasokkal :D
Gratula a tanároknak a szervezésért.

A poszthoz meg csak annyit, hogy a vasutasnak picit kedvesebbnek kellet volna lennie.
A főludas a szervező volt. Miért nem lehet ezt előre lezsírozni?
Gondolom hoz annyit a fesztivál, hogy meglehessen belőle oldani legalább egy különvonatot.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2009.07.13. 14:39:49

Annyiban igazság van a dologban, hogy a kereslethez azért lehet igazodni, de ez sajnos mindig csak utólag derül ki. Egy példa kedvenc közép-európai "bezzegországukból" a Cseh Köztársaságból:

Pont ugyanezen a hétvégén zajlik mindig egy nagy rockfesztivál, amelynek helyszíne egy mellékvonal végállomásán fekszik, és onnan sokan járnak haza a koncertek után a szomszédos nagyvárosba, illetve a fővonali elágazó állomásra. Két éve a rendezvény harmadik (utolsó előtti) napján az utolsó vonat egy(!) darab Bz-motorkocsiból állt, amelyre közel 120 ember zsúfolódott fel, és nagyon sokan maradtak a peronon... a következő megállóban pedig az összes utas egy emberként röhögött a felszállni akarókon.

Egy évvel később már sok mindenre gondoltak, az utolsó vonat mindig legalább öt kocsiból állt, az egyik Bz-szerelvényt mozdonyos vonatra cserélték, és az egyébként csak a nagyvárosig járó prágai expresszt is elküldték a vonal végéig. Igen ám, de majdnem végig késések voltak, sőt, még járatkimaradás is.

Idén meg már minden ment rendben, minden vonat pontos volt, és senki sem maradt le.

Tehát a gördülékeny forgalomhoz azért kell a vasút hozzáállása is - ezt viszont nem egyik estéről a másikra lehet és kell megoldani, hanem az előbbi évek tapasztalatából okulva. (A két tóparti fesztivál már tavaly is sokat bekavart, így ennyiben lehetett volna okulni.) Ahhoz viszont, hogy mentesítő- meg különvonat legyen, ahhoz valóban a fesztiválszervezőknek kell tenniük. Az említett cseh fesztiválnál ugyanis a prágai expressz hosszabbítását ők kérték, meg azt az ingyenes (!) vonatot is, amely mindig a koncertek befejezése után kb. fél órával indult vissza.

esef 2009.07.13. 15:40:01

@BKV figyelő:
2003-ban volt, hogy június elején (osztálykirándulások, vizsgaidőszak...) a délutáni Pécs-Szombathely gyorsra lefoglaltak egy egész kocsit egy osztálynak. Ezen felül volt még két másod- és egy elsőosztályú vagon. Péntek délután. Tovább nem folytatom, mindenki képzelje el...

esef 2009.07.13. 15:42:31

Meg volt '99-ben a napfogyatkozás, minden hülye ment le a Balatonra. Mi is nyomorogtunk a vagonban a folyosón mint a heringek, Siófokig meg is ittuk az összes piát...

Perillustris 2009.07.13. 17:09:57

Szerintem a felelősség nem olyan egyértelmű. Dolgoznak a MÁV-nál annyian, hogy bőven lenne szabad kapacitás arra, hogy egy kis csoport figyelje az igények várható alakulását.

Mert az igaz, hogy egy kiránduló iskolai csapatra nem lehet felkészülni, ezért a sulisok érdeke is előre jelezni az igényt, de pl. a Balaton Sound hírverése elég nagy ahhoz, hogy kapcsoljanak az illetékesek.

De miért is nem kapcsolnak? Mert nem jut el az agyukig, hogy ők szolgáltatók, s az utasokból élnek. Nem jut el, hiszen semmi érdekük nincs a bevétel növelésében, hiszen az adófizetők úgyis kipótolják a veszteséget, ha meg felmerül a dolgozók számának racionalizálása, akkor kimondják a bűvös szót: SZTRÁJK, s minden marad a régiben.

A MÁV-osok érdeke lenne a minél több fizető utas, de hát a szervezés ugyebár plusz munkával jár, az meg kinek hiányzik?

Ahogy a zamárdi és környéke vendéglátósai is felkészültek a megnövekedett igényekre, ugyanúgy megtehette volna a MÁV is.

humorpalanta 2009.07.13. 18:06:48

1: A különvonatért, illetve a különkocsikért fizetniük kéne a szervezőknek egy ekkora fesztiválnál, az meg nem tenne jót a kasszájuknak, ezért nem teszik. Ők ezek után jót röhögnek a markukba, mert nem őket szidják, hanem a MÁV-ot, akinek se pénze, sem tartalékkocsija nincs. Ilyen a magyar hozáállás...
2: Miért kell mindig a MÁV-dolgozót szidni? Lehet, hogy nem tökéletesek, de nem mindig ők a hibásak. Például, nem értem, hogy miért a forgalomirányítóhoz mentek, amikor nem tartozik a munkakörébe sem a panaszok fogadása, sem az információ. Ennyit erről.

Ákibard! 2009.07.13. 18:26:52

@humorpalanta:
"1: A különvonatért, illetve a különkocsikért fizetniük kéne a szervezőknek"

Ez így ebben a formában nem igaz.
Sokszor elég egy bejelentés is.
De megállapodás kérdése és a MÁV-Start még utazási kedvezményt is ad a fesztiválozóknak.

Jelen esetben én sem a MÁV hibáját látom feltétlenül...

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2009.07.13. 18:35:57

Nem értem mi ebben a meglepő. Mi pl. minden vasárnap állunk Szegedig és Félegyháza után ugyanígy nézik a vonatot a felszállni szándékozók, de úgysincs több hely.

.Iván · http://retropol.blog.hu 2009.07.13. 18:53:09

@BKV figyelő: "Sajnos kocsihiány van, nem tudnak mindenhova plusz kocsit tenni, csak oda ahová tényleg kell."

Aha. Akkor biztos én láttam rosszul, hogy a Bátaszék-Baja vonalon hárman voltunk a három kocsiban összesen: a két kalauz meg én. Egyes mellékvonalakon alig van forgalom, simán meg lehetne oldani a kocsihiányt.

.Iván

Ákibard! 2009.07.13. 18:59:53

@.Iván:
"hogy a Bátaszék-Baja vonalon hárman voltunk a három kocsiban összesen: "
Amikor én jártam arra vagy 40-en voltak a vonaton. Ez is kevés 3 kocsira, de az, hogy te csak 3 embert láttál nem jelenti, hogy mindig annyi is van.
Amúgy lehet az a szerelvény beforog utána valami más vonatnak, ahová kell a 3 kocsi...

Adani 2009.07.13. 19:23:49

A kecskeméti repülőnapra is meg szokták oldani a több kocsit, nem tudom ott szólnak-e vagy sem, de megoldották ,bár volna mit tanulnia a MÁV-nak. Kecskeméten a reptérhez iparvágány vezet, akár "házig" mehetne a nép, esetleg a vasútállomáson átszállva ( az iparvágány nem villamosított), de az már nem megy. De a Kunság Volán ekkor beállít különbuszokat, amik hordják a népet egész nap a reptérre.

Annyit azért sztem megtehetnének a fesztiválszervezők ,h donbak egy mailt a MÁV/Volán megfelelő címeire, h fesztivált szervezünk, amire várhatóan ennyi és ennyi ember fog jönni, és lehet, h pont az önök vonataival/buszaival jönnek, tegyék meg, amiről úgy gondolják ,h meg kell, h el is jussanak ide pl. csapjanak fel még két kocsit a szerelvényre. Pláne ha olyan helyen van, ahol amúgy nincs nagy forgalom pl. egy kis faluban ahová bejár egy vicinális és máskor elég a szóló Bz is.

Mesélték haverok, h 1997-98 körül volt töbször rap buli Gyopárosfürdőn és hát akkoriban még nem volt olyan sok rap buli az országban nem is volt ennyire általános, és bizony sokan az ország minden pontjáról mentek a legkisebb falvakba is. Oda is elvetődtek vagy 120-an és bizony a szóló Bzmotba alig fértek be, minden ülőhelyen ültek ( igen a retyón is) egymás ölében is, sőt még a vezér mellett is álltak ( de a hátsó vezérállásban tutira a vezér mellett nem biztos, elvileg ugye nem szabad) cipőkanállal éppen ,h felfért mindenki, de Gyopáros után szinte kiürült a vonat, nem sok továbbutazó volt.

Vésztőn is volt hasonló oda vagy 200 ember ment el a szervezők nem hittek a szemüknek mikor kimentek a vonat elé, annyian jöttek, h be se fértek a kocsmába ahol a buli volt. Vagyis ha olyan esemény van, amire várhatóan megnövekszik az utasszám a vártnál akkor sztem szólni kell, nem feltétlen különvonatot kérni azért fizenti kell, de szólni, h hé kicsit több utas várható ha mód van rá csapjatok még hozzá pár kocsit ez ingyen van, vagy lesz plusz kocsi vagy nem, de mit veszíthetnek vele?

Igaz nekünk már volt kérés nélkül is különvonatunk egyszer Orosháza felé, de az rendkívüli helyzet lehetet,t mert általában szóló Uzsgyi megy akkor oda, de akkor hozzácsaptak mégegyet és mi azt foglaltuk be 8-an, akik buliba mentek, ott csak mi ültünk, különvonat, büfékocsi, italos kocsi és hálókocsi egyszerre. :) Még a kaller is betársult hozzánk az első megállóig, hozzánk szállt fel kezelte a jegyeket, és kikérdezett minket, h hová megyünk hova megyünk meddig, majd mondta, h most állunk majd 5 percet leszáll ő is egy gyors cigire az ellenvonatig ha gondoljunk tartsunk vele.

moleva76 2009.07.13. 19:23:55

@humorpalanta: Először is, kihez mentünk volna hajnali 4.40kor, ha nem a forgalomirányítóhoz? Információhoz nem tudtunk menni, mert ilyen korán Fehérváron nincs információ. Amúgy máv-os utastársak is fel voltak háborodva...Ami meg, hogy nem a MÁV hibája, azért azt kétlem, mert azért fel lehettt volna készülni, és nem 5 kocsival indítani a vonatot, máskor miért tudja 10-12 kocsivalé elindítani?

Nem azért voltunk nagyon felháborodva, mert éppen szórakozásból szerettünk volna utazni, hanem napi rendszerességgel ezt a vonatot használjuk munkábajárásra...és azért a hajnali fél 4-es keléssel nem tudom milyen hangulatban lettél volna.

Bocsi, az indulatokért...:)

Ákibard! 2009.07.13. 20:22:10

@moleva76:
Tiztázzuk már le kit nevezel forgalomirányítónak, mert olyan Fehérváron nincs.
Rendelkező van a toronyban de nem hiszem, hogy felmásztál mellé.

Akkor kivel is beszéltél?

moleva76 2009.07.13. 20:38:47

@Ákibard!: Épp ezaz, hogy nem volt forgalomirányító...és vele nem is tudtunk beszélni...amúgy meg ha az 1-es vágány mellett lévő helység ajtaját nézve...forgalomirányító vagy szolgálattevő...nekem teljesen mindegy...nem vagyok vasutas....szerintem a többiek is értették mit akartam írni...miért kell belekötni mindenbe?

Ákibard! 2009.07.13. 20:52:04

@moleva76:
Drága, nem kötöttem bele, egész egyszerűen kíváncsivá tettél, hogy kivel szerettél volna beszélni és végül kivel tudtál.

Amit említesz ott a külsős fszt-t találtad volna meg maximum, előtte szoktak a kocsivizsgálók üldögélni, ha nincs vizsgálandó vonat.

Mert közülük egyik sem tudott volna sokat segíteni.

Nem kell mindent kötekedésnek venni. Vagy ez is egy olyan post aminél a postolót lehet csak sajnálni?

Amúgy úgy látom más sem nagyon értette, hogy miért az általad forgalomirányítónak nevezett valakihez mentél, de biztos bennem van a hiba...

Vityaz 2009.07.13. 21:13:00

@Ákibard!: Igen, ezek a kocsivizsgálók nagyon édesek, ahogy izzik a kezük között a munka :D
Másrészt meg tényleg kötekedőnek tűnsz, az átlag utas mélységesen lesz*rja, hogy a mávos ruhásoknak mi a beosztása, próbál felvilágosítást kérni valami értelmesebb fizimiskájú tagtól.
Az meg megint vicces, hogy a máv mennyire átérzi szolgáltatói mivoltát, és ötletszerűen sem áll elő egy efféle rendezvény idején valami javaslattal. Magától! Mert a sok "sutyerák" (az utas ugye) még talán fizetne is néhány sliccgombot.(valahonnan dereng azonban, mintha néhány éve siófok környékén lett volna valami éjszakai bulivonat, nektek nem?)

Ákibard! 2009.07.13. 21:31:55

@Vityaz:
Figyi... Szoktak üldögélni az tény, de tegye szívére a kezét és mondja bárki hogy ő a teljes munkaidejében csak a munkájára koncentrál.
Úgy gondolom, ha a dolgukat tisztességgel elvégzik, akkor a fennmaradó időben akár üldögélhetnek is, ha a felettesük más munkát nem ad ki számukra.
De pl. a Keletiben milliószor hallom, ahogyan a tolatásvezetők rádión kérdezik a menetirányítót, hogy az xy vonat mikor indul... (Nyilván utas állította meg őket)

Kötekedőnek tűnök: Ez van. Pedig tényleg csak érdekelt volna, hogy kitől próbált informálódni. Ha a levélben leírja, hogy jobbra az iroda az 1-es mellett akkor tudom. Ha azt írja, hogy forgalomirányító, akkor azt gondolom wtf?
Egyszerűen érdekelt kit kérdezett meg, vajon az mit tudott volna tenni ezügyben.

Illene vagy nem illene, úgy gondolom nem feladata a mávnak minden rendezvényre ugrania. Ha megkeresést kap, találnak rá megoldást ahogy írtam az utazási kedvezmény is csak megállapodás kérdése. Nyilván ezügyben sem lépett a szervező, ez sem volt...

Jól dereng az éjszakai vonat, Bagolyvonatnak nevezik, és idén is közlekednek egész szép kihasználtsággal :-)

Középtájékon:
www.mav-start.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=14a5375e1bcb5e

Ákibard! 2009.07.13. 21:33:51

@Vityaz:

Jah és tessék csak megsasolni a balatonátúszás közleményét:

"A kedvezményen felül a szervezőkkel egyeztetve az alábbi vonatokat a szokásosnál több kocsival közlekedtetjük:
Budapest Déli pályaudvarról a 6.18 órakor és a 8.18 órakor induló vonatok;
Visszaútban Révfülöpről a 16.35 órakor és 18.36 órakor, Balatonboglárról a 17.35 órakor és 18.20 órakor induló vonatok."

Különös figyelmet fordítsatok a "szervezőkkel egyeztetve" szavakra.

Úgy gondolom ha megkeresést kap a Start itt sem lett volna ez gond.

Adani 2009.07.13. 21:34:45

Régebben meg mintha a postavonatok lettek volna az éjszakaiak esetleg néhol kvázi szerelvénymenet amit meghírdettek ,de már nem lehet, mert ugye vonatkm korlát meg ilyesmik. A postavonat meg ment akkor éjszaka legalább volt valami akkor is, amivel utazni lehetett, még ha lassan is ,de volt, mert ugye a levelek válogatása is megtörtént minden állomáson és addig állt a vonat.

Ákibard! 2009.07.13. 21:42:10

@Adani:
Szerelvénymenet azért szerelvénymenet, mert utasokat nem szállít. Ez most is így van és régen is így volt.

Postavonatok addig voltak, amíg a Posta igényelte. Ahogy az OLK-t megépítették, már nem volt szükség rájuk.
Nem mindegyiken volt személyszállítás csak néhányon. Bemondása:

Postavonat indul, személyszállítással x óra x perckor y állomásra a 10. vágányról.

humorpalanta 2009.07.13. 22:01:20

@moleva76: Igen, ez a baj. Hogy nekem teljesen mindegy. Szidja mindenki a vasutast, mert nem tudja megmondani a szolgálattevő, hogy mikor megy ez a vonat, ill. mé nem megy. Könyörgöm, nem ez a munkája. Információért az információra. És még ő van felháborodva...

Adani 2009.07.13. 22:19:35

@Ákibard!:

A szerelvénymenettel igazad van nem az volt, de csak ennyi a különbség. Akkor meg lehetett hírdetni hadd menjen a kaller is utazott máshová dolgozni a vezér is műszakban volt a vonat is ment, akkor meg ugye miért ne vihetne utast is, elvégre ha csak egy utas van az is valami elvégre fizet, a szerelvény meg úgyis menne. Aztán mikor parancs jött, h kevesebb vonatkm akkor ezek valóban szerelvénymenetek lettek megtakarítás nuku, a bevétel 0 ft lett, a költség ugyanannyi maradt.

Ákibard! 2009.07.13. 22:30:23

@Adani:
Kérlek most állj meg ezzel az elméletgyártással végy kezedbe egy 2000-s menetrendet, és gondold át amit mondasz :-)
A hajnali vonatok nem nagyon változtak se ide se oda. A posták szűntek emg többnyire.

A szerelvénymenet nem volt sehol meghirdetve de még az annak tűnő vonat sem.
Ha már megáll az nem szerelvénymenet és nem az elnevezése miatt hanem azért mert lassan jut el a rendeltetési állomására.

gcsabi 2009.07.13. 22:40:40

@Ákibard!:
Egy utas ahoz fordul akit talál,nem az ő dolga ismerni a vasut hierarchiáját.
Persze ezért szív csóri forgalmász,mert a START-irányító alkalmatlansága miatt őt izélgeti az utas, néha elég alpári módon/ezt nem erre az esetre értem/
Ráadásul nem valószínü, hogy le tudnak akasztani a szögről pár kocsit,a forgalmista meg sem teheti még ha van is az állomáson.
A START meg hozta a szokásos alkalmatlanságát, ami miatt azokat anyázza az utas /amugy jogosan, csak rossz semélyt/ akik általában nem tehetnek a dologról.
Minden állomáson van "panaszkönyv" amibe lehet írni, és kötelesek érdemben válaszolni. /bár sokszor a válaszok cinizmusa legalább olyan irritáló tud lenni mint az ok amiért beirtak!/

Ákibard! 2009.07.13. 22:45:28

@gcsabi:
Én értem, ez természetes is, hogy az utasnak egyre megy a kalapácsos ember a palacsintasütőssel.
Én egyszerűen érdeklődtem, hogy hova ment be, és el is mondta. nem csesztem le emiatt, megmondta hova ment, majd megállapítottam, hogy nő pont egy olyan ember volt, vagyis lett volna, aki abszolút nem tudott volna segíteni az ügyben.
A többit te is tudod, hisz te irtad le. A kocsi hozzákapcsolása nem úgy megy, hogy hoppá, balatonszáund van, lekapok 2 kocsit a tárolóról aztán rálököm nekik...

Érdekes a balatonátúszásra közlekednek kocsik pluszban, mert egyeztetett a szervező a mávval. A BS esetében nem így volt. Mindenki felelősséét a mávra kell kenni ez komoly?!
Holnap Mezőkövesden lesz falunapok arról is tudjanak, és kapcsolgassnaak rá kocsit?

Semmibe nem került volna a szervezőnek értesíteni a mávot a várható utasáramlatokról időpontokról. (Koncert vége, koncert kezdete, egyebek)

gcsabi 2009.07.13. 23:07:08

@Ákibard!:
Olyan hogy MÁV már gyakorlatilag nem létezik.Egy utas nem tud eligazodni a Pályavasut START és egyebek viszonyán, Ő csak azt várja el -teljesen joggal-a nem olcsó menetjegye ellenében, hogy normálisan eljuthasson oda ahová szeretne.
Nem hiszem, hogy a startos irányítóktól nem várható el, hogy egy tizezres nagyságrendű rendezvény esetén megerősitsék az érintett vonatokat.
Sajnos az egész menetrendszerkesztéssel és a szerelvény összeállítási rendel van elég probléma, de az túlterjezkedne a témán.
Amugy csak megjegyeztem, hogy eléggé flusztráló amikor mások alkalmatlansága miatt kell halgatni a jogos, de más sarát képező kritikákat.

Grg76 2009.07.14. 04:56:14

Szerintem mindkét fél hibázott. Az nem mentség a MÁV-nak, hogy nem rendeltek különvonatot. A BS egy elég nagy országosan is ismert rendezvény, nem egy falunap. Ugyanúgy megoldható lett volna mint ahogy pl. péntekenként is tudnak egy-egy járatra plusz kocsit tenni (legalábbis régebben volt ilyen).
Ilyenkor persze nem tudnak kreativak lenni, bezzeg jó pár évvel ezelött kitalálták, hogy a tapolcai vonatot megállitják az összes velencei tavi állomáson (akkor is nagy meleg volt, mindenki jött haza a strandokról) amivel csak az volt a baj, hogy ez a vonat már az északi parton megtelt. De persze valamelyik okostojás kinevezte mentesítőnek... Mert hát ugye Székesfehérvárról olyan ritkák az ingavonatok.
Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a birka nép persze mindenáron erre a vonatra akart felszállni, nem lett volna jó az 5-10perc múlva érkező ingavonat.

i23kovacs 2009.07.14. 09:45:14

@humorpalanta:
Nem értem, hogy a különköcsiért miért kellene fizetni, hiszen fizetnek az utasok.
Nem az a jó a MÁV-nak, hogy sok utast szállít?

Szerintem is érdemes lett volna a fesztiválszervezőknek szólni előre, valószinüleg jobban ment volna a dolog.

Marr 2009.07.14. 10:55:53

A gimiben nálunk az volt az irányelv, hogy minden osztálykirándulást tömegközlekedéssel kell lebonyolítani... Tömegek életét keserítettük meg, kivéve a MÁV-os szakaszokon, ott mindig képesek voltak kijelölni egy vagont. :) Amikor meg az egész suli elment kirándulni, akkor küldtek egy különösen retkes különvonatot. Nem zavartunk senkit.

ON A posztban szereplő vonaton utazott több ismerősöm, semelyik sem fizetett, mert előre nem vettek jegyet, a vonaton meg már nem tudtak, a kalleral találkoztak. Úgyhogy dupla szívás a MÁV-nak előre nem gondolkodni ilyen helyzetekben...

Marr 2009.07.14. 10:57:09

@Marr: *kallerral nem találkoztak

moleva76 2009.07.14. 11:01:23

@Grg76: olyan nagyon sok ingavonat van Fehérvárra...érdekes, nem tudom, hogy hol láttad? mikor az ember munkába menne, vagy éppen munkából haza, akkor óránként van egy vonat Fehérvárra...szerintem Te a martonvásári vonatokkal téveszted össze, mert ott tényleg sok ingavonat van...

toodark 2009.07.14. 11:10:15

1) Hibáztak a szervezők, mert nem szóltak a mávnak.

2) Hibázott a máv (start), mert:
a) Magától is számíthatott volna a forgalom növekedésre. Elvileg ők a szakemberek, nekik kellene tudni megbecsülni, hogy mikor, mekkora forgalom várható. A Volán bezzeg rá tudott repülni az EFOTT-ra magától is, lásd: www.volanbusz.hu/hu/efott/

b) Nem volt képes kezelni egy váratlan helyzetet. Bármikor adódhat hirtelen forgalomnövekedés, hófúvás, útlezárás, baleset, pánik, napos hétvége, vagy csak összetorlódott ünnepek miatt. Ezt bármely napszakban, záros határidőn belül meg kell tudni oldani. Az utas számára még a "jaj, nincs kocsi" sem elfogadható, de legkevésbé a "jaj, nincs senki aki intézkedhetne" tipusú ragálások. Az lenne a helyes, ha a máv vezetők sem fogadnák el ezeket.

@kukac@ 2009.07.15. 02:22:49

Volt szerencsém múlt héten csütörtökön a Nyíregyháza-Keszthely járat utasának lennem, nos, aki még azon a vonaton utazott, az szintén láthatta, milyen az a másfélszeres kihasználtság. A vonat legtöbb ajtajánál már nem is lehetett felszállni, annyian álltak rajta, emellett nem kis problémát jelentett a csomagok és a kerékpárok elhelyezése sem. Állni kényszerült az idősebb korosztály több tagja is, és kisgyermekeknek is sikerült rossz napot szereznie a vasúttársaságnak. És közben lett egy sanda gyanúm. Oké, hogy kocsihiányra hivatkozunk mindig, de nem lehet, hogy az a szabályozás játszott itt elsősorban szerepet, miszerint négy kocsis vonatra még elég egy jegyvizsgáló, öt vagy több kocsisra viszont már kettő kell. A szóban forgó vonat négy kocsiból állt.

navajonki14 2009.07.15. 11:18:05

Ma reggel békésen megyek fel facebookra (a nemzetközi iwiw) és egy ilyen szövegű reklámot látok: "Van kedvenc fesztiválod? Tudod már, hogy jutsz el oda? Mi segítünk! Kattints ide!" És a link elvisz a máv honlapjára! Azzal szerintem semmi gond nincs, hogy a máv reklámozza magát, de amikor amúgy sem férnek fel az emberek a vonatra, és éjszaka még a balatonnál sem járnak a vonatok, valamint a részeg fiatalok nem biztos, hogy a legjobb célközönség, ezek után nem teljesen értem, hogy miért pont a vasút ezen részét reklámozzák..

navajonki14 2009.07.15. 11:21:43

Ma reggel békésen megyek fel facebookra (a nemzetközi iwiw) és egy ilyen szövegű reklámot látok: "Van kedvenc fesztiválod? Tudod már, hogy jutsz el oda? Mi segítünk! Kattints ide!" És a link elvisz a máv honlapjára! Azzal szerintem semmi gond nincs, hogy a máv reklámozza magát, de amikor amúgy sem férnek fel az emberek a vonatra, és éjszaka még a balatonnál sem járnak a vonatok, valamint a részeg fiatalok nem biztos, hogy a legjobb célközönség, ezek után nem teljesen értem, hogy miért pont a vasút ezen részét reklámozzák..

Kopi3.14 2009.07.15. 15:12:21

@toodark: A szervezők nélkül a máv mennyi utassal kalkuláljon? Honnan tudja, mekkora a fesztivál mérete papíron, s a valóságban? Honnan szopja ki, mennyi ember fog utazni, s legfőképp mikor?

Váratlan helyzet: a teleportását feltalálták már vagonnyi méretben, hogy A-ból B-be hirtelen igény jelentkezése esetén azonnal tudjanak kocsit tenni?

Ákibard! 2009.07.15. 18:18:00

@navajonki14:
"és éjszaka még a balatonnál sem járnak a vonatok, "

Látom az olvasás az megy...

vanek ur 2009.07.16. 09:01:43

@toodark: A Volán se magától repült rá az EFOTTra. A szervezők megkersték a MÁVot, majd miután kiderült, hogy vonattal 5-6 óra lenne a Budapest-Baja táv, inkább más alternatívát kerestek...

"Magától is számíthatott volna a forgalom növekedésre. Elvileg ők a szakemberek, nekik kellene tudni megbecsülni, hogy mikor, mekkora forgalom várható." Bármilyen fesztivál kapcsán saját kútfőből (anélkül, hogy az azt már évek óta szervezőkkel egyeztetnél) meg tudnád mondani, hogy melyik vonatnál mennyi plusz utasra számíthatsz?

És egyáltalán: milyen ismérvek alapján kell a MÁVnak magától tudnia egy rendezvényről. Most nyáron többszáz fesztivál zajlik szerte az országban, a falunapokat leszámítva. Mi az az objektív ismérv, ami alapján nem mondhatja egyik szervező sem, hogy "ha x fesztiválról tud, akkor az enyémről miért nem?"

moleva76 2009.07.17. 09:08:29

Érdekes módon másnap, kedden tufta a MÁV 8 kocsival közlekedtetni a topicban írt személyvonatot...Erre mi a magyarázat? mikor kellene akkor nincs, amikor meg nincs kihasználva szinte üresen megy fel a vonat...Én most már logikát nem keresek a vasútnál...
süti beállítások módosítása